Tuesday, September 9, 2008

TUN MAHATHIR MASUK SEMULA KE UMNO ; DI SAHKAN OLEH MUHYIDDIN YASSIN ; MT BINCANG ESOK ?

KUALA LUMPUR -- Bekas Perdana Menteri Tun Dr.Mahathir bersetuju kembali ke UMNO.Perkara ini disahkan oleh Naib Presiden UMNO Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini.
Beliau berkata , " saya telah memujuk Tun Dr.Mahahir kembali ke pangkuan UMNO semasa satu perjumpaan denganya Sabtu lepas dirumahnya dan Tun juga telah memberikan reaksi yang positif untuk menyertai semula UMNO", katanya kepada pemberita hari ini.
Muhyiddin yang juga merupakan salah seorang seorang pemimpin senior di UMNO selepas Pak Lah dan Najib berkata, Tun Mahathir bersetuju kembali ke UMNO untuk menyelamatkan UMNO dan BN yang kini mengalami satu tekanan politik yang begitu kuat selepas PRU yang ke 12.
" Saya sudah lama tidak berjumpa dengan Tun Mahathir dan pada minggu lepas saya mendapat peluang berjumpa denganya untuk membicarakan pelbagai isu mengenai politik negara termasuk mempelawanya menyertai semula UMNO. Tun juga telah memberikan reaksi yang begitu positif", katanya lagi.
Beliau juga berkata perkara tersebut telah disampaikan kepada Datuk Seri Najib dan beliau belum menemui Pak Lah untuk membincangkanya lagi, ujarnya lagi.
Sementara itu banyak spekulasi mula merebak selepas pertemuan tersebut dimana - termasuk Tun Mahathir dikatakan akan menyokong Tengku Razaligh Hamzah untuk menentang Pak Lah bagi jawatan Presiden UMNO.

29 comments:

saarah hj. ali bashah said...

Satu keputusan yang patut disambut baik oleh semua pihak tanpa ada prasangka demi bangsa melayu dalam keadaan dan kemelut politik masa kini yg tidak menentu dan stabil dan juga tiada kekuatan dalam barisan pertahanan.

ikhlas, saarah hj ali bashah

mujako said...

welcome home, tun.

pemuda jalanan said...

Kehadiran mu amat diperlukan Tun. Welcome back and guide us all to stand tall again!!

Pu3 WP said...

welcome back Tun, we REALLY need you now... bring back our UMNO...

Pemerhati UMNO said...

Tun, Only youuuuuuuuuuuuuu (lagu mendiang elvi's)UMNO will got the POWER

ktm segambut said...

Tun, lagi cepat lagi baik. Janji nak masuk balik lepas kepimpinan tukar tak payah risau. Sekarang ibarat macam kepimpinan dah tukar lah . Hidup segan mati tak mau.

Memulihkan UMNO dengan saranan yang penting untuk di gembelingkan semua paling penting. Untuk memulihkan perpaduan, kemuafakatan, muhibbah dan lain-lain.

Razlan said...

Selamat Kembali TUN....

Semoga dapat memulikan kembali kepercayaan orang Melayu dan Malaysia kepada UMNO ...

MT tidak ada alasan untuk menolak Tun sebagai Ahli UMNO ....

PS --- Tun masuk cawangan mana ??

CikSenget a.k.a Selendangpink said...

Tahnaih TUN kerana telah membuat satu keputusan yg bijak. Pulangnya TUN ke UMNO diharap akan dapat memperbetulkan kepincangan dalam UMNO dan menjadikan UMNO kembali relevan sebagai satu parti bangsa melayu yg beragama islam yg memperjuangkan masa depan dan nasib bangsa melayu yang semakin hari semakin dinafikan haknya di tanah sendiri.

Siti Suria said...

Muhiddin for Presiden!

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH... AKHIRNYA TUN PATAH BALIK...KAMI TETAP SAYANGKAN TUN....KAMI MASIH ANGGAP TUN PM KAMI DAN PRESIDEN UMNO.... SAYA AKAN AKTIF SEMULA DLM UMNO KERANA TUN MAHATHIR MOHAMMAD. PAKLAH APA SALAH NYA MINTA MAAF DGN BEKAS BOSS BUKAN DGN ANAK BUAH.... ORG LAGI RESPEK PAKLAH KALA DIA IKHLAS MINTA MAAF KAT TUN.... DEMI ORG MELAYU DAN UMNO...

Anonymous said...

Kembali la Tun demi MELAYU dan tanahair kita MALAYSIA..kembalikanlah semula semangat juang melayu DULU..peringatkanlah semula melayu yang mudah lupa KINI..berilah tunjuk ajar kepada anak2 melayu malaysia SELAMANYA..we love u Tun.."pesanan untuk semua:fikir2kanlah..JANGANLAH JADI MANUSIA TIDAK MENGENANG JASA DAN BUDI PEJUANG NEGARA..menjunjung tinggi nama setelah orang itu tiada, mengutuk menghentam memaki semasa hayatnya..ITU SEMUA DAH TAK BERGUNA"..bawa2lah berbincang..jgn lah ego x tentu hala demi agama bangsa dan negara..

kami di UMNO Bahagian Batu sentiasa menyokong dan mengenang budimu TUN DR MAHATHIR..tq very much Tun..

piut panglima kasim said...

kpd tun M yg dikasihi,

kami berharap kpd Tun agar pengorbanan tun utk kembali bersama2 kami dlm UMNO ini dpt menguatkan semangat kami yg masih lg belajar utk berjuang. makin byk cabaran yg perlu kami lalui dan kami percaya dgn semangat dan buah fikiran tun ni dpt kami melangkah dgn lebih bijak , berhemah , beradab dan mantap

Pemuda Putrajaya said...

Kami merasa AURA perjuangan dan kelegaan dengan hasrat Tun. Selamat kembali ke UMNO. Masuklah kat cawangan yang dekat dengan rumah Tun di Kuala Lumpur ni. Tak payah jauh-jauh. Cawangan kat Putrajaya pun OK jugak.

al capone said...

Melayu perlu bersatu. Tidak akan hilang Melayu di dunia.

http://bangsaku2020.blogspot.com/

ahli UMNO seumur hidup said...

aku akan ikut pindah cwng dimana Tun menjadi ahli cwgn tu tak kira walau dimana.

Anonymous said...

tun tak masuk balik lebih baik .kerana tun ketuhanan melayu hancur fakta 1.raja hilang kuasa 2.prasiden maharaja lela la sebab tun yang buat kelayakan betanding sasti mendapat 60 pecalunan bahagian bukan satu pekara yang mudah.3.tun akan membuat umno berpecah ingat semasa tk razali lawan tun dulu 4.banyak tanah orang melayu tergadai kerana tun contoh p.pinang 5.orang-orang berkepentingan semua orang tun contoh sahidak kasim dan rafidah azis.6.projek maga semua orang tun yang punya masukkut apa jadi bakun,klcc harap gah sahaja bukan malaysia punya berunai punya orang melayu pun tak meniaga lapak sahaja boleh lah tak percaya pergi tangok.sedarlah orang melayu.

Anonymous said...

tun tak masuk balik lebih baik .kerana tun ketuhanan melayu hancur fakta 1.raja hilang kuasa 2.prasiden maharaja lela la sebab tun yang buat kelayakan betanding sasti mendapat 60 pecalunan bahagian bukan satu pekara yang mudah.3.tun akan membuat umno berpecah ingat semasa tk razali lawan tun dulu 4.banyak tanah orang melayu tergadai kerana tun contoh p.pinang 5.orang-orang berkepentingan semua orang tun contoh sahidak kasim dan rafidah azis.6.projek maga semua orang tun yang punya masukkut apa jadi bakun,klcc harap gah sahaja bukan malaysia punya berunai punya orang melayu pun tak meniaga lapak sahaja boleh lah tak percaya pergi tangok.sedarlah orang melayu.

Anonymous said...

tun tak masuk balik lebih baik .kerana tun ketuhanan melayu hancur fakta 1.raja hilang kuasa 2.prasiden maharaja lela la sebab tun yang buat kelayakan betanding sasti mendapat 60 pecalunan bahagian bukan satu pekara yang mudah.3.tun akan membuat umno berpecah ingat semasa tk razali lawan tun dulu 4.banyak tanah orang melayu tergadai kerana tun contoh p.pinang 5.orang-orang berkepentingan semua orang tun contoh sahidak kasim dan rafidah azis.6.projek maga semua orang tun yang punya masukkut apa jadi bakun,klcc harap gah sahaja bukan malaysia punya berunai punya orang melayu pun tak meniaga lapak sahaja boleh lah tak percaya pergi tangok.sedarlah orang melayu.

Anonymous said...

setuju...mahathir la sebenarnya punca masalah yang berlaku sekarang. beban yang ditanggung dek perbuatan mahathir waktu memerintah....

Anonymous said...

Sye setuju....

Anonymous said...

setidak2 yer dia bawakan perubahan. tahniah kpd Tun.. Agar melayu bangkit semula dibuminya sendiri.

Anonymous said...

Yang kutuk Tun sampai tiga kali tu cetek pemikiran. Mempersoalkan isu yang remeh. Tak matang langsung.
Isu besar tak nampak. Kita nak selesaikan apa yang ada di depan mata lah sekarang !!

Anonymous said...

Yang sokong kutuk Tun sampai tiga kali posting tu pun 2 x 5 jugak.

nuexo said...

tun laaa yang mengjahanamkan orang melayu...islam ...dan negara...
tun laa punca utama melayu berpecah belah ... tun aa punca kenape UMNO-PAS x pernah berunding sebelum ni...dasar memusuhi dan memusnahkan PAS dan anak2 kelantan... tun juga laaa yg terlibat dalam kroni2 perniagaan ... tun juga yg menghilangkan kuasa raja.... kuota bumiputera ..... uitm 10% ...mara ...

kesimpulannya tun yg melingkupkan kita orang2 melayu dan islam secara keseluruhannya...

walaubagaimanapun... pemikiran dan ketegasan beliau memerintah adakalanya difikirkan perlu dalam negara yg berbilang kaum dan agama...

dan satu lg... walaupun saye x minat tun ... dari segi disiplin dan ketetapan masa... saye respek laa kat tun...

sbb saye pernah handle event dulu..
saye tau ...

nuexo said...

dan saye harap kita org2 melayu islam perlu mula "bijak berpolitik"...seperti bangsa cina... mereka mengambil peluang dan ruang di dalam dan luar kerajaan untuk kepentingan dan kelangsungan bangsa cina... bukannya politik sempit bermusuh ala mahathir/ummo - pas ...
masa untuk kita smua berubah..satukan hati demi survival islam...melayu...dan bumiputera sabah sarawak ...

Anonymous said...

nuexo....

kau nie ORANG YANG TAK MENGENANG BUDI....tanpa TUN kau ingat kau boleh bangga duduk kat MALAYSIA nie....cubalah kau keluar dari malaysia nie dan bukak mata kau sikit....mana ada negara yang status macam kita boleh hidup aman damai gini....tulah kalau dah katak bawah tempurung memang nampak yang depan mata jer....TUN lah yang membawa banyak kebaikan kepada generasi kita dan anak cucu kita di masa akan datang....

Anonymous said...

apa...ingat tun tuhan ke.....cakap macam takde agama...klu takde tun kita tak boleh bangga duduk kat malaysia...bodo punye org...tun tu sebenarnya cia...org yg merendah2kan hukum islam...memperlekehkan hukum hudud...tu sebab umo dia panjang. tuhan nak kasi dia peluang taubat...klu xsedar lagi xtau la...

Jedi Mastor said...

Tapi Kesian Tun... Hal dia masuk UMNO pun MT tak bincang... pasal tu lah Muhyidddin Declare War dengan Pak Lah..

The Force Guide Me Well On This Matter

UMNOSGBT said...

nak kutuk ...nak ketawakan...nak hina pemimpin UMNO.. bukannya susah tapi bagitahu sikit mcm nuexo dan lain-lain pro mana pulak?

Macam aku pro pada UMNO...Baru sedap kita kupas penulisan dan pandangan kalian...lagi satu kasi bubuh nama k..