Thursday, September 18, 2008

KETUA UMNO SEGAMBUT : IMPIAN MENANG TANPA BERTANDING KAMARUDDIN AMBOK TERPUKAU JUGA AKHIRNYA ; HAD MAD ZAM BANGKIT SEMULA ; LAWAN TETAP LAWAN !

SEGAMBUT -- Penantian Ketua UMNO Segambut Senator Datuk Kamaruddin Ambok untuk menang tanpa bertanding akhirnya menerima tamparan hebat apabila harapanya bukan sahaja terpaku dan terpukau serta berkecai tetapi beliau terpaksa berdepan dengan Bendahari UMNO Segambut Hadi Mad Zam yang lantang mengkritik kepimpinananya.
Penantian Kamaruddin yang juga merupakan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan yang dikatakan begitu " Konfiden " sekali akan berjaya melepaskan diri kali ini akhirya menemui jalan yang buntu.Kini gelanggang politik Segambut telah dibuka .Siapa lebih layak ? Wilayahkini juga difahamkan Kamaruddin dikatakan sedang membuat " home work " politik yang yang begitu rapi untuk mencari beberapa kesilapan teknikal daripada cawangan - cawangan yang tidak memihak kepadanya. Apakah cerita politik ini benar atau tidak ? - mungkin orang - orang Segambut lebih mengetahui mengenainya. Apakah Hadi dapat memberi tentangan yang sengit kepada Kamaruddin ?
Kamaruddin Ambok juga dikatakan masih lagi belum putus harapan dan masih percaya kepada nasib akan menyebelahinya untuk menang tanpa bertanding.
Wilayahkini juga akan UPDATE dilemma politik Pemuda - dalam masa yang terdekat ini.Dikatakan isu " main kolam" semakin panas di sayap Pemuda Segambut.

27 comments:

Anonymous said...

memang terpaku dan terpukau macam gambar yang disiarkan oleh Wilayahkini.

Anonymous said...

DKA sudah tiba masanya untuk insaf.Janganlah asyik main SMS cam dulu..

Anonymous said...

kita harap dapat beri sokongan padu kpd Hadi utk Ketua UMNO Bahagian Segambut.

Anonymous said...

Mcm ni lah baru gentle. Pemimpin yg tak gentar pada cabaran. Lwn tetap lwn. Tak main sekat2 pencalonan org lain. Apa nk takut klu rasa2 kat blkg DKA ada 40+++ cawangan yg menyokong.



Redah jeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Salam..
Untuk memberikan saingan yang hebat kepada DKA, rasa hati penulis tidaklah sebegitu rupa.Kelebihan DKA jauh bezanya dengan Sdr Hadi...ini telah terbukti.

Isu-isu yang dimainkan seperti tanah setinggan kepada DKA sebenarnya bukanlah senjata yang kuat untuk menjatuhkan DKA.. Sdr Hadi sendiri yang dikatakan telah lama berada ditampuk bahagian tidak dapat membantu penduduk Cawangan sendiri..

Persoalan duit PRU12 juga bukanlah satu persoalan yang besar.. hati-hati warga UMNO Segambut.Carilah dan pastikan ianya daripada sumber yang sahih...berita yang memburukkan mmg sedap jika didengar.

Salam perjuangan kepada DKA dari pemuda UMNO Segambut..

Wasalam..

Anonymous said...

suruh hadi jaga cawangan sendiri dulu,letak jawatan pengurusi masjid dulu,kan haram hukumnya pengurusan masjid di lantik dari kalangan orang politik...

Anonymous said...

Ingat!!

Ingat!!

Ingat!!

Memang hadizam bekas orang DKA
memang hadizam pengerusi masjid
memang hadizam tak popular
memang hadizam tak kuat
memang hadizam nampak lemah

tapi ingat!!

ingat!! ingat ingat!!

kamarudin ambok sombong
hasan sombong
ipin sombong
capt azri lalang
lamat sombong
caok sombong

kerana penyakit sombong inilah

HADIZAM akan menang. Ingat tu!!!
masanya sudah tiba untuk anak segambut mentadbir segambut.

Ingat tu!! ingat tu!!
bangkitlah perwakilan cawangan sekelian.

Anonymous said...

DKA tetap pilihan ku. Ketokohannya berhujah dan mengawal paerhatian hadirin amat sesuai utk memimpin. Pilihlah yang menokoh.,

Anonymous said...

nak tanya sikit...mana punya alim ulama,ayat quran atau hadis yg mengatakan org politik ni haram duduk dlm pengurusan masjid ni...
sian betul kat mamat ni la,dahi nampak hitam tapi ilmu x la setinggi mana tapi suka2 lak kuar fatwa sendiri...

aku pun x tau la apasal la yg korang 3 beradik ni benci sgt kat hadi ni...setau aku lah xda pulak hadi tu ada hutang ke ngn lorang ni.. tapi itu bukan masaalah aku la... yg kelakar nya , benci punya pasal(x tau apa sbs pun) sampai kuar statement bab hukum tah dari mahzab mana tah,,,bawak2 la refer ngan imam ke mufti ke br la bercakap...jgn refer korang nyer ketu caw lak...lg jauh lajak nyer lak nanti...tolong la jgn buat lawak...awak tu pun org dah cop penjual undi...

Anonymous said...

Salam..
Pemuda UMNO Segambut

Semakin teruk rasanya pemimpin UMNO diperingkat pemuda skrg.. KP yang baru dilantik sekarang dikebanyakan cawangan bersikap dayus dan sambil lewa.. tidak berani untuk bersuara, sudah pandai demand, sudah pandai bermuka-muka..Jika ini cara mereka, PRU13 UMNO akan kalah dengan lebih teruk lagi...Jika ini cara mereka, bagaimana nak menjadi pembela pemuda diSegambut.

JAHANAM!! HANCUR!!Jika kita tidak melakukan sesuatu...

Bagaimana kita nak hapuskan permainan politik dua kolam ini???

Apa kata kita listkan cawangan yang suka main dua kolam... bagi yang tersenarai kita bagi dia gentar sikit...

Dulu kini dan selamanya
Wasalam

Anonymous said...

Aku tahu...
yang confirm main 2 kolam... ayat standard :

1. Pencalonan tak dapek... undi conporm...
2. Abg jgn risau... saya solid di belakang abang...

Caw-cawangan / Org2 nya ialah :

1. Lan Desa Sri Mahkota
2. Padang Merbok
3. Kebun BUNGA (Kuat)
4. Sgbt Stesen
5. Black PERMAI
6. Sri Angsana
7. Jalan Kuching
8. Desa Segambut
9. Bkt Segambut
10.Sgbt Luat
11.Sgbt Dalam
12.Taman TUN (Lagi Wayang Kuat)
13.Dan macam-macam ada...

kesimpulan nya...
Cawangan-cawangan lama semua kuat main wayang... tak de yg firm.. semua nak masyuk.....
Cawangan yg KP baru... kebanyakan nya blur... mamai... high...
mangkuk ayun...

Apa lagi nak cakap ???
Kepada calon KP2 Bhgn Segambut ; selamat membimbing orang2 yang tiada matlamat ini...

Anonymous said...

Tak payah cakap banyak....
sekarang yang terang lagi bersuluh.
tiada perselindungan lagi.
Kalau dulu, hanya mahu menjaga hati org tua spt DKA... tapi sekarang tidak perlu lagi.
dikau bakal mandi...
umpama mandi...mati lemas & tiada siapa yang akan menangisi pemergianmu.
Dari atas sampai ke bwh asyik melaungkn perubahan.
maka itu mari kita lakukan perubahan.
kita tolak politik DKA yang tidak membawa apa-apa perubahan kebaikan dalam segambut.
kita bagi peluang kepada org baru... Hadi ZAm.
Jgn terpengaruh pd janji2 yang dah basi oleh DKA.

Kalau dikau berkata kami berwayang...
DKA tunggu dan lihat penangan kami...
Kan pasti MANDIIIIIII !!!!!
Jangan terlampau yakin.
Jangan terlampau angkuh.
Jangan terlampau bongkak.

Ingat kalau endorse geng rizal boleh menang ke dia ?
Apa DKA fikir dia ada 'grip' pada ketua2 cawangan utk menyokong pemuda ?

Bangun Datuk... bangun lah dari mimpi2 & angan2 Datuk...

Kami akan pastikan barisan Datuk...
Barisan pemuda yg konon nya Datuk endorse... SEMUANYA MANDI.... BASAH KUYUP & AKHIRNYA MATI LEMAS.

Kerana kami inginkn perubahan & berada pada matlamat yang benar.\\

-pengkritik mingguan-

Anonymous said...

apa mamat ni melalut ni....
ingat ni AF ke ???

Anonymous said...

pengkritik mingguan,
Mahadey asalnya bawah teket DKA, pasal KP Dino nak lawan Naib K B ikut team Hadizam, tidak dapat lari gandingan Mahadey & Dino. Sah-sah Mahadey bagi kat team Hadizam dan Dino.

Sekarang dah confirm apa, Pinggir Taman Tun pembuka kata segala-galanya. Hazrisham bagi kat hadizam. apa lagi nak cakap.

Kolam tetap kolam, siapa mandi kolam taik dapat taik, siapa mandi kolam susu dapat susu. Siapa main dua kolam alamat lemas dengan campuran dua-dua tu. Baik ambik kolam susu yang bersih. Cepat pilih kolam susu sebelum basi 18hb Oktober nih........

Anonymous said...

kita jangan dok fikir banyak2 tambah lagi dlm bulan yg mulia ini.. apa yg penting sama-sama lah kita berdoa agar Saudara Hadi akan di tabalkan menjadi ketua UMNO Bahagian nanti...bangkit lah wahai anak segambut kita akan pastikan Hadi akan beroleh kemenangan..

Anonymous said...

HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.HADI.

Anonymous said...

Saya setuju DKA undur diri dan beri laluan kepada muka baru dan saya rasa yg paling layak utk menjawat Ketua UMNO Bahagian adalah saudara HadiZam. Ini berdasarkan kpd karier politik beliau selama ini boleh dibanggakan dan saya yakin dan percaya Hadi akan dapat membuat perubahan UMNO Segambut..apa yg penting kita harus beri ruang dan peluang kpd beliau.

Anonymous said...

Hadizam? Anak segambut. Silaplah kau............... Sebut kat aku senarai yang dia dah sumbangkan untuk pembangunan Segambut? Banyak pun tak pa. Kita nak nilai calon nih.

Anonymous said...

Apa la hangpa semua ni.Islam dah ajaq cara nak pilih pemimpin.... Dan jgn haramkan apa yang Allah dan RasulNya tak pernah haramkan.... Jangan ikut nafsu... jgn ikut emosi..... Jadilah org Islam dalam segala hal...

Anonymous said...

Apa la hangpa semua ni.Islam dah ajaq cara nak pilih pemimpin.... Dan jgn haramkan apa yang Allah dan RasulNya tak pernah haramkan.... Jangan ikut nafsu... jgn ikut emosi..... Jadilah org Islam dalam segala hal...

Anonymous said...

BRO TULONG HANG PEJELAS CARA MANA NAK PILIH PEMIMPIN ISLAM KAT SEGAMBUT NI,HABAK MAI BANG CALUN MACAM MANA

Jimi Hendrix said...

Kita harus ingat apa sahaja yang kita buat pasti di balas oeh Allah swt walau sebesar zarah....(lihat awal surah al-mulk) dalam hal kat segambut la... pndapat saya hanya pilih calon yang kurang memberi mudarat pada bahagian kita.... barangkali semua perwakilan mengenali calon calon yang bertanding baik pemuda bahagian maupun di bahagian.... pilih dgn matang.... pilih pemimpin yang beriman dan beramanah.... kita cuba cari dgn pemilihan kita ini umat Islam & melayu bersatu..... jgn nak berpecah belah.... jgn undi kerana berapa banyak imbuhan yang di beri.... kalau nak cerita ciri-ciri pemimpin islam takut tak jumpa lak nanti pemimpin islam kalangan kita... so amik yang kurang mudharat kerana pilihan anda akan dipersoalkan di Akhirat kelak... itu yang paling kita perlu takut.... CARI REDHA ALLAH BUKAN REDHA MANUSIA.... Wallahualam

Anonymous said...

Korang ni dah ada tiket perwakilan ker sibuk benar nak pilih dka or hadi. klau dah ada pilihjer ler sapa sapa yang ko berkenan tak yah nak cerita itu ini. makin kurang pahala ko. or kempen manager depa punya tali barut yang dok nak suruh org buat cerita itu ini.
Benda ni mudah ajerrr kita jgn susahkan kepala otak dengar cita org. jumpa calon dengar cita depa n pertimbangkan mana yang lebih baik dari ucapan dan perbuatan mereka sudah 19hb x aje. klau depa nak bagi pandai2 sendiri nak or taknak.
makin banyak cita makin rosak calon yang korang sokong
Udahler Salam Aidilfitri buat semua
jangan lupa puasa 6

Anonymous said...

sapa pon menang sama je tak ada perubahan semua nak masyukkkkkkkk poket sendiri.....................................pergi jahanam dengaN UMNO

Anonymous said...

Perubahan bukan dari kepimpinan bahagian tapi dari diri kita sendiri. kita yang mencorak cawangan dan bahagian. korang jangan terpedaya dengan suara-suara dari luar yang kononnya nak perjuangkan bangsa konon. kutuk pemilihan kita sedangkan dlm parti mereka pun tiada hala tuju. hanya nak yang tu jadi no.1. camlah tiada org lain boleh jadi no.1.
setiap manusia dikurniakan akal dan fikiran jadi fikir-fikirkanlah.
kalau nak perubahan buat dari dalam. cam pru12(dln negara). ahli UMNO pun dr mesyuarat agong. kita ada saluran jgn menyalak dari luar. org luar pedulikan, yg dah keluar negara tu pengecut.
ALLAHHUAKBAR.....

Anonymous said...

Pemilihan kali ni best pasal ada blog ni untuk orang fikir, fikir dan fikir. Nilai dan nilai. pertimbang dan pertimbangkan.
Jadi tengoklah kematangan politik masing-masing.

DKA tetap ada kelas, ada kelas, you will win in style DKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.

Anonymous said...

Yaaaa anonymous perenggan pertama bagus.... tp perenggan 2 belum tentu lagi.. selagi belum selesai mengundi belum leh raya tau.. aku dengar dka dah goyang gak pasal g10 pemuda klau lari ker hadi abis dka. g10 pu3 pun dengarnyelah 50/50. walaupun pu3 tiada pertandingan tapi ada group yang nak pecahkan g10 Pu3. ha... wanita group makcik aku ni pun tak tau lerr nak cakap g10 dia ada ker berebut nak g g10 mahal betul undi g10... atm aemua calon kena gerakkk.
last kopek sabtu mlm g10 3peringkat nak kena kurung takut kena culik dek group lain best tu akupun nak lah culik pu3 hahaha...
ini senario dah last minit ko tau.. ya mari kita lihat sapa yang goyang....