Saturday, September 6, 2008

KAMARUDDIN AMBOK MASIH MENANTI, MENUNGGU DAN MENGEJAR DUA PENCALONAN LAGI ?

SEGAMBUT ( Wilayahkini ) -- Ketua UMNO Bahagian Segambut Senator Datuk Kamaruddin Ambok masih berjuang untuk mendapatkan dua pencalonan lagi untuk mengesahkanya menang tanpa bertanding? Belum ada satu kepastian lagi di Segambut ,kata sumber - sumber kepada Wilayahkini. Mungkin minggu ini akan dipastikan hala tuju perjuangan Kamaruddin Ambok di Segambut ? Bendahari UMNO Bahagian Segambut Hadi Mad Zam dikatakan masih menaruh harapan untuk menentang Kamaruddin yang juga merupakan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan. Ekoran daripada insiden beberapa cawangan yang diarah bermesyuarat semula " klimaks" politik Segambut masih menjadi samar - samar sedikit.Namun ada pihak sudah meramalkan Kamaruddin akan menang tanpa bertanding kali ini.Kita tunggu dan lihat perkembangan terkini di Segambut minngu ini dan mungkin sudah ada sedikit kepastian dan pengesahan !

46 comments:

Anonymous said...

Masih menunggu lagi ker? Apa dah jadi pulak ?

hassan said...

Belum ada rezeki lagi Pak.Pemuda yang hot.DKA hanya main save jer.

bukan kerna duit said...

Confirm lawan dalam utusan ari ni. Selamat maju jaya. Punca utama isu dimainkan ialah isu duit!! Duit pilihanraya. Itu sahaja. Bukannya isu perjuangan ke, isu melayu ke, isu kepimpinan ke dll.

Begitu hebatnya DUIT ni. Tak betul cara DUIT yang tak tau apa-apa ni di jadikan bahan untuk menyebabkan berlaku pertandingan.

Dah tak faham apa yang ahli UMNO hendak sebenarnya.

Anonymous said...

bley citer ckit x??? sape yg citer pasal duit nih.. nk taw jugak la

bukan kerna duit said...

check posting bulan ogos bro, bab segambut. Banyak tu, hits 250 komen ke atas!!!!!

Anonymous said...

bro memang banyak isu duit,gua nak kan kepastian lah dengar isu duit masjid AL FIRDAUS SEGAMBUT LUAR dengar kata duit akaun masjid short RM6000 dan satu lagi duit kedai kat pakir tak masuk dalam akaun masjid.kalau betul mana pergi duit tu hahaha....tolong jawap tuan pengurusi................dengar cita lak tuan pengursi masjid bertanding jawatan ketua bahagian segambut jangan terpakai kempin sudahlah duit tu sudahlah,HARAM HUKUM NYA....TOLONG JAWAP SAYA NAKKAN KRPASTIAN

Anonymous said...

Apa nak risau klu ada pertandingan KETUA BAHAGIAN. LAwan jelah. Xpyhlah nk sekat2 pencalonan org. Takkan xyakin lagi dgn sokongan cawangan2 yg calonkan DKA. Klu nk compare dgn Hadi, pencalonan DKA lebih bykkan. REDAH JEEEEE!!!!

Anonymous said...

A ah wakil pengerusi Masjid Firdaus
saudara Syaril (Ayel ) tolong jawabkan. Sekali jawab je senang. Tak yah nak jumap kedai kopi cerita sana cerita sini. Bereskan senang citer.

Anonymous said...

ala kalau setakat korang cerita dan tuduh Pengerusi Masjid Al firdaus makan duit masjid RM6000.00 tu apalah sangat berbanding duit pilihanraya yang dimakan dek Datuk Kamarudin Ambok Rm500,000.00....itu pun nak kecoh.... Lagi satu Datuk kamarudin Ambok tu selam 3 penggal perbodohkan anak Melayu Segambut dengan menubuhkan Yayasan Pendidikan Islam Segambut...lepas tu gunakan yayasan tu rebut tender berjuta-juta satu sen tak sedekah balik kat Melayu segambut....penyokong dia bodoh dan buta hati....lepas tu sibuk kelam kabut nak kaitkan orang dengan duit masjid....itu kalau betul tapi kalau tak betul lahanatlah si pembuat cerita tu......
Oi kamarudin Ambok bertaubatlah.......kau tu penyangak yang tak tau malu...guna nama yayasan pendidikan islam segambut minta projek macam orang kebulur mintak sedekah.........penyokong pengampu yang bodoh2 ni sesekali 4 tahun sekali dapat duit saku RM200 dah naik tocang......kononnya Datuk Kamarudin Ambok ni baik bagi RM200....merasalah jugak kan? semua ahli dan ajk bahagian dah cakap pasal Kamarudin Ambuk bagi RM30 kat AJK Bahagian tapi pergi canang kononnya bagi RM2000-3000 seorang.....nak dapat nama sangat...oh ya kalau betul pun duit pilihanraya la tu

Anonymous said...

saudara syaril yang jawap untuk pengurusi masjid,dia ni sapa budak ingusan je lah,jangan marah2 saya nak kepastian je betul ke tak,itu je yang kau marah sangat kat DKA tu apa sal,

Anonymous said...

wha wah wah gua dengar semalam mahaday and the gang berbuka posa ngan khir toyol,betul ke tolong jawap sikit sdr syaril awakkan tukang jwp,kalau betul kesian mukhriz dah habuskan duit dia, kau orang cari toyol lak,banyak ke dapat?cubalah jujur sikit sapa yang kau orang bawak mukhriz ke khir toyol ke kj ha?ni belum menang pemuda lagi dah DIL besar kalau menang esok tak tahulah apa nak jadi pemuda umno segambut semua line up mahaday bawak ingat masyukkk poket sendiri...

Anonymous said...

sejarah terang 2 mahadir main kolam-kolam dino at h j kamarudin kaki kolam bapak broke sebab duit mukris dah abis sekarang duit toyol pulak untuk betanding macam ini nak jadi pemimpin hancur segambut sedarlah wahai pewakilan semua semalam semua pewakilan dapat duit raya mahadir.nasir cakap betulke haram rasuah sebab itulah dia orang tak suka pak lah.wahai toyol jangan rosakkan tempat orang setelah tempat awak awak gadai selangor pun tak boleh jaga macam mana nak jaga malaysia barisan mahadir macam pelacur boleh di jual beli. macam ini kalau jadi pemimpin hancur melayu cerita ugama macam bagus bagus yang jadi h.j pun tak guna rosak ugama itu pasal orang muda masuk p.a.s untuk menjadi orang mukmin wahai bazawi kamu tidak layak bersama meraka .dalam bulan yang mulia ini saya bedoa supaya allah bagi kamu hidayat supaya kamu tidak kotor kan diri kamu seperti meraka yang bertopingkan ugama kamu tak ikut meraka pergi karoka malam tadike. bayangkanlah bulan yang mulia buat maksiat rosakkan anak muda pemuda yang baru nak kenal umno apakah kata meraka adakah umno ini pati maksiat kalau di tegur katakan kita tak pandai besosial tetepi kita lupa allah berfirman lah-tekkerabu zinar jangan menghapiri zina tidak mustahil u.m.n.o akan binasa kerana pemimpin yang melakukan dosa dengan subahat atau mengalak maksiat tidak hairanlah kalau orang tak suka u.m.n.o itu adalah perintah allah.sayangngielah u.m.n.o seperti nanek moyang kita ugama landasan bukan pakaian wahai mahadir,nasir, saril,isnin,h.j kamarudin.janganlah kamu peralatkan ugama allah lahanat diri kamu itu sebab tak boleh maju contohnya nasir meniaga bangkrap sebab itu juga nasir tiada zuriat lelaki kalau ada lagi teruk perangainya dari nasir wahai mahadir biar kulit hitam jangan hati hitam sedarlah kamu sebelum bala menimpa .pimpinlah ibu kamu sebelum kamu memimpin segambut kepimpinan bermula di rumah anak borek ibu rintik.

Anonymous said...

sejarah terang 2 mahadir main kolam-kolam dino at h j kamarudin kaki kolam bapak broke sebab duit mukris dah abis sekarang duit toyol pulak untuk betanding macam ini nak jadi pemimpin hancur segambut sedarlah wahai pewakilan semua semalam semua pewakilan dapat duit raya mahadir.nasir cakap betulke haram rasuah sebab itulah dia orang tak suka pak lah.wahai toyol jangan rosakkan tempat orang setelah tempat awak awak gadai selangor pun tak boleh jaga macam mana nak jaga malaysia barisan mahadir macam pelacur boleh di jual beli. macam ini kalau jadi pemimpin hancur melayu cerita ugama macam bagus bagus yang jadi h.j pun tak guna rosak ugama itu pasal orang muda masuk p.a.s untuk menjadi orang mukmin wahai bazawi kamu tidak layak bersama meraka .dalam bulan yang mulia ini saya bedoa supaya allah bagi kamu hidayat supaya kamu tidak kotor kan diri kamu seperti meraka yang bertopingkan ugama kamu tak ikut meraka pergi karoka malam tadike. bayangkanlah bulan yang mulia buat maksiat rosakkan anak muda pemuda yang baru nak kenal umno apakah kata meraka adakah umno ini pati maksiat kalau di tegur katakan kita tak pandai besosial tetepi kita lupa allah berfirman lah-tekkerabu zinar jangan menghapiri zina tidak mustahil u.m.n.o akan binasa kerana pemimpin yang melakukan dosa dengan subahat atau mengalak maksiat tidak hairanlah kalau orang tak suka u.m.n.o itu adalah perintah allah.sayangngielah u.m.n.o seperti nanek moyang kita ugama landasan bukan pakaian wahai mahadir,nasir, saril,isnin,h.j kamarudin.janganlah kamu peralatkan ugama allah lahanat diri kamu itu sebab tak boleh maju contohnya nasir meniaga bangkrap sebab itu juga nasir tiada zuriat lelaki kalau ada lagi teruk perangainya dari nasir wahai mahadir biar kulit hitam jangan hati hitam sedarlah kamu sebelum bala menimpa .pimpinlah ibu kamu sebelum kamu memimpin segambut kepimpinan bermula di rumah anak borek ibu rintik.

Anonymous said...

SELAMAT BERTANDING UNTUK DKA DAN HADI!!!!! SEMLM MESY SEMULA CAWANGAN PINGGIR TTDI DAN SEKALI LAGI NAMA HADI DICALONKAN.BERTANDINGLAH SECARA SIHAT & BERHEMAH. BIAR SIAPA PUN KB NANTI PASTIKAN AGENDA BANGSA DIUTAMAKAN DAN BKN AGENDA PERIBADI.

Anonymous said...

takbir..... esok 16 sept

Anonymous said...

apa nih amir black.. lu jaja kat geng wa mintak itu ini...kat geng lu pun mintak itu ini...jilat pinggan nampak...!!!patut la lu ader cop kat dahi.jgn marah, anak melayu makan pengat,tangan sendri bau tahik..param singh waliwali melaporkan..

ex-pemuda said...

Korang ini kutuk kaw-kaw kat sini, bulan puasa ni rehatlah dulu banyakan amal ibadat.

Anonymous said...

gua selut dato zaid macam nilah orang melayu yang nak menegakkan kebenaran sanggup letak kan jawatan demi kebenaran dan keadikan....hidup dato zaid................takbir

Anonymous said...

mana kebenaran dalam kerajaan BN tunjukkan KENAPA KB BUKIT BENDERA TAK DITAHAN ISA kan terang2 menimbulkan isu perkauman JANGAN BAGI AHLI UMNO DAN RAKYAT HILANG KEPERCAYAAN PADA KEPIMPINAN SEKARANG.....APA YANG DATO ZAID CAKAP ADA KEBENARANNAY

Anonymous said...

Ko orang dah tengok ke petikan ucapan Dato Ismail Ahmad kat permatang pauh tu? Ko orang dah baca ke press conference dia yang kedua tu?

Adakah menceritakan sejarah untuk kesedaran semua akan asal usul kewujudan negara ini menghasut.

Apa definasi menghasut?
Menghasut dalam konteks perkauman ialah contoh macam kita menghalau sesuatu kaum dari negara ini. Kita halaukah? Tak de.

Aku nak kerajaan tunjukkan petikan ucapan yang telah menjadi sensasi untuk ukuran dan penilaian semua. Kalau kita rasa ada hasutan, memang kena lah dia.

Sebenarnya kalau tak jadi macam ni kita asyik leka je sampai PRU13. Anak-anak bangsa tak mendaftar jadi pemilih, tak tahu hak sebagai warganegara tak tahu kesannya bila kuasa politik hilang selamanya.

ISA kalau kalau tak de jadi macam Thailand lah. Kalau ko orang tak tahu keselamatan negara buanglah ISA. Biar jadi macam Thailand, Indonesia baru ko orang tahu langit tinggi rendah.

Anonymous said...

ISA BUKAN TAK BAGUS BAK KATA DATO ZAID LAH KALAU KERAJAAN TAK BOLEH MELAKUKAN KEADAILAN PADA RAKYAT TAKYAH GUNA ISA,KALAU KENA PADA ORANG UMNO,PATI YANG JATUH KAN HUKUMAN KALAU ORANG TU ORANG LUAR PARTI@PENBANGKANG TERUS KE ISA.KITA BUKAN BELAH MANA2 PIHAK YANG KITA NAK KEADILAN...............TAKBIRRRRR

tuah said...

salam
aku nak balas pun payah sbb ramai yg tiada nama kat sini..bukan apa takut tersalah kata, ramai yang terasa.

kau cakap yang kau bukan daripada dua-dua belah pihak... apa nih???
cuba tegas sikit...bgtahu kau pro mana?keadilan..pas..dap atau kau mmg rakan seperjuanganku bersama dengan UMNO.

Anonymous said...

aku ni orang dato zaid nama ku syaril calon g2 segambut

mie7982 said...

sedarla perwakilan2 semua kita diambang kejatuhan jika pucuk pimpinan kita lemah...
kepada perwakilan pilihlah calon yang boleh bekerja bersama2 bukan yang akan merosakkan umno kita....
pejuangan harus diteruskan dengan pemuda yang tegas dengan pendirian dan lantang bersuara bukan seperti sekarang umno seperti tiada kuasa
takut menyatakan hak2 melayu terhadap bangsa lain....
kita tengok kalau bangsa lain berkata mengenai hak mereka meraka akan berpadu tenaga tetapi apabila wakil umno menegakkan hak melayu ....... apa dah jadi dengan umno ni tolong jangan terlampau lesu dan leka dengan mengejar pangkat tanpa menghiraukan kedudukan bangsa kita....
selamatkanlah bangsa melayu dari menjadi hamba dibumu kita sendiri....
jangan sampai satu hari kita hilan segala hak keistimewaan melayu keran takut hilang kuasa pemerintahan... sekarang pun kita telah lihat bagaimana gerakan memainkan peranan kaumnya ....
apa yang saya nampak sekarang ni kita melayu mengejar kuasa untuk kepentingan individu bukan untuk kepentingan bangsa agama dan negara....
kepada pemuda perwakilan pemuda segambut termasuk bakal2 perwakilan dari segambut semoga anda membuat penilaian dalam menentukan perwakilan yang akan dipilih ..
jangan pilih hanya bekerja untuk bekerja hari ini dan esak.
pilihla mereka yang boleh menentukan hala tuju bangsa dan agama kita...
semoga allah selamatkan bangsa kita

(bangsa lain sedang mengambil kesempatan diatas kelemahan pemerintahan kita sekarang.... renung2 kan...)

Anonymous said...

anwar jawab dlm tv press conference tak pro. Dah lah 16 hb x jadi. Bila kena tanya berapa jumlah dah dapat nk lompat tergagap-gagap. Kita tengoklah penipu ni akan terus menipu dan mengaburi mata rakyat.
Tak dinafikan pemimpin UMNO pun ada yg malaun juga. Muhasabah lah semua balik.

ktm segambut said...

Aku Ada info terbaru dari beberapa caw yang boleh menggugat.
INFORMER ini dari seorang yang sgt dipercayai, bukan sahaja anwar boleh buat cerita lompat beb. Rupenyer di Segambut pun ada lompat.

Siapa yg lompat?? Cawangan mane yang lompat?? Berapa ramai yang lompat??? Calun mana yg dpt untung??

hahaha!!Tungguuuuuu!!

Anonymous said...

aku ada dengar juga ramai ahli yang dah sedar akan apa makna 'perubahan'. Satu grup je yang seiringan dengan moto Dato Mukhriz - Berani Berubah. Grup ori yg kuat dgn Mukhriz main banyak kolam dan tak seiringan langsung dgn moto Mukhriz. Sebab moto grup ni sebenarnya - Berani Tabur sambil Masyukkk.

Anonymous said...

aku ada dengar juga ramai ahli yang dah sedar akan apa makna 'perubahan'. Satu grup je yang seiringan dengan moto Dato Mukhriz - Berani Berubah. Grup ori yg kuat dgn Mukhriz main banyak kolam dan tak seiringan langsung dgn moto Mukhriz. Sebab moto grup ni sebenarnya - Berani Tabur sambil Masyukkk.

Anonymous said...

aku ada dengar juga ramai ahli yang dah sedar akan apa makna 'perubahan'. Satu grup je yang seiringan dengan moto Dato Mukhriz - Berani Berubah. Grup ori yg kuat dgn Mukhriz main banyak kolam dan tak seiringan langsung dgn moto Mukhriz. Sebab moto grup ni sebenarnya - Berani Tabur sambil Masyukkk.

Anonymous said...

assalammualaikum kepada semua yang terlibat dalam blog ni aku di sini ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA MOHAN AMPUN DAN MAAF DI ATAS KETELANJURAN KATA ATAU KETELAMPAUAN BAHASA SELAMA INI.yang terasa dan tersinggung dengan comen2 aku selama ini. KAN MEMAAFKAN ITU LEBIH BAIK...WASALAM TAKBIRRRRRRRRRRR

Anonymous said...

sama sama lah kita bermaafan,tetapi pendirian terhadap hala tuju masing-masing punya hal. Jangan ada bermasam muka, terimalah apa keputusan nanti. Yang pasti ALLAH menentukan segalanya.

Anonymous said...

Salam..
Wilayah kini...

Minta update tajuk artikel ini.. Rasanya confirm DKA bertanding.
Tiada pencalonan lagi.

wasalam
Sekian

Anonymous said...

Ya confrim bertanding. Updatekan baru punya.

OTAI SEGAMBUT said...

Salam semua...

Saya org lama di Segambut... lama dalam pemuda & agak lama dalam Bhgn....

Sapa yg dah sekian lama bersama....dalam Segambut boleh nilaikan FAKTA berikut :

1. Dino (Hj Kamarudin)
Memang terkenal dengan sejarahnya yang bermain berkolam-kolam.... Dia ni seorang 'opportunist'. Dia akan menyokong mana-mana pihak yang akan membawa keuntungan kepada Diri Sendiri sahaja....

2. Mahathir P.S.U.
Dia ni memang pengikut setia... setia hanya dalam mengikut orang. Tiada ciri-ciri kepimpinan. Zaman sekarang ni, nak jadi tukang sapu pun mesti ada kelayakan. Bukan hanya pandai bercakap dan 'gebang' sana sini. Bila cakap tinggi melangit. Tiada kesetiaan. Memang betul kata-kata saudara kita di atas, 'SEGALANYA BERMULA DARI RUMAH'
Siapa yang telah lama dalam politik segambut, akan tahu bahawa IBU MAHATHIR JUGA PERNAH DIHALAU OLEH DKA DARI RUMAH DKA sewaktu ada perjumpaan.
Apa sebabnya ? SEBAB IBUNYA JUGA SEORANG YANG BERMAIN BERKOLAM...
Tepat sekali pepatah melayu... dimana kan tumpah kuah kalau tidak didalam pinggan ?
"IBU BOREK...ANAK RINTIK"
Boleh percayakah orang-orang yang sememang mempunyai sejarah sebegini ?

3. Nasir Kg Pasir
Dia ni satu Segambut tahu yang dia ni memang tak de value langsung. Berapa orang yang dia telah 'membangkrap' kan ?
Amik loan, menyusahkan orang lain. Penjamin-penjamin yang terpaksa melunaskan hutang2 beliau. Anak bini mereka yang terpaksa kelaparan. Berkempen.... dengan cara melempar fitnah.... membuat cerita-cerita dongeng... cakap tak de nilai-nilai membina...
Contoh kata-kata kepada perwakilan " Ngeko jangan jumpa set-set sana sekarang... lepas dah habis pemilihan, baru ngeko pergi jumpa dia org".
Wahai Nasir yang BODOH Bistari, kalau dah habis pemilihan, buat apa nak jumpa berkempen lagi...
Berkempen lah cara sihat...
Biar perwakilan-perwakilan ni jumpa kedua-dua pihak... dengar cerita dan berfikir sendiri. Takkan nak semua org jadi bodoh mcm ngeko ?

4. Syaril
Dia ni budak hingusan yang tak tahu apa-apa dalam berpolitik ni.
Janji dia dapat gi Karaoke + SPA....+ Masyuuuk... OK..
Kalau patung Budha dapat memberi semua itu, dia akan menyokong patung tersebut.

5. Isnin
Dia ni machai kepada Mahat + Dino...
Sebab dia sub Con mereka.... Lagi bos-bos dia berjaya...lagi masyuk ler dia.

6. Syadil Sigaraga
Hanya pandai berlagak....
Padahal tak sedar diri dilayan tak ubah seperti Driver & Pelayan GRO...
Tapi satu spesis dgn Syaril. Janji ada K.S.M (Karaoke...SPA...Masyuk)...
OK....

7. Tn Hj Baidzawi
Seorg yang menonjolkan ciri-ciri org alim... tak dinafikan memang berpengetahuan luas dalam bidang agama.... Tapi mungkin tersalah jalan bila membuat keputusan utk bersama-sama geng yang bertuhankan Duniawi. Marilah sama-sama kita mendoakan agar Baidzawi mendapat Hidayah agar kembali ke pangkal jalan. Masih belum terlambat Tn Hj....

Yg dihuraikan di atas adalah kebenaran....
Banyak lagi kebenaran yang pahit untuk ditelan,..... tetapi hakikat yang terpaksa diterima... Sy lama dalam segambut... "I Know People By Heart"

Lepas ni saya akan huraikan pula mengenai line-up Kem Rizal

TUNGGUUUUUUU....

WASSALAM.....

Anonymous said...

alo otai(orang tua)kata dah lama duduk dalam umno yek,ubah2 lah perangai tu dah tua ingsaf lah sedarlah sikit kita berada di pertengahan puasa (ALLAH MEMBUKA PINTU SYURGA DAN MENERIMA KEAMPUNAN)taubat lah.......jangan cari pintu neraka lak,opsss mungkin orang tua ni buasa duduk dalam barisan neraka (BN)kot sorry bro terlepas kata maaf kan saya ekkk terkurang ajar pada orang tua lak.

Anonymous said...

Mahathir... mahathir...
anak beranak serupa perangai rupanya....
Kalau dasar muka bertalam-talam tu... tak lari ler anak beranak...
Huh !!!!

tuah said...

salam...
kepada yg membalas artikel otai segambut...

Teguran yang diberikan memang tidak dinafikan kebenarannya...cuma bab barisan neraka ( BN ) tu yang saya rasa mcm terasa nak tegur balik.

Jangan suka menghukum sesuka hati.. aku dan kau sendiri tiada kuasa nak bercakap macam tu...

cuba kau cerita sikit... kau nih pro parti mana...bole gak kita hujahkan sesuatu yang membina untuk pemuda Segambut..

Anonymous said...

tuah2 akulahhhh pemuda umno,pas,keadilan/// segambut kau tuah janagn taksub sangat ngan parti umno,dia asyek cita pasal melayu,melayu,melayuuuuuu mudah lupa,tapi masalah orang islam siapa yang bersuara tarakkkkkk pon

tunggu otai tulis said...

Tak da parti yang layak cakap pasal bangsa Melayu kecuali UMNO. Ikut rasmi Melayu itu Islam. Jadi apa saja yang nak dicakapkan, nak diusulkan selagi berkenaan Melayu, nasib bangsa inilah partinya. Tak parti lain.
Kadangkala tersalah perjuangan macam PAS kerana perjuangkan ISLAM, mcm mcm dugaan mendatang. Riak, angkuh, mengkafirkan orang, dll. Pemimpinnya sentiasa di duga Allah swt. Kita lihat sahajalah pertimbangan mereka dalam politik.

otai pemuda said...

SALAM PEMUDA SEGAMBUT,

x kira sape pun yg berjaya nanti, RIZAL atau MAHATHIR 22 pun kena buat keje..., tapi yg pasti dlm memilih barisan ajk tu mat penting.
penting kalo nkorang ni ikhlas nak memimpin pemuda segambut...
pada aku antara sbb wujud kacau bilau pd pemuda ni krna adanya malaun2 yg x boleh pakai di kalangan pemuda itu sendiri,,
aku rasa dlm musim berkempen ni ,RIZAL atau MAHATHIR tentu ngkorang perasan glongan malaun x boleh pakai ni d kalangan org yg ngkorang jumpa atau bawa sepanjang musim kempen ni....golongan perosak yg x ber pendirian ni besok, x kira sapa yg menang antara RIZAL atau MAHATHIR harus d jauh kan atau d nyahkan terus dari d beri ruang d peringkat pemuda bahagian segambut nanti...

Nak kenal!!! senang jer,,
masa ni lah nak main wayang,demand itu ini,nak bayor duit umah xda duit lah,road tax mati lah,handphone rosak la dan byk lg la....dan masaalah dorang ni hanya timbul masa musim ni je...

bukan suma org yg ada masaalah d atas tu termasuk dlm golongan ni..tp aku rasa korang paham org2 yg aku maksudkan ni...

dorang ni sok, bila x dpt apa yg di demandkan nyer ni akan lompat kem,bantai dlm blog ni.,crete citer mcm2,calun tu x betul la,makan duit la,xda duit la...xda kesudahan...
golongan ni adalah org yg jadi perwakilan caw tapi matlamat utk diri sendiri, xda maruah dan harga diri...

so RIZAL dan MAHATHIR selamat bertanding cara sihat,,sapa yg menang nanti BEWARE!!!! golongan yg diatas ini.

Anonymous said...

ala otai lu macam gud2 je, lu dulu pon macam tu juga lagi besar nya kapak,bukan wa tak kenal lu,wa pon dah nak abis pemuda dah,ala tradisi umno segambut bila ada pertandingan mula lah kecoh sana sini masyuk,kapak,kencing dll lagi lah,biar lah dia orang 4 tahun sekali je,tu pon bukan duit dorang...calon pon kapak kat atas,kapak mukriz,kj,khir toyol,,,,,,,,dan paling penting kapak duit PRU12,///

Anonymous said...

apa la kau nih... suka2 cakap mcmni.apa time mukriz,kj, khir toyo bagi duit kau nampak ker??

jgn buat cerita kawan...x bagus bulan2 puasa nih... jgn suka buruk2kan..

tu smua bakal2 pemimpin satu hari nanti...siapa yang tahu???

otai pemuda said...

aku setuju la kat ngko org atas.. dorang ni memang perosak tul la...bukan dlm umno je, aku rasa letak kat mana pun sama..jadi kuman perosak jer.. kepala hotak negative jer...tuduh org ikut suka je,,cermin la diri tu sikit...dah cukup ke amal kat dunia ni, boleh tuduh orang terima duit sana sini...lepas tu jadi kan alasan nak kapak,kikis calun bertanding...
muka2 ni pun muka yg samaje tiap musim...berebut jadi perwakilan caw pasal kepala otak nak senduk org yg menawarkan diri utk bertanding...tgk grup kuat mengaku hardcore,,,pas tu mintak,demand itu ini,,x dapat lompat kem pas tu burukkan org.....tapi x susah nak kenal pun....calun2 sabo je lah....x leh bagi jgn bagi,biorlah org x g undi pun, niat mau betul,,kalo menang dpt undi golongan ni pun xda maknanya x berkat....

tuah said...

salam..
Payah rasanya nak bercakap dengan insan yang tiada nama...
Elok dan molek jika diberitahu nama, mudah untuk kita berdialog diblog ini untuk kebaikan bangsa dan agama Islam kita..

Seperti kata yang aku pernah dengar, aku bukanlah seorg yang bertuhankan ulama, mewalikan pemimpin.aku juga bukanlah taksub kepada UMNO... tetapi apa yang aku rasa UMNO sahaja yang boleh membawa kau dan aku bersama keturunanmu dan saudara Islamku yang lain untuk masa hadapan yang lebih terbela.

Apa yang kau bangga dengan diri kau wahai sahabat... bangga kerana kau ada ketiga-tiganya.. apa tujuanmu??adakah UMNO untuk nampakkan dirimu dimata sebagai seorang pejuang bangsa,adakah PKR untuk nampakkan dirimu seperti insan yang tidak pernah bersalah, semuanya hanyalah kerana di fitnahkan,adakah PAS untuk nampakkan dirimu seperti insan yang pasti akan masuk keSURGA..tanpa dihisab.Alhamdulillah

Jangan suka nilaikan aku sebelum mengenali aku...

wasalam..

Anonymous said...

ada cita baru gua nak gi tau ni.gua degar cap dah hilang 4 undi sgambt permai. kau betul untg lah kasim.

Anonymous said...

macam mana tak hilang,kesian aku tengok sorang budak hitah nih,aku dengar dah kena pulau ngan gang rizal.apa dah jadi rizal sampai nak pulau2 kan.macam ni ke calon yang nak memimpin pemuda segambut.tak layak!!!kesian 3budak hitam tu satu dah jatuh dalam perigi tinggal lah dua.......yak tahulah bila nak di jatuh kan sebab rizal ni calon yang di wujud lan oleh DCA