Saturday, September 27, 2008

JAWATAN KETUA UMNO SEGAMBUT :KENAPA SAYA MENENTANG KETUA SAYA ? HADI MAD ZAM TAMPIL BERSUARA !

SEGAMBUT -- Calon Ketua UMNO Bahagian Segambut Hadi Mad Zam buat pertama kali tampil dan meluahkan perasaanya secara terbuka kepada media. "Cabaran ini ( berdepan dengan Kamaruddin ) bagi memberikan ruang kepada ahli membuat pilihan pemimpin yang difikirkan layak untuk memimpin bahagain tersebut. Saya sedar Ketua saya sebagai seorang Senator dan Timbalan Pengerusi Perhubungan , namun ia bukan halangan untuk meneruskan hasrat ahli di peringkat bahawahan". Katanya lagi, jika ini mampu dilakukan ...untuk berita selanjutnya sila klik --myMetro

32 comments:

X-Pemuda said...

Tak payah lah nak berwayang disini Sdr Hadi...

SATU Segambut tahu awk sebenarnya siapa.
'Sesuatu' yang bertopengkan manusia.
Berapa penggal awk bersama-sama DKA ????
Berapa puluh juta projek bawah ICU yang awak 'sapu' utk kepentingan sendiri ?
Macamana kekayaan yang awak kecapi sekarang ini.... adakah ia tidak berplatformkan UMNO ?
Jangan lah di atas kepentingan peribadi, awak mahu memecahbelahkan org2 melayu...
Tak cukupkah awk memecahbelahkan cawangan Segambut luar itu sendiri ?
Bimbing lah si Alif (anak awk) tu dulu.... baru lah cuba membimbing org lain...
Awk tahu kah dimana anak awk sekarang ???? sekarang ni ???
Sekarang ni dia tgh merosakkan pemuda2 segambut dengan membawa mereka2 ke tempat2 yang tdk sepatutnya...
merosakkan anak2 bangsa kita sendiri dgn hiburan2 yg tidak sepatutnya.....
Awk mahu mempersoalkan duit pilihanraya....
sewaktu awk menjadi ketua pemuda suatu ketika dahulu.... bukankah awk melakukan perkara yang sama ?
Sudah2 lah Hadi Md Zam....
Hentika perpecahan org2 melayu...
Jgn berfikiran cetek.... walaupun berpendidikan tidak tinggi... cubalah berfikiran waras sikit.

Selamat HAri Raya.... Maaf zahir Batin
-X Pemuda-

niris said...

ya , sudahlah Hadi Zam, politik murahan nak keluar Harian Metro.itu taktik orang terdesak. Siapa nasihat awak suruh masukkan dalam paper?
Kumpulan ATM Bergerak yang di terajui saudara adalah terdiri dari orang yang tidak mengenang budi. Terang lagi nyata Pemuda yang calonnya Mahadey adalah dibawah naungan awak. Dan di didik oleh Dino. Supaya jangan mengenang budi untuk naik dan berlawan. Aku berdoa dimalam-malam akhir- ini geng Hadi Zam akan tau kedudukan masing-masing dalam perjuangan sebenar-benarnya.'

Anonymous said...

Hang dok citer pasal Hadi Ajer tu... Berapa anak Ambok kasi kat hang utk attack Hadi ye

Anonymous said...

Hang dok citer pasal Hadi Ajer tu... Berapa anak Ambok kasi kat hang utk attack Hadi ye

Anonymous said...

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN dari saya pengkritik dalam blog ni kepada SEMUA PEMBACA BLOG MAAF ZAHIR BATIN

Budak Segambut said...

brader... DKA tak kasi satu sen pun... kita jaga DKA sebab dia perjuangkan hak hak orang melayu... sebab tu aku sanggup kerja percuma untuk DKA!!!


Hadi dah goyang sebab duit nya sudah tergugur agak banyak.... dengar citer dah mencecah lebih dari 100k!! Pergh.... semuanya pergi ke poket cawangan2 yang calonkan DKA supaya undi ke Hadi.... itula laungan Hadi Calon DKA undi Hadi... (tapi Hadi tak cakap yang dia tabur untuk dapat undi...).. apa nak kata.... bak kat bebudak lain kat dalam blog ni Raja ATM bergerak adalah Hadi Zam!!!! konon2nya baik... hmmmm.... aku dengar orang kaut duit Hadi tapi tetap sokong DKA.... apa citer???

Anonymous said...

Bro! lu ni betul2 fanatik dgn DKA, bagi gua Hadi ke DKA ke? orang melayu yg berjaya dlm bidang masing2...22 pun kayo!! lu mcmne budak segambut? hampeh!!
Lu x yah la nak ngata org smpai mcmtu...cermin la diri skt! org mcm lu la memperlaga-lagakan bangsa melayu sendiri, org yg merosakkan UMNO itu sendiri,lu x suka lu kutuk gila2..lu suka lu sanjung menggunung! lu ni x sekolah sbnrnya...lu ckp org!! Gua nak cite skt...klu ada perlawanan mesti la ada kalah dan ada mng, kita ni negara demokrasi, lu juga blh bertanding klu ada capacity/capability, gua ingat lu diam2 la...malu gua !! lu pulak tu mengaku org segambut!!please la bro! jgn nak komen2 lepas ni...klu nak komen, kkomen la perkara ug membina, kita berdebat pasal isu segambut!apa yg DKA nak buat dan apa hadi zam nak buat!dgn segambut! Kita tanya dia org? baru la real bro!

Anonymous said...

HANCUR UMNO KUNO SEGAMBUT,TAKBIRRRR

Anonymous said...

wa ada cita baru bro wa dengar satu budak hitam dah jatuh dalam perigi,,,,cian dia dengar dah kena pulau ngan gang rizal calon yang konon nak kan perubahan!!!belum menang lagi dah jadi hal dalam kem sendiri,nampak sangat dia orang ni tak kuat leh gadoh sesama sendiri...........wa nak nasihat kat budak hitam ni jangan jadi bodoh lah,lu pikirlah sendiri sapa yg lu nak bagi UNDI

sokong budak segambut said...

budak segambut tu betul... lu sapa anonymous? siap anonymous? mmg berjaya dalam bidang umno ajer... bidang apa yang Hadi berjaya sebelum UMNO? Cuba citer skit.... dia tu dulu bendahari..... fulus yang masyuk yang kononya terror dalam bidang dia dapat dari jawatan bendahari laa.... emo gilos budak anonymous ni..... tak payah citer dua2 melayu.... citer pasal pencalonan pun nak kena beli.... apa citer??? Hadi??? Aku dengar Pinggir TTDI dulu kuat DKA.... tapi dek kena tabur oleh Raja ATM, terus sokong padu Pinggir TTDI kat Hadizam!! Ingat calon Naib Ketua Pemuda Bahagian Hazrisham tu laaaa yang dah kena tabur babe!!! nak cakap pasal habis melayu.... ko tanya laa hazrisham...... brader sham, bila nak karaoke? Raya dah nak tiba..... tak kan dah berubah kot??? Mustahil!! Mustahil.... aku dengar ko dah mula gugur duit raya kat cawangan2 untuk raih undi.... apa lagi...... call la untuk kita bersuka ria di Bintang.......... banyak babe2 lama tunggu ko sham..... apa nombor awek tu..... 128? 228? aiseyyman..... ko tolong peringat kat aku bro? lupa laa......

selamat hari raya kepada semua...... dan maaf zahir batin jika memang ada yang terasa..... biasala time time camni memang kena kow kow nya.....

Jimi Hendrix said...

dua-dua pun sama.... kalau tak guna duit bukan og umno la nama nya.... apa mau ambil kisah....

Jimi Hendrix said...

brader... DKA tak kasi satu sen pun... kita jaga DKA sebab dia perjuangkan hak hak orang melayu... sebab tu aku sanggup kerja percuma untuk DKA!!!........ Kesian budak segambut ni... dia tak kenal Kamarudin yer..... tanya org yang kenal dia dari dia bangsat lagi.... kamarudin pejuang melayu.....? pirah mana punya surat khabar hang baca.... apa dah jadi pada benteng dan banyak lagi tempat setinggan kat segambut... dah la halau org setinggan tanpa notis utk keluar pun... org benteng pun satu hal, sayangkan kamarudin n saibu bagai nak rak... entah la... bila melayu jual org melayu.... dia tak duduk segambut mana dia tahu... hang kalau dapat sekadar 2-3 ratus aje jgn la nak backing dia lebih lebih... dia kaya melanggit hang jadi balaci

cctv said...

Salam....
Korang ni bagi salah tak bagi pun salah. amik jer klau orang bagi tapi kalau nak undi fikir betul-betul bukan pasal duit yang di bagi. baca bismillah sebelum mengundi tarik nafas kemudian tanda dah wait keputusan. Sudahler jangan kita fitnah memfitnah cukupler kita dengar apa yang dikata jangan kita menyampaikan kepada yang lain takut tertambah apa yang dikata.
Hadi or DKA sama saje ada orang tenganh yang sedang mengintai untuk menyelit masuk hati-hatilah Sdr & sdri pembaca budiman.

Anonymous said...

aku dengar dari orang, Hadizam kaya pasal rapat dengan Hishamuddin, bukannya DKA. betul ke?

Anonymous said...

dka,dka,dka, dca,dca,dca,

Anonymous said...

DKA bukan sahari dua dalam politik, Hadi pun apa kurangnya...Pengerusi Masjid Bolih Jadi Imam bolih baca Khutbah,

2nd cctv said...

Ada cerita menjelang pemilihan pemuda bhg...
Adaker patut dka arahkan ketua cawangan(kc) suruh KPCaw undi rizal. ni mesti nak g10 punya undi or jadi kes masa d.kap.azri jadi KP, biro pemuda bagi org lain jaga patutker... aku dengarler betul ke tidak cubalah kempen manager(km)tolong jawab. KC biarlah pemuda yang tentukan hala tuju mereka sendiri kc pun biarlah bersikap demokrasi (guna pakai bahasa pengikut rizal). kc patutnya tunjuk jalan yang betul bukan arahkan pemuda anda jadi lembu yang boleh dicucuk idung.. ada kempen manager tuu.. pernah cakap kat pemuda caw lain ko langgar jer KC klau KC ni dak tua bgi yg muda pimpin.tp takler KPcaw nak buat gitu klau KC nya baik amatkan..
Hai rizal ko ni dah betul2 dka endors kooo. baguslah hj.alang pun ada bekup ko kan anak bapak. dengarnyer mesin atm dah gerak dari segenap arah eyerrkeerr. musim durian gugur lagiii... Hadi n dka lebih kurang sama ajerrr mula dari bawahhhh cuma dka ni lebih umur ckit dr hadizam... kan..kan..kan.. kalooo nak balas tu baca betulll2 baru jawab k. nanti ko tak terjawab... jangan mareee
salam

hidup mahathir said...

blahla lu org suma...woi pemuda lu org pikirla sendiri nak sokong geng air liur atau geng wawasan mahathir...pemimpim bawa BMW ke atau calun naik motor kulu kilir...pikir la woi...ngkorang ingat ni zaman jepun ke...

18/10/08 ni geng air liur rizal akan jadi geng air mata...siannyer....

hidup mahathir said...

blahla lu org suma...woi pemuda lu org pikirla sendiri nak sokong geng air liur atau geng wawasan mahathir...pemimpim bawa BMW ke atau calun naik motor kulu kilir...pikir la woi...ngkorang ingat ni zaman jepun ke...

18/10/08 ni geng air liur rizal akan jadi geng air mata...siannyer....

Bahagian sebelah said...

salam pemuda segambut...
nampak panas jer..tapi asyik citer mahathir / rizal jer...
ngkorang bentang la nama2 calun post lain gak.., pas tu g komen sikit ...nak gak tau personaliti calun NKP ke G2 ke...
bentang lar woi.. minat gak nak tau ni.....

mie7982 said...

ha betul 2 bagila tau calon2 lain yang sesuai dlam ajk lak hehehe saja nak tau senang nak pangkah sapa hahaha

Mat mesen rumput said...

hidup mahathir lupa nampaknya kisah Nasir kena mandi. Gang dia yang rasa mandi dulu. Ha ha ha ha ha ha . Sekarang musim hujan, semua boleh mandi sekali ramai-ramai.
Lepas mandi kita ramai-ramai pegi mesen rumput. Banyak kawasan nak mesen.

cctv said...

Betullerr sahabat kita ni calon ajk pun kena kuargak personaliti nyerrr. k. cctv i pi cri senarai calon yang dah setuju nak bertanding ajk. leh ler kita nengok ajk berakal atau takleh pakai. AJK bahagian pun kena nengok gak banayak yang tak reti buat kerja tp berlagak pandai bila kena cucuk terus melatah. duduk kat ajk jadi nasi tambah cukup tahun repot sama aje tak berubah. bagiler yang berpelajaran ckit biar boleh lebih efektif.
mat mesen rumput hang tau nak mandikan org jer jgn-jgn rizal kena mandi. jgn lah happy sangat musim hujan boleh bah kat mana ajerrr. kot rizalnya team mandi terus banjir ko jgn buat gilaaaa...
ni dah time kecemasannn. nenong..nenong.. beri laluan..beri laluan.. peti undi dah kosong..

Anonymous said...

salam bahagian sebelah..

bagus juga idea, kita kupas ajk yang bertanding di kedua2 belah pihak.biar yg kupas diaorg nih, betul2 yang pro pada dua2 calon, barulah betul2 terungkap kisahnya...

Anonymous said...

apa yg nak diulaskan.calon ajk mahadir yang lapuk, sure x bole buat keja.diaorg dah buktikan pun mcm nasir, smua org tahu out, x bole pakai.ayil plak budak hingusan yang suka jadi star walhal xder benda pun.

cctv said...

Berita hangat sesampul surat telah tiba ke dlm peti surat setiap perwkilan caw untk aperrr????? kononnya menunjukan penulis(macai) or tuan yg buat surat tu nak burukkan lawan dia. kes baling batu sembunyi tangan. tapi bila kita lihat sejarah(Pak lah pun suruh baca sejarah) dka dulu pun bendahari bhg dilantik dkt. Hasan kassim lepaskan jawatan bendahari bagi dka. pastu lawan ketua bahagian lagi lebih kurang sama jer ngan cita sdr hadizam.. tp cita dka dah basi(kata ssetengah orgler) tapi sejarah telah berulang yg pegang bendahari leh jadi ketua bahagian. so rasa-rasanyer ler kan dka leh mandi minggu ni.
korang tau ada satu arahan tak bersurat minta ketua cawangan(kc) undi calon pemuda pilihan dka si rizal alang zahari. klau i suruh jer kpcaw duduk luar dewan belah dalam kc kasi pangkah kan senang tak yah buat dosa kecil, kc masyuk, kpc mana mau letak maruah. wahai ketua pemuda setiap cawangan di segambut tanya rizal ape program yang beliau jalankan semasa menjadi AJK Pemuda Segambut, yg badan besar desa mahkota berape banyak program ko buat. kita kena tanya rizal ape yg dia buat masa ajk bukan ape klau banyak tau ler dia buat kerja klau x ade mesti nak jawatan aje. 41 caw pemuda dia kenal ke semua kc,kw,kpu3n kpd. dengarnya sesat gak cari caw kat penchala link. 4 taun sekali baru muncul ape leh buat. aku bukan lah pro sangat kat mahadey tp dia ni nampak dah keja keras sbg psu. buat-itu-ini kita bagilah dia KP term depan bagi kat rizal kan cantik,rizal ko belajar kerja dlm term ni tolong mahadey confirm next term bagi undi kat rizal. sape lawan ko aku belasah dia.
nama ajk bertanding lum dapat lagi cai belum mari esok mesti dpt k.

ktm segambut said...

kita tengok apa yang Allah tentukan untuk kita esok. Jangan banyak cakap. DIA yang menentukan segalanya. Kita lupa bab tu, tu pasal lah gabra.

Pemuda Segambut Baru said...

Lwan tetap lwan... sekarang aku dengar confirm mahadey ngan bebudak ATM dia dah gelabah........


Baju pemuda pun dah di agihkan........ kat titiwangsa dan pinggir ttdi....... duit untuk pangkah pun dah kasi....... nasir dan ayel, mahadey dan hadrisham semua tu dah gelabah sanggup "kidnap" bebudak perwakilan yang baru letak kat hotel V! siap mintak bebudak baru buat pengakuan utk undi Mahadey...... apa kelasss........ citer sikit apa perjuangan korang jgn nak wayang brooo..........

kasi enjoy ini malam dan esok pepagi bangun.... tapi, dorang mana nak sangka..... kasi hotel, kasi baju, kasi seluar kasi duit akhirnya kita akan lihat suatu perkara ynag baru akan berlaku iaitu Pemuda Segambut Berani, Berani Berubah, demi semangat Setiakawan!!!!! Majoriti akan undi Rizal demi perubahan yang ketara!

sekarang kita lihat mana yg kena........ mahadey dan geng aku dengar esok akan buat taktik taktik yang kotor utk menang!!......

semoga pemuda akan mendapat kemenangan untuk saudara Rizal Alang demi perubahan di bahagian Segambut!!!! Insyaallah........

Anonymous said...

aku dengar Rizal sekarang dah dapat 25 cawangan yang mengaku kuat untuk sokong Rizal.... mahadey baru 9..... dan 5 lagi atas pagar yang aku dengar dah ambik duit dan baju tapi akan tetap pangkah Rizal!!!

kita lihatla macam mana esok sbb mahathir dan geng aku dengar nak buat perkara yang tak patut esok!!!!

Anonymous said...

apa lagi pemuda segambut..... aku dengar si mahadey pada awalnya over-confiden nak menang siap tempah baju melayu baru, booking bilik hotel awal2 untuk persidangan pemuda umno mesia!!! apa ni? nak pegi PWTC pada persidangan Umno mesia pada mac ke atau nak berjuang demi bangsa melayu di segambut??? memang byk budak bengang laa perangai bebudak ko macam si ayel dan nasir.......

percaya laa.... nanti semua ni dorang akan nafikan dan siap guna ayat Al-Quran dan nama Allah untuk menang confiden bebudak baru...... inilaa perangai lama pemuda segambut yang kita nak ubah.....

Rizal akan bawa perubahan dan akan buktikan dari perbuatan dia apabila menjadi ketua pemuda bahagian nanti.......

cctv said...

Tahniah DKA, DKT & Sdr.Baktiar Adnan berjaya mengekalkan jawatan di Bhg Segambut. Yang tidak terpilih dr mantan ketua pemuda segambut tetap mempunyai pengundi setia teruskan bekerja sebagai satu pasukan untuk menghadapi PRU 13 dan nak ingatkan semua ahli UMNO Bhg Segambut. DKA & DKT ada cakap masa borak kat kedai kopi ini "term" terakhir beliau mintalah dikotakan yer bagilah peluang pada yang lebih muda dalam pemilihan akan datang. Majoriti sudah bersuara, minoriti menerima hanya seperkara dka susunlah barisan jawatankuasa dgn seadil-adilnya
Horasss...horasss..horas... (Ucap selamat dari Danau toba)

satelite dish said...

memang lah kau nak term akhir, kau tengok tak penyata kewangan berakhir 31 Disember 2007? DKA sendiri keluarkan RM121,893.50. KB kalau tak de duit jangan cakaplah nak ambil alih.