Friday, September 5, 2008

SEPUTEH : EPISOD 2004 MENYUSUL KEMBALI ; HISHAM MAJID vs MUSTAPHA !

SEPUTEH ( Wilayahkini ) -- Sudah hampir pasti dan sah ! Insiden 2004 berulang kembali di Seputeh dimana penyandang Datuk Hisham Majid( gambar) akan ditentang oleh Mustapha.Manakala bagi jawatan Timbalan Ketua Bahagian pula menampakkan persaingan antara Rahim dan Sariffuddin. Lebih menarik lagi ialah perkembangan di Pemuda pula menyaksikan pertembungan antara Razlan dan Awie semakin sengit dimana Razlan telah mendapat 15 pencalonan manakala Awie pula 14 pencalonan. Bagi jawatan Naib pula , menyaksikan pertandingan empat penjuru ? Namun Ghazali ( Bernama ) dan Badrul masih di depan dengan 10 dan 9 pencalonan masing - masing di ikuti dengan rapat oleh Anuar ( 7 ) dan Nayan ( 6 ) pencalonan.
Bagi Ketua Puteri pula Azliza di depan dengan 18 pencalonan manakala Mona dengan 5 pencalonan. Berita lanjut akan menyusul...

17 comments:

Anonymous said...

05 September, 2008 23:24 PM

Bernama Buat Laporan Polis

KUALA LUMPUR, 5 Sept (Bernama) -- Agensi berita nasional, Bernama (Pertubuhan Berita Nasional Malaysia) Jumaat malam membuat laporan polis terhadap penyebaran berita palsu menerusi perkhidmatan pesanan ringkas (SMS) mengenai kononnya tujuh parti komponen Barisan Nasional (BN) mengadakan sidang akhbar bagi mengumumkan keluar daripada BN.

Laporan polis itu dibuat oleh Pengurus Kanan Teknikal Bernama Abdul Halim Hafiz yang menyelia trafik perkhidmatan SMS Bernama di Balai Polis Jalan Travers pada pukul 8.45 malam ini.

Abdul Halim dalam laporannya berkata terdapat pihak tidak bertanggungjawab telah menggunakan nama Bernama untuk menyebar maklumat tidak benar kepada orang ramai.

Abdul Halim berkata daripada siasatannya, Bernama tidak ada mengeluarkan sebarang berita SMS seperti yang disebarkan oleh orang yang tidak diketahui hari ini.

"Saya telah menyemak log penghantaran berita SMS Bernama hari ini dan mendapati tiada sebarang rekod menunjukkan berita tersebut dihantar," katanya.

Perkhidmatan berita SMS Bernama hanya diterima oleh pelanggan berdaftar dengan Maxis dan Celcom melalui kod penghantaran 26822, serta mengikut format tertentu.

Orang ramai yang ingin mengesahkan sebarang berita yang dihantar melalui SMS yang mengaitkan Bernama boleh menghubungi Meja Berita Am Bernama di talian 03-2698 3304.

-- BERNAMA

auraputih said...

pemuda di seputeh amat yakin yang Datuk Hisham akan mempertahankan jawatan nya pada pemilihan akan datang.Dengan apa yang telah beliau sumbangkan kepada Seputeh, saya merasakan tiada sebab kami di seputeh mahukan perubahan di pimpinan kerana Datuk Hisham sendiri telah banyak melakukan perubahan yang nampak berkesan di Seputeh.
bagi pemilihan pemuda pula, seperti yang sedia maklum, saudara Razlan yang mendapat sokongan dari Datuk Hisham mempunyai peluang yang agak cerah bagi jawatan KP Seputeh.jika kedua2 gandingan ini menjadi kenyataan di Seputeh,saya pasti lebih banyak lagi perubahan dan pembangunan insan yang lebih berkesan dapat dilaksanakan.

Anonymous said...

kenapa begitu yakin bahawa HM akan mempertahankan jawatan.. kalau rasa terlalu yakin dgn kebolehan sendiri knp cari pasal dgn caw yg mencalonkan MUS... itu dinamakan tidak professional... takut pada bayangan sendiri.. KB yg sombong.. sape tk kenal sape HM boleh lah ckp..

auraputih said...

seperti apa yang saya dimaklumkan.cawangan yang saudara maksudkan itu mahukan pembaharuan kerana ketua cawangan yang lalu terlalu pasif.tiada langsung pembangunan yang dibuat atau program yang membina.Pemuda cawangan tersebut sudah bosan dengan kepimpinan yang terlalu pasif dan perlahan.namun disebabkan helah dan strategi kotor oleh kepimpinan lama, maka satu pertandingan tidak sihat telah berlaku semasa pemilihan berlangsung.itu apa yang saya difahamkan.

Razla said...

Pembaharuan apa yang hisham bawak ... buat pejabat baru ... ulul albab .... tuiii .....

Coba tengok ... nasib sayap2 sebelum tibanya tahun pemilihan ... hampeh .. bak kata macam kuli batak ... pendapat dia ajer nak pakai ... lagi satu x der kesepakatan yang dia boleh bawak ngan sayap2 .... kalau Hisham Majid ni betul dan baik orang nyer ..... x der la orang akan calonkan sesiapa melainkan dia ....

auraputih said...

ada satu ungkapan yang biasa kita dengar : walau sebaik mana pun yang kita buat, pasti tidak akan dapat memuaskan semua pihak.
maklumkan lah tidak semua orang mempunyai kemahuan dan permintaan yang sama, semuanya berbeza2.
biasalah bila ada pemilihan aje, mestilah ada kem masing2.apa nak herankan bila ada pertandingan dan pencalonan.berlaku di banyak tempat.so biasalah tu..

Anonymous said...

Memanglah perwatakan KB tu serius je. Kata orang tak kenal maka tak suka. Tak kan dia nak mesra alam tak tentu pasal, sebagai seorang KB mesti dia ada indentiti sendiri. Kalau cakap mudah, tapi tak semudah nak dizahirkan. Bagi saya dia berjaya sebagai KB, memang banyak pembahuraan yang dia buat dari KB yang sebelumnya.

piut panglima kasim said...

apa sudah jd di seputeh? byk lg caw. blum bersidang2 lagi. KB dh byk tlg & buat rayuan di UMNO malaysia. penentang KB jgn buat kacau dgn caw. yg blum bersidang ni...Allah maha mengetahui niat jahat anda!

Anonymous said...

Bila pulak KB ni yg byk tlg dan buat rayuan di UMNO M'sia.setahu aku dialah dalang yg soh balaci2 dia pg buat report dan bantahan kat umno m'sia tu.pastu bila umno m'sia dah buat keputusan,dia buat keputusan yg lain pulak.pendek kata apa saje keputusan yg umno m'sia buat dia akan bantah dan seboleh2nya akan pastikan cwgn yg tak pro dia bersidang semula.

apa nak jadi umno seputeh ni.kalau korang terus terusan menyokong hisham majid ni hancurlah jadiknya bahagian seputeh ni.sekarang ni pun dah separuh lunyai sampai ahli akar umbi makin muak dengan gelagat dan tipu helah hisham majid.

tah pernah lagi sejarah seputeh dulu bawah kepimpinan yg suda jadi carca marba dan huru hara macam ni.SEDIHHHHH......

Anonymous said...

Seputeh...seputeh...seputeh...muak aku dgn perangai HM dan balaci nyer tmsklah piut panglima kasim & aura putih. KB hang tu dah bg fenin semua org tmsk umno pusat. Buat undang2 sendiri...tadbir bhgn syok sendiri...buat keputusan ikut akal sendiri (akal sendiri lg byk x betul), x ikut perlembagaan or peraturan umno...yg susah siape...AHLIIII..

KB hang tu sanggup buat ape jer asalkan matlamat dia tercapai... bertopengkan agama tp perlaksanaan dan jiwa dalaman penuh dgn perancangan yang mampu memusnahkan keutuhan umah seputeh khususnya dan UMNO amnya....alahai mcm siape tu... sifu dia lah...DSAI...

Insaflah KB...Insaflah...Insaflah...

auraputih said...

untuk pengetahuan saudara anonymous..saya takde kuasa undi pun pada pemilihan bahagian nanti.so saya mmg takde kepentingan di bahagian.tapi saya melihat dari prestasi kerja dan pembangunan yang telah Datuk Hisham laksana kan di Seputeh.saya merasakan beliau patut diberikan tanggungjawab untuk terus memimpin Seputeh.nampaknya konco2 kem disana tu, asyik nak menabur fitnah dan memburuk2 kan orang sahaja.takde pulak dengar misi or visi dari kem sana..Seputeh..Seputeh..

Anonymous said...

Anonymouse...

hahaha ... dah terang lagi nyata, group MUS dah hilang modal berjuang, sekarang ni nak usik peribadi pulak.

Tapi, zaman sekarang orang dah tak dengar kutuk mengutuk ni, dah tak dengar fitnah memfitnah ni, mentaliti kelas ke-4 seperti saudaralah yang selalu merosakkan UMNO.

Berjuang untuk poket sendiri. Kalau tak kasi duit, memberontak, sampai Timb. Ketua Penaja Cawangan boleh panggil Mesyuarat Cawnagan, tu semua dari nasihat belah sana tu(Pandai sangat).

Anonymous said...

kepala hotak ko laa... apa pembangunan yang HM buat... tak abih2 misi-visi sampai naik basi dah. setakat nak tulis sapa pun boleh. Perlaksanaan takde. Ulul-Albab ambil budak luar pastu cakap budak seputeh. Budak seputeh sendiri tak bantu. Terlalu sibuk kononnya nak merencana generasi masa depan yang hasanah didunia dan hasanah diakhirat, sedangkan generasi semasa kucar-kacir. Macammana nak bentuk generasi masa depan kalau generasi semasa tak dibetulkan dahulu. pikirla sendiri kalu mak bapak hantu camna anak nak jadi malaikat. Jangan suka gunakan agama hanya sekadar nak menggula-gulakan ahli. Agama tidak menghalalkan umatnya bermusuh walaupun atas dasar politik. Hanya manusia munafik yang sanggup menghalalkan apa saja demi kepentingan dan kerakusan diri tercapai. Sedarlah sebelum terlambat.

auraputih said...

nampak nya ada orang paku dulang paku serpih lah..and emosi sangat..
dari kenyataan yang dibuat pun kita dah nampak dah orang di sana tu x de wawasan.asyik2 fitnah dan maki hamun. sekurang2 HM tu nampak jugaklah apa agenda yang hendak beliau laksana kan. agaknya orang disana takde misi and visi agaknya, sebab itulah muak dengar tu semua.habislah kalau geng2 yang takde wawasan mcm ni mentadbir..jauhkanlah..

AKU said...

auraputih...
aku rasa ko yg terover over over emosional kot....relaksla bang taula hang tu calon dr KB.xyahla memepertahankan benda yg tak betul.berdosaaaa....tak nampak pun org lain menabur fitnah dan memaki hamun.ko pandai baca ke or masih mengeja lagi sampai tak paham apa yg ko baca???

dorang tu menyatakan kebenaran dan apa yg terjadi bukan menabur fitnah.dah tak tau beza ke???atau merelakan saje???kalau ko tak puas ati dan tak tau cite, apa kata ko pg umno malaysia dengar dr mulut dorang sendiri kebohongan dan keputar belitkan KB yg ko sanjungi tu...

ADA BRANN KE BRO???

auraputih said...

rasa nya saudara 'aku' dah salah orang agaknya..
takper lah..terpulanglah pada saudara2 semua untuk menyatakan pendapat dan pandangan.cuma saya berharap jangan lah saudara2 'aku & geng' sekalian terus menerus untuk menabur fitnah dan tuduhan yang tidak berasas.saya faham mengapa saudara 'aku & geng'bertindak sebegini, ini adalah TERDESAK kerana strategi yang dijalan kan tidak berkesan,maka jalan singkat yang kurang baik sebegini lah mereka lakukan.banyak lagi cara & strategi yang boleh diambil untuk mendapatkan undi, tetapi bukan dengan cara menfitnah dan tuduhan tidak berasas.
*harap saudara 'aku' tidak salah orang.saya bukan lah orang yang saudara maksudkan..

dari atas... said...

Ntah nape rasa nak bg pendapat lak... aku ni mcm auraputih..x de kuasa & kepentingan utk mengundi ms pemilihan akan dtg..tp bila aku dok rengok n tenung dr jauh...dr atas...ada gak 'anonymous' cakap tu bukan fitnah n bkn gak tuduhan tak berasas...sebab nyer aku sendiri dpt tau dr member aku kat umno m'sia, antara KB yg diaorang pening kepala kat pusat tu ialah KB kitalah aura putih... apa tak nyer, hantar surat bantahan mesy cawangan kat SUK (general) x jln (maknanye hajat nak caw tu digantung atau membatalkan pencalonan dr caw tu x kesampaian) tp perkara tu biasalah kan sbb satu Malaysia boleh dikatakan 70% KB buat cr mcm tu...takut dgn bayang2 sendiri kot..., pastu yg lg haru KB kita nie aura putih, siap p hantaq surat bantahan yg sama kpd semua MT tmsklah presiden umno, kire ternaiklah nama cawangan2 kat peringkat MT yang disebut dlm surat bantahan tu... aku pun bl dgr tu malula jugak yop.. aku tpikir2 gak... pd aku sebagai pemimpin, kalau kita yakin dgn kepimpinan kita, kita x perlu bersusah payah mengatur strategi kerana startegi yg terbaik ialah 'cuba menjadi kawan kepada semua orang'....lg pun yang boleh buat bantahan peringkat caw tu, bukan ahli ke yop...ishhhh...haru betol lah kita ni yop...