Saturday, September 13, 2008

PUTRAJAYA : AHMAD FAIRUZ DIKATAKAN TELAH " LEPAS" KUOTA PENCALONAN HARI INI ? PERTEMBUNGAN TENGKU ADNAN vs AHMAD FAIRUZ ON ?Mesyuarat Tanjung Tak Sah?

PUTRAJAYA ( Wilayahkini ) -- Ahmad Fairuz (gambar) dilaporkan telah mendapat jumlah pencalonan yang mencukupi pagi tadi untuk melayakkanya bertanding menentang penyandang Ketua UMNO Bahagian Putrajaya Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor buat pertama kali.Apakah perkara ini benar dan telah disahkan ?
Ahmad Fairuz dikatakan telah mendapat pencalonan yang kelima yang ~ di tunggu - tunggunya itu selama 3 minggu,-- dari Cawangan Bunga Tanjung yang telah bermesyuarat pagi tadi sekaligus telah mencalonkan Ahmad Fairuz bagi jawatan Ketua UMNO Bahagian Putrajaya.Wilayahkini akan mendapatkan pengesahan lanjut seca.ra terperinci bagi mengelak sebarang kekeliruan.Kita akan UPDATE.......Wilayahkini difahamkan mesyuarat Cawangan Tanjung tidak sah kerana telah digantung oleh bahagian? Apa yg berlaku ? Kita tunggu pengesahan daripada Setiausaha Bahagian selepas ini.

32 comments:

Mat Sah said...

Untuk makluman semua berita yang disiarkan di atas adalah tidak benar. Persidangan Cawangan tersebut hari ini tidak sah kerana Mesyuarat Khas Jawatankuasa UMNO Bahagian Putrajaya pada 20 Ogos 2008 lalu telah pun membuat keputusan menggantung cawangan tersebut.

Anonymous said...

Wahai ahli ahli budiman, keputusan menggantung telah dibuat pada mesyuarat 20hb tu ke.

Bis tu...camana? Kalau org bercerai pun selagi takde durat sah tak bercerai kot. Kalau kene gantung keje pun selagi surat tak keluar masih kene hadir keje kot. Kalau kene gantung UMNO pun macam Datuk Ismail Penang tu pun, kene la ada hitam putih nye kot...

Entahla katanya bijak pandai...tapi tak jugak kot. Rasanya....

BIJAK CAKAP tapi TAK PANDAI KEJE KOT.

Salam Perjuangan,

kuang3.. said...

iskk..iskk..iskk..surat gantung cawangan mesti lar bagi kat ketua cawangan tak kan nak bagi kat ko kot..pas tuh yang timbalan ketua cawangan yang kenkonon bijak pandai tuh letak notis kat lif panggil mesyuarat tuh apehal?timbalan ketua cawangan mane boleh panggil mesyuarat cawangan..ketua cawangan yang boleh panggil..timbalan cume boleh mempengerusikan mesyuarat cawangan kalau ketua cawangan dah panggil mesyuarat tp tak boleh hadir..tuh pun tak tau ker?aku nak tanye skiit lar..ade ker pemerhati bahagian dlm mesyuarat pagi td tuh?bahagian dah dimaklumkan ker cawangan tanjung tuh nak buat mesyuarat cawangan?setuju ker bahagian?sbb mesyuarat ajk bahagian dah pun gantung cawangan bunga tanjung...yang aku dengar surat dah pun dihantar kat ketua cawangan tanjung en.saimi menyatakan cawangan dia dah kena gantung..xpayah lar dok syokkk sendiri...gile talak btooolll lar..

ahli cwgn tanjung said...

ini sume giler punya kerja, nk lwn cara demokrasi pun takut dan buat bermcm-mcm helah utk mendapat kemenangan percuma mana perginya Prinsip-prinsip Demokrasi UMNO?

Anonymous said...

kalau dah tahu kena gantung pergi la mintak surat betul ke tak kena gantung...ini buat2 pandai je nak buat meeting apa benda...ketua tak buat kerja la tu....setiausaha pun senyap je la....ahli pun sama je la... semua dah tahu kena gantung tapi dengar cakap org...pergi la tanya kat bhgn..betul ke....kerja macm tu pun tak boleh nak buat macam mana nak perjuang nasib org melayu macam ni..tak jalan rasa nya perjuangan tu...

kahkahkahkah...... said...

kahkahkah.....
Aku memang rasakan yang so fairuz tu dah macam kena main dah. Dia x tahu perlembagaan, yang ada sekeliling dia lak 2x5 dia gak. Korang ni semua buatKan kami kat putrajaya rasakan macam dah ada sarkas. Terima kasih ye badut2 AFO.

Anonymous said...

Hari ini hari terakhir untuk mengadakan persidangan Tahunan Cawangan. Di Putrajaya ada Cawangan yang digantung. Persoalan: ADAKAH BAHAGIAN MEMPUNYAI KUASA MENGGANTUNG CAWANGAN?. Ada persidangan cawangan yang akan dibatal.

Kalau Pengurusan Bahagian Arif. tentang Peraturan dan Perlembagaan. Katanya Setiausaha sangat bijak. Persidangan Cawangan yang wajib dibatalkan adalah Cawangan Seroja. Ketua Cawangan yang baru dilatik Razali Talib, Drebar teksi yang ada diploma ceritanya. Kononnya amat arif tetang peraturan UMNO sebab dah berdekad jadi ahli. Cuma dia tak sebut dia dulu orang PAS. Dulu pung sebuk SB cerita dia pergi ceramah2 PAS. Ahli UMNO Tulen di Putrajaya.


Persidangan Cawangan ini telah dipengerusikan oleh Yang Bijaksana dan Yang bijaksini Tibmalan Ketua Bahagian, Yang Berbahagia Datuk Khairudin bin Samad ahli Cawangan Bunga Matahari.

Oleh kerana terlalu arif hinggakan Peraturan dan Pelembagaan berada dalam genggamannya. Inilah kesimpulan kepada sikap Pengurusan UMNO Bahagian Putrajaya. Ini juga melambangakan betapa Tengku Adnan telah gagal mentadbirkan UMNO Putrajaya dengan bijaksana dan berhemah.

Sampai masa untuk ahli-ahli membuat perubahan. Masalah diPutrajaya tidak timbul jika demokrasi diamalkan secara sihat. bukan saja dibibir.

Porak-peranda yang berlaku disebabkan oleh kebijaksaan yang berlebihan dikalangan Pemimpin bahagian.

kakitangan JPM said...

Kepala Bapak kau berjambul lah kahkahkah aku rasa mak kau beranakkan kau tak cukup bulan agaknya hahahahahahahaha.....klu berani jumpa aku kat dewan B1, aras 1 aku ada berbuka puasa kat situ....itu klu lahir cukup bulan klu lahir tak cukup bulan tak berani kau....

krongge said...

kita semua dah jadi keliru?
siapa yang mempunyai kuasa nak gantung caw ni. BHGN? PERHUBUNGAN? ATAU MAJLIS TERTINGGI?

hari ini merupakan hari terakhir untuk caw2 bersidang. sehingga malam ini jika ada caw2 yg masih gagal bersidang, maka bolehlah bhgn menghantar laporan kpd perhubungan negeri untuk tindakan yg mungkin boleh diambil kepada caw tersebut.

saudara Anonymous diatas,
pendapat saya yang kurang arif ini, kerja menggantung atau membubar ini bukanlah hak mutlak bhgn.
semua caw yang ditubuhkan di dalam umno adalah dengan kebenaran pendaftar pertubuhan (ROS). sebab tu baru2 ini kita dikejutkan dengan kes borang 9 yang tak pernah dihantar ke ROS. dan semua caw2 tersebut mempunyai nombor daftarnya masing2. secara teknikalnya kerja nak gantung atau nak bubar caw ini adalah kuasa ROS sahaja. setelah mendapat laporan dan makluman daripada majlis tertinggi. ( boleh rujuk perlembagaan, fasal 10.8 & 17.1 yang dibaca bersama)

saudara kuang3,
pemerhati bhgn bukanlah kourum persidangan caw (sila rujuk perlembagaan, fasal 17.4.1, 17.4.2 dan 17.4.3)

ketidakhadiran pemerhati bhgn juga tidak akan membatalkan persidangan caw tersebut. (boleh rujuk peraturan persidangan, perkara 13.5)

isu persidangan tidak sah seperti komen saudara mat sah dan kuang3diatas boleh kita pertikaikan lagi; kerana
1. siapa yang gantung caw tanjung?
2. jika caw tersebut digantung, ajk caw dan ahli berhak menerima salinan surat penggantungan tersebut.

mungkin ada yang akan marah dengan saya, kerana bangkitkan isu ini. saya tidak ada apa2 hubungan dengan kem fairuz. saya sendiri tidak mengenali beliau.

tetapi sebagai ahli umno, saya amat suka jika penyuburan demokrasi itu berlaku di semua bhgn khususnya putrajaya, yang ketuanya adalah YB Datuk Seri Tg Nan, SUA UMNO.

berbalik kepada caw tanjung. saya melihat keegoan pihak bhgn di dalam isu ini. maaf saya nyatakan disini. saudara SUB hendaklah menjadi lebih pro-active. jika benar ada surat penggantungan (tidak kiralah daripada siapa) tidak salah rasanya kalau beliau atau wakilnya hadir semalam. sekurang2nya bolehlah memaklumkan status caw tanjung kepada ahli2nya. dan saya percaya ahli2 caw tanjung akan menerima keputusan tersebut dengan akurnya.

saya difahamkan saudara ketua caw hadir di dalam mesy bhgn pada 20/08/2008 yang lalu, kerana beliau salah seorang ajk bhgn. mungkin beliau adalah orang yang paling layak untuk menerangkan status caw nya kepada ahli tanjung.

caw tanjung atau lebih tepat lagi ajknya hendaklah memaklumkan kepada pihak bhgn tentang niat mereka untuk bersidang semalam. dan saya amat percaya dan yakin dengan kebijaksanaan ahli-ahli tanjung, makluman sudah dihantar kepada pej bhgn. (boleh rujuk perlembagaan, fasal 15.13.6)

saudara kuang3,
ini bukan mesy ajk yang ketuanya boleh memanggil mesy. ini adalah peruntukan di dalam perlembagaan UMNO ( boleh rujuk fasal 17.3) ini adalah notis persidangan. notis ini hanya boleh dikeluarkan oleh setiausaha sahaja. (rujuk ladi peraturan persidangan, perkara 6.4) masalah yang selalu timbul ditahun pemilihan seperti ini adalah notis tidak terima atau tidak sampai. pihak urusetia caw haruslah berusaha untuk menyampaikan notis tersebut. cara penyampaian notis tidak ada disebut dimana-mana peraturan didalam peraturan. menampal notis di papan kenyataan atau pintu lif adalah satu cara. berbagai cara lagi yang boleh dilakukan. janganlah kita terlalu angkuh, hinggakan meminta notis tersebut berada di tapak tangan baru hendak hadir. sebagai ahli yang bertanggungjawab kita wajib menjalankan tuntutan notis tersebut. dan sekiranya caw tersebut terpaksa menerima keputusan penggantungan, ahlinya harus akur. tetapi hadir persidangan setelah menerima notis atau terbaca sekalipun adalah tanggungjawab yang mesti ditunaikan.

jika pihak bhgn menerima makluman tersebut, pendapat saya yg kurang arif ini, adalah telah menjadi tanggungjawab pihak bhgn menghantar wakilnya kepada caw tanjung semalam. penjelasan harus diberikan. status caw tanjung perlu dijelaskan kepada ahli-ahlinya.

hak ahli-ahli caw tanjung atau ahli-ahli caw lain tidak boleh dinafikan. jika benar apa yang telah diputuskan, penerangan dan penjelasan harus diberikan kepada mereka.

membiarkan mereka tanpa maklumat yang benar dan betul adalah amat tidak wajar.

Anonymous said...

Nak main nama jabatan lak. ingat sebut jpm orang takut, kah kah kah.
Hoi malaun kita bukan orang ulu yang nak ugut dg guna nama jabatan. orang yang guna nama macam ni selalu pengecut. baik guna polis bantuan daripada jpm, mungkin orang lebih takut

krongge said...

kita semua dah jadi keliru?
siapa yang mempunyai kuasa nak gantung caw ni. BHGN? PERHUBUNGAN? ATAU MAJLIS TERTINGGI?

hari ini merupakan hari terakhir untuk caw2 bersidang. sehingga malam ini jika ada caw2 yg masih gagal bersidang, maka bolehlah bhgn menghantar laporan kpd perhubungan negeri untuk tindakan yg mungkin boleh diambil kepada caw tersebut.

saudara Anonymous diatas,
pendapat saya yang kurang arif ini, kerja menggantung atau membubar ini bukanlah hak mutlak bhgn.
semua caw yang ditubuhkan di dalam umno adalah dengan kebenaran pendaftar pertubuhan (ROS). sebab tu baru2 ini kita dikejutkan dengan kes borang 9 yang tak pernah dihantar ke ROS. dan semua caw2 tersebut mempunyai nombor daftarnya masing2. secara teknikalnya kerja nak gantung atau nak bubar caw ini adalah kuasa ROS sahaja. setelah mendapat laporan dan makluman daripada majlis tertinggi. ( boleh rujuk perlembagaan, fasal 10.8 & 17.1 yang dibaca bersama)

saudara kuang3,
pemerhati bhgn bukanlah kourum persidangan caw (sila rujuk perlembagaan, fasal 17.4.1, 17.4.2 dan 17.4.3)

ketidakhadiran pemerhati bhgn juga tidak akan membatalkan persidangan caw tersebut. (boleh rujuk peraturan persidangan, perkara 13.5)

isu persidangan tidak sah seperti komen saudara mat sah dan kuang3diatas boleh kita pertikaikan lagi; kerana
1. siapa yang gantung caw tanjung?
2. jika caw tersebut digantung, ajk caw dan ahli berhak menerima salinan surat penggantungan tersebut.

mungkin ada yang akan marah dengan saya, kerana bangkitkan isu ini. saya tidak ada apa2 hubungan dengan kem fairuz. saya sendiri tidak mengenali beliau.

tetapi sebagai ahli umno, saya amat suka jika penyuburan demokrasi itu berlaku di semua bhgn khususnya putrajaya, yang ketuanya adalah YB Datuk Seri Tg Nan, SUA UMNO.

berbalik kepada caw tanjung. saya melihat keegoan pihak bhgn di dalam isu ini. maaf saya nyatakan disini. saudara SUB hendaklah menjadi lebih pro-active. jika benar ada surat penggantungan (tidak kiralah daripada siapa) tidak salah rasanya kalau beliau atau wakilnya hadir semalam. sekurang2nya bolehlah memaklumkan status caw tanjung kepada ahli2nya. dan saya percaya ahli2 caw tanjung akan menerima keputusan tersebut dengan akurnya.

saya difahamkan saudara ketua caw hadir di dalam mesy bhgn pada 20/08/2008 yang lalu, kerana beliau salah seorang ajk bhgn. mungkin beliau adalah orang yang paling layak untuk menerangkan status caw nya kepada ahli tanjung.

caw tanjung atau lebih tepat lagi ajknya hendaklah memaklumkan kepada pihak bhgn tentang niat mereka untuk bersidang semalam. dan saya amat percaya dan yakin dengan kebijaksanaan ahli-ahli tanjung, makluman sudah dihantar kepada pej bhgn. (boleh rujuk perlembagaan, fasal 15.13.6)

saudara kuang3,
ini bukan mesy ajk yang ketuanya boleh memanggil mesy. ini adalah peruntukan di dalam perlembagaan UMNO ( boleh rujuk fasal 17.3) ini adalah notis persidangan. notis ini hanya boleh dikeluarkan oleh setiausaha sahaja. (rujuk lagi peraturan persidangan, perkara 6.4) masalah yang selalu timbul ditahun pemilihan seperti ini adalah notis tidak terima atau tidak sampai. pihak urusetia caw haruslah berusaha untuk menyampaikan notis tersebut. cara penyampaian notis tidak ada disebut dimana-mana perkara didalam peraturan. menampal notis di papan kenyataan atau pintu lif adalah satu cara. berbagai cara lagi yang boleh dilakukan. janganlah kita terlalu angkuh, hinggakan meminta notis tersebut berada di tapak tangan baru hendak hadir. sebagai ahli yang bertanggungjawab kita wajib menjalankan tuntutan notis tersebut. dan sekiranya caw tersebut terpaksa menerima keputusan penggantungan, ahlinya harus akur. tetapi hadir persidangan setelah menerima notis atau terbaca sekalipun adalah tanggungjawab yang mesti ditunaikan.

jika pihak bhgn menerima makluman tersebut, pendapat saya yg kurang arif ini, adalah telah menjadi tanggungjawab pihak bhgn menghantar wakilnya kepada caw tanjung semalam. penjelasan harus diberikan. status caw tanjung perlu dijelaskan kepada ahli-ahlinya.

hak ahli-ahli caw tanjung atau ahli-ahli caw lain tidak boleh dinafikan. jika benar apa yang telah diputuskan, penerangan dan penjelasan harus diberikan kepada mereka.

membiarkan mereka tanpa maklumat yang benar dan betul adalah amat tidak wajar.

Anonymous said...

Sebagai ahli Cawangan Bunga, saya tersangat kecewa dengan tindakan dan sikap Pengurusan Bahagian yang berkonpirasi dengan bekas Ketua Cawangan dalam permasalah yang sengaja ditimbulkan di Cawangan ini.

Saya bukan perwakilan ke Bahagian kerana saya hanya sekadar ingin menjadi ahli. Ahli yang setia dan ahli yang tidak menimbulkan karenah kepada parti. Kalau tiba masa untuk saya menyumbang saya tidak akan lupa untuk memberikan khidmat kepada parti seperti dalam pilihanraya.

Namun begitu saya sentiasa mengikuti perkembangan UMNO Cawangan dan Bahagian kerana saya sentiasa bergaul dengan mereka yang memegang jawatan di peringkat Cawangan dan Bahagian.

Masalah di Tanjung adalah masalah yang telah timbul sejak cawangan ini ditubuhkan. Puncanya tidak lain daripada cara dan sikap Ketua Cawangan (KC) Saimi bin Yusof, yang dikatakan AJK Bahagian yang paling rapat dengan Tok Din, Tim Ketua Bahagian. AJK Bahagian yang paling banyak tahu dan berkongsi perasaan dengan Tok Din. AJK Bahagian yang paling kecewa apbila Tok Din tidak dilantik sebagai Setiausaha Politik bilamana Ku Nan dilantik semula jadi menteri.

Secara lumrah ahli-ahli cawangan yang tidak sebulu dengan Saimi, tidak akan rapat dengan Tok Din dan akan mengalih arah sokong daripada orang yang disokong oleh Saimi ia itu Tok Din. Tok Din pula menjalankan misi Ku Nan. Disinilah timbul tanggapan yang Cawangan Tanjung akan memihak kepada Fairuz dan Azali yang mencabar Ketua dan Timbalan Bahagian.

Sepatutnnya perkara ini tidak timbul kerana KCnya adalah 'hardcore' Tok Din. Keadaan ini jadi begitu kerana sememangnya Saimi selaku KC tidak ada kawalan jangankan cengkaman terhadap ahli-ahlinya. Sementelah lagi dia telah berpindah keluar dari Putrajaya. Peluang dia untuk kekal sebagai KC memang seperti telur dihujung tanduk.

Permasalah yang berlaku dalam sayap pemuda telah diambil kesempatan oleh Saimi melalui Tok Din untuk menangguhkan mesyuarat Cawangan sebanyak dua kali. Walaupun kuorum persidangan Cawangan telah cukup,

Oleh kerana Tim Ketua Bahagian juga buta peraturan, sepatutnya kalau nak tangguh pun hanyalah sayap Pemuda, sebab peraturan juga membenarkan sayap bersidang selepas persidangan Cawangan. Peraturan ini sepatunnya digunakan bagi mempastikan Cawangan dapat bersidang. Tetapi oleh kerana niat jahat memang telah ada, keluarlah keputusan lisan yang mengatakan Cawangan Tanjung digantung oleh Bahagian, MEMANG BENAR BAHAGIAN TIDAK ADA KUASA MENGGANTUNG CAWANGAN.

Apa bila sebahagian AJK Caw ingin mampastikan Caw mengadakan persidangan kerana tidak mahu nanti dipersalahkan oleh ahli-ahli satu mesyuarat kahs AJK Caw telah diadakan dan telah megambil keputusan untuk bersidang pada 13.9.2008. Perkara ini telah dimaklukan secara rasmi kepada Bahagian namun tidak dapat jawapan rasmi. Walau bagaimana pun Shokri (SUB) ada menefon Su Caw memaklumkan Cawangan Tanjung telah digantung. Sekali lagi Caw telah menghantar surat rasmi memaklumkan jika Bahagian tidak menjawab secara rasmi, persidangan cawangan tetap akan diadakan pada 13.9.08 seperti yang telah diputuskan oleh mesyuarat Khas AJK Caw dan telah meminta Bahagian menghantar pemerhati.

Sehingga jam 11.00 pagi 3hb itu jawapan rasmi masih tidak diterima, malah SUB atau wakil Bahagian tidak pun datang berhadapan dengan ahli-ahli untuk memaklumkan keputusan penggantungan yang telah dibuat. Mungkin mereka baru sedar sebenarnya Bahagian tidak ada kuasa untuk menggantung mana-mana Caw.

Cuma selepas itu timbullah cerita yang keputusan penggantungan telah dibuat oleh Majlis Tertinggi parti, salinan surat telah disampaikan kepada Saimi (KC) dan salinan lainada pada SUB. Kalau benar ada pada SUB, kenapa pada hari itu 13.9.08 tidak bawa salinan surat itu dan bentangkan kepada ahli-ahli Tanjung. dan saya percaya Caw Tanjung akan akur kepada keputusan Majlis Tertinggi Parti.

Fikir-fikirkanlah

Anonymous said...

Kepada Kuli di JPM..dibawah ini adalah kata-kata yang amat hebat bagi anda tapi BUSUUK bagi yang mengetahui siap awak..

kakitangan JPM said...

Kepala Bapak kau berjambul lah kahkahkah aku rasa mak kau beranakkan kau tak cukup bulan agaknya hahahahahahahaha.....klu berani jumpa aku kat dewan B1, aras 1 aku ada berbuka puasa kat situ....itu klu lahir cukup bulan klu lahir tak cukup bulan tak berani "

orang macam awak lebih baik pergi menyelam dalam tasik Putrajaya..
sedut air tahi kucing ???..memalukan JPM..

Sy bukan kroni Ku Nan atau Fairuz
cuma seorang ahli biasa yang selalu tenguk gelagat awak..kalu berani jumpa saya di penjara Taiping ???

Anonymous said...

klu kau seorang ahli biasa dan cuma nk tgk gelagat org jgn lah kau nk masuk campur urusan pertandingan org sampai kau pun dok sibuk kutuk orang2 Fairuz buat apa lantak pi lah dia orang nk lawan menang atau kalah....otak keldai betul patut ler keje cuma kat dlm penjara aje dan apa pangkat kau prebet, koperal, sjn, sm, atau 1 paku atau berpaku2...klu kat penjara taiping aku tak heran kat penjara kajang ibupejabat kau ramai kwn aku...tak yah lah kau nk berlagak dgn penjara taiping, kat kemunting pun aku kawan...

Salam Perjuangaan said...

Salam perjuangan

Tahniah kepada semua yg bagi pendapat... kerana berani berjuang memeprtahankan pendapat dan kump masing2...

Apapun inilah sikap org melau yg suka bergaduh berkelahi dan bermusuh demi nak dapat kuasa (bukan besar sgt pun)... tiada kematangan dr segi berpolitik dlm erti kata sebenar...

Yang mengecewakan Melayu suka bergaduh hal remeh temeh walhal intipati perjuanagn lebih besar tak pun diambil peduli...

Ketuanan melayu dicabar... Islam diperlekehkan... pengkhianatan bangsa melayu ISlam sendiri... keterluasan kepimpinana parti UMNO yg kononnya tunggak bangsa... isu2 ini masih belum dpt ditangani dgn berkesan hingga thp sokongan rakyat makin mejauh terhadap UMNO dan BN...

Teruskanlah berkelahi bergaduh dan bermusuh itu demi sedikit kuasa yg diidam2kan... hanyut dan terus lah dengan mimpi2 kekuasaan itu... kerana akhirnya UMNO tidak akan lagi peka akan kehendak dan keperluan masyarakat yg akhirnya menjurus kepada peminggiran dan rakyat semakin menjauh terhadap UMNO...

AFO atau T.Nan... andai subur demokrasi itu... biarkanlah peroses itu terus berjalan dgn adil serta penuh berhemah dan bermaruah tanpa disulami sifat2 keji dan tercele... seperti mensabotaj atau memburuk2 mana-mana pihak... mengapa perlu disekat dan dihalang dengan seribu satu helah bagi menggagalkan pencalonan yg didokong demokrasi... walhal jika itu kehendak walau kaum majoriti...

usahlah mementingkan diri demi kekuasaan kerana akhirnya, kekuasaan kekayaan dan pangkat akan ditanya dan dipersoalkan akan tanggungjawabnya disisi Allah SWT...

Moga jiwa ini kekal dan teguh perjuangannya demi Agama Islam, Bangsa Mwlayu dan negara Malaysia... tanpa sekelumit niat menganbil kesempatan atas perjuangan suci ini...

Kepada AFO & T.Nan selamat berjuang dan ingatlah tanggungjawab yg diberikan Ahllah SWT

Salam Perjuangaan said...

Salam perjuangan

Tahniah kepada semua yg bagi pendapat... kerana berani berjuang memeprtahankan pendapat dan kump masing2...

Apapun inilah sikap org melau yg suka bergaduh berkelahi dan bermusuh demi nak dapat kuasa (bukan besar sgt pun)... tiada kematangan dr segi berpolitik dlm erti kata sebenar...

Yang mengecewakan Melayu suka bergaduh hal remeh temeh walhal intipati perjuanagn lebih besar tak pun diambil peduli...

Ketuanan melayu dicabar... Islam diperlekehkan... pengkhianatan bangsa melayu ISlam sendiri... keterluasan kepimpinana parti UMNO yg kononnya tunggak bangsa... isu2 ini masih belum dpt ditangani dgn berkesan hingga thp sokongan rakyat makin mejauh terhadap UMNO dan BN...

Teruskanlah berkelahi bergaduh dan bermusuh itu demi sedikit kuasa yg diidam2kan... hanyut dan terus lah dengan mimpi2 kekuasaan itu... kerana akhirnya UMNO tidak akan lagi peka akan kehendak dan keperluan masyarakat yg akhirnya menjurus kepada peminggiran dan rakyat semakin menjauh terhadap UMNO...

AFO atau T.Nan... andai subur demokrasi itu... biarkanlah peroses itu terus berjalan dgn adil serta penuh berhemah dan bermaruah tanpa disulami sifat2 keji dan tercele... seperti mensabotaj atau memburuk2 mana-mana pihak... mengapa perlu disekat dan dihalang dengan seribu satu helah bagi menggagalkan pencalonan yg didokong demokrasi... walhal jika itu kehendak walau kaum majoriti...

usahlah mementingkan diri demi kekuasaan kerana akhirnya, kekuasaan kekayaan dan pangkat akan ditanya dan dipersoalkan akan tanggungjawabnya disisi Allah SWT...

Moga jiwa ini kekal dan teguh perjuangannya demi Agama Islam, Bangsa Mwlayu dan negara Malaysia... tanpa sekelumit niat menganbil kesempatan atas perjuangan suci ini...

Kepada AFO & T.Nan selamat berjuang dan ingatlah tanggungjawab yg diberikan Ahllah SWT

Anonymous said...

Kepada ramai kawan kat penjara...JANGAM BONGKAK..JPM BUKAN HAK KAMU, AKU PUN KAT JPM BILA BOLEH JUMPA..INI KAH SIKAP KAMU SEBAGAI SEORANG MELAYU BERAGAMA ISLAM ??? NAK BERGADUK SESAMA MELAYU ??? BERKATALAH DENGAN BAIK JANGAN BERLAGAK SOMBONG ..

kahkahkahkah said...

tu lah kalau dah cuma kakitangan....yang kau sibuk sangat orang beranak cukup bulan ke tak ape hal????? nampak dah yang geng fairuz nie samseng...patutlah ada orang mengadu kena ugut.....macam ni rupanya nak cukupkan pencalonan.....FAIRUZ.....FAIRUZ...gila kuasa punya hal sampaikan kau upah samseng jalanan untuk sekutu.......KAHKAHKAHKAH......

kahkahkahkah.......kakitangan JPM.....

KAHKAHKAHKAH.............. said...

TAK PAYAH PENING2 KAN KEPALA DAH, SERABUT KORANG BUAT NUKILAN PANJANG LEBOR NI....DAH PENAT YEOP TENGOK KC2 YANG DEGIL NAK MAMPUS. CAWANGAN DAH GANTUNG TU DAH LAH....KALAU KC IKUT PERATURAN, DAH BAWAHAN PULAK YANG GILA SAMPAI BUAT NOTIS MESYUARAT TAK SAH DAN TAMPAL KAT LIF..... DAH HABIS TU HABIS JELAH....LAGIPUN DAH TAMAT DAH TEMPOH.....SELAMAT BERSIDANG DI BAHAGIAN PULAK YE.....TAHNIAH YE KEPADA SEMUA CAWANGAN KERANA TELAH SELESAI....

BON VOYAGE MESYUARAT CAWANGAN.....

WELCOME MESYUARAT BAHAGIAN.......

ahmad_albab said...

nak tunggu pengesahan apa lagi.. hangpa kena paham.. mana2 cwgn yang tak calonkan kunan dgn tok din akan dicari kesalahan untuk di gantung. ada ka tak dak ka.. tok din akan buat cwgn tu di gantung gak.. ini sume strategi org lama mcm tok din tu. hangpa p la repot kat mana pun kantoi gak. repot kat bhg tok din dok nganga. repot kat pusat ku nan dok tersengeh. tak yah la anggap hasrat pairus tu tak kesampaian. kesian kat dia keje melayang bertanding tak cukup pencalonan. meh la bang kita mniaga kat pasar ramadhan tentu dapat duit.. kumpul duit dulu pastu pemilihan akan datang lawan kunan balik. kc putrajaya ni kalau stakat 1000 depa tak mau.. abg uluq la 50 ribu ke satu cwgn. kompom menang nyer..

Anonymous said...

aku dengar SUB yg terbilang tu ada buat LAPORAN POLIS di balai polis putrajaya berkaitan dengan PERHIMPUNAN HARAM di cwn tanjong dan meranti...., aku nak syorkan bila nak sidang semula lain kali SUB kena maklum kat FRU baru depa takut nak turun....

aku tak tahu lah apa yg ada dlm kepala SUB tu...

wahahai parawakilan cwn umno putrajaya yg akan ke mesyurat agong bahagian okt nanti... fikirkan lah jenis org yang macamana SUB wakil kan.... fikir jgn tak fikir...

Anonymous said...

Cuma nak beri tau, sebenarnya SUB mengesahkan ketidak upayaannya sebagai SUB. Sebelum ini ada tak caw2 mohon kebenaran polis, telah diputuskan semua permohonan kebenaran polis untuk caw bersidang dibuat oleh SUB. Tanjung dan Meranti telah memaklumkan seminggu awal utk caw itu bersidang, Kalau tidak ada kebenaran, itu adalah salah dan kelemahan SUB yang sekarang ini dah sasau.

Saya syorkan Shokri letak jawatan jangan tunggu Ku Nan lucut.

Anonymous said...

SUB eksyen sbb dia ingat kat Putrajaya tak perlu buat permohonan Polis, cukup dengan cakap aje.sbb dia rasa semua peg.atasan Polis Putrajaya kenal dengan dia, harap semua brother Polis di Putrajaya berhati-hati dengan Shokri (SUB) jangan biar dia jual nama brother2 semua..sbb nak tunjukan dia hebat pada Ku Nan.

Anonymous said...

biarkan dia kumpul lemak byk2 nnti bila dia punya kolestrol sdh naik tinggi baru mudah untuk kita buat kerja kita dgn itu bdk.....?

Anonymous said...

Sedara sedara,

janganla terlampau emosi dengan SUB tu. Kita kene pasrah di atas kelemahan dia dan ketidak cerdiknya dia. Kita patut bangga walau bodoh dan bangangnya SUB dia tetap mahu berkhidmat pada warga UMNO putrajaya. Kita maafkan je la kebahalolan yang dia tunjukkan. Kita takleh nak bandingkan dengan kita kita yang belajar tinggi. Dia sekolah pun takat mana je, jadi takat tu aja la pemikiran dan IQ yang dia ada. Maaf SUB, IQ = Tahap Ukuran Kecerdasan Otak. Takut SUB tak faham.

Anonymous said...

kalau di bhg SUA pun berlaku penggantongn kpd cwn yg tidak menyokong KB. Aku x hairan lah di bhg lain perkara ini berlaku dengan lebih berleluasa.

KB berbuat demikian hanyalah utk mempastikan dia menang x bertanding dan seboleh bolehnya menidakkan ahli lain melawan dia.

Peri laku KB dan kuncux nya yg membuat org melayu yg bukan ahli dan yg menjadi ahli pun M E L U A T sangatx dan memang B E N C I habis kpd UMNO.

WAHAI PARA PERWAKILAN KE PERSIDANGAN BAHAGIAN, ISTIQOMAH DAN BANYAK BERISTIGFAR SEMOGA SEMUA DAPAT MEMBUAT SUATU PERUBAHAN BAIK DI PERINGKAT BAHAGIAN DAN JUGA PUSAT.

SEMUA DI TANGAN TUAN PUAN.

SELAMAT MENENTUKAN KECERMERLANGAN DAN MELAYU TETAP UTUH, KUAT, BERDIKARI, TIDAK HIPROKRIT DAN TIDAK HILANG DI DUNIA.

Anonymous said...

Hipokrit.. satu perkataan yang amat sinonim dgn org politik.

kenapa sifat hipokrit perlu ada pada orang politik?

Apakah sifatx orangx hipokrit?
1. Cakar x serupa bikin
2. berjanji dia mungkir
3. bercakap bohong
4. suka menipu,

Jadi dpd sifatx di atas tu, bermakna org hipokrit adalah sama dengan sifat org MUNAFIK.

KUMPULAN ORG MUNAFIK ADALAH KUMPULAN YG DI PERANGI OLEH NABI MUHAMAD S.A.W SERTA KHALIFAH ABU BAKAR R.A.

ALLAH MAHA BESAR DAN MAHA AGONG, KUMPULAN MUNAFIQIN DAPAT DI HAPUSKAN. MAKA ISLAM DPT BERKEMBANG SAMPAI SEKARANG.

TAPI SAKI BAKI NYA MASIH UJUD SEHINGGA SEKARANG DAN BERKEMBANG BIAK DALAM POLITIK UMNO.

KUMPULAN INI PERLU HAPUSKAN DGN SETUNTAS TUNTASNYA. KALAU KITA MAHU MELIHAT POLITIK UMNO MENDAPAT KEPERCAYAAI ORANG MELAYU KHASNYA DAN RAKYAT MALAYSIA AM NYA.

AYOH KAWANX KITA HAPUSKAN PEMIMPIN YANG HIPOKRIT @ MUNAFIQ. ALLAH JUGA MEMBENCI KAUM MUNAFIQ INI.

SELAMAT BERKORBAN DEMI AGAMA ISLAM DAN KETUANAN MELAYU.

Anonymous said...

Saya.......mewakili penduduk di muka bumi putrajaya ini ingin menyeru kepada smua ahli2 umno jgn laa kite tertipu dengan bapak penipu yg berada di kajang skrg ne...dahulu hanya seorang macai.. tetapi skrg mengumpul harta tidak kire halal dan haram@hentasm je ptt muka itam!!! itu manusia yang tleha diberi nama khariddin samat!!! menjdi timbalan ketua bahgian bertujuan menyedut duit-duit hasil-hasil bumi yg berada di sni.. skrg tgh mgumpul kekayaan utk anak2 menantu,keluarga... kwn2 rapat pn x dpt punya kena tipu jer laa korang!!!!

Anonymous said...

Saya.......mewakili penduduk di muka bumi putrajaya ini ingin menyeru kepada smua ahli2 umno jgn laa kite tertipu dengan bapak penipu yg berada di kajang skrg ne...dahulu hanya seorang macai.. tetapi skrg mengumpul harta tidak kire halal dan haram@hentasm je ptt muka itam!!! itu manusia yang tleha diberi nama khariddin samat!!! menjdi timbalan ketua bahgian bertujuan menyedut duit-duit hasil-hasil bumi yg berada di sni.. skrg tgh mgumpul kekayaan utk anak2 menantu,keluarga... kwn2 rapat pn x dpt punya kena tipu jer laa korang!!!!

Anonymous said...

Saya.......mewakili penduduk di muka bumi putrajaya ini ingin menyeru kepada smua ahli2 umno jgn laa kite tertipu dengan bapak penipu yg berada di kajang skrg ne...dahulu hanya seorang macai.. tetapi skrg mengumpul harta tidak kire halal dan haram@hentasm je ptt muka itam!!! itu manusia yang tleha diberi nama khariddin samat!!! menjdi timbalan ketua bahgian bertujuan menyedut duit-duit hasil-hasil bumi yg berada di sni.. skrg tgh mgumpul kekayaan utk anak2 menantu,keluarga... kwn2 rapat pn x dpt punya kena tipu jer laa korang!!!!

Anonymous said...

MASHA'ALLAH...KENAPALAH YANG SAKIT HATI SANGAT DENGAN DATO'DIN..CUBA BAWA-BAWA MENGUCAP, JANGAN IKUTKAN SANGAT HATI,SEBAGAI ORANG ISLAM TAK PERLU LAH NAK TUDUH BUKAN2 KERANA ADA YANG LEBIH MENGETAHUI LAGI MAHA MELIHAT..KALAU NAK JADI MUJAHID PEGI JOIN OSAMA BEN LADIN,
KALAU KAT PUTRAJAYA SEMUA ORANG MELAYU TAK PAYAHLAH NAK JADI TERORIST POLITIK...

bumi hijau said...

woi penduduk muka bumi yg bodo piang!!!

nak tulis pon x reti nak maki orang konon....

ko p la blajar dlue baru masok cnie nk tulis....

kalau dye kumpul harta pon xde kena mengena ngan ko...

apsal??? ko x bley nk kumpul harta ke??? bodo

yang penting dye pegi keje cari duit... xde macam org tuh dok kat lepak kat daur mas dok berangan nak pegang jawatan...

p la blajar cari duit sendiri!!! buang masa je dok kutuk org pasal cari duit ko sendiri x reti carik duit...