Monday, September 8, 2008

TERKINI DI PUTRAJAYA : MINGGU INI MENJADI PENENTUAN POLITIK JAWATAN KETUA BAHAGIAN PUTRAJAYA "D DAY" ; KU NAN TERLEPAS ? AHMAD FAIRUZ TERSUNGKUR? "

PUTRAJAYA ( Wilayahkini ) -- Penentuan wacana politik di Putrajaya akan ditentukan minggu ini apabila cawangan Bungan Meranti dan Bunga Ixora telah mendapat greenlight untuk mengadakan semula mesyuarat cawangan masing - masing.
Kini semua tumpuan tertumpu kearah Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dan Ahmad Fairuz yang hanya memerlukan satu pencalonan sahaja lagi bagi menentang Tengku Adnan. Apakah impian Ahmad Fairuz akan berjaya ? Wilayahkini difahamkan , walaupun sabtu ini akan menjadi tarikh penentuan tetapi rata - rata mengatakan Tengku Adnan akan sekali lagi menang tanpa bertanding.
UMNO Putrajaya yang kini menjadi begitu panas dengan bahang pemilihan bagaikan "pertandingan tarik tali " dan ramai ahli - ahli UMNO di Putrajaya kini sudah lantang menyuarakan pandangan mereka terhadap kepimpinan bahagian. Apakah Ahmad Fairuiz yang menjadi ahli di cawangan Bunga Ixora akan " lepas kuota pencalonan " minggu ini ? ataupun tersungkur begitu sahaja ?
Disamping itu, sudah hampir pasti bagi jawatan Timbalan Ketua Bahagian Datuk Khairuddin yang begitu popular di Putrajaya akan ditentang kali ini. Apakah Tengku Adnan akan terselamat tetapi Timbalanya terpaksa menghadapi pertandingan kali ini ? Bagi jawatan Ketua Pemuda nampak " senyap " seketika kerana dikhabarkan Datuk Zaki kini sedang menunaikan umrah dan akan pulang pada 8hb September ini. Ahli - ahli UMNO Putrajaya mengharapkan sesuatu?

42 comments:

Jed Yoong said...

bro mungkin blog ni blog khas Wp dan puteri tapi what's update with katak???

mujako said...

what do you mean by katak? are they any katak in WP? kalau ada katak kat wp ni, cari je ular suruh makan..huhu

Anonymous said...

"KATAK" or "KATAK" dr depan pun sama dr belakang pun sama ejanya, jadi kat WP memang ramai ahli yg yg mcm tuh dr depan pun sama dr belakang pun sama?
Selamat bertanding kpd ahli cwgn ixora dan ahli cwgn meranti buatlah keputusan yg bijak untuk perubahan UMNO PUTRAJAYA......

Jed Yoong said...

mungkin susah sikit kan 10 out of 11 MPs in WP is erm erm Pakatan...

mujako -- ular besar sedang makan katak ler....huh huh.

Sibuk Nak Raya said...

aku x kira sape pun nk pegang Umno Putrajaya lantak kau orang lah nk berperang yang penting skali aku nk sambut raya dgn anak bini aku dgn hati yg riang dan ria....lalalala...SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR & BATIN kepada semua ahli2 Umno, AJK Cwgn, KC, AJK Bhg, NKB, TKB dan KB UMNO Putrajaya yg baru dan yg lama.
Jangan sampai menang sorak kampung tergadai udah ler.....

Anonymous said...

Sdr Sibuk nak Raya..awat hang galut pasai nak raya noh..posa baru 5 hari chek raso raya lama lagi..hang ni Caw.mana noh ? bagui betui hang langsong tak abik kisah pasai depa, jagan buat lagu tu noh..cuba hang tenguk negeri chek Pinang..habih laklok nganga..orang lain dah jadi tuan, chek lah ni kebil-kebil, chek harap Putrajaya dak lah jadi lagu tu malu noh..

Anonymous said...

waaaaaa.... popular yeh tok din... buguis2

mujako said...

apa update terkini putrajaya?

Anonymous said...

tok din popular sbb suka hulok gmbr agong kat kita hahahahaha....

Anonymous said...

CAW MERANTI TAK JADI BERSIDANG LAGI SEMALAM..KOURUM TAK CUKUP LAGI..SUB KATA GANTUNG JE CAW NI..BANYAK SANGAT MASALAH..

pu3 putrajaya said...

ku nan menang tanpa bertanding.. kem AFO kalah..

Anonymous said...

belum lgggggggggggggg..............?

Warga Putrajaya Prihatin said...

Salam Perjuanga

Ternanti-nanti juga apa kesudahan boleh ka katak makan naga he he he...

Klu ada sesapa bleh bg maklumat Fairuz AFO ni masih keje di Biro Latihan UMNO ke dah kena berenti... dia masih pegawai khas Dato Ali ke? sapa tau bg tau la...

Takkan Dato' Ali berentikan dia semata-mata nak bertanding... yeka beria tu... nak pengesahan

Dengar-dengan AFO kerah Penasihat strategik dia dari satu msia bantu dia... sapa tu ya klu ada sesapa leh kongsi maklumat. Dengar2 org2 BTN... aku dengar Lokman & Ah Chong dr johor tu Fasi lama BTN tu... sesapa sila dedahkan penasihat AFO yg terlibat ni... sesapa tolong bg info...

Ke BTN dalam senyap-senyap bg sokongan pada AFO utk tumbangkan Dato Nan... sesapa nak komen @ bagi malumat...

Apapun Dato' Nan sure takkan kalah kan sbb S/U UMNO n menteri tu... takkan aklah punya...

kengkawan tolong bg maklumat...

Anonymous said...

Betul kata Warga Putrajaya Prihatin. Masakan Setiausaha Agung UMNO Malaysia dapat dikalahkan. Datuk Tengku memang seorang yang hebat dalam politik, Bak kata Dato' Khir Toyo semasa merasmikan Perwakian UMNO Bahagian pada tahum lepas, Datuk Tengku adalah pakar strategis. Siapalah Fairuz untuk mengalahkan Datuk Tengku. Pengalaman Datuk Tengku dalam politik berpuluh tahun jika dibandingkan dengan Fairuz yang baru setahun jagung usia politiknya. Penglibat Datuk Tengku dalam kancah pergolakan politik peringkat nasional dari masa pertandingan peringkat tertinggi dalam tahun 1987, kemelut UMNO dalam tahun 1998 sudah cukup menjadikan beliau seorang yang cukup hebat untuk berdepan dengan pelbagai situasi yang mencabar. Pencabaran Fairuz bertanding untuk Ketua Bahagian Putrajaya ' is nothing' bagi Datuk Tengku. Datuk Tengku tak perlu buat apa-apa pun, sokongan dari para perwakilan UMNO Putrajaya akan tetap pergi kepada Datuk Tengku.

Don't worry Datuk, I beleif all the branch representavive are supporting you, including those branches that gave nomintaion to Fairuz. Actualy those guys don't want you to win unapposed so that you will be more reponsible for the betterment of the community.

I've heard from reliable sources saying that eventhough they are giving nomination to Fairuz but theit vote are still for you. they have seen your performance, they acknowledged your contributions, They still want to seen you heading UMNO Putrajaya.

Until now they don't see any other person is capable compare to you. But one thing you must get rid some of your subordinates, including your Deputy and your Secretary, infact your Treasurer and your Information Head too. From what I've gathered, your good name ha've been tarnished due to this people surrounding you. Your Treasurer are selfish. Your Deputy are trying to step on your back, we know you know all this, His strengh and influence actualy have erroded but now you are giving him an oppotunity to rebuilt his supporter and strength which later will be used to chalenged you, beleif me. He is more dagerous then the person who is going to chalenge you for the Division Head.

Your Secretary is a radiculous person. You have to replace him with some one who are more reputable and well accepted by the public, not errogant.

Your Treasure, even though he is a quite person, but he is doing somehing for himself. Which many people had vispered, he is a 'millions'. To me this is nomal and nothig wrong, but to some others, those people who are taking advantage from their post sooner or later will create a bad name and damage the reputation of their Bosses.

These are some little sincere advises to you and by know you should already know who realy you can rely on in Putrajaya. There are some peoples who you have ignored but they are can be a good supporters to you. These peole never seek for rigconditions but I beleive they still have respect and confidence in you.

KAHKAHKAH..... said...

HIDUP DATUK SERI TENGKU ADNAN!!!!!HIDUP DATO' KHAIRUDIN SAMAD!!!!!!!

SAYA MENYOKONG KEDUA-DUA PEMIMPIN INI.....

SUPPORTERS OF DTA & DK said...

datuk tengku,

for your information they guy that adviced you to get rid all the people around you especially your deputy is one of the Fairuz geng. he knows very well that your deputy is really all out for you because without him you got nothing. We love you and your deputy very well. We know that UMNO Putrajaya is known because of you and your deputy build it very well...THE COMBINATION IS THERE....

.....DATUK SERI TENGKU ADNAN & DATO' KHAIRUDIN SAMAD - THE REAL MAN....

SUPPORTERS OF DTA & DK said...

datuk tengku,

for your information the guy that adviced you to get rid all the people around you especially your deputy is one of the Fairuz geng. he knows very well that your deputy is really all out for you because without him you got nothing. We love you and your deputy very well. We know that UMNO Putrajaya is known because of you and your deputy build it very well...THE COMBINATION IS THERE....

.....DATUK SERI TENGKU ADNAN & DATO' KHAIRUDIN SAMAD - THE REAL MAN....

Anonymous said...

aku sebenarnye setuju ngan org atas ni. DATUK SERI TENGKU ADNAN & DATO' KHAIRUDIN SAMAD...memang ideal untuk berjuang seiringan....

Anonymous said...

sokong.......................sokong.......................sokong............

KAHKAHKAH....... said...

apelah si fairuz nie dok ngadu datuk tengku nih??? aku kecian aarr kat die.....dah lah tak cukup pencalonan skang ni dok bodek datuk tengku dok cakap owang putih lak......tu nak mintak simpati datuk tengku aaarrr tu.............

Anonymous said...

PROVOKASI MACAI-MACAI TUK DIN, lenggok ayat yg sudah basi dan tak pakai lagi untuk menjatuhkan pihak lawan.....

kahkahkah said...

mulia skiit aku macai tok din daripada ko jd macai fairuz yang kena pecat tuh..

Anonymous said...

macai-macai tok din pon xpela... kita kalo nk jadi macai orang pandai nie xpe... jangan jadi macai orang ngok... takot takot kalo kita pandai pon jadi ngok...Idop tOk Ku NaN & IDOp Tok Din...


By da way gigi tuh cover ckit!!! p la jumpa dentist betulkan ckit gigi tuh... X elok sangat la gigi BERLAPEH... kahkahkahkah

-pesanan diatas tiada kena mengena yang hidup mahupun yang mati-

Anonymous said...

aku pun macai gak...macai kerajaan....

jiran fairuz @ pairuih said...

kalau jadi macai tok din baguih gak. ada la gak faedah nye dari jadi macai PAIRUIH yang tak reti hidup berjiran ni....aku yang jiran dia pun tak de nye dia buat baik...bayangkan buat kenduri tak jemput kami jiran2 sekeliling ni....orang luar pulak yang dia jemput....macam ni ke nak jaga satu putrajaya....cubalah jadi jiran dia...baru anda tahu macam mana perangai dia yang sebenar......

Anonymous said...

betul ke dia cam tu? pening kepala dgn fairuz ni. datang rayu undi bukan main lembut. kalau ada maklumat lagi tolong bagi tahu ye.

Anonymous said...

anda yang di atas tak perlu pening. fairuz memang dah terkenal dengan perangai dia yang begitu. cuma beberapa kerat sahaja yang masih dungu. kalau tak dah lama dia cukup pencalonan.

Anonymous said...

aku lg lak jiran tok din, ada kematian kat dua blok rumah pun tak dtg melawat dia kata dok sibuk dan pukui canang UMNO putrajaya..piraaaaaaaaah pandai ckp aje...

kahkahkah said...

kali ni brape byk aku dpt blm tahu lg, tp ms tahun 2005 boleh tahan jugak lah smpai dpt pergi hntr anak dia kahwin kat kelate?

Anonymous said...

Yang paling dungu dikalangan orang-orang dungu adalah Azali yang nak bertanding lawan Dato' Din. Dia tahuke siapa Dato' Din tu. Kalau tak ada Dato' Din tak ada UMNO Putrajaya.

Tak dungu said...

Aku tak akan sokong orang yang dungu. kalau aku sokong bererti aku pun dungu. Dungu = Bangang = baghal = Bahlol = Fairuz and the gang

tak dungu said...

aku memang Dungu=Bangang=baghal=Bahlol=Tohlol selama ini aku ikut kata2 tok din yg tak dtg kan hasil dan bodoh tuh

Anonymous said...

Azali aku nk minta maaf sebetulnya aku nak katakan Dato' Din ni yg dungu sbb duduk kat luar Putrajaya tp nk pegang UMNO Putrajaya lg satu aku frust dia tak bagi aku apa2 pun kali nih?

the bagan team said...

aku kenai dato' din dia org bagan p.pinang yg telah dibuang daerah oleh umno bhg tmpat aku, dulu dia haprak dan bawak basikal buruk mintak tolong same umno bhgn kita lepas kita tolong, dia dok berlagak pulak betui2 mcm lepaskan anjing tersepit...itulah dato'din kau orang yg aku kenai semasa kat bagan p.pinang, bila dia merempat kat putrajaya hampa semua dok junjung dan dodoi dia apa punya jenis org lah kamu semua...hampes betui!

Anonymous said...

Itu Datok Din yang hang kenai dulu. Manusia boleh berubah. Saidinar Omar r.a. lagikan berubah, dari penetang Ismah nombor wahid akhirnya menjadi khalifah. Antara orang yang dijanjikan syurga. Datuk Din pejuang dan tokoh masyarakat di Putrajaya, setiap ada majlis dia tak pernah tak turun. Dia pejuang bangsa yang ikhlas, tiap kali dia berucap tak pernak lupa mengingatkan bangsanya jangan leka dan lupa, jangan kita merempat dibumi sendiri. Dia sentiasa mengingatkan jangan nanti kita orang Melayu jadi pelarian, merempat dinegara orang. Orang macam ini patut kita sanjung, wajib kita junjung. Kalau ada orang Putrajaya yang kena musibah, kalau diberitahu dia pasti datang dan hulur lagi. pemimpin macam mana yang kita nak lagi. Rumah dia tiap malam orang berkumpul, dia tak kesah pun. Memang betul kata dia, kalau orang datang tak kan dia halau, kita orang Melayu ada budi bahasa, tatasusila dan budaya yang lembut lagi murni. Sebab itu walau orang datang tiap malam dan balik sampai jam 2, 3 pagi dia tetap senyum walaupun besok paginya nak kerja. Ada orang Putrajaya pergi ke rumah Datuk Tengku semacam itu. Cuna fikir dan bandingkan siapa pemimpin yang lebih mesra, Datuk Tengku bila berucap dok hentam tak habis-habis, Ketua-ketua penduduk kena hentam, Ketua-ketua Cawangan kena hentam, AJK Bahagian pun dengarnya dalam mesyuarat AJK kena hentam. Kononnya dia telus dan ikhlas dan tambah lagi dia kata dengan Pak Lah pun kalau tak betul dia hentam (betul ke) atau melukut je.

Aku dari dulu memang setuju Datuk Din jadi Ketua Bahagian UMNO Putrajaya dan aku sangat sokong dulu bila ada ura-ura dia akan jadi calon untuk Parlimen Putrajaya. Tapi disebabkan Datuk Tengku yang tak sedar diri orang dah tak nak dan melobi akhirnya dia cantas Datuk Din. Kali ini cuba lah cantas Datuk Din kalau mampu. Sebenartnya Datuk Tengku tah sehebat mana pun di Putrajaya, yang sokong dia cuma Shokri, Jaslee itu pun dengan Datuk Din dia sokong Datuk Din, jumpa Datuk Tengku dia kata dia hardcore Datuk Tengku, entah2 dengan Fairuz pun dia kata dialah penyokong Fairuz.

Ketua2 Cawangan lain tu kalu sokong Datuk Tengku pun disebabkan Datuk Din, kecuali beberapa ekor yang menyokong si Fairuz tu, yang diketuai oleh Azali yang dungu, bukan aku kata, tapi yang komen di atas yang kata. ada pula yang minta maaf pulak tu, baghal betul.

Anonymous said...

Hey sahabat chek " the bagan team " hang sapa haaa...chek pun asai kat Tanjung tau laa ni dok Putrajaya flat sek.11 tak penah denga pun depa kutuk Tok din tiba-tiba hang sondol cerita lama-lama wat pa ? masa chek ke tanjung chek tau Tok din dia penah jadi ketua Pemuda yang berani, takdak pun yang tak kena..hang dapat ceta dari mana nei ?? hang sakit hati kat Tok din wat pa ? kalau ya pun hang pe pebetui kat tajung lagi ba'ik kita hantak sokongan pakai kapai..so jangan marah kat chek..dlm politik macam2 boleh jadi noh..

Maarabuka. said...

Ruj: Anonymous sept 10/08

Ana tertarik dengan Cite Anta puji Dtk K sampai melangit,Dan Anta Keji Dtk Tengku sampai angit terkebawah. Anta ni ….Manusia jenis apa ... Sampai Hati pula Anta pangil orang sokong SiFairuz beberapa ekor ( Istilah Binatang) ,dan azali Dungu ( Bodoh) dan yang minta maaf itu Baghal ( Binatang).

Sukur Alhamdulillah Kami yang terlibat dgn Anta kata2 itu , Kami Amin ayat itu. Kami tidak akan maaf Anta dunia akhirat. Siapa yang jahat. Yang Sokong Dtk K atau Kem SiFairuz Yang Jahat.” Allah Jadikan Manusia sebaik2 KJadian.

Tapi yang Anta suka menghukum memfitnah adalah spesis Syaitan betopengkan Manusia.Dan Beperangai Seperti Binatang.(Tiada akal) .Ingat Allah ada beFirman dlm AlQur’an Amin.

halim, bagan said...

sapa kata dato' din tak laku kat bagan hah??? ha....mai sini aku nak cerita...nama aku halim....orang kenai aku kat bagan sebagai halim botak....aku tau orang yang dok cakap yang dato' din nie tak laku kat bagan nie semua penipu....depa bukan orang bagan....apa depa tau???

nak bagi tau kat sini....kalau hampa pi bagan...sebut nama khairudin samad...sapa tak kenai...orang bagan semua sayang kat dia....latiff mirasa gegar otak kalau dia turun bagan lawan ketua bahagian....

nie nak bagi tau kat ampa orang putrajaya....aku dan beberapa lagi ajk bahagian termasuklah 2 orang G5bahagian pernah pi jumpa dia untuk dia balik bagan lawan ketua bahagian tapi dia tak mau...dia nak jaga boss dia kat putrajaya.....pujuk punya pujuk memang dia setia dengan boss dia dan keputusan dia adalah sama...nak jaga boss dia...

aku kesian kat dia...dia punyalah berkorban kat boss dia, laaa ni apa yang dia dapat??? dok kena kutuk sebab boss dia...

orang putrajaya....hampa bawak-bawaklah mengenang jasa orang sikit....hampa kena belajaq politik...kami kat bagan ni bangga ada orang bagan macam dato' din.

Anonymous said...

maarabuka....

baguslah.baik ko ingatkan orang2 fairuz tu. sebenornye dia orang lah yang punya keje ni semuee. anta@unta.

cheras said...

apo bende eekkk korang asyik bantai dato k? korang tau dia hebat kot sebab tu asyik attack dia macam ada pilihanraya je. padahal cuma nak bertanding peringkat bahagian. ape lah korang ni. nie bukan cara orang melayu politik. aku kesian betullah ngan dato k. dia tak de pun susahkan korang.

Anonymous said...

alah, yang attack timb bahagian kami tu semua nye tu musuh dalam selimutlah tu.

sumber ahli yang bijak said...

Aku ni sebagai ahli UMNO dan masih menghormati kepimpinan peringkat cawangan dan bahagian merasa kesian apabila aku tengok korang semua dari team up FAIRUZ, aku tahu fairuz dah berhabisan tabur duit, ketua2 cawangan yang calonkan dia dah telan duit sampai kembong, sekarang ni korang dah macam orang gila talak sampaikan cawangan yang dah digantung mengikut perlembagaan pun korang seboleh-bolehnya nak buat juga. tak boleh paksa ketua cawangan, korang gunakan orang lain yang tak ada kuasa untuk jalankan mesyuarat, kesian sekali bila difikirkan sampaikan buat mesyuarat secara tidak sah dan memaksa ahli untuk hadir. (sumber dari ahli yang bijak)