Tuesday, August 12, 2008

CALON PILIHAN SERTA YANG BERKALIBER UNTUK JAWATAN PUTERI EXCO MALAYSIA ; WAKIL WP - SIAPA PILIHAN ANDA DAN KENAPA ?

Kuala Lumpur ( WILAYAHKINI ) -- Perkembangan Puteri di semua bahagian semakin menarik sehingga ahli -ahli Puteri di Wilayah Persekutuan sudah mula lantang untuk menyuarakan idea serta pendapat mereka demi kebaikan UMNO dan masa depanya.Wilayahkini juga telah menerima beberapa emel dari rakan Puteri mengenai calon yang paling berkaliber untuk mewakili Wilayah Persekutuan untuk jawatan Exco.Walaupun Wilayahkini ada mendengar beberapa nama telah mula diketengahkan,namun demi berlaku adil kepada semua pihak Wilayahkini telah membuat ketetapan supaya ahli - ahli Puteri di Wilayah Persekutuan yang layak memilih calon yang berkaliber serta yang paling sesuai untuk jawatan Exco Puteri Malaysia dengan bebas .Pergerakan Puteri UMNO WP tersadai begitu sahaja dibawah kepimpinan Azlinda Rashad.Ini adalah realiti yang sebenar. Kini, puteri - puteri di Wilayah Persekutuan perlu mula megatur langkah yang drastik untuk memulihkan semuala imej Puteri dari peringkat cawangan , bahagian , negeri dan juga nasional.Kita kena mulakan dari sekarang.Sepertimana yang sering diungkapkan oleh Wilayahkini - Pencarian Puteri sudah bermula.Kami juga tahu, ramai calon yang berkaliber ada di WP khususnya di Segambut, Batu, Setiawangsa, Lembah Pantai, Putrajaya, Labuan, Cheras, Seputeh dan Wangsa Maju.Kami juga ada dengar ada calon - calon yang mahu bertanding jawatan Exco secara " solo" ? Kini wakil WP , Datin Ismalina sudah menawarkan diri untuk bertanding jawatan Ketua Puteri Nasional.Siapa pula yang layak untuk Exco atau berminat untuk menawarkan diri? Pilihlah calon yang berkaliber.Berikan cadangan dan pendapat anda.Wilayahkini akan "angkat" nama yang diketegahkan diperingkat yang lebih tinggi lagi.Sekali kami ingin ingatkan, berikanlah komen secara berhemah untuk kebaikan kita bersama.Mungkin dari sini bermulah pencarian untuk bakal Ketua Puteri WP dan Naib?
(Gambar : Azlinda dan juga gambar hiasan- Puteri )

43 comments:

Anonymous said...

NASHUA dari Segambut....
Hidup Puteri Segambut !!!!!!

Anonymous said...

yaa Tuhan...rabun ke apa..

Anonymous said...

'apa'.......

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Maaf Tuan ...

Mesyuarat Cawangan pun belum selesai ... Bahagian pun belum mula Mesyuarat ...

Jawatan pun belum tentu lagi .... dah nak cerita pasal Jawatan EXCO ...

Jaga kawasan dulu .. baru boleh jaga Negara ....

Anonymous said...

SAYA RASA KAK RAHIMAH KETUA PUTERI UMNO BAHAGIAN LABUAN TU PUN LAYAK JUGA.... BELIAU PUN DAH TERBUKTI MENANG CEMERLANG MENGGERAKKAN PUTERI UMNO DALAM KEMPEN PILIHANRAYA LEPAS.... SUSUN ATURKERJA PUTERI LABUAN MASA TU PUN SANGAT CEMERLANG..... BETULKAN KAK INA?.... KOMEN SIKIT KAK INA....

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

apa barang Nashua? grassroot pon takde. Undang2 dan peraturan Pu3 pun xhbs khatam lagi nk jadi exco pu3 malaysia? Hmmm dia tue harapkan menempel dgn Dato Shahaniza je bolelah. Jadi PA kak Sha jelah Cik Nahusa oooiiiiiiiiii......

Anonymous said...

perghhhh...betul ke nashua tu? aku tak penah dgr punnama dia kat segambut... nape dia dgn dia? korg citer lah skit nak tau gak sape minah ni...

Anonymous said...

Harap pu3 di wilayah bersikap terbuka.Sesiapa saja ahli yg berbayar yuran layak menawarkan diri bertanding apa jua jawatan.Mungkin Nashua mempunyai grassroot sendiri di Segambut.Hanya puteri Segambut sahaja yg dapat mengesahkan nya.nmpk seolah pu3 segambut memberi sokongan padu pd Nashua.

Hidup Nashua!!!!
Hidup Pu3 Segambut!!!!

Anonymous said...

HIDUP NASHUA!!!!HIDUP PUTERI SEGAMBUT!!!

NASHUA IS BETTER OFF THAN FIONA!!!

PUTERI TTDI AKAN SENTIASA MENYOKONG PERJUANG ANDA.

Princess Alleesya said...

Sape pu3 ttdi ni? apa yg ko tau tentang pu3 segambut? Jgn memandai nak heret nama Pu3 Segambut krn KPU3 Segambut sndri takde kuarkan statement tentang menyokong atau tidak Nashua nak bertanding exco. Itu hanya pandangan peribadi dari individu tertentu dan bukannnya pendirian PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT.

Buat pu3 ttdi tlg jgn pandai2 nak compare between Nashua and Fionna krn statement dari anda boleh menjurus kearah melaga2kan kedua2 calon sedangkan Fiona dan Nashua tidak ada masalah di Segambut.

Klu pu3 ttdi memang genuine pu3 segambut anda sepatutnya tahu senario politik pu3 di segambut skrg. jgn cuba mengeruhkan keharmonian pu3 segambut.

Anonymous said...

Nashua ker Fiona ke sapa ker....

Kenapa tak Nasha Aziz? Nasha Aziz tu kan cun? Makin glamour lah puteri nanti

hihihihihihihi....

Anonymous said...

kamik menyokon punuh kalau fiona exconya dan Nolii Ashilin jadik kamik punya pilihan jadi naib kpum. Ini sumer org yang rajindan yang boleh masuk semua level termasuk OKU macam saya...
kalau yg lain agak sumbong sikit.Yapi si seputeh tu dah baiki laman web kira kita bagi 3 bintang setengah..cuma jangan kereklah ngan bahagian lain...
Nasuha itu....ermmmmdia boleh cakap omputih, dia kojenyer PR pandai.pengalman banyak di puteri mesia..kita kasik can je la nak tak?

hekhek hek.....

Anonymous said...

Saudara

Shahrizat has declared 'jihad' in Permatang Pauh.
Adakah si comel ni semua pendekar2 jihad?

Anonymous said...

Fiona + Nolee Ashilin...isshh belot,belot..

Anonymous said...

Saya sokong Siti Fatimah - Setiawangsa.

Anonymous said...

YB Noli Ketua, Fiona Naib. Apa ada pada Fiona?! Duit tak ada, pelajaran pun kurang.

YB Noli adalah ADUN di Perak. Dia berkaliber. Dia akan jadi Wakil Rakyat yang akan berjaya menumpaskan YB Nurul Iza di Lembah Pantai!! Oleh itu, YB Noli patut diberi laluan untuk mengetuai Puteri WP. Kami akan pastikan kemenangan beliau sebagai Ketua Puteri Bahagian Lembah Pantai.

Calon-calon lain bagi Naib Ketua : Hazreena Batu, Haza Titiwangsa, Sham Kepong, Puteri Indah Wangsamaju.

Anonymous said...

tak payah calon kan hezreena...dia penipu tu...bayak makan duit

Anonymous said...

ok YB Nolie oke, nashua tak yah la erk?...
jadi, kita bagi pada azliza dan zau mata besor. oke ke dema?

Anonymous said...

sape NASHUA nie..???tetiba mengaku pu3 segambut..anak segambut ke ko nie..???ape sumbangan ko kt pu3 segambut..???
klu setakat tukar bhgn dr bndr tun razak ke segambut, ko nk mengaku diri ko pu3 segambut..baik lupakn aje...

Anonymous said...

Biar takde duit, biar takde pelajaran asalkan ADA NAWAITU YG BAIK, ADA PENYONONG YG KUAT, ADA KALIBER, ADA KEUPAYAAN, ADA MISI DAN VISI PERJUANGAN YG JELAS, MESRA RAKYAT, TAK MENINGGI DIRI, dan ADA BUDI BAHASA.

Jgn ADA PELAJARAN tapi BODOH mcm org tak belajar, Jgn ADA DUIT tapi SALAH GUNA, jgn jadi pemimpin syok sendiri buat program tapi takde org datang alih2 kena byr duit utk suruh org dtg program, jgn pandang hina pada org yg kurang dari kita kerana tak selamanya kita di atas.




-aku benci org pandang hina pada org lain-

Anonymous said...

YB Nolee seorang wakil rakyat di Perak ye? berat t/jawab tu.apsal nak ditambah kesibukan dia dan dibebankan lagi dgn jwtn2 lain? mampu ke dia? bagi pada genuine wilayah lah...takkan takde yg layak..hazreena batu? ada problem besar dia ni dgn semua org kt bahagian dia.Puteri Indah? kat caw sendiri pun kalah...puan2/cik2..pilihlah yg layak bukan sebab kawan rapat..nanti maruah puteri tergadai begitu saja.

Anonymous said...

Adik-adik,
Jangan gaduh pasal Ketua & Naib Puteri WP. Korang boleh undi sebakul tapi tak ada maknanya..

Jawatan itu dipilh oleh Perhubungan Negeri WP. Gaduh lah pasal benda2 lain.

Anonymous said...

Ketua dan Naib dipilih oleh Ketua Puteri Nasional yang baru nanti.Dan mesti dikalangan Ketua - Ketua Pu3 bhgn.So memang pencarian sudah bermula.

Anonymous said...

Nashua tu is a babe... Fiona pun is the biggest babe in Segambut!!

Go Fiona for ketua putri segambut!!!...

As an outsider, napa certain puteri from ttdi tak bole cakap macam tu? kalau ttdi sokong nashua for exco, fiona tak ke? fiona pegi exco jugak ke?

Anonymous said...

Nashua tu is a babe... Fiona pun is the biggest babe in Segambut!!

Go Fiona for ketua putri segambut!!!...

As an outsider, napa certain puteri from ttdi tak bole cakap macam tu? kalau ttdi sokong nashua for exco, fiona tak ke? fiona pegi exco jugak ke?

Anonymous said...

I think Mona, Azliza, Fiona, Seri Wani, shikin , Norlaili, Puteri Indah , Hazreena semu calon - calon yang sesuai untuk diketegahkan selepas ini.Kita perlukan mereka kerana mereka ada potensi.

Anonymous said...

Norlaili mana pulak ni.Pu3 angels ni pu3 ke or menyamar jd pu3?sounds mcm tak tahu perkembangan je.

Anonymous said...

DATIN ISMALINA ISMAIL PILIHAN YANG TEPAT!!

Anonymous said...

klorox sakit mata lak...

azliza dan zau mata besor ok sesangat la tu

Anonymous said...

BETUL KLOROK,

YB NOLEE BOLEH KERJA, TAK SOMBONG DAN PANDAI.
CUKUP KRITERIA CALON KPU3 BHGN LEMBAH PANTAI.REGU SESUAI UTK PUTERI REFORMASI.NURUL IJJAH KITA.

DIA JUGA SESUAI UTK NAIB KPUM...
FIKIR2 LAH.....

Anonymous said...

Di mana ada nashua di situ ada brother Born. Driver ker dia ni? penasihat politik? atau campaign manager? i tenguk dia ni kehulu-kehilir bwk buku catitan

dahsyat nashuar, ada perintis yang efisyen, baguslah klu u melatih org umno profesional mcm tu.

tapi sayangnya, brother Born tu lelaki, tak tau pulak klu u nak jadikan dia perempuan.

Anonymous said...

" salam sejahtera semua..mm,ape ni pu3 gado2..bawak bertenang..kita yg ada ni pun hnya sekerat jer..sepatutnya kita bersatu..bukan kutuk org sana,kutuk org sini..jaja hal itu ini..semua tu xbetul..sebelum kita nk kutuk dan cari kelemahan org lain..kita cermin diri kita dulu..muhasabahkan diri..kita sepatutnya bersatu..pastikan grassroot kita semakin kuat..kita cuba elakkan masalah puak2 ni..org kat luar sana tu nk cari kelemahan kita jer..nk cari salah pu3..kalau dorang tahu yg kita sndri bercakar..dorang akan tepuk tangan..!!

ok..wahai2 puteri2..bangunlah..buka laa mata..buka laa hati..buka laa minda..jgn biarkan minda kita dijajah..!!

Merdeka..Merdeka..Merdeka..!!

Anonymous said...

saya setuju sangat2 kalau YB Nolee jadi Ketua Puteri UMNO Bhg Lembah Pantai merangkap Naib Ketua Puteri UMNO Malaysia....

Dia memang baik,tak sombong, memang dia seorang pemimpin muda yang patut kita sokongi...

Wahai2 puteri2 Lembah Pantai..rugilah anda jika anda menolak YB Nolee sebagai Pemimpin anda semua di peringkat Bahagian Lembah Pantai...fikirkan ok..

Kepada Zalina, berilah sokongan dan retu pada YB Nolee untuk dia meneruskan perjuangan puteri UMNO Lembah Pantai yang selama ni tiada siapa pun peduli..

Anonymous said...

Teruskan Perjuangan..


Loveelinda

Anonymous said...

Berikan sedikit nama2 Pu3 yang layak lah.

Anonymous said...

alahai pu3.......... baru setahun jagung dah sibuk bercakaran nak berebut jawatan. Hormatlah pada orang yang telah lama dalam politik. ikutlah nasihat ibubapa. sibuk nak jawatan yang tinggi, di cawangan ada ahli ker???? gah je lebih tapi abuk pun tarak. patutnya pu3 ni bubarkan je.buat pengacau.

Anonymous said...

betul tu..setuju..setuju..kalau asyik berebut jawatan jer,asyik nk tuduh menuduh jer..tpi bukan ade kepentingan pun!baik bubarkan je pu3 umno ni!!

Anonymous said...

pu3 umno budak hingusan.....!!

Anonymous said...

PU3 UMNO budak hingusan...... nasib baik lah ada puteri kalau x dah lama BN lingkup woi

Dilla said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

pada pendapat saya, YB Nolee x patut ade dkt Wilayah ni?? mcm mana die nak bahagi masa dia utk Rakyat kat perak tu and masa utk gerakkan puteri di wilayah??? jangan "menang sorak kampung tergadai" Puteri Wilayah perlukan pembaharuan...