Friday, August 29, 2008

ANALISIS : KENAPA BN TEWAS DI PERMATANG PAUH ???

KUALA LUMPUR -- Sejak hari pertama gelanggang politik Permatang Pauh dibuka , kita telah mendengar, membaca dan menilai bermacam - macam cerita sehinggalah hari ini - setelah keputusan memihak kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim sepertimana yang dijangka oleh pelbagai pihak.Namun, kemerosotan undi BN kali ini menimbulkan pelbagai andaian dan juga ramalan politik semasa termasuk kredibiliti BN dipersoalkan.Apakah yang terjadi ? Di mana silap BN ? BN tersilap langkah atau strategi? Sila baca kupasan menarik Pengarang Berita Berita Harian Ahmad Zaini Kamarulzaman.SILA KLIK DISINI-Berita Harian Online

8 comments:

Ramesh said...

Jawapannya mudah
Seperti yang kita ketahui,calon BN do PPAUH memang bagus dan dikenali.BN pun bagus,cuma rakyat dah bosan dengan sifat kepimpinan yang hipokrit seperti PAK LAH DAN KJ!Lagi lama 2ekor ini ada di BN ,lagi cepat BN AKAN TUMBANG!

Anonymous said...

Hebat rencana tersebut.Satu kebenaran telah terungkai.Mungkin penulis dapat terangkan lebih terperinci lagi.

skywalker said...

yeaaaahhhhh....mmg botoi...kalo KJ ade dalam kalu mmgg mampuiii

mie7982 said...

kita semua tahu permatang pauh adalah tempat dsai bertapak dLm umno.... e2 yang kita kalah...
lagi satu kesilapan umno ialah menggunakan isu liwat semasa memancing undi e2 lagi tak betul...
kita kena tgk tempat dan cara mcm mn nak menag hati pengundi bukan nak bagi pengundi benci sesiapa...
so untuk pemimpin2 kita ingatlah tak semua yang kita katakan akan dipercayai .... kita kena kenal dulu bru kita cerita bukan cerita dulu baru kenallllll...
semoga umno tidak berkubur...

Menanti saat 16hb Sept said...

aku takut UMNO yg terkubur dulu sebelum DSAI terkubur...melopong semua padan muka...

Anonymous said...

Sebenarnya saya juga turut terlibat dengan pilihanraya kecil permatan pauh baru2 ini...apa yang sedih anak2 remaja melayu yang tak kenal erti perjuangan bangsa dan kepentingan menjaga bangsa Melayu sendiri dengan bangganya telah mengibarkan bendera DAP yang sememangnya kita tahu Parti DAP adalah perodak dan musuh Melayu yang nak hapuskan Melayu di Malaysia.. bertaubatlah wahai remaja dan pengundi Melayu di Permatang Pauh dan Pulau Pinang.

Anonymous said...

betul tu anonymous...saya setuju. bacalah petikan ini wahai orang melayu :

WARISAN


Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesamalah kita
Cintakan lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Peribumi merintih sendiri

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutuplah hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang

Kini kita Cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri

Kita sudah tiada masa
Majulah dengan Maha Perkasa
Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayukan gagah dinusantara

Anonymous said...

siapa yg kurangkan kuasa raja2 melayu? J- UMNO

sape yg meminda sempadan Parlimen sehingga parlimen lebih byk di negeri mjrti bkn melayu? J- umno

siapa yg menghapuskan tulisan jawi? J-Umno

siapa yg menghapuskan sekolah agama rakyat? - UMNo

Siapa yg menjadikan biasiswa kpd bumiptra kpd PTPTN? - Umno

Siapa yg bagi kuasa memerintah kpd cina d penang sehingga mreka mnjadi mjriti skrg? - UMNO

Siapa yg bagi lesen judi terbesar di mesia yg touke nya LIM go tong? - UMNo

letih aku nk menulis...sbb byk sgt pengkhiantan yg umno buat utk ummat melayu.

tak yah duk nyanyi lagu tu.. kalau quran pun kita tak amal.. lagu tu bkn akhidah ummat Islam..tp akjhidah UmnO