Thursday, August 14, 2008

POLITIK PUTRAJAYA TERUS BERGOLAK ? SURAT TUNJUK SEBAB ; FAIRUZ MEMBURU "SATU" PENCALONAN ; TENGKU ADNAN BAKAL MENANG TANPA BERTANDING ? ADA LAGI ?

Ulasan WILAYAHKINI dalam ruangan KOMEN - Terkini !
Putrajaya ( WILAYAHKINI 14hb Ogos ) -- Politik Putrajaya terus menjadi perhatian di Wilayah Persekutuan.Semakin hari macam - macam cerita yang menjadi bahan bualan dan macam - macam lagi yang muncul. Yang terkini Wilayahkini difahamkan isu mengenai surat tunjuk sebab, kepada dua cawangan yang mencalonkan Ahmad Fairuz atas beberapa sebab, menjadi "agenda utama politik perbahasan dan pendebatan di Putrajaya" ? .Ada yang melihat perkembangan terbaru tersebut telah memberikan tamparan yang hebat kepada Ahmad Fairuz dan para penyokongnya ketika beliau hanya memerlukan satu pencalonan sahaja lagi. Apa yang sedang berlaku di Putrajaya? Tengku Adnan dijangka menang tanpa bertanding ataupun akan ada " Kejutan Politik" di Putrajaya ? Apapun , Wilayahkini mendengar minggu ini akan ada satu "kepastian politik" di Putrajaya?
KETUA PEMUDA ; PERSAINGAN ANTARA ZAKI DAN TUN FAIZAL
Selain episod antara Ahmad Fairuz dan Ku Nan jadi perhatian , bahang pemilihan bagi jawatan Ketua Pemuda Bahagian antara penyandang Datuk Zaki dan Tun Faizal juga menjadi perhatian umum di Wilayah Persekutuan. Kedua - dua mereka dikatakan mempunyai "backing dan pengaruh" yang kuat. Walaupun pelbagai ramalan diutarakan dari masa ke semasa, Wilayahkini juga difahamkan ada juga usaha " rundingan pendamaian" ? Namun ada yang melihat, Tun Faizal mempunyai peluang terbaik? Ada yang melihat percaturan di Putrajaya bakal mencorakkan kempimpinan Pemuda di WP nanti , lebih - lebih lagi Zaki sebelum ini dikatakan bakal dilantik sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO WP sekiranya " lepas" di Putrajaya.
Sementara itu bagi jawatan Ketua Wanita pula, 3 calon menjadi pilihan ialah-Azizah Mohd Nor,Sadiah Bakar dan Zarina Ismail. Bagi Ketua Puteri di lihat tiada pertandingan.
BERITA SEBELUM INI....................
Putrajaya ( WILAYAHKINI ) -- Percaturan politik bagi merebut jawatan Ketua UMNO Bahagian Putrajaya diantara penyandang Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dan Ahmad Fairuz yang juga merupakan bekas Ketua Penerangan UMNO Bahagian Putrajaya semakin panas menjelang penghujung minggu ini lebih - lebih lagi Ahmad Fairuz ( gambar) hanya memerlukan satu pencalonan lagi.
Kedudukan terkini menyaksikan Tengku Adnan yang juga merupakan Setiausaha Agung UMNO Malaysia telah mendapat 13 pencalonan manakala Ahmad Fairuz yang juga merupakan Pegawai Khas kepada Ketua Menteri Melaka , Datuk Seri Ali Rustam telah mendapat empat pencalonan setakat hari ini.SILA KLIK DISINI-
myMetro.
Daripada 23 cawangan di Putrajaya, 17 cawangan telah selesai mengadakan mesyuarat cawangan masing- masing.Kini tinggal enam cawangan lagi - yang dianggap " PENENTU" masa depan UMNO Putrajaya. Sementara itu malam tadi, satu lagi kejutan politik berlaku di bahagian Setiausaha Agung UMNO tersebut apabila mesyuarat cawangan Tanjung ditangguhkan lagi kedua.Penangguhan mesyuarat tersebut untuk kali kedua telah mencetuskan pelbagai ramalan dan spekulasi di Putrajaya malam tadi. Untuk rekod mesyuarat cawangan tersebut ditangguhkan pada kali pertama pada 2hb Ogos yang lepas.
Wilayahkini
difahamkan kedudukan Tengku Adnan untuk mempertahankan jawatan Ketua Bahagian begitu cerah sekiranya ada pertandingan, namun penyokong - penyokong Tengku Adnan mahukan beliau menang tanpa bertanding. Di satu sudut yang lain pula kemunculan , nama Ahmad Fairuz yang juga merupakan bekas Ketua Pegawai Biro Latihan UMNO Pusat sebagai calon Ketua Bahagian secara mendadak telah menambahkan pelbagai " kemusykilan politik " di Putrajaya malah menjadi perhatian negara.
Wilayahkini juga telah mendapat info , penyokong Ahmad Fairuz begitu yakin akan mendapat dua pencalonan minggu ini sekaligus menempah tiket untuk bertanding Ketua Bahagian. Setelah Bahagian Putrajaya digemparkan berita mengenai - kegagalan menghantar penyata kepada ROS sebelum ini , kini Putrajaya telah di kejutkan dengan perhitungan antara Ahmad Fairuz dan Tengku Adnan.
Sementara itu, Datuk Khairudin Osman yang juga merupakan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Putrajaya yang sebelum ini di war- warkan akan bertanding menentang Tengku Adnan sebelum ini , juga dikatakan akan hadapi saingan yang sengit untuk perebutan jawatan Timbalan Ketua Bahagian.

Perebutan untuk jawatan Ketua Pemuda Bahagian - khususnya melibatkan penyandang Datuk Ahmad Zaki juga dikatakan semakin rancak. Kita tunggu laporan yang selanjutnya selepas ini !

114 comments:

Tok Dukun said...

Apa kabar dgn Pu3 Miza? Dgr cerita akan ada pertandingan juga, iya ka? Tok Bomoh dah potong limau, limau terbalik, maka sah lah akan ada pertandingan nanti.

Anonymous said...

No, problem Ku Nan boleh menang punya. Tanjung pulak KC & KPC bengap. Dah tau duduk luar, lepaskanla jawatan tu kat orang tempatan. Sekali lagi ko buat pasal, pasti gantung(jadi penaja). Zaki pasti dicabar, bak kata orang pejabat PM, hah! budak sombongtu, mandikan aje kat Putrajaya.

Anonymous said...

Yang lain biak pee..yg penting Si sombong bongkak md zaki mesti di tentang...

Puteri bertanjak said...

Perlu dibetulkan, penangguhan mesyuarat Cawangan Tanjung Putrajaya bukan kali kedua, tetapi untuk kali ketiga. Penagguhan kali pertama adalah semasa isu ROS. Apa dah jadi, Apa nah jadi pada Umno Putrajaya yang ketuanya adalah orang kuat Umno Malaysia, YB Dato' Seri Tengku Adnan bin Tengku Mansor, Setiausaha Agong Umno Malaysia. Dalam beliau memperkatakan terdapatnya tekanan terhadap cawangan bagi mencalonkan orang tertentu untuk peringkat Bahagian, Bahagian beliau sendiri mengamalkan apa yang beliau katakan. Cakap tak serupa bikin.

Anonymous said...

Pu3 Miza ni bengap sikit, dia tau tak Datuk Abu yang panggil Fiza Utz Hasim suruh dia tanding Ketua Pu3. Sekarang ke mana pendiriannya Ketua Pue Miza setelah orang kuat Datuk Tengku sendiri cuba memperlagakan beliau. Sebagai orang yang educated timbang2kan dengan penuh kebijaksanaan, agar Umno Putrajaya jadi utuh dan kuat. Ini yang dok atas tu asyik dok laga2laga orang.

Anonymous said...

Memang Ku Nan boleh menang, sebab bila Ku Nan kentut pun semua orang Putrajaya akan kata wangi.

pemerhati pu3 said...

sian pulak aku dengar pasla miza.. tu lah miza, orang2 lama yang setia dgn dia... dia tak nak percaya.. budak ni bukan apa, silap percaya orang.. lain kali jangan buang orang2 lama yang same2 hidupkan pu3 putrajaya tu... miza, miza, kau dah silap percaya orang lerrr...

fiza... tak sangkalah pulak ko nak tikam miza... tapi mmg dari dulu ko dlm list dalam perhatian sbb macam lalang, same ngan bapak ko.. ko akan pergi pada mana yang ada kepentingan...

Anonymous said...

Si Fiza ni bukan ada niat pun nak lawan Si Miza tu, tapi yang itu, Datuk Abu yang panggil dia, suruh dia lawan. Bila dia dah setuju lawan, dibiarkan budak tu terkapai2sampai kini tak ada orang yang nak capai tangannya. sebab orang lain tak buat kerja pecah belah ni. Ini adalah hasil kerja tangan dan peninggalan Datuk Abu sebelum dia meninggalkan Putrajaya, eden cuma pandai belah kelapa.

Ipod said...

oklah tu ada orang nak lawan miza dia tu kan besar kepala baru ada dopod nak belagak gila belum ada BMW lagi bercakap dengan pu3 pu3 x pandang muka mcm cantik sangat gud luck to fiz............a

rumput dibumi said...

macam tu lah pulak kisah ke2a pu3 Putrajaya ekss.. ke korang yang jeles dgn dia? hahaha..

kadang kala, bagus ada pertandingan so tak adalah rasa bongkak dan riak sbb tak de sape berani nak lawan, tak lah sombong sbb rasa kepimpinan tu dah betul,semua orang suka..

kepada miza, jangan lupa rumbut dibumi.. fiza, kalau jadi ketua pu3 bahangian, jangan gak rupa rumput dibumi ek...

Anonymous said...

Kepada para komenter, tolong berikan info terkini di Putrajaya.

Anonymous said...

Info terkini. Terdapat 23 cawangan di dalam bahagian Putrajaya. Satu cawangan tidak dapat bermesyuarat kerana tidak cukup korum. Cawangan Mawar ini memang bermasalah kerana terdapat ahli hantu yang tak tau di mana mereka berada. Jadi tinggal 22 cawangan. Petang ini cawangan Kaktus akan bermesyuarat. Dengan kedudukan ini hanya tinggal dua saja lagi cawangan yang belum bermesyuarat, ia itu cawangan Tanjung dan Meranti. Ini bererti tanpa mengira caw kaktus yang bermesyuarat petang ini sebanyak 18cawangan telah pun bermesyuarat.
Daripada 18 ini, untuk Ketua Bahagian, Tengku Adnan mendapat 14 pencalonan, Datuk Kahirudin juga mendapat 14 pencalonan untuk Timbalan Ketua Bahagian. Manakala bagi jawatan Naib Ketua, Haji Nordin Hassan, penyandang jawatan juga mendapat 14 pencalonan. Baki 4pencalonan pergi kepada Ahmad Fairuz Othman untuk Ketua Bahagian, Azali Idris Timbalan Ketua Bahagian dan Tengku Bidin Tengku Jusoh bagi Naib Ketua Bahagian.

Bagi Ketua Wanita, seramai 3 orang telah layak bertanding. Penyandang jawatan Azizah Mohd Nor (4 Pencalonan), Sadiah Bakar (9 pencalonan) dan Zarina Ismail (5 pencalonan)

Untuk Naib Ketua Wanita juga akan berlaku pertandingan 3 penjuru antara Hidayah Abdullah, Laili Ismail dan Rokeah Othman. Hidayah berganding dengan Sadiah dalam pergeran wanita. Sadiah pula adalah proksi Datuk Khairudin Timbalan Ketua Bahagian. Manakala Azizah Ketua Wanita sekarang dikatakan mendapat sokongan daripada Datuk Tengku, Ketua Bahagian.

Kami jadi pening sebab Ketua Bahagian dan Timbalan sokong orang masing-masing. Kita melihat sama ada Datuk Tengku tak dapat kawal Timbalan, atau Timbalan tak takut Datuk Tengku. Yang mana satu.

Bagi Ketua Pemuda (KP), hingga kini hanya 2 yang layak bertanding, Datuk Zaki Zahid dan Tun Faizal.Dari berita yang tersebar kedudukan Datuk Zaki seperti telur dihujung tanduk. mungkin Datuk Zaki akan dimandikan oleh ahli-ahli pemuda Putrajaya. Namun demikian dikahbarkan juga Datuk Khairudin sedang merundingkan kompromi antara kedua2mereka. ia itu Datuk Zaki sebagai KP dan Tun Faizal sebagai NKP. Jika diterima pemuda akan solid bersama Datuk Khairudin bagi pertandingan Tim Ketua Bahagian.

Ketua Puteri dijangka kekal tanpa bertanding, apabila calon yang di taja Datuk Abu, Ketua Penerangan Bahagian dibiarkan olehnya terkapai2 keseorangan sekarang. Kesian budak ini jadi mangsa percaturan Datuk Abu, yang dikatakan sekarang tidak dibenarkan datang ke Putrajaya.

Anonymous said...

PUTRAJAYA masih menunggu satu lagi pencalonan untuk membolehkan Ahmad Fairuz Othman (AFO) berentap dengan Datuk Tengku Adnan (DTA). Hingga kini hanya dua saja lagi cawangan yang belum bersidang, Cawangan Tanjung dan Meranti.

Persidangan Cawangan Tanjung telah 3 kali ditangguh. Manakala Meranti 2 kali. DTA kena tenguk perkara ini, jangan biarkan Datuk Khairudin (DK)merosakkan nama DTA dengan campurtangan beliau khususnya dalam penangguhan mesyuarat caw Tanjung. Orang Putrajaya bukan tak terima DTA, tapi DTA terlalu banyak menyerahkan peranan kepada DK yang kini telah banyak merosakan UMNO Putrajaya. Apa kata mereka, untuk buang DK kena buang DTA.

Ini belum masuk cerita SU Bhg Shokri Shafie. Walau pun ramai yang telah beri tahu DTA.Tapi DTA macam buat pekak, mereka kata lagi nak buang SU kena buang DTA.

Datuk Abu juga ada ceritanya. mereka kata lagi, kalau nak buang Datuk Abu kena buang DTA.

Kesian DTA. Sepatutnya orang keliling tolong beliau tapi mereka semua tolong rebahkan DTA.

Anonymous said...

Ado lai satu Jang. Penjago duit Rahimi Rojab. Dio ni kalao nak buang, takdo caro lain. Keno buang Datok Tongku.

Datok Abu tak polu lai dibuang kerano dio memang dah terbuang. kato dah tak boleh masuk Putrajayo. Dio dongan Datok Khairudin dah tak boleh betomu.

Macam mano Datok Tongku ni, orang2 dio pun tak boleh jago, macam mano nak jago Putrajayo apo tah lai nak jago Umno so Malaysia.

Nampak2nyo den kono sotuju dongan kau Jang. Kono buang Datok Tongku
tu

Tapi sobolom tu cerito2 nak buang ni konapo. Bilo den fikir2 balik den raso kau Jang yang patut dibuang. Den toamat bosotuju kalau Penjago Duit tu dibuang. Ontah2 Datok Tongku lantik den ganti dio. Wau! bogayo den.

Anonymous said...

Apelah sangat yang korang kecoh2 nie....Apa yang korang tahu pasal UMNO PUTRAJAYA??? Saya adalah salah sorang pengasas UMNO Putrajaya....sepatutnya kenalah berterima kasih ngan orang2 yang dah susah payah berperah keringat nak naikkan UMNO Putrajaya demi membela orang Melayu....contohnya Datuk Khairudin....dalam banyak2 orang yang ada kat Putrajaya nie aku nampak die dan beberapa orang yang cintakan UMNO dan sayangkan bangsa je yang bertungkus-lumus nak menyatupadukan orang2 MELAYU Putrajaya...Ahmad Fairuz Othman, Azali Idris, Tengku Bidin dan beberapa orang die cumalah langau yang merosakkan perpaduan Melayu Putrajaya....kalau dah sampai nak memecahbelahkan sesama orang Melayu, sabotaj Pilihanraya...memfitnah orang dan berbagai bagai cara yang dilakukan oleh Ahmad Fairuz & The Gang untuk meruntuhkan UMNO Putrajaya. Walaupun saya masih baru dalam UMNO tetapi telah mengalir semangat sayangkan parti keramat ini dan saya tidak sanggup melihat akan terkuburnya UMNO Putrajaya ini semata-mata kerana ketamakan dan kerakusan Ahmad Fairuz & The Gang...mereka tidak pernah menabur bakti kepada masyarakat Putrajaya khususnya orang UMNO Putrajaya....Untuk pengetahuan anda sekalian, Saadiah mahupun Azizah bukanlah proksi sesiapa. Mereka bertanding masing2 kerana telah dicalonkan....DTA mahupun Datuk Khairudin tidak pernah mengaturkan sesiapa...mereka sendiri pun tidak pernah berbalah...mereka bersahabat baik...kenapalah benda yang tidak benar perlu diada-adakan???

Anonymous said...

assalammualaikum,

kawan-kawan, saya disini meminta kawan2 faham dulue elok2... saya mengikuti umno bahagian putrajaya dari dahulu... semasa penaja lagi... apabila penaja dibuka saya menjadi ahli baru...sehingga hari ini saya tidak mahu memegang sebarang jawatan... tetapi kebanyakan bos2 besaq di putrajaya ini saya kenal baik...contohnya dato seri tengku adnan, dato' khairudin...pada mulanya saya ingin menceritakan tentang DK... DK ini adalah sahabat baik kepada DSTA... mereka telah berkawan setelah berpuluhan tahun... pada malam beliau mengumumkan untuk bertanding dihadapan 50 ketua cawangan,pemuda, wanita, dan puteri saya berada disitu... ketua2 cawangan telah berbisik kepada beliau dahulu untuk
memegang jawatan KB... jadi ketua2 ini telah memberitahu akan memberi sokongan padu pada beliau... tetapi apabila pulang ke rumah semua menjadi hilang teloq... ketua2 yg xdak teloq ini telah memberitahu kepada DSTA yg beliau akan melawan DSTA... pembelot2 ini juga yg telah meminta beliau untuk bertanding kb tetapi jugak ingin menghancurkan beliau... sepanjang pengetahuan saya....atas desakkan oleh ketua2 cawangan beliau telah bersetuju atas syarat dan prinsip beliau dimana beliau tidak akan melawan ketua atas apa yg dikatakan oleh ucapan beliau pada malam itu...jadi beliau telah meminta kesemua memberi sokongan penuh... sepanjang pengetahuan saya dato khairudin tidak pernah ,meletakkan sesiapa untuk mengambil jawatan ketua2 sayap bahagian, cawangan mahupun apa2 juga... beliau cuma panggil kesemua calon2 yg ingin memegang jawatan untuk berkompromi...malah beliau juga menasihati org supaya tidak berlawan sesama sendiri... ini boleh memecahkan org melayu... saya banyak belajar politik dari beliau... beliau banyak mengajar saya tentang perpaduan... malah beliau jugak memberitahu beliau sanggup untuk melepaskan jawatan untuk tinggal dirumah... Untuk pengetahuan kawan2 ku pada tahun lepas saudara ahmad fairuz othman telah berbohong kepada ahli umno putrajaya...beliau mengatakan dimana jikalau beliau dilantik sbgai pergong umno beliau akan berucap di perhimpunan agong... bukan dia dok sana pon... itulah sebab beliau mendapat undian tertinggi pasal org percaya pada pembohongan itu... mana boley berucap dekat pergong kalo ketua perhubungan x lantik... ckit punya byk ke ketua bhgian yg nk berucap... xtaw perlembagaan ke???... pada tahun ini pula...beliau telah pon berbohong lagi mengatakan beliau adalah pegawai khas dato seri ali rustam dimana telah di nafikan oleh pegawai2 dan DSAR sendiri.... untuk memegang jawatan beliau sanggup menipu dan mengunakan politik wang... mereka ini telah mengunakan politik wang untuk membeli pegawai2 kerajaan...malah beliau juga menggunakkan org2 dari luar untuk berkempen untuk beliau dimana mereka sendiri bukan ahli umno... berita ini telah dihantar ke ibu pejabat...tetapi ia menjadi tertutup kerana beliau pada masa dahulu bekerja di ibu pejabat... pada pandangan saya lah... coba kiter lihat bersama

Anonymous said...

Dalam dok berdendang jangan ada politik wang dan tataetika ahli UMNO, aku dengar Shokre SUB Putrajaya telah menjalankan peranannya dengan cara kotor dan menggunakan wang untuk mendapatkan lebih pencalonan untuk DSTA. Kalau x percaya,cuba siasat wanita Daisy yang baru menangtu. Seperkara lagi, dengan angkun dia berkata, "kalau semua KC x suka aku tak pa, janji Ku Nan suka kat aku". Inilah pangima yang DSTA yang paling tidak disukai di Putrajaya tetapi tetap dibela... Orang yang tidak tahu mengurus organisasi UMNO Bahagian seperti inilah yang merosak perandakan perjalanan UMNO Putrajaya. Ini menyebabkan nama UMNO menjadi buruk dan dipandang sebelah mata oleh pegawai kerajaan Kumpulan A.

Tok Cik said...

Sape yang kesian dgn Miza Kp3 Putrajaya? Korang tak tau ke sebenarnya Pu3 Cawangan sendiripun dia tak jaga. Cuba tanya AJK Pu3 dia yang lepas, berapa kali dia buat mesyuarat AJK? Dok sibuk sebagai Kp3 Bahagian & PSU Pu3 Wilayah, Pu3 Caw sendiri x dijaga. Dia bijak, x menambah ahli Pu3 caw sbb takut kena cabar. Bila nak bersidang menggelupur hampir x cukup korum. Lepasni dah menang tanpa bertanding tu, ubahlah perangai dan satu lagi bila berucap masa perasmian persidangan nanti x payahlah bahasa bunga2, buang masa. Jangan lupa masa Dato' Azalina rasmikan persidangan Puteri Bahagian dulu, mengantuk dia tunggu pantun MC dan MIza...

xxyz said...

kalau betul Datuk K sayangkan UMNO PUTRAJAYA, tolong bagi pandangan atau cadangan atau apa-apa perkataan yang sesuai pada Ku Nan, TUKAR S/U BAHAGIAN.. orang macam ni yang merosak kan UMNO Putrajaya.. aku rasa shukri ni menderam dia kuat, ku nan macam boleh menurut pulak dgn shukri ni.

betul ke azizah ngan saadiah tu ngam? kerat jari lah.. huhuhu.. satu putrajaya tahu..

pasal fairuz pulak, yang aku tahu dia mmg dah tak jadi pegawai khas Datuk Ali Rustam sbb somewhere mac/april 2007 aku jumpa kawan lama aku yang kebetulan org kuat Datuk Ali Rustam, dia kata fairuz bukan lagi pegawai khas..

Anonymous said...

Demo nie doh pehe bahaso ko..UMNO Putrajaya takdok apo2 masalah yang laklok nyo cumo puok2 dekie tu jo...yeng peteng kawe raso si Sukri Shafie (SU)tu keno buea..sebab dio tu banyok muko.bermuko-muko kecek besar,
termasuk hok jago piteh tu napok diea tapi..tak leh cayo tu..

pilah morantau said...

Siapo tadi yang komen tentang zizah dan sadiah. kalou itu komennyo yang zizah dg sadiah takdo masalah nyato dioni memang tak tau tontang Umno Putrojayo. Khususnyo dibawah tajuk Wanita.komen2 camni cumo akan menyosekkan.

Den jugo ahli Umnon Putarojayo, cumo den korap kali dongar yang merosakkan Umno Putrojayo ada tiga namo. Ini yang den dongar bukan den kato. 1 Datok Kharudin 2 Setiousoho Shokri Shafie. 2 Datok Abu Khomis.

Datok K donyan caro pocah perintahnyao, semuo orang dio nak lago. Namo Datok Tongku rosak di Putrojayo kerano dio. sobonarnyo dari awal lai dio ado agenda sendiri.

Shokri dongan caro loklaknyo, angkoh tak betompek

Datok Abu dongan rolling the ball nya.Sokarang tak nampak batang hidung. Mungkin dio asek rolling the ball sampai tak sompek nak bantu bos dia yang nak kona tontang.

AHLI UMNO PUTRAJAYA said...

Saya sokong dengan komen daripada seorang ahli/KC berkenaan dengan kononnya DK nak lawan KB tu....buat pengetahuan semua saya juga berada dirumah DK ketika itu...DK memang tidak menawarkan diri untuk bertanding KB tetapi KC-KC tu yang pandai2 nak laga2kan...dia orang yang sengaja nak memecahbelahkan DK dan DSTA...DK tu memang saya "salute" abis cara dia berpolitik....dia memang seorang anak bangsa yang sayangkan perpaduan...Saya sentiasa mengikuti perkembangan politik beliau...saya adalah perwakilan cawangan ke Bahagian dan jaminan undi saya dan cawangan adalah untuk DSTA, DK dan Hj. Nordin...itu PASTI...Saya masih terkenangkan budi baik serta cara mereka mentadbir UMNO Putrajaya....DK sering mengadakan kenduri-kendara, program2 untuk nak menyatupadukan orang Melayu PUTRAJAYA khusunya ahli UMNO Putrajaya...apabila adanya beberapa parasit yang berpaut di dahan rapuh nie lah yang menyebabkan ahli2 UMNO Putrajaya berpuak2...Saya masih teringat program kacau dodol yang diadakan di rumah DK dulu....Bila lagi kita akan seperti dulu??? UMNO PUTRAJAYA.............

Anonymous said...

YA, AKU INGAT PROGRAM KACAU DODOL TU. IDEA YANG BERNAS DRPD DATO'K. AKU PENYOKONG SETIA DATO' K. ORANG LAIN ADA MASALAH KE? ADE MASALAH KE?

IXORA said...

FAIRUZ ENGKAU KALAU SETAKAT POLITIK KAMPUNG BOLEH LAH.CUBA DULU BALIK KAMPUNG ENGKAU PEGANG JAWATAN TOK PENGHULU TU.BARU MASUK PEGANG PUTRAJAYA. LU PIKIRLAH SENDIRI..

yang slalu melihat said...

a'kum..ahmad fairuz othman(afo)yang kenkonon nak bertanding ketua bahagian nih ialah ahli UMNO cawangan bunga ixora(bkn ketua cawangan).ketua cawangan bunga ixora ialah azali idris yang sekarang nih nih berganding bahu dgn AFO utk jd timbalan ketua bahagian.dolu2 azali nih kecut perut sbb takot AFO nih nak ambik tempat dia kat cawangan bunga ixora..sekarang nih dah dpt offer jd TKB terus luper..bengong jugak dia nih kat cawangan dia ketua tp kat bahagian nak plak dia jd timbalan kepada ahli cawangan dia sendiri..hahaha..untuk pengetahuan semua yang taksub dgn AFO n the gang..dia nih sebenarnye adalag duri dlm daging..masa pilihanraya 2004 AFO n the gang biro tata negara(BTN) yang kenkonon buat kerja utk barisan nasional nih dah sabotaj barisan nasional pd masa tuh..AFO n the gang dah keluar kan handbill warna pink yang nama,alamat,tempat mengundi,nombor saluran yang salah dan edarkan kpd pengundi disekitar cawangan bunga dahlia dan bunga bakawali..nih satu gerakan yang nak sabotaj puteri UMNO sbb puteri yang dipertanggungjawabkan utk mengeluar dan mengedarkan handbill pada masa tuh..yang paling penting ialah sabotaj BARISAN NASIONAL..orang mcm nih ker yang kita kat putrajaya nak ambik sebagai pemimpin????PKR agaknye dia nih..silap2 aribulan die nak bertanding utk jawatan KB nih pun kat belakang dia sebenarnye anwar ibrahim..sbb cara dia bila dia berucap tuh nampak2 gaya mcm peminat setia anwar ibrahim..lepas tuh cara berkempen pun tak cantik langsung..tabur duit sana-sini..bawa bekas2 fasilitator btn..orang2 dr johor termasuk wanita2 dr johor pergi ketuk pintu2 rumah ahli di cawangan2 yg nk bersidang..bak kata dato'khairudin.."orang2 dia nih bkn ahli umno sbb kalau dia tuh ahli umno mesti dia dah sebok kat bahagian dia kat johor tuh nak bersidang..sbb 1 malaysia la nih cawangan tgh bersidang..pi lar kempen kat johor tuh..buat apa yang dok kacau kat putrajaya..time pilihanraya dulu xmau tolong barisan nasional buat kerja kat putrajaya kalau x mesti pas dah hilang wang pertaruhan"...lepas tuh kalau semua ingat lagi lar..tahun lepas AFO menang dgn undi tertinggi utk perwakilan ker perhimpunan agong..sebelum orang undi dia..dia dah tabur duit utk tiap2 cawangan mintak pencalonan dan undi dr tiap2 cawangan..cara dia berkempen masa tuh.."kalau saya dipilih sebagai perwakilan saya akan berucap di perhimpunan agung umno"..tahun lepas aku bkn lar perwakilan cawangan yang pergi utk persidangan bahagian tp aku ada kat dlm tuh sebagai pemerhati..dalam hati aku dah kata abis lar perwakilan nih semua kena tipu..aku yang ahli umno baru time kat putrajaya nih pun tau..selalunya wakil2 yang berucap utk setiap negeri dipilih oleh badan perhubungan negeri tersebut dan wakil yang berucap tuh selalunya terdiri daripada ketua2 bahagian..agaknya AFO baru tau kot tahun nih kot sbb tuh nak bertanding KB sbb lepas nih boleh lar tipu perwakilan semua "kalau saya menang sebagai ketua bahagian saya akan berucap di perhimpunan agong umno"..wahai perwakilan semua sedar lar..xpayah lar tertipu dgn omong kosong AFO n the gang..azali tuh nak bertanding TKB konon..xpayah DTA atau DK yang sergah..kena sergah dgn orang lain pun dah terketaq2 mengelabah..mcm tuh nak jd pemimpin ke2 di peringkat bahagian..tengku bidin yang nak jadi naib presiden nak lawan dgn hj.nordin..cakap pun xbetul orang xpaham ada hati nak jadi naib ketua bahagian...issshhh3x...kelakar btoll lar dorang nih..x ukur baju kat badan sendiri...renung2kan lar wahai para perwakilan..

Anonymous said...

tolong la pk panjang sket saudara-saudari, sukati jek blasah Dato' Khairudin.. dari dulu sampai skrg mmg takleh dinafikan sumbangan beliau.. takde niat pon dia nak lawan KB, dia bukan jenis org camtu daaa..

Anonymous said...

HIDUP DATO'K...HIDUP DATO'K...YOU ARE THE RIGHT MAN.. YANG TAK PILEH BULU...KAMI AKAN BERBARIS DI BELAKANG DATO' BAWA BENDERA UMNO PUTRAJAYA DAN BENDERA PUTRAJAYA...

pejuang bangsa.. said...

kepada dato' khairudin teruskan pejuangan dato' untuk membela nasib penduduk di putrajaya.saya menyokong penuh kepimpinan dato'

Anonymous said...

dato seri tengku adnan perlu lebih peka terhadap putrajaya

beliau seharusnya menonjolkan diri apabila datang ke putrajaya

bukan datang secara senyap senyap

tetapi sumbangan dato seri terhadap surau2 di putrajaya memang tidak dpt dinafikan

contohnya di presint 9 surau itu dahulunya kecil tidak dpt menampung jumlah jemaah pada hari jumaat

beliau telah memberi sumbangan yg amat byk sehingga surau tersebut sekarang ini mempunyai penghawa dingin

dlm bab ini memang tidak dpt dinafikan yg beliau mmg pemurah tetapi ramai yg tidak tahu kerana tidak menonjolkan diri

itu adalah kesilapan beliau


-pakcik surau-

Anonymous said...

Pada tahun 80an dahulu, saya bekerja di kementerian kewangan. Saya mengenali insan yang bernama Khairudin samad pada waktu itu. Beliau merupakan seseorang insan yang mempunyai prinsip di mana apabila beliau membuat kesilapan beliau akan mengaku kesilapan beliau dan apabila orang membuat kesilap beliau akan menegur terus. Beliau tidak peduli sesiapa.Kami pada waku itu teramat menyukai beliau kerana sifat rendah dirinya dan juga sifatnya yang suka membela kami.Tidak ada sedikit rasa marah kepada beliau pada waktu itu walaupun kami ditegur. Ini kerana beliau selalu menjaga pekerja pekerja dibawah beliau, contohnya tentang kebajikan kami. Disini saya ingin menyatakan bahawa saya menyokong beliau 100% kerana sifat rendah diri beliau dan cara dia bercakap. Kami tidak pernah mendapat majikan yang sebegini rupa sehingga ke hari ini. Saya tidak menyukai kritikan yang dilemparkan kepada beliau kerana ini tidak munasabah.

-pekerja kementerian kewangan-
&
-ahli umno putrajaya-

Anonymous said...

hang dok mai buat kacau kat putrajaya nih pasepa??? bg akulah kalo DSTA&DK lg mmg bagoi. depa mmg mantap. takat hang dok mai bg kami kain pelekat pastuh nk jadi hero x payah la. untuk pengatahuan hangpa semua aku harituh ada orang ketok pintu suroh bukak aku x maw bukak. bini aku pulak buat hal p bukak. ada orang dok bagi nasihat kat bini aku suroh sokong dia nih nk nak lawan DSTA. aku apa lagi teroi tutup pintu. kalau takat dia nih nk jadi bek x payah la. ada byk lg yg layak. tp aku rasa bek datok tgku adnan ngan datok din jadilah. depa nih yg nk lawan hampeh. nk bg hancoq putrajaya ja!!! jangan mudah lupa depa dok bg rosak putrajaya la nih

Anonymous said...

Wanakam Dato'K, Aya tau Dato' banyak baik punya worang, tara apa Dato'itu politik punya hal Dato' poket punya dlm juga, Aya mlm2 ada pusing tenguk longok2 punya kaki dia worang cerita
busuk2 punya hal tarak jugak, itu sbb dia worang banyak takut sekarang, dia worang mana ada wang air liuk basi ada lah..
tapi Dato' kena careful itu spy ada banyak juga, Dato' mesti mau ingat
sapa worang cakap saya punya boss DTA Dato'k apa dia boleh bikin sama saya ...sapa itu worang....??

Anonymous said...

rindu suasana ceria kenduri kendara gotong royong berkampung...hidup Dato' K!!!!!

ahli caw kaktus said...

betul tuh dato' din yang menghidup kan suasana kenduri gotong royong kat putrajaya untuk mengeratkan silaturrahim sesama kita.di cawangan kaktus pun salalu buat kenduri gotong royong dan ini terbukti kami di cawangan kaktus mesra diantara satu sama lain.HIDUP DATO' DIN!

Anonymous said...

WADUH..WADUH..DATO' DIN WAK MEMANG BERKENAN DGN DATO'DIN DPD YANG LAIN, SENANG BICARA DIA ANGAK SUSAH TAK BISA PROTOKOL AMAT SANGAT, SUKA TOLONG SAPA SAJA CUMA NYA KADENG-KADENG ORG YANG DATO'DIN TOLONG TAK BISA INGAT, DULU MASA UNDI-UNDIAN DI PUTRAJAYA WAK LIHAT DATO' DIN KERJA KERAS, WAK WALAU PUN TAK BISA DEKAT DENGAN DATO'DIN POKOKNYA WAK TAU DATO'DIN ORANG BUDIMAN. WAK KALAU BOLEH TUBUH UMNO DI KAMPUNG WAK DI MINANG PASTI NYA AKAN LANTIK DATO' SELAKU PENESIHAT..

Anonymous said...

UMNO Putrajaya perlu matang.
Umno Bhg Putrajaya perlu matang bertindak dan kearah mengawal keadaan bagi meletakan etika pelembagaan parti kepada ahli .Jika tidak akar umbi umno Cawangan masih lagi di landscape yang lama dan tidak akan berubah dengan melihat segelintir ahli yang tidak menjiwai parti.
Akar umbi di peringkat Cawangan tidak sglamour mana di peringkat Bahagian ,tapi harus diingat bermula dicawangan inilah nilaiannya akan mengubah senario Politik masa kini.walau pon ia dicemari fitnah,hasad dengki,politik wang,ugut mengugut dan seabagainya.Hasilnya dari satu pembelanjaran dipihak atasan yang mengajarnya. Kempen etika dalam parti,perubahan dalam parti ini menjadi sukar kerana orang Umno atasan sendiri yang tidak berubah. Pihak atasan sering menyalahkan dari bawah sebaliknya fikir fikirkanlah dimana bermulanya “Tangan diatas lebih hina dari tangan dibawah.
Etika yang dishorkan kepada pemimpin hari ini adalah pemimpin yang tidak berkarisma,ego sombong, serta tidak menjiwai sifat kepimpinan.Pemimpin yang dicari hari ini adalah pemimpin yang berkarisma dan mempunyai pesonaliti yang baik,berpendirian yang teguh dan ikhlas memperjuang bangsa,agama dan Negara serta sanggup mengubah keadaan.
Mengapa hari ini semangat juang ,jati diri ,mereka jadi keliru,kehilangan arah, pendoman dan sistem nilaian dalam diri sudah hilang,sudah hancur. Ini semua gara-gara kepimpinan hari ini. kerana pemimpin hari ini bersandarkan kepada perhitungan material dan sentimen melulu,menjadikan telinga sebagai mata tanpa melihat dengan mata putih sendiri membuat sebarang keputusan serta memfitnah ahli sendiri tanpa merujuk kepada faktor penentu.Pedoman agama dan penilaian nasional dalam Halal Haram sudah tidak memberi maana lagi. Membuat politik dan perjuangan sudah tersasar jauh daripada ajaran islam.
Bolihkah kita mengharapkan perjuangan hari ini kepada orang seperti ini mendaulatkan agama bangsa dan negara ,bolihkah kita bertiangkan kepada mereka yang sudah jelas tidak memiliki sistem nilai yag baik. Hari ini rakyat semakin bijak menilai yang mana kaca dan yang mana permata.
UMNO Putrajaya seharusnya menilai dimana cacat celanya selama ini,perlu muhasabah perlu memastikan proses pemilihan akan mampu wujud. UMNO Bhg Putrajaya seharusnya menilai secara Positif dan bukan secara Negatif .Perlulah melihat secara sihat.” TAK KAN HILANG BISA ULAR WALAU MENYUSUR AKAR”. Wassalam.

Anonymous said...

DATO'K ADALAH LAMBANG KECERIAAN DAN KEGEMBIRAAN UMNO PUTRAJAYA, MASA DIA DOK KAT PRESINT.8 DULU SEMUA ORANG HAPPY NGAN DIA..TAPI SEBAB ADA DURI DI HUTAN DAN LINTAH DI DARAT LEPAS TU DATO' NAMPAK MACAM TAK HAPPY, TAPI DON'T WORRY DATO' KITA HIDUPKAN SEMULA KECERIAN, KEGEMBIRAAN DAN GELAK KETAWA MACAM DULU..DATO'K YOU MENANG BEST, KITA TAU YG BUAT HURU HARA BUKAN DATO' TAPI SI MAKCHAI (SS)TU, DULU DOK IKUT BONTOT DTA UNTUK PECAH BELAHKAN UMNO.

Anonymous said...

Betulker cawangan yang calonkan Ahmad Fairuz dapat surat dari SUA?

hasan al hadi said...

salam..
beberapa cawangan yang mencalonkan ahmad fairuz telah diberi surat tunjuk sebab dari pej bahagian...
lanjut disini:

http://hasanalhadi.blogspot.com/

Ahli blog.com.my said...

Wassalam..
Apa main surat surat ni,surat kahwin ke atau surat takut nak tanding KBhg.....apala.. x Semangat Patriotik langsung parlimen Putrajaya.

Ahli blog.com.my said...

Wassalam..
Apa main surat surat ni,surat kahwin ke atau surat takut nak tanding KBhg.....apala.. x Semangat Patriotik langsung parlimen Putrajaya.

ahli blog.com.my said...

Aduhai…. Pemimpin Hipokrit Putrajaya.
Jika benar umno Putrajaya, inginkan Perpaduan dalam parti kenapa tidak diberi kebebasan bersuara dikalangan ahli yang inginkan Perubahan,pemulihan,perawatan serta menawarkan Khidmat dalam parti,kenapa?.Kenapa dihalang, ?.

Mereka bukan ahli PAS atau PKR, Mereka ahli UMNO dlm putrajaya, kenapa mereka diikat tanpa berlawan, tapi mereka diherdik,dimaki,difitnah,dan sebagainya.Kenapa bagitu wahai umno Putrajaya . Mereka tahu Pengurusan umno Putrajaya , bukan dipihak yang benar, sebaliknya spesis Hipokrit dalam parti. Kenapa tidak diberi kebebasan bersuara yang mempunyai hak bersuara, mengeluarkan pendapat dan membuat kritikan dalam satu demokrasi yang sebenar, sabagai individu yang menyatakan pendirian.Kenapa tidak Bolih?. Dimana akta Hak asasi manusia menghalang wahai Pengurusan umno putrajaya, tapi mereka mahu hak mereka sebagai ahli UMNO.

Apa TokKuNan/TokK ,Takut hilangnya maruah apabila dicabar?.atau takut kalah atau hilang perjawatan?. Kenapa tidak diberi ruang pada ahli membuat kebebasan berfikir, sedang pihak Presiden Parti kata itu Hak ahli dan Perwakilan menetukan. Jangan lah hipokrit wahai TokkuNan/Tok K. Jangan lah lembut gigi dari lidah masa berucap pada Audience, Jangan dicabar kekuasaan maha pencipta.dialah yang mengentahui apa yang hambanya perkatakan.

TokKuNan/TokK berdoa Setiap Majlis dirasmikan dgn doa Nafsu Amarah, bukan doa kasih sayang seperti teras dakwah Rasulullah SAW kpd Allah ,sebagai daya penarik Audience. Adakah doa TokKu Nan/TokK dibuat atas dasar bermuka-muka kepada Allah atau gimik doa berpolitik,?. Selepas itu wajarkah mengubah sistem berpolitik, menghentam sesama Islam,memaki hamun,herdik cerca serta menjatuhkan sasaorang jika kita tidak suka sekali pon. Lihatlah diri dulu jika ia benar.dilaknat Allah jika ia tidak benar. Jangan lah hipokrit dalam memperjuangkan hak Melayu.

Hentikanlah budaya fitnah memfitnah,fasik memfasik dan khianat sesama sendiri dalam politik.hentikanlah berpolitik merebut kuasa sesama melayu yang akhirnya melemahkan bangsa melayu sendiri, lebih lebih lagi mengekalkan jawatan menjelang pemilihan UMNO amat memalukan,Ibarat mengakat bakul sendiri dan bercangah dengan budaya melayu. Apa TokKuNan/ TokK, meletakan mereka ini hitam tiadakah yang putih. Berilah mereka ruang berpolitik, setidaknya bukan melahirkan robot dlm penilaian berpolitik di Parlimen Putrajaya, sedarlah umur kita pun tidak seberapa lagi. Tunggu masa dibawa olih Malaikil maut. …….

mata yg melihat said...

a'kum ahli blog.com.my...

untuk pengetahuan saudara surat tunjuk sbb tuh mmg lar kena buat sbb cawangan tuh xboleh bersidang sbb tak cukup korum..cawangan tuh adalah cawangan bunga meranti..ketua cawangan tuh yang cakap besar sangat..dia cakap kalau dia goncang tiang semua ahli cawangan dia turun utk bersidang..tiba time xder orang yg turun bersidang,ketua cawangan tuh buat keje ker klu mcm tuh????cube lar pikir...lain kali saudara kena baca perlembagaan
UMNO betul2 bagi paham..utk comment saudara yg diatas..setahu saya fitnah menfitnah nih di buat oleh AFO n d gang...bukan setakat fitnah..menipu..bohong kepada ahli..benda yang dia tak boleh buat dia kata dia boleh buat..kalau dia cakap dia nak buat perubahan kepada umno dia sepatutnya bertanding jawatan presiden UMNO..baru boleh buat perubahan..baru boleh ubah perlembagaan..klu nak buat perubahan setakat bertanding KB dia xboleh ubah perlembagaan..dia still kena ikut perlembagaan sekarang..melainkan dia nak buat perubahaan utk DIRI dia sendiri..contoh terdekat..fairuz,azali dan tengku bidin perubahan dan kemajuan apa yang dorang buat utk cawangan masing2???xmaju2 pun cawangan dorang sampai sekarang..pas tuh dok bercakap pasal nak buat perubahan nak kemajuan kat UMNO bahagian..please lar..xpayah nak tipu ahli..DTA dan DKS dah terbukti dah kepimpinan dorang kat peringkat cawangan bahagian dan pusat..lu pikir lar sendiri...

KESIAN hasanalhadi..... said...

hasanalhadi....

Saya kesiankan awak bila saya membaca komen awak tu....kenapa awak nak memfitnah....bahagian putrajaya mintak surat tunjuk sebab tu kerana bersebab dan mengikut perlembagaan...tulah....tak pandai politik asyik sibuk nak menghentam bahagian....UMNO BERPANDUKAN PERLEMBAGAAN.....awak ni orang UMNO ke??? kalau UMNO takkan tak tahu perlembagaan UMNO...buku PERLEMBAGAAN UMNO tu FREE....bawak2lah menelaah....

Anonymous said...

kalau nak bertanding tu..bertanding je lah...kalau tak cukup pencalonan....bawak-bawak lah sedar diri......

Budak Skema said...

saudara/saudari

Saya melihatkan politik di Putrajaya memang diberi kebebasan bersuara dikalangan ahli yang inginkan Perubahan,pemulihan,perawatan serta menawarkan Khidmat dalam parti. Kenapa saudara/saudari ahli blog.com.my terasakan yang politik putrajaya tidak bebas? Adakah sewaktu pemilihan di cawangan saudara/saudari tidak dibenarkan bersuara? Itu bukan salah DSTA / DK atau kepimpinan bahagian. Soalan tersebut perlu diajukan kepada Ketua Cawangan saudara/saudari sendiri kerana saya rasakan diperingkat bahagian mustahil tidak diberikan kebebasan bersuara kerana mesyuarat peringkat bahagian BELUM BERLANGSUNG. Nampak sangat yang saudara/saudari ni memang berniat nak menjatuhkan DSTA / DK. Saudara/saudari ahli blog.com.my terlupa akan fakta kerana disebabkan TERLALU teruja untuk membuat fakta yang tidak benar dan MENCEMARKAN nama baik DSTA dan DK yang berwibawa.

-budak skema-

AHLI BLOG KAHKAHKAHKAH.... said...

AKU RASA ahli blog.com.my TU SAKIT GIGI LA MASA PERSIDANGAN CAWANGAN. TU YANG BUAT DIA RASA SAKIT HATI KOT SBB TAK BLH NAK CAKAP. KAHKAHKAHKAHKAH...

hasan al hadi said...

salam
posting saya showcause letter III
disini:
http://hasanalhadi.blogspot.com/

anti hipokrit said...

hasan al hadi... malas nak cakap lah... hang dgn kerabat hang tu patut kena buang negeri jek...

kalau ada kepentingan korang kat bahagian boleh bawak keuntungan korang.. boleh memboncetkan lagi poket korang, maka terhegeh-hegeh lah muka korang kat bahagian... en hadi, berapa banyak duit komisen insuran yang hang penah dapat ????? aku bengang betul dgn hang ni....

Anonymous said...

kalau nak tulis pun periksa la dulu...kau baca paper metro je ke...baca la paper berita harian..
AFO tu bukan lagi pegawai khas..
badigol betul

Anonymous said...

Aku sudah bilang memang HANUL HADI tu saja nak naas tak ada penyakit cari penyakit, yang hang duk komen habis-habisan apsal?? hang kena ingat,hang to "Lone Renger" zaman ni cowboy "lone Renger ' dan tak pakai, naik kuda patah kaki. Depa la ni dah guna " Iron Man " atau pun " Ultraman " yang di inport dari Jepun, macam-macam boleh jadi lawan dengan Moster tak pernah kalah mesti menang punya.. kita tau niat hang baik tapi hang lupa sejaran UMNO Putrajaya tu, cuba hang pegi kat tasek Putrajaya hang tenung dlm air apa yang hang nampak..memang tak nampak ape pun selain keladak lumut air yang bermuka-muka..renung-renungkan lah ???

Anonymous said...

Salam sejahtera… Mata yang melihat,dan ahli blog.com.my

Saya terharu dengan tomahan kedua belah pihak,dan kawan2 saya yang lain,sebaik nya perlu muhasabah.. jangan lah emosi sangat hentam sana sini dalm blog. Ini dapat memalukan Parlimen Putrajaya sendiri,. Serta ahli yang lain akan pengolakan di Parlimen Kita. Bukan ahli putrajaya yang baca,orng wilayah baca akan pengolakkan kita.

Kita perlu kembali kepada nilai murni bangsa yang penuh dengan kekuatan dalaman yang dimanifestasikan dengan peribahasa dan pepatah, 'bersatu teguh, bercerai kita roboh,' 'hati gajah, sama dilapah, hati kuman sama dicecah' dan 'bukit sama didaki, lurah sama dituruni'.

Pepatah ini mengungkapkan betapa budaya Melayu-Islam sudah tertanam soal dan nilai permuafakatan, bekerjasama dan bergotong royong yang tulen bukan setakat bersifat enau dalam belukar yang melepaskan pucuk masing-masing.
Dilema kita bukan kerana kita hilang pedoman, bahkan kita berasakan kita tidak memerlukan antara satu sama lain. Kita sering bertelagah akibat kuasa dalaman kita yang tidak diasah dan diasuh dengan nilai murni. Kita bersaing untuk pangkat, kuasa dan kepuasan tanpa melihat perspektif luas tentang kemampuan dan kewajaran kita.

Kita tidak mengamalkan nilai murni berdasarkan kerjasama yang kreatif, malah berpaksikan persaingan ala Barat yang menggalakkan perpecahan dan pergeseran kononnya setiap ahli ada hak bertanding dan sebagainya.

Bahkan, nilai budaya Melayu-Islam menggalakkan permuafakatan dan bertolak ansur demi kesejahteraan ramai bukan berpecah-belah. Kita mesti utamakan acuan kita bukan dipengaruhi oleh kuasa luar yang tidak berpijak di bumi nyata dan mementingkan ekonomi dan agenda mereka.

Sesungguhnya, orang Melayu perlu faham agenda setiap pemimpin bukan dari segi lahiriah bahkan yang tersirat supaya kita tidak salah langkah jadi macam PAK KADUK sehingga menang sabung ayam tetapi kampung tergadai. Wassalam2

WILAYAH KINI said...

Ahmad Fairuz Pegawai Khas kepada Ketua Menteri Melaka ? ataupun .... Boleh diperbetulkan ! Salam

Anonymous said...

ENCIK/CIK...

UMNO Putrajaya dahulunya memang meriah dan aman....semenjak kerakusan menguasai AFO & The Gang....semuanya jadi huru-hara...harap maklum...

kahkahkahkah..... said...

DSTA......DK....KASI GEGAR ORANG2 AFO....BIAR DEMAM KURA2 DIA ORANG SEMUA....KAHKAHKAHKAH.....

cikgu sekolah said...

kahkahkahkah....

Dia orang dah demam pun....

Anonymous said...

a'kum wilayahkini...

baca berita harian hari selasa 12 Ogos..penafian yang dibuat oleh datuk seri ali rustam..ahmad fairuz othman bukan lar pegawai khas beliau..jawatan telah tamat 31 julai..

Anonymous said...

Apa yang terkini di Putrajaya ?

Anonymous said...

apa yang terkini mengenai pemuda umno putrajaya? diantara Dato' Ahmad Zaki Zahid dan Tun Faisal Ismail

Anonymous said...

untuk pengetahuan wilayah kini, sauadara ahmad fairuz othman bukan lg pegawai khas kepada dsar... pengakuan ini dibuat sendiri oleh dsar... (Dato Seri Ali Rustam)

-mata kucing-

Anonymous said...

wilayah kini, minta saudara/saudari mengubah semula kerana timbalan ketua umno bahagian putrajaya adalah datuk khairudin samad... bukan datuk khairudin osman... minta edit semula dibahagian bawah text itu... harap maklum

Kaktus berduri said...

Dengan cerita tiga orang AJK lantikan telah dilucut jawatan oleh Ketua Bahagian Putrajaya. Padan muka, baru tau nasib di tangan siapa. Dia orang tak tau siapa Datuk, Apa Datuk Tengku boleh buat, ha sekarang baru tau, menangis tak berlagu. Tak sedar diri, orang yang melatik dia orang, depa gigit balik. Saya sokong penuh tindakan Datuk Tengku, kalau boleh buang ahli terus. Itu nasib baik Datuk Tengku, kalau Datuk K lagi lagi teruk dia orang ini dikerjakan, baru dia orang langit tinggi rendah. Datuk, buat dia orang sampai merangkak menyembah Datuk. Dia orang ni pun bukan ada apa-apa jasa dalam Umno Putrajaya. Dia orang tak tau kalau tak ada Datuk K dengan Datuk Tengku entah-entah tah ada Umno di Putrajaya. Yang dua tu memang patut pun, datang pun dari cawangan Hantu Raya. Ada satu lagi dah lari ke Pinggiran kuburkan sekali, depan cakap lain, belakang cakap lain. Datuk jangan tunggu-tunggu, kuburkan je dia orang tu. Yang kat Pakma tu pun sama. hayun je sekali. kita tanam je dalam satu lubang bersama-sama yang tiga ekor kat ixora tu, kalau dia orang tu tak ada, aman Putrajaya.

Duri Kaktus said...

Saya setuju, mereka inilah serangga perosak di Putrajaya. dah dikubur kita datang ramai-ramai bawa semua ahli yang sokong Datuk Tengku dangan Datuk K, kita kencing atas kubur mereka, Kita suruh Setiausaha kencing dulu, biar mereka tercungap-cungap minum air kencing kita. Kah Kah Kah

Ixora kembang said...

Tak kesah lah Dato' Kahirudin Osman ke, Dato' Khairudin Samad ke, sebut je nama Dato' Kahirudin, Timbalan Ketua UMNO Putrajaya semua orang Putrajaya kenal dia. Cakap siapa yang tak kenak dengan nama Dato' K. Dari jauh senyum dia orang dah tau, bak kata dia walau pun hitam tapi menawan. Orang Putrajaya semua tau adanya Umno di Putarajaya sebab Dato' K. Sepatutnya dia yang layak jadi wakil rakyat. bukan Tengku Nan yang jarang-jarang datang jumpa pengundi. bila nak pilihanraya baru datang sampai semua pejabat dipanjatnya. Tapi tak apa kalau Tengku Nan sangkut kes korek korek korek kita doakan Dato' naik. hidup Dato' K. Tapi silap sepatutnya Dato' K kena lawan KB, kalau 3 penjuru kan lebih mudan Dato' menang. Hidup Dato' K.

Anonymous said...

Wah, kalau UMNO Bahagian Putrajaya dah lucutkan jawatan AJK Lantikan yang melawan towkey, adakah Pemuda Bahagian juga perlu turut melucutkan si kadok naik kepala, Si Tun Faisal dan kempen managernya Razali Daiman? Kita tengok nanti. Tun Faisal berbangga dengan 4 undi perwakilan yang beliau ada.Belum tentu lagi beb.

Anonymous said...

uiksss.. cekgu razali bukan org datuk zaki ke?/ err kompius aku kejap

Anonymous said...

Apa sudah jadi Putrajaya....semangat bersidang atau semangat membubar dan membatal. Apa perlu kita takut kepada pertandingan kalau kita sudah berbakti dan menabur jasa. Malu rasanya untuk membicarakan pemimpin bahagian yang terlampau pandai dan bertindak melalui ikut rasa. Apakah garis panduan dan tata etika dibuat sebagai pelengkap organisasi dan keputusan dibuat berdasar ikut hati dan kepentingan sendiri. Yang pasti saban acara dilaungkan DK adalah orang lama yang hidup dalam dua dunia UMNO. Di dokong pula oleh SUB yang begitu cerdik di dalam memanupulasi jawatan untuk kepentingan pihak yang berkaitan. Maka jadi lah segala keputusan yang di ambil lebih menonjolkan ke naifan diri dan daif nya ilmu di dalam diri masing masing. Pada dasarnya kita patut malu dengan pemimpin yang hanya menang sorak kampung tergadai.

Anonymous said...

BMW chapter...

Will the Best Man Wins or the Best Manipulator Wins......

Anyhow don't let the Best MotherXXXXXX wins.

Anonymous said...

apa dah jadi dng umno putrajaya? gantong sana sembelih sini, saya syorkan supaya di gantung semua cwn dan di buat persidangan semula, agar kc yg anggok geleng-geleng dgn DK dpt peluang mencalonkan DK utk lawan TA. LU ORANG PIKIRLAH SENDIRI.....

Anonymous said...

Bagus juga komen kawan kita kat atas ni. Dato K kena buat semua cawangan kena mesyuarat semula. Bukan susah sebab semua cawangan ada ahli yang tak dapat notis mesyuarat. Gunakan alasan spt di Kasturi dan Ixora, buat mesyuarat semula. Cawangan saya akan cadangkan Dato K jadi Ketua Bahagian. Lagi Baik. Untuk mudah menang kita buat pertandingan 3 penjuru, kita bagi fairuz tu cukup pencalonan selebihnya bagi dua DTA dan DK. kita pastikan DK dapat lebih pencalonan walau pun satu dr DTA. Saya akan pastikan di cawangan saya calonkan DK. sebenarnya ramai yang nak DK jadi KB.kalau DK tak patah balik dulu paling kurang dia boleh dapat 8 caw calonkan dia utk KB. Bila DK berpatah orang respek dg keputusannya. sebab itu tak ada pencalonan utk beliau bagi jawatan KB. Kalau tidak gerenti menag punya. saya akan tawarkan diri kempen untuk DK. Sebenarnya ramai orang Putrajaya dah meluat tengok dan dengar ucapan DTA. Cakap agama macam dia itu ustaz. cuba buka cerita2 dia. Alaihai kiai Ku Nan. Kalau bukan orang agama dan perangai pun tah sebaik mana takpayah cakap soal agama. Macam DK, dia tau dia bukan ustaz jadi dia tak berkutbah soal agama, Ini yang orang lebih respek pada DK. Dia cakap soal bidang dia, soal politik, semua orang ternganga. Hidup DK.

Anonymous said...

salam
cadangan tn disokong 100%..masa pun panjang lagi...MT dah postponed sume bhgn nak bagi laluan permatang pauh..
kite sume bersidanglah masa bulan pose..mula2 bukak pose, pas tu maghrib, isya' dan tarawih skali...baru besidang..he he he
dato k seorang yang praktikal..dia cakap apa yang dia boleh buat..bukan janji sana..janji sini..
mula2 dulu pun aku nak cadang dia..tapi tarik diri lah pulak..
tak pa dato'...kita batal sume caw..bagi bersidang balik..dan kita pastikan ku nan dan fairuz tak cukup pencalanon pulak...bagi depa gelabah sikit..
HIDUP DK

Anonymous said...

ALAHAI...ALA..ORG KAKTUS APE LAH HANG DOK SURUH ORANG KENCING ATAS KUBUR..BESAR DOSANYA, KC AWAK TUAN ALIAS REJAB TU BIRO AGAMA TAK KAN TAKTAU HUKUM FARDHU KIPAYAH, JGAN KENCING ATAS KUBUR NANTI LABUH BATU ? KALAU JALAN TEPI KUBUR KENA BAGI SALAM DAN SEDEKAH AL FATIHAN BESAT FADBILATNYA, JANGAN BAWAK BUDAYA POLITIK DALAM KUBUR MEMANG NAYA NANTI, KALAU TANYA DATU' KHAIRUDDIN DIA PUN TAK SETUJU ORANG BERAK KENCING ATAS KUBUR..BAWAK BAWAK BERITRAFAR.. SALAM DARI TAMAN WIRASAN KEBUN GETAH...

WILAYAH KINI said...

Salam kepada semua bloggers di Wilayahkini.
Kami di Wilayahkini telah"note" kenyataan Dtuk Seri Ali Rustam mengenai kedudukan Ahmad Fairuz dan juga nama Datuk Khairuddin( ada sedikit kesilapan).Akan di olah pada siaran berita akan datang.Kami difahamkan politik Putrajaya semakin menarik, walaupun belum ada satu kepastian.Kami juga sedang mengusahakan maklumat TERKINI di Putrajaya.
Salam

Anonymous said...

Bahagian Putrajaya memang menarik kerana Ketua Bahagiannya adalah Setiausaha Agong UMNO Malaysia. Antaranya bertanggungjawab mempastikan kelancaran persidangan-persidangan tahunan cawangan dan seterusnya persidangan perwakilan bahagian.

Namun dalam mesyuarat AJK bahagian malam tadi, yang dipengerusikan oleh Timbalan Ketua Bahagian Datuk Kahirudin Samad beberapa keputusan mengejut telah di buat antaranya:-

1. Menggantung Cawangan Tanjung berikutan surat daripada Ketua Cawangan sendiri yang memhon supaya cawangannya digantung. Persoalanya adakah ketua cawangan boleh mengesyorkan supaya cawangannya digantung. Adakah ini keputusan peribadi beliau. Adakah beliau telah membincangan perkara ini dalam mesyuarat Jawatankuasa. Jika tidak, ketua cangan seolah-olah ada kuasa mutlak untuk menggantung cawangannya. yang lebih pelik Mesyuarat Jawatakuasa Bahgian menerima syor tersebut. Apa motif sebenarnya disebalik penggantungan itu. Ada yang kata motifnya mudah - untuk mengekal KC yang ada, sebab jika ada persidangan, akan berlaku pertandinagn dan beliau sudah pasti akan kalah, kerana telah berpindah daripada kuartes. Sentimen orang luar telah tertanam dalam pemikiran ahli Umno Putrajaya kerana dari peringkat awal penajaan dulu Umno Putarjaya hanya membenarkan mereka yang tinggal di Putrajaya menjadi ahli.Apabila digantung cawangan itu akan berstatus penaja dan Bahagian akan menentukan siapa yang akan jadi Ketua Penaja. Dengan itu dia akan kekal sebagai KC (Penaja). Oleh sebab dia adalah KC yang paling rapat dengan Datuk (DK) Kharudin sebab mesyuarat AJK yang di Pengerusikan oleh DK menerima bulat-bulat permohoan KC tersebut untuk menggantung cawangan itu. soal ahli sebenarnya tidak timbul kerana list keahlian itu dikeluarkan dan ditandatangani oleh Setiausaha Agong Umno.

Keputusan-keputusan lain akan menyusul selepas ini.

Anonymous said...

apa lagi Dato'... jalankan perancangan dan GANTONG semua cawangan. Dato misti ada peluang menang KB, ku nan tu kecik je tok, afo lagi x nampak... peluang dan masa dah ada... PELUANG hanya datang sekali je.... KB pasti dato punya, jgn lepas peluang ni tok...
DATO PIKIRLAH SENDIRI...

Anonymous said...

JOM MAIN GOLF !! DI BUNGA TANJUNG GOLF KELAB PRESINT. 16 DENGAN KATA PENGURUS NYA SAIMI KE SAINI TAK BEREPA PERASAN DEPA KATA KELAB GOLFNYA ADA BANYAK LOBANG YANG BERLOBANG-LOBANG FIST STIK BOLEH PUKUL DARI PRESINT 14 SAMPAI LE PASAR BORONG ???

teropong suluh said...

aku seronok gila baca cerita politik putrajaya. macam budakx, duduk tempat gah konon,tapi berpolitik macam haprak. siapa KB UMNO Putrajaya sebenarnya? dato Khairudin atau dato Tengku Adnan Tengku Mansor?

hasan al hadi said...

salam,
mesy bhgn telah selesai semalam, posting saya di sini:
http://hasanalhadi.blogspot.com/2008/08/mesy-bahagian.html

Anonymous said...

Hai…. KC Seroja,AKU tahu kau bslindung dlm blog .x usahle Main wayang,menang pon dengan isu lain.aprak punya orang bodek,kita tahu saudara x usahle cakap psal Plembaggan.kita tahu kau sapa.hang kata semua bodoh yang hang cerdik sangat ke….kah oooo kah.
Hai…ahli kaktus duri ,aku tahu hang banyak air kecing sampai x terabis nak kecing atas kubur,di prisent 20,x perlu Pbadanan buat kerja ,sbb hang dah ada. aku nak tanya hang ada akal ke tidak,sampai nak kecing2 atas kubur, setahu aku yang suka kecing atas kuburni spesis Syaitan.mungkin hang spesisnya kot. Nabi kita tidak mngaku umat,….. orang yg x basuh kecing tau.ini hang.Ooo takut.Jangan emosi sangat hentam kawan.Purtajaya ni kcil saja.hari2 bolih jumpa.cakap dimana…….aku belanja dan kita gaduh.kah.kah.kah...
http://wxyz.blogspot.com

ahli cwg seroja said...

sape KC seroja la ni ha? nak tahu gak...

Anonymous said...

Razali bin Talib, menang pun sebab DK yang Pengerusikan persidangan cawangan.

Anonymous said...

so ketua wanita cwgn seroja bini dia n ketua puteri cwgn seroja anak dia gak ker?

hasan al hadi said...

salam,

saya telah sebut di dalam posting saya "showcause letter III". caw bunga seroja dipengerusikan oleh bukan ahli seroja.
maklumat yang diterima, memang DK yang mempengerusikan persidangan. katanya setelah didesak oleh ahli-ahli seroja..

sekarang ni siapa yang tak ikut peraturan persidangan?

tolong buka buku peraturan persidangan, perkara 3 pemilihan pengerusi;
3.1 ......bagi peringkat bahagian dan cawangan, pengerusi dan timbalan pengerusi hendaklah terdiri daripada ahli-ahli UMNO dalam bahagian dan cawangan itu sendiri.

malangnya, peraturan hanya akan tinggal peraturan. jika tiada aduan dibuat kepada lembaga disiplin, persidangan caw bunga tanjung sudahpun dianggap sah.

http://hasanalhadi.blogspot.com/

Anonymous said...

Seroja Sdn Bhd

Anonymous said...

kalau kp pun anak dia, jadi seroja holding lak.... hebat tok dinnnnnn. kc kc lain leh lah ikut politik kc seroja yg baru ni... semoga UMNO putrajaya tetap mantap.....eeeee geli akuuuu

teropong suluh said...

aku teropong dari jauh, aku nampak tok nan sebagai kb putrajaya, bila akau suluh dekat aku lihat tok din yg berkuasa penuh, tok din lebih hebat n popular dpd tok nan, so org putrajaya apa tunggu lagi sokong lah tok din, ini musim pertandingan, tak perlu takut buat pencalonan atau undi x caya beb... suruh tok din batal semua cwn n msyurt semula, masa tambahan dah dpt... aku yakin betul tok din leh sapu bersih... tok din yg super hebat ..

Anonymous said...

Berani ke Datuk Din nak lawan Datuk Tengku. Baru Datuk Tengku bedehem dah pucat. Itu yang jadi dulu. Bergegar rumah istihar nak lawan. Walau peti besi turun tetap lawan, bila Datuk Tengku telefon dia dah menggigil, bukan saya nak lawan KC2 yang suruh saya lawan. Lawak! lawak!. sebenarnya itu lah Datuk K. Tapi kalau dia betul2 lawan dulu aku akan beri undi pada dia. Orang macam ini sebenarnya boleh jadi penghibur. macam Tok Selampit dalam penglipurlara.

Anonymous said...

Setakat itu je ke taraf bakal KB Putrajaya. KB Ulu Tembuli lagi hebat, ada Dr lagi you.

rumpailaut said...

'ORANG DAHULU BERJUANG,
PERTAMA HILANG,
KEDUA TERBILANG,
TAPI ORG SEKARANG BERJUANG,
PERTAMA CARI MENANG,
SUDAH MENANG CARI WANG,
DAPAT WANG JATUHKAN KAWAN,
HIDUP DUI AWANG-AWANG,
AKHIRNYA JATUH TERLENTANG,'

Tan Sri Abd. Aziz Tapa

tebang buluh pakai KAPAK,
x suluh x NAMPAK

Tan Sri Abd Aziz Tapa.

rumpailaut said...

'ORANG DAHULU BERJUANG,
PERTAMA HILANG,
KEDUA TERBILANG,
TAPI ORG SEKARANG BERJUANG,
PERTAMA CARI MENANG,
SUDAH MENANG CARI WANG,
DAPAT WANG JATUHKAN KAWAN,
HIDUP DUI AWANG-AWANG,
AKHIRNYA JATUH TERLENTANG,'

Tan Sri Abd. Aziz Tapa

tebang buluh pakai KAPAK,
x suluh x NAMPAK

Tan Sri Abd Aziz Tapa.

rumpailaut said...

'ORANG DAHULU BERJUANG,
PERTAMA HILANG,
KEDUA TERBILANG,
TAPI ORG SEKARANG BERJUANG,
PERTAMA CARI MENANG,
SUDAH MENANG CARI WANG,
DAPAT WANG JATUHKAN KAWAN,
HIDUP DUI AWANG-AWANG,
AKHIRNYA JATUH TERLENTANG,'

Tan Sri Abd. Aziz Tapa

tebang buluh pakai KAPAK,
x suluh x NAMPAK

Tan Sri Abd Aziz Tapa.

Anonymous said...

Nak tanya pada Hasan al Hadi. Bagaimana kedudukan Seroja. Ada tak laporan dibuat. Kena bersidang semula atau dah digantung. YB Datuk Seri Tengku Adnan tau atau tidak perkara ini. Kalau ikut posting-posting di atas ada Seroja Sdn Bhd. ada Seroja Holding. saya nak cadangkan supaya adakan persidangan semula supaya boleh lantik anak KC baru jadi Ketua Pemuda Cawangan. baru lengkap.
Pringkat Bahagian kita cari satu orang yang boleh buat Putrajaya Holding, Ketua Bahagian dia, Ketua Wanita isteri dia, Ketua Pemuda anak lelaki dia, Ketua Puteri anak perempuan dia. Adake ahli Putrajaya yang ada kretria ini. kalau tak ada hilang kelayakan bertanding KB. Hebat Putrajaya.

Anonymous said...

Bijak bijak, Aku tau siapa yang layak.

Anonymous said...

Kalau nak komen pun berile komen2 yang membina. Ini asyik merapu aje. Lebih baik aku jadi ahli bahagian Ulu Tembuli. Di mana tempat ini boleh tak penulis Ulu Tembuli beri tau.

Anonymous said...

sori beb, aku x caya tok din takut pd ku nan. ku nan takut pd tok din aku caya. klu org takut dia xkan istihar nak lawan, Bila tok din istihar, ku nan call n bincang, ada ketam bawah batu... mereka ni kan satu SKUAD yop. Mereka biasa BERKAWAD beresama dah lama.. banyak cerita beb.... so kompromi lah jln terbaik...

Anonymous said...

Ulu Tembuli banyak kerapu itu pasal dia berapu..kaki sapu ? nganga mulut tunggu habuan..renung-renungkan..!!

Anonymous said...

KOMPROMI KE TAKUT. CAKAP LA TAKUT TAK PAYAH BERSELINDUNG-SELINSUNG DENGAN KOMPROMI. TAKUT KU NAN JENTIK.

Anonymous said...

wahai sume ahli2 umno cwg putrajaya ketahui lah oleh mu bhw tuk din kamu tuh dulu telah dinyah kuar dan di maki oleh org2 umno p.pinang atas sbb kuat menipu ghupe2nye kat putrajaya pung die kuat menipu jugak.......tp dgr cite org putrajaya masih percaya ckp dier walaupun dh tahu ni kaki tipu.....mcm mn org p.pinang udah tak nk dier langsung tp yg pelik nya org putrajaya boleh pungut plak???????????klu nk pilih calon pemimpin pilih lah mcm tok nan baru ok ni tak kejap dia nk tikam tok nan kejap dia nk jd kwn tok nan mcm ni kamu nk pilih dier jd pemimpin jahanam putrajaya, lu pikir pikir lah sendiri beb.......(insan perihatin pd umno putrajaya)

Anonymous said...

idup tok nan, tok nan tolong tgk2kan timbalan tuh cukup bahaya mcm gunting dlm lipatan, musuh dlm selimut,baling batu sorok tgn,api dlm sekam,mulut jerung mulut rimau dan lain2 lg gelaran diberi oleh dier oleh pemimpin sesebuah negeri yg penah diduduki oleh dier...dr shbt karib tok din,penang.

Anonymous said...

Ape cite Ketua Wanita Putrajaya. Nasihat kepada sahabat-sahabat semua marilah kita pilih pemimpin kita yang tidak macam kaduk naik junjung. Baru dapat jawatan dah berlagak, sombong, angkuh, bahasa diguna tak kenal adat dan sopan. semua orang yang dia lantik akhirnya semua jadi musuh dia. Sebab dia seorang saja yang betul. Dengan naib berbalah sokmo. Yang Naib nak jadi ketua ini pun satu cerita. Kalau orang macam naib sekarang lagi teruk kalau dia jadi ketua. dia akan pecah belahkan wanita. Siapa pulak sifu dia. Tak caye pilihlah
dia. Daripada dia lebih KW yang sedia ada, paling kurang orang yang akat dia jadi KW Putrajaya tak dapat cucuk hidung dia. Dia ni masih boleh dibentuk, dia pun dah sedar kesilapan dia , bagi dia peluang sekali lagi. Kita sokong dia, sebenarnya dia ni berani berhujah mempertahankan wanita, ini ciri pemimpin, bukan main angguk saja. Cuma nasihat pada KW kawal bahasa, kawal nada suara, jangan singgung-singgung, bertindak secara kolektif, keputusan buat secara musyawarah, buat agihan tugas dan beri penuh kepercayaan. Mulakan era baru lupakan pristiwa lalu. Perjuangkan agenda wanita. Insyaallah wanita akan jadi mantap di bawah kepimpinan puan.

Anonymous said...

Betulke Su tak bertanding mana-mana jawatan. Ini petanda dia akan dilantik semula jadi Su selepas ini. Betul juga apa yang saya baca dalam komen awal diatas. Nak buang Su kena buang Ku Nan.

Anonymous said...

Bagaimana hendak bertanding?. KC Mana yang Nak calunkan dia sebagai AJK Bhagian, dia pon tahu dia x lepas, degarnya dia merayu ngan DTA lagi. Nak jadi SUP (Setiausaha Pecacai) . Hancur PRU13 nanti. Nak Pimpin SUBHg. KC Kenanga x terbela.

Hati hati dgn Mainan SUKRI,
S Suka bodek ,suka main bomoh, perosak UMNO Putrajaya, maki sumpah Mainan badut Putrajaya.
U Usul suka memecahbelah KC.KW,KP danKP3, Baik depan cakap pecah belakang.
K Kaki kepoh,ampu ,Ini adalah orang Kedua gunting dlm limpatan .
R Rasuah komision politik plobby nak jumpa DTA .
I Intai KC yang dia x suka dan laga-lagakan ahli. Cari KC baru.inilah Betul2 Makluk perosak UMNO Putrajaya.
Fikir fikir lah ahli umno dari mana dia datang asal usul dia bolih jadi SUB. Adakah dia pembaik UMNO Putrajaya atau perosak UMNO Putrajaya.

Anonymous said...

sukri tok din sukri tok din sukri tok sukri tok din sukri tok din, dua2 penyapu buruk yg memecahbelahkan dan menjahanamkan UMNO Putrajaya silap2 tok nan pun depa nak cincang lumat2 sbb dua2 tohlol ni cuba nk jd kadok naik junjung. Tok Nan kena berhati2 dgn depa berdua nih sbb depa berdua mcm buaya cari mangsa dok senyap aje tiba2 dia ngap jahanam tok nan.

Anonymous said...

SUB PERLU DI SINGKIR SEGERA, JIKA TIDAK AKAN RAMAI YANG KECEWA APA BILA PURATA PENGUNDIAN DI PUTRAJAYA AKAN TERUS MEROSOT, INGAT MANUSIA YANG
LAKLOK BERKERONI MACAM SHUKRI ADALAH PEROSAKAN PERPADUAN DAN KEHARMONIAN DALAM UMNO DI PUTRAJAYA, DULU DIA KUTUK DATO'DIN SEKARANG BERSEKONKOL. TOK DIN PERLU INGAT..SIAPA SI SHUKRI TU..SEBENARNYA KAMI SAYANG PADA TOK'DIN...SHUKRI NO WAY...

Anonymous said...

AKU TAK KESAH ORANG TAK SUKA KAT AKU YANG PENTING KU NAN SUKA.

Anonymous said...

ku nan kena amek kira hal ni... tolong jangan lantik shukri as SUB.. perosak bangsa.. perosak UMNO.. perosak agama.. perosak perpaduan di putrajaya.. singkirkan shukri.. singkirkan shukri.. kami di akar umbi tidak mahu shukri.. say NO to SHUKRI...

nk minta simpati sikit said...

[b][color=red]yeaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh nyahkan, singkirkan badut sukri dr UMNO Putrajaya, perosak bangsa melayu UMNO Putrajaya[/color][/b]

Anonymous said...

Yang kau orang anti sangat kat Shokri apasal. Dia buat kerja atas arahan Ketua Bahagian. Lagi pun dia banyak tolong orang. berapa ramai yang datang minta tolong pitih dari dia. dia bagi. yang merosak kan Umno Putrajaya bukan Shokri. Tu gang yang nak lawan KB tu yang sebenarnya maklok perosak.

Cwgn Matahari said...

klu dh dasar mata duitan ini lah jadinya, Yang kau lg bahlol kalau setakat nk lwn dgn cara demokrasi didlm UMNO itu perosak ke nama nya?

Ahli UMNO Putrajaya said...

BADUT (SUKRI), TUKANG KARUT (TOK DIN), BADUT (SUKRI), TUKANG KARUT (TOK DIN), BADUT (SUKRI), TUKANG KARUT (TOK DIN), BADUT (SUKRI), TUKANG KARUT (TOK DIN), BADUT (SUKRI), TUKANG KARUT (TOK DIN)....MARILAH KITA UMNO PUTRAJAYA BERSATU MENHILANGKAN NAMA-NAMA MEREKA BERDUA DIDLAM POLITIK UMNO PUTRAJAYA...HIDUP UMNO PUTRAJAYA, HIDUP TOK NAN, KAMI MEMERLUKAN KEPIMPINAN TOK NAN SAMPAI BILA-BILA...

Anonymous said...

Fairuz, Kamaruddin, Tajol, Lokman dan 2 orang agak berumur...termasuklah Zarina, Tengku Bidin, Azali, Hasnol Hadi, Ibrahim...jilat jubur Ku Nan balik nampak....korang nak jatuhkan orang kuat Putrajaya....Dato' Din untuk korang terus hancurkan Ku Nan sebab korang tahu dibelakang Ku Nan adalah Dato' Din....taktik korang ni macam yang PAS main pada pilihanraya 2004....menyerang Dato' Din untuk menghancurkan Ku Nan......

akal anugerah Allah S.W.T said...

Senarai nama yang berkomplot memecahbelahkan UMNO Putrajaya.

Fairuz, Zarina, Tengku Bidin, Azali, Hasnol Hadi, Ibrahim, Dato' Khairun, Alias Rejab, Cikgu Ikbal, Mohamad, Taufik, Fauziah Sohoud, Osman Sarikin, dan dibantu oleh bekas-bekas BTN yang tak disambung kontrak atas sbb tertentu Kamaruddin, Tajol, Lokman dan 2 orang lagi.

Kaki Api said...

anonymous dan akal anugerah, aku rasa kau tok dalang (tok din) dan badut (sukri)atau paling dekat macai dua dua ekor tuh khkhkhkhkh sebetulnya kau org yg takut pada bayang-bayang sendiri biar lantak pi lah dia orang nak bertanding yang hang dok kalut apsai.....kata demokrasi, kalau mcm nih diktatktor namanya langsung tak boleh nak sebut pasai bertanding...adakah kau berdua bahlol tahu tentang makna "DEMOKRASI"

kahkahkahkah..... said...

kaki api...aku rasa memang kene dah nick ko pakai ni....

kau tu yang yang takut ngan bayang2 lepas orang clarify nama je...kau terus meloncat pe hal???

kau tu yang tongok....kalau pun tok din tu tok dalang....kalau dah hebat sangat fairuz tu...kalau dah ramai sangat penyokong buat ape gelabah....relax arrr...katapun demokrasi....

kaki api... baik ko ikut je thaipusam tu.....main bebanyak api tu.....baru makan diri.....kahkahkahkah......