Saturday, August 2, 2008

POLITIK SEGAMBUT TERKINI SELEPAS DI UPDATE : PERCATURAN POLITIK "2D" MENJADI PERCATURAN ! MINGGU INI ADA KEJUTAN LAGI ??????

Segambut ( WILAYAHKINI ) ,2hb Ogos-- Minggu ini dijangka beberapa cawangan akan mencalonkan pemimpin pilihan mereka bagi jawatan Ketua Bahagian dan Ketua Pemuda.Menjelang dua minggu lagi kepada tarikh akhir kepada semua cawangan menamatkan mesyuarat cawangan masing - masing, kelajuan dan kehangatan di Segambut semakin hangat.Malam tadi Wilayahkini telah menerima info minggu ini akan ada beberapa kejutan ? Kita juga menerima berita, jawatan Ketua Pemuda juga bakal menyaksikan beberapa peristiwa yang menarik ?

TERKINI :SILA BACA KOMEN WILAYAHKINI DALAM RUANGAN "KOMEN" . -- 9.30pm ( 2hb Ogos 2008)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EMEL yang diterima HARI INI ( 1hb Ogos 2008) - " masa depan UMNO Segambut kini bergantung kepada semua cawangan dan juga ahli - ahli UMNO di Segambut.Kita tidak mahu insiden 2004 berulang kembali di UMNO Segambut.Dahlah, BN kehilangan kerusi Parlimen Segambut.Isu PRU ke 12 masih lagi menghantui segelintir ahli - ahli UMNO di sini sehingga dibongkarkan dihadapan Perdana Menteri baru - baru ini.Ini yang kita harapkan? Fikirkanlah ! Di mana maruah kita? Kita perlu memperkukuhkan lagi nama baik UMNO Segambut selepas ini.Ayuh, kita pilih pemimpin - pemimpin yang betul- betul berwibawa.Salam Perjuangan untuk semua di Segambut", -- Ahli UMNO Segambut

BERITA SEBELUM INI.........
Segambut ( WILAYAHKINI ) -- Setelah dua minggu berlalu percaturan politik merebut jawatan Ketua UMNO Bahagian Segambut bertambah sengit dan mencabarkan dalam pertarungan yang diklasifikasikan pemerhati politik sebagai FACE OFF 2D ( erti 2D telah dimerahkan) diantara penyandang Senator Datuk KamaruDin Ambok dan Bendahari UMNO Bahagian HaDi Md Zam. sehingga hari ini , Wilayahkini difahamkan suasana pencalonan di Segambut semakin rancak sehingga kedua - dua calon tersebut telah mendapat 5 pencalonan setiap seorang.
Kamarudin Ambok yang juga merupakan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO WP dijangka akan melalui satu arus politik yang kuat pada pemilihan kali ini. Baru - baru ini beliau berjaya mengekalkan jawatan Ketua Cawanganya.
BERITA YANG DIUPDATE : 31 / 07 / 2008 -- JANGAN GHAIRAH BERTANDING, kata Kamarudin
Ahli - ahli UMNO dinasihatkan supaya tidak terlalu ghairah bertanding,sebaliknya menumpukan usaha kepada penyatuan parti, kata Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO WP merangkap Ketua UMNO Bahagian Segambut Senator Datuk Kamaruddin Ambok.
Beliau berkata " mereka harus menganggap pemilihan peringkat bahagian sebagai persaingan sihat demi membangunkan parti, bukan untuk memecahbelahkan .Setiap ahli mesti mempunyai pendirian dan jati diri hendak membangunkan serta melaksanakan amanah rakyat terutama orang melayu", katanya ketika berucap merasmikan Persidangan Tahunan UMNO Cawangan Seri Segambut baru - baru ini.
Sementara itu, Wilayahkini juga telah menerima "feedback tidak rasmi" bahawa Kamarudin dijangka akan dapat mempertahankan jawatanya kerana beberapa faktor yang kuat walaupun pertandingan semakin sengit sepertimana dilaporkan oleh Wilayahkini sebelum ini.Namun dalam satu sudut yang lain pula, Wilayahkini difahamkan masa depan politik UMNO Segambut akan ditentukan dengan penentuan undi yang sikit seperti pemilihan yang lepas? Berpihak kepada siapa?
Komen Datuk Kamarudin tersebut juga telah dilaporkan oleh Akhbar Harian Sinar Harian bertarikh 22hb Julai ( keratan akhbar disertakan) yang antara lain turut memetik - " Dalam pertemuan satu lawan satu itu, Kamarudin dapat mempertahankan jawatanya sebagai Ketua Cawangan Seri Segambut"
NOTA : "Wilayahkini telah menerima banyak pandangan berbentuk komen dan juga emel dari pembaca berhubungn politik Segambut.Setinggi terimakasih diatas pandangan anda semua.Wilayahkini sedang dalam proses untuk menyiapkan satu laporan khas mengenai Segambut.Kami harap dapat menerima pandangan - pandangan yang bernas , kedududukan terkini dan segala bentuk info yang dapat dikongsi bersama , selain sumber maklumat yang diterima oleh Wilayahkini.Terimakasih"- Pengarang

253 comments:

1 – 200 of 253   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Baguslah ada persaingan!

Anonymous said...

Politik kotor le di segambut..... semua wayang kuat.... Malu ler sikit

Anonymous said...

DKA : Hanya mahu bertahan jawatan.... langsung tak berpendirian. Kalau tunggul kata dia sokong DKA... tunggul tu pun dia percaya.

D Kassim : Pelakon senior paling berpengalaman. Cucuk sana, cucuk sini... janji diri sendiri lepas... syabas Dato' melayu.

Hadi Zam : Masin ATM bergerak... tabur sana... tabur sini.... macam 'Robin Hood'. Tak habis-habis ikhlas...ikhlas...ikhlas... cabut topeng tu brother... Kang tekan 'red button' kang...

D Osman : Ni calon timbalan ketua hapa pun tak faham... cawangan sendiri pun mungkin kena bersidang semula.

Kamarudin Hassan (Dino) - G.A.B.: Geng ATM Bergerak.... beli le bang... beli... balance duit PRU12 kan banyak lagi... shopping ler pencalonan & sokongan tu.

Bakhtiar Adnan : Maintain cool... takat DINO tu...tutup mata ler... tak yah bekerja tak pe.


Kesimpulan : MALU LER !!!! Politik kat segambut ni...
Terlampau banyak 'CAWANGAN PELACUR'... senang dibeli dan dengan harga yang murah. Jadi persidangan bahagian nanti, kita akan mempunyai 'PERWAKILAN-PERWAKILAN PELACUR MURAHAN' . Sedar ler wahai orang-orang melayu sekalian. Sampai bila nak disuapkan dengan RM bagi menjual harga diri ? Kalau mcm ini, sampai bila2 UMNO takkan berubah... UMNO akan terus tenggelam & lenyap sedikit demi sedikit.....
TAKBIR.....

-Pemerhati Pelacur2 Segambut-

Anonymous said...

Segambut oh segambut, macam tanah gambut beralun-alun.

Geng ATM bergerak ni pilih bulu, kalu boleh save, save kan lagi. G2 yang kena pilih pun tak da kualiti, semuanya kerana duit!!!! Kalau x da kedengaran suara segambut di perhimpunan agung pemuda malaysia nanti alamat tak de telurlah G2 nih........ OKU kut !!

Hancur Segambut macam ni, sibuk sangat duit pilihanraya, si Dino tu berapa banyak dia dapat duit pilihanraya ada dia nak bentangkan? Tak de telur punya orang, 3K konon!!!

Pemerhati Pelacur2 Segambut bukak lagi lagi apa yang kau tahu, kami kering maklumat pasal kena blok memanjang.

Anonymous said...

Bkn kt segambut je senario politik mcm yang digambarkan oleh 'Pemerhati Pelacur Murahan Segambut' tu. Kat mana2 pun sama je senarionya. Wang ringgit diletakkan dihadapan mendahului kepentingan agam, bangsa dan parti. Tapi kalau dipikir2 balik camne cara pun tetap kena guna duit gak kalu tak camne nak gerak but anyway terpulang pada diri sendiri bagaimana nak memartabatkan maruah diri sendiri supaya tak dilabel sebagai ‘AHLI UMNO YANG BOLEH DIBELI DENGAN WANG RINGGIT’.

Kepada Calon2 yang bertanding jawatan KETUA BAHAGIAN di SEGAMBUT khasnya dan yang bertanding lain-lain jawatan amnya, janganlah time nak bertanding je baru nak nampak muka turun ke Cawangan2. Harap2 akan berterusan sampai bila2. Jangan lupa TANPA kami di peringkat ‘grass root’ ni anda semua tak ke mana.

HIDUP TAK HEBAT TANPA CABARAN!!!!

-aku org segambut-

Anonymous said...

Saya baca anonymous tepat sekali. Memang geng2 atm bergerak mmg tepat.

Memang kami di peringkat akar umbi dah diajar cara2 masa pemilihan. Ya, memang Mahadir yang Dino canang2kan di pemuda bahagian kasi duit. Melalui proxy. Tapi dah cara umno macam tu saya tak slahkan mereka.

Calon yang diendorse oleh Dato Kamarudin iaitu rizal apa dia buat? Dia plan hendak buat perubahan dan macam2 ide bernas tapi masa pemilihan ni bro ko kena tabur duit macam geng atm bergerak buat. Jangan nak main game Mr clean tak nak kasi duit untuk pencalonan dll. Sekarang dengan niat ko baik nak ubah umno tapi mahadir main duit... Akhir sekali kalah bukan kerana perjuangan yang betul tetapi pasal duit.

Ini dia pemuda umno segambut...

Anonymous said...

RIZAL calon ketua pemuda yang DKA endorse????? Adakah anda pasti SEGAMBUT? Bkn Mahadhir ke calon Ketua Pemuda yg diendorse DKA? Apa benda yag Rizal tu dh buat selama dia pegang jawatan AJK PEMUDA BAHAGIAN?? Sila senaraikan.

Program pun julung2 kali je nmpk batang hidung alih2 sibuk nak bertanding ketua pemuda. Lu buat cete lawak le Bro.

- aku org segambut -

Anonymous said...

Banyak main kolam, banyak jadi jahanam, nanti kita tengok siapa tenggelam,kita tengok siapa kena tanam.

habis kerja kita pulang, semangat di juang, kita tengok siapa petualang, kita tengok siapa pejuang.

mari kita ke permatang pauh!!!!!

Anonymous said...

Minta maaf la. Bukan kah saudara mahadir ni dulu setiausaha pemuda bahagian. apa yang mahadir buat untuk pemuda bahagian? Serupa dengan rizal. apa dia buat? sama aje. tapi ni demokrasi brader. rizal nak buat suatu perubahan brader. dino masa jadi ketua satu apa tak buat program untuk segambut. sibuk dgn di peringkat negeri. program semuanya dari negeri. takde langsung program segambut. sekarang ni dia endorse mahadir sebab nak tunjuk kat mukriz yang dino ada kontrol kat segambut.


sekarang ni, masalah nya mahadir ni dibelakangi dino. bakal ex ketua pemuda bahagian. dino ni tgh sibuk berkempen untuk mukriz. dengar cite mahadir ni dok tabur duit kat bahagian dgn wang ehsan mukriz.


Ada program ke masa dia jadi setiausaha brader? kalau ada awak orang segambut sila lah huraikan program-program tu. jangan nak selalu berpolitik. bukankah kita nak perubahan di umno? setakat tukar muka tapi baju sama... tak payah laa...


Rizal ni inginkan perubahan. Beliau memang tak main duit macam mahadir. beliau masa jadi ajk tak diberi peluang untuk menonjol. sekarang masanya untuk kita beri laluan kepada orang baru.


mahadir ni endorse oleh datuk kamaruddin ke? bukan mahadir sokong dino, dan dino ni calon naib pada hadi?


tapi aku rasa la brader, hadzrisham tu lagi bagus dari mahadir. masa dia jadi ajk ekonomi macam2 dia buat. aku rasa mahadir undur la kasi kat sham tu sebab dia boleh pimpin segambut.

Razlan said...

berehat sebentar ....

meh kita ke permatang pauh ...

memastikan pengkhianat Melayu (DSAI) kecundang ...

Ayuh Melayu ... sudah banyak kita dirompak .. walaupun tidak sampai 1 tahun memerintah ..

bangkit .. ayuh .. bangkit ...

Anonymous said...

kalau teror sangat pemuda segambut seperti mana yang dicite apa manifesto si calon2 ketua pemuda? nak jugak aku dengar

Anonymous said...

anwar harus dibuang negeri. beliau pengkhianat bangsa yang mesti ditindas!

saiful kalau betul anwar liwat hang apa lagi ayuh kita dengan ko saiful ke permatang pauh! saiful lawan anwar?

Anonymous said...

Razlan,


aku dengar ko ni best! segambut sepatutnya ada orang macam ko razlan.

Anonymous said...

puteri tak ada pertandingan lagi ke mcm yang lepas?? mana tahu kali ni semakin panas....

Anonymous said...

Aku sokong saranan mafia WP, kalau tak da Hazrisham tak jalan lah Segambut ........... senyap. aku harap perwakilan nanti pilih yang terbaik dan ada wawasan.

Manifesto calon2 Ketua Pemuda tu cantik juga. Sama juga dengan manifesto calon2 Ketua Bahagian. Kami nak dengar..............

Anonymous said...

MAri kita ajukan.. setakat ketua bahagian punya manifesto boring lah.. calon2 nak bertanding semua kaki borak n main blakang je pandai.. sama je..
Calon ketua n timbalan ketua pemuda.. apa lagi ? Mari kita USULKAN DEBAT mcm Shabery vs DSAI ari tu masa pemilihan bahagian. Dua-dua kaki cong pegang jawatan bahagian pun tak buat apa-apa ( TENGOKLAH SAPA KETUA DIA MASA TU.. ) Jadi.. kita bagi can dorang2 tengok sapa lagi boleh cakap .. tak la malu sangat jadi pemuda segambut.
BAKAL MANTAN KP tu.. DULU.. suka duduk belakang NORZA ( tak percaya.. check semua gambar PC Norza..) sekarang, dah tukar la pulak.

Anonymous said...

Hadrisham pun 2x5 gak. Tabur je duit utk buat apa2. Memanglah korang semua suka.


-aku org segambut -

Anonymous said...

Siapa ckp politik wang itu adalah biasa dalam UMNO ?
Kalau semua anggap ini adalah biasa... maka penuh lah parti kita dgn si 'BARUA-BARUA' duit mcm ni...
Yg memberi.... hentikan...
Yg menerima.... tolak le...
Kuatkan iman... jangan perjual maruah diri dgn duit yang diberi....

Anonymous said...

aku tak paham betul la.... mahadhir tabur duit, hezrisham tabur duit.... abis tu sapa yang tak tabur? aku rasa baik kasi can kat orang yang tak tabur duit macam rizal tu....


kalau org segambut nak pemimpin yang menaburi duit macam pemimpin umno yang lama, apa lagi undi la mahadhir tu ke atau hezrisham ke?.....


tapi kalau nak pendekatan dan perubahan pemimpin kita ambik calon namanya rizalllll.... dia memang ada kaliber dan kredibiliti yang tinggi dibanding dgn 2 orang tu.....


aku dgr tmn lawa mahadir melalui proxi nasir mamak beli pencalonan/undi kat sana.... tak caya tanya naib taman lawa... yang takme lagi jadi ketua pemuda taman lawa....... paannaaaaaasssss.... kalau tak caayyyaaa korang tengok nanti tmn lawa calon sapa dan naib jadi ketua..... kalau betullll..... sah laa mahadhir kasi wang melalui dino........ tunnggguuuu

Anonymous said...

Persepsi Yang Perlu DiUbah :

1. Meeting Jam 8.mlm - Ala.... paling awal pun 9.30 start ler... kita datang le kul 10mlm.

2. Politik Wang _ Biasa ler ni... baru 'masyuk' sikit... semua org buat maaa.....

3. Karaoke + GRO - Ala... ni tradisi ni.... Tradisi dalam UMNO (Tradisi Mak Bapak Korang !! NI le yang menjahanamkan budak2 melayu)

4. Main 2 KOlam - Ala... biasa ler... nak hidup....

5. Aktiviti - "Errr.. ada elaun tak kalau ikut aktiviti ni".

6. P.R.U. - Aku nak buat duit ler musim PRU ni.... Masyukkk...!!!

7. "YES BOSS" - Pihak atasan kata apa pun semua nye betul....

Nisemua di antara persepsi-persepsi mengarut yang kita kena ubah... tapi nak bermula di mana ??!!
DI CAWANGAN LER !!!!
Kalau org-org kampung saya ada pepatah :
"A journey of thousand miles.... start with a single step"...

Kalau semua nak ikut perlakuan mantan2 ketua / boss... maka UMNO akan terus menuju ke jalan kehancuran.....

-Pemerhati Pelacur2 Segambut-

Anonymous said...

nak betulkan sikit mafia,kena taula dulu PSU tu ape makna die.kalo PSU buat program tak payah la ade AJK cam rizal sume pn die kena buat.kite ni kalo nk bercakap pasal politik kena paham dulu jgn memandai je.Si Rizal ni pn bkn tk ok tapi explore la dulu bahagian segambut ni sampai abis.kenal cwng dan ketua 2 cwng jgn jadi bidan terjun.kalo cwng kt segambut pn tk berapa tau susah la nanti nk jd ketua.kalo ade bencana alam kt segambut camane?

Anonymous said...

Eh... Mahatdir & Syam tu ok ke gandingan tu ? Aku rasa kalau Rizal JV dgn Mahadir lagi mantap. Rizal gi ler naib.... bg can dgn mahat. Aku dgr dia org tu kengkawan... apa ada hal... JV je ler... Sham tu pun bukan boleh pakai sgt... harapkn duit je... sekarang waktu tgh pokai... mula le malu nk turun ke caw utk berkempen...
CAw2 yg belum bersidang... cuba caikn Rizal 1... Mahat 2... pas tu tukar le... Mahat 1... Rizal 2...
Mantap pe ia org ni... Waktu buat keja.... kita suruh rizal.... waktu karaoke... bg ler big boss... dia pun dah biasa maa.... takat karaoke.... cite cikit Dir...
Kat mana ngeko bwk ari tu ??? Lupa le.

Anonymous said...

pemuda reform, sebagai psu apa dia buat? minit mesyuarat? telipon cawangan lain pasal progrem negeri? progrem segambut ada tak? jadi pak turut ketua? ketua buat apa untuk segambut? bukan kah psu ni kroni ketua yang ketua dia tak buat apa-apa sebelum ini.

sekarang psu tu apa manifesto dia? apa yang dia nak buat perubahan atau perbezaan antara dia dan ketua lama dia?

okla, secara adil munkin mahadir ni tak nak cakap nak buat perubahan depan dino. mahadir nak jaga hati dino kot. kalau dia sorang pemimpin, dia kena pikir ttg diri dia dan bukan dino. mahadir ni boneka dino. kena beritau mukriz ttg ni, aku rasa tak adil dino buat rizal. sebagai bakal mantan ketua dino seharusnya tidak boleh memilih bulu. bulu hidung boleh, bulu ketiak boleh... bulu mahadir jangan sesekali brader.

ooo... nama ko pemuda reform... tapi ko pilih mahadir yang tabur duit nak reform akebendanya bro? kami nak ketua kami yang boleh bawa kami ke hadapan. setakat kasi duit... tak payah la.

Anonymous said...

kalau dino bawak mahadir sebab mukriz... bodoh betul la si mukriz ni dgr cakap dino. aku dgr rizal pun sokong mukriz. harapla rizal menang. padan muka dino! muuuaahahahahaahaha....

Anonymous said...

aku nk tanye ah chong la .sahih ke berita ni.
aku pn ade dgr yg cwng tebing kali dh kena beli ngan rizal&calon TKB yg die carry 2.tp tk tau la shih ke tk cam tmn lawa gak.
Kalo si rizal 2 berkaliber takyah rasenye sampai merayu-rayu mintak pencalonan.org yg carry die pn kebanyakan dh tk blh tlg die dh,tumbang kt cwng ape citerr?
tp usaha tangga kejayaan,bro

Anonymous said...

Korang ni pun satu.... mcmana org2 kuat rizal tak tumbang kat cawangan : contoh

Bukit Kiara
Malam sebelum persidangan, Hadi & the gang ATM bergerak termasuk pemuda-pemuda Mahathir (termasuk le Shadel keling) gi tapau kat KLGCC.... huloq duit kat pemuda2 yang dah 4_5 tahun tak pernah datang. Ni yang silap ni.... datang semata-mata nak menangkan calon kayu di sana.... esok2 kalau ada kematian kat cawangan tu.... mamat2 ni nak datang tolong ? Tak caya tanya Ithnin...Ismail Keling(KLGCC) & Mahathir... memang kena tapau...

Dapatkan fakta2 yang betul dulu bang.... Aku rasa ngeko kalau mahathir huloq duit suruh makan taik dia.... mesti ngeko buat. Kan ngeko pentingkan duit dari harga diri...... MURAH !!!!!!

Anonymous said...

Aku rasa pelik le.... Yang cakap pasal tabur2 duit ni.... berapa yang ditabur....

Berapa pulangan yang akan di dapat ????

BAnyak sangat ke ???

Pemuda Baru tapi mesra

Anonymous said...

Aku ingat bagi siapa yang dah ambik duit, pandai-pandai engko oranglah, nak jadi darah daging atau hantar je ke rumah kebajikan dan orang susah.

Ari pemilihan nanti pangkah lah yang engko rasa boleh pegi dan ada wawasan. Engko orang nak kena bagi tahu perwakilan ko orang yang mana baik yang mana melingkup!!!!

Bagi yang rasa kisah komen segambut ini ada benarnya, engko orang printkan lah bagi kat ahli-ahli yang dulu hanya dengar belakang-belakang, sekiranya ini kisah benar dan untuk kebaikan. Sebab sekarang dah keluar kat blog, satu Malaya dah tau, nama-nama yang disebut kini meniti dibibir warga Wilayah dan UMNO.Lepas ni tunjuk muka pulak. Asik muka Dato'Kamarudin je yang keluar. Cari wartawan Sinar si Rizwan tu, dia ada melambak muka puak-puak nih. Femes beb engko orang semua.......cayalah!!!

Cadangan JV tu aku rasa sesuai juga untuk kebaikan semua. Kompromi lah gang.

Anonymous said...

Aku ada dengar ada gang pegi jakartalah pegi Bali lah lepas PRU12 aritu, siapa dia orang ah?
Citer sikit.

Anonymous said...

Kapten Azri apa kedudukan terkini? Kata NGO, sekarang ni ikut sukalah nak ikut kapal mana. Kapal selam boleh masuk laut dan masuk kolam. Kapal laut kat atas laut je. Kapal terbang bleh duduk kat udara je.Kapal angkasa bleh terbang jauh.
Aku ingat kapal apilah boleh minum sampai pagi kat Bapak!!!!!!

Anonymous said...

ala bro kalo org kuat2 rizal tu tumbang memang tk kuat la dia,takyah la cr alasan lain.kalo diorang kuat mesti bdk2 diorang xdehal nye .cuma nk bg fakta skit la yg dok ikut rizal aku rase lebih hebat lg kuar bile ade pemilihan je,dan mase ni lah konon2nye nk memperjuankan UMNO,nk buat perubahan,tp pihanraya bkn main dasyat bantai UMNO.ni la fakta die.sebab 2 la tumbang kat cawangan.tapi ape-apepun dengar kate si rizal bru dpt 3 pencalonan,teruskan usaha untuk mencukupkan pencalonan 2,baru bleh bertanding dan baru bleh buat perubahan.salam

CikSenget a.k.a Selendangpink said...

Ye marilah berkompromi seperti Pu3 di Segambut. Kami berkompromi untuk kebaikan semua hali-ahli pu3 dan demi masa depan puteri umno.

Sangat suka dpt tgk Kak Fiona dgn Kak Nury dan boleh dok sembang dan bergurau mcm dolu2.

Anonymous said...

singkong emas, betulah you cakap, rizal ni baru je nak ada grass rut dan buat kerja. Nak lawan ngan PSU yang dah 4 tahun pegang grass rut dan buat kerje nak menawarkan diri.

Tapi ko dah dengar dan nilai lum apa harapan mereka utk Segambut 3 tahun akan datang? Aku tak dengar lagi ceriter harapan dia orang ni. Yang aku tahu kat sini perubahan jer. Setakat kuat pencalonan je tapi isi tak dak kurenng juga bro. Lu pikirlah apa yang baik bro untuk bahagian kita ni.

PU3 memanglah ok, bleh main masak-masak, kompromi gitu. Pemuda balak semua, ada payah sikitlah, semua nak tunjuk power. Power rut.

Anonymous said...

Selama ni DKA keluar duit buat program, derma, buat t shirt, baju melayu ada ko orang nk tolong tuang-tuang? Tolong kaput, bedal, sapu, keruk adalah............ Dah kenyang nak bantai dia pulak. Apakemendelah boss ATM bergerak ni. Satu Malaya tahu duit pilihanraya tuh duit anugerah dan kira belanja hangus.

Anonymous said...

AKU RASA KITA ROMBAK SEGAMBUT! KASI KAT RIZAL AJE. MAHADHIR NI DAPAT PROJEK SEJUTA LEBIH. SETAKAT PELAJARAN SPM AJE. ORANG LAIN DAPAT IJAZAH PUN TAK PERNAH DAPAT WANG BANYAK TU. SEBAB DIA PSU DAPAT PROJEK BERJUTA....

SEBAB TU LA DIA SELAMBA KASI DUIT TAK INGAT NYA!!!! SAPA YANG DAH CALONKAN MAHADHIR UNDILAH RIZAL. TAKPE, UNDI RAHSIA...... MAHADHIR KASI DUIT.... DUIT TU KORANG SAPU, KORANG UNDI AJE RIZAL.... TAK PAYAH RASA TERGUGAT ATAU BERSALAH TENTANG NAK AMBIK DUIT.... DAH CARA DORANG.... AMBIK AJE....



- SEGAMBUT Babe -

Anonymous said...

Gua rasa lu nie terpengaruh dgn filem hollywood ala binatang haram tu kan! Babe! Gua nak bukak sikit kepala lu yang dungu tu....Arwah Tan Sri SM Nasimuddin tu takde ijazah bergulung2 pun...yang penting he knows how to strategize in both Business and life dengan izin!!!!!Gua rasa lu letak otak lu kat tempurung lutut nie..gua rasa mamat mahadhir tu walaupun takde ijazah yang penting mamat tu berusaha! bukan macam si RIZAL tu harap ijazah bergulung2 berkepit bawah ketiak BAPAK die je...gua rasa lu kena bukak mata lu yang hampir buta tu.. siapa yang ada pada setiap program pemuda siapa yang ada macam biskut chipsmore!! SEKEJAP ADA SEKEJAP TAKDE!!!! gUA DAN RAKAN2 doa la pada mamat yang bernama mahadhir & gang berjaya dan buktikan pada hamlau2 nie yang berusaha pasti berjaya !!!! TAKBIR ALLAH HU AKHBAR

Anonymous said...

brader, arwah tan sri naza ko jgn nak cuba banding... Mahadhir ngan naza jauh beza babe. Aku rasa baik ko jawabla anonymous yang lain kata apa program yg mahadhir bawa? Toksah citer mahadhir, dino yang konon kingmaker untuk mahadhir, apa yang dia buat? Dulu bukan main laung nama norza, bukan main laung nama KJ, sekarang tak masyukkkkk dengan dorang masyuukkk ngan mukriz terus nak laung nama mahadhir sebab nak kan mukriz menang ketua pemuda. Jawab babe. Setakat program negeri nak tunjuk kehadiran baik tak payah. Buat la program yang ramai boleh hadir. Kalau mahadhir boleh menang awat nak kena tabur berpuluh ribu kat cawangan2 dalam segambut? Apa takut kalah ke? Aku boleh cabarla yang cawangan mesyuarat malam ni kat kg benteng mahadhir ngan koncu2nya menang! Duit dah tabur... Habislaa umno segambut...

Anonymous said...

brader, arwah tan sri naza ko jgn nak cuba banding... Mahadhir ngan naza jauh beza babe. Aku rasa baik ko jawabla anonymous yang lain kata apa program yg mahadhir bawa? Toksah citer mahadhir, dino yang konon kingmaker untuk mahadhir, apa yang dia buat? Dulu bukan main laung nama norza, bukan main laung nama KJ, sekarang tak masyukkkkk dengan dorang masyuukkk ngan mukriz terus nak laung nama mahadhir sebab nak kan mukriz menang ketua pemuda. Jawab babe. Setakat program negeri nak tunjuk kehadiran baik tak payah. Buat la program yang ramai boleh hadir. Kalau mahadhir boleh menang awat nak kena tabur berpuluh ribu kat cawangan2 dalam segambut? Apa takut kalah ke? Aku boleh cabarla yang cawangan mesyuarat malam ni kat kg benteng mahadhir ngan koncu2nya menang! Duit dah tabur... Habislaa umno segambut...

Anonymous said...

tapi brader, kelulusan kalau boleh jangan dibandingkan. Itu rezeki masing-masing. Ada yang ada kelulusan tapi orang tak suka, brlagak orang benci jugak. Ada yang tak de kelulusan tapi ramah, orang suka. Tiada yang sama brader.

Biarlah banding dengan benda lain. Jangan pandang hina kelulusan orang.

Anonymous said...

duit...duit..
kalau bagi, salah.. kalau tak bagi, kalah... Pandai pandai lah kauorang. Kamu yang menentukan masa depan pemimpin dan bangsa.

Anonymous said...

Cam ni ler rakyat jelata sekalian... aku telah di approach oleh Geng ATM Bergerak ..... dipujuk utk memberi penamaan calon kepada geng2 ATM bergerak...
Objektif sekarang :
** MEMASTIKAN RIZAL TIDAK MENDAPAT PENCALONAN YANG MENCUKUPI**
Itu je beb... Money no objection....
Dia org risau.. kalau ada pertandingan.... lagi banyak mesin ATM yang kena dibawa... sebab dia org membeli pengaruh beb....
Dia org nak jimat duit yang 'gugur' dari pihak atasan & HAdi Zam....
Lebih banyak dapat dijimatkan... lebih banyak masyukkk......
So...mari kita blok pencalonan rizal.... dgn dia ...tara masyuk.... cuma ada razak marsyuk

Anonymous said...

Rizal...
Ngeko tarik diri je lah.. ngeko tarak back-up... cakap aku.. sapa back-up ngeko ?
Datuk Kamarudin ? - Jgn harap... dia main safe punya... sapa lagi kuat, dia bantu. Tak ikhlas punya.. survival babe. Janji itu..janji ini... itu le pemimpin yang semua rakyat segambut mimpikan...
Dato Kassim.... mati hidup balik takkan sokong rizal... aku dgr dgn telinga aku sendiri bila kassim suruh blok pencalonan rizal
Hadi ? - Sememangnya menaja Mahatir
Dato Azri ? - cawangan mana yang dia tolong ? So... sekarang ni G.M.C. (Geng Mr Clean) ni bersaing menentang seluruh kepimpinan segambut yang kotor... 'opportunist',....kaki wayang...kakik duit.... & macam-macam....

Aku rasa kalau rizal dapat 10pencalonan pun...kira ok ler... aku gi sembelih 3 ekor ayam buat kenduri

Buat ler dengan betul.... jgn terpengaruh dgn bapak2 ayam & ibu2 ayam yang datang ke cawangan anda...

Anonymous said...

kalau macam ni ceritanyer, aku doakan Rizal lepas pencalonan, biarkan gang ATM ni menggelintin macam cacing kepanasan.

Mukhriz pun lambat laun akan tahu juga siapa gang ATM ni sebenarnya. Yang penting biar Rizal berjalan betul....... dan tahu sepak terajang di Segambut. Samada dia nak ikut cara Segambut (makan duit) atau 'fisabililah' konon macam Dino dulu (cakap tak serupa bikin} atau kekuatan kebenaran untuk perubahan. Pandai-pandai engkorang lah.

Aku dah tak da dalam Pemuda, tengok gelagat adik-adik ni je.

Anonymous said...

Ye marilah sama2 kita memberikan sokongan yang tak berbelah bagi kpd CALON KETUA PEMUDA yang bermusim.......yang ingin membawa perubahan....perubahan dan perubahan.....ye ye aaa je....

Anonymous said...

aku dah jumpa dalm 10 cawangan. Banyak duit ditabur oleh mahadhir geng atm bergerak ni! Kami depan mahadhir janji memacam. Undilaa dan macam2. Tapi kami ingin kan perubahan. Tak mahu sakitkan hati mahadhir kami bagi calon kat mahadhir tapi undi insyaallah kasi kat rizal. Maaf mahadhir dan rakan2. duit kami ambik untuk cawangan. Perjuangan umno bukan pasal duit tapi keikhlasan, kejujuran dan ketulusan... Dino cubala ko igtkan kat bebudak hingus ko tu. Tun mahathir pun nangis kalau tahu cara korang macam ini... Sedih...

Anonymous said...

posting ni nampaknya hebat dah 40 lebih. Kasi up lagi lah...... Jadi posting top rating dalam wilayahkini. Rekod lah kali ni. . . .

Anonymous said...

posting ni nampaknya hebat dah 40 lebih. Kasi up lagi lah...... Jadi posting top rating dalam wilayahkini. Rekod lah kali ni. . . .

Anonymous said...

posting ni nampaknya hebat dah 40 lebih. Kasi up lagi lah...... Jadi posting top rating dalam wilayahkini. Rekod lah kali ni. . . .

Anonymous said...

Assalammualaikum.....
Saya dah perhatikan pergerakan kedua-dua kem.. Tapi nampaknya mengikut senario sekarang, banyak berat kepada Mahathir & the mobile ATM gang...
Tapi saya nak ulas sikit tentang org2 kanan Mahathir :
Sdr Monday (Ithnin) : Ngeko ni lebih sudu dari kuah le...pasal apa ye ? Dah le tua... duduk rumah beribadat le.... Takkan pasal kerusi Pengerusi Tetap ngeko bermati-matian jumpa caw ? Hmmmm tak jugak kan... ngeko nak kena pastikan Mahathir menang pasal nak securekan projek2 DBKL yang Dino... Hj (Baidzawi)... & Mahathir dapat tu kan... pasal kalau Mahathir manang... lagi banyak projek dijanjikan kepada ngeko ??? Tak cam tu ???
Nasir.... I rest my case le. Cakap mcm bagus... tapi semuanya kosong.. patut le amik Medic tak habis... Nak jadi Dr bukan kena hanya pandai berckp bro.... tapi cakap dgn ikhlas & kena le intelect sikit... Tapi aku ada dgr yg ngeko tabur cerita pasal KJ gugur duit dkt Rizal.... mana ngeko dgr ? Takkan 10000 je... Ngeko kalau nak fitnah org... biar le 'wow' sikit... Cakap le KJ tabur rm50000 ke...RM100,000 ke... baru le wow....
Ni dua org.... semua cakap je pandai... semua ada personal interest.. I harap korang insaf le sikit...
Aku tgk bebudak rizal tu kalau gi berkempen tak de pun agresif mcm korang... rileks & cool... Walaupun byk bebudak kampung mcm geng Mahathir ni.. tapi dia org pandai jaga mulut...
Last but not least.... bertanding le dgn sihat.... Jgn bertanding pasal nak block pencalonan org...
Takkan takut kut...

P/s- Caw saya pun mcm tu jg... korang hulur rm kami amik... Jgn tolak rezeki.. tapi undi... dengan izin Allah.... KAMI SOLID BAGI KEPADA RIZAL & THE GANG... sebab kami ada keyakinan kepada mereka...
wassalam.....

ANAK JATI SEGAMBUT

Anonymous said...

Alooo Anak JAti....
Ngeko ni org huluq ngeko bedal
Tapi komitmen taknak bagi...
Ngeko ni gang yahudi ke ??

Anonymous said...

YB Dato' Kamarudin Ambok...

Pasal apa YB tak block Gang ATM bergerak ni ????
1. Dato' tahu dia org ni bawak Mukriz....
2. Dato' tahu dia org ni politik wang kuat.....
3. Dato' kata pd Bhgn Dato' mahukn pemimpin yang berpelajaran..
4. Dato' kata dato' mahukan kejujuran dlm perjuangan...

TAPI SEBENARNYA DATO' NI PENAKUT....
TAK BERPENDIRIAN TEGUH....
TAK BERKEYAKINAN...
'OPPORTUNIST'...

Kami lebih respect Hadi dlm hal ni... sekurang-kurangnya dia ada pendirian.

CONFIRM BAGI PD HADI ZAM !!!!
Sapa-sapa tolong le setting supaya Rizal di ketemukan dgn Hadi....
Biar Hadi back-up rizal pulak...

YB Dato'... kau terjumpa kaca yang dicampakkan kepadamu...tapi kau sangkakan intan permata...

Menyesal dulu pendapatan... menyesal kemudian tiada gunanya..
Aku nak sms add blog ni kat Pak Lah... supaya dia tahu yg DKA nak bagi laluan pada Mukriz... hehehehe
Sapa ada no hp pak lah ????

Anonymous said...

Korang dok cakap pasal politik wang...
ingat pihak atasan tu tak buat ke ??

Ni politik Malaysia le bro....
Takbir !!!! Hidup G.A.B. !!!!
Tabur le byk sikit...
Confirm dapat....
Dapat masuk neraka....

Anonymous said...

SAPA-SAPA TULIS LE ARTIKEL PASAL SENARIO SEMASA PEMUDA SEGAMBUT PULAK,.....BARU SYOK...
TAPI BIAR NUETRAL... MCM D.K.A.

Anonymous said...

Sdr2 pemuda segambut yg dirahmati Allah,

"gendang telah dipalu
pendekar masuk ke gelanggang
namun silaturrahim diputus jangan"

kenapa sdr2 sekalian gemar mengkritik peribadi? biarlah hujah berpaksikan jati diri

apa salahnya kita buang sengketa dan angkat martabat pemuda ini dalam konteks yang lebih mulia

Rakyat dah beri pengajaran besar pd UMNO pasca PRU12, kalian tidak sedarkah mesej itu? lantas nak bercakaran sesama sendiri?

Buanglah sentimen fanatik tanpa usul periksa. Bingkas bangun membuka wadah perjuangan yang baru. Ahli-ahli pemuda jangan diperbodohkan mentaliti mereka.

Jgn diasak pemikiran dengan adu-domba, fitnah dan benci, sebaliknya pasaklah pemikiran pemuda dengan semangat persaudaraan justeru memelihara ukhwah.

Ingat sdr2 ku sekalian, politik ini satu wadah perjuangan...bukan institusi sepak terajang.

P/s - kalo kalian tak faham kiasan di atas...maksudnya begini...

"hancurlah parti melayu klu mcm ni aksinya. Musim pertandingan bangun jaguh-jaguhan.. habis musim pertandingan...gergasi itu tadi tidur semula membiarkan institusi UMNO hilang hala-tujunya. Dah tu orang mcm ni yang nak bicara soal PERUBAHAN???"

Anonymous said...

D.K.A.......
Dato' buat cam ni ?... silap langkah Dato' mandi tahun ni....

Tapi... apa2 pun yang beruntung Dato Kassim ...
KALAU dia menang Timbalan...
1. Dia mengharapkan Hadi sangkut.... pasal kes anak dia tu...
2. Dia juga harap DKA sangkut kes PRU 12...
so...... dia akan memangku jawatan Ketua Bhgn....

Saya tgk dia ni pendendam... ingat dia tak suka tgk DKA kena mandi ???? Kan dulu DKA yang tumbangkan dia... Jgn cepat percaya le DKA.....
Ingat sapa yg tolong drafkan surat yg Hadi hantar kepada Perhububgan UMNO ?

Hampeh le DKA ni.....
Alert sikit dato'....
Byk sgt konspirasi nak mandikan you ni...
I tak nak tgk u kuyup.............

Anonymous said...

Elo pemuda pemangkin reformasi...

Jangan hanya pandai ciplak bahasa2 kiasan org....

Ntah2 ko dah kenyang kena 'mamam'....
Ngeko seeeedap je berseloka....
Turun gelanggang.... pakai baju... dan hunuskan senjata...
Tapi fikir... Kalau ngeko hunus keris...
yang satu lagi keluar pistol...
nak lawan apa ???
Lawak ler lu mamat...
Lain kali jgn tulis kat Blog ni...
Gi cari blog mat2 jiwang...
tak pun blog puteri....

-Peminat PU3-

Anonymous said...

ini cai mahadey:


ketua: mahadey - cawangan masjid firdaus
naib: hadrisham - cawangan pinggir ttdi

G2

nasir: cawangan kg pasir
syaril: cawangan masjid firdaus


apa citer ni? satu cawangan 2 orang dicalonkan ke nasional? apa citer ni? segambut ni memang orang masjid firdaus aje ke yang boleh pergi? bukan kat segambut ada 40 lebih cawangan? apa mahadey, ko kena kasi kroni jugak ke? orang lain tak layak ke? aku dengar ada yang nak pegi tapi ko ngan budak hingusan nak pegi... razali mohamed tu penggal terakhir, syaril tu suruh dia main tepi dulu la. kalau setakat tabur duit muka sombong baik tak payah...


- dulu baik ngan mahadey -

Anonymous said...

Mukhriz dah cuak pasal penangan gang ATM . Tengok utusan online terkini 4.ptg tadi.Kesian dia.....
aku harap dia tabah pasal salah pilih gang. Dia pilih Gang ATM (mesin duit) bukan gang ATM (pejuang - Angkatan Tentera Melayu).

WILAYAH KINI said...

Salam Perjuangan kepada semua komenter yang telah menghantar pandangan, cetusan hati mereka, teguran, kritikan dan juga pendapat - pendapat yang lain berhubung dengan berita UMNO Bahagian Segambut.
Terlebih dahulu kami di WILAYAHKINI ingin mengucapkan terimakasih yang tidak terhingga kepada semua penghantar komen - yang jelas menunjukkan komitmen dan kesetian mereka terhadap UMNO.Inilah semangat yang kami lihat ada pada semua penghantar komen berhubung berita tersebut.
Komen di WILAYAHKINI untuk berita UMNO Segambut telah memcecah angka 60 komen sehingga hari ini- satu jumlah yang paling besar berbanding berita - berita lain.Yang paling tinggi yang pernah kami terima ialah sebanyak 40komen sebelum ini.
Ini jelas menunjukkan memang ada sesuatu yang " tak kena" di UMNO Bahagian Segambut yang perlu diperbetulkan demi masa depan bangsa melayu di Segambut.
Kepimpinan Senator Datuk Kamarudin Ambok juga dipertikaikan dengan lantang sekali.Kami harap - Datuk Kamarudin Ambok dapat ambil perhatian segera supaya tidak berlaku satu lagi tsunami politik di Segambut selepas ini.
Rata- rata , semua komenter telah meluahkan pandangan mereka dengan terbuka.Marilah kita sama - sama renungkan semua komen - komen tersebut secara rasional.Sekiranya ada kebenaran- cubalah diperbetulkan.Kita tidak mahu pemimpin UMNO di WP berlagak seperti " Pemimpin Syok Sendiri". Cakap tak serupa bikin dan hanya mementingkan diri sendiri.WILAYAHKINI juga difahamkan isu Segambut dan komen- komen ini telah mendapat perhatian pihak media tempatan.
Segambut telah terlepas di tangan pihak pembangkang pada PRU yang ke 12, tetapi kita tidak mahu Segambut menjadi leka dan lesu.Kita perlu mempertahankan hak dan tanggungjawab kita sebagai orang melayu.Kita perlu memastikan kemaraan parti kesayangan kita ini dengan langkah yang berani dan teguh.Bangsa kita pantang dicabar.
Memang kita tidak dapat menafikan, ekoran daripada perbuatan segelintir pihak - nama baik UMNO Segambut telah tercemar sedikit dalam isu yang membabitkan peruntukan PRU ke 12.Memang kita semua kecewa.Perdana Menteri telah memberikan jaminan bahawa perkara tersebut akan disiasat oleh MKT.Kita harap MKT akan memgumumkan hasilnya dengan kadar yang segera.
Kini, ahli- ahli UMNO di Segambut , bermula dari peringkat akar umbi mempunyai peluang untuk memilih pemimpin pilihan mereka.Gunakanlah peluang tersebut dengan sebaik mungkin.Sekiranya perlu lakukan perubahan - lakukanlah.Kuasa ditangan anda.
Mengenai pemilihan Ketua Bahagian diantara Hadi dan Datuk Kamarudin- ianya terletak di tangan para ahli UMNO di Segambut.Anda lebih mengetahui.Fikirkanlah. Pilihlah calon atau pemimpin yang iklhas bukanya pemimpin yang " cepat lupa atau tikam dari belakang".
Kami juga mendapat banyak respons mengenai pemilihan Ketua Pemuda diantara Mahadir, Hadisham dan Rezal.Ini masanya kita ketengahkan pemimpin pemuda pelapis untuk menerajui WP dan juga di bahagian.Wilayahkini akan siarkan laporan khas mengenai perkembangan Pemuda dalam tempoh masa yang tersingkat ini.Pada masa yang sama, sekiranya anda mempunyai sebarang rencana ataupun artikel mengenai- Segambut , sila emel atau hantar melalui komen.Kami akan siarkan dengan gambar sekali.
SALAM - Pengarang Wilayahkini-

Anonymous said...

JANGAN salahkan dato' othman calon timbalan bhg...sbb bnyk ahlinya cawangan SEGAMBUT STESEN dicuri!.

dan dimasukkan ke cawangan baru..yang baru ditubuhkan di bhgian segambut ..
tak patot!

....

Anonymous said...

Inilah al kisah Segambut, macam-macam hal, macam-macam kepala, macam-macam isu. Pokoknya KUASA. itu sahaja. Dengan kuasa ini, boleh arahkan apa saja, boleh panjat mana saja, boleh duduk dengan Perdana Menteri, boleh berdiri sama tinggi dengan Pak menteri........... Boleh bagi undi untuk MKT dan lain-lain. Tawarannya semestinya hebat. Siapa dah lalui mesti tahu hebatnya jadi BERKUASA. Kami di akar umbi kini cuba memahami asas-asas menduduki tempat BERKUASA di dalam UMNO . Mungkin wilayahkini boleh maklum pada kami rahsia berkedudukan seperti ini - BERKUASA.

Anonymous said...

alamak...............mereka2 ni komen mcm org tak sekolah jer......nak berpolitik tapi tak matang.

nak komen pasal segambut tapi ramai tak duduk segambut. tuh rizal duduk mana? razali mohamad duduk mana? razali tu muke tak tau malu hidung kemek pipi bukan tersorong2 tapi pipi debab......dah tak laku kat cawangan sendiri banyak songeh.....

ada ke patut chai si rizal yang namanya razali mohamed nak pegi G2 tapi tak dapat perwakilan kat cawangan sendiri. huh! malu beb!

Rizal tu cakap macam orang tak sekolah tapi nak cerita pasal kepimpinan. jaja ayat kononnya dah berpengalaman puluh tahun dalam politik! pegi dah!!!!!!! pemimpin mesti cergas yang tak ikut cakap bini......tahu hormat orang tua dan bercampur dengan semua lapisan masyarakat di bahagian segambut....jangan pemilihan jer baru nampak batang hidung.....kalau mcm tu bukak kedai tindik hidung la!

Anonymous said...

aku baru dpt cerita pasal ada blog ni

wah, hebat lah sini, lagi panas dari kedai kopi. Dah zaman penghujung aku sbg pemuda baru ada blog ni. klu tidak dari dulu lagi org2 atas tu dah tumbang.

Ni ramai sgt orang yg back up rizal ni??? sapa rizal ni? asal kepong, kenal org pun tidak tiba-tiba nak jd ketua pemuda.

tapi aku rasa ini org yg sama. cerita pun perkara yg sama. Duit-duit-duit, takde cerita lain. Mcmlah rizal tu pun takda duit. (ke dia taknak hulur? mkn sorang? lpas tu kata org lain mkn duit, senang nak cari undi simpati)

aku heran mcam mana si tajul tu boleh join rizal ni? mungkin dah terdesak sgt si rizal nak dpt undi anak-anak segambut.

Aku rasa tajul, razali mohd tu boleh berdiri sendirilah, korang semua mmg asal segambut, knp nak bg ruang pd org luar gunakan populariti korang. Rizal tu nak menumpang korang jer. Kiranya, rizal dan tajul hanyalah bidan terjun jer. Tanpa tajul atau razali atau shamsir, mmg dia takde kekuatan.

Isu skrg ni adalah siapa itu rizal? apa sumb dia semasa jadi AJK pemuda bhgn tu?

Mahadir dan hazrisham pulak satu hal, dah tiba musim cawangan nak bersidang, korang hilang ntah ke mana. Turunlah ke cawangan2. Jgn kau ingat kau setiausaha maka kau tak perlu jumpa org lama di cawangan. Setakat hantar orang2 kau buat apa.

Itnin punya nama pun ada kat dlm ni. Mmg sah rizal pandai main perang saraf. Tp setakat ni je lah kemampuan kau rizal oi. Baling batu sembunyi tangan.

Aku agak komen2 dlm ni mesti dia sendiri yg tulis, cuma tukar-tukar nama jer. Calun ketua pemuda yg gelap masa depan lah kau ni.

-aku bakal tinggalkan pemuda-
cawangan cool

Anonymous said...

Lidah Tajam,

apa jadahnya kau cerita ni? dah razali mohd tu aku dgr kalah sbb grup satu lagi kempen gila-gila.

Cerita skrg ni adalah rizal, aku muak tul dgn gelagat pemuda umno skrg ni. Asal nak bertanding cakaplah janjilah macam2.

Dah menang habuk pun takdak. Zaman hadi jadi KP dulu aktif juga wlpun perang tak ingat.

Tapi cerita aku ni pasal Rizal. Apa rizal ni nk bg kat pemuda? Dia pun keja dgn bapak dia. klu ijazah begulung pegilah keja dgn company lain, company korporat ker, ni duduk bwh ketiak bapak, tiba-tiba nak cakap pasal perubahan.

perubahan PALAHOT. Itu cerita rizal, kempen murah, Yg mahadir tak tau pulak apa cerita kempennya. Setakat jumpa org2 yg dia kenal ajer. Klu dia pun jaja cerita perubahan... aku PALAHOT dia jugak lah.

Cuma, aku belum marah pd mahadir, sbb aku kenal dia dah lama, junior aku dlm pemuda. tapi.. RIZAL NI SAPAAAAAA???????

tumpang org segambut, nak majukan segambut, auta je lah kau ni. Hidup-hidup kau 'kang-kali-kong' si tajul tu.

Lagi aku heran, si bapak, amir, razak dan ipin boleh bwk si rizal ni? korang yg dh lama bertapak kat segambut ni bole bawak org mcm tu ke? aku tak paham la korang berempat ni.

Jwb la....SAPA RIZAL TU? apa dia dh bagi kat segambut ni?

-aku bakal tinggalkan pemuda-
cawangan cool

Anonymous said...

memang lumrah dlm UMNO asal ada pemilihan ada je isu mengalahkan PRU-kepada kem mahadir renung2lah apa sedara nak tawarkan 'perubahan' objektifnya,masa jd PSU apa yg hang dok buat bila time persidangan tahunan buku persidangan byk yg salah & kelam-kabut,buku siap last minute,dengar2bila mesy pemuda bhgn pakat antaq sms je x de surat,ada progm jln kul 6 ptg kul 2 baru sms jd mcmana yg kem hang kata nak buat perubahan,ni blum lg yg kami dengar psl personal tapi 2 personal hang,la ni memang hang bersungguh2 nak jd KP bhgn dulu usahkan sebut angan2 pun x de jauh panggang dr api memandangkan dah dpt rezki so rasanya bolehlah angan2 td jd keyataan 'KP' ya tapi apa2 pun rezki 2 dtg dari yg ESA cuma jgnla lupa perjanjian hang dgn TUHAN bila nak jd pemimpin, so kami tahu hang tabur duit bagusla ckp psl nak meminpin bukan main tapi blkg masyaAllah semuanya jd halal yg herannya hang kan ada kawan yg bekas imam betul ke x kan x nasihat apa punya kawan mcm 2 oh ya masing2 nak masyukk so hang jgnlah tersinggung ngan kritikan ni jd la ia satu cabaran buat hang semoga kalau hang menang ngan cara ni moga2 diberkati hendaknya. Buat calon yg satu lg apa namanya rizal@rezal apa2 pun hang kena nilai apa yg dah hang lakukan masa jd ajk pemuda bhgn maka mulakan tugas baru ubahkan pentadbiran yg lapuk ni buat la peningkatan baru seperti hang habaq bila jumpa perwakilan so hang dilabelkan sbgai 'mr clean' jd jgnla plak nanti jd 'mr dirty' biarla di katakan budak barula,berhingus dll lawan tetap lawan.semoga kpd yg bertanding muhasabah diri sendiri lakukan yg terbaik.hidup pemuda segambut

Anonymous said...

Jgn terlampau emosional wahai bloggers2... ni apa ke cerita pasal mak bapak ler... anakbini ler...
Cakap macam org yahudi....
Kita orang melayu... cakap beralas...
bersopan santun....
Kalau org bukan melayu baca blog ni..... yang kena gelak sapa ??? Kita juga kan ???

- Otai UMNO -

Anonymous said...

Paper utusan hari ni....
Bahagian Tan Sri Rafidah Aziz pun kena politik wang.....
MKT hantar ler pihak2 penyiasat....
Interview perwakilan2 cawangan....
Itu pun kalau betul nak membenteras politik wang ni.... Jangan asyik pandai berucap je....

Anonymous said...

Aku dengar si Rizal tu merangkak-rangkak utk dapat pencalonan...
Cawangan-cawangan mana yang bagi kat dia tu ?

Kesian dia.... bagi ler lepas
baru syok ada pertandingan...

Anonymous said...

Sapa2 boleh terangkan senario sebenar kat Segambut tu ???
Tapi kena nuetral le.... jangan berat sebelah.

Anonymous said...

Apasal Bahagian Segambut ni kucar kacir sangat ??? Yang lepas pun kelam kabut jugak kan ???... sampai 2 kali bersidang....
Relaks.... be cool....

Anonymous said...

Apasal Bahagian Segambut ni kucar kacir sangat ??? Yang lepas pun kelam kabut jugak kan ???... sampai 2 kali bersidang....
Relaks.... be cool....

Anonymous said...

Elo 'lidah tajam'...
Ngeko gi asah lagi lidah ngeko biar jadi tumpul sikit...
Yang pertikaikan rizal & razali duduk mana.... ngeko ingat Mahadey tu duduk mana ? Hazrisham duduk mana ??? DKA duduk mana ?
& Banyak lagi ketua2 bahagian... cawangan... yang duduk luar kawasan.
Cakap....... macam org tak gi sekolah... Apa itu satu masalah ke ??
Kecik punya hal le....
Pak LAh Kg kat Penang.... boleh gak takbir Malaysia....
Aku malas betul le nak layan org yg IQ paras tahap cetek ni.....
Dah.... jangan buang masa tulis lagi kat Blog ni...\
Ngeko gi baca buku cerita ke.... baca paper ke...
Kalau ilmu dah tinggi baru masuk balik blog ni...

Wassalam...
- Pemuda Harapan Bangsa -

Anonymous said...

Mcm2 komen dah keluar.
Tapi boleh kesan org yg sama. Nick

1. Peminat pu3
2. Pemuda harapan bangsa
3. Anak Jati Segambut
4. Anonymous utk beberapa komen
tarikh 1 ogos
5. Segambut (31 julai) macam
calun yg tulis utk diri sendiri

Anonymous said...

sama ke tak sama ker, janji kisah benar tempatan. Kalu fitnah berdosa. Tempat lain lain plak ceritanyer. Banyak maklumat aku dapat.

Anonymous said...

lidah tajam sengaja menulis macam tu... Kalau rasa boleh menang awatnya pegi jaja satu segambut tabur duit nak pastikan rizal tak dapat pencalonan?

Aku nasihat cawangan yang belum mesyuarat, korang terima duit dari geng ATm ni tapi korang kasi calon dan undi kat rizal. Insyaallah segambut ni akan dikenali. Masa dino takde apa pun yang pemuda segambut nak gah kan... Mahadey lagi la. Tahu dapat duit tabur kat cawangan. Cuba la buat investment untuk buat program bhagian dll. Ini tabur 500-2k satu cawangan buat apa? Nak calon punya pasal laa!

Ini hari mahadey dan geng akan goyang... Tapi disebabkan duit rizal mungkin takde rezeki minggu ini... Tahniah segambut bahagia sebab beri rizal pencalonan. Kini giliran cawangan2 yang lain.

Apa lagi... Calon dan undilah rizal demi masa hadapan bangsa melayu kita di segambut.

Anonymous said...

hidup rizal! Hidup rizal! Hidup rizal!

Kita hapuskan politik wang... Kita hapuskan ini geng atm bergerak... Memang orang macam ni perosak nama baik orang melayu... Malu lah bila baca 500 hingga 2k adalah harga untuk membogelkan seseorang melayu.

Kalau mahadir menang, kita lihat apa yang dia nak buat dalam 3 tahun ni... Bukankah orang dah fed up ngan umno dan bn di pru12 lepas? Ni kalau mahadir kasi duit macam ni... Meluat orang luar laaa....

- pemuda sekutu Rizal -

Anonymous said...

Berapa cawangan lagi si rizal ni perlu untuk pencalonan? Semalam segambut bahagia dia dapat?

Calon ketua bahagian Seremban dah nak kena carge BPR pasal politik wang. Segambut ada yang patut kena ke? Mulai sekarang berhenti lah hulur duit , takut kena jerangkap samar. Bertandinglah secara sihat.

CikSenget a.k.a Selendangpink said...

segambut yang serabut dan kelam kabut.........

Anonymous said...

aku bakal tinggalkan pemuda,
dah nak tinggalkan tu buat cara nak tinggal ler. Say ba bai je senang. kau cakap kat aku siapa calon yang layak? Afsal kau tak tawardiri bertanding dulu kalu tahu apa nak di ubahkan?

Sebenarnya tak da tokoh, tokoh macamna yg ko ndak. Bagi chanlah kat orang baru, kalu muka lama tu di takuk lama, cara lama. masalahnya kat segambut ni tiada contoh baik nak diikutkan atau nak dijadikan tradisi kepimpinan. Semua masyuuuk je........... boring betul

Anonymous said...

kalau ikut hati aku. nak aje laung nama baru. sebenarnya mahadir dan rizal ni dua-dua orang lama. memang takde muka baru ke? kata nak ubah umno. muka baru.

memang sah dino tak reti buat pelan transisi. janji tabur duit macam mamat dsai dulu tu. dua dua belasah belakang. mana berani main depan. belasah belakang kira main duit ikut belakang sorang lagi main belakang... kihkihkih...

sekarang ada hati nak jadi naib ketua. masa jadi ketua satu apa tak buat. bila nengok ada masalah duit pru12 nak ambik kesempatan la. kesian aku tengok DKA. tak pasal2 si hadi dan dino guna isu duit. padahal dorang jugak la guna duit masa sekarang. beli cawangan.

Anonymous said...

Salam perjuangan....
Aku nak sgt tengok YB DATUK KAMARUDIN HJ AMBOK BUAT PENGUMUMAN...
Dia sebenarnya endorse sapa...
Mahadey kata DKA sokong dia...
Rizal ??? DKA sokong tak ?
Keerr.... DKA pun nak main safe....
jgn main2 YB senator....
Announce je... kalau Mahadey... ckp le...
Kalau rizal... pun ckp jugak...
Jgn main wayang byk sgt...
Berani kerana benar.... Takut kerana salah....
Aku rasa DKA nak sokong Mahadey... tapi takut nak announce pasal kalau dia endorse... bermakna dia menyetujui Mahadey tabur duit...
Kalau endorse rizal... takut beb,.... pencalonan pun tak cukup 10....
Tapi kena ada pendirian....\Announce je lah DKA...
Baru kita tahu YB seorg yang ada pendirian...

Anonymous said...

x payah endorse. Jalan sendiri je pemuda. Kalau betul-betul strong jalan sendiri je. jangan pikir nak selamatkan undi-indi pencalonan. buat keje betul-betul jalan lurus , dapatlah nanti pencalonan. Sama-sama kita tengok.......... ke arah mana Segambut nak pegi.

Anonymous said...

kalau mcm ni.... ke arah geng mesin ATM le gamaknye.... & UMNO segambut ke arah kehancuran....

Anonymous said...

Ye lah. Kalau itulah jawapannya. Hancurlah jawabnya. Di pilih dan dihormati bukan kerana sokongan semulajadi, tetapi dipaksa....... dengan kuasa duit. Tak natural punya respek. Tapi kalau itulah Pemuda ndak..........itulah bentuk suara akar umbi yang digembar gemburkan selama ini tetapi.....dari Segambut.

Suara akar umbi tempat lain tak taulah pulak. Apa apa hal pun gua tetap happy!!!

Anonymous said...

aku dengar Rizal dah cukup pencalonan untuk bertanding! Syabas! Barula syok macam ni bila ada lawan.


Aku pun dengar mahadey dan geng dah goyang. dorang tabur banyak duit dan sekarang ni terkejut dengan beberapa cawangan yang calonkan rizal dan sekarang rizal dah berjaya untuk bertanding. Mahadey ingat dengan duit dia boleh beli pencalonan. rupa-rupanya ada jugak cawangan yang dia beli tapi tak laku... sekarang, dengar kabar mahadey dan geng atm dah mula resah sebab taktik pertama iaitu nak tanamkan si Rizal supaya tak dapat pencalonan sudah musnah... panah... duit sebanyak lima puluh ribu setakat ini ditabur hangus begitu sahaja. rugi. amat rugi.

tak sangka si rizal yang cute miut tu, berjalan dengan geng geng tak berduit berjaya tewaskan mahadey dengan memenangi cukup pencalonan untuk lawan mahadey.

tahniah segambut permai dan bukit damansara kerana berani menolak geng2 atm dan membakar semangat yang membara untuk memastikan rizal dan geng menang jawatan ketua pemuda segambut insyaallah...

aku dengar mukriz nak tabur lagi sebab semalam mukriz cakap dia mungkin tak cukup pencalonan untuk KP malaysia... sekarang baru korang tau geng-geng atm ni tabur duit tak ingat nya! janji mukriz dapat pencalonan dari segambut...... itulaa hasrat geng2 atm..... bukan berjuang untuk parti tetapi berjuang untuk individu iaitu mukriz!

Anonymous said...

aku ingat itu high level nyer aturan. Skrng bagi rizal lepas dulu. Dia pun pandai pilih. Tak kan dia nak pilih KJ pelingkup tuh. Sure Mukhriz juga. Aku harap dia pun waras bab tuh. . . Mcm gang ATM gak.

Anonymous said...

a ah kelapa segambut,
ko ni dah menang rizal sibuk plak nak tanam Mukhriz ni apahal? Elok Mukhriz lagi dari Kepala Jebon tu. Biarkan si Rizal pilih sendiri kalau dia menang KP. Jauh lagi tu bro, lepas raya. Bermaaf maafan dulu nanti lepas tu baru cerita.

Anonymous said...

bukan tak sokong... Kesian kat rizal, geng sokong mukriz tabur duit... Rizal neutral. Dia nak perubahan di segambut. di nasional dia neutral sebab takde sapa yang pergi kat dia... Sekarang ni disebabkan geng atm bergerak nak mukriz dorang tabur kow kow supaya mukriz dapat pencalonan dari geng atm bergerak... Lagi masyukkkk... Si rizal ni niat dia suci nak perubahan dan tak nak main permainan politik iaitu wang... Wahai orang melayu sekian jangan la termakan kata2 geng2 atm bergerak dengan mengaburkan matamu dengan wang atm mereka.... Kalau org melayu yang bukan umno baca dan dengar cite ni meluat dorang nak join umno...

Anonymous said...

Aku harap Rizal boleh buktikan tanpa wang, tanpa hulur duit untuk sokongan dengan membeli pencalonan dia boleh pergi jauh. Banyak masa lagi untuk kita semua sedar yang mana intan dan yang mana kaca.
Setakat belanja makan minum tu tak pe - open table - lah kata kan. Kira pahala kenduri.

Tapi sekali tersilap langkah, hulur dan main duit bila hari pemilihan nanti - masak kau Rizal. Moral kau akan jatuh macam kaca. Hilang maruah perubahan yang sedang dibina. Tahniah dan Selamat Maju Jaya.

Anonymous said...

kelapa segambut

Mukhriz pun rasa dia pun tersalah catur dengan geng ATM ni, mungkin dia beralih pada Rizal yang selari perjuangan dengan dia? Wallhu alam.

Anonymous said...

oi umno segambut bodoh bangang ape yg korang perjuangkan kat segambut ni hanya nak besarkan perut masing masing kes kpg benteng ape cite dah dpt duit senyap je.....korang ni la perosak org melayu....org melayu rosak pasal umno la bodoh punya parti.........parti kafir laknat dan bangsat umno segambut kuat makan duit aku dulu penah gi pewakilan semua nak suap ngan duit cis tak sedar diri korg lah pegkhianat bansat elokj je nama kan korang ni parti bangsat melayu

Anonymous said...

tu adi zam, datuk azri dan kamarudin ambok tu semuanya tak guna berlakon je pandai......adi zam pengerusi masjid firdaus ntah berapa banyak la songlap duit masjid tu time dia jadi mcm2 projek tak berfaedah kat masjid tu semua pakai kontraktor dia, kamarudin ambok bkn org segambut
org terengganu umah pun kat setiawangsa ntah camne leh jd ketua bhgian pasal tabur duit kot. datuk azri SAYA KRG TAu. saya tau la depa2 ni semua saya ahli umno segambut penah gi perwakilan......saya benci ngan umno ni....mesyuarat pun dibayar tu pasal dtg kalau tak bayar tak dtg aku...buat pe....semua nya dah di rancang dr ajk sampai ketua bangsat betul......ajk2 segambut bukan nya ade kelulusan
kaya pun pasal umno.....kalau takde umno merempat la dorang ni tu pasal a mati matian nak rebut jawatan geram tul aku...mahadir tu cakap bukan main pandai tu dulu bukannya ade apa2 tup2 bila jadi ajk pusat terus dpt projek sini sana dr ketua pemuda....songlap sama duit pru 12......mmg aktiviti utk pemuda lagsung takde ketua pemuda sibuk ngan pokmpuan simpanan dia kat uitm tu.....geram tul aku......harap berlakun je baik......arg tui

Anonymous said...

ada benar ke hj dino ada girlfriend budak uitm???? kalau betul.... perrrrr.... dahsyat... panaasss....

Anonymous said...

aku dengar esok malam ada lagi mesyuarat cawangan kat seri mahkota.............. ada burung kata geng Rizal nak kena mandi oleh geng atm bergerak.......... dah setting baiiikkkk banggG!!! mahadir dah settle bebudak sri mahkota..... tak cayaaa ... tuungggguuuuuuu........

Anonymous said...

mak aiii!!!! Dap dup... dap dup... dah nak seratus komen? boleh tahan citer pasal segambut ni.

apa nak jadi. teruk betul aku tengok bebudak segambut ni. tapi rileks. aku dengar dari sumber yang sah ada budak nak confess terima duit dari geng2 atm bergerak. katanya dalam beberapa ratus. siap ada gambar lagi muka bebudak geng2 atm bergerak tengah kasi uang nya... KLGCC tempat pemberian... jeng... jeng... jeng... ada gak kat karaoke kata budak tu... kita tunggu... kes ni serius.

Anonymous said...

paparazi betui ke? kalau ada bukti apa lagi dedah laa. makin lama makin menjadi-jadi cite segambut.

Anonymous said...

aah. apa lagi bro papa. bukak. kasi tunjuk sikit la muka haprak tu. kalau betul, ada berani cepat la tunjuk brader. tak payah nak buat suspen... tangkap, buang dari segambut!

Anonymous said...

kita tunggu. budak tu aku nak jumpa slow talk dulu. sebab aku nak tangkap kepala dia... baru betul. setakat tangkap budak yang beri buat apa? budak tu pun nak anonymous gak. budak tu gabra betul bila aku mms gambar dia tadi. bodoh betul dia ingat bebudak yang dia kasi tu kampung ke? nanti apa hal aku update.

Anonymous said...

fuuuyyooo... inila dia bebudak geng atm bergerak. tak abis ngan tabur duit. ingat tak akan kena tangkap ke? abisla mahadey. kalau paparazzi dapat link budak tu kat ko, tamatla karier politik ko. tapi aku rasa yang buat ni bukan dari geng hadrisham ke? mungkin dia yang nak jadi ketua pemuda yang akan datang??? sepertimana wilayahkini repot?

Anonymous said...

bila on aje aku nampak banyak pulak komen sampai 99..... biarla aku buat 100.... Rizal dan geng..... korang ni masuk dalam web wilayahkini cite yang bukan2.... aku rasa korang ni dah desperado kut...... takde duit jangan tanding laa.... mangkuk!!!

Anonymous said...

takde duit susah, ade duit pun susah.nampak sangat manusia di segambut nakkan duit je, patut manusia di malaysia nie rosak.pelik jugak, ade orang cakap rizal pakai duit, skang ade orang cakap rizal takde duit... hmmm... nampak sangat orang itu tunggu duit rasuah die tue.. kesian budak tue...

Anonymous said...

WOI REZAL KAU XPYAH CITE PSAL PLITIK SGAMBUT LA..
KAU 2 DOK BWAK KTIAK BPAK KAU LGI TAU..
KAU SEDA KE X NI?
MKN DUIT BPAK NK CITE PSAL POLITIK SEGAMBUT..
PPPPPPPPPPPPPPPPPPP RAAAAAAAAAA..!!

Anonymous said...

Alaaa bro.... yang ngeko marah sgt ni pasal pe ??? Ngeko tahu ke dia sebenarnya kerja apa ? buat apa ? dengan siapa ? Jangan main tuduh2... Ni le melayu... janji nak heeentam je...
Bukannya dia mintak duit dari mak bapak ngeko...
Kalau dia pergi jual mak ngeko kat Chow Kit pas tu amik duit tu ok ler ngeko nak marah...
Ni aku rasa dia tak buat cam tu.... Betul tak ???
Kalau tak caya cuba ngeko gi tengok.... Mak ngeko ada kat Chow Kit tak ?

cikgu said...

atm begerak harus letak jawatan pengurusi masjid kerana haram hukumnya orang politik wang memegangnya

Anonymous said...

Korang tak payah ikut ler perkembangan di Segambut ni....

Keputusan nye dah tahu dah...
Conpom Mahadey menang....
Hidup Mahadeyyyy
Hidup Duit Taburan....
Repeat kat Crystal jom....

Anonymous said...

kalo camni la perangai & sikap penyokong rizal@rizal sendiri,dia memang belum layak sama sekali nak pegang jawatan termasuk la ajk . nko bertanding je la ajk dulu,silap2 tak lepas.takde kredibiliti si rizal ni.umur setahun jagung kt segambut,dh tak sedar diri,program macam2 dirancang snooker la,paintball la tp habuk pn takde,camna nk buat perubahan ,ubahla diri dulu,personal rizal pn aku dgr blh tahan gak,cuma malas nk layan korang2 ni.low standard la cara korang2 ni bg info.tapi satu hari nanti kebenaran akan teserlah jua.

Anonymous said...

salam... sahabat dan pejuang UMNO Segambut

marilah kita sama-sama luahkan artikel2 yang membina.UMNO semakin diperangi dan diatas perkara tersebut pelbagai tomahan dgn menanamkan sifat kebencian kepada ahli UMNO sendiri.

Yang bertepuk tangan dan ketawa besar hanyalah PKR dan DAP.Inilah peluang yg mereka nantikan disemua tempat bukan diSegambut sahaja.

Tangkislah ucapan dan tomahan yang dilemparkan kepada UMNO.Nilai-nilai melayu semakin kurang dan semakin dihina...perjuangkanlah.

Antara calon KP Bhgn Segambut... biarlah masing2 dengan cara dan skill sendiri untuk meraih kemenangan.Kita sebagai ahli UMNO pemuda bahagian Segambut nilailah dengan keilmuan.Kita sering menyalahkan pucuk-pucuk pemimpin kita... bermula dari hari ini marilah kita renungkan dan lihat diri kita adakah kita sama seperti mereka.nilai melayu amat rendah harganya...bole dibeli dengan mudah.Jika dipandang UMNO diperingkat akar umbi sendiri telah rosak,busuk dan tidak subur amatnya melayu tidak akan kemana.kita akan terus ditindas..dihina dan menjadi mangsa abdi dinegara sendiri.

Untuk pejuang2 UMNO yang bakal memimpin bangunlah... bangkitkan semula UMNO Segambut yang telah dirombak dan dirampas oleh DAP..kejutkan pemuda-pemuda UMNO segambut yang sedang lena diulit mimpi indah..

Anonymous said...

oi bodoh nak kejutkan ape kat pemuda segambut ni tak guna semua dah disuapkan ngan duit rasuah umno tu. lebih baik dap yg jaga segambut ni dr umno.Bukan nya ambik tau pun pasal hal hal kat segambut ni yg tau projekk je janji masyukkkkk. Sejak umno jaga segambut takde perubahan langsung menyusahkan org adelah. bila pemilihan mula tunjuk muka sengeh2 berlakon lagi la tu arg tui punya umno .

Anonymous said...

apa kaba...
(nak bagi salam takut org kafir pulak...)

Knpa sampai nak nak panggil org bodoh x baik...Mgkin Sdr sayangkan apa yang diperjuangkan oleh DAP..tp sila hormati dan ambil kira hati Org2 UMNO disini...lebih2 lagi pemuda UMNO Bghn Segambut.

Cakap2 saudara tiada landasannya ..hati2 bila meluahkan suara kelak buruk padahnya.Tidak semua ahli pemuda UMNO Segambut seperti yang saudara cuba terangkan.

Jika saudara adlah melayu dan beragama islam fahamilah konsep dan matlamat perjuangan DAP.Insaf dan kembalilah kepangkal jalan.Marilah bersama-sama kita cuba membetulkan apa yang tersasar dalam UMNO dibahagian Segambut.

Sekian terima kasih

Anonymous said...

Assalammualaikum wahai saudara-saudara seperjuangan sekalian,...

Saya ingin mengingatkan segelintir pihak yang mendakwa menyokong perjalanan / perjuangan rizal dan barisan pencalonannya.

Seperti yang telah dipersetujui oleh suara ramai, kita tidak mahu menyerang keperibadian seseorang insan/calon. Kita membawa apa yang kita miliki biarpun pelbagai tomahan yang dilemparkan kepada kumpulan kita. Namun ini semua adalah propaganda politik dan asam-garam pertandingan. Jangan terikut-ikut dengan rentak orang lain. Mungkin itu adalah cara mereka untuk berkempen.... jadi biarlah mereka dengan cara yang tersendiri.

Saya secara peribadi disini ingin memohon maaf secara terbuka kepada saudara Hj Kamarudin Hassan jika tomahan di atas di lontarkan oleh salah seorang penyokong barisan pencalonan saya. Saya merayu kepada semua yang telah memberi komitmen kepada barisan pencalonan saya, agar meneruskan perjalanan proses pemilihan secara berhemah. Jangan menyerang keperibadian seseorang itu, ahli keluarga mereka, ataupun sahabat handai mereka.

Biarlah segala tomahan, tuduhan mahupun fitnah yang dilemparkan kepada pihak kita dijadikan sebagai cabaran yang harus ditempuhi semasa proses pemilihan ini. Jangan kita asyik menjatuhkan orang demi menaikkan diri kita sendiri.

Kepada yang ingin mendapat penjelasan / jawapan yang sebenar kepada segala tomahan-tomahan ini, bolehlah menghubungi saya secara peribadi di talian 012-229 2411 untuk kita aturkan pertemuan secara bersemuka. Saya berpendapat, bahawa ini adalah cara yang terbaik untuk memberi penjelasan tanpa kenyataan saya di eksploitasi bagi tujuan kepentingan peribadi seseorang.

Kita tahu apa yang kita perjuangkan, kita tahu apa yang kita mahukan dan kita tahu ke mana arah tuju yang hendak kita pergi. Kita bukan menidakkan sumbangan yang telah dilakukan oleh barisan kepimpinan sekarang… tetapi kita yakin kita boleh melakukan lebih baik dari apa yang telah diberikan oleh mereka.

Sekali lagi, saya merayu kepada mereka yang menyokong dasar dan matlamat perjuangan yang telah kita bincangkan, berkempenlah secara berhemah. JANGAN melempar fitnah…… jangan usik keperibadian seseorang…. & jangan mengaibkan insan seagama & satu bangsa dengan kita.

Akhir kata, salam perkenalan kepada yang belum mengenali saya dan barisan pencalonan di bawah saya…. Kita lakukan dengan cara yang betul bagi merealisasikan matlamat perjuangan yang kita perkatakan.

-Wassalam-

RIZAL HJ ALANG ZARI
012-229 2411

Anonymous said...

sdr rizal dh add komen,tp rizal ni nk amik kredit je ni,pelakon pentas boleh la,tp takpela syabas akhirnya keluar gak komen sedara ni.(sebelum terlambat)

Anonymous said...

berita lanjut...
Cawangan Kg. Pasir akan bersidang pada 10/8/08 pukul 3ptg.Cawangan orang kuat mahadey sdr nasir kita akan betanding.Marilah bersama-sama hadir menyaksikan kemenangan beliau kerana keiklasan hati beliau memperjuangkan pemuda UMNO segambut.

Anonymous said...

Kalau dia ni kuat bekerja..... buat apa ada pertandingan ? Pergi tanya bebudak kat cawangan dia....
Anak2 jati Kg Pasir.....

Anonymous said...

ini nasir mamak tak bole percaya punya orang.... Bikin malu sama kaumlaaa! Inila dia orang panggil Doktor tapi sebenarnya nurse jantan!! Kalau dah nurse tu nurse la, buat apa la nak panggil diri doktor. Tak beradab la mamak ni...... Ikhlas? Cummon la brader..... Ikhlas memberi wang ehsan atm bergerak adalaa......

Anonymous said...

Wei.... Nasir kata kat aku dia ni doktor.....
Dia ni tipu aku ler cam ni...
Dah tu ubat yg dia suruh aku makan ari tu cam na ????
Nasib baik aku tak 'jalan'....
Hampeh nye nasir.....
Rupa2nya ngeko ni sama macam syaril tu.... PENIPU BESAR !!!!!!
Sama besar macam perut Ithnin....

Anonymous said...

hadizam.....letak jawatan lah kau tak layak jadi pengurusi masjid al-firdaus.kerana salah guna kuasa,politikkan masjid,bila ada majlis kau duduk kat dlm pejabat,mesy umno caw pon buat kat masjid.ramai lagi yg layak,jng jadi macam pengurusi yg lepas2 ALLAH dah tunjuk akibatnya.ingsaflah wahai ATM BERGERAKKKKKKKKKKK

Anonymous said...

dgr kate calon yg nk menawar diri utk lawan nasir tu dh kena tabur.tu yg beria-ia tu.tkn ade atm bergerak lg satu kot atau sane pakai kad kredit.tp ape-apepun yg korang cakap ni aku rase tk berapa sedap la .macamana pemuda2 nk terbukak terima rizal kalo orang2 keliling dia camni.aku pn pikir 2 kali.

Princess Alleesya said...

Tamo gado2....xbest....Rizal dgn Abg M masing2 ada kekuatan dan kelebihan tersendiri cuma mcm mana cara dorang nak approach pemuda utk menyokonmg mereka itu yg paling penting.

Masing2 ada kelompok hardcore tersendiri dan secara tak langsung supporter2 ni memberi reflection pada org luar tentang calon masing2. berkempenlah dengan berhemah agar PEMUDA SEGAMBUT tidak diperlekehkan oleh org lain.

Sori abg2 pemuda. bkn niat nk mencampuri urusan pemuda tp skdr pndgn dari adik kecik untuk abg besar.

PEACE NO WAR!!!!

Anonymous said...

yeke...
aku dgr pulak yang geng2 nasir yg bagi kat budak tu duit suruh lawan... sbb nasir main kotor ngan kolam sendiri.nasir kuat nyanyi nak skrg kat kawasan dia nak amik tempat adrisham.ishhhh...mcm2....

Anonymous said...

Salam kepada warga Pemuda UMNO Segambut.

Difahamkan bahawa Majlis Peguam akan menganjurkan satu forum bertajuk Memeluk Islam. Forum ini dianjurkan selepas satu forum mengenai kontrak sosial telah dianjurkan oleh pihak yang sama. Penulis amat hairan dengan Majlis Peguam di bawah pimpinan Peguam Ambiga yang penulis melihat mutakhir ini agak ‘berminat’ utk menganjurkan forum-forum yang berkaitan dengan isu-isu sensitif seperti Kontrak Sosial dan kini mengenai Memeluk Islam.

Forum atau debat mengenai sesuatu perkara amat elok dan bagus sekiranya isu yang dikupaskan tidak sensitif. Kegagalan untuk menguruskan sensitiviti di kalangan rakyat bakal mengundang bencana kepada rakyat tersebut.

Forum Memeluk Islam ini juga dijangka akan menyentuh Artikel 121 (1A) Perlembagaan Malaysia dan akan membincangan keperluan utk mengkaji semula beberapa kes pertukaran agama di Malaysia. Harus diingatkan bahawa ramai individu di dalam Majlis Peguam ini mendukung dan meyokong Inter Faith Commission (IFC) di negara kita.

Bersamalah kita bersatu...
Pemuda UMNO Segambut
wasalam...

Anonymous said...

salam warga Pemuda UMNO Segambut...
Kepimpinan UMNO semakin tercemar dek kala sikap yang menghina sesama sendiri...

PRU12 telah banyak mengundang pandangan negatif kepada UMNO.Barisan-barisan dari peringkat akar umbi hingga Majlis tertinggi telah menerima tamparan yang hebat dari tentangan Parti politik lain... Penulis sendiri merasa akan tempiasnya.

Cara kritikan yang terjadi dalam gelanggang perlawanan sendiri sekarang seperti diSegambut amat-amatlah penulis berasa betapa mudah untuk ditumpaskan oleh pihak luar yang senantiasa menanti pintu gelanggang terbuka kembali pada PRU13.Janganlah sesekali kita menjadi jaguh dikampung...

Ingatan penulis sepanjang kempen pertandingan disetiap Cawangan Segambut amatlah menyedihkan... Rata-rata semuanya bertopengkan musuh bangsa sendiri...musuh UMNO sendiri.

Ingatlah, Pemuda UMNO Segambut..kita sekarang semakin dihimpit, menunggu untuk dibenam dan ditanam secara perlahan tanpa kita sedari.Siapa yang akan mempertahankan bangsa kita?..siapa yang akan menjaga kelebihan yang telah diberikan kepada kita?

UMNO menantikan pejuang-pejuang baru yang bersemangat waja...menaikkan semula aura UMNO yang semakin hilang dek kerana dilindung pandangannya oleh anasir luar yang senantiasa ingin menghalang.

maaf sekiranya tersalah kata...
Bersama kita bersatu...
Pemuda UMNO Segambut
wasalam

Anonymous said...

Skrg Slogan Pemuda harapan bangsa dah tak bole guna. kena tukar Pemuda punah Bangsa


Baik Punyaaaaaa

Anonymous said...

Apabila adanya pertandingan di peringkat bahagian, ada pihak yang membuat kesimpulan bahawa ada yang tidak kena dengan pimpinan sekarang. Kesimpulan itu tidak semestinya benar. Kadangkala pertandingan itu wujud atas sikap untuk mendapat kuasa atas alasan apa sekalipun.

Maka, mulalah sikap tuduh-menuduh termasuklah isu pengagihan wang PRU-12. Dengarnya mantan Ketua Pemuda Bahagian dan setiusahanya Sdr. Mahathir yang dipilih oleh beliau untuk menggantikan tempatnya sebagai KP Bhg Segambut turut sama menimbulkan rasa tidak puashati dan kurang senang atas isu tersebut.

Timbul juga persoalan kenapa pengagihan wang PRU-12 peringkat bahagian dicanangkan sedang pengagihan wang PRU-12 peringkat pemuda bahagian tak pernah ditimbulkan. Mana perginya wang tersebut? Kalau Bahagian dapat menyalurkan RM50,000.00 kepada KP bahagian utk melicinkan perjalanan PRU-12, bagaimana pula dengan bantuan daripada pemuda UMNO Negeri dan berapa pula sumbangan Pemuda UMNO Malaysia?

Rugilah masyarakat melayu segambut sekiranya memilih Hadi sebagai pemimpin di peringkat bahagian. Ini kerana Dato' Kamarudin Ambok bukan sahaja seorang senator yang boleh membawa isu masyarakat setempat terus ke sidang dewan, bahkan selaku timbalan pengerusi perhubungan negeri, mampu mengetengahkan isu-isu Segambut ke Menteri Wilayah selaku Pegerusi Perhubungan Negeri.

Walau apapun, ramai yang telah maklum mengapa Hadi beriya-iya hendakkan jawatan ketua bhg Segambut. Selaku pengerusi pembangunan bhg. Segambut, beliau telah menjalankan kerjannya dengan baik sehinggakan ramai pimpinan peringkat cawangan nampak bahawa beliau sentiasa peka dan sanggup turun padang apabila ada kerja2 pengubahsuaian, pembesaran dan pembinaan yg hendak dilakukan.

Natijahnya, itu memang tugas beliau selaku pengerusi pembangunan. Yang lupa diambilkira, kepentingan secara langsung dalam kerja2 tersebut melalui lantikan kontraktor yang diurus sepenuhnya oleh beliau. Kita tak marah sekiranya beliau berjaya kerana itu mungkin rezeki beliau. Akan tetapi, kalau kejayaan itu hasil manipulasi dan mengetepikan peluang orang lain yang sepatutnya mendapat hak yang sama, maka itu tak seharusnya berlaku.

Apapun, untuk kepentingan UMNO Bhg. Segambut, pilihlah calon yang mampu memegang amanah mewakili hak masyarakat melayu Segambut. Jangan kerana dah disuapkan gula2 sikit, terus lupa tanggungjawab kita sebagai ketua di cawangan kita...yang juga telah dipilih untuk memegang amanah mewakili penduduk melayu di kawasan kita.

Wassalam.

Anonymous said...

yang belum bersidang.... aku sokong dengan apa yang ko cakap. ko ni memang teror.

harap2 cawangan ko boleh undi kepada Rizal sebagai calon ketua pemuda. dia memang muka baru.... mahadir ni.... malas nak cakap laa... macam tong tong kosong... ko jerit dalam tu.... dia jerit balik.... kira benda yang sama aje.... kita nak ubahkan pemuda segambut dan harapan kami di segambut agar kita dapat tukar pemimpin yang ada di peringkat pemuda.... asyik2 muka sama.... boringlaaa.... tapi datuk kamaruddin tetap dihati Segambut selalu!

Anonymous said...

Eh korang ni apa ke menda menganalisa keadaan semasa.....

Fakta 1.
Mahadir mendahalui pencalonan di segambut....

Fakta 2.
Kemungkinan utk menang cerah sikit berdasarkan kepada penamaan calon.

Fakta 3.
Melihat kepada keadaan semasa... hazrisham ni pun setting bebudak dia supaya cari bahan bukti mahadir guna politik wang...

Fakta 4.
Andaikata geng ATM bergerak ni menang... dia akan arrangekan supaya bahan bukti tersebut sampai kepada pihak atasan.... dan supaya tindakan di ambil kepada MAhadir (dgn harapan digantung)

Fakta 5.
MATLAMAT TERCAPAI.....
Mahadir digantung & Pemangku Ketua Pemuda Bhgn akan dipikul oleh Hazrisham....
Maka dapat jugak jawatan Ketua Pemuda...

Amacam ? Best tak perancangan Hazrisham ni ????
Best beb....

Anonymous said...

aaahhh sudah lah kau laksamana johan konon arrggg tui.Aku lama dah ikut umno segambut ni aku tau la.......Kalau tak kerana duit mampus pun org takkan berebut jawatan dlam umno ni. Umno ni dah jadi parti bertuhan kan duit. Kiblat dia pun duit semua duit.......du yg sanggup mengutuk , kawan jadi lawan, fitnah org.....itu nak pakai landasan umno puuuiiiiiiii pakai landasan keretapi lagi bagus.

Anonymous said...

Ai pandai lak cakap pasal islam pulak bukan umno pun dah nak jadi parti kafir ke.....sudah la ingat pemuda segambut ni bagus sangat ke semua yg bakal bertanding tu bukannya reti bekerja kaki ambu,anjing suruhan adelah...aslkan masssyyuukkk itula matlamat dia. Kalau buat ape2 program pun semua ajk je yg di jempaut ahli tgk jela cth pergi bandung,PD semuanya hanya ajk je yg pegi......pigi la jgn nak cite la ttg kebagusan pemuda umno segambut ni blah la lau laksamana johan jgn nak berlakun umno mmg pandai berkata2 kununya baik tuiiiu

Anonymous said...

Salam...
Wahai Pemuda bangsa Melayu, janganlah kamu mencaci-nesta kerna mereka semua sebangsa dengan mu. Kalau nak perangi politik duit jangan amik kalau dibagi. ini tidak bagi amik lepastu kutuk belakang apala punya bangsa ni. Mahadir & Rizal pun rasanya tidak suka akan perkara ini saya kenal kedua-duanya. Dari zaman Adizam, Kapt. Azri n Yusuf Rahman bertanding lagi dah saya masuk tak pernahlah mereka ajar yang bukan-bukan. ini mesti kempen Manager yang lebih2. Setiap pemimpin tidak akan dapat memuaskan hati semua org kita kenalah bersama-sama mereka dalam memajukan Segambut. Tak usah harap mereka datang pada kita, sebaliknya kita yang perlu datang kepada mereka dan kongsi idea bagaimana mahu membenteras politik wang, tak puas hati di cawangan, barulah mereka boleh dikritik jika tidak membuat kerja jangan hanya tau cakap dan beri idea shj. Kita kena turut terlibat sama dalam ape jua projek yang dilaksana.
Bangkitlah Wahai Pemuda Segambut Parlimen Kamu dah jadi milik DAP Terpinggirlah kamu kini PKR dah mula nak tutup rezeki anak-anak kamu. PAS Mana pergi.
Kita suarakan rasa hati kita di Mesyuarat Pemuda dan Bahagian jangan diam sahaja. Beranikah kamu untuk bersuara Saya Cabar kamu semua Kita Jumpa Disana.
W.salam

Anonymous said...

Salam...
Pemuda UMNO bukan tukang pasang bendera masa PRU.
Pemuda UMNO bukan Bola untuk Program Pemuda (Pertd. KP)(Boleh disepak terajang)
Pemuda UMNO bukan pak turut calon (Bagi duit calonkan Org)
Pemuda UMNO ada maruah, Jangan kau gadai kerana Wang
Pemuda UMNO ada tugas yang besar dalam Pilihanraya. Pastikan dah daftar mengundi.
Hidup Pemuda Umno Bermaruah...
Sekain

Anonymous said...

Kawan-kawan komen ni dah penuh sangatlah, pindah le ke posting yang baru tu, siapa popular tuh! kita penuhkan yang tu pulak. kasi up sampai 200 komen boleh tak. Abang-abang dan kakak-kakak wanita bahagian tak masuk pot langsung ke dalam perbincangan kita ni? Janji niat kita untuk membantu dan menyedarkan ahli, apa yang baik dan buruk, yang sepatutnya dan yang tak patut, kini dulu dan selamanya. Pemimpin yang macam mana kita nak sekarang untuk naik kan nama UMNO. Pemimpin dulu yang ikut cara lama, pompuan, bela awek, GRO, pergi trip yang bukan-bukan, depan alim ulamak belakang alim alamak, yang macam ni kita kena tolak tepi.......... tapi kalau tak leh nak tolak, kita tolak jer lepas raya nanti kalau yang ada pemimpin macam ni. Memalukan UMNO jer.

Anonymous said...

KALAU MACAM NI LAHH KEADAAN ORANG DALAM UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT AKU RASA TAK LAMA LAGI...HABIS SEGAMBUT..KORANG JUALLLLLLLLLLLLLLL ... KORANG NI LAH PEROSAK DAN ANASIR DALAM UMNO YANG PATUT DI SEPAK KELUAR...

Anonymous said...

aku dengar cerita minggu ni ada cawangan yang paling panas kerana ada calon G2 yang tak berguna ni nak bertanding..pada 10 haribulan ni...aku harap2 sanggat dia betul2 mandi kat tempat sendiri... kerana dia bukan sahaja dah rosak kan tempat sendiri malah cawangan lain pun dia dah rosakan.. orang macam ni lah yang patut kita tendang keluar..kerana dia ni lah merupakan anasir yang merosakan nama baik umno....seberlum saya mengundur diri saya nak ucapkan selamat tingal kepada DR nasir dalam karier politik yang tak tahu apa yang kau perjuangkan!!!!!!!...bye222

Anonymous said...

alo pejuang bangsa,ape benda yg nko juangkan ,sesama sendiri mendoakan kejatuhan orang lain.dok sibuk kate team mahadir main duit,tp aku memang blh bg bukti yg cwng kg pasir ni si rizal dah tabur,sebab yg nk lawan 2 apepun tk tahu.tidoooo tahula.inila calon2 yg rizal nk bawak pastu nak buat perubahan,aku memang muyskil,samela ngan cwng tbng kali,mengata orang korang yg lebih,korang sume ni ckp ikut sedap mulut je same cam si monalisa yg melalak cam anjing salak bukit kate dh kuar umno tp skang ni bergerak kalah ketua bhgn ini yg korang nk buat perubahan?lg aku hairan,tp nk bg tau skit kt korang timb peng tetap pemuda 2 aware je la.percaya sangat ngan die,ish,ish korang sume ni memang mentah la dlm politik segambut.

Anonymous said...

salam...
ciss... mmg dasar parti kambing dan keldai, amat mudah ditarik hidung dan diarah oleh DAP..

Apa yang kau banggakan sangat ttg parti kau... Orang mcm kau mmg buang masa untuk aku menulis tp kerana rasa tanggung jawab aku buangkan juga masa aku melayan pengkhianat bangsa seperti kau...

Orang melayu tidak diajar kurang ajar lebih2 lagi dengan sebangsa dan seagama tp x tahulah kalau kau nih kafir harbi...Org mcm kau mmg payah untuk aku fahamkan sbb otak kau mmg dah dirosakkan oleh pengkhianat bangsaku..arah kau dah dipesongkan oleh kebodohan kau menilai yang mata intan dan mana kaca.

akhirkata... jgn suka menghina UMNO.Jika kau dah bersedia ...barulah kau keluarkan artikel2 kau...disini bukan tempat kita untuk berdebat... ternaya sahabat-sahabat seperjuanganku... tp aku fikir kau mmg x layak sbb kata-katamu ibarat kosong...kosong

Anonymous said...

Salam pemuda UMNO..
Teguran yg saudara berikan kepada pejuang bangsa mmg patut Pemuda Segambut hormati...Syabas...

Cuma apa yang nak penulis tegurkan disini...belajar-belajarlah kawal perasaan.kelak buruk padahnya...

Saudara juga rakan seperjuangan UMNO seperti yang lain.Knapa hendak dibuka pekung didada.Cukup sudah apa yang kita terima sekarang ini.Ubahlah cara kita wahai PEMUDA UMNO.Naikkan semangat kita untuk terus berjuang... naikkan martabat bangsa melayu yang sering diketawakan dan dipersenda selama ini.

Tapi jika kedatangan Sdr Pemuda UMNO sekadar ibarat gunting dalam lipatan...CISSS!!! sdr yang akan disingkirkan dulu sebelum mereka...

Anonymous said...

kepada yang bernama pemuda UMNO..
Berhati2 jika nak meluahkan artikel kat sini.

Jangan membuat sebarang tuduhan.. mmg dasar melayu murahan...perosak bangsa...

Maaf jika terkasar bahasa..

Pemuda UMNO Kg. Pasir

Anonymous said...

esok 10.08.08 UMNO kg padir bersidang..marikita sama2 hangatkan keadaan..
nasir mamak ader penentang..
jenis orang yang selalu amik kesempatan tu??
orang kuat mahadey lg tu


anak jati kg pasir

Anonymous said...

ehh sorrymsorrynasir tu bukan mamakla dia tu bangla atau paria... mulai esok blh panggil nasir 3P PENIPU, PEMBOHONG,PEMBELIT..HUTANG ORG BAYAR LAAAA !!! HUTANG MARA TAK TAU NAK BAYAR LAKIBINI BANKRUPT HARI DOK BELANJA ORG KAT KOPITIAM BUAT APA PEGI JAGA ANAK BINI SENDIRI LAAA TAKPAYAH JAGA UMNO SEGAMBUT !!! PENGUNDI2 NASIR SEMUA KAT CAWANGAN MAKAN DUIT ...

Anonymous said...

APA YANG KAU CKAP KALAU BETUL BUDAK KAMPUNG PASIR DAH MAKAN DUIT TUNJUKAN LAH BUKTI.. KE KORANG YANG SUKA CAKAP KOSONG NI YANG DAH MAKAN DUIT... TOLONG LAH JANGAN ROSAKAN ANAK BANGSA SEDIRI.. DENGAN KORANG PUNYA ATM BERGERAK... BAGI LAH ANAK-ANAK MUDA DAN MUKA MUKA BARU NI..BERJUANG PULAK UNTUK ANAK BANGSA KITA... DAH LAMA KAMI BAGI MUKA DEKAT KORANG.. APA YANG KORANG BAWAK UNTUK PALIMEN SEGAMBUT.. TOLONG BUKTIKAN.. JANGAN CERITA JE PANDAI...

Anonymous said...

Dengar sini pemuda2 segambut

Aku rasa, mmg strategi org2 Rizal berkempen guna blog utk jatuhkan nama baik seseorang. Kat sini aku tengok grup mahadir dituduh guna duit.

Rizal dah jwb, Mahdir belum jwb. Jadi aku lebih musykil kejujuran Rizal ni. Boleh jd dia yg serang org2 mahadir kat sini.

lpas tu penyokong2 rizal cuba nak psyco bhw mereka dan kamarudin ambok sealiran skrg. Heboh, kununnya mahadir dan hadi zam satu kem dan rizal serta kamarudimn ambok satu kem.

Waah, byk cantik muka korang. Bila pulak kamarudin ambok tu endorse rizal? DKA cuma nak main safe jer, sana-sini dia jaga.

Tp cara grup rizal nak psycho guna blog ni tak berkesanlah. Korang boleh tuduh mahadir dan hadi zam sbg Atm bergerak, dlm masa yg sama rizal dan dka tak main duit dan menjadi mangsa rakus mahadir dan hadi zam.

Eiii... taktik ni org boleh baca lah. Korang ingat mahadir diam maka dia tak boleh jwb semua ni? Dia pun bukan kecik anak lah.

Korang tunggu je lah. DKA pun sama, jgn nak main safe sgt. Dah terbukti mahadir disokong oleh majoriti pemuda.

Dka ni mmg nak mahadir sebanarnya, tp bapak rizal adalah org bhgn maka terpaksalah dia jaga hati 2 pihak. Ko ingat kamarudin ambok tak kenal ke sapa rizal? apa sumbgan dia ketika jadi ajk pemuda bahagian? program pun tak jalan bwh biro dia. Ko ingat DKA tak nmpak ker? mesti dia tahu. Dah jelas, tp sbb faktor bapak rizal selaku ketua penerangan bhgn maka trpaksalah DKA bg ruang sikit pd rizal.

So, toksah nak mendabik dada lah. Perjalanan masih jauh, rizal dah keluarkan separuh peluru dia. Mahadir belum lagi bersuara kat sini.

Pikir baik-baiklah pemuda2 segambut, terutama penyokong2 rizal. Jgn nak tohmah lebih-lebih sgt. Politik biarlah cara matang. Jgn guna blog nak serang peribadi org. Ckp biar serupa bikin brader

-aku pemuda-

Anonymous said...

pro mahadey dah berkata-kata... aku sebagai orang luar nampak bahwa rizal ni jujur dan bersuara supaya org-org macam 'aku pemuda' bantai rizal dalm ini web... korang dah mula goyang...

aku dengar nasir bangla resah sampai main kotor tepon seluruh ahli kg pasir yg tak pernah datang berjuang dari malm tadi hingga subuh tadi untuk dapatkan dorang hadir mesuarat kg pasir pukul 3 nanti. macam2 cara si nasir buat, orang yang semamak dengannya main isu kaum. apa? mamak main isu dengan melayu? apa cite ni nasir? kalau dlm umno kita fight isu melayu laa... apa daaa isu mamak ko main ni? geng-geng mamak ko bagi feedback la babe!

Rizal dont worry brader..... byk bebudak dah janji sama mahadey, nasir, sharil dan sham untuk calon nama dorang tapi undi tetap tukar pada rizal dan geng...... aku dengar mahadey sekarang dah kurang tabur...... alasan dia sebab rizal dah cukup pencalonan...... kenala simpan duit untuk buka posa, duit raya dan duit undi nanti!

Anonymous said...

BERITA TERKINI DARI KG PASIR......

Maka dengan ini... di umumkan secara rasmi nya :

NASIR BANGGALI DAH TUMBANG DI CAWANGAN SENDIRI......

fakta 1 : Undi paling sedikit diterima dalam bahagian segambut untuk perebutan jawatan ketua pemuda.

fakta 2 : Tidak mendapat pencalonan untuk G2 Bahagian..... nasib baik AJK (tidor) pemuda bahagian... kalau tak... melangut ikut tingkap je lah... pemuda cawangan pun tak endorse nak gi G2....

fakta 3 : Keluar dewan... dok maki hamun ahli cawangan dan Datuk Kamaruddin Ambok.... Kononnya kalah pasal orang lain setting cawangan dia..... elo.... sedar ler sikit... Ngeko dok setting cawangan org.... sampai punah ranah.... tak sedar ke ?
Bila kena atas batang hidung sendiri... dok maki-hamun orang....
SATU-SATUNYA CALON YANG MANDI DAN KELUAR DEWAN SAMBIL DOK MEMAKI HAMUN ORANG.
Terima lah hakikat bahawa orang kampung ko memang tak nak tengok muka ngeko....
"Sore Loser" !!!.... Tak professional langsung..

Fakta 4 : Hasutan dan segala cerita dongeng yang Nasir dok menjaja selama ini langsung tidak dipercayai oleh orang segambut... Orang ada mata..... ada telinga .... ada otak. Ngeko kalau cakap dengan tunggul kayu boleh ler Dr Nasir..... temberang kuat !!!

Fakta 5 : Pemerhati di luar dewan adalah lebih ramai berbandingkan ahli cawangan yang datang utk bersidang... semua kata " Aku tak boleh miss nak tengok Nasir kena mandi".... yang bukan melayu/ahli UMNO pun datang.... semata-mata nak tengok muka Nasir bila ditumbangkan... Pendek kata... semua menyampah le...

Fakta 6 : Dia gi sound DKA tengah khalayak ramai pasal dia tuduh DKA setting cawangan Kg Pasir (Tak caya gi tanya DKA)

Fakta 7 : Sebaik diumumkan ke'mandian' Nasir yang kuyup..... ramai yang bersorak di luar.... ada yang tepuk tangan... tapi segan.... kesian bang....

Fakta 8 : Semua fakta-fakta yang dinyatakan di atas adalah benar belaka..... kalau mahu kepastian yang lebih lanjut... sila berhubung dengan ahli-ahli cawangan Kg Pasir.... SB (polis) yang hadir & semua yang hadir untuk menyaksikan "KEMERDEKAAN" Kg Pasir dari cengkaman Nasir...

Akhiri dengan serangkap teka-teki :

Banyak-banyak Banggali......
Banggali mana yang baru kena MANDI ?????

Jawab-jawab... jangan tak jawab.....

Anonymous said...

Syabas pemuda Kg Pasir kerana telah membuat keputusan yang tepat dalam memilih ketua pemuda cawangan anda....

Anonymous said...

WOW.... rugi ler saya tak dapat hadir ke Kampung Pasir tadi....

Anonymous said...

Ni le melayu kat dunia ni.... asyik nak memaki hamun bangsa sendiri....

APA PEMUDA BUAT BILAMANA 'BAR COUNCIL' MENJALANKAN FORUM HARI SABTU ARI TU ????

Mana pemuda-pemuda yang dikatakan berani utk menegakkan kepentingan bangsa melayu & islam ?

Cakap pandai... semuanya menjaga kepentingan sendiri

- Aku yang kecewa -

Anonymous said...

Sokonglah G2 & barisan Rizal hj Alang demi perpaduan agama,bangsa dan negara dan perpaduan Pemuda UMNO bhg Segambut demi perubahan

Anonymous said...

Saya Pemuda Gombak telah mengikuti memerhati persidangan Pemuda cawangan dan mendapati barisan Rizal Hj Alang beserta G2 mempunyai komiten yg tinggi dalam UMNO bagi memastikan UMNO bhg Segambut mencapai wawasan demi Perpaduan,Agama,bangsa dan negara

Syabas,
Pemuda Prihatin & Pemerhati

Anonymous said...

KAN AKU DAH CAKAP DR NASIR AKAN KALAH KAT TEMPAT SEDIRI... TU LAH ORANG DAH CAKAP JANGAN PUKUL KOMPANG KUAT SANGAT.. YANG KAU SEBUK NAK SETTING CAWANGAN ORANG KENAPA.. SEDIRI FIKIR LAH....

Anonymous said...

ape dia laksama bagi salam pun tak betul salam je.....mana punya agama ntah ajar, ape kau ingat kau pandai sangat ke pigi dah......
berapa umno bagi kau 1 juta 2 juta.......suadah org yg bertuhan kan duit takyah la nak tunjuk pandai,,, pandai sgt ke kau ni ........drh daging dah penuh ngan duit haram tu.

Anonymous said...

Mungkin Rizal dan geng2 terlepas pandang kot. Ketua pemuda Tebing Kali tu org PAS. mcm mana korang blh terima sesumpah dalam UMNO?

Anonymous said...

Wakil Tebing Kali :

Ni apa ni ? Asal manusia pakai ketayap..... asal seseorang tu rajin ke surau & masjid..... dilabelkan sebagai ahli pas....

Apasal ? Ingat org2 UMNO ni hanya pandai ke KARAOKE.... DISKO..... LUAR NEGARA UTK MAIN GOLF.... & BERFOYA-FOYA ???

Kami ni orang-orang UMNO yang Islam tau....
Sedara ni wallahualam.... tepuk dada , tanya diri sendiri....

Kalau betul Ketua Pemuda Tebing Kalli (Azwan) tu ahli pas, saya cabar simamat yang mengeluarkan kenyataan di atas utk memberi no keahlian dia...

Saya sendiri akan menyemak

-Penduduk Tebing Kali-

Anonymous said...

kepada saudara yang x tahu dari asalnya...

Bagi saya salam sahaja sudah cukup untuk saudara..dengan berselindung disebalik nama, saya x pasti samada saudara adalah agama islam dan sebangsa dengan saya atau sebaliknya..

Saudara sudah silap dalam membuat andaian... untuk memperjuangkan bangsa dan agama rasanya tidak perlu dibayar dengan wang ringgit.Itulah perkara yang parti lain tidak boleh buat selain UMNO...UMNO tidak memaksa kanak2 mengutip derma ditepi-tepi jalan, kedai makan atau dihadapan pintu bank demi kepentingan politik mereka..inilah kenyataannya...

kaji dulu..buat pertimbangan dalam hal mcmni... tp disebabkan otak saudara sudah ditanam rasa kebencian terhadap UMNO dan kebencian terhadap bangsa dan seagama sendiri (itupun jika saudara sebangsa dan seagama dengan saya)memang sesiapa pun tidak dapat nak bantu lagi.

Cubalah fahami akan prinsip perjuangan UMNO...kajilah tentang sejarah dalam UMNO..saudara mungkin sekarang seorang hamba abdi yang dihina dan didera dinegara sendiri jika bukan kerana UMNO...

INGATLAH...saya bukanlah orang seperti yang saudara maksudkan...

Anonymous said...

Syabas kepada saudara dalam keperhatinan saudara memperjuangkan bangsa dan agama islam mengenai forum 'mememuk Islam yang dianjurkan oleh bar council'disini..

saudara cakap mengenai FORUM...
Bole cuba ceritakan sedikit apa pengorbanan saudara semasa berada disana pada hari sabtu...
relax brader....
Jangan suka tuduh brader...
jika benarlah kata-kata saudara.saya seru kepada pemuda-pemuda UMNO Segambut akan berjuang menentang bersama saudara.

tulisan saudara cuma sekadar menjadi batu api untuk melagakan saudara2 pemuda UMNO disini.

Anonymous said...

kita tunggu apa nak jadi pulak

Anonymous said...

Rizal..rizal..

Ko tuduh orang main duit, mmg ko tak tau malu. Ko boleh tuduh orang, ko boleh tipu orang, tapi ko tak boleh tipu diri kau sendiri Rizal. Cuma mungkin ko tak malu tipu diri sendiri

Tapi berani ko tipu Allah? Dia maha mengetahui rizal. Cukuplah sandiwara kau Rizal. Ingatlah Rizal, ada cawangan2 yg dh dpt bukti kau pun main duit.

Lpas tu kau tabur cerita mahatir main duit. Orang lain bolehlah kau temberang tp diri kau dan Allah je yg tau.

Hentikanlah tohmah itu dan ini, jgn nanti ko kene balik. Ingat tu!!! Politik cara sihat, pdg depan ok

Anonymous said...

Aku harap Bro.Nasir dapat muhasabah dirinya dan menjadi seorang yang lebih baik daripada sebelumnya di masa akan datang. Kadangkala perkara yang berlaku boleh menyebabkan seseorang pusing 360 darjah. Mudah-mudahan, yang berkuasa hanyalah ALLAH SWT. Ada rahmat disebalik apa yang berlaku Bro. Nasir, percayalah...............

Anonymous said...

Rizal, oh rizal, sekiranya betulah kenyataan di atas kau pun main duit..........rosaklah perjalanan kau yang murni itu. Sekiranya tidak, kekalkan lah sampai selesai semuanya. Itulah perubahan yang kita nak buktikan. Sekiranya kau percaya dengan apa yang kau buat ni dengan ikhlas, maintainkan aje.
Setakat belanja makan/minum itu menjadi adat sekadar untuk ber'kenduri' kecil-kecilan. Lepas makan tu bacalah doa sikit ramai-ramai mengaminkannya. Jadikanlah ia amalan yang baik setiap kali berjumpa. Nak jadi pemimpin, kata-kata dan akhlak pun dah nak kena jaga. Ayat menyumpah tu kurang-kurangkan lah.
Petunjuk ALLAH di Kg Pasir amat besar pengajarannya untuk kita semua. Setiap orang yang hadir menyaksikan sendiri apa yang berlaku di sana. Kita sama-sama doakan yang terbaik akan terus berlaku untuk UMNO Segambut. Amin.

Anonymous said...

Aku dok dengar yg ada pihak mengatakan terdapat bukti rizal main politik wang.... kalau betul, ketengahkan... buat apa nk buat cerita suspen....

Rata-rata aku gi tanya cawangan-cawangan di Segambut.... tempat yang beri pencalonan pada rizal
"Berapa dia bayar untuk pencalonan tempat awak...????"

Jawapan yang diterima :
"Tak de bang..... kami tak terima satu sen pun dari pihak rizal, kami cuma mahu perubahan dalam budaya UMNO sekarang ni..."

TAK DE LAGI yang cakap....
"Kami terima rm xxx...."

So apa cerita sedara ni yang kata pihak rizal main duit ni.... ????

Kalau nak campak 'bom' pun..... biar ler logik sikit....

Eksperimen :
Sapa-sapa di luar tu... gi cari pemuda cawangan :
1. Penchala Link....
2. Sungai Jerneh...
3. Sg Udang....
4. Padang Merbok...
5. Benteng...
6. Flat Sejahtera...
7. Medan Damansara...
8. Dan lain-lain...

Tanya mereka.....
1. ADA TERIMA DUIT ???
2. DARI PIHAK MANA YANG BERI ???

Dari sini kita akan dapat kebenaran....

Memang ya.... Allah Maha mengetahui... kita tak boleh menyembunyi satu apa pun dariNya...

Alhamdulillah.... ada juga yang masih sedar.... tapi kalau setakat nak cakap je..... tak guna juga.
Jangan lah nak bersembunyi disebalik wajah manusia....

-wassalam-

Anonymous said...

Sedara-sedara....
Apa yang korang merepek ni?
Cuba beritahu kami, bahagian mana yang betul-betul 'clean' tak main duit ?
Ada ke ? Kalau di Segambut ni ada org yang kononnya nak cuba pendekatan baru tak nak guna duit... hahahaha...saya cuma boleh ucapkan 'SELAMAT MENCUBA & SELAMAT MEMBUANG MASA'.
Duduk rumah main congkak lagi baik le.
Ni zaman minyak dah mahal bang.
Ni zaman nak kena beli kad top-up
Ni zaman gi mana-mana kena bayar tol.
Mana boleh menang cam ni.
Tapi tak pe... kalau Mahat menang 'free' tak best jugak.

Ingat bebudak awak tu tak terima duit dr pihak lain ? Semua tu ada price tag kat kepala masing2...

1. 3 beradik hitam (amir,husin,sopi)tu... anytime boleh swing. Kena huloq je... jalan.
2. Jali.... tak pyh cakap le..
3. Ipin.... boleh 'nego' kut...
4. Razak.... apa sejarah silam ye???? Boleh masyuuuk ke ??
5. Syarul.... boleh beli
6. Azlan ... 'at discounted price lagi'
7. Zaini... Tak mahal le... ada discount card lagi
8. Noei & Arif... boleh beli
9. Nuar.... Ada tanda harga.... tapi kosong lagi...

Ha... cakap. Sapa lagi yang kononnya 'hard-core' rizal...???
Ni semua ni.... anytime boleh kapuh duit le.
Silap2 last minit rizal terduduk sorang-sorang.
Ni zaman 'WiFi' ler brother....
Bukan zaman tulis surat & pos dalam peti.

Anyway... selamat membuang masa utk rizal & the gang...piiiiiiirah!

Anonymous said...

apa kabar saudara mr x?

Hujah-hujah mr x tiada asasnya.Hujahan saudara dalam menilai perkataan "pendekatan baru tak nak guna duit" kemudian mr x ketawa??? Disini memang terselah bahawa mr x memang seorg yang sentiasa berpandangan negatif..

Apa yang mr x cuba sampaikan disini...??? Cuba baca semula setiap perkataan yang mr x tuliskan...fahami betul2.

Sudah cukup tuduhan yang dilemparkan kepada UMNO Segambut oleh pembangkang dan ahli UMNO sendiri...

Senarai nama-nama yang saudara beri..sepanjang pengetahuan penulis ada diantara mereka adalah wajah2yang baru muncul dalam arena politik Segambut.Hati-hati saudara, jangan buat tuduhan melulu...jgn bermain api...Jangan memburukkan lagi keadaan politik UMNO Segambut.Kita sepatutnya membantu membetulkan apa yang salah..membantu menaikkan semula UMNO segambut...mengembalikan semula kepercayaan insan di Segambut terhadap kepimpinan UMNO.

Cuba mr x ketengahkan artikel-artikel yang lebih penting dengan idea2 yang bernas bertujuan untuk memajukan lagi pemuda-pemuda UMNO dan parti dibahagian Segambut.

Kelebihan saudara dalam mengutuk dan mencaci pemuda UMNO Segambut mmg tidak penulis nafikan kerana ini sahaja yang penulis nampak daripada seorang yang menggelar dirinya mr x.....

Anonymous said...

Saya tak paham dan nak paham.... mengapa sekarang ni dalam UMNO cawangan & bahagian sendiri ada perpecahan.Dah menjadi trend biasalah ini pertandingan tetapi yang musibahnya..bila pertandingan @ mesyuarat dah habis bukannya nak bersatu..tetapi bawa diri masing2..itu macam tak lama lagi orang akan kata...Kasi picahlah sama tu umnoooooo.

Anonymous said...

Ok.... nanti kita lihat...
Antara geng2 yang kononnya menyokong kuat di belakang rizal...
Siapa yang akan betul2 menyokong beliau hingga ke akhir...

Kita lihat siapa yang kena........

Anonymous said...

Elo mr x....

Lu ingat geng yang ada belakang rizal je yg akan swing ?

Yang belah sana tak de kemungkinan ke akan swing ke rizal ?

Agak2 nya ada tak kemungkinan mereka di sana hanya utk 'withdraw duit' dari mesin atm....?

Undi siapa tahu ????
Boleh tengok ke ????

Anonymous said...

OK...OK....

Jangan berbahas isu2 ni lagi....

JOM RAMAI-RAMAI KITA KE PERMATANG PAUH....

Jumpa di sana !!!!!!

Anonymous said...

Mr X ni jenis manusia dah gabra bila nasir kena mandi. Mandi yang terhebat dalam sejarah Pemuda Segambut. Boleh masuk record Sirap Book of World record. (Guiness tak leh pasal arak). Mr X nampaknya dah jadi desperado, keluarkan nama kawan-kawan pemuda yang kini sedang memperbetulkan landsan perjuangan mereka demi UMNO tercinta. Aku rasa cara ni (tak main duit) boleh diterima semua kalau sayangkan UMNO.

Anonymous said...

Mesin ATM hanya sekadar mesin, bila resit tak keluar atau out of order atau duit habis kena sumpah kaw-kaw punya. Begitu jugalah ibarat gang mesin ATM. Ambik je duit dari GMATM ni, kalau nak jelas tanya Ustaz duit ni apa kedudukannya. haram ke , harus ke, halal ke, sebab pemilihan belum berlaku lagi. Duit tu tak berdosa. Kita yang jadikan status duit tu haram ke halal ke. Aku ingat baik semua orang gi tanya Ustaz kat masjid kawasan masing-masing bagi jelas. Kalau kita nak perubahan inilah pendekatan kita. Insyallah kita akan dipimpinNYA untuk terus buat benda yang baik. Ingat petunjuk di Kg Pasir ialah petunjuk untuk kita semua fikir-fikirkan dan amaran dari ALLAH SWT supaya jelas dalam perjuangan kita.

Anonymous said...

kepada yg tidak bernama...

Maaf jika jika terkasar bahasa...
Adakah saudara ibarat seperti pepatah' Sudah Gaharu Cendana Pula"...atau memang saudara mahu saya labelkan sebagai orang yang suka melaga-lagakan orang.

Adat pertandingan memanglah begitu saudara...cuma apa yang saya nak tegur disini soalan saudara mengapa UMNO cawangan dan bahagian sendiri ada perpecahan????

UMNO tidak pernah mengajar untuk berpecah belah antara bangsa melayu ...mengutuk sesama bangsa melayu dan agama islam..memperjuangkan hak2 org melayu..dan banyak lagi perkara2 kebaikan yang disarankannya.Itulah keistimewaan UMNO yang tidak ada pada parti politik lain.

Ini adalh masalah individu sendiri, dimana2 sahaja ada manusia seperti ini...dan perkara ini bukan sahaja berlaku dalam pertubuhan politik malah dimana2 sahaja..walaupun dalam majlis kenduri kendara.

Hati-hati kerana penulisan saudara mungkin dipandang serong oleh sesetengah pihak bahawa UMNO diibaratkan seperti memecah'belahkan orang yang menyertainya..

Apapun tahniah diatas teguran yang saudara bawa ke blog ini.Saya pemuda UMNO bahagian Segambut menyeru kepada semua sahabat2 perjuangan UMNO Segambut agar menyambut baik teguran dengan membuat perubahan daripada kawan yang tidak bernama...

Anonymous said...

PRU 2004: UMNO Di Arah Bayar RM218juta.dari malaysiakini.

nota: Agak memeranjatkan kerana UMNO di arah supaya membayar RM218juta bagi penyediaan bahan kempen pilihanraya umum 2008 sedangkan bahan2 kempen berkenaan dibuat berdasarkan Barisan Nasional dan tidak spesifik kepada mana-mana parti komponen BN. Walaubagaimanapun, tuntutan seperti ini jelas menunjukkan bahawa penyediaan bahan-bahan kempen PRU 2004 dahulu bukanlah disediakan oleh kroni-kroni(individu2) seperti yang dicanang2kan oleh pihak tidak bertanggungjawab satu ketika dahulu.

Anonymous said...

PRU 2004: UMNO Di Arah Bayar RM218juta.dari malaysiakini.

nota: Agak memeranjatkan kerana UMNO di arah supaya membayar RM218juta bagi penyediaan bahan kempen pilihanraya umum 2008 sedangkan bahan2 kempen berkenaan dibuat berdasarkan Barisan Nasional dan tidak spesifik kepada mana-mana parti komponen BN. Walaubagaimanapun, tuntutan seperti ini jelas menunjukkan bahawa penyediaan bahan-bahan kempen PRU 2004 dahulu bukanlah disediakan oleh kroni-kroni(individu2) seperti yang dicanang2kan oleh pihak tidak bertanggungjawab satu ketika dahulu.

Anonymous said...

Sudah !!!
Sudah !!!
Sudah !!!
MARI KITA BERSATU....
Org-org lain tgh gelakkan bangsa-bangsa melayu...
Jgn berbalah di sini...
jumpa bersemuka... kan lebih manis & elok...
Tak gitu >
Jangan dibuka pekung di dada....

Anonymous said...

Kita memang bersatu, nama parti pun bersatu. Kita tak nak bersatu dan kompromi benda-benda tak elok dan tak baik macam, main duit, pompuan, GRO, ada awek student, bela awek, pergi luar negara main golf buat 'projek enjoy katak', dan lain-lain aktiviti dikategorikan tak sihat . Itu aje........ Ini fakta yang banyak berlaku di dalam UMNO. Jadi, nak jadi melayu dipandang hebat, kita kena buang benda-benda bodoh ni. Jangan nak jadi jagoan ala-cina, ada mistress dan lain-lain. Kita buat ikut cara kita, cara orang Melayu yang beradab dan berakal dan penting beragama!

Anonymous said...

anak jati sgmbt!jangan taksub sangat ngan rizal.mane blh tak main duit,lihat tebing kali,sebanyak rm 1000 telah diberi kepada ketua pemuda baru si Azuan,untuk menyokong si rizal sedangkan warga segambut tahu yg si azuan ni memang penyokong kuat pembangkang ketika pilihanraya dahulu,tapi inilah calon yg si rizal taja demi kepentigan diri sendiri,sama seperti di kampung pasir daun2 berguguran malam sebelum mesyuarat,dan kp sekarang ni pun kaki tido.agenda mesyuarat pn tk belajar,lain kali ajar la dulu betul2.tapi inilah perubahan yg rizal nk bawak kt segambut.
so blh pikir2 kan dan nilai2 kan
salam.

Anonymous said...

Ada orang beritahu yang Rizal Alang ada bagi duit RM1,000.00 tunai untuk Caw Tebing Kali sponsor baju untuk kumpulan marhaban? Betul ke Rizal? Sanggup ke bersumpah junjung Al Quran bagi menafikan perkara tersebut?

Aku minta maaflah terpaksa bertanya dalam blogg ni kerana aku nak kepastian....yang kau betul2 tak main duit....kat luar tu dah macam2 cerita pasal kau ni...cakap lain, buat lain.

Mereka kata hanya tunggu waktu saja untuk dilapurkan kepada BPR..

Hanya Allah SWT saja yang Maha Mengetahui dan Melihat apa yang berlaku dan akan berlaku.

Anonymous said...

kalau terlajak pasal makan umpan ko orang semua saja nak trap Rizal aku tak taulah. Pokok pangkalnya tanya tuan punya badan sendiri,

Anonymous said...

apalah orang umno nie

cikgu said...

ni gua nak jawap mr x yg bangang,bodoh lagi bahalol yg ganyak masyukkk kat mahaday@ATM bergerak kalau nak tahu husin, sopi tu pewakilan caw,jali g2 pewakilan pon kena blok oleh bapak gengstar ATM BERGERAK.lu ni dah berapa banyak masukkkkkk,mesti banyak kan zaman dah berubah,minyak dah naik

Anonymous said...

CIKGU????? guna perkataan BODOH? BANGANG? BAHALUL? hmmm ishhhh3.....






-ank murid yg dididik Cikgu-

Anonymous said...

Nasir kami ingin mandi bersama-sama mu di perigi. Sejukkah air itu? Atau kau tetap kepanasan walau dalam kedinginan.

Anonymous said...

kepada yang berkenaan......
kalau korang cakap tebing kali dan kg pasir rizal bagi duit seperti daun berguguran tolong bukti kan jangan cakap je pandai...kalau nak pergi bpr pun bukan ye jauh kat jalan duta je.. kalau tak ada duit tambang taxi bagi tahu aku nanti aku bagi dan jagngan lupa bagi tahu nombor akaun bank kau sekali... jangan pandai meyalak je pandai tolong buktikan.... ada orang macam korang ni lah yang telah merosakn nama baik umno...

Anonymous said...

salam kepada semua pemuda UMNO Segambut..

Untuk pengetahuan semua,

1.KP Kg. Pasir yang dilantik adalah berjawatan sebagai pen. setiausaha persatuan penduduk...

2.KP Kg. Pasir yang dilantik adalah berjawatan sebagai setiausaha KAFA di Kg. Pasir

3.KP Kg. Pasir yang dilantik adalah berjawatan sebagai A.J.K Taski diKg. Pasir.

4. KP Kg.Pasir yang dilantik juga adalah seorg yang bergiat aktif dalam pergerakan pemuda UMNO Cawangan Kg. Pasir.

Jangan cuba membuat tuduhan kepada Pemuda Kg. Pasir...

"berdebat utk kebaikan"
Taming Sari Tuah menari-nari

Anonymous said...

Saudara,

Kalau setakat berjawatan tapi x bagi apa contribution buat apa bro! sapa2 pun boleh....!!
Jawatan dh dapat...tunjukkann lah yg apa yg diperjuangkan,...

Anonymous said...

Setidak-tidaknya ada jawatan, tahu berpersatuan daripada tak da apa langsung..... Baru je pegang jawatan, rileklah bro, tak kan nak tunjuk terror terus. Perlahan-lahan lah.

Rumah aku air kena catu, aku nak gi mandi kat rumah Nasir.

Anonymous said...

Hari ahad ni satu bas datang nak tumpang mandi kat rumah Nasir, boleh ke bang?

Anonymous said...

Cuti sekolah dah nak bermula, kami nak jadikan rumah Nasir Sunway Lagoon Segambut boleh ker? Nak mandi manda jerrr....

Anonymous said...

Apalah korang ni,

bising sana-sini, punca sebenar masalah ni pasal Baktiar tau tak? Dia yg kecohkan pemuda-pemuda ni semua.

Baktiar ni memg busuk ati orgnyer. Dari dulu, dia pandang rendah dgn pemuda-pemuda. Hari ni dia susun jln utk rizal supaya nmpk mudah utk bertanding tp dia sebenanya beri isyarat pd mahathir agar tidak terlalu menentang dia.

Baktiar tau rizal tak boleh menang cuma dia bg jln supaya mahathir akn sedar dan tunduk pd baktiar dan beri sokongan semula pd baktiar

Apalah korang ni nak kutuk hadi lah, kutuk kamarudin amnok la, kutuk atm lah, rizal dan mahathir lah, sebenarnya yg cukup licik skrg adalah baktiar.

Korang katuk baktiar tu senyap dia. Maka amanlah balik segambut.
Rizal ker, mahathir ker, kamarudin atau hadi tak main kotor pun skrg ni. Yg cucuk dan api mengapi adalah baktiar.

Apa lagi, terjah!!! baktiar.

cikgu said...

dr nasirrr bukan sahaja mandi tapi basah kuyup,mati lemas di caw sendiri.sedarlah diri sikit caw sendiri pon tak terima awak ada hati nak gi g2.pandai2 seting caw lain caw sendiri mandi,basah kuyup,mati lemas

cikgu said...

rasa2 mrx ni dri caw................................... ATM BERGERAK KOP DEKAT2 masjid firdaus.ye kot jawapppp mrx

Anonymous said...

Hmmmm dah habis idea agaknya geng2 mahat ni nak buat perang saraf.....
Cukup-cukup le.....

Anonymous said...

Geng-geng ATM bergerak....

Korang ni... mana cawangan yang beri pencalonan pada rizal... korang ckp dia tabur duit...
Kalau dia nak tabur duit.... pasti dah byk caw yg dia tabur & semestinya pencalonan yg lebih byk dia akan dapat.

Yang korang tu tabur duit tak nak pulak ckp.... byk pe cawangan-cawangan yang korang dah huluq.

Ckp org lebih.....

PIIIIIIIIRRAAHHHHH !!!!

Tapi apa-apa pun.... steady le nasir.... nama ngeko terpahat dlm sejarah pemuda umno...

Sekarang dikenali sebagai BB @ 'Banggali Baran'......

Anonymous said...

Ye lah... tak cool langsung....

Tapi kalau depan puteri....

Satu badan jadi lembik....

SATU BADAN WA CAKAP LU.... !!!

Anonymous said...

salam kepada semua pemuda UMNO Segambut..

Tomahan yang dilemparkan kepada KP Cawangan tebing kali adalah tidak berasa sama sekali...

Jika benar beliaui seorang orang kuat pembangkang, sepatutnya kita bangga bila keputusan beliau untuk bersama semula dengan UMNO.
Pengalaman2 beliau semasa dipihak pembangkang sedikit sebanyak telah banyak mengajar beliau antara intan dan kaca...

Pemuda2 UMNO Cawangan Segambut harus bekerja lebih keras lagi agar ada org seperti KP tebing kali yang dicop sebagai pembangkang jika ada kebenaran sekalipun kembali semula bersama UMNO.

Buat calon yang berjaya membuat perubahan diCawangan Tebing Kali tahniah saya ucapkan..

Anonymous said...

Sedikit latar belakang mengenai calon BN Permatang Pauh.

YB Arif Shah Haji Omar Shah dilahirkan pada 21hb November 1956 dan merupakan anak ke-4 daripada keseluruhan 10 orang adik beradik.

Menerima pendidikan awal di SRJK(C) Hun Lian, Taiping, Perak dan disusuli dengan sambungan sekolah rendah di SRJK(C) Chong Hwa Wei Sin, Kuala Terengganu. Beliau kemudian melanjutkan pelajaran ke SMJK(C) Chong Hwa Wei Sin, Kuala Terengganu dan diikuti sambungan pengajian di Chong Hwa High School, Gombak, Kuala Lumpur.

Setelah tamat persekolahan di peringkat menengah YB Arif Shah telah melanjutkan pelajarannya dalam bidang Kejuruteraan Awam dan mengikuti pengajian khas di Graber International, California, USA.

Beliau telah menjadi ahli UMNO sebelum UMNO Baru diwujudkan. Secara rasmi beliau merupakan ali UMNO semenjak 13hb Januari 1989 dengan nombor keahlian 00483844

Antara jawatan-jawatan politik yang disandang oleh beliau adalah :

Ahli UMNO Cawangan Tuna;
Bertukar menjadi Ahli UMNO Cawangan Sri Kalui;
Ketua Pemuda UMNO Cawangan Sri Kalui;
AJK beberapa Biro UMNO Bahagian Permatang Pauh;
Pengerusi beberapa Biro UMNO Bahagian Permatang Pauh;
Ketua Pemuda UMNO Bahagian Permatang Pauh;
Bendahari Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang;
AJK UMNO Bahagian Permatang Pauh;
Naib Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh; dan
Ketua Penerangan UMNO Bahagian Permatang Pauh.
Sekarang beliau merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang Kawasan Seberang Jaya (N10).

Beliau mewujudkan 2 Pusat Khidmat dengan dibantu oleh beberapa orang petugas sepenuh masa. Bagi memastikan pengkhususan tanggungjawab untuk petugas-petugasnya beliau mewujudkan sekretariat-sekretariat tertentu. Antaranya :

Sekretariat Permasalahan Rakyat;
Sekretariat Sumber Manusia;
Sekretariat Kebajikan;
Sekretariat Keselamatan;
Sekretariat Hal Ehwal Cina;
Sekretariat Hal Ehwal India;
Unit Agama Islam dan Qariah;
Unit Perhubungan Awam dan lain.

Untuk mencapai ke tahap cemerlang Pusat Khidmat YB Arif Shah telah diiktiraf dengan Persijilan ISO 9001 2000. Pusat Khidmat YB Arif Shah adalah di antara Pusat Khidmat yang paling aktif dengan berbagai kegiatan dan aktiviti dijalankan dari masa ke semasa.

Harapan beliau ialah supaya YAB pucuk pimpinan parti akan memberi peluang kepada beliau untuk terus disambung menjadi calon di dalam pilihanraya akan datang dan berdoa untuk memenangi di dalam pilihanraya tersebut dengan majoriti yang lebih tinggi .

Semoga beliau akan memberikan sumbangan tenaga, idea dan kepakaran bukan sahaja di peringkat kawasan Ahli Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang, Seberang Jaya tetapi ke peringkat Negeri Pulau Pinang dan Pusat. Insya-Allah.

Sama-sama kita Pemuda UMNO Segambut doakan kemenangan beliau nanti di Permatang Pauh nanti....

cikgu said...

bro lu tengok nasir bangali ni.ari tu masa dia mandi,basah kuyup and mati lemas kat tempat sendiri.dia menyalak macam anjing.kata DKA SETING caw dia.tapi malam tadi dia nad ATM BERGERAK AND THE GENG terang2 seting pemuda(SPPK)siap buat mesy kat kedai minum,tapi bila caw yg bagi pada calon ciut(rizal)dia menyalak kata rizal seting caw lah tabur duit lah.amacam bro kita nak gelar dia ni apa ekkkk.

cikgu said...

tak apalah sdr rizal kau sabar je lah sekarang tengah banyak lagi duit hishamuddin gagap.masa banyak panjang lagi.tapi sya selut sama sdr yang saya dengar sdr jln atas kaki sendiri,tiada support dri bhg baik DKA,DATO AZRI,DATO KASIM,HADI ZAM TENTU TEAM ORG KAYA ATM BERGERAK LAH KATAKAN.itu pon dah lebih pencalonan lagi,lebih dri hadi lak tu.sdr memang hebat tak yah guna tabur2,minta pada ALLAH...YA SESUNGGUHNYA ALLAH MENYEBELAHI ORANG2 YANG BENAR

Anonymous said...

banggali belit, benggali putar alam

cikgu said...

DIA DAH TERBELIT DAN TERPUTAR KAT CAW SENDIRI

Anonymous said...

Aku ada satu lagu....

Mari kita nyanyi ramai-ramai....

TIGA BUDAK HITAM.....
MAIN TEPI PERIGI....
SATU MASUK DALAM....
SATU PASUKAN KENA MANDII...

MUAHAHAHAHHAHA

Anonymous said...

Korang ni byk sgt cakap...
Ikhlas le... apa lah....
KOrang tgk ler.... mana lagi berpengaruh.... cakap korang ke..... atau duit ringgit....
Ni bukan zaman 40an... 50an...
Kalau tak de duit.... duduk rumah main dgn anak bini...

Kita tengok sapa yang kena......

Anonymous said...

Betul ker cerita nih... knapa sampai Cawangan SPPK bersidang kat kedai kopi, sorok2 pulak tu...
nasir ni pun satu..kulit tebal betul...
Sedih la tgk ank melayu jadi mcmni, diperbodokan oleh mereka2 yang tamakkan kuasa...

Anonymous said...

Bersidang kat kedai kopi sambil minum kopi

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 253   Newer› Newest»