Tuesday, August 19, 2008

BUKIT BINTANG : BINTANG AZIM SEMAKIN CERAH ; LABUAN : SUHAILI TERUS GAH, YUSUF MAHAL MASIH KEJAR DARI BELAKANG !

Kuala Lumpur ( WILAYAHKINI ) -- Ketua UMNO Bahagian Bukit Bintang Datuk Seri Abd Azim Zabidi yang juga merupakan Bendahari UMNO Malaysia dan Wilayah Persekutuan dijangka akan menang tanpa bertanding sebagai Ketua UMNO Bahagian Bukit Bintang.
Walaupun sebelum ini ada cakap - cakap politik mengatakan Azim bakal dicabar oleh Datuk Raof Yusuff, namun Wilayahkini difahamkan Raof menawarkan diri bagi jawatan Timbalan Ketua Bahagian ataupun Naib Ketua Bahagian. Di khabarkan ada beberapa perkembangan menarik di Bukit Bintang kali ini.( Berita lanjut akan menyusul )
SUHAILI MASIH DI DEPAN DI LABUAN ; SUHAILI -18 , YUSUF - 3 :
Sementara itu di LABUAN pula, selepas politik Labuan dikejutkan dengan insiden baling kerusi, siasatan BPR, Penyandang Ketua Bahagian Labuan Datuk Suhaili Abdul Rahman masih menguasai senarai pencalonan dengan mendapat 18 pencalonan manakala Datuk Yusuf Mahal 3 pencalonan.Di khabarkan dua cawangan telah diarahkan mengadakan mesyuarat semula, manakala satu cawangan "digantung". Masih ada 6 cawangan lagi belum bersidang lagi.Minggu ini dikatakan akan lebih menarik -minggu terakhir bagi cawangan - cawangan menamatkan mesyuarat masing - masing !

10 comments:

cnnlabuan said...

cawangan patau patau 1 telah bermesyuarat isnin lepas, tapi tidak dapat disahkan oleh ajk bahagian kerana kertas daftar ahli tidak ada semasa mesyuarat diadakan, difahamkan juga ada "pemuda" yang lebih umur turut mengundi dalam pemilihan pemuda cawangan, dan ada 6 ahli wanita "hantu" juga turut mengundi dalam pemilihan wanita cawangan (6 wanita yang tiada keahlian).

mujako said...

mesyuarat cawangan-cawangan seluruh malaysia telah ditangguhkan untuk minggu ini, dan dilanjutkan tempoh hingga 14 september. mudah-mudahan dalam bulan mulia ni, tak ada orang main kotor dalam mesyuarat cawangan. amin

Anonymous said...

Apa lagi menarik di Labuan? Bagaimana pula di Bukit Bintang ?

anak muda labuan... said...

salam dear readers...

well i believe that its a good idea to postpone...

ramadhan al mubarak...

bulan mulia 2...

sy dengan hati yang kudus lagi perasaan cinta akan tanah air mendoakan agar datuk2 yg berpincang, berdamailah...

kepada mereka yang mengipas dan membarakana api, sudah sudah la...tidakkah kamu syg akan tanah air kita?

kalau kita pun begeget, macam mana la kita maw membangun...

utk mereka di dalam UMNO
tanyalah sama hati soalan ni...
UNTUK APA AKU MASUK UMNO?MEMBELA NASEB ANAK BANGSAKU ATAUPUN UNTUK MENGEJAR PROJEK2??? jawab lah wahai saudaraku d labuan...

sesungguhnya daku diperantauan amat gusar dengan situasi politik di tanah airku tercinta...

ampun maaf saya jika ada yang terasa...

bersama2 lah kita berdoa agar anak2 muda d labuan di jauhi segala najis politik di labuan kelak...

semoga tanah labuan akan diberkati olehnya...

ammeeennnnn~

salam ukhwah...

Anonymous said...

Salam anak muda Labuan.Mungkin Labuan perlu dikekalkan staus quo? Apa pandangan anda?

Anonymous said...

Saya dengar Dato Azim akan menentukan siapakah yang akan menjadi Ketua Pemuda.

Dengan Kekuatan beliau, kedengaran Dato Azim akan meletaklan Tenku sebagai Ketua Pemuda, yang lain akan menjadi Pegawai(walaupun dah cukup quota bertanding). Zafarul akan menjadi Naib Ketua (walaupun Ketua Pemuda Dato Azim akan bertanding sebagai NKP)

Anonymous said...

Anak Jati Labuan:
Dengar2 Suhaili bawa rombongan 20 orang ke UMRAH, selepas dulu bawa 26 orang. Alhamdulillah... Biar bawa orang umrah dengan niat baik dan tak ada niat yang diselindung..
Begitu juga diharapkan agar suhaili menjaga perbuatan dan percakapan beliau bila di mesyuarat cawangan atau dimana2, dan janganlah menyentuh hal PERIBADI ORANG lain.. Orang lain buat salah biar dia yang tanggung dosanya dan tak usahlah suhaili nak lebih2 kutuk dan sebarkan keaiban orang lain. ITU LEBIH BESAR DOSANYA.. tak guna bawa ratusan orang ke umrah kerana dosa terhadap seseorang tidak akan diberi keampunan melainkan DENGAN MEMOHON AMPUN DARI ORANG YANG BERKENAAN.Insaflah..AMIN

buragas said...

dato duhaili tidak pernah memburukkan dengan niat kejahatan.malahan ingin semua sedar dengan kesilapan yang di lakukan...jangan jadi ambuk di tunjang bergayut di pokok je....mengapa....kau kah yang terasa.kau kali eh urang yang di kutuk tu..ah..kalau macam atu,sadar2 tah sedikit...buduh

buragas said...

kali kau ani kana suap 150 - 250 oleh c rapi dgn urang2 ambuknya atu....c mahal mgkn raja suap kau...c mahal bagi 500,c rapi 250...memang kau kutuk dato suhaili...dah masuk dalam parut duit haram

buragas said...

dangar sini baik2...banyak kejahatan yang tak dapat di lihat dari mata kasar....tapi tuhan tu adil.tu sebab dato suhaili mampu bawa orang pi umrah,kerana duit halal.jangan pula duit rasuah yang di bawa umrah.....faham2 lah tuk sapa.sana sini suap,patau2 no 1 suap,sunggai miri suap,sungai lada suap...entah2 tak tahu mana lagi.takut layang2an kampung sendiri pun main suap oleh kuncunya c rapi...takut kalah.
dengar2,patau2 no 1 rm150-200 oh...kena edar...boleh tahan polotik duit.lain lagi sungai labu dan miri....mau puluhan ribu ooooo...nasib sungai lada yang d suap selamat