Tuesday, August 26, 2008

SUHU UMNO PUTRAJAYA BERTAMBAH PANAS ; BELUM ADA SATU KEPASTIAN LAGI ; KU NAN BERTINDAK SELEPAS INI ?

PUTRAJAYA ( Wilayahkini ) --Kehangatan gelombang politik di Putrajaya semakin mendadak walaupun persidangan cawangan ditangguhkan buat sementara waktu bagi memberi laluan kepada Pilihanraya Kecil Permatang Pauh.
Pelbagai episod telah mewarnai UMNO Putrajaya sejak dari hari pertama mesyuarat cawangan dimulakan. Bermula dari kontroversi " ROS", kemunculan Ahmad Fairuz bertanding jawatan Ketua Bahagian, arahan mesyuarat semula kepada beberapa cawangan, penafian Datuk Seri Ali Rustam mengenai kedudukan Ahmad Fairuz sebagai Pegawai Khasnya, penangguhan mesyuarat cawangan Tanjung kali ke 3 berturut, kemelut di Pemuda melibatkan Zaki dan Tun Faizal serta isu - isu semasa melibatkan UMNO Putrajaya menjadikan bahagian ini menjadi " tarikan " utama pelbagai pihak.
Dua cawangan - IXORA dan KASTURI telah diarahkan untuk bermesyuarat semula.Untuk rekod, kedua- dua cawangan tersebut sebelum ini telah mencalonkan Ahmad Fairuz bertanding Ketua Bahagian. Status cawangan BUNGA MAWAR dan BUNGA TANJUNG masih lagi menjadi satu tanda tanya. Di khabarkan pula, Cawangan BUNGA TANJUNG telah "digantung?"
Sebelum ini Ahmad Fairuz yang menjadi perhatian semua apabila berjaya mendapat 4 pencalonan dan hanya memerlukan satu pencalonan untuk melayakkanya bertanding sebagai Ketua Bahagian kini dikatakan mengalami pelbagai "dilemma politik " khususnya selepas penafian Ali Rustam mengenai kedudukanya sebagai Pegawai Khasnya ( Kata Ali Rustam Ahmad Fairuz hanya menjadi Pegawai Khas sampai 31hb Julai 2008) serta perkembangan terkini di UMNO Putrajaya telah meletakkan Ahmad Fairuz dalam fenomena yang lebih sukar.
Ada yang melihat, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor akan menang tanpa bertanding walaupun ada suara - suara yang mahukan penyandang Timbalan Ketua Bahagian Datuk Khairuddin Samad bertanding jawatan Ketua Bahagian.
Ada pihak pula yang "mengkritik" dengan lantang mengenai sikap Setiausaha Bahagian yang sanggup melalaikan tangguggjawanya sehingga isu ROS tertimbul dan hampir - hampir menyebabkan UMNO Putrajaya " lumpuh".
UMNO Putrajaya hanya mempunyai 23 cawangan - satu bilangan cawangan yang kurang di Wilayah Persekutuan sepertimana jugak peratusan pengundi di Putrajaya namun, perkembangan politik Putrajaya dilihat menjadi lebih panas sejak mesyuarat cawangan bermula- lebih - lebih Tengku Adnan kini menjadi Setiausaha Agung UMNO.
Perhitungan antara Zaki dan Tun Faizal bagi merebut jawatan Ketua Pemuda juga semakin rancak apabila kempen - kempen semakin berleluasa sehingga ke Permatang Pauh. Apakah yang akan berlaku selepas ini ? Wilayahkini mendapati belum ada SATU KEPASTIAN di Putrajaya sehingga hari ini. Semuanya terletak di tangan ahli - ahli UMNO Putrajaya selepas ini bagi menentukan hala tuju UMNO Putrajaya.

102 comments:

Jed Yoong said...

bro, kita kini panas kat Permatang Pauh. brother anwar -- oh pejuang rakyat -- majority kurang....
but putrajaya parliamentary seat got how many voters???

si luncai said...

skali lg diingatkan kpd tok nan bhw org2 kanan (tok din) dan kiri (sukri) tok nan lah yg membuatkn UMNO putrajaya kucar kacir krn mngambil peluang ruang2 yg longgar dan tidak diketahui oleh tok nan kpd mrk, brmcm2 crite yg kureng enak didgr di kesemua cwgn dr mrk berdua dgn mengguna pakai nama tok nan tanpa mndapat restu dr tok nan sendiri adakala crite mrk berdua hamlau ni melebihi tok nan dan pak lah sendiri....."HATI HATI TOK NAN" lu pikir pikir lah sendiri beb....

ahli UMNO Putrajaya said...

shukri tu baik dgn dato' din sebab takut tak dapat jadik SUB tu.. bukan apa... biasalah dia.. talam bermuka-muka.. ni lah yang akan merosak kan bangsa Melayu.. harap ku nan ambil perhatian dan cadangan pihak akar umbi..

Anonymous said...

Elehhh..semua nya sandiwara...pecayalah kita semua ahli di letak kan dalam sisi seolah-olah Tok Din akan lawan Ku Nan...sebenarnya tak ada ape, semuanya di susun rapi untuk lemaskan budak Fairuz itu, keadaan kelam kelibut ni dah banyak kali..Dato'Din dgn Ku Nan pasang perangkap untuk tenguk kita semua..hati-hati lah..yang penting SUB mesti di sinkir...

Si Buta Dari Gua Hantu said...

apa2 pun diminta tok nan kena menoleh ke belakang dn tgk sendiri apa yg telah tok din dn sukri mmpergunakan tok nan selama ini, hrp2 tok nan baca lah keluhan ini supaya UMNO Putrajaya dpt dipulihkan semula dan menjalinkan semangat ukhwah diantara akar umbi dn pemimpin ketua bahagian.

Spy Baba........ said...

TOK NAN, betul ke apa yg diceritakan oleh tok din yg telinga sy dgr sendiri dr tok din yg TOK NAN ada memberi AMARAN(warning!)kpd tok ali rustam sekiranya bdk fairuz layak bertanding TOK NAN nk memastikan kedudukan tok ali rustam sebagai naib presiden UMNO akan tergugat atau tidak kesampaian? klu le sampai mcm ini tok din boleh bercerita dgn ketua2 cwgan UMNO di Putrajaya ini membuktikan tok din memang langsung tak boleh dipercayai sama sekali sbb ini boleh membunuh dan mengugat kedudukan TOK NAN. Saranan sy lebih baik TOK NAN bertindak cepat sebelum penyakit ini merebak keseluruh badan UMNO Putrajaya...AWAS....

budak 3 line said...

11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111000000000000000011111111111111111111111111111111
11111111110000000000000000000000000000011111111111111111111111111
11111111000000000000001111111111110000000000111111111111111111111
11111110000001111111111111111111111000000000000111111111111111111
11111100011111111111111111111111111000000000000011111111111111111
11111001111111111111111111111111110000000000000000111111111111111
11110011111111111111111111111111111110000000000000111111111111111
11100011111111111100000011111111111111000000000000111111111111111
11100000000000001000000000100001111111100000111100111111111111111
11110000000000011111111111111111111111110001101110111111111111111
11111000000111111111111111111111111111111111101111111111111111111
11111111111111111110000010001111111111111111011100111111111111111
11111011111000000000011111100001111111111000011101111111111111111
11111000010000000001111000000011111111100000000011111111111111111
11111100001100000111111111111111111110000000000111111111111111111
11111111000111000000001111111111111100000000000011111111111111111
11111111111000110000111111111111000000000000000001111111111111111
11111111111111000111111110000000000000000111111100001111111111111
11111111111111110000000000000000000111111111100000000111111111111
11111111111111111000000000000000011111100000000000000011111111111
11111111111111110000000000001100110000000000000000000001111111111
1111111111111110000000000111110000000000000000000000 0000 1111111
11111111111111000000000000000000000000000000000000000000011111111
11111111111100000000000000000000000000000000000000000000001111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
selamat menyambut hari merdeka...
Hidup datuk zaki..... hidup shahrel azli (bob meranti)

budak 3 line said...

11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111000000000000000011111111111111111111111111111111
11111111110000000000000000000000000000011111111111111111111111111
11111111000000000000001111111111110000000000111111111111111111111
11111110000001111111111111111111111000000000000111111111111111111
11111100011111111111111111111111111000000000000011111111111111111
11111001111111111111111111111111110000000000000000111111111111111
11110011111111111111111111111111111110000000000000111111111111111
11100011111111111100000011111111111111000000000000111111111111111
11100000000000001000000000100001111111100000111100111111111111111
11110000000000011111111111111111111111110001101110111111111111111
11111000000111111111111111111111111111111111101111111111111111111
11111111111111111110000010001111111111111111011100111111111111111
11111011111000000000011111100001111111111000011101111111111111111
11111000010000000001111000000011111111100000000011111111111111111
11111100001100000111111111111111111110000000000111111111111111111
11111111000111000000001111111111111100000000000011111111111111111
11111111111000110000111111111111000000000000000001111111111111111
11111111111111000111111110000000000000000111111100001111111111111
11111111111111110000000000000000000111111111100000000111111111111
11111111111111111000000000000000011111100000000000000011111111111
11111111111111110000000000001100110000000000000000000001111111111
1111111111111110000000000111110000000000000000000000 0000 1111111
11111111111111000000000000000000000000000000000000000000011111111
11111111111100000000000000000000000000000000000000000000001111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
hidup tom/zaidi/yop/amir/budak gemuk amri & yatim

budak30 said...

hidup MUKHRIZ

alcapone said...

http://bangsaku2020.blogspot.com

Ingin tahu said...

Ingin bertanya. Adakah Bahagian ada kuasa menggantung Cawangan. Apakah faktor yang membolehkan Bahagian menggarahkan cawangan bersidang semula. Adkah kedua-dua perkara ini ada dalam perlembagaan dan peraturan persidangan.

hasan al hadi said...

salam,

saudara ingin tahu,

perlembagaan umno sudah jelas di fasal 17.1 dan 10.8 hanya menyebut majlis tertinggi sahaja yang mempunyai kuasa.

posting saya di sini:
http://hasanalhadi.blogspot.com/2008/08/tangguh-tangguh-tangguh-dan-tangguh.html

KAHKAHKAH..... said...

kahkahkah...

spy baba...ko ni confirm orang fairuz sebab tu ko sengaja laga-lagakan ku nan ngan tok din kan...kan....yang aku tahu fairuz yang bagi tahu kat orang-orang yang konon-konon tok ali rustam bagi tahu kat dia yang tok ali dapat warning....ape lah punya spy ko nie.....ko mesti SPY CAP BABA'S.....

ahliUMNOPutrajaya.... said...

WEH si luncai terjun ngan labunya....

BIARKAN....
BIARKAN....

si luncai akhirnya terjunlah dengan labunya.....

si luncai ni pun bengap le....mana pulak yang kau tahu tok din ngan SUB guna nama tok nan???ape keje le kau ni......jangan la asyik porak-perandakan PUTRAJAYA...TOK DIN ngan TOK NAN tak ape-ape....kau yang lebih-lebih.....

UMNO PUTRAJAYA.......

si luncai terjun ngan labunya....

BIARKAN....
BIARKAN....

si luncai akhirnya terjunlah dengan labunya.....

Anonymous said...

aku sokong KAHKAHKAH....

sebenarnya SPY BABA's , SI LUNCAI, SI BUTA DARI GUA HANTU....
semuanya TOLOL.

wanita tanjung said...

aku nak tanya nie..fairuz tu hebat ke sbb dia sanggup beli wanita kami di tanjung? ada sesiapa blh tolong jelaskan tak..saya ragu2..suami saya pun tanya saya fairuz tu kerja apa sebab berhabis duit untuk kempen..

ahli baru said...

saya pun nak tanya jugak la pasal perlembagaan ni. saya masih baru dalam politik, banyak yang saya hendak belajar. kenapa perlu ada pertandingan di putrajaya? kepimpinan sekarang tidak baguskah? adalah kepimpinan yang ada ini merupakan pengasas UMNO Putrajaya?

terima kasih.

Anonymous said...

Pada Mat Ahliumnoputrajaya...tau takpe, aku dah kata Tok Nan & Tok Din memang ngam, wayang yang di mainkan boleh perangkap kou orang, hati hati
suasan begini dah banyak kali berlaku , masih tak ingat2 lagi, akhirnya tak de apa ape2 yang terkotai-kotai kou rang juga..he...he..he..kena main le kou rang...!!!

Precint 10 said...

Kenapa ler ada ketua cwgn-cwgn UMNO Putrajaya ni Buta tapi Celik, Dengar tapi Pekak, Pandai tapi Bodoh, Berani tapi Takut mereka semua ni sdh termakan byk sgt J...........agong yang diberi oleh dua2 si keldai dan bahlol ni (tok din dan sukri)sbb tuh mcm kena cucuk hidung. Minta maaf kpd semua UMNO cwgn Putrajaya sempena menyambut bulan Ramadhan Al Mubarak dan selamat menjalani ibadah puasa dengan hati yang bersih, lebih2 lagi ucapan ini dituju khas kpd shbt saya Dato'Seri Tengku dan Isteri semoga berbahagia selalu dan terus memimpin Putrajaya. Dari insan yg bermastautin di Putrajaya selama 10 tahun di P10 tapi bukan ahli UMNO cuma sekadar pemerhati sahaja.

SmiD 14 said...

1. Aku sokong sapa jadi K.Bhg, Jangan jadi kem bodoh sombong sudah lah tak tahu berfikir, perosak Perpaduan ahli UMNO Putrajaya. Menyusahkan saja Main Politik tapi Rosak bangsa sendiri.Perjuangan Untuk UMNO habuk Tiada. kata Hebat Main Politik,Politik untuk Kepentingan Ketua dan isi perut saja tapi Keiklasan,serta kejujuran Hati Untuk Berjuang untuk UMNO x Terfikir lasung. Main Politik Bukan untuk sokong Ketua Kita kena sokong sapa Bolih Jadi ketua. Itu Caranya.Cuba KC2 berfikir secara matang,Apa sudah jadi dengan UMNO Putrajaya,Kenapa ada Perlawanan,kenapa ada benci membenci,sekat menyekat,gantung menggatung,. Mudah sajasebab nak kan Pada Kuasa.Ketua tiada apa2, ahli pula yanglebih bergaduh dan Masam Muka. Matan Tun Berkata anuar ibu segala Iblis,Iblis pon mampu ikut Ketua atau ahli yang gila Kuasa . Bharian.
2. Fikirkanlah.Dimana Perosak ini Bermula,masing2 siasat,.IBARAT:: Gigi sakit &Rosak.Perlu dBuang. itu caranya.Jangan dijadikan semua gigi yang lain Rosak.Wassalam

pu3 putrajaya said...

ku nan, kasi cabut sama itu gigi yang rosak.. manyak busukkkkk

Anonymous said...

Patut ler kbykkan ketua2 cwgn dan ketua wanita cwgn di putrajaya dan ajk2 nya cuma ada LCE ataupun SRP ataupun PMR paling tinggi MCE ataupun SPM itupun kalau lulus kalau tidak ini lah jadi asyik kena cucuk hidung....

Anonymous said...

Jangan menghina KC dan AJK Umno Putrajaya, Walaupun saya cuma bawa teksi tapi saya ada diploma

Anonymous said...

Wei lu ala silap, bukan KC,KW dan AJK saja, lu ala tanyaka apa kelulusan itu KB sama itu TKB

SmiD 14 said...

SELAMAT MENYAMBUT ULANGTAHUN KEMERDEKAAN YANG KE 51 !beteraskan : PERPADUAN TERAS KEJAYAAN

Semuga ahli UMNO Putrajaya dapat Merdekakan minda kearah Perubahan berfikir, Dgn samangat Muhibah, Kejujuran Dan Ketulusan Semua Pihak.
Selamat Bepuasa. AMin.

Anonymous said...

Kepada semua kwn2 seperjuangan di UMNO Putrajaya disini saya ingin mengambil kesempatan mengucapkan selamat berpuasa semoga diberkati oleh Allah swt hendaknya dan sy ingin memohon maaf terlebih dahulu sekiranya ada perkara2 yg telah lakukan nampak ataupun tidak nampak, sengaja ataupun tidak sengaja kepada semua kwn2 di UMNO Putrajaya khususnya dan Putrajaya amnya. Assalamualaikum.

Anonymous said...

Kepada SemiD 14 ^ Kalau kita berbicara soal politik pada zaman ini mana ada kejujuran. Jujur tidak ada dalam kamus orang politik. Mereka yang jujur dan ikhlas dengan perjuangan pasti akan tersungkur dalam permainan politik yang tidak kenal batas-batas susila dan agama. Idialisme perjuangan hanya tunggal dibibir. Yang ada dalam politik pada hari ini adalah kerakusan, kerakusan untuk mengejar jawatan. Jawatan yang memberi kekuasaan. Kekuasaan yang mengembalikan semula kerakusan untuk membolot kemewahan. Kemewahan yang melalaikan hingga lupa daratan, lupa agama. Kemewahan yang melahiran keangkuhan. Keangkuaan yang menyemai bibit-bit kebencian terhadap gelagat orang-orang politik yang berkuasa. Hingga terhasilah tsunami pada pilihanraya ke 12 yang lalu. Bila tiba musim pemilihan parti golongan yang berkuasa ini masih angkuh menggunakan kuasa bagi mengekalkan kuasa yang mereka genggam. Bertindak mengikut nafsu dan perasaan, menekan menindas, mengugut jadi mainan supaya tidak disaing. Kononnya akulah jaguh, tiada siapa yang berani bertanding. Cukuplah wahai pemimpin2ku. Berindaklah dengan penuh rasional dan hikmah. kerana jika sememangnya kalian telah berbakti, jika sebenarnya kalian telah menabur budi dengan ikhlas bukan kerana publisiti pastinya kalian akan tetap disanjung walaupun kalian telah pergi. Kepada segelintir yang masih berniat murni walau pun kalian dicaci, kalian dinyah ketepi, disingkir dan pelbagai lagi, teruskan tekad, kuatkan semangat, teguhkan niat, junjung matlamat dan bertawakallah kepada Dia Yang Esa.

Kc Wanita said...

Apa crita KakSaadiah Bakar ni, Kena Mainke .. x habis maki hamun kpd Kakzah (KWB) sbb x dpt jadi KWB. Tepatnya Naib diIsi Wanta lain. Saadiah tiada tmpt. Dgar duk Loby popuan kC lain nak buat protes .

Lawk Bodoh Kena main lagi . saadiah2, bunyi sukri xsuka Saadiah. Saadiah kroni Dtk K,Kakzah Kroni DtkTNan. Kita Kcw kroni sapo hah….,dah x betul dah.

… bepusing.Bolan Posa kita kena Tobat lah …… Saadiah dah main kita ckap pon X betul lagi. Rosak Waniat Putrajaya....Malu...malu..malu

Anonymous said...

Salam Ramadhan buat semua, Persoalan yang akan saya tulis ini bukan fitnah, nanti pembaca kata dalam bulan Ramadhan pun nak menabur fitnah. Ianya berdasar kepada pengamatan dan kenyataan. Bukan khayalan yang diada-adakan.

Persoalan Ketua Wanita Putrajaya.

Pertama, sebagai sebuah bahagian yang menjadi fokus seluruh negara, kalau betul kebenarannya, Putrajaya memerlukan seorang KW yang berketerampilan. Berketerampilan dari pelbagai sudut. Sama ada perwatakan dan personalitinya, budi bahasa dan tatasusilanya, kesopanan dan tatakelakuannya, kepimpinan dan idealisme perjuangannya. keperihatinan dan kesanggupan berkhimatnya. Belum lagi mengambilkira kelulusan dan pengalamannya.

Walau pun kita sedar adalah mustahil untuk mendapat seorang KW yang betul-betul idealis dengan semua sifat mulia dan terpuji, tetapi sekurang-kurangnya mempunyai sifat-sifat positif yang lebih menyinar. Kita tidak mahu, bila disebut sahaja KW Putrajaya, orang akan mengaitkan dengan perkara-perkara yang tidak baik, yang negatif.

Jika Sadiah Bakar jadi KW Putrajaya, Bila orang bertanya siapa KW Putrajaya, misalnya.

Orang jawab 'Tu yang LOKLAK tu'.

Contoh - Tengok saja semasa hari penamaan calon dalam piliharaya ke 12 dulu. Perangai dan kelakuan dia tidak dapat melambangkan sebagai seorang Ketua Wanita yang dapat dihormati, (Pada ketika itu dia cuma Naib KW). Dia setaraf dengan beberapa orang pemuda yang terkinja-kinja temasuklah seorang dua AJK Bahagian. Malah Ketua Puteri lebih sopan dan tahu mengawal tingkah laku dan gerak-gerinya.

Hari ini pun bila disebut Sadiah ada orang sebut Sadiah yang simbah gulai di kedai mamak tu. Kalau sifat-sifat ini jadi sinonim dengan beliau ADAKAH INI TARAF KWTUA WANITA PUTRAJAYA.

Ini tidak masuk lagi kalau kita memperkatakan tentang pendirian beliau yang macam lalang mengikut arah tiupan angin. Hari ini mungkin dia boleh berbai'ah dengan Datuk Khairudin tapi dimasa yang sama di boleh sujud bertaatsetia pada orang lain.

Dalam soal ini Azizah ada kelebihannya. Cuma di kalangan wanita sering menyatakan soal cara dan bahasa Azizah yang sering dianggap kasar. Sehinggakan semua wanita yang berdampingan dengannya akhirnya lari meninggalkan beliau. Sifat Kaduk naik junjung, ego dengan jawatan, menjadi pengarah seolah-olah orang lain jadi belaci, semua ini telah mencemarkan nama baik beliau sebagai KW Putrajaya, dan menurunkan saham beliau untuk mempertahankan jawatan KW dalam pemilihan tahun 2008 ini.

Kalau satu orang yang berkata buruk kepada beliau, mungkin orang yang berkata itu yang tidak betul. Tapi kalau semua orang berkata yang sama, tak mungkin semua orang tak betul. Jadi yang tak betul adalah KW itu.

Dari makluman yang diperolehi, perkara tentang sifat KW ini telah pun dinyatakan kepada Datuk Tengku dan melaui Datin sendiri. Tetapi seperti biasa, apa yang disampaikan seperti mencurah air ke daun keladi. Kalau air tak lekat di daun tak apa lagi yang risau kita pula dapat gatalnya.

Inilah salah satu punca masalah yang sering diperkatakan oleh ramai ahli tentang Datuk Tengku. Tidak bertindak, seperti yang berlaku dengan Setiausaha, sehingga ada yang berpendapat kalau nak buang Shokri kena buang Datuk Tengku dulu. Hilang segala jasa yang ditabur, lenyap segala budi yang dihulur. Ini memang sifat manusia yang lebih gemar melihat dan mendengar yang negatif daripada bersifat positif.

Banyak perkara yang diperkatakan dan yang kita dengar. Setiap yang memegang jawatan ada saja ceritanya. Dari Ketua Bahagian, Timbalan Ketua Bahagian, Naib Ketua Bahagian yang dikatakan tidak berfungsi, Ketua Wanita, Ketua Pemuda, Ketua Puteri, Setiausaha, Bendahari, Ketua Penerangan yang sekarang hilang, tak nampak walau pun dalam terang. AJK, KC2, semuanya ada cerita.

Dengan itu, musim pemilihan ini adalah masanya untuk melakukan perubahan. jika diperlukan.

Harus diingatkan:-

1. Tidak semua perubahan membawa kebaikan.

2. Yang pasti untuk kebaikan pastinya memerlukan perubahan

Persoalan yang timbul sama ada:-

Pengurusan sekarang membuat perubahan dengan mengenepikan semua Pak Angguk dan menghantar isyarat kepada perwakilan supaya memilih mereka yang betul berketerampian seperti kreteria yang disebutkan di atas.

Atau pihak pengurusan menanti para perwakilan melakukan perubahan seperti mana sentimen perubahan yang wujud di seluruh negara sekarang, sehinggakan Presiden sendiri diminta mengundur diri.

Ingin melihat UMNO Putrajaya menjadi contoh.

WARGA PUTRAJAYA said...

Aku dapat tangkap dah siapa sebenarnya anonymous2 yang cuba melaga2kan UMNO Putrajaya....Fairuz, Kamaruddin, Tajol, Lokman dan 2 orang agak berumur...aku tahu skang nie korang cuba main cyberwar kan....tak payah lah susah payah...aku dah boleh baca strategik korang...skang ni korang konon memuji Ku Nan tanpa keikhlasan hati korang dan korang kutuk Dato' Din dan Shukri supaya orang semua membenci kepimpinan skang ni....Untuk pengetahuan korang....walaupun kami kebanyakan ahli UMNO di Putrajaya ni yang memegang jawatan bukanlah educated, tapi kami tahu menilai mana kaca, mana permata....Dato' Din adalah Permata di Putrajaya sedangkan Fairuz, Kamaruddin, Tajol, Lokman dan 2 orang agak berumur...termasuklah Zarina, Tengku Bidin, Azali, Hasnol Hadi, Ibrahim adalah kaca yang merosakkan UMNO Putrajaya...kaca yang meninggalkan kesakitan kepada kami warga Putrajaya.....cukuplah...tahi yang korang simbah di Putrajaya sudah pun berbau....

Anak warga putrajaya said...

Itu bau lu ada cium lu sendili punya tai maaa. Selupa Latuk Lin ala kata, lu mau belak cali matang kasi tenggek. itu hal lu ada cium itu bau. Sendili belak sendili cium maaa.

Anonymous said...

WAHAI WARGA PUTRAJAYA - Permata Putrajaya bukan Dato'Din. Nampak betul kau orang Dato' Din sampai kata Permata Putrajaya Dato' Din bukan Dato' Tengku. Tapi orang macam ini kalau jumpa Dato' Tengku dia akan Dato' Tengkulah satu2nya Permata Putrajaya. Nak hidup be!!!!

warga putrajaya said...

ANAK WARGA PUTRAJAYA....

kalau tahi sendiri tu lain cerita...takkan lah tahi aku kau nak cium.....ini tahi yang melekat di UMNO Putrajaya...sebuah perjuangan bangsa...yang telah disimbah oleh Fairuz, Kamaruddin, Tajol, Lokman dan 2 orang agak berumur...termasuklah Zarina, Tengku Bidin, Azali, Hasnol Hadi, Ibrahim....tu la....kau tu cuma Anak Warga Putrajaya....apa yang kau tahu??? aku adalah warga Putrajaya....nampak sangat kita punya nick pun menunjukkan aku lebih dekat dengan Putrajaya...dari segi penggunaan bahasa kau pun dah tahu kau tu cuma orang baru...orang baru yang tak mengerti tentang perjuangan bangsa.....Fairuz, Kamaruddin, Tajol, Lokman dan 2 orang agak berumur...termasuklah Zarina, Tengku Bidin, Azali, Hasnol Hadi, Ibrahim dan beberapa lagi orang yang suka kucar-kacirkan Putrajaya sedang bermain cyberwar...mungkin kau adalah salah seorang dari penama yang aku sebutkan......

Ismail, JPM said...

warga putrajaya

saya berbangga kerana adanya orang yang berani seperti anda untuk menyuarakan kebenaran. Saya pernah mengenali Fairuz, Dato' Din dan Datuk Seri. Tapi, yang saya nampak sungguh ikhlas dalam perjuangan bangsa adalah Dato' Din. Setiap kenduri-kendara, kematian, majlis dia akan sentiasa bersama kami di Putrajaya. Datuk Seri saya dapat melihat dari segi sumbangannya kepada UMNO Putrajaya tetapi saudara Fairuz muncul apabila adanya pertandingan. Saya dapat menilai akan pemimpin jangka pendek dan pemimpin jangka panjang.

terima kasih.

warga putrajaya said...

saudara yang diatas.....

aku memang orang dato' din...kau ada masalah ke??? yang kau sakit hati sangat dgn dia kenapa??? adakah kau tak sehebat dia??? terlupa pulak aku...kau kan bekas BTN....(bekas BTN -orang Ahmad Latif- yang anti dato' din sebab tak dapat naikkan Ahmad Latifkan...)

Anonymous said...

Ibrahim tu orang Fairuz ke, setahu aku dia orang Dato' Din. Dia yang telefon aku jemput datang rumah Dato' Din semasa Dato' Din istihar nak tanding Ketua Bahagian dulu Tak tau lah aku kalau dia dah berubah kiblat. Berapa Fairuz bagi dia. Atau dia dihantar oleh Dato' Din jadi SB.

Anonymous said...

Yasalam...siapa itu Ibrahim ? brahim Kelate ko?? yess dia tu...macam " cat dog " janji ada peteh semua on...???

hasan al hadi said...

salam

caw meranti sudah menerima tarikh baru daripada bhgn, 06/09 hari sabtu.....

lanjut di sini:
http://hasanalhadi.blogspot.com/

Anonymous said...

aaaahhh....kalau brahim tu sape tak kenal???masa pilihanraya sibuk dok lobi kat datuk din nak dapat peteh jaga makanan konon...dah dapat peteh bagi kembung perut anak bini dia....hari ni fairuz bagi peteh dah sibuk dok jilat fairuz.....tu lah brahim klate......

Anonymous said...

fairus lepas ni hilang jugak lah macam ahmad latip..

ahli meranti said...

"penafian Ali Rustam mengenai kedudukan Ahmad Fairuz sebagai Pegawai Khasnya"

ada tanjak ke nak memimpin...awal2 dah kelentong kami ahli Putrajaya...walaupun aku cuma kakitangan kerajaan tapi aku tak setolol Fairuz yang sanggup menjual maruah......

zaman said...

betul ke Fairuz bukan pegawai khas? lepas tu dia keje apa? Tengku Bidin kata dia pegawai khas

Anonymous said...

Mane ginye cite Sadiah, cite Ibrahim pulak yang timbul. Dari maklumat yang aku terime die ni memang disuruh/diupah untuk dapatkan maklumatpergerakan Firuz.

Aku nasihatkan pada Sadiah lupekan jele nak tanding jadi Ketue wanita, tarik diri je. lagi pun semua yang layak tanding Naib KW semua dah lari, Hidayah pun dah lari pada Zizah. Hadayah KW Matahari mesti die ikut Datuk Tengku. Aku berani betaruh kalau Sadiah tanding mesti kalah punye le.

Kalau nak tanding juge. Sila kemukekan manifesto, kalau ngam aku pun akan sokong.

Anonymous said...

zaman...

kau jangan la percaya dengan cakap kelentong puak2 demo ni..

WARGA PUTRAJAYA....

kau lupa nama CIKGU IKBAL (caw. kasturi)ke? dia pun puak sana gak...

Anonymous said...

aku rasa saadiah dia lebih layak (dari segi kemanusiaan) jika dibandingkan Zarina...nampak je orang pelajaran tapi lagi biadap..

Anonymous said...

betul aar zarina tu poyo. macam bagus. pilih bulu nak kawan.

aku adalah aku said...

aku sokong Ku Nan-KB, Dato' Din-TKB, Tn. Hj. Nordin-Naib......................................................

AKAL ANUGERAH ALLAH S.W.T. said...

Senarai nama yang berkomplot memecahbelahkan UMNO Putrajaya.

Fairuz, Zarina, Tengku Bidin, Azali, Hasnol Hadi, Ibrahim, Dato' Khairun, Alias Rejab, Cikgu Ikbal, Mohamad, Taufik, Fauziah Sohoud, Osman Sarikin, dan dibantu oleh bekas-bekas BTN yang tak disambung kontrak atas sbb tertentu Kamaruddin, Tajol, Lokman dan 2 orang lagi.

AYU, ahli jejarum said...

sesamalah kita ingat-mengingati.

pada bulan yang mulia ni janganlah membuat perkara2 mengurangkan pahala kita.

ada dikalangan kita yang asyik menyuruh orang bertaubat sedangkan dia sendiri tidak mengingati dirinya untuk berbuat demikian.

kita tidak dapat menentukan dosa dan pahala seseorang.

tapi, kita masih boleh mengelak daripada terjerumus kepada caci maki terhadap orang dengan mempunyai satu prinsip.

'DOSA DENGAN ALLAH S.W.T BOLEH BERTAUBAT, DOSA SESAMA MANUSIA...HARUSLAH BERDEPAN DENGAN EMPUNYA DIRI'.

RENUNG-RENUNGKANLAH...BUAT DIRI SAYA DAN SESAMA KITA.

Anonymous said...

BEROMBAK BAK GUNUNG, BERALUN BAK BADAI, TASIK PUTRAJAYA TETAP UTUH.KILAT SABUNG MENYABUNG, HALILINTAR MENJILAT BUKIT DI PRISENT.9, RUNTUH SEGALA BUKIT, BOTAK SEGALA LURAH,BERGEGAR PUTRA HARMONI YANG TAK BERAPA HARMONI,NAMUN KU BIDIN TETAP BERTANJAK SEPERTI PANGLIMA YANG KEHILANGAN KERIS KONTOT..HA..HA..HA

maarabbuka said...

Wahai akal anugerah taala.n ahli Anonymouse yang Terlibat.

Jg suka memFitnah,MakiHamun sesama Manusia, berfikirlah secara matang .
Agar DiFikirkan dulu yang mengatakan itu lebih jahat drpd syaitan. Jgn pandang orang itu jahat, kita adalah lebih jahat,pandang orang itu baik,Insaalah kita terbaik.
Allah S.W.T mencerca pd Manusia yg mencari keburukan Orang Lain.

Jauhkanlah.....Amin.Bolan Posa ni.

Rasa Sedih dan Terkilan said...

Kalau mcm ni lah perangai kita ahli2 UMNO Puurajaya khususnya dan UMNO Kebangsaan amnya yg suka mengutuk dan mencerca sesama sendiri serta menikam kawan2 yg seperjuangan didalam UMNO, sy rasa betul cakap Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim besar kemungkinan pd 16hb September 2008 ni terlongkup UMNO kita kalau kita tidak sedar apa yg telah kita lakukan sendiri....ingat ingat lah semua wahai sahabat sahabat seperjuangan ku dalam UMNO Putrajaya....mana nak letak muka nanti??????

Anonymous said...

Aku kenal ada komen di atas nampak maca bahasa Sadiah aje, Aku cume nak nasihatkan padamu. Kalau meme manamu dak tercatat akan jadi KW Putrajaya mu pasti mene. Kalau Zah, akan jadi Zah lah dia, Kalau nama Zarina, Zarina lah jadinya. Yang penting tunjukkan nilai- nilai murni moga perwakilan akan pilih demo. Tak perlulah layan sangat cite-cite loklak dalam blogni. tambah lagi sebut nama satu-satu. Akhirnya orang akan tau juga sape yang tulis.

Penyedap Tok Din said...

apa ler punya bodoh org kat atas nih main serkap jarang aje mcm nih ke ahli UMNO Putrajaya hancus berkecai ler kalau yg mcm nih boleh buat cucuk hidung gerenti ikut kata taukeh punya sbb bahlol main terjah aje, yg tulis nih bukan sadiah lah badigol...hahahahahah...kalau x tau jgn main hentam aje tohlol...

SKG DTADNAN said...

AKU ADA CEK KAT BLOGERS.NAMA SAADIAH DISEBALIK NAMA wARGAPUJAYA. DAN NAMA ANONYMOUS2 (GILA BAHASA 2 )ADALAH NAMA KRONI DK. MANUSIA YG SAMA ENTAM DAN FITNAH KEM AFO,AZALI DAN PAKUBIDIN .kEM DK BUAT KERJA BODOH PECAH BELAH . KEM AFO YG KENA.DEPO YANG MEMECAHBELAH AHLI PUTRAJAYA.
HIDUP KEM AFO. SY SALAH SAORANG WAKIL KEBHG. SOKONG.

Berani Kerana Benar said...

Setahu aku org2 Tok Din lah yg buat huru hara kat blog nih knp nk salahkan org lain plak....cuba berbaik sangka dibulan mulia nih...

KAHKAHKAH.... said...

AKU KESIAN LER TGK KAN ORANG2 AFO NIE. NAMPAK SANGAT DAH KORANG NIE DAH HURU-HARA........ASYIK2 KORANG ATTACK TOK DIN....YANG AKU TAHU LA KAN....YANG SUKA GUNAKAN CYBERWAR NIE ORANG2 BTN...OOOPPSSS....SEKARANG NIE BEKAS2 BTN....DAH LAH TU...TOK DIN TAK DE KENE MENGENE NGAN BENDE2 NIE...PENAMA2 DIATAS(KEM AFO)....MENGELABAH APE HAL...

saya sayang UMNOPUTRAJAYA said...

saudara Skg Tgadnan.....

dahlah...kau tu KEM AFO...kau nak porak-perandakan kami orang Putrajaya ye...................KONON SOKONG TG ADNAN......macamlah aku tk tau kau tu sape..............

warga putrajaya said...

untuk pengetahuan anda sekalian saya bukanlah saadiah bakar....

orang buta tuli je kata hasil tulisan nie saadiah punye....

KEM AFO....korang jangan pandang rendah dengan TOK DIN....asal menyokong TOK DIN je....korang kaitkan dengan saadiah bakar....

untuk pengetahuan korang....MASIH RAMAI LAGI YANG TEGUH BERDIRI BERSAMA-SAMA DATO' DIN DALAM MEMPERKASAKAN BANGSA.......

puteri UMNO said...

aku gelihati lah tengok badut2 FAIRUZ nih.....

Anonymous said...

Betul ke Shokri ada buat pertanding "SIAPA PUNYA". Aku cadangkan Fairuz masuk sama. Dia perlu lawan dengan Shokri aje. Kalau dia menang atau kalah dengan shokri, Shokri tau akan jawapan seterusnya.

Anonymous said...

Pertandingan ini di buat di Malaysia ke Indonesia

Anonymous said...

acam mana Fairuz boleh team up dengan Azali. Setahu saya dia orang berdua tu tidak sehaluan walaupun dalam satu cawangan. Ini Saya dengar dari mulut Fairuz sendiri. Dulu pun saya pernah dengar Azali selalu kritik Fairuz. Susah nak percaya sebab Azali dengan Zarina pun ada masalah, Zarina satu-satunya orang Putrajaya yang buat kerja Fairuz. Kalau Azali team-up dengan Fairuz dia boleh terima Zarina ke. Tak faham. Atau ada mainan politik dalam hal ini.

Anonymous said...

Senang je, sebenonya Azali tu nak bunoh Fairuz sebab itu dia suruh Fairuz pegi Lawan Ku Nan, Dia tau Fairus mesti kalah. Kalau Fairuz kalah lenyap pencabar dia di Ixora utk tahun2 depan. Azali tu pun bukan bodoh.

Cerdik sikit said...

Siapa kata azali tu bukan bodoh. bagi aku dialah orang yang paling bodoh. dari 2004 lagi kalau masa itu dia bersama Dato K, dia dah jadi Naib Dah. Kali ini dia ulangi kebodohannya dengan menyokong Fairuz, dia ingat Fairuz boleh menang ke nak dapat kuota pencalonan pun belum tentu lagi. Tak ke bodoh nama nya tu. Kalau dia sokong Dato K senang-senang dia boleh jadi naib ganti haji nordin.

Kalau dari awal dia tim sama Dato K, mungkin Dato K boleh Jadi Ketua Bahagian, dia jadi timbalan. Lagi tinggi jawatan, 2 X bodoh. Aku kata dua kali bodoh ye, bukan dua-dua bodoh. Aku tak pandai tapi cerdik sikit dari azali tu. paling kurang aku dapat jadi ajk yang dipilih bukan macam dia dilantik sekarang apa dah jadi - melayang!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Tak pandai politik nak berpolitik Bodoh le namanya tu.

Anonymous said...

aku rase org kat atas nih lg bodoh dan badigol, bulan puasa ni cuba bawa byk2kan beristhigifar dan berzikir kan byk pahalanya dr mengata org...

Anonymous said...

ala puteri umno kau memang ler sokong bapak kau sbb kau anak dia....bapak dgn anak sama aje kurang ajar....

kahkahkah said...

kahkahkah aku letak puteri jerk korang aku anak tok din.aku takde kait pertalian darah dgn dia lar.aku sajer je pakai nama puteri..korang dah mengelabah..takkan aku nak letak ali bin ape kot nampak sangat korang nih anti tok din..sampaikan anak dia pun korang heret..bodoh2..kena provok skitt dah mengelabah..kate geng fairuz..fairuz tak ajar ker kalau kena provok jangan mengelabah..

prihatin said...

assalamualaikum kepada umat islam di Putrajaya...kita kan sesama umat islam...kenapalah sampikan kaitkan ahli keluarga orang dan memanggil anak dato' din tu kurang ajar...

cubalah kalau anak anda yang dipanggil kurang ajar apa perasaan anda? Benarkah puteri yang diatas tu anak kepada dato' din? saya juga ahli puteri....bukan cuma anaknya sahaja puteri...mungkin juga anak anda yang dimaksudkan juga merupakan ahli puteri...

bawa-bawalah beristiqfar di bulan yang mulia ni...

pandai sangat ke saudara mengajar anak.....

kahkahkah said...

Melayan org2 bodoh yg kureng pelajaran ni lah jd nya kita pun nnti jd mcm dia org lebih baik aku layan anak aku kat umah lg bagus dpt gak hasilnya....nnti aku pun jd kena cucuk hidung mcm org2 tok dalang (tok din) dan sukri (badut) tuh....

warga putrajaya said...

kadang2 bila aku dok pikir2kan tok din dgn sukri ni pun bahlol dan bendol jugak dia org ni, yg nk takut dgn org2 AFO nk buat apa biar lah dia org nk memekak.

kahkahkah said...

prihatin sy cuma ada 3org anak lelaki jd apa salahnya aku kutuk puteri sbb tak ader kena mengena dgn aku.

Anonymous said...

Dato' K pun giler kuasa sangat. Nak buat UMNO hak anak beranak dia. Anak perempuan jadi KP matahari. Yang lelaki pulak, masih kencing bercabang dijadikan KP Anggerik. Itu sebab bersekongkol dgn saadiah badigol. Sebab si saadiah nak makan duit dato' k.hancus umno putrajaya..........

kahkahkahkah.... said...

kau sakit hati ke?? yang anak2 kau tu bengap tak nak bercampur gaul ngan masyarakat ape hal?? anak2 dia dicalonkan kalau tak puas hati kau bagi la anak kau lawan....aku rasakan mesti kau takut sebab anak kau tu mungkin kutu jalan.....kahkahkahkah....at least dia tahu kat mana anak dia...berjasa gak kat bangsa...anak kau ape ade?????

pemuda anggerik said...

weh....aku pemuda anggerik.....korang jangan kutuk ketua aku tau....kalau dia lawan ketua pemuda confirm menang sebab geng kami ramai ooooo....

hafiz said...

apesal? air kencing dia kene muka kau ke???????? panggil anak kau kesatkan aarrr...takkan biar kot kau kene air kencing....jangan2 kau ni kaki kencing kot...

Anonymous said...

setahu saya, dato' k tak penah lantik anak dia ke jawatan tu, yang lantik ahli cawangan...jadi...fakta disini...bukan aje dato' k popular....anak2 dia pun popular gak la sebab dia orang pun dilantik.....tu pun dia orang dari cawangan yang berbeza kan...agak nye la kalau masuk cawangan si pengata di atas....maka si pengata tu pun tumbang....

Anonymous said...

Helo pemuda anggerik kau duduk blok mana, tingkat berapa........aku budak2 anak dato' K semua bukan duduk P8....Duduk luar presint 8 tapi kerana nak sangat anak dia jadi ketua pemuda cawangan anak dia dan konco2 masuk kat cawangan anggerik dgn persetujuan si saadiah badigol. Aku budak anggerik asli.aku memang menyampah ada kp caw budak2. baru umur 20 tahun. tak pernah ada kat kawasan blok. tapi syabas sebab bapak kau dato k. jadi dapat la nasihat politik. jaga kau mangkuk, kami akan mandikan kau balik pada tahun 2011.Ingat dato' k kau dah kacau kami di anggerik.

farhan said...

aku rasa, ko pon xde masa meeting.. apsal x dtg??? kalau ko budak anggerik asli apsal aktiviti2 dlue ko xde??? kalo gentle bgtaw la nama ko la...

lone ranger said...

apasal nak citer anak dato k plak??? korang nk bg dia lawan kb plak ke???

kahkahkahkah....... said...

kahkahkahkah....

dah masuk lak dah anak dato' k...family dia popular laaa...fairuz dah tenggelam nampak....takkan budak umur 20 tahun lagi panas pada fairuz....kahkahkahkah.....

anak klate said...

ape2 pong tok din gak yang hebat...kawe anok klate jati...tok din tok kenegerian...dio tok kisah ado bisan klate....ambo relo ikot dio gie kenduri kat klate ari tu....tu pong tahun 2005...jadi doh sejarah....

sokong ketua said...

kalau kau budak anggerik sejati apesal masa pencalonan ketua pemuda anggerik kau tak keluarkan nama lain. aku tahu sebab ape...kau nie bukan nye pemuda tapi kau balaci fairuz yang dah terlepas umur pemuda.

pemuda anggerik said...

ape kata kita mandikan je pengecut yang konon2 nak mandikan geng kita. kita mandikan dia kat bilik jenazah. kasi kene badi sikit baru dia ada akal.

kuang3.. said...

wah..wahh..wahh..glamour giler family dato'din nih sampai anak dia kencing pun geng fairuz tau dia kencing bercabang..woi geng fairuz..ko ade video x anak dato'din tuh kencing bercabang?kalau ade masukkan lar dlm youtube boleh aku tengok..hahaha..kesian ekk gile nak pegang jawatan kb tapi xboleh pas tuh para penyokong sampai jadi gile cam tuh...iskk..iskk..iskk

ahli segambut said...

pada pandangan saya sebagai ahli luar putrajaya, saya merasakan tidak salah adanya ketua pemuda berusia awal 20an. kita memerlukan pelapis bagi meneruskan perjuangan bangsa dan agama demi negara tercinta. melentur buluh, biarlah dari rebung. kalau sudah jadi buluh baru nak berkecimpung itu memang susah dilentur dan tidak mustahil juga mereka2 ini terdapat di kalangan ahli2 yang ingin menjawat jawatan dan sanggup melakukan apa sahaja termasuk memfitnah dan mencaci cela sesama kita.

ketua pemuda yang dimaksudkan sepatutnya dibimbing bagi meneruskan perjuangan, bukannya melunturkan semangatnya demi memperjuangkan nasib bangsa kita.

kahkahkahkah....... said...

kahkahkahkah...giler lah....sampai kencing orang pun nak dipolitikkan...bangang giler fanatic fairuz tuhhh......kahkahkahkah...

Anonymous said...

zaki bagi rasuah bawak orang pegi umrah ke???? wah...hebat mesti lebat...

terkejut aku said...

Wah, yang ini lagilah, setahun jagung dah boleh main politik macam ni. kalau dah tua-tua nanti macam mana lah pulak agaknya dia nak panjat naik atas.

Anonymous said...

Kalau dia nak naik atas cepat...aku cadangkan dia tanam je pokok kacang macam citer Jack and the Beanstalk cepat la naik

kahkahkahkah....... said...

kahkahkahkah.....

nak naik atas...kahkahkahkah....rupa-rupanya ketua pemuda bahagian ngan ketua puteri bahagian sama2 dok cuba bertanding exco.....kahkahkahkah......bahagian pun korang tak terjaga...kucar-kacir....kahkahkahkah......

UMNO Labuan said...

nampak sangat ahli2 cwgn, kcwgn, UMNO Putrajaya bercakap tak pakai otak tp pakai lutut, korang semua ni lulusan apa hah, kemungkinan korang ada lulusan salah satu dibawah ini:-
1. Lulusan Mengumpat
2. Lulusan Mengeji
3. Lulusan Menipu
4. Lulusan Air Liur Basi

KAHKAHKAHKAH....... said...

TAK PAYAH PENING2 KAN KEPALA DAH, SERABUT KORANG BUAT NUKILAN PANJANG LEBOR NI....DAH PENAT YEOP TENGOK KC2 YANG DEGIL NAK MAMPUS. CAWANGAN DAH GANTUNG TU DAH LAH....KALAU KC IKUT PERATURAN, DAH BAWAHAN PULAK YANG GILA SAMPAI BUAT NOTIS MESYUARAT TAK SAH DAN TAMPAL KAT LIF..... DAH HABIS TU HABIS JELAH....LAGIPUN DAH TAMAT DAH TEMPOH.....SELAMAT BERSIDANG DI BAHAGIAN PULAK YE.....TAHNIAH YE KEPADA SEMUA CAWANGAN KERANA TELAH SELESAI....

BON VOYAGE MESYUARAT CAWANGAN.....

WELCOME MESYUARAT BAHAGIAN.......

Anonymous said...

Wah, wah sedap kau cakap pemuda anggerik. Nama aku syed. Aku memang budak anggerik. Aku budak saiful. Apahal sekarang kau tak puas hati ker? Kau ingat sikit, Dato K bersekongkol dgn si saadiah masukkan anak dia dgn budak2 kencing bercabang utk tumbangkan saiful. Butuh korang budak2 kecil. Aku memang tak puas hati. Kau tu budak2 lagi....Tahu ke pasal perjuangan umno.......aku tahu korang tu suka berfoya2 dengan budak2 perempuan. Sibuk bawak kereta yang bapak kau belikan ke hulu ke hilir dengan budak2 perempuan. Macam ni kualiti kp anggerik.tak paham aku. Namun akibat kerakusan dan ketamakan kuasa politik, manusia sanggup lakukan apa saja demi jawatan.

Anonymous said...

kahkahkahkah....

apehal kau sakit hati....kalau setakat budak saiful je.....nampak sangat kau tu batak dia....dia sendiri tak datang meeting apehal....kalau dah tahu budak je yang nak lawan dia ape hal tak turun....nampak sangat pemuda tak nak dia....syed dah lah....tu pun kalau betul kau tu syed...tak payah nak kecoh2....

dah bapak dia belikan dia kereta...dia punya hal lah....kau mintak kat bapak kau....kau tak puas hati ke...?????kenapa... budak pompuan yang dia bawak tu adik kau ke?????


dah lah....tak payah nak buat cerita mengarut kau tu....aku rasa kau cuma gunakan nama syed je ni....saiful tak datang meeting...kau pulak buat kecoh....weh dongol....benda tu dah lama lepas....tongok...tongok....

kahkahkahkah.... said...

syed....air kencing dia orang yang bercabang tu kene muka kau ke????

kalau aku la...bukan bagi muka je....aku bagi dia minum sekali....kahkahkahkah.....

kahkahkahkah...... said...

kahkahkahkah....

apehal kau sakit hati....kalau setakat budak saiful je.....nampak sangat kau tu batak dia....dia sendiri tak datang meeting apehal....kalau dah tahu budak je yang nak lawan dia ape hal tak turun....nampak sangat pemuda tak nak dia....syed dah lah....tu pun kalau betul kau tu syed...tak payah nak kecoh2....

dah bapak dia belikan dia kereta...dia punya hal lah....kau mintak kat bapak kau....kau tak puas hati ke...?????kenapa... budak pompuan yang dia bawak tu adik kau ke?????


dah lah....tak payah nak buat cerita mengarut kau tu....aku rasa kau cuma gunakan nama syed je ni....saiful tak datang meeting...kau pulak buat kecoh....weh dongol....benda tu dah lama lepas....tongok...tongok....

Anonymous said...

aku rasa bukan syed nih. pengecut nih guna nama je. kalau betul pun apehal kau siap sebut kereta bapak dia beli semua. ayat macam CEMBURU je orang ada kereta. tinggi sikit la darjat dia dari kau tu.

pemuda anggerik said...

kalau aku pemuda anggerik kau ape hal lak? at least aku datang meeting pilih siapa nak jadi kp aku. kalau kau budak saiful, mana saiful masa tuh? dah lah, saiful tak nak jadi kp anggerik dah. dia malas sebab ada budak yang tak guna macam kau ni lah. susahkan dia je.

pemuda anggerik said...

kalau aku pemuda anggerik kau ape hal lak? at least aku datang meeting pilih siapa nak jadi kp aku. kalau kau budak saiful, mana saiful masa tuh? dah lah, saiful tak nak jadi kp anggerik dah. dia malas sebab ada budak yang tak guna macam kau ni lah. susahkan dia je.

Anonymous said...

tahniah ketua pemuda anggerik.......tahniah ketua pemuda anggerik.......tahniah ketua pemuda anggerik.......tahniah ketua pemuda anggerik.......tahniah ketua pemuda anggerik.......tahniah ketua pemuda anggerik.......

pemuda anggerik said...

kalau kau nie memang syed...apehal masa meeting hari tu kau blah......sudah lah....cakap ngan kau pun tak guna....walaupun ketua pemuda tu budak lagi tapi dia tak de macam kau nih....dia ada lah otak...tak de buat khianat kat orang macam kau kutuk dia skang nih....dah lah mencarut...tak de etika langsung......kesian mak bapak kau tuh....