Friday, August 8, 2008

SEGAMBUT TERKINI: SIAPA LEBIH BERKALIBER ? UNDILAH PILIHAN ANDA ! FORUM TERBUKA : MASA DEPAN UMNO SEGAMBUT ; APA PANDANGAN ANDA ? DKA MASIH GAH ?

Kuala Lumpur ( TERKINI ) -- Diatas permintaan ramai, Wilayahkini telah menukar tajuknya kepada " SIAPA LEBIH BERKALIBER?" Pada masa yang sama , perkembangan semasa di Segambut menyaksikan kedudukan Senator Datuk Kamarudin Ambok atau lebih dikenali sebagai DKA dikatakan masih kuat melalui analisis secara rambang yang telah dibuat oleh Wilayahkini, baru -baru ini. Malah, dalam proses pengundian yang sedang dijalankan oleh Wilayahkini, sehingga hari ini Kamarudin Ambok berada di depan dengan mendapat 55% undi manakala pencabarnya Hadi Mad Zam pula mendapat 37% undi.Pada masa yang sama, kempen di Bahagian Segambut ini dijangka lebih " panas" lagi minggu ini. Detik - detik dan bahang pemilihan kini semakin dirasakan.Isu peruntukan PRU 12, Geng ATM bergerak, kelantangan dan keberanian Hadi, kelemahan kepimpinan Bahagian, Datuk Kamarudin - sebagai Senator, kemelut di Pemuda sehingga menyaksikan 3 pemimpin Pemuda mahu mencuba nasib, Puteri dan Wanita mahu sokong siapa? merupakan diantara isu yang yang kini menyelubungi UMNO Segambut sejak persidangan cawangan di mulakan.Ada pihak pula berkata sesuatu " tak kena" di Bahagian Segambut. Calon Ketua Pemuda UMNO - Rizal juga telah menghantar pandanganya kepada Wilayahkini dalam ruangan komen - mengunakan namanya sendiri.Apa selepas ini ?
BERITA SEBELUM INI.....
___________________________________________________________________________
Kuala Lumpur ( WILAYAHKINI ) -- Diatas permintaan pelbagai pihak, Wilayahkini telah menyediakan satu platform khas kepada ahli - ahli UMNO di Bahagian Segambut untuk mengundi calon pilihan mereka untuk jawatan Ketua Bahagian. Ruang undi telah disediakan disebelah kanan ruangan blog ini. Wilayahkini telah menampilkan nama dua calon yang diwar- warkan akan bertanding bagi jawatan Ketua Bahagian iaitu penyandang Ketua Bahagian Senator Datuk Kamarudin Ambok dan Bendahari Bahagian Sdr Hadi Mad Zam. Wilayahkini juga ingin mengambil kesempatan disini untuk merakamkan terimakasih kepada semua komenter yang telah memberikan sambutan yang begitu hangat sekali untuk berita yang terdahulu sehingga mencecah lebih daripada 100 komen sehingga hari ini.Pada masa yang sama kami di Wilayahkini juga ingin membuka FORUM TERBUKA yang BERTAJUK : MASA DEPAN UMNO SEGAMBUT ! Hantarkan komen anda serta pandangan untuk dikongsi bersama selain kita mengundi calon pilihan masing - masing.Kami juga mengalu -alukan pandangan secara berasingan untuk Puteri, Wanita , Pemuda dan Bahagian. Untuk rekod ruangan Forum ini diadakan atas permintaan pelbagai pihak.Marilah kita sama - sama berkongsi pandangan secara berhemah. Wilayahkini juga akan gabungkan semua komen - komen yang telah dihantar ke posting yang sebelum ini. Salam Perjuangan !

84 comments:

Pemuda Pemangkin Reformasi said...


Matta ni mattimu
Jajipi Napaja
(pepatah Bugis)


"Kalau takut pada risiko...
jangan bicara tentang perjuangan!!"

Anonymous said...

aku sokong combi..hezreena haprak

Kelapa Segambut said...

Saya pilih YB DKA! Tak pernah dalam sejarah Segambut kita mempunyai seorang YB. Kita patut bangga dan beri dia satu peluang lagi.

Pada pandangan saya, Hadi Zam patut tunggu term satu lagi. Tak perlu la bawak isu duit PRU12. Sebabnya takde isu dah. Sekarang ni kalau dia nak praktik kan demokrasi silakan. Tapi jangan la ikut perangai geng2 atm bergerak dimana sanggup taburkan duit dimerata cawangan Segambut semata-mata nak meraihkan populariti dan pencalonan.

Saya rasa YB DKA ni eloklah kita beri dia satu term lagi untuk habiskan term senator dia.

Anak Jati Segambut said...

Hidup DKA!!!!!!....... Hidup DKA!!!!!!!!!!.... Hidup DKA!!!!!!!!!!!........... adi zam pigidaaa..... dapat duit projek dari jawatan lantikan bendahari sekarang bawak beamer anak beranak dari projek umno..... lepastu lupa daratan dengan orang yang tolong dia dapat jawatan tu...... adi... ko ingat ko boleh menang ke? dulu dato kassim menang satu undi.... ko ingat jawatan ketua tu ko boleh menang ke? kalau menang pun ko boleh bawak ke? jawatan bendahari pun ko tak boleh jaga...... ini nak jadi ketua?..... habislaa segambut..... kalau adi zam ketua bahagian.... mahadey ketua pemuda..... dua2 geng geng atm bergerak!...... pangkah adi habisla melayu dijualnya nanti.....

Anonymous said...

Saudara mederator...
Adakah soalan 'Siapa lebih popular' sesuai diutarakan disini ?

Saya rasa ia patut ditukar kepada :

"SIAPA LEBIH BERKALIBER" utk jawatan Ketua Bahagian....

- Pro Rizal & DKA -

DKA supporter said...

woiiit adi..... berucap pun tak reti..... nak bawak segambut ke depan?...... aku tak percayalaa orang macam ko bila berjawatan dalam umno tinggi sikit bawak kete mewah tetiba aje..... dulu ko memang berjuang untuk bangsa sekarang berjuang untuk individu..... melampau betul budak adi ni!!!

Pemuda Segambut Luar said...

betul tu Pro Rizal & DKA,


disini kita kena pikir sapa yang lebih berkaliber dan boleh berfikiran jauh tanpa menggunakan fulus.......


aku rasa sori betul kat kumpulan ATM.... salah langkah.... ingat orang suka tabur2 duit..... aku pun sokong 101% peratus yang Rizal dan DKA boleh bawak segambut jauh...... mereka ada vision. korang tanya mahadey dan adi zam apa yang dia nak buat untuk segambut?


DKA penyelamat Segambut!

Anonymous said...

Pemuda segambut luar...

Ada kebenaran dlm kata2 awak... tapi malangnya DKA tidak nampak pd kebenaran tersebut. Dia hanya nampak 'peluang' yang bakal timbul....

KTM Segambut said...

Kaliber , tentulah DKA. Mungkin approachnya kena ubah sikit . Lebih kepada mesra ahli-ahli Segambut tanpa mengira cawangan.

Insyallah , DKA boleh memimpin lagi 1 term, dengan perancangan yang baik dan lebih fokus. Kerana kawasan segambut mempunyai keperluan dan permasalahnnya sendiri.

Anonymous said...

tula adi tu bukannya ade pelajaran anak2 dia pun poyo semacam je berlagak kehulu kehilir ngan kete besar dia

dah ada tiket perwakilan said...

Salam...
DKA & Hadizam sama aje pernah seteru, pernah bersatu. Kami yang tentukan 'Perwakilan'. Imbas sejarah dr awal Parlimen Segambut. Pecahan Lembah Pantai n Kepong. Damansara + Segambut = Parlimen Segambut. Cerita org luar or org dalam semua sama nak Jawatan Ketua Bahagian. Kita perlu tau apa yang sebenarnya terjadi dan sebab2 mereka ini beradu kekuatan. Nak tau kenalah tanya kedua-dua pihak jangan dengar cakap kempen 'Manager' ajeee.
Mereka berdua ni sebenarnya tidak seperti dahulu kalau dilihat dari senario pemilihan yang lepas ada 2 kem. Ikut Kapt.Azri (Sori 'Dato') + DKT & DKA + Hadizam. Sekarang ni sebenarnya semua calon persendirian saling besandar antara satu sama lain. Dia kata org ni sokong ni yang lain pun org ni gak so dah pecah pun nasibler kamu semua. Duit PRU banyak gak balance masa pru nape tak bagi kat bawah naya kami yang kempen utk BN duit tak dapat penuh. Yang tu mana dapat duit nak bertanding. Semua angkara duit. MT Kata jgn guna duit tapi pandai cakap aje yg kj tu mana buat duit. sekarang duit dah jadi mainan kita kena ada prinsip bagi amik undi belum tentu k. Salam Perjuangan utk semua

Yang masih belum bersidang said...

Apabila adanya pertandingan di peringkat bahagian, ada pihak yang membuat kesimpulan bahawa ada yang tidak kena dengan pimpinan sekarang. Kesimpulan itu tidak semestinya benar. Kadangkala pertandingan itu wujud atas sikap untuk mendapat kuasa atas alasan apa sekalipun.

Maka, mulalah sikap tuduh-menuduh termasuklah isu pengagihan wang PRU-12. Dengarnya mantan Ketua Pemuda Bahagian dan setiusahanya Sdr. Mahathir yang dipilih oleh beliau untuk menggantikan tempatnya sebagai KP Bhg Segambut turut sama menimbulkan rasa tidak puashati dan kurang senang atas isu tersebut.

Timbul juga persoalan kenapa pengagihan wang PRU-12 peringkat bahagian dicanangkan sedang pengagihan wang PRU-12 peringkat pemuda bahagian tak pernah ditimbulkan. Mana perginya wang tersebut? Kalau Bahagian dapat menyalurkan RM50,000.00 kepada KP bahagian utk melicinkan perjalanan PRU-12, bagaimana pula dengan bantuan daripada pemuda UMNO Negeri dan berapa pula sumbangan Pemuda UMNO Malaysia?

Rugilah masyarakat melayu segambut sekiranya memilih Hadi sebagai pemimpin di peringkat bahagian. Ini kerana Dato' Kamarudin Ambok bukan sahaja seorang senator yang boleh membawa isu masyarakat setempat terus ke sidang dewan, bahkan selaku timbalan pengerusi perhubungan negeri, mampu mengetengahkan isu-isu Segambut ke Menteri Wilayah selaku Pegerusi Perhubungan Negeri.

Walau apapun, ramai yang telah maklum mengapa Hadi beriya-iya hendakkan jawatan ketua bhg Segambut. Selaku pengerusi pembangunan bhg. Segambut, beliau telah menjalankan kerjannya dengan baik sehinggakan ramai pimpinan peringkat cawangan nampak bahawa beliau sentiasa peka dan sanggup turun padang apabila ada kerja2 pengubahsuaian, pembesaran dan pembinaan yg hendak dilakukan.

Natijahnya, itu memang tugas beliau selaku pengerusi pembangunan. Yang lupa diambilkira, kepentingan secara langsung dalam kerja2 tersebut melalui lantikan kontraktor yang diurus sepenuhnya oleh beliau. Kita tak marah sekiranya beliau berjaya kerana itu mungkin rezeki beliau. Akan tetapi, kalau kejayaan itu hasil manipulasi dan mengetepikan peluang orang lain yang sepatutnya mendapat hak yang sama, maka itu tak seharusnya berlaku.

Apapun, untuk kepentingan UMNO Bhg. Segambut, pilihlah calon yang mampu memegang amanah mewakili hak masyarakat melayu Segambut. Jangan kerana dah disuapkan gula2 sikit, terus lupa tanggungjawab kita sebagai ketua di cawangan kita...yang juga telah dipilih untuk memegang amanah mewakili penduduk melayu di kawasan kita.

Wassalam.

Anonymous said...

Saya rasa mempertikaikan dimana bantuan daripada pemuda UMNO Negeri dan berapa pula sumbangan Pemuda UMNO Malaysia itu dh lari dari tajuk asal!masalah skrg duit PRU tu x digunakan untuk kempen semasa pilihanraya, sedangkan segambut kalah teruk! jadi ini adalah salah satu dari sebab BN kalah teruk! seolah - olah mensabotaj pilihanraya PRU ke 12, itu msalahnya, kenapa begitu? Jujur ke? ikhlas ke perjuangan? Sekarang baru rakyat tahu yg jd ketua bahagian tu dapat byk duit, tp tanpa rekod!! itu yg saudara nk tunjukkan!! dan pula saudara nyatakan yang berapa byk dana yg diberi kepada pemuda? maksudnya, Pemuda pun makan duit, Bahagian pun makan duit!! habis la UMNO!! jangan harap la boleh menang lagi, kalau pemimpin macam ni yg kita agung2 kan, tanpa berlandaskan hukum hakam..tiada kejujuran, ingatlah, Dunia ini hanya sementara, akhirat jua tempatnya....di dunia anda boleh berbohong, akhirat esok penentunya....

Anonymous said...

Aku ni pernah jadi perwakilan utk pertandingan pemuda bahagian, mmg mahthir ngan adizam ni kaki hulur duit, masa tu aku di kem DKA, aku ikut tiap mlm DKA ni ke kedai makan tapi dia takde pun hulur2 duit ni.....DKA mmg tak main hulur2 ni....kalau mahathir ngan Adizam mmg patut pun di gelar ATM bergerak

dah ada tiket perwkilan said...

Salam....
Ada yg baru jadi perwkilan pemuda belajar dulu sepak terajang masa persidangan bukan jadi pak turut aje. tau ler u pro DKA depan takde last minit cawangan pun boleh dibeli.
tapi kita kena ada prinsip dan nawaitu masa mengundi. Untuk ape kita dipilih dan untuk apa kita memilih mereka. Baik kita hentikan pertelingkahan ini sekarang sebelum melarat lebih jauh, yang malu bangsa kita jua "MELAYU". Tanah Melayu dah dikongsi jap lagi Melayu terpinggir. Janganlah kita bertelagah nanti jadi bangsa yang LAYU. Org putih aje yang tambah 'Me'+ Layu = Melayu. Jangan menang sorak segambut tergadai sekarang pun dah nampak. Segambut dulu kampung melayu kini MP DAP (Dasar Anak Penjajah)

Anonymous said...

DKA memang berkaliber... kalau tidak dia bukan Senator laa...

Anonymous said...

Rizal memang anak jantan yang berani menyuarakan kebimbangan beliau terhadap serangan di pihak geng atm bergerak. Ini memang menunjukkan gentleman si calon ketua pemuda segambut. Tapi apa nak buat, duit telah mengaburi mata-mata pendekar yang lain. Perjuangan masih belum selasai...

Anonymous said...

Alaaaa sibuk pasal DAP. Yang buatkan segambut ni banyak tanah tergadai tak ke kerja org umno.Pasal nakkan duit tu yg sanggup gadai tanah.....Tinggal berapa kerat je dah tanah org melayu ni kat bandar, semuanya dah di gadaikan oleh umno keparat ni.

Anonymous said...

BERITA TERKINI DARI KG PASIR......

Maka dengan ini... di umumkan secara rasmi nya :

NASIR BANGGALI DAH TUMBANG DI CAWANGAN SENDIRI......

fakta 1 : Undi paling sedikit diterima dalam bahagian segambut untuk perebutan jawatan ketua pemuda.

fakta 2 : Tidak mendapat pencalonan untuk G2 Bahagian..... nasib baik AJK (tidor) pemuda bahagian... kalau tak... melangut ikut tingkap je lah... pemuda cawangan pun tak endorse nak gi G2....

fakta 3 : Keluar dewan... dok maki hamun ahli cawangan dan Datuk Kamaruddin Ambok.... Kononnya kalah pasal orang lain setting cawangan dia..... elo.... sedar ler sikit... Ngeko dok setting cawangan org.... sampai punah ranah.... tak sedar ke ?
Bila kena atas batang hidung sendiri... dok maki-hamun orang....
SATU-SATUNYA CALON YANG MANDI DAN KELUAR DEWAN SAMBIL DOK MEMAKI HAMUN ORANG.
Terima lah hakikat bahawa orang kampung ko memang tak nak tengok muka ngeko....
"Sore Loser" !!!.... Tak professional langsung..

Fakta 4 : Hasutan dan segala cerita dongeng yang Nasir dok menjaja selama ini langsung tidak dipercayai oleh orang segambut... Orang ada mata..... ada telinga .... ada otak. Ngeko kalau cakap dengan tunggul kayu boleh ler Dr Nasir..... temberang kuat !!!

Fakta 5 : Pemerhati di luar dewan adalah lebih ramai berbandingkan ahli cawangan yang datang utk bersidang... semua kata " Aku tak boleh miss nak tengok Nasir kena mandi".... yang bukan melayu/ahli UMNO pun datang.... semata-mata nak tengok muka Nasir bila ditumbangkan... Pendek kata... semua menyampah le...

Fakta 6 : Dia gi sound DKA tengah khalayak ramai pasal dia tuduh DKA setting cawangan Kg Pasir (Tak caya gi tanya DKA)

Fakta 7 : Sebaik diumumkan ke'mandian' Nasir yang kuyup..... ramai yang bersorak di luar.... ada yang tepuk tangan... tapi segan.... kesian bang....

Fakta 8 : Semua fakta-fakta yang dinyatakan di atas adalah benar belaka..... kalau mahu kepastian yang lebih lanjut... sila berhubung dengan ahli-ahli cawangan Kg Pasir.... SB (polis) yang hadir & semua yang hadir untuk menyaksikan "KEMERDEKAAN" Kg Pasir dari cengkaman Nasir...

Akhiri dengan serangkap teka-teki :

Banyak-banyak Banggali......
Banggali mana yang baru kena MANDI ?????

Jawab-jawab... jangan tak jawab.....

Anonymous said...

Salam takziah kepada Nasiiiirrrr !!!!

Cian dia..... lepas ni duduk rumah.... cari jalan langsaikan hutang mara tu...

Jangan pasal ngeko... penjamin2 ngeko jatuh bankrap....

Naya dia org wooo.....
Dgr 8hb tu sebutan kat mahkamah...
Pe cerita ?
Cerita le sikit Nasir....
Biar org fahami perasaan ngeko...
FRUST ??? MARAH ??? BENGANG ???
BANGGANG ???? TENSION ???? HAPPY ???? TERKEDU ??? TERKILAN ???? DAN LAIN2.....

Sabar je lahhhh......

Anonymous said...

kita seringkali mengatakan kerisauan kita tentang permainan politik wang dalam pemilihan UMNO. Kita sering mengajukan saranan agar perkara ini diperbaiki. Maka inilah masanya untuk meperjuangkan apa yang sering kita laungkan...pilihlah calon yang kita rasakan mampu membawa perubahan kepada Segambut. janganlah pilihan kita nanti dikaburi oleh nilaian RM yang ditaburkan.....

Anonymous said...

hehehehehe.. nampak kuasa di tangan ahali biase. nasir berkhidmat la untuk masyarakat bukan untuk diri awak je....

laksamanakojahasan said...

kepada yang menulis tentang tanah segambut tergadai..

Knapa hendak membuat tuduhan melulu kepada UMNO... cakap saudara pun kosong mcm orang x sekolah.

Jika hendak keluarkan artikel berbaur hasutan dan tuduhan mcmni,dinasihatkan supaya hentikan sahaja niat tu.

Tengok dari nama yang kau gunakan pun dah melambangkan kau seorang musuh bangsa melayu..yang suka tikam musuh dari belakang, tidak ubah seperti pembangkang.

mie7982 said...

dalam politik ni macam2 ada masa nak minta undi time 2 la dok terhegeh2 g jumpa budak2 cawangan untuk dapat undi, dah lepas buat derk je, korang tunggu je la lepas ni nak undi balik baru la cari balik
apa la takde followup langsung, patutla umno ni kurang nak berjaya sebab umno ni ikut time kot macam biskut gak....
.....
pemuda2 sedarla kita diambang kegelapan jika masih berpecah macam ni
bersatulah semoga anak2 kita tidak menumpang dinegara sendiri
masa kin mungkin singkat tapi fikir2 la untuk anak cucu kita nanti
kalau nak gaduh2 gaduh la time pemilihan ini je jangan sampai melayu tak suka umno ni lagi
fikir2kan lah
jangan renung untuk hari ini renungla untuk masa akan datang

laksamanakojahasan said...

salam saudara mie7982,,

betul apa yang dikatakan oleh saudara... diharapkan agar lebih banyak pejuang-pejuang UMNO bahagian Segambut dilahirkan.kita buktikan dan tepis semua tomahan yang dilemparkan kepada kita..

Bersama-sama kita kukuhkan semula, kita singkirkan pengkhianat bangsa dicawangan dan bahagian, sudah sampainya masanya musuh-musuh dalam UMNO kita tewaskan.

PRU13 kita berjuang habis-habisan.
Kita buktikan semula bahwa Segambut adalah hak milik orang melayu..hak milik UMNO.

PEMUDA JALANAN said...

YANG PENTING LEPAS NI KITA KENA 'REDEFINE' SOALAN-SOALAN ASAS:-
1. APA ITU SEGAMBUT?
2. SIAPA ITU SEGAMBUT?
3. PEMBAHAGIAN KAWASAN-KAWASANNYA?
4. KEPENDUDUKAN SEGAMBUT?
5. BANCIAN KEPERLUAN AHLI SEGAMBUT?
6. APA AHLI HENDAK DAN PERLUKAN UNTUK MEMAJUKAN DIRI MEREKA?
7. APA YANG AHLI PERLUKAN UNTUK MENINGKATKAN EKONOMI MEREKA?
8. APA YANG AHLI HARAPKAN UNTUK SEGAMBUT UNTUK SEKARANG DAN MASA AKAN DATANG? HARAPAN YANG CARA DULU KITA TINGGALKAN.

DAN LAIN-LAIN LAGI YANG BOLEH KITA SEMUA DIFIKIRKAN. DARI SITU BARU KITA DAPAT KENAL LEBIH MENDALAM TENTANG SEGAMBUT. PROGRAM-PROGRAM BOLEH DISUSUN SESUAI BERDASARKAN KEPERLUAN SEGAMBUT SENDIRI. SUDAH TENTU IA INI AKAN MEMBEZAKAN PERJUANGAN DI SEGAMBUT BERBEZA DARI PERJUANGAN DI TEMPAT-TEMPAT LAIN. LEBIH FOKUS SETEMPAT.

dah ada tiket perwakilan said...

Salam Perjuangan...

Kepada yang memberi komen yang membina tahniah anda memang mahukan pembaharuan marilah kita satukan suara kita di persidangan Pemuda dan Bahagian. Pilih bukan shj Ketua Bahagian dan Ketua Pemuda bahagian sahaja yang berkalibar barisan AJK jua perlu di pantau. Mereka ini yang perlu tegas dalam bersuara semasa mesyuarat AJK Bukan 'YES Sir' shj. Kita pun tahu ramai AJK tangkap muat n ampu ketua lebih jangan kita pilih mereka lagi. Beri pada yang betul2 boleh membuat kertas kerja program dalam bahagian, bukan program jalan2 makan-makan.
Sudah sampai masanya AJK Bahagian kita tukar. Lihat laporan AJK dlm buku persidangan kalau 0 jangan pilih, inilah sepatutnya kita lakukan bukan main x ikut cai. Jika mahukan perubahan perlu semua diubah bukan hanya Ketua, Timbalan, Naib pun kena kita nengok jua. Jangan kita terlepas pandang mereka ini jua perlu kita sergah jangan 'YES Sir' aje.
Oleh itu wahai semua pejuang bangsa melayu marilah kita buktikan dengan memilih mereka yang betul-betul bersih cekap dan amanah dalam memimpin UMNO Segambut. Turunlah beramai-ramai di Persidangan dan suarakan apa jua semasa ucapan penangguhan biar bergegar suara kita di dewan jangan hanya menyalak disini. Tahun depan kita lihat prestasi mereka yang terpilih. kalau tak bagus Kita Buat UNdi tak percaya walau siapa pun mereka kita akar UMBI akan bersuara.
Teruskan dengan semangat Bersih Cekap Amanah. Bukan Cemerlang Gemilang Terbilang tapi kampung tergadai.
Bangkitlah anak Muda Segambut dari
Lena mu Yang Panjang.
Salam Perjuangan................

Anonymous said...

Saya setuju dengan saranan pemuda jalanan,apa yang kita perlu buat untuk Segambut? Seperti yang saudara tahu, kebanjiran pendatang asing sudah terlampau tanpa di ambil tindakan yg sewajarnya.Dimana PBT? seolah2 tiada siapa yang ambil tahu, sehingga pendatang asing seperti bangladesh, myammar...lain2, ada pot2 mereka sendiri, mumbuka kedai mereka sendiri.Saya hairan, dimana DBKL, imigresen dan polis dan lain2....seolah2 mereka semua ni tidak wujud di segambut...saya rasa DKA perlu memainkan peranan untuk memberi khidmat beliau...gunakan pengaruh beliau...suarakan di Parlimen. Kalau tidak apa guna..ini masalah setempat.Harus diberi keutamaan.

pemuda jalanan said...

Satu program bercorak kemasyarakatan serta mendidik masyarakat Segambut amat diperlukan, seperti 'SEHARI BERSAMA IMIGRESEN'. Program ini akan menyedarkan peranan ahli-ahli dan penduduk Segambut akan peranan dan saluran yang patut bagi mereka salurkan maklumat mengenai kehadiran PATI ini. Kehadiran Wakil Tetap Pegawai Imigresen yang boleh menjadikan Segambut sebagai anak angkatnya untuk kita membantu memantau PATI secara lebih tersusun.
Pihak berwajib yang tepat untuk isu-isu tertentu perlu kita fahami sebelum kita menghentam membuta tuli DBKL sebagai agensi 'one stop centre' untuk semua masalah.

DKA boleh menyusun semula sistem modus operandi yang patut kita semua dukung untuk memastikan keselamatan kawasan kita dapat di pulihkan sedikit demi sedikit dari ancaman PATI dan lain-lain.

Kesimpulannya , masyarakat kita 'disekolahkan' semula untuk bersama membantu menyelesaiakn masalah setempat bersama-sama dengan penuh tanggungjawab sebagai ahli masyarakat dan dibantu oleh agensi kerajaan yang lain.

laksamanakojahasan said...

salam kepada pemuda jalanan dan yang penulis blog yang lain...

Tahniah kerana membuka topik baru yang lebih membina...

Disini, apa yang saya rasakan dan sepanjang pengetahuan saya.. isu PATI amat dititikberatkan dikawasan Segambut.Untuk pengetahuan sahabat, anggota RELA di Segambut boleh dikategorikan yang terbaik dalam menjalankan tugas membeteras PATI dalam mana PBT sering dan kerap membantu menangani isu PATI ini.

Lihat la dipusat kem-kem tahanan PATI.Cubalah kita tanyakan kepada pihak polis, imigresen, jpn, dll pihak berkuasa tempatan berkenaan PATI.

Bila kerajaan perangi, kita terpaksa peruntukan jumalah kewangan yang besar dalam menangani satu isu sahaja... sudahnya kerajaan dipersalahkan kerana berbelanja berjuta ringgit.

Parti2 pengkhianat bangsa melayu hanya menangguk diair yang keruh kerna waktu inilah mereka mula menyalahkan PBT.. terus menyalahkan dan terus menyalahkan.apa yang betul hanya mereka kerana meraka hanya pandai melihat, pandai membuat andaian,pandai mengutuk, pandai merancang tetapi tidak pandai nak melaksanakanya.....

Apa pun tahniah atas keperhatinan sahabat semua...sama-sama kita naikkan semula UMNO segambut...selamat berjuang...

pemuda jalanan said...

Saudara Laksamankojahasan,
Terimakasih atas keperihatinan tuan atas isu yang diketengahkan. Mungkin kini kita perlu membuat program yang sangat mesra rakyat demi memulihkan keyakinan rakyat setempat akan kebolehan UMNO membela mereka. Kita naikkan nama UMNO balik. Sama-sama kita fikirkan dan bantu Bahagian kelak untuk melaksanakan. Borang cadangan perlu kita edarkan ke cawangan-cawangan kelak untuk ahli-ahli kita menyumbang dan di tapis pengurusan Bahagian mengikut kesesuaian dan keperluan semasa. Kerana saya pasti setiap cawangan mempunyai keprluan yang berbeza-beza. Insyallah Segambut akan lebih tersusun dan berdaya maju.

Anonymous said...

Saudara,
Saya berpendapat jalan penyelesaian untuk bersihkan segambut dari PATI memang bukan kerja mudah, walaupun memerlukan perbelanjaan yg banyak, kita tidak boleh berkompromi tentang isu ini, tindakan yang berterusan dan konsisten perlu dilaksanakan agar objektif asal tercapai, bukan hangat2 tahi ayam...seperkara lagi, sebagai orang biasa, apa yang saudara boleh buat, panggil wartawan? panggil TV3? Kita tidak boleh membuat tindakan sesuka hati, ini masalah negara dan yang menerima risiko adalah penduduk setempat.Disegambut Dalam misalnya, bukan sahaja masalah PATI berleluasa, masalah dengan pemaju pun sampai hari ini masih tidak selesai, kondo2 mewah dibina tanpa menghiraukan kesan pada penduduk, seperti habuk yg teruk,jalan tidak diselengara dgn betuldan sebagainya.
"BELUM JUMPA ORG YG BERPOLITIK TIADA KEPENTIGAN DIRI!!!Salam

Anonymous said...

Setuju, ia bukan kerja mudah. Tapi sedikit-sedikit lama-lama jadi bukit. Selagi tak mulakan selagi itu tak ke mana. Harap barisan Bahagian yang baru nanti ambik note le maklumat ini.

Anonymous said...

Apalah korang ni,

bising sana-sini, punca sebenar masalah ni pasal Baktiar tau tak? Dia yg kecohkan pemuda-pemuda ni semua.

Baktiar ni memg busuk ati orgnyer. Dari dulu, dia pandang rendah dgn pemuda-pemuda. Hari ni dia susun jln utk rizal supaya nmpk mudah utk bertanding tp dia sebenanya beri isyarat pd mahathir agar tidak terlalu menentang dia.

Baktiar tau rizal tak boleh menang cuma dia bg jln supaya mahathir akn sedar dan tunduk pd baktiar dan beri sokongan semula pd baktiar

Apalah korang ni nak kutuk hadi lah, kutuk kamarudin amnok la, kutuk atm lah, rizal dan mahathir lah, sebenarnya yg cukup licik skrg adalah baktiar.

Korang katuk baktiar tu senyap dia. Maka amanlah balik segambut.
Rizal ker, mahathir ker, kamarudin atau hadi tak main kotor pun skrg ni. Yg cucuk dan api mengapi adalah baktiar.

Apa lagi, terjah!!! baktiar.

Anonymous said...

Wo!Wooo! interesting cite lu ni bro!...Dgr cite dicawangan dia pun, siBakhtiar ni set up pemuda nak lawan Hj Ahmad Baidzawi - ketua pemuda, at last x jadi kenyataan sebab org yg diharap x muncul2, katanya dia marah betul dgn ketua Pemuda cawangan beliau sendiri kerana Hj Ahmad Baidzawi menyokong Mahadey....mgkn ada betulnya apa yg saudara katakan ini..Kita sama2 siasat...klu betul la sangkaan saudara...kita nk tengok Mahadey, Riza, DKA bergabung tenaga...Segambut x perlukan org seperti ini...

dah ada tiket perwakilan said...

Bagus semua komen terbaru.
Marilah kita mencari siapa dalang yang membuat angkara durjana ini. cuba memecahbelahkan Pemuda. setahu saya Mahader n Rizal tu kawan baik, dalam politik berlawan pun cara baik kalau tak percaya tanya kedua-duanya. aku dah jumpa depa berdua. Rasanya ada yang baling batu sembunyi tangan. Kempen manager kempen cara berhemah k. Lain-lain calon Kempen manager pun jangan over-over sangat nanti undi pun x dapat.
Ingat pesan ni.
LEPAS BERSIDANG WALAU KALAH JANGAN PENCILKAN DIRI SAMA-SAMA BERSATU KEMBALI.YANG MENANG BERI JAWATAN KEPADA YANG KALAH SEBAGAI TANDA PERSAHABATAN DAN PERPADUAN DALAM UMNO.

laksamanakojahasan said...

Salam..

Baguslah jika sudah dikurangkan penulisan yang mengutuk sahabat perjuangan UMNO kita.

Harapan agar yang lain mengikut saranan yang diberi... kita jadi pejuang UMNO sebenar...kita tangkis tomahan yang dilemparkan pada UMNO Segambut.

Hasilkan artikel yang membina..

Kita gunakan peluang disini untuk melahirkan pejuang-pejuang siber UMNO Segambut...Kita benamkan dan kuburkan barisan Pakatan Rakyat yang menjadi pengkhianat bangsa melayu...

Bagi sahabat bernama pemudajalanan,pejuangbangsa,tiket perwakilan dan yang tidak bernama yang menyokong UMNO...Kita buat perubahan yang baru dalam Pemuda UMNO Bahagian Segambut.

Anonymous said...

Sambung sket cerita pasal baktiar ni,

Mcm aku kata, dia tak yakin rizal boleh menang, tp dia bukak jln kat rizal supaya mahathir rasa terancam maka akn kembali sokong grup dka.

Cerita skrg ni, sapa bakhtiar? setakat betanding naib ketua bhgn, tp boleh goncang segambut. hiruk - pikuk dibuatnya.

Baik berenti je lah baktiar, dr zaman pemuda dulu nasib ko tk pernah baik. kau cuma jadi penumpang, tp klu atas kekuatan sendiri mmg takde.

Baktiar main peranan abis-abisan akhir2 ni. Sbb tu ada 2-3 cawangan yg bersidang akhir-akhir ni pusing last-last minit. Baktiar dah campur tgn, sapa yg tumpang semangkuk dgn baktiar? sapa lagi klu bukan ketua penerangan.

Ketua penerangan ni, masalah dia hanya nk menangkan anak dia, maka dia tepaksa ikut baktiar. Sbb tu, cawangan-caw akhir ni byk belah kepong, itu semua Ketua Penerangan dgn bantuan baktiar akan pegi counter.

Baktiar ni mmg nmpk jer baik, mmg baik pun, aku tak nafikan, ada budi bahasa, boleh buat kerja. tapi bila bab politik, mmg huru-hara dibuatnya.

Dah ler Baktiar, bila nak aman segambut camnni.

Aku nak tau jgk, apa peranan capt, tokei kedai mkn dan bekas ketua cawangannya?? Mereka tu pun ada gerakan dan catur jugak tu, ada sesapa boleh bg info?

hakikatnya, sbb org2 atas, pemuda bergasak, mcm tomahan keluar. Ingat, klu angin takde, masakan pokok bergoncang....

pemuda jalanan said...

Kita serah pada perwakilan, sekiranya ada yang hendak gabungan nanti, campur adukkanlah chai-chai kumpulan masing-masing. Kombinasi mungkin boleh membawa kepada penyatuan yang hebat. Oleh itu selamat maju jaya perwakilan nanti.

laksamanakojahasan said...

salam pemuda jalanan...
Apa yang saya katakan cumalah satu pandangan dan cadangan sahaja.. mana yang baik kita jadikan ikutan demi untuk kearah kebaikan pemuda UMNO Segambut...

Sepanjang pengetahuan saya sebagai perwakilan ( tidaklah berpengalaman )diperingkat pemuda, teknik kombinasi antara kedua2 kumpulan adalah saya rasakan tidak elok.

Antara faktor kurang baik adalah:

1. Dimasa akan datang timbul tidak keserasian dalam menjalankan tanggungjawab diperingkat pemuda UMNO bahagian akhirnya berlaku pertandingan yang tiada kesudahan.

2. Timbul rasa kepentingan diri
( janji diri sendiri lepas), itu yang saya nampak bermula daripada awal persidangan Cawangan Segambut.

3. Campuran daripada calon-calon juga menyebabkan perwakilan seolah-olah hentam keromo dalam menilai dahulu pencapaian calon-calon yang bertanding.(ini kerana rata-rata perwakilan sekarang banyak muka-muka baru dan tidak pernah ringan mulut untuk bertanya)

wasalam..
sama-sama kita bincangkan.

pemuda jalanan said...

kenal pasti perangai calon-calon itu, baik untuk top post dan AJK. Ada senarai dalam grup satu lagi tu sesuai untuk di gabungkan dengan grup yang baik dan berwawasan. Mungkin 'termasuk' dalam senarai yang tak berapa baik itu.

Pencalonan dah tetap dan memenuhi kuota, sekarang siapa yang menjadi perwakilan mula menilai senarai nama yang telah bermain di setiap cawangan. Mulakan pencarian yang yang mana intan dan yang mana kaca.

Anonymous said...

" Salam..

Kepada sesiapa yg akan menang menjadi Ketua Bhagian Umno Segambut nnti..ape yg perlu anda titik beratkan adalah..'Hapuskan Pendatang Asing' di Segambut Dalam..semakin hari semakin BERLAMBAK pendatang asing kat Segambut Dalam tu..SAKIT MATA dibuatnya..


kita ni dh mcm menumpang rasanya kat tmpat sndri..MEREKA dh mula berniaga..sepanjang jalan ke SEGAMBUT DALAM tu semuanya peniaga adalah PENDATANG ASING..!!


KEMUDAHAN AWAM seperti gelanggang sukan sepatutnya diuatmakan kepada anak melayu sendri..ttpi ape yg saya dpat lihat,kemudahan ini sewenang2ya di gunakan oleh PENDATANG ASING ini..


kini,penduduk Segambut Dalam merasakan yg kami ni seperti dduk di MINI INDONESIA..!!Kami takut kerana PENDATANG ASING ini sering memdatangkan masalah..


rumah sewa di Segambut Dalam majoriti didiami oleh pendatang asing..kami,warga segambut dalam berharap agar pihak umno dpat mengambil berat akan permasalahan kami ini..


Hapuskan Mereka..!!!
kami ras aseperti kami ini menumpang di Tanah sendri..!!



Segambut Dalam

GhostPrincess said...

" Tumpang lalu...hikhik.. ;p

be cool yer semua ahli UMNO Bahagian Segambut..


**GhostPrincess**

Loveelinda said...

Kita pun nak tumpang lalu jugak..

HOT nyer forum ni.. ;p


Loveelinda

cikgu said...

mahaday jangan rasuah banyak2 nanti masuk nerakaaaa

cikgu said...

nasir kuli batak mahadir gi sana sini jadi pemerhati pemuda bahagian utk seting kalau tidak mandi nanti.nak gi g2 kena ada duit,nasir mana ada duit hutang banyak lah...ciannn bangali ni sanggup jadi baruah mahaday sebab nak bayar hutang.
1)hutang mara
2)hutang apu
3)hutang tauke restoran
4)hutang orang tlg jamin dia buat pinjaman tak leh bayar(PENJAMIN DIALAH)
DAN MACAM2 LAGI HUTANG
ni kuar dari mulut dia sendiri masa dia kempin kat cawangan kg pasir,dia kata kalau menang G2 dia masyukkkkkkkkkkkkk dia bayar lah hutang tu

Anonymous said...

Berikan keputusan terkini di Segambut sikit.

Anonymous said...

Helo Cikgu....
saudara ni cikgu betul ke? jangan nak mencemarkan nama cikgu tu sendiri...cara penulisan saudara ni bukan melambangkan seorang cikgu langsung....Tolong beri komen yg membina sikit...macam org yg x rasional...

Anonymous said...

Helo Cikgu....
saudara ni cikgu betul ke? jangan nak mencemarkan nama cikgu tu sendiri...cara penulisan saudara ni bukan melambangkan seorang cikgu langsung....Tolong beri komen yg membina sikit...macam org yg x rasional...

cikgu said...

alo bro gua ni cikgu politik kpd dr nasir,gua bagi komen macam tu untuk membena dia supaya tak jadi baruah mahaday pi tabur sana-sini seting sana sini semata2 nak dapat laluan mudah gi G2.ADA PAHAM ANONYMOUS

Anonymous said...

HAI JNG MARAH HA

Anonymous said...

GUA SOKONG CIKGU NI PATUT BAGI MAHADAY AND GANG SEDAR APA HUKUM NYA RASUAH

Anonymous said...

Ya kita hentikan budaya menghancuskan ini. Kalau kita tak bersepakat menghentikannya siapa lagi ? Bahagian lain dia orang punya pasal, kita cuba dengan bahagian kita - Segambut.

Anonymous said...

Sebagai pemerhati bebas yg tiada kepentingan dlm arena pemilihan pmd di bhgn segambut ini, teringin juga utk melihat semangat berpolitik perg. pemuda bhgn samada mampu menampilkan ketua, naib dan barisan kepimpinan ajk yg dpt menonjolkan kebijaksanaan, keperibadian & sahsiah diri yg mampan.

Ini penting agar diakhir pertandingan ini nanti bakal mewujudkan satu wadah pergerakan yg sealiran dgn semangat melayu alaf baru....

Mgkin ada sesiapa yg dpt kemukakan dua kem yg bertanding serta senarai ajk yg bakal bersama....

Sekadar utk penilaian diri sendiri dan rakan2 yg minat melihat perkembangan politik pemuda di bhgn segambut ni....

1. mengapa senarai barisan ini terpilih (lihat dr sudut positif)

2. adakah senarai ajk hanya mereka yg sekadar cuba mempertahankan jwtn

3. hanya terus mengekal beberapa muka lama hanya kesetiaan

4. adakah KP cwgn yg baru dilantik disenaraikan sbg calon ajk pmd krn mantan KP cwgn sebelumnya adalah penyokong setia

5. berapa ramai pula yg dikirakan selamat krn namanya tercalon utk kedua-dua kem yg bertanding, (bolehkah terjadi? dan mengapa terjadi)

6. siapakah calon exco kanan yg diramalkan akan dilantik (ramalan sahaja)

7. adakah/siapakan mereka yg tidak mempertahankan jwtn KP cwgn/ajk pmd bhgn tetapi berkemungkinan akan dilantik sbg ajk lantikan (mengapa?)

Jika dilihat pada senario semasa tidak semestinya calon naib akan berupaya utk berkhidmat sealiran dgn ketua pmd dan barisan exco & ajk, sekiranya terjadi sudah tentulah calon naib juga akan mempertimbangkan utk meletakan calon favourite nya dlm barisan ajk sbg menunjukkan kekukuhan penyokongnya, siapakah orgnya?

Persoalan ini hanyalah sbg permulaan dlm melihat kematangan pemikiran ahli2 pmd di segambut, sejauh mana sikap keterbukaan dlm pemilihan ini...

adakah sokongan dan kritikan kerana kesetiaan atau emosi kpd kem-kem calon shj....

hanya inginkan jawapan dan kepastian. t kasih....

setia selamanya.....

Anonymous said...

calon kp bahagian kita dah tahu ada dua org.rizal@mahaday barisan ajk nya pula dah tentu mereka akan bawak dari kalangan pengikut kuat mereka.contoh nya mahaday dia mesti bawak barisan ATM BEGERAK yang di taja oleh 777 sebab dah tabur gila2,seting caw lain gila2.

Anonymous said...

saya nak minta tolong kat DKA sapot lah rizal tu sikit bukan tak tahu mahaday terang2 bawak gang ATM BERGERAK apa lagi DKA nak tunggu endose je rizal jng main tunggu dan lihat.kalau DKA endose rizal barulah mantap.

Anonymous said...

gua nak ninta tolong lah pada hadi lepaskan jawatan pengurusi masjid dan bubarkan lah AJK di kalangan ahli politik sebab tak nampak muka kat masjid waktu sembahyang
1)cukgu rezan:asyik ngan kuchinggggg je agaknya ALLAH dah pekak kan telinga dia kot tak dengar azan.tu kp sgm luar tu
2)bani israel:hari jumaat je lah waktu nampak dia kat masjid itu pon sebab minta derma.sembahyang ke tak tak tahu.tapi waktu lain org qomat dia boleh start motor blah macam tu je macam org tak ada ugama.
3)sharil ada hati nak bertanding G2 jadi ajk masjid tapi tak nampak muka kat masjid oooooooops adalah waktu ada kenduri
4)yang paling best ada majlis kat dalam masjid simangkok2 ni boleh duduk dalam pejabat.
5)menyalah guna kuasa sebagai pengurusi:membenarkan mesyuarat UMNO CAW diadakan kat dewan masjid.masuk waktu pon tak gi sembahyang.yang best caw yg dia seting dia dapat buat kat masjid.
HARAM HUKUMNYA MELANTIK ORANG POLITIK MENGURUSKAN MASJID. ORANG MACAM NI KITA NAK PILIH MENJADI KETUA BAHAGIAN SEGAMBUT.HANCUSSSSSSSSSSSS SEGAMBUT WAHAI HADI ZAMMMM LETAK LAH JAWATAN MUUUUUUU DAN LLLEPASSSKANN LAHHHH MASJID FIRDAUSSS DARI BALAAA DAN MUSIBAH YANG KAU BAWAKKKKK

pengiran.adijagat said...

Salam dr jagat politik....

sekadar utk menyelit dlm blog politik pmd segambut. sy juga dr kalangan yg sudah tiada apa2 kepentingan spt ahli forum diatas, sekadar mencoretkan luahan bicara & sentuhan rasa

kelihatan nya berbagai jenis permainan, taktik dan teknik telah diatur dlm persaingan calon2 utk merebut jwtn dlm gelanggan politik melayu tempatan ini.

hmmmm.... sbg salah seorg yg berminat utk menantikan jawapan dr 6-7 pertanyaan / soalan dr salah seorg ahli forum semalam... saya jg ternanti...

diakui setiap yg ingin bertanding perlu memperlengkapkan diri bukan shj dr segi kekuatan mental dan daya ketahanan secara spiritual bahkan dr kemampuan kewangan, maklumlah kan nak menunjukkan kemurahan hati (semoga jg dipasang niat utk beramal, mudah-mudahan)

tetapi jgnlah kerana ditaja seseorg itu sanggup pula utk terjun sebagai calon... krn apabila ada calon yg dianggap telah ditaja ini di khuatiri akan menyebabkan suatu hari nanti calon ini jika ditakdirkan oleh Allah swt menang hanya menjadi boneka yg akan ditendang seperti tong kosong....

jgn lah ini berlaku wahai sdr sebangsa ku....

setiap kem akan saling tuduh menuduh bahawa sidia dan sidia ditaja dan menabur wang disegenap pelusuk cawangan2.... bukankah ini mengesahkan keresahan pucuk pimpinan dlm membanteras politik wang....

yaaa.... wang dan politik ibarat aur dan tebing, isi dan kuku tetapi jgn lupa ianya juga ibarat madu dan racun....

semoga ahlli pmd segambut berani menentukan kepimpinan yg mampu membawa ahli2 umno yg lain khasnya pmd ke jln dan wadah yg murni dan susun atur program yg bermanfaat kpd semua...

tkasih

Anonymous said...

HADI OOOOOOOOO HADI AKU DENGAR PENCALONAN PON TAK LEPAS.AMACAAAAM TABUR DAH TABUR TAK BERBALOI PON.KAN ELOK DUDUK KAT MASJID BERZIKIR.

Anonymous said...

HIDUP ANUAR HIDUP JANGAN TAKUT LAWAN JE AKU TETAP MENGUNDI KAU

anak segambut bukan duduk je kat segambut said...

Wahai org segambut, aku harap korang sedar dan pikir lah dgn waras..kita marah kt hadi atas apa yg dia buat silap..marilah kita bersama utk membetulkan keadaan..aku rasa dia pun sudah sedar skrg..kita marah sbb nak yg terbaik utk segambut,,bukan marah sbb hadi nak lwn dka atau sbb ada kepentingan ngan pihak lain atau sbb kit x masyuk kan.kan..Pd aku segambut perlukan pemimpin dr segambut..anak segambut dan berjiwa segambut..sebusuk-busuk hadi ni dia tetap anak segambut..Dka tu..(aku x tau la plak bau dia) siapa? Apa yg dia buat kat segambut pun... woii korang sedarlah jgn menang sorak kg tergadai..jgn biarkan DKA menang tanpa bertanding...Hadi silap kita leh marah..betulkan dia jgn la bunuh dia...apa2 pun SEGAMBUT UNTUK SEGAMBUT..PIKIR2KAN LA...

Anonymous said...

bro ni gua nak tanya lu kenal ke sapa hadi zam ni.ni nak bagi tau lu lah,dia ni dng cawangan jiran sekeliling pon tak baik,dia juga yang memecah belah kan budak2 segambut luar,bawak budak luar nak seting caw apa budak tempatan dah mati ke,orang paling kuat sokong dia razali mohd pon dia pancong,pencalonan bagi pewakilan tak lepas dia nak gi G2.G2 DUDUK LUAR DEWAN MASA BERSIDANG.ok ke tu.lagi satu gua nak tanya lu tlg sebut caw jiran yg bagi kat hadi ni kecuaki sgm get.
1)masjid firdaus
2)SGM PERMAI
3)TMN SEJAHTERA
4)KG PASIR
5)TEBING KALI
6)MANJALARA
7)KG SEJAHTERA
8)sppk
kalau dia jaga jira2 dia ni ngan baik tak cari musuh senag2 dia lepas pencalonan.dia ni belagak sombong.LU PIKIR LAH SENDIRI

pemuda tebing kali said...

sdr rizal,kami semua dah beli baju marhabban ni,jadi kami nak perform kat kenduri adik sdr rizal,tp tak dapat jemputan la,blh jemput kami tk?blh tgk baju yg kami beli ni cantik!!!!

Anonymous said...

ni mana lak terlepas PKR kat sini.. bom pastu lari.. bikin malu la badan parti politik anuar & family...dasar pembangkang, cetek pemikiran.

UMNO terus mara
Untuk rakyat malaysia....

Anonymous said...

Jika tiada pertandingan dibahagian baguslah... senang kita nak adjust smua balik bagi bersatu...DKA akan jadi ketua kita..kita kerja kuat lepas nih supaya UMNO memimpin semula Segambut...

Umno terus mara ...
Untuk rakyat malaysia...

Anonymous said...

adi zam tak layak...kalo tak percaya tgk la kalo dia jadi ketua,confirm anak dia tukar keta lagi..tempat anak dia belajar pn dia bley dpt projek kat universiti tu..

Anonymous said...

seblom org2 segambut undi pilih ketua.. g la siasat anak2 hadi zam tu..aku dengar anak dia yg belajar di melaka tinggal sebumbung ngan perempuan yg bawak kereta suzuki swift..kalo tak percaya org2 segambut pergi la sana tengok ngan batang hidung sendiri..bukan aku dengki tapi skrang UMNO pn dh pecah belah jadi aku harap kalo bole pilih la pemimpin yg dari keluarga baik2..bagi UMNO jadi kuat balik kat Malaysia...kepada hadi zam juga, g la tgk apa anak ko buat kat melaka tu.jgn asyik beli kereta je

Anonymous said...

Sekarang ni ketokohan dan kebolehan menyerlah sebagai pemimpin itu paling penting dari populariti. Pilihlah yang menokoh.

RISIK PEMUDA SEGAMBUT said...

KENALI CALUN2 PEMUDA ANDA

Ketua Pemuda

MAHATHIR SULAIMAN- KP Caw Masjid Firdaus- Orgnya ok gak.Penyambung warisan yg ditinggalkan oleh dino. Bole la buat keje,tapi korang tanyalah kat dia selain dr Lokman n Syaril tu sapa lagi yg duduk tul2kat caw tu yg dia kenal.Kalo nak bisnes dlm umno leh join dia.Line up dia suma nak cari duit je.....bab keje jadi pengarah leh la..

Rizal Hj Alang - Orgnya masih muda,ada visi. berani bwk org yg xda bisnes cam mahathir dlm line up dia.Kalo nak tgk pembaharuan kt pemuda segambut patut bg peluang kat dia.Aku rasa line up yg dia bwk boleh bekerja jika d beri peluang.

Naib KP

Hadrisyam - Org nya ok gak,baik gak.Org kaya dan popular kerana RMnya,kalo tanpa RM x tau la....jarang muncul masa mesyuarat caw2..over konfiden kot...

Tajul Anuar - Anak segambut...Xla baik sgt,penjahat gak ni tapi konsisten dan boleh di percayai dlm berkawan.Boleh di ketengahkan tapi dia ni bukanlah berjiwa politik sgt orgnya....aku rasa rizal buat pilihan berani bwk dia..


G2

Saudara Nasir - Org kepercayaan Mahathir.Banyak cakap,paling komited (kononnya),berbelas caw dia jaga masa mesyuarat pemuda(ajk lain pemalas dan x reti),sampai pemuda sppk mesyuarat kat kedai kopi(entah cukup korum ke x).Kat caw sendiri mandi,nak tau sbb apa tanya pemuda kg pasir sendiri..no komen.

Shahril - 1 caw ngan mahathir, pemekrisa kira2 pemuda bhgn,habis semua exco pemuda d langkahnya utk g G2 ni.Org nya masih muda dan x brp matang pun tp berjiwa besar (nak buat duit dlm umno)...heboh mintak sokongan sbb nak support Mukhriz..hehe bagus sgt ke anak mahathir tu..

Razali Mohd - Anak Segambut, org lama dlm pemuda,last term pun..tp d pandang sebelah mata oleh KC sendiri(Hadizam- calun K BHGN yg terkial-kial nak cukupkan pencalunan skrg)...tapi dasar seorang fighter lawan tetap lawan..

Saudara Syamsir - Anak segambut gak,bekas ketua pemuda yg tabah walaupun teruk di mainkan oleh KC (Ahmad Awang) gara2 kepentingan org2 tertentu.Seorang yg x pandai nak main wayang..konsisten dan berpendirian..


inilah sedikit paparan barisan calun2 pemuda yang perlu perwakilan pemuda segambut ketahui dlm menentukan hala tuju pemuda segambut selepas ini.PIKIR2 KAN LAH..

Kite jumpa lg selepas ini utk mengenali calun Pengerusi,T Pengerusi pulak ye..tgh kumpul info dan maklumat ni..hehehe

Segala maklumat diatas di perolehi dari risikan dan survey dari otai pemuda2 segambut yg boleh di percayai...

Anonymous said...

Tahniah risik pemuda atas inisiatif anda. Rasa kena lebih sikitkan lagi bab kredibiliti yang semua orang boleh terima.

pengiran.adijagat said...

T/kasih Risik Pmd Segambut....

akhirnya da gak yg memperkatakan ttg sedikit latar belakang calon2 yg bertanding...

nampaknya bersikap neutral dlm penilaian...

dan mgkin lps ni dpt senaraikan ramalan KP cwgn / mantan yg ada potensi dilantik dlm jwtn exco...

wilayah plus said...

DKA ke Hadi? sama jer, takde sifat perjuangan utk org melayu, yg penting mereka masyuuuk. 7 thn jadi Kt Bhgn apa DKA buat utk org UMNO? Ajk Bhgn pun tak lepas ke mana? Nak jual pingat pun tak laku, tapi mereka seronok dpt pingat macam dapat geran tanah,kesian kena gula2 dgn DKA. DKA dah dapat macam2 yg org lain tak tau. Cuma Hadi ni org tempatan dan anak Segambut yang berjaya, hari ni. Boleh jadi ikon utk org Segambut lah.

Anonymous said...

DKA akan ubah stailnya lepas ni, kita tengoklah. Budaya UMNO lama kena berubah.

Anonymous said...

Tahniah DKA di sri sinar semalam, pasti berjaya di Segambut!!!! Insyallah.

Anonymous said...

alo bro plus ni nak bagi tau kat hang ni.hadi orang tempatan dan anak segambut yang memecah belah kan masyarakat kg sgm luar.tak caya tanya pemuda sgm luar.bawak budak2 dari luar nak seting pemuda untuk anak dia.pastu pasang gengster 3line buat huru hara.apa pemuda sgm luar anak tempatan tak ada lagi ke?dia tanam hidup2 pemuda anak jati sgm luar untuk kepentingan sendiri.macam ni lu nak jadi kan ikon segambut.bro plus@pulus lain kali siasat dulu sapa hadi zammmm ni baru comen.tah2 dah masukkkkkk

MIE7982 said...

BOLEH BAGI APA2 INFO LAGI TAK?

Anonymous said...

DKA pasti dengan pendekatan baru. Kita tungguuuuuuuuuuu.

kalau tak ubah, alamat duduk yakat lama jugalah Segambut.

Anonymous said...

Calon bertanding KP bhgn aku rasa baik beri pada rizal.. sbbnya mahadey dah diberi peluang untuk menonjol masa dlm zaman hj.dino lagi.tp apa peranan dia masa tu.. anak2 cawangan disegambut dipinggirkan.setiausaha bukan calang2 jawatan...mcm2 yang dia boleh lakukan.sory kalau ader yg benda yang dia buat aku terlepas pandang...exco-exco spti lain spt izwan, nasir x payah cerita la.. borak dan nyanyi kuat.izwan suka ckp bz n bz n bz bila pegang jawatan..nasir aku rasa xyah cerita la sbb cerita dia mmg boleh bikin filem the true story... sumpah dan maki x tentu pasal lepas kalah ..apa la lu bro!!

rizal ni boleh dikatakan muka baru walaupun sebarisan dgn mahadey tp berbeza kalu nak bandingkan dgn mahadey,hj.dino,ithin,izwan ...sbb x penah nak diberi peluang untuk menonjol mcm diaorg..nak komen yang negatif rasanya payah gak..nanti jadi fitnah.apa yang nampak skrg dia mmg nak ubah dan buat pembaharuan disegambut..ini nampak bila waktu kempen... pencalonan yg dia dapat sikit tp mmg hebat..cawangan2 kelas 1 disegambut.pejuang2 yang menolak imbuhan, menolak hasutan drpd kempen manager, menolak desakan drpd cawangan dan bhgn sendiri..

untuk calon G2 ..aku pikir kita tolak je la nasir dulu..kita pikirkan 3 orang lagi nih..sbb nasir aku respek cara dia bercakap..dia mmg ader kekuatan berbanding calon2 lain...dia mmg layak tp sbbkan byk sgt bocor cerita dia dgn sikap dia ..ishh malu aku bila dia bawak muka segambut nanti...pada nasir cubalah cari jalan penyelesaian yang terbaik...masa masih ader!!!

chai mahadey sudah semestinya banyak yang muka lama... cuma juki dr kg. sejahtera ada nama kat dua-dua kem..

chai rizal x banyak muka lama.. mcm yang aku tahu kg.pasir bagi naik nama timbalan dia.

P/S.. untuk smua KP cawangan pilihlah yang terbaik... nilailah calon2 yg bertanding sebaik2nya, jgn sbbkan desakan atau imbuhan korang smua sanggup menggadaikan maruah bangsa dan agama kita..kita bakal2 yang akan mencorak segambut dimasa akan dtg...fikir2kan lah..

OTAI SEGAMBUT said...

Pandangan aku :-
1)HadizamGemuk(ATM Bergerak)Byk dpt projek masa jadi Bendahari Bhgn tapi subkan pd Indon.Kalau dia jadi KB alamatnya makin kaya dan ramailah Indon2 di Sgbt ni.(Dgr cerita dia pun keturunan Indon betul ke?)Mcm ni ke nak jadi pemimpin
2)Dato'Osman(kuat merajuk & sensitif)Dgr kabar ahli2 cwgn dia masa mesyuarat cwgn pertama & kedua(Macammana nak jadi TKB,mesyuarat pun 2X)naik menyampah dgn perangai bini dgn anak2 dia yg menyombng dan taknak bertegur sapa dan bersalam dgn ahli2 cwgn yg lain.Konon keluarga Dato'lah katakan tak standard nak campur golongan marhaen..piiilah,mcmmana nak jadi pemimpin,keluarga sendiri pun tak terpimpin.
3)Hj Kamarudin@Dino(Kononnya tegas dan kuat agama)tapi masa jadi KPB,sibuk mengkayakan Mahadeyy dgn kroni2 dia,dpt projek potong rumput,lebat beb tak percaya tanya Ithnin Ali(kroni dia gak)AJK pemuda yg lain jadi patung dan mencukupkan korum je,dgr kabar Pemuda cwgn dia sendiri pun menyampah ngan dia,tapi tak kisahlah dia dah kaya,lepas ni Mahadeyy,Hadrisham,Nasir Benggali(mandi manda),Shahril,Hj Baidzawi(dah kaya sikit tak cukup lagi),Shadel(menyebok je)dgn 2-3org lagi berangan nak jadi kaya raya klu dia jadi KPB.

Rumusan:-
Mereka inikah yg nak jadi pemimpin2 kita.Lu pikirlah sendiri

Wassalam

Anonymous said...

YE BRO OTAI GUA PON SEPENDAPAT NGAN LU,BARISAN MAHADAY YANG ADA SEKARANG NI IALAH BARISAN MEMBISNES KAN POLITIK SEGAMBUT,SI HADI TU LAK BUKAN BENDAHARI BHGN JE PENGERUSI MASJID FIRDAUS PON SAMA JE,SEMUA PROJEK KAT MASJID DIA PUNYA PAS TU SUBKAN KAT INDON YANG TAK SEMBAHYANG LAK TU.TAK TAHU ISLAM KE TAK,PAS TU SLIDING DOOR SUBKAN KAT CINA KURANG AJAR ORANG NAK SEMBAHYANG DIA KELENTANG KELENGTUNG BUAT KEJA IMAM TEGUR PON BUAT TAK TAHU,HAIIII HADI ORANG MELAYU DAH TAK ADE KE? MACAM NI KE KITA NAK PILIH JADI PEMIMPIN LU PIKIRLAH SENDIRI

Anonymous said...

KP taman kok doh, KP Sg udang... rata-rata penilaian aku mereka ni blurrr dalam politik cuma menunggu arahan sahaja.tiada prinsip hidup dan pegangan diri...
untuk korang berdua, ini politik yang mempunyai dasar dan perjuangannya yang tersendiri.. jgn ternaya anak bangsa sendiri...jgn gadaikan maruah diri...keluarlah dr kepompong..dunia nih luas,nikmatilah keindahan alam ciptaan tuhan...

Anonymous said...

selamat berpuasa mohon maaf zahir batin dari hardcor rizal kpd hardcor mahaday

mie7982 said...

selamat berpusa kepada semua pemuda segambut.....

semoga kita terhidar dari segala malapeta.....

ktm segambut said...

Aku Ada info terbaru dari beberapa caw yang boleh menggugat.
INFORMER ini dari seorang yang sgt dipercayai, bukan sahaja anwar boleh buat cerita lompat beb. Rupenyer di Segambut pun ada lompat.

Siapa yg lompat?? Cawangan mane yang lompat?? Berapa ramai yang lompat??? Calun mana yg dpt untung??

hahaha!!Tungguuuuuu!!