Wednesday, August 13, 2008

BPR BOLEH MASUK DAN SIASAT KES POLITIK WANG DALAM UMNO KATA PAK LAH !

Kuala Lumpur - Presiden UMNO Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata BPR boleh menyiasat kes politik wang yang melibatkan pemilihan UMNO.Ibu Pejabat UMNO telah membuat penentuan supaya BPR boleh masuk dan membuat penyiasatan , katanya.Dengan perkembangan terkini tersebut, akan adakah tindakan drastik daripada BPR selepas ini ? Sebelum ini, Wilayahkini juga turut melaporkan berita bertajuk mengenai " fenomena mendapatkan pencalonan" di Wilayah Persekutuan gara- gara politik wang.Kini terpulang kepada ahli -ahli UMNO di Wilayah Persekutuan untuk bertindak.BPR di pihak anda. Bagaimana di Wilayah Persekutuan? Sila Klik Disini -Bernama.com ver 5.0. Sementara itu, Ketua UMNO Cheras Senator Syed Ali pula berkata pembenterasan politik wang harus bermula diperingkat atasan - Sila Klik Disini !

15 comments:

Anonymous said...

jaga-jaga org kuat main duit!

Pemantau said...

Bagusla Pak Lah, penyiasat BPR kena pantau lebih terutamanya pebagai khas Pak Lah, Datuk Zaki Zahid yang mempertahankan jawatan Ketua Pemuda Putrajaya. Dia dah mula main duit.

Anonymous said...

pemantau, ko ni macam sial....x baik tau tuduh org mcm tu.... sy dr pemuda lembah pantai sy tahu mcm mana datuk zaki.... igt jgn main dgn api ///

Anonymous said...

zaki..aku tak tahulah sama ada beliau ada main duit or tidak.aku x pasti, tapi dulu masa program pemuda wilayah kat ipoh, elaun ada jugaklah bagi kat ahli yang sertai.walaupun tak tahu berapa peruntukan yang sebenar dari pemuda wilayah.

Anonymous said...

Aku dengar Tun Faisal yang nak lawan Zaki yang kuat main duit. banyak duit dah dikeluar untuk mendapatkan pencalonan.

Anonymous said...

BPR kena buat pemantauan dengan lebih kerap menjelang pemilihan nanti. tidak perlu untuk menunggu laporan.

Anonymous said...

pada pendapat saya rasuah berpunca dari sistem kouta yang telah diwujudkan. masing-masing berebut supaya nama dicalonkan. maka wujudlah politik wang dari peringkat akar umbi hingga majlis tertinggi. jika gejala ini tidak dibendung, hilang nilai-nilai islam dalam umno

Anonymous said...

org luar x yg xtaw citer pasal dlm tolong jgn masok campur! duit maner dpt kat ko... duit dpt kat org lain ko mana taw

Si Kurap Warisan said...

Ini lah dia Pak Lah... saya boleh jadi saksi BPR sekiranya dipanggil pasal Kain Pelikat dan duit RM 50 semasa di PWTC tempoh hari... Lepas tu bagi ucapan sokonglah najib dan bagilah dia peluang...

Tengku Nan terkedu sebab kena sound suruh duduk diam-diam apabila ada Ketua Cawangan Cakap buat apa panggil kami kalau tak boleh bercakap....

Memang sah politik wang... sikit ke... banya ke... dari segi polisi tetap salah... lebih-lebih lagi dilakukan diperingkat yang tertinggi...

Saya jaminlah.. BPR takkan ambik tindakan sebab yang bayar duit JASA mana nak ada bukti.. semua dah drancang dan ditutup dengan baik...

Sistem kuota ni memang baik untuk menyekat mana-mana calon yang tak serius lebih-lebih lagi kepada mereka yang perasan bagus yang banyak dikalangan ahli UMNO sekarang... mana taknya baru sign masuk jadi ahli UMNO dan komplain itu dan ini... jangan cakap saja banyak... laksanakanlah tanggungjawab...

Tahun 2005 dulu tak salah saya Tan Sri Muhyiddin dah buat Road Tour agar pemilihan UMNO diadakan macam Pilihanraya... Dengan itu confirm semua orang akan buat kerja dan Pemilihan diperingkat cawangan pula dibuat setiap dua tahun sekali... barulah meriah... mana yang tak buat kerja peneskan...

Barulah ok...

Anonymous said...

Datuk Zaki Zahid kan orang KJ, pada pandangan saya mana-mana yang bersekongkol dengan perosak ni, kuburkan je la

Anonymous said...

wah wah sedap je kau nak kuburkan zaki.......jgn nanti aku yang buat kau sampai tak ade kubur ///

aileb said...

saya lihat disini tiada sikap gentle pemberi komen kerana mengunakan nama anonymous dalam memberi komen

Anonymous said...

Ala~ zaki tu takat tunjuk muka hensem pi rahh! macam gay boy je

bukan tak gentle beb tapi tak reti yang senang klik pakai yang bawah sekali

Anonymous said...

Depa cakap, kalu BN kalah di permatang Pauh, PAK LAH kena turun dari kerajaan, pasai bagi muka sangat kat ANWAR sampai boleh jadi kelam kelibut macam ni. Termasuk KJ juga pasai tangan dia yang bagi PASPORT kat ANWAR.

OUT YOU GO!!!!!!

mie7982 said...

tangani rasuah di peringangkat atasan sekali ek