Saturday, August 23, 2008

SEGAMBUT : KAMARUDDIN AMBOK HAMPIR PASTI MENANG TANPA BERTANDING ? DUA LAGI PENCALONAN " TERSUNGKURNYA HADI ?" ; FIONA SEKALI LAGI DIPILIH KETUA PU3 !

SEGAMBUT ( Wilayahkini ) -- Penyandang Ketua UMNO Bahagian Segambut Senator Datuk Kamaruddin Ambok dikhabarkan akan menang tanpa bertanding kali ini ? Walaupun sebelum ini ada pelbagai ramalan dan spekulasi mengenai kedudukanya untuk mempertahankan jawatan Ketua Bahagian.
Kamaruddin yang juga merupakan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan dikatakan hanya memerlukan dua pencalonan lagi untuk melayakkanya menang tanpa bertanding seterusnya di nobatkan sebagai Ketua UMNO Bahagian Segambut.
Segambut yang digemparkan dengan pelbagai isu termasuk " kontroversi peruntukan PRU ke 12, permainan politik ATM Bergerak dan bermacam - macam lagi nampak begitu reda sedikit selepas minggu keempat setelah persidangan cawangan - cawangan bermula" .
Bendahari UMNO Bahagian Segambut Hadi Mad Zam yang dikatakan akan memberi tentangan yang sengit kepada Kamaruddin kelihatan " hampir - hampir hilang punca? " , kata satu sumber kepada Wilayahkini.
" Belum ada sebarang keputusan muktamad lagi..kita kena tunggu selepas pilahanraya kecil Permatang Pauh. Barulah kedudukan sebenar dapat ditentukan ", kata satu sumber lagi.
PUTERI TENANG, PEMUDA KACAU BILAU
Sementara itu, penyandang Ketua Puteri Segambut Nuzry Fionawatty menang tanpa bertanding sebagai Ketua Puteri Segambut sekali lagi manakala Norisah Hj Hakim pula menang tanpa bertanding sebagai Naib Ketua Puteri. Daripada kesemua 23 cawangan Puteri di Segambut, 19 cawangan telah mencalonkan Fiona dan Norisah untuk jawatan Ketua dan Naib. Dua cawangan lagi belum bermesyuarat manakala mesyuarat satu lagi cawangan di tangguhkan.
Fiona juga dijangka akan menawarkan diri bertanding jawatan Exco Puteri UMNO Malaysia.
Manakala perkembangan di Pergerakan Pemuda nampak bagaikan " kacau bilau" sedikit di mana 3 calon dikatakan menawarkan diri bertanding jawatan Ketua Pemuda Bahagian. BERITA LANJUT AKAN MENYUSUL...

64 comments:

XDA KEPENTINGAN POLITIK said...

HADRISYAM BAGI NAFAS DLM LUMPUR PADA HADIZAM DI PINGGIR TTDI

DKA x nampak lagi ke...x nampak lagi ke link antara group MAHADEY dan HADI ni...

DKA bukalah mata... x nampak ke peranan barisan RIZAL dlm menyusahkan HADI utk mencukupkan pencalunan dia...

DKA ..x terpikirke camna cawangan yg liat NAK SEBUT NAMAMU spt SEGAMBUT PERMAI,KG SEJAHTERA dan TEBING KALI tanpa disogok.dipaksa(memang x leh pun) dan dijanjikan apa2 boleh calunkan DKA kalo x kerana peranan NUAR DAN 3 BUDAK HITAMNYA, SI BAPAK DAN MANTAN KETUA CAW NYER, RAZALI MOHD & RAKAN2 NYER dan ramai lagilah .... yg penting mereka ini semua adalah barisan yg bersama rizal...


APA YG RIZAL ADA??? kalau imbuhan dan RM jadi matlamat ,,adakah patut mereka ini semua bersama RIZAL??? x patut...tapi kerana kesedaran yg tinggi utk merubah mentaliti dlm UMNOlah mereka ini menolak barisan yg bermatlamatkan bisnes dl politik ni...

DKA..pikir2 dan renung2 la sendiri... buat keputusan sekarang.. MAHATHIR atau RIZAL...

lagi 1 CAPT AZRI atau DATUK KASSIM.. nampak gaya jelas aa link gak ngan HADI & DINO ni....

ok lah DKA..AWAK orang lama dan biak...LU PIKIR LA SENDIRI...

SB SEGAMBUT said...

HADRISYAM khabar nya dulu dlm kem DATO FAIZAL tapi AGEN DINO, skrg ni apa lak.....

alahai nasib pemudaaaa said...

rizal memang xde ape2pn.dok pakai bapak die buat huruhara kt cwng yg tk bg pencalonan kt DKA ngn anak die.pencalonan pn dpt atas belas ehsan seseorang kecuali la cwngn sendiri.
dari awal kalau ahli UMNO segambut perhatikan meting -meting cwng kebanyakan semua x cukup korum.tp bila cwngn yg mencalonkan bapak ATM ni (kononnye)habis cwng 2 kena bersidang semula,tp kalau calonkan DKA semua ok.
camni ke pemimpin yg nk dipilh mengepalai segambut.gunakan kuasa serakus-rakusnye.tk paham,tak paham.
si rizal ni pn satu beriya-iya suruh dato endorse xde kekuatan ker?
nk harap ehsan ketua cwngn ker?
ataupun memang dh xleh nk menang.
tk pn mungkin si rizal ni hanya robot je remote die kt DKA,KAPT,BAHTIAR,HJ ALANG.susah camni kalau rizal menang,pemuda umno segambut boleh pikir2 kan la,


tp apapun kite ahli umno segambut blh nilai sendiri,

Anonymous said...

Dia nampak, tak kan tak nampak. Itulah pasal, keadaan percaturan kali ini berbeza daripada biasa. Ia tak selancar sebelum ini.

Senang-senang nak endorse grup itu dan ini. Kalu endorse Mahadey, DKA sokong gang politik wang. Walau pun semua orang main duit dalam UMNO. Kita try tengok gang tak main duit. Si Rizal , walaupun DKA tak nak ensorse, biarlah, janji dia try cara baru ni tak nak main duit. Kalau gagal pun , beliau puashati , itulah tanda nya UMNO dah nak mampus dengan budaya bangsat ni. Kalau menang, itulah dinamakan perjuangan. Selesai bab pertama nanti, kita masuk pula ke fasa kedua.

Tak kisahlah nafas dalam lumpur ke, kalau Allah tak bagi pegi, tetap juga tak pegi. Kau push-push sangat , buatnya lumpur tu masuk dalam paru-paru susah nanti. Kita tengoklah macamana.

Anonymous said...

alo bro sapa cakap rizal dapat pencalonan di caw sendiri jeeee,mula2 org mahaday kata rizal tak lepas pas tu kata dpt 6 je pas tu dpt 10 je sekarang dah dpt 11 bro,itu menunjukkan rizal ni ada kekuatan nya tersendiri,itu tak mengamalkan sistem PENABURAN TAU.bukan macam mahaday nad gang ATM BERGERAK.antar nasir,ayel gi seting caw org pas tu taburrrrr memanglah dapat banyak pencalonan.nasir seting cawangan org kat caw sendiri MANDI BASAH KUYUP MATI LEMAS KAT CAW SENDIRI,ayel punya kurang ajar kc dia sendiri nak di mandikannya macam ni ke punya barisan pemuda kita nak pilih,bagi pewakilan2 penuda segambut.........LU PIKIR LAH SENDIRI

Anonymous said...

HIDUPPPPPPP ANUAR HIDUPPPPPPPPPPP ANUAR TAKBIR REFORMASI ANUAR IBRAHIM DAN MENANG KAT PEMATANG PAUH,KITA PASTI KAN ANUAR ADIK RAHIM MENANG KAT SEGAMBUT LAWAN TETAP LAWAN

tuah said...

jgn la mcm tuuu... DSAI tu pengkhianat bangsa.ni yang x best nihhh...

Anonymous said...

aku nak bagi tau korang satu cita yang nasir bengali tu dah bangkerap tak layak bertanding cuba lah cek

Ex Pemuda said...

si rizal ni tak habis-habis bantai mahadir la, hari-hari masuk guna nama anonymous. klu tengok anonymous tu pun org yg sama jer.
Sahih ni keje rizal la ni. Dia bukan ada hardcore pun.

nak kata calun g2 dia pun bukan hardcore dia, semua line up ketua caw desa segambut (patut ko yg pegi Gz). Hardcore si rizal ni hanyalah 2-3 yg aku kenal dulu kulu-kilir brsama dgn dia. Duduk pun kat kedai bapak yg ngaku org kuat rizal tp bila aku jumpa baru-baru ni dgrnya pun dh taknak turun. Tengok tu, dia sama geng dia pun leh gak nak kelahi. Dah tu dtg masuk dlm forum ni nk belagak mcm team dia kuat.

Si calun g2 rizal ni pun sama, nak sgt pegi g2 maka masuk grup rizal. dari awal aku kate kat sorang ni pegi duduk dgn mahadir, tp dia ni lalang. kejap kiri-kejap kanan.

oi rizal, toksah nk belagaklah, tanpa capt azri, bapak maka awal2 kau dh mandi. hanya krn azri, bapaklah maka kau boleh dpt 6-7 caw. dah tu caw belah2 kepong sana pun aku dgr ko guna faktor DKA.

Aku takde masalah dgn mahadir, sbg org lama dia respect org lama. spjg jd psu pemuda ni, dia buat apa yg boss dia suruh, si dino tu la. tp klu tak peform jugerk, takkan ko nak taruk mahadir? ko duduk jd ajk biro demi biro apa yg ko buat. aku dengo 2-3 biro diberi pd kau, semua ko takleh buat dan akhirnya biro dadah, itupun prog pemuda wilayah di peringkat segambut. Tu jer, apa barang kau nk cakap pasal perubahan rizal?

jwb dulu soalan aku, mana pegi org2 kau 3-4 org yg dulu ngaku hardcore kau?

2. brp cawangan dlm segambut yg ko penah turun? aku rasa dari 40 lebih caw, mungkin tahun ni yg ko turun pun 15-16 caw jer. itu pun sbb petandingan.

3. rizal, apa cerita dgn mesin ATM kau yg dh pasang kt tebing kali dn kg pasir? ko tinggal pastu lupa nk kutip? Bkt maluri aku dgr mcm ada, tp apesal sikit sgt? Dah tu, kesian pulak dgn sgbut stesen, ko janji mcm2 kat kpc dia, dah tu ileekk, habuk pun tarak.

4. aku jd tekejut bila nama kau rizal naik kat bkt dsmara dn ko kamcing dgn pewakilan ttdi. Apa rahsia ko tu? klu situ ko boleh masuk aku rasa bkn mesin atm yg ko pacak kat situ, tp ko bina bank dn kasi share holder la agaknya. mesti besar punya deal.

Sepekara lagi, hazrisham ni mana pegi? patutnya yg bertanding tahun ni biarlah muka-muka yg berkaliber mcm ghaz, hazrisham dan mahadir. Baru mencabar minda pewakilan. Sbb semua ada kualiti. Aku fhm knp ghaz tknak pegi, tp si sham ni apahal boleh lari turun bwh, tengok sama yg naik skrg?? mamat dr kepong (serpihan umno bhgn kepong). Aku rasa kat kepong pun ntah apa peranan dia kat sana.

Cukuplah rizal oi, kejer-kerja komen dlm ni mmg ko sorang je yg buat. ko takde hardcore pun, yg duduk dgn ko skrg ni pun adalah hardcore2 capt azri. Dia org ni lebih utamakan capt azri dari ko. Bayangkan kalo ko yg jd ketua pemuda, aku rasa ko ni esok jd remote je lah. Perubahan ko hanya cakap-cakap utk pemilihan.

Ingat tu rizal??? kalo ko jd ketua nanti, mmg ko ni remote pd pihak2 tertentu, pemuda yg takkan ada stand dan pendirian. Mana2 caw yg dh bg undi tu maka menyesallah korg satu term ni.

Korg nk kutuk dino sbg KP takde duit, aku rasa rizal lg takleh cari duit utk jlnkan prog2 kat bhgn nanti. Duit dia semua sumber ihsan org sahaja.

Ini pandangan aku yg dah tinggalkan pemuda. Silakan rizal, jawab guna anonymous atau pun klu ko berani gunalah nama penuh kau mcm hari tu dan tunjukkanlah sikap baik ko tu, baiikk???? baik ada makna tu.

Anonymous said...

alo bro apalah bangang sangat kau ni,kau ex pemuda bukan nya pemuda tak yah comen pemuda lagi lah, jage bahagian je,ops tah2 tak dapat gi pewakilan pon tak itu yg menyalak macam anjing kat pemuda. ha ni aku nak bagi tahu kat kau yg aku ni memang hardcore rizal dan ramai lagi hardccore dia takkan kita hari2 nak jumpa,bodoh betul kau ni ,kita pon ada tanggungjawap lain,ada keluarga bila hari cuti barulah jumpa bodoh,lagi satu aku nak bagi tahu kat kau bukan sebab DCA dan BAPAK je rizal dapat pencalonan kita semua buat kerja.bukan macam MAHADAY antar org (nasir,syaril)calon G2 tu yg satu dah muflis banyak hutang dan yg satu lagi tu budak2 baru naik.gi seting caw orang tabur banyak2 baru dapat.rizal tak tabur tapi gi cita matlamat perjuangan.ok mangkok yg dah abis umur kat pemuda opsss sorry biasanya org dah abis umur dah nak mampos macam kau lah ex...



ni nak bagi tau kat kau nama aku CIKGGGU ..... KALAU BARANI CALL LAH ....PHONE NO:013-3886733/0136664297/0192599383

tuah said...

to ex-pemuda

apa la yang kau tulis...kejap rizal xder hardcore...pastu kau kenal lak 2-3 org lama yg jadi hardcore saudara rizal...kalau sedikit pun xper yang penting, hardcore dia tiada yg berkepentingan diri, tiada asas perjuangan,tiada matlamat dan tiada hala tuju.

sedara kalau nak keluarkan artikel biar cantik ckit, ayat biar terang.jgn jadi pembelit mcm pembangkang.aku rasa simpan org mcm kau dalam UMNO, tidak salah rasanya Segambut dirampas oleh pembangkang dalam PRU12.

cikgu kasi ejas, cuci otak musuh dalam selimut mcmni... otak pembangkang mcm ex-pemuda nih kita buang jauh2... sng ckit kerja kita untuk teruskan perjuangan Pemuda UMNO Segambut.

Umno terus mara...
Untuk rakyat Malaysia...

Anonymous said...

aku nak gi tau kau satu cita ni ada budak jadi prosi mahadey gi g2 siapa lagi kalau bukan budak hingusan bekas pemerisa kira2 tu. tandinglah ajk dulu jangan jadi kurang ajar kat abg2 ajk yg dah lama.kenyanglah m

aku sokong rizal said...

salam,

aku nak comment sikit kat ex-pmuda ni lah..

pertama aku rasa ngko ni orang yg kecewa,x masyuk,x dpt jadi perwakilan dan apajugak yg sewaktu dgnnya...
lagi ngko ni memang ada problem punya orang sbb cakap berbelit-belit,org x leh paham...
lagi aku nak g tau ,,aku salah sorang hardcore rizal nak g tau, kalo lah rizal tu betul guna duit kat b d,sara mcm yg ngko kata, apa sgtlah caw2 lain tu...dia x leh tabur gak ke..
wei bukan nak ckp lah kalo betul nak main duit aku x rasa rizal tu dpt 11 pencalunan je tau x..

lepas ni ngko jgn nak tuduh2 ikut sedap mulut je...
setakat ni aku bangga ikut rizal, walaupun dlm serba kekurangan sekurang-kurang nya barisan dia berjalan sendiri ...
agak2 ngko lah dlm barisan rizal ni sapa yg leh main duit ni...cakap ngan aku...nuar,razali mohd,syamser,ipin,razak???aku rasa orang yg gila khinziir je yg leh ckp diaorang ni main duit....

tapi pe2 hal pun aku tau la sape ngko ni ex- pemuda..kalo ngko ada yg x puas hati leh la jumpa kita orang, ngko pun tau mana nak jumpa kan....
chow dulu lah..sorry kalo ada ayat x elok tp ngko memang bikin panas laa...

ktm segambut said...

kalau dah ex tu buat cara ex lah. macam ex girlfren, tinggalkan aje.
Ko ni macam tak insaf-insaf pasal nak baik kan UMNO. Kalo budaya bangsat dan buruk tu masih kau agung-agungkan memang kau antara golongan perosak UMNO sejati. Kita nak UMNO jadi baik, dilandsan yang betul sebagai parti perjuangan tulin untuk bangsa , agama dan negara. Ini main duit untuk mencapai kedudukan. Sori beb, pemuda kena mulakan langkah membetulkan diri dulu untuk dijadikan contoh pelapes. Kalau tak yang yang muda-muda akan bingung dan tak tahu apa nak buat bila masuk UMNO. Yang mereka tau masuk UMNO nak projek. Persepsi mangkuk macam ni kita nak betulkan dulu. Aku harap bila kau dah jadi ex-pemuda, kau indafkan pulak pakcik-pakcik kat Bahagian tu apa yang patut kita buat nak pulih kan UMNO. Tugas kita besar ex-pemuda. Semua kena faham objektif kita sekarang, membetulkan apa yang silap selama berpuluh tahun ini. membuangkan budaya bodoh, merapu, khayal, syok sindiri. Oleh kita kita mulakan dengan POLITIK WANG. Jangan kita nak bandingkan dengan negara Barat, dia orang pun main politik wang. Kita orang Islam ex-pemuda.

bakal perwakilan said...

Bagi kami yang mnyokong DKA terharu dengan ketetapan Pinggir baru ni yang menolak DKA and the gang. Goodbye to you Hazrisham!!! Kami nak pikir masak-masak balik.

ex-pemuda said...

Kepada rizal @ rizal @ anonymous @ ktm segambut @ tuah @ rizal @ cikgu

Aku kasi korang panas??? Memang, sbb apa sbb aku tau aku hanya ckp dgn rizal sorang. Aku ulang semua nama-nama kat atas yg aku type tu hanyalah rizal sorang atau kalau kau berani bubuh nama kau kat sini, apa kau nak takut? cakap dgn aku, apa yg kau nak takut bubuh nama kau orang klu kau semua hardcore rizal? pasal korang tak berani nak buat fitnah atau maki hamun sbb bubuh nama sendiri?

Korang mmg takkan berani bubuh nama sendiri sbb pd aku hanya rizal @ rizal @ rizal yg tulis semua ni. Kalau dia ada hardcore, sila bubuh nama korang, ketua pemuda caw apa? barulah solid penyokong.

Toksah tanya nama aku, sbb aku dah abis pemuda, mmg aku tolak perwakilan mana-mana pun tahun ni, sbb ada ahli-ahli umno menggugat cawangan orang2 lain, mcm yg korang dok tuduh kat nasir benggali tu, caw aku pun kene, lagi hebat penangan otai2.

Kenapa aku kata demikian? sbb orang-orang dlm umno segambut ni ramai yg muncul masa pemilihan, masa pemilihan aku nmpk sapa itu rizal.dan masa pemilihan jugalah hadi elok-elok kawan dgn dka berubah kata dan sbgnya, masa pemilihan jglah otai2 kg sejahtera muncul semula, masa pemilihanlah kelam kabut jdinya.

Mana muka-muka ni masa waktu bekerja? mana? aku tanya mana? perubahan apa yg korang nak cakap skrg ni? bagi tau aku kat sini, suruh rizal tulis kat dlam ni apa perubahan dia nak buat? setakat bijik butir cakap ajer perubahan tp isi takde tak gune. Hidup=hidup ditipunya pemuda semata-mata nak mencapai cita-citanya itu.

Cakap dgn aku apa faktor perubahan dia nak bawak? apa visi dia? apa agenda kau wahai rizal @ anonymous @ ktm segambut @ cikgu @rizal?

Apa yg kau dah buat selama 3 tahun kau jadi ajk pemuda bahagian? cakap dgn aku wahai rizal @ anonymous @ ktm segambut @ cikgu @ rizal?

Masa dpn umno bukan begantung dgn org yg cakap kosong, umno rosak dgn orang yg temberang kuat, umno jahanam klu org menipu utk dpt jawatan. Tulis kat sini apa agenda korang? nak banteras politik wang? kau ingat tahun 2004 isu ni tk keluar ker? mesin atm yg korang pasang dekat tebing kali dan kg pasir tu bila nak cabut balik? byk tu, bukan sikit...riban!!!

Apa ni? KLU BETUL NAK BEPOLITIK GUNA LA FORUM NI UTK BAGITAU AGENDA KORANG, BUKAN HENTAM ORG TAK TENTU PASAL

cara korang ni mmg bodoh, sbb pemuda yg boleh fikir akn tengok betapa kolotnya budak rizal @ rizal main baling batu sembunyi tangan.

korang ni pemuda-pemuda apa ni? aku tak fikirlah calun2 g2 dia, calun naib dan ajk dia nak layan benda-benda ni, bkn nak merendahkan tahap diaorang, tp aku kenal jali, aku tau samsir, aku kenal tajul tu, diaorang tu semua jenis cakap lepas jer. Ini semua kerja rizal @anonymous@ktm@cikgu @ rizal.

Aku cakap dgn korang, suruh rizal tuls kat sini apa agenda dia nak buat perubahan. Kalau nk kata banteras politik wang, aku sembur dia nanti, mesin atm dia tu pun dah merata ditinggalnya.

Apa lagi? apa butir perubahan nak kau bawak? tulis kat sini, aku nak baca. jgn cakap jer bedegar-degar.

Aku dtg sini bkn semata-mata nak bela mahadir, pd aku gaz atau hazrisham yg lebih layak, itu hal dia tp aku hangin sgt dgn kelibat si rizal ni, guna forum ni nk burukkan imej org. forum ni satu dunia boleh baca kau tau? apa bangang sangat ni.

Marang krapu la ko ni rizal.

cikgu said...

aku rasa memang lah ex pemuda ni pemuda yang kecewa,dari apa yang dia menyalak kat dlm forem ni,dia ni pemuda yang dah tewas kat caw,dah tak ada apa2,aku rasa macam kenal je dia ni,cakap pon belit2 berputar macam serban bangali,tah2 dia ni bangali kg pasir yg mandi tu tak. aku nak tanya apa pada sapa yg rizal baling batu,kat mana dia sorok tangan,dan aku juga nak tanya apa visi dan misi mahaday,hazrisham, bisnes??????dan kau ni sibuk2 nak tanya nama orang pasal apa kau ni polis mahaday ke?atau perisik hazrisham?kau bagi tau lah kau ni sapa letak phone no kau sekali,barulah kau tau sapa hardcor rizal sebenar nya,aku dah bagi no phone aku kau tak nak tepon takut ka telur sebelah plstik ke?atau mahaday dah rebus telur kau dia amik satu hazrisham satu.ha ha ha sorry lah pemuda kecewa,kau ni bodoh tu yg kena gi kelas pemulihan,ok lah cikgu ada kelas nanti kita sambung belajar ye kelas ni yep.babay ex pemuda kecewa///

ktm segambut said...

Ex Pemuda
maleh lah nak layan ko ni ex-pemuda. Kau tak nampak point yang kita nak cuba buang - politik wang!!!! Buang satu dulu. Lepas tu menyusul yang lain pulak.
Masalahnya kita sentiasa dibayangi terma 'masyuk' dalam serba serbi untuk UMNO. Itu macam kalu bungkus cepatlah UMNO ni. Kita orang berbeza-beza bukan satu orang iaitu Rizal yang kau maksudkan, tapi kami nampak jalan landasan yang kami rasa sesuai untuk dijadikan agenda perjuangan baru UMNO. Otai tu dia orang punya pasallah.

Apa guna keluar beramai-ramai tiap-tiap malam menghabiskan masa sampai 3 , 4 pagi hanya semata-mata berbual kosong dengan harapan nak kira attendance undi yang dapat solid. Pada aku membazir masa je. Kalu jelas perjuangan kau patut sokong. Kau jumpalah si Rizal tu one to one, kami tak nak ambik tau. Itu antara kau dan dia. dan dia pun tak payah nak bising-bising bagi tau siapa ex pemuda ni. Kalu pecah dari Rizal maknanya tak leh percaya juga Rizal ni.
Bila kau dah jelas hala tuju ni, kau war-warkan pulak kat anak-anak buah kau agar mereka faham benda yang nak di bawa. Aku dah dengar, dan yakin. Anak-anak buah aku pun yakin.

OK nak nak ke Seremban, keretapi aku dah sampai. Aku harap kau jelas point asas ni. Calon lain tak de aku dengar manifesto dia orang?

Anonymous said...

Assalamualaikum

Buat malu nama Segambut je dgn cara korang berhujah kat dlm forum ni. Bahasa melambangkan bangsa tapi kalu bahasa yg digunakan kasar dan kesat apa cerita? Kita nk org hormat kita tapi boleh ke org nk hormat kita klu tiap kali komen asyik keluar perkataan bodoh, bangang, kata2 kesat? apa yag kita harapkan dari org lain kalau kita sendiri pun tak tahu nk hormat diri sendiri? Menangislah calon2 Ketua Pemuda Segambut bila baca komen dalam ni yg disuarakan oleh penyokong2 masing2. Come onlah, jadilah dewasa sikit. Berhujahlah dengan bernas, gunakan akal yg waras bkn akal yg singkat. Bangsa lain dah pandang Melayu ni haprak, jgnlah korang pun sama nak mengiyakan tanggapan dorang tue dgn cara korang yg macam ni.

Cakap byk dlm ni pun tak guna. Hukan diambil kira sbg undi pun. Tak payah kecoh2 sape lg hebat, sape lg clean, sape nak bawak perubahan. Klu btl Mahadhir dgn Rizal sayangkan Pemuda Segambut tak perlu tggu time pemilihan baru nk selamatkan pemuda segambut. Patutnya sblm tue lg korang dh pikir tentang masa depan dan hala tuju pemuda segambut. Jgn samapi jadi mcm Pemuda WP yang lesu. Duduk bincang sama2, berkompromi. Tak perlu ada pertandingan. MAsa untuk berkempen dah boleh digunakan untuk buat aktiviti yang membantu pemuda.

Apa yg patut dibuat sekarang ni tggu je Persidangan Pemuda Bahagian. Masa tu korang pangkahlah sape pun yg korang rasa sesuai dan layak.

Renung2kan Kata2 Almarhum Prog. Hamka :-

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras. (Hamka).


Bertambah kuat kepercayaan kepada agama, bertambah tinggi darjatnya di dalam pergaulan hidup, dan bertambah naik tingkahlaku dan akal budinya. (Hamka).


Pergaulan mempengaruhi didikan otak.Oleh itu, untuk kebersihan jiwa hendaklah bergaul dengan oarang-orang beradab dan berbudi mulia yang dapat kita kutip manfaatnya. (Hamka).


Undang-undang adab dan budi pekerti membentuk kemerdekaan bekerja. Undang-undang akal membentuk kemerdekaan berfikir. Dengan jalan menambah kecerdasan akal, bertambah murnilah kemerdekaan berfikir. (Hamka).


Di dalam medan hidup,ada beberapa undang-undang yang harus dijaga dan diperhatikan. Ada yang berhubungan dengan kesihatan tubuh,dengan keberesan akal dan yang berhubung dengan kemuliaan adab dan budi. (Hamka).


Kata Hukama," Hendaklah adab sopan anak-anak itu dibentuk sejak kecil kerana ketika kecil mudah membentuk dan mengasuhnya. Belum dirosakkan oleh adat kebiasaan yang sukar ditinggalkan". (Hamka).


Salam perjuangan


- Puteri Sygkn Segambut -

Anonymous said...

ass..............kum kpd semua org yg terlibat dlm blog ni dan khasnya UMNO SEGAMBUT SYA CIKGU INGIN MENYUSUN SEPULOH JARI MEMOHON AMPUN DAN MAAF.sekiranya terkasar bahasa yg terlampau,sempena ramadhan al-mubarak 1429

tuah said...

salam Puteri Sygkan Segambut...

kawan dah cuba menahan perasaan amarah didada...cuba tenangkan jiwa yang gundah gulana..cuba menyusun sebaik kata-kata..Tp apa yang terdaya, bila berjumpa org mcm ex-pemuda rasa meluap-luap darah didada.Maaf jika tersalah kata..

Ex-pemuda seharusnya bersikap lebih terbuka.. krn yg tua mengajar yg muda,krn yg tua juga yg membimbing yg muda.

kawan mmg hardcore rizal tp kwn bukan nak menganguk dan melihat sahaja.kawan cuma menilai seseorang.Masing2 punya pendapat..
Kawan pemuda UMNO Segambut amat x bersetuju jika UMNO berlembut lagi...krn itulah pembangkang senang2 mempermainkan UMNO..asas perjuangan UMNO senang2 disalah tafsirkan.UMNO Segambut kena tegas skrg..!!UMNO Segambut kena berani skrg..!!.

Cikgu kasi ejas lagi otak ex-pemuda nih...otak dia nih dah rosak teruk dek kerana racun dari pembangkang

Umno terus mara ...
Untuk rakyat Malaysia...

pemuda jalanan said...

Tahniah Puteri sayangkan Segambut,
Lepas ni kami nak puteri buat program mengupas kata-kata Hamka.
Bagus sekali.

Kadangkala kita tak payah nak tunggu universiti buat program baik ni. Puteri pun boleh buat untuk membentuk masyarakat.

Kami akan sokong program ini.

Anonymous said...

Macamana nak pandai-pandai betulkan pemuda bila bossnya ala diktator? Asal nak bagi pandangan je kena cantas. Susahlah.....itu pasal lah orang tunggu masanya.

Anonymous said...

Pemuda Jalanan....Buat program tue JV Puteri dgn Pemuda baru best....baru mantap generasi muda segambut....huhuhuhuhu....


PEACE!!!!!


-Puteri Sygkan Segambut-

pemuda jalanan said...

tiada masalah pu3 syng segambut. JV utk program baik ni kita alu-alukan. Skrng kita dah ada satu program. Alhamdulillah. Pikir-pikirkn lagi.

Anonymous said...

selamat berpuasa mohon maaf zahir batin dari hardcor rizal kpd hardcor mahaday

mie7982 said...

kenapalah macamni jadinye pemuda segambut ni...
tolongla tangan hina menghina untuk mendapatkan kepuasan diri...
so muhasabah diri sendiri lebih baik dari mengata orang ...
dah bulan puasa ni pon...
insaflah g join surau buat terawih....
bayak2la doa supaya sesiapa yang memegang jawatan dalam bahagian umno kali ini dapat menyatupadukan umat islam kita dari bermusuhan begini...
jangan sampai pkr memainkan peranan menarik majoriti melayu kita sekarang yang semakin menuju kearah pkr sekarang ni...
plz abg2 dalam pemuda ni tunjukkan contoh tauladan yang baik kepada kami pemuada segambut niii....

jangan yang dikejar tak dapat yang dikendong bercicirann...
nasib bangsa kita terletak di tangan kita .....

Anonymous said...

halloooooo hadi zam gua nak tanya,sebagai kariah masjid firdaus gua dengar ada duit masjid sort RM 6,000 betul ker????tolong jawappppp skeettt..kalau ye mana gi,bagi kat pewakilan ke......wahai pewakilan2 semua jaga2, duit masjid dah hilang....saper makan dia tanggunglah sendiri dunia akhirat,lagi satu gua dengar duit bazar tak masuk dalam akaun masjid ....!mana pergi..???masuk kat akaun mana?????

pemuda gak said...

salam ramadhan suma pemuda segambut..udah2 le tu..x kira sokong sape pun x yahlah asyik nak cari salah orang jer..
aku pun kariah mesjid firdaus gak...
aku rasa lebih baik kita sama2 pikior camna nak lebih amarahkan masjid kita ,sumbangkan idea2 yg bernas...jangan la nak kondem org je...

masaalahnya aku tgk org yg jarang2 dtg masjid lak yg lebih2.. politik2 gakla...

ok lah..ngkorang sibuk sgt suruh hadi berenti jd pengerusi mesjid ni..bagi lah idea sapa yg nak ganti nyer...jgnlah asyik nak kondem org jer...ingat lah sikit bhgn kita masing2 x tau lg...hari ni boleh cakap.berjalan,berlari,mengata..esok2x tau camnakan...kot2 allah tarik nikmat tu balikkan...

jadi ingat2lah ye.....

Anonymous said...

assalamulaikom pemuda gak cuba paham soalan barulah comen,aku tanya nakkan kepastian bukan nak cari kesalahan pengurusi masjid(INSAN KAMIL)TU....,kalau nak cari salah dia tak ya cari lah terang2 dah nampak,kau kata kau kariah masjid firdaus kan, kau mesti nampak jng disebab kan politik dosa,pahala,hukum ALLAH kita tolak, apasal kau ingat dah tak ada orang yg leh ganti insan kamil tu,ramai lagi lah,suruh dia letak jawatan dulu kalau nak tahu sapa nak ganti,oooooooo pemuda kau kena paham kan melantik orang politik mengurus adalah haram....aku bukan apa cuma nak ingatkan je dan satu lagi aku nak tahu sangatlah betul ke yg aku dengar duit masjid (sort 6000)dan duit bazar,kedai2 kat parking tu tak masuk dlm akaun masjid aku bukan apa tak tahu esok2 camnakan kot2 ALLAH tarik nikmat dunia tu balikkan jadi ingat2lah yekkkk

ktm segambut said...

Betul kata abang anonimous di atas tu, dia cuma nak tahu je 2 perkara tu. Duit 6000 dengan duit bazar. Kalau kat masjid tak dapat jawapan, mungkin yang tahu boleh maklumkan kat blog ni.Supaya semua jelas ceritanya, tak de cerita yang di edit. Mungkin wakil pengerusi masjid itu boleh serahkan pada wakil untuk jawap. Kalau tak esok atau minggu lagi satu umumkan sebelm sembahyang jumaat maklumbalas yang kariah nak tahu ni. Senang aje nak selesaikan perkara macam ni. Ndak buat dengan tak ndak je!!!

koolhas said...

weh orang umno!

nyampah jugak aku baca korang punya personal attack dalam blog ni...

cammner ko nak tarik orang macam aku masuk umno kalau korang sesama sendiri dok tikam menikam...

aku dok baca blog ni tak habis pasal mahathir vs rizal....apa lah susah sangat....buat open debate...panggil satu segambut...pastu lawan...tengok sapa lagi sincere...tak yahlah penat2 nak politik....

kalau hampa nak main duit...i bet you umno will distance itself from the masses... a.k.a irrelevant to malay....and to all of us....

money is not everything!!!!!

tuah said...

salam..
dari nama kau x tahu la kau nih islam ker x?cuba kalau boleh bagi la sahutan yang cantik ckit..jangan main woi jer!!

Cara kau cakap mcm nak hentam belakang jer.. x elok cara macam tu kawan.

Knapa mesti nak ikut orang..menunggu ajakan orang lain..bukankah lebih mudah dan kemas jika benar2 ikhlas nak menyertai UMNO.

Dimana2 blog mcmnie, pasti ader yg menyentuh bab peribadi, tp tidak tahu la pula kalau nih blog pertama yang kawan baru masuk... Bole aku tahu ckit x .. kawan nih pro parti mana?

KELAPA SEGAMBUT said...

macam2 aku baca... tapi yang hotnya ada 4 orang mahadey nak cross over ke rizal......
siap ada bukti yang geng2 atm tabur duit baik punya.... kita tunggu oktober nanti..... memang best oooo....

buat masa ni dino ngan mahadey nampak berbaik-baik atas faktor kawan lama.... dan politik..... yang lain semua ikut tapi korek baik info mahadey kasi kat rizal!!! kah kah kah.... kalau mahadey tau sapa sure terkejut badak beb!

budak innosen said...

sapa yang nak cross over???!!! sial betul laaa... aku dah cakap kat mahadhir ari tu suh berhati2 ngan bebudak baru....

aku tak caya sangat ngan bebudak tmn lawa, segambut luar, bkt d'sara, hartamas, segambut stesen, dll... dorang ni depan janji sumpah nak sokong Mahadhir tapi ari tu sebelum posa jumpa geng2 rizal kat satu tempat rahsia..... siot ko rizal! berapa ko tabur?

budak innosen said...

sapa yang nak cross over???!!! sial betul laaa... aku dah cakap kat mahadhir ari tu suh berhati2 ngan bebudak baru....

aku tak caya sangat ngan bebudak tmn lawa, segambut luar, bkt d'sara, hartamas, segambut stesen, dll... dorang ni depan janji sumpah nak sokong Mahadhir tapi ari tu sebelum posa jumpa geng2 rizal kat satu tempat rahsia..... siot ko rizal! berapa ko tabur?

Anonymous said...

wei budak innosen. aku ada jumpa bebudak tmn lawa dan bkt damansara. dorang cakap jumpa rizal nak diskus prospek amende yang si rizal nak buat perubahan. aku dengar rizal tak tabur pepape pun, air liur adalaa. tapi goyang gak bebudak lain dengar kata2 si rizal sebab lain dari apa yang dorang dah biasa dengar dgn si mahadir dan hadrisham. ada yang kata undi rahsia mahadir tak kan tau. kali ni pertandingan bahagian memang best.

Pemuda Segambut Lama said...

aku baru jumpa geng2 mahadir. dorang kata lepas raya mahadir nak jumpa. ada duit raya lagi. 4 digit lak tu. bayaran nya separuh raya separuh lagi lepas pemilihan. perrggghhh banyak tu.... rizal ko bila? biasala umno kena la memberi masa ni... kalau ko tak kasi kami sokong mahadir babe!!!

Anonymous said...

korang nak tau sapa yang tulis bantai si rizal dalam blog komen ni.... kalau bukan si benggali yang kena mandi ari tu si nasir mamak dan si gemuk saipol kebun bunga.... jangan lupa jugak.... tak lama lagi bekas ketua pemuda DINO laaaa.... dia la mastermind semua ni... aku dengar banyak dia habis.... aku pun dengar kp-kp baru dulu nampak baik ngan rizal sekarang ngan mahadey... apa hal... kena MONEY wash ngan MAHADEY/DINO ke??.... banyak caw macam tu laa.... berapa si mahadey/dino tabur aku pun tak tau laaa.... aku harap dorang ni ada otaklaa nak sokong sapa masa pemilihan nanti... jangan dok dengar janji2 manis pihak atm bergerak!! jahanam umno.... habislaa.... takut aku 16hb ni..

tak turun tapi nak tahu said...

Aku harapa mereka nanti tahu tanggung jawab masing-masing masa nak pilih nanti. Banyak masa lagi, lagi silap langkah lagi baik untuk orang buka mata. kes rasuah politik kat dalam suratkabar pun hebat. Biasalah kena naya punya kesnak kedudukan, bukannya ikhlas nak benteras.

macamana kedudukan DKA terkini, bertanding ke tak? Update kedudukan terkini untuk Bahagian?

Anonymous said...

Macam ada yang tak kena dgn kawan-kawan mahadir. Lompat-melompat dan dedah-mendedah telah berlaku. Mesti yang tulis ini orang dalaman sendiri. Banyak yang dia tahu. korek korek korek....

Anonymous said...

saya dengar pejabat pemuda terbakar .betulke atau sahaja bakar untuk menghilangkan bukti pru ke 12 .kalau pejabat pemuda pun tak boleh di jaga macam mana nak jaga pemuda segambut yang jadi tanda tanya pejabat pemuda sahaja yang kena .itu petanda awal yang allah murka kepada orang makan rasuah dan pemberi rasuah .allah tak hallalkan benda yang kotor.ingatlah wahai mahadir dan nasir serta taem atm begerak.

Anonymous said...

jjjj

Anonymous said...

pemuda segambut ada pejabat khas ke? Ke pejabat tumpang dalam pejabat bahagian tu. Bilik kecik tu terbakar?

banggali dutt said...

biasa le.... barang2 yg dibeli dgn duit2 panas... lama2 terbakar le.
lepas ni kalau dipersoalkn apa2... senang le dia org ckp... bukti dah terbakar...
yang pasti... dia org semua buat kerja...
rizal mmg tak pernah buat kerja...
KEPALA HOTAK KO LE NASIR....
Ngeko ni memalukan keturunan banggali je..
baik ko convert gi keling lagi baik...
tu pun kalau ada kasta yang lagi bawah dari kasta PARIA.....

salam.............

Anonymous said...

alamak bilik kecil pun terbakar .itulah perjuangan kena ikhlas hati kena putih biar kulit hitam kalau kulit hitam hati hitam susah jangan jadi belut macam nasir jumpa adi kata orang adi,jumpa cep cakap orang cep jumpa dka cakap orang dka jumpa datuk kasim cakap orang kasim jangan terperanjat seorang peguam pun kena tipu.biyasanya peguam tipu untuk menang inipeguam kena tipu sebab itu tak menang contoh adi zam pecalunan pun tak lepas-lepas lepas ini hadirsham pula tipu adi zam kesian kesian adi.wastaitu lah politik melayu yang jadi mangsa hj kamarudin takada team betanding.betanding atas tiket swasta .

Anonymous said...

alamak bilik kecil pun terbakar .itulah perjuangan kena ikhlas hati kena putih biar kulit hitam kalau kulit hitam hati hitam susah jangan jadi belut macam nasir jumpa adi kata orang adi,jumpa cep cakap orang cep jumpa dka cakap orang dka jumpa datuk kasim cakap orang kasim jangan terperanjat seorang peguam pun kena tipu.biyasanya peguam tipu untuk menang inipeguam kena tipu sebab itu tak menang contoh adi zam pecalunan pun tak lepas-lepas lepas ini hadirsham pula tipu adi zam kesian kesian adi.wastaitu lah politik melayu yang jadi mangsa hj kamarudin takada team betanding.betanding atas tiket swasta .

Anonymous said...

apa agaknya atau banyak sgt ker kekurangn dino smpi dia tak layak betanding naib?

Anonymous said...

salam...
Satu soalan yang bagus..lebih bagus jika calon sendiri yang bertanya..

pada pandangan saya, sdr dino mmg tidak dinafikan kekurangannya ...saya join sebelum sdr dino bertanding merebut jawatan KP bhgn Segambut lagi.tujuan berkata bukan nak mengukur siapa yang lama kerana terang2 disaat ini dan jauh masanya saya duduk dizaman pemuda.

Saranan saya, berjumpalah dengan pemuda semua, kempenlah semahu-mahunya krn masa hampir tiada.

untuk menang, sudah tentu ada jawapanya kerana kebanyakan perwakilan buta huruf dan buta warna..
lebih2 lagi didalam pemuda..tidak kira ketua pemuda mahupun barisan perwakilannya..rata-rata senang diguna..senang dipaksa...senang digula2..senang untuk mempercaya..kerana pemuda skrg pemuda yang blurrr...yang tinggi, yang kuat,yang hebat dalam pemuda hanyalah imiginasi yang tah hilang kemana!!!

saya harap sdr lebih faham maksudnya walaupun saya mmg tak suka, tapi nak buat mcmana.. kita didalam haluan dan dalam landasan perjuangan yg sama.sama-sama kita fikirkan...

Anonymous said...

salam bro gua nak bagi tau ni haji kam @dino ni memang tak layak bertanding sebab dia ni lupa daratan,cuba kita tengok sekarang ni pemuda tak habis lagi dia sibuk gi kat bahagian sedangkan dia masih lagi kp buat tak tahu je kat pemuda bagi mahaday hendel,macam dah pasti jadi kp,

Anonymous said...

HHAALLLLOOOO PENGERUSI MASJID AL FIRDAUSSSS @ INSAN KAMIL tolonglah jawap isu duit yang short RM6000 dan DUIT BAZAR mana gi lama ni tunggu jawapan tak ada yg jawap pon,jangan sampai orang tanya masa ucapan penanguhan persidangan bahagian segambut sudalah!!!

Anonymous said...

sibuk tanya pasal duit, nak jugak tau, siapa yg sibuk sangat tanya tu?

apa tak tanya si Ipin tu? BUKAN ker dia tu bendahari masjid? jawab ler Ipin. dari sembunyi kat pej bahagian tapi hentam kat dalam blog buat apa?
oohh.. skrg pej bhgn dah ada internet yer?

apalah satu caw, satu team pun mau gado

tukang pantau la ngok said...

salam,
sapalah yg bodo tapi berlagak pandai ni ek??? setahu aku ipin tu setiausaha bukan bendahari...ngok betul la..bendahari tu cikgu Izan KP Segambut Luar yg baru tu la ngok.... ni la satu contoh manusia yg suka buat fitnah kat dlm blog ni...

umno wilayah persekutuan said...

wahai anak melayu dengar lah rintihan ini :

WARISAN


Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesamalah kita
Cintakan lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Peribumi merintih sendiri

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutuplah hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang

Kini kita Cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri

Kita sudah tiada masa
Majulah dengan Maha Perkasa
Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayukan gagah dinusantara


Drp: UMNO WILAYAH PERSEKUTUAN

Hamba sayang masjid.....Sejahtera said...

kepada korang-korang yang buta hati dan buta mata selama ni tak nampak jalan ke Masjid Al Firdaus dan tetiba nak tanya pasal duit masjid jer, aku nak bagi cadangan sket. kalau susah sangat korang pergilah jumpa cikgu Izan KP cawangan Segambut Luar tu personally dan tanyakan hal duit masjid RM6000.00 yang kononnya dikatakan short dan hal duit bazar yang kononnya tak masuk dalam akaun masjid. dia kan ada semua keterangan tu....aku pernah jumpa dia tanyakan hal kewangan masjid 2004,2005,2006 dan 2007. so far ok jer dia siap tunjuk lagi laporan audit yang telah dihantar oleh JAWI untuk tahun2 berkenaan. jangan cerita sesuatu yang kita tak tau kebenarannya nnti membakar diri.akhirnya diri sendiri berdosa dan hhubungan silaturrahim putus. gunakan kewarasan dan akal yang panjang kerna masjid tu tak bersalah. jadi jangan libatkan masjid dalam umpatan politik korang.

Anonymous said...

ala kalau setakat cerita dan tuduh Pengerusi Masjid Al firdaus makan duit masjid RM6000.00 tu apalah sangat jika nak dibandingkan dengan duit pilihanraya yang dimakan dek Datuk Kamarudin Ambok Rm500,000.00....itu pun nak kecoh.... Lagi satu Datuk kamarudin Ambok tu selama 3 penggal perbodohkan anak Melayu Segambut dengan menubuhkan Yayasan Pendidikan Islam Segambut...lepas tu gunakan yayasan tu rebut tender berjuta-juta satu sen tak sedekah balik kat Melayu segambut....penyokong dia bodoh dan buta hati....lepas tu sibuk kelam kabut nak kaitkan orang dengan duit masjid....itu kalau betul tapi kalau tak betul lahanatlah si pembuat cerita tu......
Oi kamarudin Ambok bertaubatlah.......kau tu penyangak yang tak tau malu...guna nama yayasan pendidikan islam segambut minta projek macam orang kebulur mintak sedekah.........penyokong pengampu yang bodoh2 ni sesekali 4 tahun sekali dapat duit saku RM200 dah naik tocang......kononnya Datuk Kamarudin Ambok ni baik bagi RM200....merasalah jugak kan? semua ahli dan ajk bahagian dah cakap pasal Kamarudin Ambuk bagi RM30 kat AJK Bahagian tapi pergi canang kononnya bagi RM2000-3000 seorang.....nak dapat nama sangat...oh ya kalau betul pun duit pilihanraya la tu.

Anonymous said...

takbir esok 16 sept

Anonymous said...

gua dengar semalam mahadir bawa mesyen a.t.m jumpa k.toyol betulke nasir.mamang tepad sekali masanya.sebab duit mukris bagi dah habis untuk beli pecalunan.nak raya pakai duit toyol pulak sebab toyol banyak curi duit selangor nanti nak betanding kapak pulak zaid atau k.j macam ini nak jadi ketua pemuda bahagian mampus pemuda segambut orang yang tidak ada pendirian macam orang munafik bahaya janji dia lepas .untung nasir sudah boleh bayar hutang dengan duit haram duit sogokan dari toyol pulak ituhari mukris lepas ini siapa pula macam itu lah dia buat segambut nama pun a.t.m begerak banyaklah cawangan kalau pemuda wilayah bangang pilih orang macam mahadir konon-konon ada perjuangan.wayang macam orang alim maksiat dia taja juga macam mana nak jadi pemimpin. naib semalam meraikan layaknya adi betanding apa nak jadi haidrilsham ajar pemuda minum arak,perempuan karaoka macam ini nak jadi pemimpin rosak pemuda melayu kalau p.a.s kata marah tetapi itu lah hakikatnya macam babi dengan nasik berianigam satu pingan babi kita buang nasik kita makan macam itulah mahadir,h.j kamarudin,nasir,ithnin,bazawi dan haidrilsham tak layak jadi pemimpin.contohhi rizal tidak pergi karoakie,minum,perempuan semua pewikilan fikir-fikirkanlah sayangilah u.m.n.o serperti anda sayangkan diri anda.

Anonymous said...

Otak aku letih pikirkan pasal Pemuda UMNO Segambut... bila tanya itu ini cakap Sdr??? calon kp bhgn tipu dia la..info dia bg tipu la..Sdr ??? calon G2 penipu besar laaa..tp balik2 kat situ jugak korang bertempek.

Woii..berani la ckit.kalau takut bersuara jangan jadi kp.. susahkan orang jer...nak kena dengar cakap bapak,pakcik, makcik, datuk , nenek...ishh tak paham aku...

Anonymous said...

gua selut DATO ZAID seorang yang berani menegakkan kebenaran dan keadilan dalam UMNO sendiri,tak macam pemimpin lain yang pandai bodek je,tak brtul pon orekkkkk je....tapi DATO ZAID kena ingat yang nak di bersih kan tu adalah TONG TAHI tak baleh di bersih kan dari dalam,mesti terkena serpihan tahinya,macam DSAI dilu.............takbirrrrr.............REFORMASI DALAM UMNO DAH MULA marilah kita sama2 hapuskan sistem yang mengamal kan kronisma,tamak halobe,tak leh ditegor dan yang kaya terus kaya yang miskin terus pape..............///

Anonymous said...

Korang ni semua bengong... baru bahagian kecik yang sekelentit cuma ni pun dah bunuh membunuh, kutuk mengkutuk.. caci marba pelbagai, tak tahu la apa nak jadi.... nauzubillah!!

ktm segambut said...

Aku Ada info terbaru dari beberapa caw yang boleh menggugat.
INFORMER ini dari seorang yang sgt dipercayai, bukan sahaja anwar boleh buat cerita lompat beb. Rupenyer di Segambut pun ada lompat.

Siapa yg lompat?? Cawangan mane yang lompat?? Berapa ramai yang lompat??? Calun mana yg dpt untung??

hahaha!!Tungguuuuuu!!

Anonymous said...

UDAH UDAHLAH INGATLAH SIKIT NI BULAN PUASA DAH SAMPAI PERTENGAHAN SEGALA PINTU SYURGA DI BUKA JANGAN CARI PINTU NERAKA.DI BULAN BAIK NI AKU NAK MOHON AMPUN DAN MAAF DARI SEMUA YANG TERLIBAT DENGAN BLOG NI BY

tuah said...

salam..
Nampak cantik sgt bahasa panggil orang bengong!!Jangan mcmtu kawan.

Tidak dinafikan penulisan yang disampaikan oleh sahabat kita tidak sedap mata memandang.

Kalau sahabat lain, sdr lontarkan tomahan begitu..apa kurangnya sdr..

sama-sama menjaga tutur dan perilaku kita, semoga kita lebih dihormati..