Saturday, October 18, 2008

KETUA PEMUDA TITIWANGSA : ANAK SULEIMAN MOHAMAD MENANG DENGAN KELEBIHAN 13 UNDI ; TITIWANGSA CALON MUKHRIZ !

BERITA TERKINI -- Anak Ketua UMNO Bahagian Titiwangsa Datuk Seri Suleiman Mohamad - Idham Yasser berjaya menjadi Ketua Pemuda Titiwangsa yang baru setelah menewaskan pencabarnya Azzizul Rahman dengan perbezaan 13 undi sahaja dalam satu pertarungan yang dianggap sengit. Wilayahkini juga difahamkan persidangan dan pemilihan Pemuda Titiwangsa berlangsung dengan penuh dramatik.
Sepertimana yang dilaporkan oleh Wilayahkini sebelum ini, Pemuda UMNO Titiwwangsa mencalonkan Datuk Mukhriz Mahathir untuk jawatan Ketua Pemuda Nasional. Berita lanjut menyusul...

22 comments:

BERANI BERUBAH said...

wah, ttwangsa mencalonkan calon underdog utk naib. alwi dahlin. saper dia nie???? menang tak bertanding pulak tu. tapi kita tak boleh cakap juga. kadang2 calon2 naib nie sombong. macam2 komen dari kebanyakan ketua pemuda bahagian seluruh malaysia. buat sidang akhbar lepas tu harap org calonkan. saya nak tanya pemuda2, buatnya salah seorang drp si rizal atau razali tarik diri, sorang lagi menang percuma, apa value kita sebagai perwakilan drp bahagian. kita nie nak menang jawatan ketua, naib atau ajk pemuda bhg berkempen siang malam (ada gak yang habis puluhan ribu nak jadi ketua pemuda cwg jek)nak dapat percalonan dan undi, depa berdua nie seduit pun tak payah keluar. buat sidang akhbar, pastu kira percalonan. saya tanya lagi, APA HARGA KITA SEBAGAI AHLI PEMUDA. ini jawatan no. 2 pemuda umno malaysia/bn. PEMUDA NO 2 MALAYSIA NIE. kalau lepas nie pemuda melayu hancur, jgn marah kalau org kata kita pemuda umno puncanya.pasal kita bagi percuma ja dia jadi ketua kita. lagi satu pasal duit nie. org tengah dok crita2 sapa yg akan beli sapa. rizal beli razali ka atau razali beli rizal. pasal la nie tak tau sapa lagi kaya. masing2 punya kaya nangis raja perlis tengok pun buleh nangis. so kalau pemuda umno dok kira org kaya ja buleh jadik pemimpin, apa kata kita lelong ja jawatan dlm umno nie dalam lelong.com. so senang kata la.....kita nie, kalau org tak mintak, buat apa terhegeh2 bagi. kita bagi kalau org mintak jak. kata pemuda berani, kalau berani tunjukkan keberanian kita. kita undi org lain. kalau tak dak yg mintak, kita bagi jek percalonan naib kp kpd kp bahagian kita. senang cita. BERANI BERUBAH.

(p/s. buat apa nak takut kat rizal / razali nie. bukan power pun. kita bukan lawan kj atau mukhriz. rizal nie buat kerja pun tak tau. habaq mai sket aper qualification rizal nie??? hahahahahah.....mana ada. tak caya tanya dia. lagi satu, kj sahaja yg buat jawatan naib kp nie power. dulu mana ada. kenapa??? tanya la tok hisham kita nie)

pemuda selangor said...

uiihhhh.....beraninye depa kat titiwangsa tuh. tak kena apa2 ka??? kut2 kene blacklist ngan rizal??? kalu tak dak apa2 aku pun nak calon la org lain. nak calun dahlin nie, dia tak mintak kat aku. aku bagi jak kat sapa2 yg mintak nanti. ha sapa nak jadi calon mintak kat kami....petaling jaya utara kosong.....exco baru ada 7 nama. cepat2.

anti rizal said...

pemuda selangor.....

mana ader hebatnye si rizal nie. tanye dia kat bahagian dia apa jawatan dia??? mana ada. dia nie pasal dok kat mof je. kalau tak sapa nak kenal mamak nie. bodek kj, ampu kj. dapat la setpol. ada hati nak jadi nkpemuda.

anti razali said...

woi bodoh.....

ko memnag tak kenal rizal memang la tak tau. agaknye mintak projek, tapi kene rejak marah2 pulak. company tak power mana nak dapat. tak sedar diri.

anti rizal said...

weh barua rizal.

bagitau aku apa sumbangan rizal kat pemuda??? mana ada...kat geng2 mamak ada la. tuh yang geng2 diorang kaya raya. kita org melayu yg papa kedana dok sibok maki org. pastuh suka-suka panggil orang bodoh.

meh sini aku bagitau. RIZAL TAK DE SUMBANG KEPADA PEMBENTUKAN PEMUDA MELAYU MASA KINI. kalau dia la naib, alamat kene jual la malaysia ni.

pemuda pasir gudang said...

assalamualaikum wbt.

pertama-tama kalinya, saya mewakili pemuda2 pasir gudang mengucapkan tahniah kepada saudara alawi kerana berjaya mendapat percalonan pertamanya di titiwangsa. kami mohon maaf kerana tidak dapat mencalonkan saudara disebabkan bahagian kami telah pun bermesyuarat. pihak saudara terlambat memberitahu kami. sekiranya kami dimaklumkan terlebih awal, sesungguhnya kami akan mencalonkan saudara. ini kerana kami, sebagai anak johor, menghormati dan mengkagumi tindakan saudara ini. sebagai seorang yang tidak dikenali dalam "mainstream politics" di peringkat nasional, saudara berani bertindak sedemikian semata2 untuk memastikan perjuangan bangsa, agama dan negara dapat diteruskan. sesungguhnya saya percaya yang saudara akan berjaya melepasi kuota yang ditetapkan. adalah menjadi harapan kami, jika saudara melepasi kuota dan layak untuk bertanding, janganlah saudara menarik diri. ini akan menghampakan kami, sebagai pemuda yang inginkan perubahan.

salam dari kami pemuda pasir gudang.

Anonymous said...

aku setuju ngan pemuda pasir gudang....aku rase lepas nie budak alawi nie meletup2 lepas ni. sapa sika rizal??? sapa suka razali?? silap2 orang ambil jalan tengah, pakat-pakat bagi alawi. nasib badan la kau alawiiiiiiii.....moderator...boleh kasi info sikit pasal alawi ??? bahagian mana??? state mana??? jawatan politik apa???

golden sand said...

our salute to all our heroes

1) bahrul razhachuprat
2) faizal abdullah
3) marzuki yahya
4) megat firdaus
5) alawi dahalin

for their effort to challenge the giants. semoga mereka yang berada di atas sedar dari lamunan bahawa kita sekarang kena berubah. kalau tidak sepenggal lagi kita akan jadik pembangkang cam khair toyo. kalah-kalah negeri pun dapat juga jawatan. ketua pembangkang. itu pun ada hati nak bertanding tu.

Anonymous said...

wah dah jadi site naib pulak.

apa cita ketua pemuda???

cetusan rasa said...

wahai pemuda2 sekalian,

bangkitlah kita,
bukanlah mata mu,
perhatikan,
apa yang ada di sekeliling mu,
adakah masih akan tinggal sedikit harapan untuk mereka,
generasi mendatang yang akan kita wariskan,
sebuah negara warisan bangsa,
yang menjadi kebanggaan melayu kita,
atau hanya sejarah,
dalam satu lembaran,
ditulis buat tatapan,
anak cucu kita sambil makian,
karna, kegagalan kita mencipta satu kepimpinan,
yang akan meneruskan perjuangan nenek moyang yang kita wariskan.

pilihlah kita,
satu kepimpinan,
yang akan membawa kita,
maju kehadapan.

Sayang Melayu said...

Saya sebagai sahabat saudara Alawi cukup berbangga diatas keberanian Pemuda Bahagian Titiwangsa mencalonkan Saudara Alawi Dahalin. Syabas dan tahniah saya ucapkan. Kepada sesiapa yang berhasrat untuk mengenali Saudara Alawi Dahalin, saya akan jelaskan di sini serba ringkas. Beliau merupakan Naib Ketua Pemuda Bahagian Seputeh dari tahun 2004 dan sekarang merupakan calon ketua pemuda Bahagian Seputeh. Sepanjang saya mengenali beliau, beliau merupakan seorang pemuda yang cukup tegas dan lantang dalam menyuarakan hak dan kepentingan bangsa Melayu khususnya pemuda dalam Bahagian Seputeh. Beliau tidak pernah gentar atau takut berhadapan dengan sesiapa saja demi kebenaran semenjak zaman YB Datuk Tengku Adnan Tengku Mansor menjadi Ketua Bahagian Seputeh. Memandangkan situasi politik semasa dimana pemimpin atasan tidak menyelam hingga ke akar umbi mengenalpasti permasalahan yang dihadapi oleh orang melayu. Ini menyebabkan orang2 Melayu mula terarah kepada pembangkang kerana tiada pembelaan dan perhatian dari pemimpin atasan. Kita sedia maklum dengan kedudukan dan gaya hidup pemimpin atasan mana mungkin mereka sanggup mengotorkan diri untuk turun menyelami dan mendampingi golongan akar umbi. Justeru itu, marilah kita membuka mata dan minda untuk merubah gaya kepimpinan parti UMNO demi mengembalikan keyakinan akar umbi terhadap UMNO yang memperjuangkan Bangsa Melayu dan Agama Islam.

Mohd Kamarul Affendi said...

weh anti rizal

kau tu yg barua. ini web, bukan tempat kau kempen. kempen jumpe akar umbi. kau ingat dengan kereta besar kau tu boleh beli semua org ke? pak lah dah turun abis la kau. (lupe yg dia dah abis kapor duit peruntukan mof dia.) ni bini kau nak bertanding, kau nak bertanding. dah la bini 3. kau jgn sampai jual bini nak dapat undi. jgn pulak kau jual bini kau tu kat razali pasal nak suruh tarik diri. menyesal tak sudah karang. lina tu lawa jugak. buat barua rizal yg kurang hajar nie.....bagitau rizal....kalau dia menang, aku sanggup potong jari aku nie.

Anonymous said...

hidup rizal...
hidup rizal...
hidup rizal...
hidup rizal...

aileb said...

harap wilayahkini atau sesiapa dapat senaraikan barisan penuh pemuda mno bahagian titiwangsa yang bersidang semalam terima kasih

Anonymous said...

Assalamualaikum

Terima kasih di atas keperihatinan saudara-saudara sekelian mengenai keputusan di Pemuda Titiwangsa.

Korang tak nak tanya pulak ....bagaimana kepayahan Mukhriz menang di Tiwangsa....tersungkurnya khir toyo ....tenggelam terus nama kj dan tidak dicadangkan langsung nama kj . Ia segalanya berpunca daripada nama Abdul Rahman Asri @ Man Gajah.

Mukhriz menang 16 undi sahaja daripada Man Gajah dan Khir Toyo hanya dapat 20 undi sahaja.

Assalamualaikum

piut panglima kasim said...

hidup abg awi....! harap2 tak la sampai tak kenal kami kt KL bile dah hebat esok2 ...

teruskan perjuangan dgn ikhlas, bersih & amanah!

pesanan ikhlas dr anakanda ayahanda long & kluarga besar kucai

bendera merah said...

Salam annoy..

Tq also for your consent on titiwangsa youth..other shock ..syukran..syukran..Kg.Baru get 10 exco dlm pemuda dan NKP...ikut analysis saluran Pru12..pure umno kubu is zon Kg Baru..or my math ade salah tengok..hihii..sometimes people been inspired..(di inject semangat)..yess kepayahan mukhriz..hihii dia sudah lepas kuota..yg penting G2..serta pewakilan BHG..KJ angin-angin lansung tak dak tapi..di MAC.we see...People been spark by Man Gajah..for Zon Kg baru rapatkan saf..respect your Brother..this the beginning of a sage... remember the TITAN..bersamam-sama pemuda rapatkan saf ..keramat,Kg Baru,Setapak,Kg pandan..change bersama..

p/s: let support pemilihan agung on December...bukan MAC09 ..pikir la sendiri..takbir

Anonymous said...

Kepada yang menang tahniah .... kalau betui kg baru bagus, betulkan semua peti undi yang Kg. Baru kalah masa PRU 12. Baru boleh cakap pasal tempat lain!
Ingatlah! dengan wang, mungkin anda boleh peralatkan perwakilan UMNO, tapi tidak pada masyarakat yang akan mengundi ...Pemuda tugasnya menggerakkan semua aktiviti bagi pastikan UMNO masih relevan dan bukan hanya bercakap sekadar retorik ...SELAMAT BERJAYA SELURUH PEMUDA TITIWANGSA MERAMPAS KEMBALI P119.

Nota : Jangan ada pulak Pemuda yang nak berangan calon YB masa PRU 13 ...buat kerja sahaja. Pisang buah dua kali kat Titiwangsa nanti.

bendera merah said...

..Hihihiii..to anoy..read between the line...tiada sapa peralatkan pewakilan..semua atas kesedaran..not body are talking about zonm lain..y..i think u need to mingle around alots...bersama-sama pemuda rapatkan saf ..keramat,Kg Baru,Setapak,Kg pandan..change bersama..ada paham kaa..kalu ade pemuda yg relevan why not..hihiiii..politic is like football..maa

gang pulau said...

Tahniah Idham, kau ambik semua komen pasal kau dalam posting lepas dan majukan diri dan buat perubahan. Kita orang akan sokong kau. Buatlah segala dengan keihklasan dan jelas hala tuju. Hidup Melayu Titiwangsa!!!!!!

aku untuk labuan!!! said...

harap-harap calon ketua pemuda labuan jg 'berotak'.
orang melayukita kian tertindas krn sikap mengampu,mengadu-domba,rasuah n much more.
hopefully,WP trus maju!!!

Anonymous said...

Bendera Merah cakap melayu pun berterabur sibuk nak cerita perjuangan melayu. Kalau kau jadikan politik mcm bolasepak sah Duit memainkan peranan utama. Kepada Idham teruskan bekerja pastikan anda tidak tenggelam dan kpd Nazir bekerjasamalah dgn KP utk memajukan Titiwangsa