Saturday, October 18, 2008

KETUA PEMUDA PUTRAJAYA : ZAKI PERTAHAN JAWATAN DENGAN MAJORITI 3 UNDI ; IMPIAN TUN FAIZAL TERKANDAS ; PEMUDA PUTRAJAYA CALON MUKHRIZ !

Berita Terkini dari PUTRAJAYA -- Selepas berhempas pulas ,akhirnya Ketua Pemuda Putrajaya Datuk Ahmad Zaki berjaya mempertahankan jawatan Ketua Pemudanya dengan majoriti 3 undi dalam satu pertarungan satu lawan satu yang dianggap paling sengit di kancah politik negara hari ini.
Zaki yang juga merupakan Pegawai Khas Kepada Perdana Menteri menewaskan Tun Faizal yang juga merupakan Pegawai khas kepada Menteri Pelajaran.
Kemenangan Zaki dilihat satu kemenangan yang cukup bermakna bagi karier politiknya - untuk meneruskan perjuangan politiknya dalam situasi politik negara ketika ini lebih - lebih lagi dirinya dilihat sebagai Pegawai Khas Kepada Pak Lah
Sementara itu, Pemuda Putrajaya mencalonkan Datuk Mukhriz Mahathir untuk jawatan Ketua Pemuda dan Datuk Razali untuk jawatan Naib.

104 comments:

auraputih said...

tahniah kepada saudara Zaki kerana berjaya mempertahankan jawatan.namun beliau harus ingat, dengan majoriti yang tipis merupakan satu amaran buat kepimpinan beliau.harap beliau akan membawa pemuda Putrajaya ke arah yang lebih cemerlang, gemilang dan terbilang.

Anonymous said...

Group Khairun Aseh yg selama ini memboikot program Ahmad Zaki menjilat punggung semlm.... mereka sangguh mengetepikan sentimen anti-Zaki utk kepentingan perut semata-mata..... yg menerima kesan jangka panjang adalah pemuda Putrajaya..... pundek lah group Khairun - kaktus,dahlia

Anonymous said...

Saya rasa tak perlu kita cari siapa yang mengkhianati tun pada saat akhir. Jika itu kehendak 45 orang perwakilan Pemuda Putrajaya, maka kita kena akur.

Tetapi, ingat - tun mempunyai 42 penyokong dan bagi Zaki yang kononnya menunjukkan prestasi yang baik dalam mentadbir pemuda putrajaya, itu adalah satu amaran yang cukup kuat. Improve or get lost.

Apapun pertandingan di putrajaya telah menunjukkan wajah sebenar 'kawan yang makan kawan'. Tun hadir sebagai alternatif kepada zaki yang tidak perform dan khairun yang meninggalkan penyokong2nya selama 4 tahun. Tun adalah calon yang memberi harapan kepada pemuda umno putrajaya dengan pelbagai idea pembaharuan. Bagaimanapun akhirnya terpaksa akur ada 45 perwakilan lebih percayakan zaki daripada dirinya.

kepada penyokong-penyokong tun, jangan berputusa asa. Kita semua tahu kenapa kita tidak mahukan zaki. Tidak kira berapa jumlah wang ringgit yang masuk, kita tidak sekali-kali berganjak di atas perjuangan untuk mengadakan pembaharuan.

Isunya sekarang; mampukah zaki berubah? mampukan zaki menunaikan janji-janjinya (termasuk janji mendapatkan tandatangan PM utk projek atau janji zaidi utk memberikan projek di bawah jagaan beliau)? Adakah pentadbiran zaki akan menjadi lebih cekap? Adakah zaki akan menjadi mesra rakyat, menghormati ketua2 cawangan, ketua2pemuda cawangan dan wanita & menjawab panggilan telefon, return call dan menjawab sms pemuda2 putrajaya? Adakah zaki akan terus berpegang kepada prinsip tidak mahu membantu rakan-rakan pemuda atas alasan `i dont want to abuse my position'?

Anonymous said...

Yang penting Bahagian yang menjadi simbol pentadbiran negara - Putrajaya telah memandikan KJ di Putrajaya. Cuma lepas ni mandi junub atau mandi jenazah.

Seremban dengan Rembau bila mesyuarat? Best tu tengok orang kena mandi lagi.

Anonymous said...

hikayat dan riwayat zaki pun memang tak lama.. jatuh nya pak lah maka berakhirlah riwayat zaki. Hidup TUN FAISAL !

Anonymous said...

Ala sudah2 la tu....Zaki dah menang....Terima lah hakikatNYA.ALLAH MAHA ADIL. ALLAH TIDAK AKAN MENZALIMI ORANG-ORANG YANG BAIK. TENTU ADA HIKMAH DI SEBALIK KEMENANGAN ZAKI DAN KEKALAHAN TUN.

INILAH YANG DINAMAKAN QADA' DAN QADAR...KALAU KITA TIDAK DAPAT MENERIMA HUKUM ALLAH MAKNANYA KITA TIDAK PERCAYA KEPADA QADA' DAN QADAR.

JANGANLAH KITA NAK MENDENGKI DAN MENGHASUT LAGI...YANG PENTING KITA PERLU BERSATU DEMI ORANG MELAYU...TIDAK MUSTAHIL TUN AKAN DI JEMPUT MASUK KE KABINET ZAKI...INSYAALLAH.

Anonymous said...

hikayat dan riwayat zaki pun memang tak lama.. jatuh nya pak lah maka berakhirlah riwayat zaki. Hidup TUN FAISAL !

Komen di atas menunjukkan mcm oarng tak bersembahyang...Jgn sebab terlampau taksub pada Tun sampai sanggup menidakkan kemenangan yang telah tertulis dalam loh mahfuz. Siapakah KAU nak menentukan mati atau tamatnya riwayat zaki...Jangan jadi mcm orang yang tak ada pegangan agama!!!!!!

Anonymous said...

Salam,
Alhamdulillah DAZ telah memenangai pertandingan 1 lwn 1 dgn Tun Faisal.Berkat doa sahabat2 pertandingan ini berjalan lancar dan kurang khilafnya.Apa yang telah terjadi ketentuan ALLAH S.W.T,kita sebagai manusia biasa dan hamba yang serba kekurangan haruslah menerima dgn redha.Setelah bertungkus lumus selama 4 bulan,saya sendiri telah bersedia dgn segala kemungkinan.Dgn ini,saya memohon agar sahabat2 dapat menenagkan fikiran dan bersama kita merapatkan saf demi agama,bangsa dan tanahair.Cuma yang terkilan pada saya ialah bila kita berkata tentang prinsip.Ada di kalangan kita byk mementingkan tembolok sendiri daripada pegangan dalam UMNO.Istilah 2 kolam lebih tepat.Jgn sampai mengadaikan maruah hanya kerna ingin memenangi jawatan.Hatta Tun Faisal sendiri kalah berprinsip.Itu yang saya hormat pada dia sebagai sahabat.WAssalam

Anonymous said...

Kepada sahabat-sahabat baik dari kem Zaki dan Tun marilah kita sama-sama RAPATKAN semula saf dan marilah kita bersatu semula. Bersama-samalah kita lontarkan idea dan bantu Pemuda Bahagian dalam merancang dan melaksanakan pgrm2 yang bermanfaat utk pemuda Putrajaya. Kerana mereka berada diatas kerana KITA SEMUA. Maka wajarlah kita hulurkan tangan utk membantu mereka dan jgn biarkan mereka terkontang kanting.

Anonymous said...

www.pemudacawangandaisy.blogspot.com

Anonymous said...

camana zaki leh menang, tapi kj kalah?..zaki dah tak geng dengan kj ke?

Anonymous said...

tanyala yeop macamana bleh jadi.

Anonymous said...

kita akur dengan apa yang telah berlaku hasil dari pertandingan di putrajaya, rumusan dan post mortem yang boleh dibuat,

ZAKI MENANG SIKIT JE
TUN KALAH SIKIT JE

ZAKI TAKLA MENANG
TUN TAKDELA KALAH
YEOP JE BETUL BETUL MENANG

2004 BERULANG LAGI

Anonymous said...

betullah tu. tun kalah berprinsip. begitu shahrel azlee. kepercayaan kpd org2 tertentu membawa padah, kerana rupanya prinsip yg dipegang bukan persahabatan, bukan juga demi perjuangan agama, bangsa dan negara. terima kasih yop kerana telah mengabui mata semua pihak. pemimpin mcm anda takkan bertahan lama. anda boleh tipu org sekali, tapi tak mungkin boleh menipu semua orang berkali-kali.

Anonymous said...

dATUK zAKI N yEOP MEMANG wORLD!!!!

tAHNIAH dATUK...
tAHNIAH yEOP...

Anonymous said...

Tahniah Datuk Zaki
Tahniah Yeop

ikhlas daripada Pemuda Matahari, Kekwa,Dedap,Kantan,Daisy,Dahlia& Kaktus

Anonymous said...

pemilihan telah berakhir dah tentu ada yang menang dan ada yang kalah adat pertandingan ternyata disini membuktikan siapa yang setia pada kawan atau pada wang.memang diputrajaya pada malam sebelum pertandingan dan hari pertandingan para pewakilan dilimpahi dengan wang ringgit yang begitu banyak.Terdapat beberapa perkara yang pasti antaranya;

Ahli UMNO yang bernama MOHD HISAMUDDIN B YAHYA yang telah menang calon Naib Ketua Pemuda Putrajaya telah menghancurkan impian Tun Faisal utk menang.Ceritanya tanyalah semua perwakilan apa yang beliau telah lakukan sungguh jahat permainan politik yop ini untuk mencapai cita-cita politik diperingkat nasional.sesungguhnya jika tidak ada perbincangan pada malam akhir antara yop dan tun pada malam akhir, yop pasti tersungkur pada sharel azli.segalanya telah berlaku dan saya akan pasti saudara MOHD HISAMUDDIN B YAHYA calon EXCO dari Putrajaya akan tersungkur diperingkat nasional tolong sampaikan kepada semua perwakilan Pemuda seluruh negara menolak manusia bertopengkan syaitan.
Para perwakilan kaktus yang dibawah pengaruh Dato Khairun Tan Sri Aseh Mantan ketua pemuda putrajaya juga telah berjaya berlakon dari awal hingga saat akhir.Dimanakah maruah perjuangan saudara-saudara semua sehingga sanggup menerima zaki.sedangkan zaki inilah yang menghancurkan khairun dulu pada 2004.perjanjian apa yang telah berlaku sehingga begitu rendah martabatmu wahai perwakilan bunga kaktus.

Anonymous said...

betul ke aku dengar zaki bawak budak g karaoke sampai kene lokap....siap urine test lagi....tapi zaki lepas tangan....yang tolong keluarkan dia orang tun faisal....zaki tak muncul...janji nak tolong....sila sahkan berita nie......

Anonymous said...

Tahniah kepada semua perwakilan pemuda bahagian putrajaya yang telah menjalankan kewajipan.Ternyata keinginan untuk perubahan di peringkat nasional terlalu kuat sehingga percalonan telah dapat kepada DATUK MUKHRIZ satu tamparan kepada KJ dan Zaki.Tetapi perwakilan putrajaya yang elit telah tertipu dan keliru dengan permainan politik yang sebenarnya dan ternyata pemikiran politik pemuda putrajaya masih diperingkat rendah dan bergantung kepada duit yang dihulur, semua boleh dibeli.betul kata zaki perwakilan pemuda putrajaya mudah dibeli dengan duit.Wakil dari Pemuda Putrajaya Ketua Pemuda zaki dah tentu org kuat KJ,,Naib Ketua ,Yop (kata org kuat khir toyo tapi bukan ) dan yop nie akan mengikut kata zaki atau mengikut harga yang dioffer maklumlah duit habis banyak masa berkempen tempohari.Wakil G2 Zaidi Bendahari Pemuda org kuat zaki akan yes boss je dan MD Noh pulak tak ada pendirian dan mungkin akan mengikut kata zaki juga pada akhirnya, Bermakna 4 undi dari Putrajaya akan pergi kepada KJ pada bulan March nanti.Dan yang nyata MUKHRIZ menang percalonan,KJ dapat undi.Kalau niat nak tolak KJ tolak lah Zaki sekali .Bodoh punya perwakilan tak reti berfikir,Sekarang tak guna menyesal kerana semuanya dah selesai.

Anonymous said...

Memanglah Zaki telah ditakdirkan menang. Lepas ni dia 'sakit'lah (sakit nak huloq duit) pasal Pak lah dah takde, nak paw duit pun dah tak leh lah. Pasal dah tak masyuk . Kebiasaan memberi dan menghuloq untuk mendapat kuasa akhirnya akan memakan diri. Kehormatan kau di beli bukan di perolehi secara terhormat. Good luck.

p/s: yang best ada komen pasal jenis-jenis mandi. Mandi sunat lagi baik dapat pahala. Mandi jenazah jauh sekali, biarlah DIA yang tentukan.

Anonymous said...

Tahniah Datuk Zaki
Tahniah Yeop

ikhlas daripada Pemuda Matahari, Kekwa,Dedap,Kantan,Daisy,Dahlia, Kaktus,anggerik,bakawali,jenjarum,kenanga,bunga raya, meranti, pakma,seroja , teratai dan tanjung

Anonymous said...

zaki telah menang dan yop jadi pembantunya kita ahli-ahli pemuda putrajaya akan memantau janji2 sebelum menang untuk memulihkan pemuda putrajaya yang selama ini sukar dikendalikan kerana ramai khairun punya orang. skrg khairun punya orang ada seorang -dua je itupun dah tukar bin zaki.keseluruhan semuanya zaki punya pilihan jadi lagi senanglah kami pantau .kalau ok team zaki kalau taok pun team zaki.buatlah mana yang baik.

Anonymous said...

saya memang setuju YOP tu memang tamak jawatan belum apa2 dah sibuk EXCO Malaysia yang bertanding naib ketua pemuda hari tu pun belum tentu menang,itupun last minute kencing Tun dan orang2 dia dapatlah menang kalau tak dah siang-siang bungkus.YOP nie mana ada kekuatan sendiri menumpang dgn zaki jap, menumpang dgn TUN jap.Pemuda putrajaya bukan suka sangat dengan dia nie cakap je besar.YOP pun kata budak2 putrajaya tidak ada harga pakai balaci dia 3 orang je Mizu, Rozi,bob bakawali je

Anonymous said...

Memang manusia bernama HISHAMUDIN b YAHYA nie patut diusir dari putrajaya lepas Tengku Adnan tidak ada jawatan Menteri terhegeh-hegeh nak bertanding Naib Pemuda.lepas tu memecah belahkan pemuda sama seperti zaki buat kepada pemuda putrajaya eloklah tu 2x5 je org.lepas nie kita tengok sapa yg bertekak .Untuk perwakilan spemuda Umno seluruh malaysia jangan lah diberi undi kepada MOHD HISHAMUDIN B YAHYA untuk CALON EXCO MALAYSIA kerana pemuda putrajaya telah hancur kerana dia untuk selama 3 tahun

Anonymous said...

beruk mana yang panggil aku balachi tu...tunjukkan identiti kamu yg sebenar..? anak beruk, anak babi, anak anjing...suka hati panggil orang dengan nama balachi...ko tu anak yg lahir dari lubang butuh pelacur tua ngan anjing..celako ko..

Anonymous said...

Sudah la mizu oi.ko ni memang tak mengenang budi langsung.Dapat duit lendir yop lepas 2 ikut je bontot dia.Duit zaki kau sapu tapi kau suruh azmi n kamat toksah undi zaki.Ape punya manusia la kau ni.Lebih baik kau dilahirkan sebagai binatang.Sama je kau dgn rozi gemuk 2.Cuma beza kau ni cergas skit,dia lembab nak mampus.

Anonymous said...

Buat yop,rozi,mizu dan sewaktu dgnnya.Buatla ape yang patut utk cover kebusukkan perut korang 2.Pemuda Putrajaya dah tahu game korang.Yang paling kesian Tun Faisal la.Labur byk tapi kena main last minute.Tun,kau buatla ape yang patut kat org yang merosakkan kau 2.Rasenya tak perlu ajar lagi kot.

Anonymous said...

Aku try sembang dgn tun. Nampaknya dia macam ok sebab dia kata penawaran diri dia atas hasrat kawan2 yang mahukan perubahan di putrajaya. dia lakukan semua ini bukan kerana karier politiknya semata2, tetapi lebih kerana yakin dengan hasrat kawan2 yang nak bawa perubahan lebih kuat dari wang ringgit & janji2 zaki. Pasal tu dia tak frust sangat. bagi dia, ada jawatan atau tiada jawatan, dia akan terus berkerja untuk UMNO.

Masalahnya dengan kita - yang kononnya kawan2 tun yang mahukan perubahan. kita yang kononnya dah serik dengan perangai zaki.

Kita semua tahu dari segi wawasan dan perancangan, tun jauh lebih bagus dari zaki, tetapi nampaknya kita telah korbankan apa yang kita perjuangkan sebelum ini dan khianati perkataan kita sendiri.

Khairil, Zainol, Musa, Azman, Adnan, Nasar, Kamal memang sudah lama membenci zaki. Semua orang tahu apa yang zaki dah buat kepada mereka. Khairil dan Azman yang berpura-pura baik dengan Dato Khairudin untuk dapatkan kepercayaan tun.

Yop pula merupakan penyampai maklumat dari kem zaki sebelum ini. Siapa yang maklumkan tentang black okid yang telah disogok duit oleh Tom dan Zaki, kalau bukan Yop.

akhirnya korang semua yang ibarat menjilat ludah / kahak sendiri.

betul la apa kata tun, kawan2 lebih percayakan zaki dari dia.

Anonymous said...

Tahniah Datuk Ahamad Zaki
Tahniah Yeop

ikhlas daripada
Pemuda Mawar, Meranti , Pakma
Bahagian Mampu Milik

Anonymous said...

saya terpanggil untuk melihat apa reaksi Md Noh yang dikatakan perancang Tun yang dipercayai.Nampak reaksi wajahnya yang amat berbeza hanya tuhan je yang tahu apa yang tersirat didalam hati.Bermula dengan tidak mempertahankan jawatan ketua cawangan menawarkan diri bertanding naib ketua pemuda putrajaya kemudian G2 pulak.Segala impian utk ke G2 telah tercapai dan kegagalan dalam memenangkan Tun menjadi persoalan ? Apakah pertemuan yang kerap bersama azman kaktus,rizal ixora adalah pertemuan untuk membincangkan undi G2 atau cuba menarik undi dari cawangan mereka?Dan yang nyata disini kepentingan diri melebihi segala-galanya Md Noh tidak pernah berkempen mereka semua untuk mengundi Tun Faisal tetapi mengharap undi untuk dirinya sendiri.Md Noh percayalah kamu telah mengkhianati kepercayaan Tun terhadap kamu.Semenjak kekalahan kem Tun kamu cuba menjauhi dari Tun dan kawan-kawan seperjuanganmu.Kenapa engkau sebagai perancang utama tidak pernah memanggil kawan2 untuk berbincang jika ada sesuatu yang perlu dilakukan???? Kenapa engkau membawa diri atau engkau rasa menyesal kerana engkau telah mengkhianati Tun dan harapan kawan2.Md Noh engkau sebenarnya tidak ada strategi dan engkau sebenarnya lemah sedangkan cawangan sendiri pun tidak dapat memberi 1 undi pun pada Tun dan aku hairan macamana Tun boleh percaya pada engkau sedangkan aku lihat strategi Tun lebih baik lagi.

Anonymous said...

Tahniah Datuk Ahamad Zaki
Tahniah Yeop

ikhlas daripada
Pemuda Pakma, Jenjarum, Bakawali
Bahagian Yeop

Anonymous said...

yang kantoi adalah....
1) MOHD NASAR MOHD YUNUS
2) KAMARUL BAHARIN ABDUL HALIM
3) ROMLI YAHYA
4) ZULAIMI MOHD

nama2 di atas ni undi sape hah?
Kalau undi Zaki memang lah korang perangai paling busuk....
Tun Faisal n the gang yg jamin korang.... jgn lari lak

Anonymous said...

Md Noh dipercayai telah menjual 'headcount' Tun Faisal kpd Ahmad Zaki, berape ko dpt hah wahai Md Noh?(orang2 Khairun jugak ni, perosak Pemuda Putrajaya)

Anonymous said...

Memang betulah baru aku perasan betulke Md Noh bocorkan maklumat pada kem zaki?tak patut betul Md Noh buat macam nie

Anonymous said...

oh nie rupa-rupanya orang-orang tu zaki yang bagi duit suruh enjoy dan pancing undi perwakilan bila kantoi kenapa zaki lepas tangan pulak??memang tak patut buat macam nie tak pasal2 Tun pulak terpaksa jamin ini dinamakan persahabatan.Tapi yang aku dapat tahu si nasa dan kamal nie tak bagi undi kat Tun pun, memang tak kenang budi kalau tahu macam nie punya perangai baik biar je kena tahan jangan jamin.

Anonymous said...

Buat penyokong-penyokong Tun yang lepas tu lepas lah. Sekarang ini masa utk kita bersatu dan rapatkan saf.

Kerja dah kena bermula.......

Anonymous said...

Kalau nak ikutkan budak-budak Tun semuanya di simpan di Seremban. Hari Jumaat malam ramai yang turun di Marriot ambil peluru.....Tapi mereka yang ambil tu tak tahu la sokong siapa.

Anonymous said...

sudah ku ramalkan tun tersungkur jua,,,,,jadi aku harus mencari jln KELUAR YG selamat utk menang g2"alang2 aku terkubur biar ada maruah ..maafkan aku kwn2 perwakilan tun semua .MN

Anonymous said...

oh..rupanya putrajaya nak kelirukan mukhriz bagi menang kat putrajaya..nak bagi mukhriz confident la nih..

tak pun strategi serampang 2 mata kot?..kalau KJ menang, bersorak semua perwakilan kata tetap menyokong beliau sepenuhnya, atau bila rasa KJ nak bungkus, isytihar putrajaya memang dah calonkan & sokong mukhriz awal2..

tapi malu woo KJ tak dapat pencalonan dari putrajaya..satu malaysia tengah duk gelakkan dia..

Tiger JHL said...

MN,

Saya tidak pernah kenal awak atau kita ada apa2 masalah atau sebarang perselisihan.

Dari cerita2 yang di atas dan pengakuan oleh awak sendiri, saya merasa sangat malu dengan orang Melayu di dalam UMNO.

Saya sangat tidak setuju awak meletakkan kepentingan peribadi melebihi segalanya.

Semoga Pemuda UMNO Putrajaya akan belajar dari pengalaman ini.

Terima kasih.

Anonymous said...

Mohd Noh (MN)
dah buat pengakuan belot kpd group TUN....... patut lah muka ko berubah malam tu.... politik ko tak ke mana pasni, pakar strategi konon.... tp ko yang jual maklumat......

Anonymous said...

Alah, khairun nak kenakan tun bukan pasai apa, pasai dia nak bertanding exco. dlm keempat2 calon dr putrajaya siapa yg ada peluang plg tinggi?

wlupun khairun ada dlm cai mukhriz, tp semua org tau, mana ada org betul2 bawak mukhriz ke putrajaya. khairun x leh masuk penang langsung.

zaki - memang kat nasional nak kena mandi. inilah pengkhianat bangsa yang buat dasar yg tak betul dr tingkat 4 yg merugikan org melayu dan umno.

yop - hmmm apa wawasan yop ye nak pegi jd exco.

jd, apa mau bikin, kena kasi kalah sama tun.

Anonymous said...

patut le md noh menang G2 dgn zaidi rupanya pada pagi sblm mesyuarat md noh dh bisik dgn perwakilan agar mengundi dia dgn zaidi....dia ada janji dgn perwakilan2 tu....

Anonymous said...

Tahniah Datuk Zaki kerana menang walaupun tipis dan bermaruah.

Bagus juga bila kita dipertandingkan dan akhirnya menang.barulah org bleh respek sikit drpd tak dipertandingkan akibat kompromi yg akhirnya menyebabkan ketidakpuasan hati kerana kononnya tidak ada keadilan.

Menang bertanding maknanya kewibawaan dan kepmpinan telah teruji.Barulah akan lebih arif dan mahir bersilat dlm dunia politik. yg penting kita jernihkan yg keruh....bak pepatah carik-carik bulu ayam, akhirnya bercantum jua..
sekarang tidak ada kem datuk zaki atau kem tun... semua kem pemuda putrajaya. tak lupa juga kpd semua penggundi2 yg telah menggundi sy pada 18/10/08 baru2 ni utk jawatan AJK Pemuda Bahagian dan G2 ( walaupun tewas) terima kasih byk2 semoga jasa anda hanya Allah SWT yg akan balas. sekian ,
wassalam

Amiruddin Musa

Anonymous said...

belum apa2, zaki dah tak angkat call & jwb sms... jgn lupa tun ada 42 perwakilan bersama dia dan 12 cwangan bersama dia. zaki hanya ada 11. kalau perangai tak berubah, jgn harap kami akan bg sokongan. buatla perangai yg sama mcm 4 tahun lepas, kita nak tgk apa akan jadi. satu lg jgn lupa bahawa yg sokong zaki adalah cawangan2 yg tdk berkualiti & tiada sumbangan terhdp umno putrajaya, termasuklah dlm pilihanraya baru2 ni. kita semua kenal khiril & azman, yg tak buat kerja apa2pun melainkan berckp saja. dedap? bersidang baru2 ni pun cara magic je. kantan? cuba kira brapa byk program yg kantan terlibat. so klu x kena cara, tak senang tau, jgn diulang perangai2 lama, termasuk perangai tom & zaidi... jgn lah kamu seronok sgt wahai amiruddin musa

Anonymous said...

apa yang ikut Tun tu yang berkualiti ke? Anuar kuat menipu, Kiambang, ramai budak2 yang Yes Boss, meranti, mula2 dah nak pusing, pakma, sokong 2 orang aje sebab Rozi telah di sogok KPLI walaupun gagal dalam peperiksaan, nasar dan kamal penyokong Tun, lu pikir la. Kasturi, langsung tak aktif, bakawali, betul ke sokong tun?Md Noh, dah tipu budak2 Tun. ha ha ha

Anonymous said...

mengapa masih ada perasaan dendam dlm diri kita?????sy dh kata sekarang ni bukan masa kita nk tunding menunding jari mencari kesalahan dan kesilapan org lain....

sekarang ni kita kena bina semula pemuda kembali ke landasan asal.... sy dh ckp tadi jgn ada kem tun atau kem datuk zaki....terima je kenyataan bersatu demi perpaduan perti bukan utk kepentingan diri sendiri.....

cuba jgn nk provo lebih2 , ini akan pecahkan pemuda....sama mcm sy kala ada yg rasa cara sy x betul dan org tu ada rasa t/jawab tegur la sy...sy hanya hamba Allah yg seba kekurangan shj....yg kita maksudkan tu semuanya kawan2 kita juga...x kira la bodoh ke pandai(maaf ckp la)
wassalam.

amiruddin musa

Anonymous said...

Salam,
Memang yang mengundi tun pada 18/10/2008 yang lepas 42 perwakilan.Tapi kita harus terima hakikat Datuk Zaki menang walaupun tipis.Saya masih ingat kata Tun pada DAZ malam itu "Jangan kita berpecah dan jaga pemuda putrajaya".Maknanya pendirian Tun adalah perpaduan.Saya keliru dgn kata2 budak2nya yang ingin mengugut DAZ dgn 42 perwakilan ini.Bro,kita kena matang dalam berpolitik.Apa yang terjadi memang sukar diramal.Tetapi keputusan pengundian itu memberikan DAZ kuasa untuk menentukan hala tuju Pemuda Putrajaya.Buat AJK yang terpilih,bantulah DAZ kerna tanpa bantuan semua DAZ tidak boleh menunaikan janji-janjinya.Buat Tun,thanks bro sebab mejadikan pertandingan ini seperti dalam family.Apa yang penting kau masih pemuda Putrajaya dan bantulah yang mana boleh.Wassalam ABA

Anonymous said...

zaki memang biadap!!! x reti hormat orang tua!!! dia ingat dia pegawai paklah kami takut!!! kau tunggu la zaki 3 tahun lagi kau nak bertanding ajk pon kami bagi kalah!!! ingat kat pemuda kau guna duit boleh la!!! nanti mai bahagian nih kalau duit kami ambik tapi undi jangan harap dpt!!!

Anonymous said...

butuhlah..dah kalah sudah lah sapa yg belot nasib lah' nk hidup dlm politik ne kena pandai guna otak janji masuuuk!!!!!!!!...akhirnya aku menang gak x kira sapa ketua apa peduli.

Anonymous said...

tahniah3 YBG Dato Ahmad Zaki telah berjaya menang 3 undi jwt ketua pemuda Putrajaya"
..yg penting menang... 3 undi belakang kira..

tak lupa buat tatapan yg kalah ( tun Faisal ) jgn putus asa kerana tewas 3 undi hrp dpt menerima kekalahan ini dgn rela dan tebal muka apa pun jika

" tak puashati tunggu 2011 gelanggang pertandingan d buka lagi utk jawatan ketua pemuda putrajaya"

Anonymous said...

Kapada yang mengeluar perkataan " bu...! ini kah sikap orang UMNO ???
masha'allah

Anonymous said...

Japar....
Aku saman ko

Anonymous said...

DAZ bagi kami pengikut Tun menerima kekalahan tempohari dengan hati yang terbuka .Walaupun kami tewas dgn 3 undi tetapi kami berpuas hati kerana Tun diterima oleh pemuda putrajaya,memang dalam adat pertandingan mesti ada yang menang dan ada yang kalah.Tetapi semasa berkempen tempohari banyak sangat kempen fitnah dan mengaibkan orang digunakan oleh orang2 zaki dan mungkin juga arahan zaki sendiri.apakah ini budaya umno semasa berkempen mengaibkan sahabat sendiri dalam umno.Budaya seperti ini haruslah dihindarkan yang dapat buruk nama pemuda itu sendiri.Cerita pasal Tun ada kes dengar BPR dari awal mula Tun umumkan bertanding isu ini telah dimainkan oleh zaki and the gang sampai hari pemilihan dan saya dapati TIDAK ADA PUN DITAHAN OLEH BPR.Ini secara terang-terangan adalah fitnah semata-mata itupun para perwakilan tidak dapat memikirkan.Para pewakilan telah membuat keputusan dan DAZ telah menang.Percayalah kami pengikut setia Tun akan sentiasa berusaha memberi kerjasama yang terbaik untuk menjayakan apa jua program yang DAZ lakukan demi kebaikan dan perpaduan putrajaya.Kami akan memantau dan ingin melihat janji2 DAZ kepada para pewakilan dan juga Ketua Caw akan ditunaikan dan dilaksanakan.Jika DAZ masih seperti dulu tidak melakukan apa2 kepada pemuda putrajaya kami tidak menyalahkan DAZ tetapi PERWAKILAN PEMUDA tempohari yang bodoh yang pandai bercakap tentang perubahan kepimpinan yang diinginkan apa yang DAZ lakukan selama 3 tahun lepas,kebencian,kesombongan DAZ terhadap ahli2 pemuda dan banyak hal lain lagi.TETAPI semua dilupakan angkara janji DAZ dan juga RM yang dikejarkan.Percayalah orang yang jenis macam nie tak akan hidup senang.

Chandra

Anonymous said...

Kepada Saudara Md Noh kami dari Kem Tun tidak ada apa yang kami katakan cuma TERIMAKASIH BANYAK-BANYAK atas sumbangan kepada boss kami kalau lupa nama kami sebutkan balik saudara TUN FAISAL ISMAIL B AZIZ dan kami akan kenang selama engkau berpolitik di putrajaya.Ingat saudara bak kata pepatah melayu pelandok lupa pada jerat tetapi jerat tak akan lupa pelandok.Semoga saudara puas dengan apa yang telah dilakukan.

Anonymous said...

Khairil, Zainol, Musa, Azman, Adnan, Nasar, Kamal memang sudah lama membenci zaki. ini lah nama2 yang pergi ke karaoke kat kajang kena urine test semuanye d jamin oleh kem Tun Faisal ...keman D.A.Zaki???? dan ada beberapa pewakilan lagi yang sangkut...paling positif urine kamal...dah kali ke dua masuk balai kajang kes yang sama ...naik court dengar cerita...

Anonymous said...

mane kamal janji nak tangkap gambar kat kertas undi ko??
skg disebabkan ko dapat projek buat kad kat zaki ko terus jilat bontot dia...nanti lagi 4 tahun dia buat hal atau buat bodoh kat ko kemudian ko bising kat kawan2 rapat ko...aduh ...pening ko ni....!Ii

Anonymous said...

yop ko ni asal dia TECHNICTION @ JURU TEKNIK kat BERNAMA ...so ko ni bukan lah banyak duit nak bertanding EXCO so cermin lah diri tu ...

Anonymous said...

yop ko ni asal dia TECHNICTION @ JURU TEKNIK kat BERNAMA ...so ko ni bukan lah banyak duit nak bertanding EXCO so cermin lah diri tu ...

Anonymous said...

hai, masih tak habis2 nak mengata lagi ke?.......Perwakilan dah buat keputusan....Yang penting perlu buat kerja....Tak ada lagi kem tun atau kem zaki...

Anonymous said...

Jangan risau Pak Lah masih PM


Orang ramai tidak perlu keliru kerana penyerahan kuasa dalam Umno dan jawatan perdana menteri adalah dua perkara yang berbeza, kata pemimpin Umno hari ini.

Oleh kerana itu, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi masih boleh menjalankan tugas perdana menteri walaupun beliau tidak lagi memegang presiden Umno mulai hujung tahun ini – jika pemilihan parti dan mesyuarat agung diadakan Disember nanti.

Majlis Tertinggi (MT) Umno, yang bermesyuarat Jumaat, akan memutuskan sama ada untuk mengadakan pemilihan hujung tahun ini seperti jadual asal selepas menundanya ke Mac tahun depan.

Ketua bahagian Lumut, Datuk Dr Zambery Kadir berkata, tugas perdana menteri berbeza dengan presiden parti.

"Jika parti (MT) masih memberi kepercayaan kepada Abdullah untuk menjalankan tugas-tugas perdana menteri, beliau masih perdana menteri walaupun bukan lagi presiden Umno.

"Perlu difahami, peralihan kuasa jawatan perdana menteri daripada Abdullah kepada Datuk Seri Mohd Najib Razak ialah pada Mac tahun depan.

"Ini bermakna Abdullah masih lagi perdana menteri dan tentunya masih boleh menjalankan tugas tersebut.

"Saya juga tidak nampak sebarang masalah atau kesukaran yang akan dihadapi oleh Abdullah kerana MT setuju bahawa peralihan kuasa jawatan perdana menteri pada tahun depan," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Pada 25 September lalu, MT menangguhkan perhimpunan agung dan pemilihan parti sebagai sebahagian rancangan mempercepatkan peralihan kuasa Abdullah, asalnya dijadual pertengahan 2010.

Bagaimanapun beberapa pemimpin utama Umno menyifatkan tempoh berkempen, antara tamat pemilihan bahagian bulan depan hingga Mac, “terlalu lama” dan boleh menggalakkan politik wang.

Dr Zambery menambah, seingatnya Tun Hussein Onn menyerahkan jawatan presiden Umno kepada Tun Dr Mahathir Mohamad pada November 1981 tetapi menyerahkan jawatan perdana menteri pada Mac 1982.

"Samalah situasinya sekarang kerana tempohnya hanya tiga bulan. Saya yakin tidak akan berlaku perkara yang tidak diingini kepada parti dan kerajaan," katanya lagi.

Sementara itu, ketua bahagian Bukit Mertajam, Datuk Musa Sheikh Fadzir berkata, ahli dan penyokong Umno akan hilang kepercayaan kepada parti jika keputusan MT sering berubah-ubah.

Katanya, rata-rata ahli Umno percaya perhimpunan agung Umno akan diadakan pada bulan Mac, sama dengan penyerahan kuasa Abdullah kepada Mohd Najib.

"Buat apa nak alih-alih lagi kerana tarikh Mac itu semua sudah setuju. Yang saya tahu orang Umno di peringkat cawangan kata perhimpunan agung parti pada Mac.

"Kalau hari ini kata lain, esok nak tarikh lain, Umno akan punah. Kita minta mereka bersabar sedikit, jangan hendak jawatan sahaja," katanya lagi.

Manakala ketua Umno bahagian Gelang Patah pula sependapat dengan Dr Zambery.

Datuk Aziz Shapian menasihati orang ramai khususnya ahli Umno agar tidak risau jika Abdullah masih perdana menteri walaupun bukan lagi presiden Umno.

"Di beberapa negara Afrika, kita mendapati presiden tidak semestinya seorang presiden parti politik.

"Jadi isu perdana menteri bukan seorang presiden Umno tidak perlu diperdebatkan kerana tempohnya hanya tiga bulan sahaja.

"Dalam tempoh tersebut, Abdullah boleh menyiapkan kerja-kerja akhir sebelum menyerahkan jawatan perdana menteri kepada Mohd Najib," katanya.

Anonymous said...

boleh bela sape yang menyokong zaki x perlu nk mengampu lebih2 ...kalau pak lah x turun pergaduhan kaum akan berlaku...ni risikan punye cerita...udah2 lah tu...zaki x lama lg dah x de apa dah...jgn harap lah ko orang akan hidup senang lagi \\\kepada balaci2 zaki..][..

Anonymous said...

ah lupa satu pekara lagi... memang pertandingan dah pun selesai...tetapi tujuan aku taip ni...adalah untuk memberitahu kepada seluruh malaysia bahawa perjalanan zaki ni x ikhlas...harap kan tabur duit je lebih..banyak penipuan...x percaya tengok lah lagi 4 tahun yang akan datang putrajaya akan berlaku benda yang sama pada 4 tahun yang lepas..betu!!!!

Anonymous said...

wahai perwakilan putrajaya yang masih buta... ini dari che.det.com

TINGKAT EMPAT NAJIB?

Posted by Dr. Mahathir Mohamad at October 28, 2008 3:06 PM | Permalink | Comments (377) | TrackBacks (0) | Previous Blog
1. Satu inovasi yang diperkenalkan oleh Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi apabila sahaja dia menjadi Perdana Menteri ialah penubuhan satu badan penasihat khas yang dianggotai oleh menantu, anak dan kawan-kawan muda mereka. Kononnya mereka ini bijak dan pandai lebih daripada orang yang lebih tua dan berpengalaman. Pendapat mereka ini lebih dipercayai oleh Abdullah daripada Kabinet atau Majlis Tertinggi UMNO.

2. Lulusan Oxford dan Cambridge memang dianggap istimewa, tetapi yang lulus dari universiti-universiti ini bercambah dan ia tidak menjamin kebolehan yang luarbiasa. Lagi pun, orang-orang muda ini tidak punyai pengalaman mendalam dalam pentadbiran, politik dan ekonomi negara.

3. Yang lebih buruk ialah mereka mempunyai kepentingan tertentu dan berhajat untuk mendapat pulangan wang yang banyak daripada pengaruh mereka keatas Perdana Menteri dan Kerajaan.


4. Hasilnya ialah prestasi pemerintahan Abdullah merosot terutama dalam bidang politik dimana kekalahan yang teruk di alami oleh Barisan Nasional dalam pilihanraya umum ke-12. Akhirnya Abdullah dipaksa untuk berehat lebih awal.

5. Dengan perletakan jawatan Abdullah pada Mac 2009, timbalannya Dato Seri Najib akan mengambilalih dan menjadi Perdana Menteri. Apakah Najib akan bebas daripada jenis penasihat ala Tingkat Empat?

6. Saya diberitahu Najib juga mempunyai penasihat muda yang amat berpengaruh terhadapnya. Mereka ini mempunyai hubungan rapat dengan menantu Abdullah dan Tingkat Empat, bahkan mereka adalah daripada kumpulan yang sama.

7. Mempunyai penasihat bagi PM adalah baik. Tetapi apabila penasihat mempunyai syarikat sendiri dan dapat menggunakan pengaruh ke atas Perdana Menteri untuk meraih keuntungan daripada projek-projek Kerajaan atau dana-dana yang dimiliki oleh Kerajaan nasihat yang diberi mungkin terpengaruh dengan minat untuk memperkayakan diri.

8. Kita lihat peranan yang dimainkan oleh ECM-Libra. Apakah Ethos, yang juga terlibat dengan Tingkat Empat, akan menjadi seperti ECM-Libra? Ethos Capital, sebuah syarikat pelaburan jenis Equity Capital tidak banyak berbeza daripada hedge fund. Mereka amat berminat untuk dapat sebahagian dari tabung Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) yang sekarang berjumlah RM300 bilion untuk mereka mengurus pelaburannya, kononnya dengan pulangan 40 peratus. Najib mungkin ingat bagaimana Orange County di California menjadi bankrap kerana pelaburan dalam hedge fund.

9. Nasihat badan penasihat yang dianggotai oleh orang-orang muda yang amat disanjungi oleh Tun Musa Hitam telah bawa bencana kepada Abdullah. Najib harus berhati-hati supaya pisang tidak berbuah dua kali.

Anonymous said...

Salam,apala lagi x puas hati.Kalau x puas hati lagi ckp terus kat dpn DAZ.Sesungguhnya ALLAH yang maha mengetahui.Siapa kita nak menuduh saudara seagama dgn tuduhan sebegitu tanpa bukti.Kalo apa yang diperjuangkan oleh DAZ salah,ALLAH akan menghukum dia dan dibalaskan dgn kemenangan Tun Faisal.Saya pun sendiri keliru dgn pendirian komentar di atas.Dalam berpolitik kita perlukan kematangan.Bagi saya sendiri pernah mengalami kekalahan.Hatta dlm pemilihan AJK Pemuda Bhg pun saya kalah.Cuba kita bertenang dan muhasabah diri.Yang baik itu dtg dari ALLAH da yang buruk itu dari kita sendiri.Wassalam AMRI BIN AHMAD

Anonymous said...

Saya juga ingin menambah,dalam isu tabur duit.Tidak dinafikan ada habuan utk perwakilan tetapi jgn lupa Tun pun buat yang sama.Oleh itu,tahu sama tahu je la.Pemuda skrg dah pandai dlm politik.Kalo tabur lebih belum tentu menang.

Anonymous said...

Jangan lupa kata saidina ali r.a, kejahatan yang diurus dgn baik boleh mengatasi kebaikan.

Daripada awal, semua org tahu peluang zaki utk menang sgt tipis. psl tu dia sanggup pergi keliling minta bantuan termasuk menyalah gunakan pejabat zaid ibrahim untuk ugut tun faisal tarik diri, kononnya kalau tun bertanding, ofis zaid ibrahim akan pastikan tun faisal ditahan atas tuduhan rasuah. inilah politik tingkat 4.

Lepas tu guna media untuk kenakan tun faisal. bertanding biarlah atas kekuatan sendiri, bukan gunakan taktik2 kotor seperti ini.

Perangai zaki ni sebijik mcm Kitul dan Anuar Ibrahim.

jangan lupa org benci pak lah, puncanya zaki dan kawan2 tingkat 4. jangan lupa, dasar2 yang tingkat 4 nasihatkan pak lah yang telah menyebabkan umno dan org melayu lemah. tengoklah cara zaki mentadbir pemuda putrajaya, tak susah untuk faham kenapa umno dan kerajaan lemah.

butalah pemuda putrajaya jika menerima org yg telah mendatangkan sekian banyak kerosakan terhadap umno dan org melayu. Tanyalah kem zaki, apa agenda Melayu zaki? Dimana kenyataan2 akhbar zaki untuk mempertahankan hak dan kedudukan org Melayu. Dalam kes majlis peguam, adakah zaki membuat sebarang kenyataan menentang majlis peguam? Hindraf?

semua org tahu zaki tabur banyak utk budak2 kaktus. 42 orang yang bersama tun faisal menunjukkan zaki boleh tabur duit sebanyak manapun, tapi mereka tetap dengan prinsip utk bawa perubahan utk pemuda putrajaya. Dalam kempen zaki cuma ada usaha memburukkan tun faisal dengan pelbagai fitnah termasuk cerita bpr yg tak ada asas sama sekali. mana ada cerita nak bawa kemajuan dan perubahan kpd pemuda. jangan lupa zaki didapati bersalah atas kes rasuah politik 4 tahun yang lalu. BERSALAH.

4 tahun lamanya budak2 kaktus, kamal, nasar dan dahlia mengutuk zaki. termasuklah budak2 kantan. semuanya tak betul pasal zaki, termasuklah pegawai2 kaki ampu macam amri dan amir. amri sampai nak kowtim dgn sharel azlee psl jumlah undi pencalonan zaki masa persidangan cawangan teratai. punyala penipu, kalau dah kaki menipu memang mcm tu. tapi akhirnya budak2 kaktus, kamal, nasar, budak2 kantan mengundi zaki. menjilat kahak sendiri lah jawabnya....

Anonymous said...

apa punya perbandingan daaaa. maksudnya kalau Amerika Syarikat salah, Allah akan hukum AS dengan beri kekalahan kepada AS? jangan jadi pandir la kawan. belum tentu zaki menang sebab dia betul.

Pada aku, perjuangan tun mudah, untuk bawa perubahan kepada pemuda umno putrajaya. sebab zaki lembab, tak ada wawasan, tak ada perancangan yang baik, buat kerja last minit dan ad-hoc, meeting datang lambat, meeting panggil pukul 6, datang 630, habis meeting pukul 710 bila masuk maghrib, macam mana la mesyuarat nak jadi efektif, mentadbir dengan menggunakan pegawai-pegawai yang juga lembab dan ketepikan ajk bahagian dan ketua pemuda cawangan yang tidak sehaluan dengan dia.

kita tengoklah zaki boleh berubah ke tak. yang pasti 42 perwakilan tidak yakin zaki boleh berubah dan mahu tun bawa perubahan.

Anonymous said...

POLITIK WANG DALAM UMNO

Posted by Dr. Mahathir Mohamad at October 24, 2008 5:54 PM | Permalink | Comments (498) | TrackBacks (0) | Previous Blog
1. Saya mendapat banyak laporan berkenaan dengan politik wang dalam UMNO. Demikianlah keadaan sehingga Dato Seri Dr Rais Yatim mencadang secara sinis supaya jawatan-jawatan Majlis Tertinggi ditender. Dato Seri Shahidan Kassim amat marah dan akan tender sebanyak RM1 untuk Rais. Bila makan cili rasa pedas.

2. Saya diberi tahu wang banyak digunakan. Dahulu cuma ketua pemuda bahagian sahaja dapat. Ini menyebabkan pemegang jawatan lain dalam pergerakan enggan bekerjasama. Sekarang semua mendapat sogokan dan hasilnya amat memuaskan bagi penyogok.

3. Ketua-ketua Bahagian dan ahli jawatankuasa juga dijemput ke Kuala Lumpur untuk berjumpa orang tertentu. Mereka di arah supaya mencalonkan orang-orang tertentu untuk Timbalan Presiden, Naib Presiden dan ahli Majlis Tertinggi. Juga pencalonan Ketua Pemuda. Berkesan atau tidak akan kita lihat daripada pencalonan yang dibuat.


4. Tetapi cawangan dan ahli biasa pun sudah pandai. Mereka menawarkan sokongan mereka jika sekian-sekian banyak dihulur.

5. Mereka yang menang boleh jadi Yang Berhormat, ahli Exco, Menteri, Timbalan Menteri, Setiausaha Parlimen, pengerusi syarikat-syarikat Kerajaan dan juga dapat kontrak berjuta Ringgit.

6. Ahli biasa yang memberi sokongan dengan undi mereka dapat apa? Dengan kesedaran akan soal ini maka penyokong dan pengundi pula berpendapat mereka juga harus dapat nikmat daripada pemberian undi mereka. Maka mereka akan menunggu sogokan sebelum memberi undi mereka.

7. Amalan rasuah dalam UMNO di semua peringkat sudah menjadi buah mulut orang ramai. Mereka jelek dan muak dengan UMNO, orang UMNO dan pemimpin UMNO. Perasaan benci kepada UMNO sebagai parti yang tidak bermoral merebak ke merata-rata tempat.

8. Orang ramai melihat UMNO sebagai parti pimpinan orang-orang yang berkepentingan diri semata-mata. Dari cawangan sehinggalah kepada pucuk pimpinan yang diutamakan ialah jawatan dan peluang memain kuasa dan buat duit apabila memegang jawatan.

9. Dalam pilihanraya umum 2004, rakyat memberi sokongan padu kepada BN. Ini adalah kerana rakyat percaya benar yang kepimpinan baru UMNO dan Barisan Nasional akan menjadi lebih baik daripada yang terdahulu.

10. Antara 2004 dengan 2008 mereka dapat lihat pemerintahan Abdullah dengan rasuah yang berleluasa dan keruntuhan ekonomi. Mereka juga lihat peranan yang dimainkan oleh keluarganya dan kroni mereka dan juga sikap ahli-ahli kabinet. Apa yang mereka lihat meyakinkan mereka bahawa pemerintahan ini tidak baik. Hasilnya ialah keputusan pilihanraya ke-12.

11. Mereka kecewa bahawa Abdullah bukan sahaja tidak membetulkan keadaan tetapi sebaliknya menafikan kekalahan dan penolakan oleh pengundi, termasuk yang terdiri daripada ahli-ahli dan penyokong UMNO dan lain-lain parti komponen.

12. Saya percaya orang ramai amat kecewa melihat mainan wang dalam UMNO sekarang. Wang akan mengalir dengan banyak dan laju semasa dan selepas pencalonan. Rumah terbuka oleh kementerian sedang diadakan dengan menggunakan duit Kementerian. Semasa rumah terbuka kempen untuk pencalonan diadakan.

13. Menjelang pemilihan bulan Mac 2009 lebih banyak lagi acara dan sogokan boleh diadakan. Kemuncak akan tiba apabila wakil ke Mesyuarat Agong tiba di Kuala Lumpur untuk bersidang.

14. Kata orang melihat kepada jawatan-jawatan yang dipertandingkan tiap seorang wakil boleh dapat hingga RM20,000.

15. Ada yang berpendapat tidak apa menerima sogokan tetapi tidak semestinya mengundi penyogok. Jangan percaya iman penerima begitu kuat sehingga tidak merasa terhutang budi. Lagipun duit yang diterima adalah duit haram. Yang menerima akan menanggung dosa.

16. Terimalah. Pedulikan jika semua orang tahu. Apa salahnya. Dosa, dosalah. Tetapi seperti disebut di atas apabila pengundi pilihanraya umum sudah benci dan bosan dengan UMNO mereka akan undi parti lawan untuk kalahkan UMNO. Selepas kalah tidak ada lagi jawatan Perdana Menteri, Menteri dan lain-lain. Tidak akan ada lagi kontrak, AP dan lesen.Tidak akan ada lagi nikmat! Semua pihak akan merana, akan dihina oleh orang. Dan UMNO akan habis riwayatnya. Mereka yang betul-betul sayang kepada UMNO akan kutuk pemimpin dan ahli UMNO.

17. Inilah akhirnya musibah yang akan diterima kerana tamak, kerana rasuah di kalangan pemimpin dan ahli UMNO.

Anonymous said...

Sdr2 sekelian, Tun dan Razali Daiman dikekalkan hayat mereka sbg AJK Lantikan sehingga ke hari mesyuarat. Zaki tidak membuang mereka walaupun gelombang kuat dari grassroot suruh buang. Tapi zaki berfikiran rasional dan bertawaduk kepada ALLAH Yang Maha Esa. Sesungguhnya sekiranya beliau di jalan yang benar sudah pasti ALLAH akan memberkati perjuangan beliau. Beliau sendiri pernah berkata, beliau akan redha atas Qada' dan Qadar dari ALLAH. Tapi beliau takkan buang Tun dan Razali.Ini terbukti sbg keikhlasan Zaki dalam berpolitik.Tidak ada perasaan benci dan dendam. Sekiranya Zaki buang 2 orang Ajk lantikan tu maka Zaki akan bertambah undi kepada 48 dan tun 41

Sesungguhnya kita hanya mampu merancang, merangka strategi sehingga ke Marriot Putrajaya, ke Royal Bintang di Seremban.....Tetapi ALLAH itu Maha Tahu, Maha Adil dan ALLAH telah menetapkan bahawa Zaki adalah KETUA PEMUDA PUTRAJAYA.

Jadi KU SERU semua pemuda untuk kembali bersatu dan bekerja BUKAN untuk Zaki tetapi untuk PEMUDA UMNO PUTRAJAYA. Pemimpin datang dan pergi TETAPI PEMUDA UMNO PUTRAJAYA tetap kekal abadi KECUALI kita Pemuda yang menguburkannya sendiri.

Anonymous said...

Aku setuju dengan komen diatas. Kalau Zaki tak betul dan memang hamlau takkan ALLAH masih menetapkan beliau KP Putrajaya. Kempenlah sampai sampai bawa budak ke Seremban, kalau tak betul tentu ALLAH melaknat beliau. Tapi ini dah masuk 2 term. Itu maksudnya ALLAH memberkati kepimpinan beliau.

Kita ambil contoh Pak Lah, beliau telah mencuba pelbagai cara untuk mempertahankan kepimpinan beliau tetapi ALLAH dah tetapkan ada calon yang lebih baik dari beliau untuk memimpin UMNO. Maka sudah sampai lah masa beliau untuk berundur.

Jadi tolonglah terima ketentuan dari Allah s.w.t.

Anonymous said...

Salam,itulah yang saya cuba sampaikan.Yang penting dalam politik melayu masa kini ialah perjuangan dan prinsip.UMNO rosak kerana orang yang mencari peluang atau dalam ertikata lain opportunist.Pada pandangan saya yang marhein ini,kita bukan hendak berpolitik pada masa ini sahaja tetapi lebih penting kita bersahabat utk kepentingan agama dan bangsa.Tun pada saya ialah seorang yang pentingkan perjuangan agama dan bangsa.Maka mari kita rapatkan saf bagi memastikan perjuangan kita di Putrajaya sentiasa berterusan.Apa yang telah terjadi kita tiada kuasa utk mengubahnya tetapi kita redha dgn ketentuan ALLAH.Wassalam Amri Ahmad

Anonymous said...

Saya sebagai seorang perwakilan pemuda putrajaya yang telah mengundi saudara Tun walaupun ditakdirkan tewas saya menerima kepur=tusan dengan hati yang terbuka,memang adat pertandingan ada yang menang dan ada yang kalah.sekarang terpulang kepada DAZ untuk memulihkan kembali 2 kem ini supaya semua dapat bersatu untuk menjayakan segala program pemuda yang akan datang.Janganlah kami penyokong Tun dipinggirkan kerana ini akan menjadi satu penyakit yang serius dalam kita menghadapi pilihanraya akan datang.DAZsegeralah diadakan program untuk penyatuan semua janganlah dibiarkan ahli2 pemuda putrajaya hilang arah.Saya percaya DAZ dgn Tun masih lagi boleh berkerjasama dalam menjayakan berbagai aktiviti.Saya akan perhatikan perkembangan selanjutnya dan saya berharap agar ahli2 putrajaya akan kembali bersatu teapi caranya terpulang kepada kebijakan KP sendiri.Salam dari saya - CHANDRA

Anonymous said...

Amri Ahmad ISLAM rupanya..tapi jumpa orang x reti ke bagi salam, suka sangat hoi2 kan orang, hoi2 ni keling je ...ingat sikit pandang orang pakai dua belah mata jagan pandang sebalah je.adoi, jagan nak nasihatkan orang lain cermin diri tu, cerita pasal ISLAM konon ko orang dok p main betina, enjoy kat dalam karaoke tu apa benda nyer???perjuangan yang di berkati oleh ALLAH s.w.t???sampai kena tangkap urine??apa benda semua ni ,padahal menang kerana duit erti kata rasuah dalam umno,yang akan merosakan umno, lagi 4 tahun ketua pemuda UMNO Putrajaya akan ditenderkan RM1juta ada berani?????????

Anonymous said...

woi zack..... ko sekarang dah pakai pen mont blanc dah xreti hormat orang tua

Anonymous said...

Salam,Dah la ujang.Awak pun bkn pemuda Putrajaya.Sudah2 la tu.Takkan DAZ je tabur.Tun x tabur ke???terimalah hakikat ujang oi.Sape yang ko ckp pegi karaoke tu jang oi???Amri ke??kalo org lain jgn la jadi bodoh menuduh tanpa bukti.Kalo kau ade bukti Amri la yang bwk budak2 pg karaoke tunjukkanla.Jgn ckp mcm org yang pandai tapi pada hakikatnya bingung sebab x blh terima keadaan.

Anonymous said...

Ke kau pening mane nak cari sumber lain Tun kalah???sudahla jang.Kita kat putrajaya selalu tgk org luar amik peluang.Ha kalo kau pandai sgt g la tlg Haji Mukti kat Gopeng.Dia pun dah jadi Naib Ketua Bhg.Blh la jadi lubuk ko kan???

Anonymous said...

Zaki tak berdendam? Zaki pentingkan UMNO Putrajaya? grassroot pun tak jaga. Ketua Pemuda Bhg yg tak jaga cawangan adalah Zaki. bukan aku yang ckp, Lan & Faizal Matahari yg cakap. Klu cawangan sendiri tak berjaga, lepas ni jadi exco, makin hancuslah. Zaki bagus ke klu mcm tu? boleh la, boleh blah.

Tom, Zaidi, Khairil, korang pun kenal betapa teruknya zaki tu. berapa kali dia berlakon depan zaidi, buat-buat tanya pasal paper nursery yang tak jadi-jadi tu. Aziz Teleng, berapa banyak proposal yang kamu hantar, kena reject bodoh-bodoh je. Ke memang proposal tu yang bodoh.

Zack tu masih budak mentah dan berhingus. mana dia tahu semua tu, dapat pen montblanc pun dah gelap mata. ini macam ka pemimpin. kalau md noh tak bagi muka kat teratai, belum tentu boleh menang.

Kalau zaki betul nak perpaduan dan nak jaga UMNO, kena lantik orang yang bagus-bagus dan boleh buat kerja dalam pemuda. bukan hamlau macam khairil yang tau bercakap je. Tapi tak apa, bagi sesiapa yang baru tu, kita bagi la pengalaman bekerja dibawah zaki. kita nak tengok percaya ke zaki dengan proposal cekik darah khairil. kalau nak makan pun, patut-patutla.

Anonymous said...

ketua pemuda kena la duduk dalam kawasan. ni tak, nak berlagak mcm ketua bahagian. naib ketua pemuda pun sama. eloklah tu. lepas ni dua-dua nak berebut jadi exco, mampusla pemuda. Khairun? penipu BESAR, dulu kata bisnes juta-juta, sibuk tak leh lawan zaki sebab tak boleh bagi komitmen, skrg ada la pula masa nak jadi ajk bahagian dan exco malaysia.

Ke dah kowtim dgn zaki nak selamatkan bapak yang ada kes rasuah?

sapa bodoh lantikla dia jadi ajk bhg, alamat tak ada benda jadi la, esok kat jakarta, lusa kat amsterdam la, tulat kat lombok, mcm-macam ada....

Anonymous said...

.7.hahaha sape la yang dok cover amri ni...dah la lembab buat kejer ,mata juling, badan gemok ada hati nak jadi budak 3 line...sekali kena tumbuk kat rusuk senak tertongeng..memang amri x pergi tapi ada juga pelaburan zaki untuk pewakilan p karaoke,,kira bukan islam sangat la ko orang ni,,ada kafir skit ah lebih kurang..

.7.zack erm bukan nak bela nasib abang long dia sendiri..dulu punyer janji zaki RM30,000 pun belum selesai dan digantikan 3o biji apple hijau..patut jagan kasi muka kat zaki ni..!!!!

Anonymous said...

KORANG NI TAK PAHAM KE!!!!!!!!!! ATAU MEMANG DAH BAHALOL LAGI BENGGAP DAN TAK BOLEH DI AJAR........TUN KALAH TUN KALAH TUN KALAH TUN KALAH TUN KALAH.........TAK FAHAM??????????...LOSER LOSER LOSER LOSER LOSER LOSER.......MASIH TAK FAHAM?......$%#&@*........KALAU TAK PUAS HATI KITA JUMPA LAGI TAHUN 2011........KALAU KAIL PANJANG SEJENGKAL JANGAN LA NAK MEMANCING DI LAUT DALAM........KAN DAH LEMAS...

Anonymous said...

Tuan punya 0142632028.....Jgn banyak hantar sms fitnah......Nanti orang makan nasi ko makan rumput pulak...

Anonymous said...

assalamualaikum..aku zack sini..aku nk bgtau ko, aku bkn gelap mata la beb dgn pen mont blanc tu..ko yg jeles kot..tp xpela..aku hairan ada gak laki yang bodoh nk mampus mcm ko ni..aku cabar ko la bodoh, ada telor tp penakut..jumpa dgn aku jom aku xplain kt ko..ape yg ko xpuas hati sgt..yes, aku mengaku aku masih mentah tp dlm politik je beb..yg lain aku xheren sbb aku xkacau org..tp ko ni umo je lebih, tp bodoh, penakut, jgn jd laki la beb..ok. aku deal dgn gentleman sj..xmain la blog2 ni..xpuas hati jom kt jumpa..aku xplain kt ko..ok..yg benar, aku zack putrajaya..

Anonymous said...

waaaaaaaaaaaaaa gaduh psl pen kaa..mn dpt pen tu?

Anonymous said...

yang kalah adalah umno putrajaya, dapat pemimpin yang merasuah perwakilan untuk undi dia. menang pun dua undi je. sekarang ni si Tom balik la yang jadi macai. wal hasil balik asal la jawabnya pemuda putrajaya.

Anonymous said...

macam tu ke gaya si zack cakap. mcm samseng jalanan je. memang betulla kamu ni budak hingusan yang cepat gelap mata bila dirasuah dengan pen mont blanc.

Anonymous said...

hahahaha..... zack nanti heron bg ko sebatang lagi mont blanc

Anonymous said...

sudah... lah kalah wahai balaci t.faisial..apa nk ungkit2 psl pen?dtg jumpa gua boleh kasi.apa lah nk kecoh.

Anonymous said...

mcm sial

pistolair said...

Mukhriz Lantang Biadap, Bodoh Macam George W Bush ~ Malaysiakini

Dalam wawancara bersama akhbar The Star yang dipaparkan hari ini, Datuk Mukhriz Mahathir mengeluarkan beberapa kenyataan yang tampak agak janggal. Barangkali sungguhpun menjadi anak Tun Dr Mahathir, Mukhriz belum cukup ilmu politik kerana sesetengah keterangan dan jawapannya menonjolkan seorang yang kurang matang dalam pemikiran dan rumusan terhadap sesuatu fenomena mudah, inikan kebijakan politik mahupun intelek untuk memimpin pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.
Pertama sekali, Mukhriz menyatakan bahawa orang yang memberi wang atas namanya sebenarnya bukan ejennya, cuma orang yang mahu memburuk-burukkan namanya. Masya Allah, kamu ingat bodoh sangatkah kita ni Mukhriz? Di Ipoh Timur di mana Khir Toyo berjaya mendapat pencalonan KP Malaysia, Tun Amar (adik kepada Tun Faisal, antara penyokong Mukhriz yang kalah di Putrajaya kepada Dato’ Zaki Zahid) telah memberi ‘peluru’ kepada para perwakilan, tetapi malang buat Mukhriz, peluru Khir lebih hebat.
Dan di Tanah Merah, ejen utama Mukhriz, Sazmi Miah berbuat sepertimana Tun Amar di Ipoh Timur dan berjaya mendapatkan pencalonan untuk Mukhriz. Mukhriz adalah anak Mahathir, darah daging Mahathir, dibesarkan oleh Mahathir, dan ramai memberi sokongan kepadanya pun sebab Mahathir. Dan Mahathir inilah bapa kepada politik wang UMNO. Manakan logik Mukhriz ini bersih?
Yang peliknya, Mukhriz berani mencabar sesiapa sahaja membuktikan bahawa dia ada terlibat dengan politik wang dan jika terbukti beliau akan menarik diri. Wah, lantang sungguh. Tapi lantang yang angkuh dan biadap. Umum mengetahui politik wang memang wujud dalam parti UMNO, tetapi memang amat sukar membuktikannya kerana calon akan menggunakan proksi atau ejen untuk menghulurkan rasuah kepada para perwakilan. Maka sebab itulah Mukhriz berani berkata sebegitu. Yang selamat dia berani lah, isu yang ada risiko sedikit kepadanya, Mukhriz tidak berani - debat pun tak berani! Slogan Mukhriz wajar diubah dari Berani Berubah kepada Berani Bertempat.
Kenyataan janggal kedua dalam wawancara adalah apabila Mukhriz berkata bahawa jika beliau kalah di Mac nanti, maka suara akar umbi tidak akan tercapai kerana “jelas sekali akar umbi memang nakkan saya, ”. Mentang-mentang mendahului pencalonan, Mukhriz sudah cukup bongkak. Kini Khairy sudah 52 pencalonan, dan Khir Toyo 62 pencalonan, adakah bagi Mukhriz lebih seratus bahagian yang tidak mencalonkannya bukan merupakan ‘akar umbi’? Mengapa Mukhriz begitu sombong cuba mengatakan beliaulah suara sebenar akar umbi?
Dan jika pun orang yang mendahului pencalonan itu adalah suara sebenar akar umbi, Mukhriz sendiri mengakui bahawa ada orang yang memberi rasuah atas namanya. Jadi sudah pasti kalau pun orang-orang tersebut bukan ejen Mukhriz - yang memang kita tak percaya - keputusan para perwakilan di peringkat Bahagian sudah dicacatkan dengan politik wang atas nama Mukhriz Mahathir. Jadi, apa maksud kau Mukhriz?
Mukhriz perlu banyak belajar lagi. Sudah lah SPM dulu Gred 3, hujah dan pemikirannya seakan-akan budak sekolah. Hujah yang tak konsisten, yang tidak masuk akal dan tidak selari antara satu sama lain wajar merisaukan para perwakilan. Ketua Pemuda UMNO sekarang ini perlu hebat dan bijak, bukan yang penakut dan kelam kabut. Tapi bagi kami seronok pula baca wawancara Mukhriz ini - macam seronok tengok George W Bush sebab kelakar.
Tempoh hari, Mukhriz ada ditanya soalan “Apakah pencapaian anda yang boleh dibanggakan?” Jawapannya, “Saya ada kilang fiber optik; semua fiber optik di Malaysia ini kilang saya punya”. Sudah la jawapan itu tidak ada kena mengena dengan perjuangan politik Pemuda, jawapan Mukhriz itu juga ‘mengkantoikan’ dirinya sendiri. Sebab bapak kau PM dulu la kau dapat monopoli bisnes macam tu! Kah kah kah.

Anonymous said...

Di Ipoh Timur di mana Khir Toyo berjaya mendapat pencalonan KP Malaysia, Tun Amar (adik kepada Tun Faisal, antara penyokong Mukhriz yang kalah di Putrajaya kepada Dato’ Zaki Zahid) telah memberi ‘peluru’ kepada para perwakilan, tetapi malang buat Mukhriz, peluru Khir lebih hebat.
Dan di Tanah Merah, ejen utama Mukhriz, Sazmi Miah berbuat sepertimana Tun Amar di Ipoh Timur dan berjaya mendapatkan pencalonan untuk Mukhriz.

Tun Faisal jadi ajen kepada Mukriz di Putrajaya. Betul ka?

Anonymous said...

Di Ipoh Timur di mana Khir Toyo berjaya mendapat pencalonan KP Malaysia, Tun Amar (adik kepada Tun Faisal, antara penyokong Mukhriz yang kalah di Putrajaya kepada Dato’ Zaki Zahid) telah memberi ‘peluru’ kepada para perwakilan, tetapi malang buat Mukhriz, peluru Khir lebih hebat.
Dan di Tanah Merah, ejen utama Mukhriz, Sazmi Miah berbuat sepertimana Tun Amar di Ipoh Timur dan berjaya mendapatkan pencalonan untuk Mukhriz.

Tun Faisal jadi agen Mukriz di Putrajaya, betul ka?

Anonymous said...

salam...woi kurang nie ape la..yg lepas2 dah la..nak gadoh2 lagi.ni ker melayu kite sekarang..bukan nak martabat kan maruah kite sbgai org melayu..kalo india ker china ker bka blog nie die da tau da kelemahan orang melayu..common la wei..melayu xkan kuat kalo pikiran masing macam korang diatas..senang citer jge jer periuk masing2,,jgan nak kaco periuk orng k..wakom

Anonymous said...

ok

Anonymous said...

ZACK, mane nyer pen mont blanc yg ko janji nak bg kat aku - Mr. J

Anonymous said...

sudah-sudah leee tuuuuuuuuuu

Anonymous said...

sudah-sudah leee tuuuuuuuuuu

Anonymous said...

dh kalah 2 wt la cr kalah....
xpyh nk kutuk2 abg z, dia nk bg pemuda ptrjya ni xdianktirikn! korg yg tua2 ni th nk mkn duit jer...

Anonymous said...

dh kalah wt cara kalah la

Anonymous said...

korg kutuk2 abg zack apehal? memg dia mentah dlm politik lg, tp misi dia ktorg pemuda ptrjya ni th dia nk buat perubahan. bukan mcm korg yg tua2 ni, tahu mkn sorg2 jer, bdk2 yg muda ni korg ingt smua jahat kn?
tak puas ht jumpa depan2 table talk. ktorg payung kembang abg z ptrjya ni korg th x? jgn smpai aku jumpa sape2 yg kutuk abg z ni k!!!- bdk ayah boss

Anonymous said...

TERKINI

PEMUDA PUTRAJAYA JUAL PAD!

Anonymous said...

Tak payah nak ber 'abang'2 dgn zack tu ler.... mcm ler dia tu tua sangat.....
MACAM LER PANDAI SANGAT!

Anonymous said...

Betul2, kalau terer lawan la dgn abang poker dan abang ujang.......

Anonymous said...

korang smua yg tua2 ni tak boleh pakai la..
bg la yg muda2 wt keje plak..
z tu nk bwk pembaharuan korang kecoh2 nape? dh kalah udah la..
poker, ujang, mcm la hebat sgt.. sekali ketis tulang habis berderai..
udah la tu.. yg dh menang tu biarkan la..kte wt baru k...