Saturday, November 29, 2008

ZAID IBRAHIM HADIR DI KONVENSYEN PKR HARI INI !

KUALA LUMPUR -- Bekas Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Zaid Ibrahim dan Presiden SAPP Datuk Yong Tek Lee merupakan diantara tetamu khas yang hadir pada persidangan konvensyen PKR di Shah Alam pagi tadi. Kehadiran Zaid yang juga merupakan bekas Senator , menjadi perhatian pelbagi pihak.
Zaid yang baru - baru ini menerima surat tunjuk sebab dari UMNO kini sudah tentu bakal berdepan dengan satu lagi situasi politik yang cukup berlainan.
( Gambar : Malaysiakini, Zaid dan Yong )

12 comments:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

melayu ni tuan rumah tapi orang lain yang kutip sewa... tuan rumah kena tipu dan kena buli... terus papa kedana. ataupun sebagai tuan kebun getah dimana kuli yang toreh kaya raya sebab tuan kebun tak tahu apa yang ku li dia buat. maknanya tuan tak smart lah.

melayu ni asal yunan betul tetapi bercampur dengan orang asli melayu proto dan melayu negrito. tengoklah biologi kita dan perangai kita yang susah nak faham macam orang asli kan?

orang melayu ni tak nak jadi tuan tapi sanggup jilat dap. tak mau deb sebab liberalisasi dan reformasi. tak mau bahsa melayu sebab global. tak ngaku melayu dan tak bantu atau sokong bangsanya sendiri sebab kononnya perpaduan. itulah melayu yang kayakan orang lain dan tak sokong kedai bangsanya.tak sokong bos melayu tapi sanggup mati kerana taukeh cina atau india.pas pulak nak buat islam dengan dap. ketuanan rakyat tu... belum tentu melayu jadi tuan... macam singapura lah tu.

itulah melayu yang pelik dan ajaib perangainya... tak pernah bersatu dan sokong melayu sendiri... gilakan psikologi kita... devian namanya dalam psikologi. jiwa hamba atau tiada keyakinan diri. melayu kaya dan pandai dah jadi mat salleh dan tak ngaku melayu dah.. cakap, makan dan hidup cara mat salleh.

pelik melayu ni.

November 29, 2008 4:46 AM

Anonymous said...

merupakan satu tamparan hebat kpd kami semua nih.. memang tul2 brani!

a.d.a.m. said...

"wilayahkini"
bagi a.d.a.m no komen
mungkin sebab tu, parlimen hapir2 kosong kerana ketidakhadiran wakil pembangkang...

musykil2...
pelik dengan permainan politik nuar berahim....
hehehe...

http://aku-damai-abadi.blogspot.com

Anonymous said...

Hmm tul gak apa OTAI kata tu.. Yang kaya raya tu kadang-kadang lupa diri.. bukan macam mat salleh.. tapi dah macam 'KELING'

itu dia Melayu yang 'LAYU'...

Anonymous said...

apa nak heran dengan zaid ibrahim..
seorang yang tidak sedar diri dan tidak mengenang budi..
so orang macam ni..kita tolak habis2.

Anonymous said...

Zaid tengah sibuk daripada DAP PKR dan dll dan sedang di sebut di PGRM.
Lepais tu buat macam nak masuk PAS.
Seterus nya membuat penimbalan mana satu yang tawar jawatan Presiden atau Timbalan Presiden.
Kalau tak ade tawaran, akan buat Parti sendiri punye.
Dia ade komen tunggu PRU 13 untuk tubuh keraajan baru,pandangan yang kemas dan berasas.
arjuna waspada

a.d.a.m. said...

begitulah saudara2!!!

kalau sudah tidak ketemu jalan kemenangan, harus menggunakan jalan lain.
biarpun, membelakangkan pendirian!!!

melayuku....
melayuku....
melayuku....

Anonymous said...

Tahniah Wilayahkini, saya sering mengikuti perkembangan disini. Tahniah kerana anda sering update bahan terutama pergolakan politik diwilayah. Kalau ada masa juga lawati saya di www.ahmadsaabun.blogspot.com

Anonymous said...

Zaid...kau mmg bangsat!

-Zorro-

Anonymous said...

ZAID NI MEMAMG BANGSA PUKIMAK,KALAU JUMPA ULAR DIA DULU AKU HAYUN.DIA NI BANGSA TAK KENANG BUDI.DIA JUGA YANG MENGHASUT HAPUS KAN I.S.A. BILA ISA HAPUS SENANG BAGI DIA DAN KUNCU2NYA NAK BUAT KERJA JAHAT.DIA NI KAKI MINUM ARAK YANG KUAT.SO SETAN DAN IBLIS SUDAH MENAKLUKI OTAKNYA UNTUK MENIDAKKAN AGAMA DAN BANGSANYA.DIA NI PUN DALAM GOLOGAN PARIA.

Anonymous said...

ish..ish..
sedapnye bercakap.
Fikir dulu sebelum cakap.

Pelajaran, pendidikan, pembangunan dll itu memang tanggungjawab kerajaan yang memerintah walau parti apa pun. Di mana2 pun ada sekolah, bukan UMNO aje buat dan bantu.

Singkat sungguh fikiran mu..
kesian...

jasa ekspedisi said...

mampir nich dari JAKSEL