Tuesday, November 4, 2008

GANDINGAN 3M ( MUHYIDDIN, MOHD ALI RUSTAM DAN MUHAMAD TAIB ) MENJADI PILIHAN SAMA RATA DARI SEGI PENCALONAN TIMBALAN PRESIDEN DI WP !

KUALA LUMPUR -- Bahagian - bahagian di Wilayah Persekutuan nampaknya telah memberikan pencalonan yang " sama rata " kepada ketiga - tiga calon yang bertanding Timbalan Presiden, walaupun ada yang lebih dan ada yang kurang.Pemerhati politik berpendapat , yang penting ketiga - tiga tokoh utama UMNO tersebut mendapat pengiktrafan dari segi pencalonan dari Wilayah Persekutuan. Berikut adalah senarai pencalonan :
TAN SRI MUHYIDDIN YASSIN
Cheras, Titiwangsa, Labuan
DATUK SERI ALI RUSTAM
Setiawangsa, Segambut, Bandar Tun Razak, Kepong, Batu
TAN SRI MUHAMAD TAIB
Seputeh
Empat bahagian lain di WP iaitu -Bahagian Wangsa Maju, Lembah Pantai Bukit Bintang dan Putrajaya akan bersidang hujung minggu ini dimana pencalonan dari bahagian Putrajaya yang dipimpin oleh Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dijangka menjadi perhatian. Apakah Wangsa Maju akan mencalonkan Ali Rustam ataupun Mat Taib ? Lembah Pantai pula hampir pasti dikatakan akan mencalonkan Ali Rustam. Bahagian Bukit Bintang pula yang diketuai oleh Bendahari Agung UMNO Datuk Seri Azim Zabidi pula akan berpihak kepada siapa ? Daripada empat bahagian tersebut , apakah Ali akan dapat dua dan Muhamad Taib dapat dua ?

No comments: