Monday, November 10, 2008

WANGSA MAJU ; SHAFIE MENANG TANPA BERTANDING ; ASTAMAN KALAH ; KENAPA ZAINAL TARIK DIRI DI SAAT TERAKHIR ?

WANGSA MAJU -- Sepertimana yang dilaporkan oleh Wilayahkini sehari sebelum pemilihan UMNO Bahagian Wangsa Maju , akhirnya memang SAH , Pemangku Ketua UMNO Bahagian Wangsa Maju Datuk Zainal Nazeri memberikan laluan mudah kepada Datuk Shafie Abdullah.
Datuk Zainal Nazeri Zainuddin tarik diri daripada bertanding jawatan Ketua Bahagian bagi memberikan laluan kepada
Shafie yang dilihat begitu kental di Wangsa Maju untuk berjaya menang tanpa bertanding sekaligus menafikan segala andaian politik di Wangsa Maju.
Namun penarikan diri Zainal Nazeri 24 jam sebelum pertandingan masih menjadi "misteri".Ramai penyokong - penyokong Zainal dikatakan kecewa dan marah dengan tindakan drastik yang dibuat oleh Zainal pada saat terakhir , ketika semua perancangan telah dibuat untuk merebut jawatan Ketua Bahagian. Ada pihak pula , menyifatkan apa yang berlaku di Wangsa Maju bukanya satu kejutan politik tetapi dilabelkan sebagai strategi politik.
ASTAMAN KALAH
Bekas Ketua UMNO Wangsa Maju Datuk Astaman Abdul Aziz juga tewas dalam perebutan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Wangsa Maju dimana beliau hanya mendapat 107 undi manakala pencabarnya Jaafar Ariffin pula mendapat 153 undi. Apakah dengan kekalahan tersebut, karier politik Astaman akan berakhir ? Untuk rekod, Astaman telah mendapat pencalonan yang mencukupi untuk bertanding jawatan Majlis Tertinggi.
Bagi jawatan Naib Ketua pula dimenangi oleh Hamdan Moh Yusuf dengan mendapat 160 undi manakala Zainuddin Othman mendapat 105 undi.
Wangsa Maju turut mencalonkan Tan Sri Muhyiddin Yassin bagi jawatan Timbalan Presiden.Berita sebelum ini dibawah.........

1 comment:

Anonymous said...

Kena picit dengan Najib Kot