Tuesday, October 7, 2008

KOPI - O CORNER @ WILAYAHKINI : POLITIK UMNO BATU BAGAIKAN " GUNUNG BERAPI" ; TUNGGU MASA UNTUK MELETUP !

KOMEN/COMMENT
KUALA LUMPUR -- Persaingan di Batu dikatakan semakin membara bagaikan gunung berapi dimana Yahya Mat Ghani atau lebih dikenali sebagai Abas- Batu memberikan saingan yang sengit kepada penyandang Ketua Bahagian Datuk Yusuf Hamid.Malah Yusuf Hamid dikatakan terdesak sehingga mendapatkan bantuan dan sokongan daripada mantan Ketua Bahagian Batu Datuk Azrat Gull untuk mempertahankan jawatanya. Sudah ada cakap - cakap di Coffeehouse dan beberapa tempat lain bahawa, kepimpinan Yusuf Hamid tidak begitu menonjol serta tidak berktrampilan jika dibandingkan zaman Azrat Gull dan Allahyarham Datuk Azman Attar. Apakah firasat ini betul?
Pemerhati politik pula berpendapat, jika suatu ketika dulu nama Batu, begitu popular bukan sahaja di Wilayah Persekutuan malah telah mengegarkan politik negara tetapi kini namanya kian merudum.Kini UMNO Batu, yang suatu ketika - dulu merupakan perintis kepada bahagian - bahagian lain di Wilayah Persekutuan sudah mula kehilangan taringnya.Kekalahan BN di Batu pada PRU yang ke 12 juga telah menambahkan keperitan UMNO Batu.Malah, semasa PRU yang lepas banyak cerita - cerita politik mengenai UMNO Batu kedengaran sehingga dikatakan Pemuda, Wanita dan Puteri tidak sehaluan dengan kepimpinan bahagian.
Rata - rata perwakilan dari Batu mengharapkan satu sinar harapan baru di UMNO Batu selepas pemilihan bahagian dan mereka mahukan satu kepimpinan yang lebih dinamik dan terbilang serta - sekaligus dapat mengangkat nama UMNO Batu selepas ini.Apakah Yahya dapat melakukan kejutan ataupun Yusuf Hamid dapat mengembalikan zaman kegemilangan politik Batu selepas ini ? Apapun , Wilayahkini berharap semua pemimpin yang bertanding dapat bertekad untuk mengembalikan era kegemilangan UMNO Batu selepas ini.
( Gambar : Yusuf, Abas dan Azrat )- Ruangan Kopi - O Corner @ Wilayahkini merupakan ruangan baru diperkenalkan !

125 comments:

Anonymous said...

Go ahead Ismalina contest!
Menang Atau kalah tak penting!
Would like to c u there!

Anonymous said...

Abas kalu pun mu orang kelantan jangan hina negeri orang lain..

Anonymous said...

abas makan budu oiii

Anonymous said...

Abas,nak jadi pemimpin jangan cakap terlalu besar serta sombong,kenal dg ramai org besar bukan tiket kamu juga pemimpin besar,apa jasa kamu dibatu, semasa PRU12 mu dimana, apa kerja yg mu dah lalukan..bila PRU kita kalah mu cerita pasal duit,mu mesti ada semangat tempatan,tapi mu hanya kesah org kelantan saje...inikah ciri pmimpin nasional.mu cermin2 ok?

Anonymous said...

salam serambi mekah..mano lago kelate lo

Anonymous said...

Salam warga batu.ini first time i joint ur group. sblm ni,blogs ni meriah je.. what happens? mana pergi semua kaki2x kutuk especially pemuda sbb i pun pemuda dan kebetulan my friend warga batu. seronok baca warga batu ni, tak mcm bhgn2x lain.semua cerita tu fitnah atau tak? i suka tgk gelagat u all. mana pergi kaki2x semua? apa dah jadi dgn sdr che long, sdr hisham, sdr iskandar, sdr fariz, sdr ghulam dll. sunyi je... bila nk tmbh comments ? apa cerita skrg? mcm mana kekuatan barisan sdr aznie dgn barisan sdr amir? agak2x siapa calon ketua pemuda umno malaysia yg u all bwk? takkan tak kena himpit atau mengimpit kot......

Anonymous said...

Salam Perjuangan,

Kepada blogger yg budiman,

Saya masih lagi mengikuti rapat dan membaca blog ini dan memberi komen, komen terakhir saya adalah berkisar PU3 dan saya juga ada memberi komen di laman blog Pemuda IKS yg menjadi tautan blog bagi Wilayahkini.

Cuma sejak akhir 2 minggu ini, saya agak sibuk dan berada di dalam keadaan berkabung kerana ayah mertua meninggal dunia seminggu sebelum raya dan bercuti panjang bagi menyambut Hari raya Aidil Fitri di Pulau Pinang.

Sepanjang pengetahuan saya, tentang calon yg akan dibawa atau cenderung oleh Sdr Aznie adalah calon yg membawa tagline "Berani Berubah" tetapi sehingga ke hari ini pertanyaan saya berhubung siapa calon yg akan dibawa oleh kem Sdr Amir masih tidak terjawab? tetapi dari sumber yg dipercayai calonnya adalah yg membawa tagline "Setiakawan", oleh itu sdr fikir-fikirkan lah calon-calon yg disebut diatas.

Berhubung kekuatan barisan Sdr Aznie, adalah tidak adil dan kita akan bersikap riak dan takbur jika mengatakan kita adalah lebih hebat dan kuat, oleh itu biarlah ianya diadili oleh pihak perwakilan sendiri yg akan bersidang pada 19hb Oktober ini, cuma yang saya ingin katakan kedua-dua kem perlu bersikap rasional dan matang bila keputusan mengenai siapa yg bakal menjadi Ketua Pemuda Bhg Batu dipilih.

Akhir kata, sangat berharap dapat berlaga bahu dan berjabat salam dengan para2 pembaca blog ini yg sering mengunakan nama "anonymous" di Persidangan Pemuda Bahagian pada 19hb Oktober ini. Sekian terima kasih

GULAM MUSZAFFAR HJ GULAM MUSTAKIM

Anonymous said...

saya setuju dgn apa yg sdr gulam cuba sampaikan. tapi apa gunanya dgn tagline "berani berubah" kalau tanpa "setiakawan"? apa perubahan sdr aznie boleh buat dgn perpecahan ketika berlakunya pertandingan. bknnya mudah utk satukan semula klu sikap "setiakawan" kita buang semata-mata memastikan kemenangan barisan masing2x. ingat wahai barisan pelapis batu.. kamu semua ada tugas berat utk pastikan kemenangan BN pd pru13. klu beginilah...... jgn mimpi lah beb.....

Anonymous said...

Salam perjuangan...."Berani Berubah"
Apa lagi lepas raya ni yang saya Tahu Sdr Che long Dah kenyang makan Kuih raya.Tadi masa Sambutan dibahagian pun saya tengok Dia betul2 santap.....tp jangan risau saya tengok dia ni maintain jeeer.
Alooo....Sdr Amir Sdr nak bawa Siapa nanti?.Sdr Abdullah nak bawa Khair Toyo,Sdr Aznie bawa Mukhriz dan saya harap Sdr pula bawalah KJ....baru OK kot.....????.

Anonymous said...

selamat hari raya semua..

kehangatan pertandinganpemuda batu akan hangat semula pada mingu terahkir ini.. macam macam boleh berubah.. tapi saya pemuda ingin pemuda mesti "BERANI BERUBAH".

dalam UMNO nih saya pada pendapat semuanya ada kesetiaan setia pada parti ataupon setiakawan.. cuma apabila dalam pertandingan kita kena memilih pemimpin.dalam skop politik pula tiada kawan dan tiada lawan dan pada padangan saya tiada "SETIA KAWAN" telah pon berlaku.

oleh itu saya menyokong penuh pemuda yang "BERANI BERUBAH"
dan menyokong penuh kepimpinan saudara Azniee

kepada saudara amir janganlah terlampau bermain wayang.. sekejap KJ sekejap Mukhriz tetapkan pendirian

Anonymous said...

Salam perjuangan,

Kepada blogger yg budiman,

Secara jujur bagi saya, di dalam percaturan dan permainan politik kita tidak perlu mempunyai sifat yang terlalu taksub kepada kawan atas dasar semangat "setiakawan". Ini amat merugikan dan akan merosakkan perjuangan dan agenda parti. Bak kata pujangga Tun Dr M, tiada kawan dan musuh yang kekal di dalam dunia politik.

Oleh itu, jika semua keputusan ingin berlandaskan dasar "setiakawan", kita akan berada ditakuk lama dan tidak mampu berubah kerana ingin menjaga perasaan dan kepentingan kawan-kawan atau panggilan yg lebih keji lagi dipanggil "kroni" yang berada disekeliling pemimpin itu.

Persoalannya adakah kita harus memilih pemimpin yg tidak berkualiti, yg menjadi liabiliti kepada parti dan tidak bermoral di atas dasar tiket "setiakawan". Persoalan ini akan terjawab tidak lama lagi? Tunggu dan lihat....

Tetapi sebenarnya inilah sebenarnya senario di dalam politik UMNO Batu, keberanian didalam menentukan keputusan politik untuk kebaikan banyak pihak tidak berani diambil kerana perlu akur dengan semangat "setiakawan" dan alasan terhutang budi. Walhal terdapat beberapa pemimpin-pemimpin di peringkat Caw dan sayap yang lebih baik dan boleh digilap sebagai pelapis yang mampu membawa UMNO Bhg ke dimensi baru dan menghadapi senario politik yang kian meruncing.

Akhir kata, adalah lebih baik kita mencuba dengan perkara yg baru dari kita menyesal akibat langsung tidak mencubanya. Oleh itu, marilah sama-sama kita "BERANI BERUBAH" dari menjadikan semangat "SETIAKAWAN" di dalam perjuangan kita.

GULAM MUSZAFFAR HJ GULAM MUSTAKIM

Anonymous said...

Salam Perjuangan....& Selamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf Zahir Dan Batin.
Kepada Sdr Bloger & Para perwakilan Yang dirahmati Allah Sekalian....
Saya amat tertarik dengan apa yang disebutkan oleh Sdr Gulam tu Dan itulah yang terjadi di Batu Sekarang ini.

Oleh yang demikian Jika semua"BERANI BERUBAH"kenapa kita tak berani berubah dari barisan yang sedia ada kepada "BARISAN PEMUDA BATU BARU" yang dipimpin oleh Sdr Amil.Saya bercakap kerana bukan sayanya "SETIA KAWAN" dengan Sdr Amil.Saya bercakap kerana atas dasar PERJUANGAN BERANI BERUBAH, dari tahun 2004 lagi sebenarnya PERJUANGAN BERANI BERUBAH ini saya sertainya.Insyaallah tahun 2008 ini akan direalisasi oleh para perwakilan Pemuda Batu.saya bercakap atas pertemuan dengan para Perwakilan yang saya temui,Alhamdulilah pertemuan kali ini saya dapat rasakan respon sambutan dan sokongan dari para perwakilan amat menggalakan.Ini dapat dibuktikan dengan lagi moto"BERANI BERUBAH"yang diwar2kan oleh Datuk Mukhriz Tun Mahathir.

Soalan Dari persoalan yang Diutarakan oleh Sdr Gulam tu yang kita harus memilih pemimpin yg tidak berkualiti,yg menjadi liabiliti kepada parti dan tidak bermoral diatas dasar tiket "setia kawan" biarlah saya menerangkannya dahulu dan memberi ruang untuk para perwakilan menilainya dahulu....untuk siapa yang lebih layak untuk memimpin PEMUDA BATU.

Sdr Aznie Bin Abdulah.
Memang ramai mengatuhui beliau seorang yang baik,berbudi bahasa....memang cantik.Tetapi beliau juga seorang AJK pemuda yang paling lama hingga ke Jawatan Naib Ketua Pemuda Bhg,apa yang menjamin dan berKUALITInya Sdr Aznie dengan Sdr Amil? Seperti Sdr sebutkan.Adakah kerana Seperti apa yang saya sebutkan Itu cukup melayakan????
Untuk pengtahuan Para perwakilan yang dirahmati Allah sebenarnya Sdr ni tak banyak sangat pun membantu PEMUDA UMNO khususnya...
Selama beliau memegang jawatan seperti yang disebutkan apa yang beliau membantu???
Saya menjadi Perwakilan dan menjadi Ketua Pemuda Dari tahun 1997 hingga 2007,Dah macam2 usul kita bahaskan,ketengahkan dan tiada satupun yang berjaya dibantu untuk diapapun yang perlu....???.Adakah kerana beliau masa tu tiada kuasa kerana beliau hanya baru/ajk...saja,dan beliau bukan ketua jadi tiada kuasa untuk membantu...?Sebenarnya banyak lagi,kalau nak disebutkan disini nanti saya dikatakan nak kawal blog ni....

Sdr Amilludin Bin Latip,
Beliau ni Dari ketua Pemuda Yang dikatakan dari Cawangan BUNIAN dululah....sekarang ni Cawangan Sri Kelantan.Percaya atau tidak cawangan ni pernah melahirkan Ketua Pemuda yang Berkualiti dan menjadi Idola saya dan Ketua2 pemuda batu khususnya.Beliau ialah Sdr Ramlan Saleh,lepas tu beliau pindah cawangan dan meninggalkan pemuda Sri Kelantan dengan keadaan tenat dan huru hara.Siapa yang memulihkan Sri Kelantan...Sdr Amil.Apa Pemuda Bhg lakukan sebelum Sdr Amil Pulihkan?......hanya kutukan,payah nak cari ketua pemuda sebab semuanya kaki melihat bintang disiang hari.Apa yang Sdr Aznie cuba menghulurkan cadangan untuk membantu???Banyak dah ni saya ceritakan nanti kata saya promo pulak.....

Alhamdulilah para perwakilan kali ni saya melihat semuanya dah matang dalam pemilihan.Bukan setakat melihat saja dah bertemu juga dan memang kali ini mereka merestui perubahan dalam memperkasakan Pemuda Batu atas semangat"BERANI BERUBAH".
Moga2,adalah lebih baik kita mencuba Pemimpin yang baru dari kita menyesal memilih pemimpin yang kerana dah lama dalam barisan yang sedia ada,inilah masud sebenarnya"BERANI BERUBAH".

AYUH BERANIKANLAH PERUBAHAN......

MANTAN KP BBS1A>
CHE LONG MANSUR,
BERSATU KITA BERSATU.

norhisham said...

Salam Perjuangan dan juga Salam Aidilfitri,
Maaf kerana hilang seketika daripada dunia cyber, tuntutan tugas dan karenah modem 3G menjadi penghalang untuk saya menulis.

Saya juga berasa terharu dgn. sahabat2 yg mencari dan 'request'kan posting daripada saya.
Untuk isu-isu yang lebih umum bolehlah dilawati blog Mrs. saya di:

www.princessaurora222.blogspot.com

ada jugak la few entrees saya di situ.

Memilih pemimpin adalah satu perkara serius, di zaman sahabat, pemilihan pengganti khalifah diberi keutamaan melebihi majlis pengkebumian khalifah itu sendiri (quoting secara bebas, dalil dan perawi tak pasti)
Ini menunjukkan walaupun penyempurnaan jenazah perlu disegerakan, keperluan mempunyai dan peralihan pemimpin adalah sangat penting.

Almarhum Tunku merasa amat risau selepas beliau menjalani pembedahan mata (berbalut sebelah dan hanya dapat menggunakan sebelah mata saja untuk melihat buat seketika).
Beliau sangat takut Malaysia jatuh taraf menjadi negeri yang 'BUTA' kerana katanya DI NEGERI ORANG2 BUTA, YANG MELIHAT SEBELAH MENJADI KETUA!

Pemimpin adalah cermin kepada orang-orang yg dipimpinnya. Kualiti pemimpin menggambarkan kualiti keseluruhan organisasi itu sendiri.

Di musim pemilihan ini, dengan demokrasi yang kita dokong, tepuk dada tanya lah selera!

....bersambung

Norhisham Abdul Mutalib

Nota: Saya dah mencoret amat panjang sepanjang sejam yg lepas, sayang tak ada rezeki, hilang apabila di'post'

Anonymous said...

salam....Sdr bloger sekalian,
Saya rasa terpanggil untuk menambah komen2 yang di sebutkan oleh mantan bbs 1a,sebenarnya Sdr amir tu baru saja dilantik sebagai Pengerusi persatuan penduduk Sri Pangkor.Tetapi dah banyak program yang beliau buat bersama ajk beliau,terbaru majlis berbuka puasa,sumbangan kepada anak yatim,OKU,warga emas dan ibu tunggal lebih kurang 83 orang,serta Program jom kacau dodol yang mana sambutan amat luar jangkaan sama sekali.Saya rasa Sdr Mantan pun ada terbabit dan rakan2 seperjuangan yang lain.Siapa kata Sdr Fariz pengikut sdr Azni atau pun SPY Sdr Azni,Beliau pun terbabit dalam upacara kacau 2.Untuk makluman Sdr, telah banyak perubaha dan pembaharuan yang beliau buat sebenarnya.Nama beliau pun sekarang ini menjadi sebutan dalam NGO persatuan penduduk dengan program dan pembabitan beliau dalam NGO.
Saya dapat rasakan adalah amat merugikan kalau beliau tidak diberi ruang untuk MEMINPIN Pemuda batu.
Disini saya menyarankan kepada para perwakilan,buatlah pemilihan terbaik demi semangat Perjuangan yang tulen "BERANI BERUBAH".Saya amat menyokong supaya kita mencuba Pemimpin yang baru dari kita menyesal memilih pemimpin yang sudah lama dalam barisan yang sedia ada,yang tidak boleh membuat perubahan kerana faktor usia.Ini telah terbukti dengan semua Ketua pemuda yang lepas,usia dalam pemuda di hujung tanduk.
Tetapi sebenarnya inilah senario didalam politik Pemuuda batu,kita akan berada ditakuk lama(BERKARAT)dan tidak mampu berubah.Ayuh Pemuda Batu janganlah kita Mendiamkan diri Demi Perjuangan"BERANI BERUBAH".(diam2 ubi berisi diam2 cangkul berkarat).

Ayuh Kita "BERANI BERUBAH"jangan kita tunggu dan lihat....macam apa yang Sdr Gulam harapkan.Pemuda harus berani jangan ada sikap sebegitu sebenarnya.Adakah Sdr Gulam "BERANI BERUBAH"?????????....

Anonymous said...

geng amir dah macam anwar ibrahim dah ni
nampak sangat gila kuasa

azni,
sebab amir promote sangat aktiviti dan program dia, apa kata lepas ni kau lantik la amir tu jadi ajk dilantik biro tugas-tugas khas, kerja dia buat la kacau dodol yang dia bangga sangat tu.

amir,
ketua pemuda bahagian tugas dan fungsi dia lagi besar. kau boleh bawak ke?
ini bukan setakat urusan angkat kerusi dan susun meja masa open house ataupun kenduri.
jadi ketua ni bukannya cerita kacau dodol dan sumbangan. bagus memang la bagus, tapi itu masih tahap cawangan je, bukan level bahagian, aku akan pastikan selepas azni menang nanti, amir tak akan terpinggir, jawatan Pengerusi Biro Dodol dah pasti

azni,
tugas kau nak rapatkan barisan pemuda batu semula, jangan takbur dan over confiden. tapi kalau macam ni cara geng sana main, kau tak payah risau la,

Anonymous said...

itu dia komen org UMNO,buat kerja kena bantai,tak kerja kena bantai..hulur duit semua bantai

Anonymous said...

seronok baca bantai membantai ni
apa kata saudara mantan bagi cerita yang lebih baik sikit daripada sembang hebat
kalau hebat calon naib tak menang tipis 1 undi
cerita saja lebih. masakan peon kat bangunan umno sembang kat cawangan macam dia pengarah urusan umno malaysia. nasib baik kalah

Anonymous said...

Peon tu apa..kan boss namanya

Anonymous said...

kalau nak cerita pasal setiakawan, apakah sdr amil ada setiakawan & kalau dah jadi ketua pemuda caw pun pindah-pindah caw, macamana nak kata setiakawan.

Anonymous said...

Salam Biro Dodol......
Sdr memang Hebat Ler macam Wartawan WAN Sinar tu....fuhhh.

Apalah di hairankan sangat dengan Sdr amir tu,takat angkat meja dan Kerusi tu pun Sdr tolong jadikan isu.Ini saya nak bagi tahu Mantan Ketua Pemuda Yang di agong2kan sangat tu lagi sangup tidur dengan Lembu pun Orang nak bagi Jawatan timbalan ketua Bahagian xkecuh pun.Kalau Anwar Ibrahim Kes liwat,ini kes ape yer?....ini baru ada UMPHH!

Disini saya nak tanya lagi apa yang Sdr Azni Buat Masa PRU12 yang lalu tu.Jawatan hebat Pengerusi Putera UMNO bhg batu(SEMUA ORANG TAHU),Pengurusi Gerak gempur apa dah jadi?????,Ketua pemuda caw semua asyik di kerumun ahli2 Yang dijanjikan dengan tugas yang di janjikan,tapi HAMPEHHH.Yang untung Sdr Azni.....Masyukkkk(Pengurusi ler katakan).Yang pikul bala Ketua2 pemuda caw.....Kesian.

Sdr Amir lak lg hebat takyah Jawatan tapi ada innisiatif sendiri,dimana Peti undi Yang diketuai beliau boleh membawa 2 orang yang panas dalam kempen2 PRU12 lalu,Sdr Roslan Kasim Bekas Ketua Pemuda P.K.R. Malaysia dan Sdr Lokman Adam Bekas S/U Pemuda PKR yang menjadi rebutan untuk kempen2 PRU lalu.
Ape Sdr Azni buat.....
Kata nak bagi peluang untuk Sdr Iskandar berucap pun......xjd camner????Apa lg alasan yang nak bagi pun dah tak tahu dahh.......memang siapa pun yang dipanggil atau peluang diberi,kita harus menerima keputusan selepasnya.(pasal dah tahu hilang kerusi sekarang ni).

Apakah Pemuda Batu lepas ni hilang cawangan pulak ketika Sdr Azni jadi Pemimpin Pemuda batu,Baru kita nak Sesal Dan Kesal.Apakah TRAJEDI ini yang pemuda Batu nantikan.....NAUUZUBILAHHHHH.

MOGA2 Biro Dodol pun "BERANI BERUBAH",jangan Sdr Biro Dodol ikutkan sangat semangat "SETIAKAWAN"yang mungkin menghancurkan kesinambungan PEJUANG JENARASI Melayu.........ALLAHHUAKBAR.

PEMUDA HARUS "BERANI BERUBAH".......bukan tunggu dan lihat,jangan jadikan Pemimpin yang telah Berkarat dalam barisan atau usia pemuda Dilereng Gunung untuk memimpin itulah pengertian yang sebenar maksud "BERANI BERUBAH".

Jangan sebut saja Wahai Pemuda.....REALISASIKANLAH ayuh ada berani.......

Anonymous said...

hampeh la semua
tengok cara macam ni
kalah BN PRU-13 nanti
PKR tak kacau dodol tapi gondol kerusi
UMNO yang dogol
betul la UMNO ni kasta rendah
masih tak sedar diri

Anonymous said...

Sdr pkr insaf ke umno insaf....... Sdr dah berani berubah jangan nak bagi Standard macamtu....Sdr ibarat beruk mendapat cincin lupa asalusul Sdr saja bunyinya atau kecewa tak dapat jadi Pemimpin pemuda dulu kot.
Macammana ni Berubah parti ajer nafsu Menghancurkan tetap tak berubah......PIRAHHHHH.
UMNO tidak memerlukan ahli seperti Sdr.....WASALAMMU.

Anonymous said...

Fuyoh.......panas niiiii
ALOOO PKR INSAF SDR INI PEWAKILAN KE? KLU YE....MEMANG MASUK TAHUN NI.MERIAH LA BRO.....RUGI LER KLU BUKAN PERWAKILAN.BAIK DUDUK DIAM JER.....LEH KENALAN X?

Anonymous said...

pkr insaf,
memang yang ada sekarang ni hampeh
tapi masa depan pemuda di batu sangat cerah
insyaallah gandingan mantap 4 sahabat yang BERANI BERUBAH dan mantap SETIAKAWAN akan melakukan perubahan yang diinginkan dan meletakkan batu kembali di persada politik tanahair
masa depan batu terletak pada
FARIZ, ISKANDAR, BADLI & ZULKARNAIN
pastikan mereka ini menang untuk mengembalikan kegemilangan batu
pasti tak akan hampeh lagi

Anonymous said...

is & bad nampak cerah sikit masa depan. tak dinafikan
tapi kalau la standard batu fariz & ijoy tu hebat
memang sedih la halatuju umno
tin kosong
menang sorak parlimen tergadai

Anonymous said...

Salam......Tahniah lah Sdr Amir walau kalah didalam pencalonan tetapi Sdr mempunyai Maruah yang mengagumkan....Tahniah.

Anonymous said...

Maaf bukan saja maruah,aura pon ada...

Anonymous said...

amil
maruah=OK
aura=setakat ketua kampung punya aura ada, apanama pengerusi persatuan penduduk?
IQ=bab ni yang sedih. tak ada
setuju pkr insaf kata HAMPEHHHHHH

bagi dekat azniee
lepas ni badli/iskandar boleh ambil alih

Anonymous said...

utk tatapan umum. seperti yang dijangkakan barisan aznie masih lg seperti dicucuk hidung dimana "remote"nya masih lagi dipegang oleh dollah. dimana tagline "BERANI BERUBAH" jika terpaksa akur dengan arahan mantan ketuanya serta abas untuk mencalonkan khir toyo sbgi calon ketua pemuda.ingat bro......... maruah tu....

p/s: biasalah tu klu dh masyuk...... takkan tak boleh bg pencalonan kot.

Anonymous said...

Salam perjuangan,
Kepada para blogger yg budiman,
Tertawa kecil apabila saya membaca komen-komen dari Che Long, benar 2 berani dan batu giling, kerana sepatutnya tagline “berani berubah” calon yang akan dibawa oleh Sdr Azniee sekarang ini di gunakan oleh kem Sdr Amir. Persoalannya sehingga sekarang Sdr Amir atau rakan2nya tidak menjawab persoalan saya siapakah calon KP Malaysia yg akan ditonjolkan oleh beliau?
Pertanyaan adakah saya berani berubah? Jawapannya adalah YA. Saya sanggup meninggalkan semangat setiakawan dengan beberapa individu-individu UMNO Bahagian yg pernah saya bantu. Bagi saya agenda parti adalah lebih dari individu. Politik dan kawan adalah satu perkara yg tidak perlu dicampur adukkan. Yang penting saya tidak pernah termakan budi dan tidak perlu untuk membayarnya. Saya membuat keputusan atas dasar dan penilaian saya sendiri.
Berhubung jawatan baru Sdr Amir sebagai Pengerusi Persatuan Sri Pangkor dan membuat pelbagai program dan aktiviti. Tahniah saya ucapkan tetapi kenapa Sri Pangkor bukan di Sri Kelantan dan kenapa sekarang bukan dari dulu lagi.? Wallahualam…
Disini tak perlu saya untuk mencari publisiti politik murahan dengan membanding aktiviti atau program oleh Sdr Aznie vs Sdr Amir. Saya rasa sahabat-sahabat lain sendiri akui tentang keaktifan cawangan kami yg sarat dengan aktiviti dan telah menjadi salah satu ikon di dalam UMNO Batu. Bagi saya sebagai pemimpin politik kita bukan hanya sebagai pemimpin yang boleh membuat aktiviti dan program. Beliau perlu mempunyai moral yg baik, beriman, bersifat tawadduk, mempunyai visi dan misi dan yang paling penting sekali mempunyai jatidiri UMNO yg kuat di dalam memperjuangkan agenda parti demi bangsa, agama dan Negara dan ini saya nampak di dalam diri Sdr Azniee Abdullah. Meminjam kata-kata Che Long “bukan nak promo” tetapi realiti.
Soalan saya cuma satu sahaja pada Sdr Amir atau Che Long, dimanakan Sdr Amir semasa protes dan bantahan Bar Council yg diadakan tempoh hari. Saya “angkat topi” kepada rakan-rakan regu beliau seperti Agil, Lokman dll yang sanggup turun berkorban demi memperjuangkan kesucian agama Islam. Jika pergorbanan sekecil ini pun beliau tidak mampu perjuangkan bagi saya Sdr Amir bukan seorang pejuang UMNO . Adakah selepas beliau menjadi KP Batu (Insya-Allah) baru hendak turun padang? DImanakah tanggungjawab fardhu kifayahnya di dalam tugasan fisabillah?
Sebaliknya Sdr Aznie sanggup mengenepikan kerjanya bersama-sama rakan2 lain tanpa memilih bulu berdemonstrasi di hadapan Bar Council tempoh hari. Ini adalah hakikat bukannya fitnah.
Baiklah sekiranya Sdr Amir seorang yg baik dan mampu membawa perubahan kepada Pemuda Batu, saya mohon kepada beliau untuk membentangkan “Manifestasi” beliau tentang agenda perubahan. Let we see the blue print and make the conclusion on it. How and are dare to take up my challenge?
Berhubung PRU12, tentang Sdr Ruslan Kassim dan Sdr Lokman Adam yg dibawa ketempat beliau, Bagi saya tak perlu dibanggakan sangat. Melihat secara negatifnya, kawasan itu adalah kawasan HITAM yang perlu digempur. Sekiranya kawasan itu dijaga dengan baik oleh UMNO Cawangan terutamanya pemuda. Insya-Allah, mungkin pemuda atau belia tidak akan beralih arah ke PKR, jika ada pun mungkin bilangannya kecil. Oleh itu kesalahan perlu diletakkan kepada pemimpin-pemimpin UMNO disitu. Itu sahaja rasionalnya. Bukan ingin berdabik dada atau angkuh, semasa PUR12 di PKNS kami tidak perlu penceramah hebat kerana cawangan berada didalam keadaan baik dan tidak mampu dicerobos oleh Tian Chua, boleh kita lihat sendiri tiada satu bendera PKR pun digantung, dicacak atau dipasang oleh pemuda. Ini bermakna pemuda-pemuda di cawangan di bawah kepimpinan Sdr Aznie dijaga dan dididik dengan baik tentang perjuangan UMNO.
Akhir kata, tagline “BERANI BERUBAH” layak diberikan kepada Ijoy, Badli, Iskandar , Boy dan Fariz yg melihat dan berfikiran jauh di dalam perjuangan mereka. Mereka sanggup meninggalkan semangat setiakawan untuk kepentingan parti. Hanya Allah yg membalasnya. Insya-allah.

GULAM MUSZAFFAR HJ GULAM MUSTAKIM

norhisham said...

Salam,
Berikut adalah email yang saya terima daripada Saudara Azril Sani Puasa, PSU Pemuda UMNO cawangan saya iaitu Kop Business Center. Pendapat beliau boleh dikatakan mewakili suara golongan professional Melayu bandar (Young Urban Professional Malays). Sedikit latarbelakang beliau untuk dikongsi dengan para pembaca. Berasal dari Selayang, bekas penuntut MRSM Kuantan, Ijazah Pertama dalam bidang Sains komputer daripada University of California (UC) dan ijazah Sarjana dalam Pengurusan IT daripada Multimedia University. Pernah bertugas di Shell IT International dan kini adalah seorang pengurus di iPerintis (IT arm PETRONAS).
Maaf dalam Bahasa Inggeris.

Azril Sani Speaks His Mind
Salam.
As a party member and in-line with Article 6.2.1 of the UMNO Constitution, I would like to share
my views on below matters.

A. Islam-related matters
Much had happened and said regarding Islam in Malaysia. Is Malaysia an Islamic
Country? Some leaders and politicians loudly proclaimed it to be and some denied it
strongly. Nonetheless, position of Islam in Malaysia is already well protected in Article 3
of the Federal Constitution. In my opinion, although it’s significant to resolve this claim
but I believe we need to concentrate on what matters most, which are on the issues of
conversion, rights, etc.
There are a lot civil cases still pending or closed that create public anxiety. There seem
to be indecisive or debatable resolutions when it comes to complicated scenarios. The
issues include but not limited to inheritance, burial, apostate and etc. Agree that these
problems at hand are complex in nature but not addressing these matters now will only
create more uneasiness among the public and bad image to Islam and Muslims in
general. It could also possibly lead to chaos if not dealt timely and wisely.
Given the above and in-line with Article 3.3 of the UMNO Constitution, I would like to
suggest:
1. Immediate set-up of a dedicated committee to review, discuss and come-up with a
proper policy and procedure in dealing with these matters. It should covers
requirements, authorities, check and balance, etc.
2. Announce these initiatives and outcomes.
3. Educate Muslims and non-Muslims of their rights and advice them sensitive issues
should be dealt carefully and without prejudice.

B. Malay special rights
This is in fact a sensitive matter but unfortunately, since the last election, it has been
openly debated and questioned by wide range of people. Then, there is the term Malay
Supremacy. Frankly, I believe the term has been misused and moving forward, it should
no longer be used as it is deceiving and inappropriate. If it is meant to refer to the Malay
special rights (Article 153 of the Federal Constitution), let’s just stick with it and not to
re-name it with some other terms or reference.
Anyway, what is most important to note here is to educate the people what have been
laid out in the Constitution by the Founding Fathers. Federal Constitution should be
upheld (as per article 3.2 of the UMNO Constitution) and abide. Honestly and personally,
I don’t believe both the Malays and non-Malays object to this privilege; however, I do
believe the non-Malays felt that they have been discriminated and their rights have been
taken away from them. This is perhaps wrong doings of some leaders, politicians and
squatters that are using this Article to deprive the non-Malays of their rights.
So, what do we do? We have the Malays to protect and we have the non-Malays whom
we pledge to be fair to. It is not an easy task but I believe as a strong political party, we
are able to balance this demand.
Given the above and in ensuring we are adhering to the Federal Constitution, I would like
to suggest our party to:
1. Drop the term Malay Supremacy and it should not be used by our party leaders and
members throughout.
2. Educate Malaysians of their rights and what are protected under the Federal
Constitution. This should cover both Malays and non-Malays.
3. Educate Malaysians the special rights of the Malays promised under the Federal
Constitution.
4. Inform Malaysians the incentives i.e. housing discounts, scholarship, etc taken by the
party and government in delivering Malay special rights.
5. Continue extending these Malay special rights to the next generations.
6. Give more allocations to Malays when it comes to new housing areas in non-Malays’
areas. This is to ensure a balanced population ratio among the Malays and non-
Malays.
7. Create more Malay-reserved lands in all states especially in the Federal Territories.
8. Demand certain number of percentage (suggesting 80%) for management posts in
the Government Linked Companies (GLC), their subsidiaries and companies under
their helm to be fulfilled by only the Malays. This is in-line with Article 153.2 of the
Federal Constitution, in which this demand is basically extending the privilege of
public sector to also semi-public sectors such as oil and gas, infrastructure and etc. It
is quite disappointing to see some of these companies have only a few Malays being
part of the management team.
9. Resolve the grievances among the non-Malays regarding citizenship and granting
Malay entitlement to new citizen i.e. Indonesian and converted non-Malays i.e.
Chinese or Indian. This needs to be addressed immediately and Malay entitlement
should not be granted easily or automatically.

C. Other Matters
1. Fuel Price
The frequency of the fuel price revision in accordance to the world oil price
should be carried out daily or weekly and not monthly as currently being
practiced. This is to ensure we reflect actual oil price and any reduced or
increased price is shared with the rakyat. This would create a lot of uncertainty
especially in the pricing of other goods but it is about time we expose the rakyat
on global economy and trends, which are beyond the government control.
2. Leadership
All posts within the party must be opened for nominations in all future elections
especially the top posts. Positions should not be reserved for certain people and
proclaiming unity as a reason should no longer be the case. People especially the
grassroots and the young are tired of this excuse. Let’s practice democracy and
let the best leader to prevail and lead this party and nation.
3. English
With due respect to Bahasa Malaysia, it’s about time our party acknowledges the
importance of this de-facto international language and demand our top leaders
to be able to understand and speak English fluently. Also, place more initiatives
in ensuring our future generations are able to command the language.
4. Education
It is imperative that institutions i.e. UiTM meant and reserved for the Malays
remained as it is. Any suggestion or pressure to disband this privilege must be
countered and well explained. Agree that many Malays are now educated and
some are very successful; but we must always protect and fight for the
unfortunate Malays or Malays who still need helps.
5. Mentality of UMNO members and Malays in general
I know this topic will make me unpopular and I’m sure I’ll be challenged on
whom am I to raise this matter. Anyway, after being in UMNO for a while and
listened the whispers regarding this political party, it’s about time for us to
change. Change for betterment, of course.
Some of them:
i. Let’s start with by asking what we can do for UMNO, instead of what UMNO
can do for us. Many of us (believe me, many) expects something from UMNO
when they are members or leaders of the party. UMNO used to be full with
teachers but now it’s full with contractors especially Class F. Has anyone
wonder why? Why there are only a handful of professionals whom joined
UMNO? Or perhaps why most of the Malay professionals join other political
parties?
ii. Open up UMNO membership and change and attract more professionals and
also the young to join.
iii. Positions within UMNO. Let’s vote for people who have the credibility,
charisma, knowledge and willing to work. Let’s not vote for people who give
the most ang-pows.
iv. Let’s put religion first and race second in our struggle for political power.
v. Let’s be fair to the non-Malays (I know we have done a lot) and in what ever
we do for the Malays, let us explain it in great details the why’s.
vi. Let’s be proud of us being a Muslim and Malay. Let’s not apologize for the
things we have to do as a Muslim i.e. azan and as a Malay i.e. keris.

Wassalam.

Azril Sani Bin Haji Puasa
Secretary Youth Movement
UMNO KBC Branch,
Batu, Wilayah Persekutuan

Anonymous said...

Salam Perjuangan....."BERANI BERUBAH"
Buat teman2 Dan para2 perwakilan yang Dirahmati ALLAH sekalian.
Terima kaseh Benar 2 Berani,batu giling dan teman2 bloger yang budiman.
Sdr Gulam....Janganlah ketawa kecik klu nak gelak pon takpa.....cek oiii(ARAHAN SILA BACA DALAM LOGHRAT UTARA),takpa aiii.Cek takesah.Dalam memperkasakan perjuangan apakan cabaran dan sindiran saya dan Para bloger yg budiman seperti yg Sdr masudkan sebenarnya untuk di tawa kecilkan?.Dikesempatan ini juga saya mengucapkan TERIMA KASEH DAN SELAMAT MENYERTAI "BERANI BERUBAH" pada benar 2 berani dan batu giling......sapa 2 nooo.Untuk makluman Sdr2 dan para perwakilan sekalian sekalian mengenai tagline"BERANI BERUBAH" yang di gunakan oleh Sdr Amil tu sebenarnya telah kami gunakan pada 2004 yg lalu,saya akui kurang sambutan masa tu.tetapi tahun 2008 bukan saja Sdr Amil malah Datuk Mukhriz Tun Mahathir pun menggunakannya(secara kebetulan).Hari ini Sdr Gulam pula kata sepatutnya Sdr Aznie lah yang patut menggunakan tagline tu,kerana Sdr Aznie bawa Mukhriz dan Sdr Amil bawa ?????.Untuk makluman Sdr Gulam Bukan tugas Sdr Amil yang tentukan Siapa yang perlu dibawa sebenarnya.....ini tugas perwakilanlan lah yg menentukan,kalau dia bawa siapa pun para perwakilan tidak setuju nak buat macamana?.Dia sebenarnya bebas dari tali yang mengikat tp tak nampak dengan mata kasar di duniawi ini.Bukan macam Sdr Abdulah KP sekarang ni Dengan Khair Toyo nya,Sdr Aznie dgn Mukhriznya.Saya percaya Sdr Amil tahu siapa yang Harus Dipilih sebenarnya,dan pilihan beliau Insyaalah akan beroleh kejayaan seperti apa yang di amanahkan oleh para perwakilan kepada beliau.Yakin dan percayalah......Insyaallah.
Sdr Gulam....tentang bab protes dan bantahan di hadapan Bar Council tempoh hari saya akui memang saya ada mendapat ajakan dari Sdr Fariz dan teman2 lain,tp sayangnya saya ada diluar Daerah kerana urusan kerja selama satu minggu,apa nak buat?.Menurut cerita dari teman2 Sdr Gulam pun takde disana.........habis camnerrr?Kemananya semangat perjuangan Sdr,yang Sdr dok Persoalkan pada saya dan Sdr Amil?????.Saya dan teman seperjuangan memang akui sdr Aznie pejuang tetapi tak perlulah untuk memuji untuk membawa RIAK yang buruk pada Sdr Aznie(maklom manusia suka dipuji bila dipuji dia akan lupa diri)ini adalah kenyataan,tambah2 orang melayu,ada jawatan pulak tu.Kalau Sdr nak tanya Sdr Amil baik tanya Dolah ke Hishamudin ke dan lain-lain EXCO PEMUDA UMNO,kemana mereka ni baru betul,Apakah kerana Sdr Amil bertanding sekarangni perlu ditanya atau kerana Sdr Aznie menyertainya untuk dipromosikan mengatakan inilah konon2nya pejuang benar2 tulen????????Fikirkan lah wahai teman2 perwakilan sekalian apakah ini pemimpin yang Pemuda Batu IMPIKAN………..NAAUZUBILLAH.

Sdr Gulam…..tentang jawatan pengerusi tu saya rasa biarlah benar 2 berani yang tolong jawabkan…..tetapi saya rasa nak tambah juga……lah rasa tak lengkap pulak……maaf ya benar 2 berani.Setahu saya Sdr Amil ni tinggal di Sri Pangkor,beliau adalah ahli disana.Inilah namanya Rezeki, masyarakat di Sri Pangkor yang dapat menilaikanya..Saya diFahamkan beliau menang tampa bertanding,perlu saya jelaskan pemilihan dalam persatuan penduduk bukanya macam pemilihan UMNO.Main cadang,sokong dan tutup saje.Sdr Gulam pun tahu………kut.Tak perlulah saya perjelaskan lg lah bab tu.
Sdr Gulam…….Bab Sri Kelantan ni memang semua orang tahu masaalah seperti yang Sdr sebutkan,TETAPI…….dimanakah Pemuda bhg,apakah usha pemuda bhg,apakah langkah2 untuk cuba membendungnya.Apayang saya lihat semuanya macam USHA yang Sdr lakukan…….iaitu mengutuk,menyalahkan orang lain,salahkan pemimpin dan terkini salahkan Sdr Amil kerana Tian Chua masuk kampong…..Apakah ini namanya Perjuangan yang sangat2 dibanggakan oleh Sdr?.........Allahuakhbar.
Bagi saya Tahniah dan Syabas kepada Sdr Amil kerana berani berdepan dengan cabaran dan kutukan Dari Ahli2 UMNO yang berkepentingan ,tagline “SETIAKAWAN”,inilah yang sebenarnya patut dianugerah pada Sdr……maaf kalau terasa pedas.Kalau Sdr dah tahu kawasan tu hitam…….tolonglah putihkan,kan Sdr seorang yang hebat,Kalau perlu pakai Clorox, Insyaalah saya boleh tolong ushakan bersama rakan2.Macam yang Sdr Amil tengah ushakan,dia pun tahu juga macam Sdr juga,tetapi dia tiada salahkan orang lain lah……..macam sdr
Sepengetahuan saya semangat Sdr Amil ni tidak pernah luntur pun,
Keyakinan beliau pun takpernah tergugat pula,
Misi dan Visi beliau tidak pun pernah terpadam,
Pendirian beliau tidak pernah berganjak walau seinci pun lagi.
Segala apa yang saya sebutkan diatas tentang Sdr Amil telah teruji dan diuji oleh teman2 seperjuangan”BERANI BERUBAH”.Ayuh teman2 seperjuangan yang rasakan PEMUDA BATU perlu berubah inilah masanya.Kita berani berubah bukan kerana kita masyukkkkk.
Insyaalah kita akan bertemu lagi,jika di izin allah hari2 saya akan titipkan semangat “BERANI BERUBAH “……….Wallahualam.

AYUH BERANIKANLAH PERUBAHAN……….”BERANI BERUBAH”


P/S:SEDIKIT GURINDAM DARI pro-faizal HAYATILAH OK


Samada..

Memberi wang..
Memberi longgokan durian..
Memberi gula atau kurma..
Memberi pakaian…
Ataupun..
Berjanji untuk memberi sebidang tanah atau kebun, jawatan, rumah, kereta dan sebagainya..

Janji2 ‘tong kosong’ yang biasa digunakan oleh calon2 bertanding bukanlah perkara yang pelik dan aneh apabila tibanya musim pemilihan..

Malah perkara2 seperti inilah yang menjadi aset terpenting untuk memenangi sesuatu jawatan..

Saya tidak fikir amalan ini perlu dihapuskan ;-)

Ia sangat penting untuk
- mengukuhkan lagi parti..
- melahirkan pemimpin-pemimpin kelas pertama
- melahirkan pemimpin-pemimpin yang betul2 ikhlas untuk berkhidmat.
- contoh terbaik kepada barisan2 pelapis

Dan yang paling penting adalah
- memberi keuntungan kepada perwakilan-perwakilan kerana mendapat barang2 @ habuan secara percuma :-)

Bak kata orang tua2.. ‘ Rezaki jangan ditolak, Musuh jangan dicari’ :-)

Kalau sayalah… Saya ambik je apa2 yang diberi.. Tapi saya tak perlu fikir sampai 10 kali.. Confirm saya akan tanda ‘right’ dalam ‘list’ nama yang tak perlu diundi … Undi adalah sulit ;-)



Betul tak saya cakap :-)

MANTAN BBS1A>
CHE LONG BIN MANSUR,
BERSATU KITA BERSATU.

Anonymous said...

Salam.....Bro Che Long,
Semalam kita orang masuk RM500 dan baju.Sdr Amir bagi apa....???$$$

Anonymous said...

assalamualaikum, tahniah kepada Mohamad Nizam kerana telah berjaya menjadi ketua pemuda cawangan.semoga beliau dapat menjalankan tanggungjawab dan amanah dengan penuh dedikasi




-pemuda cawangan desa batu muda

Anonymous said...

"Sebaliknya Sdr Aznie sanggup mengenepikan kerjanya bersama-sama rakan2 lain tanpa memilih bulu berdemonstrasi di hadapan Bar Council tempoh hari. Ini adalah hakikat bukannya fitnah." sdr gulam, Aznie ambil cuti atau ponteng keje????

Anonymous said...

Salam perjuangan...."Berani Berubah"
.Sdr Amir Sdr nak bawa Siapa nanti?.Sdr Abdullah nak bawa Khair Toyo,Sdr Aznie bawa Mukhriz dan saya harap Sdr pula bawalah KJ....baru OK kot.....????.=====>
tak kiralah nak bawak sapa, yg penting jaga pemuda batu agar bermaruah dan di kagumi oleh masyarakat sekeliling. buat apa nk sibuk2, yg dpt hul depa bukan kita.

norhisham said...

STATISTIK PEMILIHAN 2008

1.Pengerusi Tetap
Baharin bin Hashim

2.Timbalan Pengerusi Tetap
Mohd Roseli bin Awang

3.Ketua Pemuda
Abdullah bin Saad

4.Naib Ketua
Azniee bin Abdullah

5.Setiausaha
Mej (B) Mokhtar bin Mohd Salleh

6.Penolong Setiausaha
Roslan bin Shaari

7.Penolong Bendahari
Datuk Hj Mazlan bin Musa

8.Ketua Penerangan
Azman Sabiden

Ahli Jawatankuasa
9.Abu Bakar b Ithnin
10.Norazmi b Azilan
11.Mohd Ali b Odin
12.Ruslan b Muhamad
13.Saiful Akmar b Mokhtar
14.Mohd Jaidi b Mohamad Amin
15.Wahdi Katarnida b Mohd Azmi
16.Zainal Abidin b Che Ismail
17.Azree Hisyamuddin b Abd Aziz
18.Mohd Fazil b Md Noor
19.Zabarudin b Mahmud
20.Zulhisham b Hashim
21.Mohd Borhan b Ismail
22.Syed Khairil Anuar b Syed Zainudin
23.Sheikh Nor Akmal Sharil b Sheikh Abd Rahman
24.Azman b Sabiden
25.Mohd Irwan Shah b Abu Bakar
26.Razali b Mohaiyin
27.Norazlie Ghani (?)

Perwakilan
42 Cawangan x 3 (KPC+2 Perwakilan) = 126

Wakil UMNO Bahagian = 2

JUMLAH LAYAK MENGUNDI = 155

Sumber: Web UMNO Batu

Anonymous said...

Jangan selesa dengan pencalonan banyak
KUALA LUMPUR 14 Okt. - Calon yang mendapat banyak pencalonan untuk sebarang jawatan pada pemilihan UMNO Mac depan tidak seharusnya berasa selesa kerana keputusan akhirnya berkemungkinan berbeza.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, jumlah pencalonan yang banyak tidak menjamin kedudukan seseorang calon itu kerana ada individu yang mempunyai sokongan walaupun tidak mendapat pencalonan.

''Janganlah mereka yang mempunyai pencalonan yang banyak berasa selesa termasuklah diri saya sendiri.

''Di bawah sana ada orang yang tidak mempunyai pencalonan pun tetapi mempunyai sokongan masing-masing," katanya ketika ditemui di lobi Parlimen di sini hari ini.

Dalam pada itu katanya, pencalonan di peringkat bahagian pada masa ini tidak harus memecah-belahkan atau menyebabkan UMNO bermusuhan dan berbalah.

''Namun, kecenderungan yang dilihat di peringkat bahagian pada masa ini jelas menunjukkan mereka menuntut perubahan dalam struktur parti.

''Ini adalah fenomena dan landskap yang berlaku di peringkat akar umbi pada hari ini," katanya.

Hishammuddin turut merakamkan ucapan terima kasih dan rasa terharu kepada UMNO bahagian yang mencalonkan beliau untuk jawatan Naib Presiden.

''Namun perjalanan semua pihak masih jauh dan mereka yang diberikan kuasa selepas ini tidak harus melupakan amanah dan kuasa yang diberikan oleh akar umbi pada masa ini," katanya.

PETIKAN UTUSAN MALAYSIA 15 Oktober 2008

Anonymous said...

selepas lama diperam
pisang goreng kembali .....yeeeeeehaaaaaaa

kata hishamudin tun hussein
pencalonan tak menentukan keputusan.

analisis pencalonan pemuda di batu
amir 18 - aznie 24

aznie punya baca perwakilan 24x3=72
ajk 25 solid 72+25 = 97

hehehehe

Yaaaaaaaaaaaa ...
mari kita lihat siapa yang kena !!!!!

amir ada 18 cawangan, 18x3=54
4 pegawai dapat kat amir, makasih la haji mokhtar=4
ajk bahagian = 8 orang
(azni terlupa yg zali melewar takkan bagi kat dia, yg lain masih sulit nak expose, tapi dah confirm 8)
sabtu malam nanti aku declare nama lagi 7 orang ni

yg lain-lain ....yabedabedu
sri murni = 2 (mungkin 3, mungkin dengan dolah pun kasi kalu dia nak sgt khir tempe dia)
sentul ktm = 2 (ketua pemuda dia saja tak berani berubah)
simpang batu = 3
tmn melewar = 2 (yg dah confirm, aznie pun try himpit am jugak)
IKS = 1 (1 dah confirm, 1 lagi 50-50, sedang diusahakan)
beringin = 1
suajaya = 3 (ingat hj mail nak biar ke, ada 27 perwakilan pemuda benar 2 berani ke bahagian, tergugat G7 dia)
badli = 3 (sama kes la dgn iskandar, putera kesayangan Hj Bada ni anak yg taatkan ayahandanya, sangat yakin dengan 'abang long'nya)
datuk senu = 3, boy memang setia dengan amir dari dulu, kena ingat faktor samsuri sama
halim = 3
borhan = 3
lupa nama cawangan (area sentul gak) = 1
2+2+3+2+1+1+3+3+3+3+3=26

kira balik betul-betul
yang solid=54
pegawai=4
ajk=8
solid menyokong=26
dah 92

ada lagi 7 orang yang masih 50-50 tapi insyaAllah ada sinar (tengah berunding dan tak boleh cakap lagi)

JUMLAH SEMUA = 99

ok la nak realistik kan sikit, zainudin perwakilan anuar seh tak bagi kat amir= -1
ikut cara perjanjian hudaibiah, kasi la discount kat azni yg beli mahal= -5

waima itupun sifirnya dah jadi 93
nak menang 78 undi saja
cheap sale la last minute 'gugur', 10% daripada 93 = 9.3, cincai kira 10 orang la
93-10 = 83
83 -----> MASIH MENANG LAGI LA BANG!!!!!

tunggu hari ahad ni kalau tak percaya, mesti tak lari punya nombor ni ...
ini tak ambil kira yang dengar cerita sentul selatan 2 perwakilan tak akan hadir

Anonymous said...

Salam Perjuangan……”BERANI BERUBAH”
Syukur alhamdulilah…kita dapat merancakan lagi COUNTDOWN 19/10.
Tahniah Sdr Che Long kerana meringankan tugas saya untuk memberi penerangan tentang hujah tohmahan yang mengelikan hati Sdr Gulam,disini saya ingin memberi sedikit cadangan saja untuk Sdr Gulam.Pepatah melayu ada mengatakan kalau tidak pecahkan ruyung mana nak dapatkan sagunya masud saya disini berilah peluang pada Sdr Amir(Sdr Amir maseh lg muda dan ada usia untuk 2 pengal) andai kata kalau Sdr Amir tidak boleh jalankan tanggungjawab serta amanah seperti yang diharapkan,pemilihan sekali lagi Sdr pula bertanding,tiada salahnya.Jika dibandingkan dengan Sdr Azni yang mana memang dari dalam barisan yang dah berkarat, usia pula dah senja yaitu dilereng gununglah katakan.Cawangan Sdr ada 4 orang perwakilan,saya memohon Sdr bagilah satu tiada salahnya kalau Sdr mencuba dengan menambahkan satu lg undi untuk Sdr Amir,dan 3 lg untuk Sdr Azni(tambah mulia kalau 3 bagi Sdr Amir,1untuk Sdr Azni).Untuk menambahkan pengetahuan Sdr Gulam barisan”BERANI BERUBAH”pernah merasa kekalahan,pasti kali ini kemenangan pula akan dikecapi…INSYAALAH…..
Bagaimana nak menang…..(Inilah kenyataan yang pahit bakal diterima oleh Sdr Azni dan barisanya).Saya tidak mengelirukan fakta………dan para perwakilan yang bijak,pasti dapat memastikan inilah jumlah kemenangan yang bakal dirasai oleh barisan”BERANI BERUBAH”.
Biarlah saya memperkenalkan.

TOP 6

“BERANI BERUBAH”
JAWATAN:PENGERUSITETAP.
1):SDR RODZI: K.P.C. KG DELIMA JUM. PENCALUNAN:19/42.
INFO :MEMANG BERKALIBER UNTUK JAWATAN TERSEBUT,PEKERJAAN OK.CUMA DUDUK SAJA JAUH SIKIT,BERKOMITMEN TINGGI.

JAWATAN:TIMB.PENGERUSITETAP.
1):SDR CHE LONG:MANTAN K.P.C. BBS1A JUM.PENCALUNAN:18/42.
INFO :MENYERAHKAN TAMPUK KUASA SECARA TERHORMAT,BUKAN KALAH DALAM PERTANDINGAN(sebenarnya sdr Johan maseh mahu beliau untuk meneruskan penggal terakhir)KERJA PUN OK JUGA(TECKNICIAN IT).BELIAU NI MACAM2 BOLEH,SATU BHG PUN TAHU.

JAWATAN:KETUA PEMUDA.
1):SDR AMILLUDIN(AMIR):KPC SRI KELANTAN JUM.PENCALUNAN:18/42.
INFO:PENGARAH PEMASARAN DAN PROMOSI PUSAT PAKAIAN HARI-HARI,PENG.PERSATUAN PENDUDUK SRI PANGKOR,AJK MASJID AL HIDAYAH SENTUL.

JAWATAN:NAIB KETUA PEMUDA.
1):SDR ANUAR SEH:KPC KG MEDAN WIRA JUM.PENCALUNAN:18/42.
INFO:WALAUPUN MENANG DGN 1 UNDI TETAP MENANG BKN KALAH 1UNDI.KERJA SENDIRI(BOS LAH TU)GELARAN YANG DITERIMA MAT KURANG 5’(RENDANG LAHTU,TP LEBAT BUAHNYA).

CALUN G2;
1):SDR SAMSURI MOHAMAD:20/42.
BOS JUGA NI ADA BENGKEL SENDIRI,OTAI(sama dengan Sdr che Long)GELARAN DITERIMA DARI KPB DOLLAH MAT KOMANDO,HATI BAIK NI BOLEH SIGN DULU KLU XDE DUIT(tp selalu terkena).

2):SDR LOKMAN:18/42.
BOS LAGI.TOKEY KEDAI MAS,RESTORAN MINANG,BOS SUPPLY PERALATAN HOSPITAL.DULU ORANG KUAT DOLLAH,SKRG ORANG KUAT”BERANI BERUBAH”…….

CALUN BARISAN AZNI
PENGERUSI TETAP:
1):SDR ALI ODIN: MANTAN KPC(sebab dah habis usia pemuda),AJK PEMUDA BHG.
INFO:SELALU KOSONGKAN KERUSI BILA ADA MESYUARAT AJK(bukan baru semua kpc pun ingat)ALASAN SELALU KERJA.KALAU ADA MASYUKKK ADA LAH KALAU TAK TAKDE.

2):SDR NOR AZMI AZILAN: MANTAN KPC(kalah dalam pertandingan caw)AJK PEMUDA BHG.
INFO:SELALU JUGA KOSONGKAN KERUSI(banyak tekde dari ade)MEMANG AKTIF TAPI DALAM BELIA,BUKAN PEMUDA(jawatan nak banyak kerja taknak banyak)……..RASANYA PENCALUNAN BELIAU TIDAK MENCUKUPI KOUTA…..DAN MUNGKIN DIARAHKAN UNTUK BERTANDING DALAM AJK(ini para perwakilan kena hati2,jangan pisang berbuah berkali2).
JUMLAH UNTUK PENCALUNAN BAGI DUA2 CALUN NI:24/2/42(angka yang paling ditakuti oleh kaum cina).SUEIIIIII OOOOOO.

TIM.PENG.TETAP PEMUDA.
1):SDR ABU BAKAR ITHNIN(BURN)
MANTAN KPC,AJK PEMUDA BHG.
INFO :ABANG LONG TAMAN IKS,BELIAU NI KALAU ADA OK KALAU TAKDE PUN TIDAK MERUGIKAN.BIASA AJE…....

2):SDR AZMAN SABIDIN.(MAN PAKINSON,MAN BUS)
KPC PADANG BALANG ULU,KETUA PENERANGAN PEMUDA BHG(BIDAN TERJUN)
INFO:PROGRAM ADA MASYUKKK…..OK TERBARU SAMBUTAN RAYA BHG TAK MASYUKK CANOPY…….YELEK POICEKK.MASA PRU 12 LALU APA YANG DISULUH UNTUK TERANGKAN PEMUDA???? JAWATAN NAK,TAK MASYUKKK… KLU BAK KATA BIRO DODOL HAMPEHHH.KALAU ADA CAW.TAK CUKUP KORUM BOLEH MINTA AHLI DARI BELIAU.

1):KETUA PEMUDA:SDR AZNIE KPC PKNS,NAIB KP BHG,PENG.PUTERA UMNO BHG BATU…..
INFO:KEBAIKAN SEPERTI APA YANG SDR GULAM CERITA ITU ADA BETUL CKIT,TETAPI YANG KURANG TU LEBIH PULA.USIA DAH HAMPIR SENJA,DALAM BARISAN MEMANGLAH LAMA TETAPI KALAU BESI TENTU DAH BERKARAT,SITUASI BELIAU SEKARANG INI MACAM KERETA CONTROL YANG ADA REMOTE(kena control atau dijurupandukan)…..(menurut sumber dipercayai beliau kaki balut)

1):NAIB:SDR SARIPUL AKHMAR(BOB) MANTAN KPC,SEKARANG KET.CAW,AJK PEMUDA BHG.
INFO: TIADA PERKERJAAN,KOMITMEN TIDAK BOLEH DIRAGUI……TETAPI SEMUA ORANG TAHU DAHHHH.GELARAN BOB MATA MERAH,BOB TAK CUKUP TIDUR.
JUMLAH PENCALUNAN UTK 2 CALUN INI SAMA:24/42……..

CALUN G2:
1):SDR NOR AZMI AZILAN.
BKN SAJA PENGERUSI TETAP,AJK PEMUDA,G2 PUN BELIAU BERTANDING……
SAYANGNYA CALUN INI DIPERCAYAI JUGA AKAN MENARIK DIRI DAN BELIAU BUKANLAH CALUN KEGEMARAN SDR AZNIE DAN SDR BOB.INI SUDAH MEMBUKTIKAN KERUGIAN DISEGI PENCALUNAN,MEMANG TIADA KESAN TETAPI MENSIA2 PELUANG AHLI LAIN.

2):SDR AZMAN SABIDEN.
INI PUN SAMA……..DENGAN NOR AZMI AZILAN(2X5).

3):SYED KHAIRIL.
KPC SENTUL BAHAGIA,AJK PEMUDA BHG.
INFO:INI PENYAMUN BESAR,DULU JD PEGAWAI TEKUN(collecter) MEMANG DIA COLLECT HABIS,DIPERCAYAI MASEH DALAM MENUNGGU PERBICARAAN KES????......calun ini menjadi kegemaran sdr bob dan bukan sdr Aznie.

4):SDR RAZALI (CAMERA MAN)
MANTAN KPC.BELIAU DIPERMAINKAN OLEH SDR AZNI DIMANA DIGADAIKAN SEMANGAT”SETIA KAWAN” DIMANA CHAI BARISAN BELIAU DIBACA SDR RAZALI DAN KPC BARU PUN MEMBACA CHAI YG SAMA(1calun 1lineup 2org baca)…..sama dengan di atas.(favourite).

5):SDR IJOY.
KPC,ORANG KEPERCAYAAN SDR AMIL,ANGAN2 TINGGI TP HAMPEHHH,DIA NI MALAS LAH SAYA NAK ULAS SDR JUMPA DIA SENDIRILAH TANYA DIA APA VISI DAN MISI DIA,PASTI…….PENING KEPALA LAH.KLAU SAYA CARITE LAGI PENING………
Calun ini menjadi kegemaran sdr Aznie.Terkini dalam rundingan untuk menarik diri,difahamkan factor duit(dibeli)dengan nilai RM 5000.00.

6):SDR BADLI.
KPC,BOLEH DIASAH,TP MASEH MUDA LAGI UNTUK KE SANA.
Calun ini menjadi kegemaran sdr azni’
Jawatan ini jd rebutan ada 6 calun ditolak 2 maseh ada 4 dibahagi dengan 24 pencalunan???????

Insyaallah saya akan membuat analisis terkini untuk barisan AJK pula……harap bersabar.
Cadangan saya dan Hasrat”BERANI BERUBAH mengharapkan para perwakilan=)
UMNO harus “BERANI BERUBAH”walaupun berubah,tetapi TERAS WARISAN perjuangan perlu diPERKUKUHKAN.
UMNO-perlu’DIMUDAKAN’,
PEMUDA UMNO-perlu’DIREMAJAKAN’.

INSYAALAH………..”BERANI BERUBAH” boleh.

P/S::::::jangan dicari maksud atau makna”DIMUDAKAN” atau “DIREMAJAKAN” didalam kamus dewan atau apa yang sama dgnnya kerana masud dan maknanya tak sama dgn saya.
Sebagai parti tulangbelakang,jangan hanya dapat tulang(untung musim pemilihan ni dpt sup tulang & sup ekor)isinya dapat pada orang lain……kes naya ni
Menuju seiring“BERANI BERUBAH”kita bergandingan……salam.

Anonymous said...

Salam.......
Apa lagi Sdr Ijoy.....amek ler banyak tu.Boleh tukar kereta baru....KELISA kepada WAJA atau PESONA.Ada untung tu dah dapat isi dah,tulang bagilah kat rakan2 yang lain lak.

Anonymous said...

ijoy
tak yah tukar kete, buat gigi dulu bagi elok sikit,
kasi malu umno batu
nak jimat jumpa khir toyo

Anonymous said...

Salam seluruh warga batu.mggu ini merupakan minggu2 yg kritikal bg calon2 kita Sdr Amil & Sdr Azni.Perlu di ingat kan di dalam memperjuang kan sesuatu isu serta berkempen kita harus lah sentiasa berfikir secara rasional dan berfikiran terbuka dalam memilih pemimpin.Kita memerlukan satu anjakn paradigma dimana politik tradisional dan konservatif tidak lg di guna pki.Kpd Saudara Che Long yg juga mantan Ketua Pemuda BBS1,tidak di nafi kan anda seorang yg b'pengalaman dan penuh dengan ilmu politik terutama nya di Bhgn Batu.Untuk menidakkan ‘capability’ anda sbg calon didlm barisan Sdr Amil, kami mendoa kan semoga anda terus berjuang di landasan yg btul.Akan tetapi kita harus faham yg kita sbg HAMBA ALLAH tidak pernah lari melakukan kesilapan.Penulisan saudara menunjukkn yg saudara x la sehebat mana.Suka b'ckp buruk psl org ada la.Adakah itu mencerminkan keperibadian anda???Berkempenlah secara sihat bukan dgn "condem" shj.Beri kan fakta.Semua ada kelebihan dan saudara juga mempunyai kapasiti yg sama. Kalau kita lihat KEKALAHAN BARISAN NASIONAL dlm PRU ke 12 pada tempoh hari salah satu faktornya di sebab kn "personal attack" yg kita laku kan terhdp DSAI. Kite perlu igt masyarakat sudah semakin pandai b'fikir dan mereka sudah jemu approach yg di laku kan, "personal attack" atau pun seranagn peribadi.Kita dpat lihat pelapis baru didalam umno sndiri juga sudah muak dgn approach yg di lakukan.Pada hemat saya gaya penulisan saudara ini menunjuk kan saudara lebih cenderong kepada personal.Kritik la bg m’bgn kn kn masyarakat bkn dengan kritikan yg lansung tidak membina.Saya merupakan penyokong tegar saudara Amil tetapi penulisan anda tidak menunjukkan "PERUBAHAN" yg ingin barisan Sdr Amil laku kan.Hentam org aje!!!Tidak nampak & dgr pula dr Sdr Azni b'ckp buruk psl saudara.Ini menunjukkan didalam barisan Sdr Amil pn tiada "setiakawan", sggp melakukan ape saja asal kan dapat memenuhi impian & objektif saudara dan juga barisan Sdr Amil sendiri.Penulisan saudara sbnr nye memberi impact besar kp kami sbg perwakilan2 br untuk memilih barisan Saudara Amil.Nmpk tiada keikhlasan didalm memperjuangkan sesuatu dan kami hanya dpt melihat anda b'ckp buruk psl org.Itu shjSaya dgn ini b'ikrar saya bersama 4 KP "Baru" Cwgn bersama perwakilan kami, 3 caw. yg chai dimenangi Sdr Amil dan 1 sdr Aznie, berikrar akn meyokong Barisan saudara Aznie Abdullah calon KP Bhgn untuk memerajui Pemuda Batu. Kami yg di maksud kn adalah dr cwgn TR,SP,KC dan LR

Anonymous said...

TR
SP
KC
LR

muahahahahhaah
cubaan syok sendiri la geng
nampak sangat IQ rendah
masuk lif boleh tekan butang sendiri, ni nak masuk bakul geng
nak gempak macam ni pakai la otak sikit
kau lagi memalukan kem azni kalau cara macam ni
walaupun kurang pandai, tapi kena bagi nampak pandai,
selama ni turun temurun mentadbir, aku ingat BERANI BERUBAH SUNGGUH la, ambik balik ayat lu orang ...HAMPEH
kalau sekadar mewarisi KEPANDIRAN saja, tak payah la
azni ... suruh gulam saja counter dalam blog, yang lain tak ada standard

ini gara-gara head count pisang goreng

sedih azni kalau team kau hampeh macam ni, malu kat bukan UMNO cara korang ni, takut nanti orang panggil kita PARIAH MELAYU

Anonymous said...

Salam perjuangan”BERANI BERUBAH”………..
Benar seperti di perkatakan oleh Sdr dda itu,minggu yang amat kritikal bagi calun2 yang bertanding.Sama ada Sdr Amil atau Sdr Aznie.Pada kiraan saya yang tekanan lebih hebat adalah pada Sdr Aznie.atas beberapa factor yang mana Sdr dda pun tahu………oppps maaf saya terlupa yang Sdr dda ni Kp yang baru,Dan mungkin tak tahu sejarah Pemuda Batu.Selamat datang menyertai barisan“BERANI BERUBAH”.Pertama sekali saya mencadangkan gunakan nama sendiri,Isu”PERSONAL ATTACK” tu,biarlah saya jelaskan disini,pertama saya berani mengatakan yang benar dan yang pasti Sdr dda adalah pengecut untuk memperkasakan perjuangan”BERANI BERUBAH”,Disini saya nampak Sdr dda adalah lebih hina,baling batu sembunyi tangan tiada semangat”BERANI BERUBAH”.Cuba Sdr dda membuat personal checking atas apa yang saya katakan,jangan kita jadi pak kaduk.(bila disuruh duduk,duduk.bila disuruh makan,makan).Dunia dah Maju,Zaman dah Berubah janganlah kita bertambah mundur dengan ilmu pengetahuan(orang Asli pun dah tak tinggal di hutan),gara 2 ilmu pengetahuan.Untuk pengetahuan Sdr dda,Sdr ni memangnya “SETIA KAWAN” dengan Sdr Aznie.Walaubagaimana pun terima kaseh atas kelapangan Sdr atas memberi cadangan dan perhatian Sdr terhadap diri saya.Insyallah jika barisan “BERANI BERUBAH”diberi peluang oleh Sdr dda,kita akan beriringan mebina semangat untuk memertabat perjuangan UMNO itu lagi.
Ayuhlah Sdr dda bulatkan tekad,kuatkan semangat untuk kita bergandingan menuju matlamat yang SATU. Percayalah……..kejayaan barisan “BERANI BERUBAH”sedang kian menghampiri.Buat TR,SP,KC danLR sememangnya ini adalah fantasi dan yg pasti dan janganlah wujud kan watak yang sensasi.
Selamat berjuang Sdr dda………adakah Sdr dda “BERANI BERUBAH”
Marilah kita …………memberanikan diri,
“BERANI BERUBAH”……………Insyaalah pasti.

MANTAN BBS1A>
CHE LONG BIN MANSUR,
BERSATU KITA BERSATU

Anonymous said...

apa daa amir sampai suruh orang kanan datuk yusuf jumpa dan pujuk badli dan iskandar..takut ker nak jumpa diaorang..knapa takut rahsia bocor ker.. iskandar dan badli setia bersama azni dan barisan la....

amir penakut

Anonymous said...

Salam Perjuangan...

Saya telah banyak mendengar cerita dari kawan kawan mengatakan saya akan berpusing kepada Team Amir pada saat-saat akhir.Dan saya juga di katakan menyampaikan maklumat kepada amir dan Teamnya..Walaupun saya diarah oleh orang tertinggi bahagian untuk saya menyokong amir tetapi saya telah nyatakan pendapat dan pendirian saya kepadanya.dan saya telah menceritakan cerita sebenar apa yang telah berlaku..

Saya Fairul Iskandar Hj Faizil De Souza dengan ini menyatakan sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada sdr aznie dan barisanya..

kepada sahabat yang meminta ketua cawangan saya atau orang tertentu untuk memujuk saya undi dan sokong amir secara senyap-senyap,harap lupakan saja hasrat itu kerana mereka telah merestui saya untuk menyokong dan bersama dalam barisan sdr azniee..itulah pendirian saya...

Saya tetap bersama barisan Sdr Azniee...

Harap sahabat menghormati pendirian dan sokongan saya..terima kasih..


Fairul Iskandar Hj Faizil De Souza

Anonymous said...

Macam mana ni? Tak paham saya
war war mengata iskandar ikut amir tapi tuan punya diri kata ikut aznie..
(harap ada yang boleh bagi pejelasan sikit)

sekali pandang macam DSAI memujuk 30 ahli parlimen BN masuk PKR lepas tu membuat statement dekat press.

sejak minggu akhir ini saya dapat melihat dengan jelas pasukan yang mana lebih mantap.dari segi keperibadian,percakapan,hujah2 yang disampaikan..

dari mula saya lihat pasukan amil hanya bijak mengutuk dan mengata orang sahaja.misi dan visinya hanya seketika.

beberapa kali saya jumpa pasukan aznie tidak pernah mengutuk atau mengata pihak sana.. Baik Aznie Bob badli syed khairil fariz ijoy iskandar bern dan ramai lagi.mereka hanya bercerita tentang misi dan visi bagaimana hendak dilaksanakan.mereka juga boleh menerima idea orang lain..bagi saya ia agak menarik.apabila membincangkan sesuatu perkara ianya cukup dgn segala fakta dan penerangann dan bagaimana hendak melaksanakan sesuatu.amat mudah tetapi padat dgn isinya dan mudah di fahami.

aznie tidak pernah riak walaupon dia pernah mengatakan dia dipihak yang menang..tapi itu tidak penting sekarang..

bagi saya dan sahabat pewakilan saya.kami dengan ini betekad akan menyokong pasukan aznie untuk mencapai ke matlamat yang ditujunye.


PEMUDA BEBAS

Anonymous said...

Macam mana ni? Tak paham saya
war war mengata iskandar ikut amir tapi tuan punya diri kata ikut aznie..
(harap ada yang boleh bagi pejelasan sikit)

sekali pandang macam DSAI memujuk 30 ahli parlimen BN masuk PKR lepas tu membuat statement dekat press.

sejak minggu akhir ini saya dapat melihat dengan jelas pasukan yang mana lebih mantap.dari segi keperibadian,percakapan,hujah2 yang disampaikan..

dari mula saya lihat pasukan amil hanya bijak mengutuk dan mengata orang sahaja.misi dan visinya hanya seketika.

beberapa kali saya jumpa pasukan aznie tidak pernah mengutuk atau mengata pihak sana.. Baik Aznie Bob badli syed khairil fariz ijoy iskandar bern dan ramai lagi.mereka hanya bercerita tentang misi dan visi bagaimana hendak dilaksanakan.mereka juga boleh menerima idea orang lain..bagi saya ia agak menarik.apabila membincangkan sesuatu perkara ianya cukup dgn segala fakta dan penerangann dan bagaimana hendak melaksanakan sesuatu.amat mudah tetapi padat dgn isinya dan mudah di fahami.

aznie tidak pernah riak walaupon dia pernah mengatakan dia dipihak yang menang..tapi itu tidak penting sekarang..

bagi saya dan sahabat pewakilan saya.kami dengan ini betekad akan menyokong pasukan aznie untuk mencapai ke matlamat yang ditujunye.


PEMUDA BEBAS

Anonymous said...

bagus la iskandar..baru lah aku tau pendirian saudara..sebab sebelum ni aku dengan di sebelah amir kata kau akan join dia.tapi aku puji keberanian dan kesetian kau..good job bro..

Anonymous said...

aikkk ...
aku dengar kelam kabut hj mail dibuatnya.
iskandar cakap dengan cikgu napi kata BUKAN DIA YANG TULIS POSTING KAT ATAS
waima apa pun buat pengetahuan hj mail, iskandar acapkali declare di pelbagai tempat yang dia sokong azni
apa cerita ni?
ker awak yang tulis semua ni PEMUDA BEBAS?
kalau betul pendirian iskandar macam ni, berat kedudukan hj mail
ada apa komen ke cikgu napi?

Anonymous said...

Salam Perjuangan bloger semua
Ini kali pertama saya melayan post ini,selalunya baca saja,mungkin dah tiba masanya untuk melepaskan sedikit pandangan.tahniah Sdr Iskandar kerana berani menyatakan penderian Sdr.Saya menyokong sepenuhnya.Dan saya berharap mungkin selepas ini Sdr Azni harus memikirkan satu jawatan untuk Sdr.Tahniah kerana berani

Anonymous said...

Salam warga Bloger sekalian…….
Saya nak mengingatkan diri saya dan semua tentang Sdr Iskandar ni,dulu dengar kata dah berikrar dengan team amir sekarang ini dengan Sdr Aznie pula macam mana ni.KAMI ORANG LAMA pun tak buat macam tu.Sekarang ini Kami pun asyik meneropong apa yang kau buat.Kalau benar ikhlas kami ucapkan terima kasih.Lagi satu ini Sdr Badli dan Sdr Ijoy tolonglah bagi laluan untuk Sdr Syed Khairil dan Sdr Razali……..mereka ni orang lama,Sdr berdua ini orang baru.Janganlah tak tahu adap,orang lama harus di bagi peluang dulu.Apa nak dirisaukan tahun depankan boleh pergi juga……JANGAN LUPA. Kami maseh memerhatikan anda berdua juga.Buatlah macam Sdr Faris yang Ikhlas bersama2 kami…..LU PIKIRLAH SIKIT

Anonymous said...

Salam…......
Sdr Ijoy dan Sdr Badli jangan dipedulikan kata Otai tu Dia bagi 1 undi saja,saya pun boleh bagi 3 ape cite…….kata nak berani berubah apani main ugut2.Hari dah dekat baru nak cakap lak.teruskan sdr ijoy dan sdr badli jangan tarik handbrake atau bendera putih…..KAMI MENYOKONG sdr berdua

Anonymous said...

Salam perjuangan……..BERANI BERUBAH”
Buat teman2 dan perwakilan yang di rahmati ALLAH sekalian,Semua orang yang bertanding akan rasa diri mereka ikhlas,benar, tidak ada agenda sendiri,berani dll.Betul ke tak, kita tak tau. Hanya Tuhan sahaja yang tau. Osama ben Laden pun rasa dia bom orang kerana ikhlas & benar. Bush pun rasa dia bom Iraq kerana berani dan ingin menyelamatkan dunia dari penganas.
Macamana nak buat pilihan? Kalau kat ofis, buat pilihan dari CV/resume masing2. Kalau pemimpin politik, kena ikut hati dan 'gut feel'... betul tak? Itu harapan saya…agar orang yang memilih dan dipilih biarlah ikhlas..
(Bukannya saya kata kat saya.)
Ikhlas bukannya objek yang boleh nampak…
Ikhlas adalah rahsia Allah. Tidak ada seorang pun yang boleh mengetahuinya.
Allah telah tetapkan rezeki masing2, samada tersirat ataupun tersurat tetap untuk kita..Yang penting kita kena terima, bersyukur dan tidak kufur nikmat.
Saya doakan anda berjaya dalam perjuangan anda khususnya untuk Pemuda UMNO yang sudah semakin lesu. Jadilah pemuda yang benar-benar bekarisma, ayuh mari kita bangun dari lamunan mimpi indah kita, kita sama-sama barukan pemuda kita. kalau tidak kita siapa lagi........”BERANI BERUBAH”

MANTAN BBS1A>
CHE LONG BIN MANSUR,
BERSATU KITA BERSATU

Anonymous said...

halooo.... cik long sdr memang baru.....aaaaaaaaa lah.Tolong jangan nak baru....aaaaaakan pemuda lakkkkk.

Anonymous said...

Salam….”BERANI BERUBAH”
Sdr Anonymous,
Insyaalah…takkan sesekali saya buat begitu.Atas harapan,sokongan serta iringan doa Sdr saya takan jadi seperti yang Sdr sebutkan……Insyaalah.
Seperti yang saya sebutkan kita mesti ikhlas dan yakin(tawaduk,tawakal).Kita harus BERANI BERUBAH……barulah nampak apa yang terhasil dari perubahan yang kita barukan…….(BURUAN)
PemudaUMNO haruslah diberikan nafas baru, bagi menjamin kesinambungan golongan
muda untuk aktif dalam UMNO.Pemikiran kolot yang ada dalam UMNO harus dilemparkan jauh-jauh, agar orang muda berminat nak menyertai UMNO.Hanya pemuda sahaja yang tahu naluri pemuda dalam sesuatu masa dan keadaan Juara bukanlah orang yang tidak pernah jatuh.. Tapi orang yang mampu bangkit kembali dari kejatuhan..
Saya suka pemuda yang menegur dan mengkritik pemimpin. Saya berharap sikap pemuda mengkritik secara jujur, tak dianggap penderhaka.
( Kritik, bukan kutuk atau fitnah)
Kalau rakyat, mungkin tersilap menilai atau menghargai. tapi tuhan tak pernah silap..
Disi saya amat mengharapkan sokongan dan dorongan Sdr sekalian untuk kita BARUKAN…….PEMUDA BATU.(insyaalah)
“BERANI BERUBAH”……..Adakah anda benar-benar berani.Ayuh kita bergandingan seiring untuk……”.BERANI BERUBAH.”

Ikhlas.

MANTAN BBS1A>
CHE LONG BIN MANSUR,
BERSATU KITA BERSATU

Anonymous said...

kami sokong....buat baru

Anonymous said...

salam rakan-rakan di batu. hari ni dengan bangganya saya dari wakil barisan azniee dengan berbesar hati akan menyokong sepenuh hati utk mencalonkan dato' seri khir toyo...... hidup dato' seri....

Anonymous said...

Ha.... apa dh jd nie.... bagaimana dgn dato' mukhriz. Azniee, apa dh jadi dgn janji manis mu..... tak ku sangka kau benar-benar di control. apa dah jadi dgn tagline "BERANI BERUBAH"? why sdr? why?
INGAT BRO..... politik is politik tp ini maruah bro...
SHAME ON YOU...
BOOO...............

Anonymous said...

"INI TAK ADIL"
Siapa yg bg rm500 dgn baju tu? Aku pun sokong abg azniee jgk, tapi tak pernah dpt pun.

Anonymous said...

Wei... btl ke dpt duit sokong azniee?

Anonymous said...

Aku pun nk jgk. Penat tu aku angkat tangan masa mesyuarat caw utk pastikan pencalonan dia.Lu jgn main-main brother, wa jadi perwakilan tau!!! Nnt wa pangkah amir nnt. Baik lu bg tau lu bg kat siapa.

Anonymous said...

Salam warga batu.Saya tertarik tentang barisan sdr Azniee bakal mencalonkan DS Khir Toyo. Betul ke atau khabar angin?


Sdr Ghulam,
PLS PUBLISH YOU COMMENT
Tq.

Anonymous said...

Pulak dah. Kan ke kita semua dah sebulat suara nak mencalonkan Dato' Mukhriz. Ini yang aku bengang ni. Jadi btl la group sdr amir ckp selama ni! Ckp bkn main lagi. Berani berubah apa mcm ni?

SALAM BRO AMIR,
PLS DECLARE YANG YOU BAWA DATO' MUKHRIZ
CONFIRM UNDIKU UNTUKMU
SUMPAH BEB...

Anonymous said...

Peh!!!!!
Kalau seorang dia bagi rm500,
10 orang dah rm5000.
Klu 20 org.....?
Byk tu...!
Itu utk 1 perjumpaan.
Katakanlah seminggu 3 kali.
Lagi banyak.
Since bila?
ish..ish..ish.........
Mana bro azniee dpt duit ha?
Masyuk dia ni.
Dia ni kerja apa?
Penin,penin,penin.

Anonymous said...

BERITA TERKINI lebihan peruntukan duit pilihanraya telah mula dicairkan.. untuk membantu team amir..

kepada penyokong amir jangan lepaskan peluang kerana itu adalah hak anda bekerja semasa pilihanraya..

pada anuar seh anda kena ingat PAK LAH banyak membantu dato bakar. dato bakar banyak membantu anda.takkan tak boleh bagi pencalonan untuk menantu pak lah kot.. MasyukKKKkk jgn teperanjat nama pecalonan KJ akan wujud nanti.

anda kena ingat masa DS khir toyo merasmikan UMNO bahagian batu dulu.Dato yusuf siap cium n peluk tuh.lepas tuh aper lagi macam biasala ehem ehem la jumpa diam diam.

pada rakan-rakan sekalian pada saya UMNO masih subur dengan demokrasi.Biarlah semua calon calon KP malaysia layak bertanding.supaya kesuburan demokrasi tetap diteruskan.

Biarlah kebijaksanaan calon calon ketua pemuda aznie@amir dan apit memasing yang telah yang telah diangkat oleh kita semua.saya percaya mereka boleh menilai pemimpin mana yang harus dipilih.kerana kita telah memberi amanat untuk mereka menilai.

yang penting sekali semua yang bertanding adalah seperti satu keluarga.

walaupon saya bukan perwakilan.saya percaya ketua saya bijak memilih pemimpin..

HIDUP TEAM AZNIE

Anonymous said...

Ahmad Fariz bin Abdullah
Ketua UMNO Cawangan
Kg Chubadak Asal
019 2782785 / 017 2548057

Salam Aidil Fitri dan Maaf Zahir Batin
Moga rakan2 & bloggers semua dirahmati dan diberkati Allah hendaknya.Salam sejahtera bagi yang bukan muslim

Sudah agak lama saya tidak mencoretkan pandangan saya di ruangan ini. Bukannya tak sudi, tapi tuntutan agama & amanah yang dipertanggungjawabkan selaku ketua cawangan harus dilunaskan dahulu

Al hamdullillah kita semakin menghampiri ke titik noktah kempen pemilihan kita
Insya Allah hari Ahad 19/10 ni akan membuktikan yang hak & mengenepikan yang batil
Insya Allah kejayaan akan bersama mereka yang benar & ikhlas dalam perjuangan
Namun bagi mereka yang bakal kalah jangan pula dijadikan pemilihan ini sebagai satu perpecahan di antara kita semua
Suka atau tidak kita semua adalah di bawah rumpun / bumbung yang sama iaitu Parti UMNO

Justeru apa jua keputusan hari Ahad ni, tak bermakna kita menang semua atau kalah semua
Apa yang penting kita harus bersatu & hentikan segala sengketa di antara kita
Perjuangan Agenda Melayu & Agama Islam yang menjadi teras perjuangan UMNO selama ini harus dikembalikan demi memastikan UMNO terus relevan khususnya buat golongan Muda zaman kini

Apalah gunanya kemenangan kita dalam merebut jawatan
tapi akhirnya kampung kita tergadai
Siapa jua yang akan mentadbir selepas ini
mempunyai tugas yang paling sukar di sepanjang Sejarah Pemuda UMNO Batu khususnya iaitu mengembalikan Pentadbiran Parlimen kepada Barisan Nasional

Bagi saya kesemua calon yang bertanding mempunyai aura, kredibiliti dan kemampuan masing-masing.Saya kenal dan mempunyai hubungan rapat dengan semua calon yang bertanding baik di Kem Amir mahupun Kem Azni.
Walau apa jua misi atau visi yang dibawa oleh mereka
Perjuangan kita tetap sama iaitu memartabatkan Melayu & Islam
Tempoh kempen pemilihan ini adalah paling hebat dalam sejarah UMNO Batu itu sendiri.Ingatlah kita hanya berpolitik sesama kita untuk pemilihan sahaja. Namun selepas selesai, kita harus menyatukan semula Pemuda UMNO Bahagian Batu.

Saya menginsafi diri dan ingin berpesan kepada semua perwakilan Pemuda UMNO Batu agar membuat pemilihan yang bijak.Jangan perjudikan nasib kita selama 4 tahun akan mendatang ini dengan kesilapan kita memilih pemimpin. Jangan perjudikan nasib kita & ahli2 yang lain hanya kerana kita dapat duit,baju atau kenikmatan dunia (faham2 saje)

Setiap perwakilan yang bakal mengundi hari Ahad ni mempunyai tanggungjawab & harapan tinggi ahli Pemuda yang lain yang mengimpikan satu perubahan paradigma didalam Pentadbiran Pemuda Bahagian akan datang
Ingatlah jangan disebabkan kesilapan kita dalam memilih pemimpin
Kita bakal menanggung kekesalan yang tidak sudah sepanjang 3 atau 4 tahun akan datang.Bimbang nanti kubur kita diludah dan di kencing oleh cucu cicit kita

Kemewahan yang kita kecapi hari ini adalah pinjaman dari anak cucu kita
Oleh itu kita harus memastikan kemewahan & perjuangan ini dikekalkan agar anak cucu kita dapat menikmatinya seperti mana kita mengecapinya sekarang

Pemuda perlu membuat satu perubahan dalam diri sendiri dahulu iaitu menghayati semula amanah dan perjuangan UMNO yang asal. Kita perlu mempunyai pemikiran yang matang.Saya meminjam ucapan Mufti Ampang di dalam ucapan Perhimpunan Agung UMNO tahun lepas iaitu kita perlu mempunyai pemikiran "Level 3" dan Semangat Perjuangan juga "Level 3"
Apa yang dimaksudkan oleh beliau adalah di dalam perjuangan UMNO di zaman yang serba canggih ni, Pemimpin perlu mempunyai ilmu / kemahiran yang tinggi dan juga semangat memperjuangkan Agama & Bangsa juga tinggi. Bukan hanya berkata2 tetapi perlaksaan itu adalah yang paling penting. Peribahasa Mat Salleh (Orang English penjajah) "Action Speaks Louder Than Words" iaitu Tindakan adalah lebih penting daripada membuat janji kosong.

Perubahan dan pembaharuan seharusnya dilakukan sekarang tanpa perlu menunggu pemilihan. Adakah dengan hanya memegang jawatan baru kita ingin melakukan pembaharuan???
Tepuk dada Tanya Selera

Akhir kata
Selamat Bersidang kepada semua perwakilan Pemuda UMNO Bahagian Batu hari Ahad ini
Buatlah Pilihan yang Bijak.
Salam Aidil Fitri daripada saya

Anonymous said...

Ahmad Fariz bin Abdullah
Ketua UMNO Cawangan
Kg Chubadak Asal
019 2782785 / 017 2548057

Salam Aidil Fitri dan Maaf Zahir Batin
Moga rakan2 & bloggers semua dirahmati dan diberkati Allah hendaknya.Salam sejahtera bagi yang bukan muslim

Sudah agak lama saya tidak mencoretkan pandangan saya di ruangan ini. Bukannya tak sudi, tapi tuntutan agama & amanah yang dipertanggungjawabkan selaku ketua cawangan harus dilunaskan dahulu

Al hamdullillah kita semakin menghampiri ke titik noktah kempen pemilihan kita
Insya Allah hari Ahad 19/10 ni akan membuktikan yang hak & mengenepikan yang batil
Insya Allah kejayaan akan bersama mereka yang benar & ikhlas dalam perjuangan
Namun bagi mereka yang bakal kalah jangan pula dijadikan pemilihan ini sebagai satu perpecahan di antara kita semua
Suka atau tidak kita semua adalah di bawah rumpun / bumbung yang sama iaitu Parti UMNO

Justeru apa jua keputusan hari Ahad ni, tak bermakna kita menang semua atau kalah semua
Apa yang penting kita harus bersatu & hentikan segala sengketa di antara kita
Perjuangan Agenda Melayu & Agama Islam yang menjadi teras perjuangan UMNO selama ini harus dikembalikan demi memastikan UMNO terus relevan khususnya buat golongan Muda zaman kini

Apalah gunanya kemenangan kita dalam merebut jawatan
tapi akhirnya kampung kita tergadai
Siapa jua yang akan mentadbir selepas ini
mempunyai tugas yang paling sukar di sepanjang Sejarah Pemuda UMNO Batu khususnya iaitu mengembalikan Pentadbiran Parlimen kepada Barisan Nasional

Bagi saya kesemua calon yang bertanding mempunyai aura, kredibiliti dan kemampuan masing-masing.Saya kenal dan mempunyai hubungan rapat dengan semua calon yang bertanding baik di Kem Amir mahupun Kem Azni.
Walau apa jua misi atau visi yang dibawa oleh mereka
Perjuangan kita tetap sama iaitu memartabatkan Melayu & Islam
Tempoh kempen pemilihan ini adalah paling hebat dalam sejarah UMNO Batu itu sendiri.Ingatlah kita hanya berpolitik sesama kita untuk pemilihan sahaja. Namun selepas selesai, kita harus menyatukan semula Pemuda UMNO Bahagian Batu.

Saya menginsafi diri dan ingin berpesan kepada semua perwakilan Pemuda UMNO Batu agar membuat pemilihan yang bijak.Jangan perjudikan nasib kita selama 4 tahun akan mendatang ini dengan kesilapan kita memilih pemimpin. Jangan perjudikan nasib kita & ahli2 yang lain hanya kerana kita dapat duit,baju atau kenikmatan dunia (faham2 saje)

Setiap perwakilan yang bakal mengundi hari Ahad ni mempunyai tanggungjawab & harapan tinggi ahli Pemuda yang lain yang mengimpikan satu perubahan paradigma didalam Pentadbiran Pemuda Bahagian akan datang
Ingatlah jangan disebabkan kesilapan kita dalam memilih pemimpin
Kita bakal menanggung kekesalan yang tidak sudah sepanjang 3 atau 4 tahun akan datang.Bimbang nanti kubur kita diludah dan di kencing oleh cucu cicit kita

Kemewahan yang kita kecapi hari ini adalah pinjaman dari anak cucu kita
Oleh itu kita harus memastikan kemewahan & perjuangan ini dikekalkan agar anak cucu kita dapat menikmatinya seperti mana kita mengecapinya sekarang

Pemuda perlu membuat satu perubahan dalam diri sendiri dahulu iaitu menghayati semula amanah dan perjuangan UMNO yang asal. Kita perlu mempunyai pemikiran yang matang.Saya meminjam ucapan Mufti Ampang di dalam ucapan Perhimpunan Agung UMNO tahun lepas iaitu kita perlu mempunyai pemikiran "Level 3" dan Semangat Perjuangan juga "Level 3"
Apa yang dimaksudkan oleh beliau adalah di dalam perjuangan UMNO di zaman yang serba canggih ni, Pemimpin perlu mempunyai ilmu / kemahiran yang tinggi dan juga semangat memperjuangkan Agama & Bangsa juga tinggi. Bukan hanya berkata2 tetapi perlaksaan itu adalah yang paling penting. Peribahasa Mat Salleh (Orang English penjajah) "Action Speaks Louder Than Words" iaitu Tindakan adalah lebih penting daripada membuat janji kosong.

Perubahan dan pembaharuan seharusnya dilakukan sekarang tanpa perlu menunggu pemilihan. Adakah dengan hanya memegang jawatan baru kita ingin melakukan pembaharuan???
Tepuk dada Tanya Selera

Akhir kata
Selamat Bersidang kepada semua perwakilan Pemuda UMNO Bahagian Batu hari Ahad ini
Buatlah Pilihan yang Bijak.
Salam Aidil Fitri daripada saya

Anonymous said...

Ahmad Fariz bin Abdullah
Ketua UMNO Cawangan
Kg Chubadak Asal
019 2782785 / 017 2548057

Salam Aidil Fitri dan Maaf Zahir Batin
Moga rakan2 & bloggers semua dirahmati dan diberkati Allah hendaknya.Salam sejahtera bagi yang bukan muslim

Sudah agak lama saya tidak mencoretkan pandangan saya di ruangan ini. Bukannya tak sudi, tapi tuntutan agama & amanah yang dipertanggungjawabkan selaku ketua cawangan harus dilunaskan dahulu

Al hamdullillah kita semakin menghampiri ke titik noktah kempen pemilihan kita
Insya Allah hari Ahad 19/10 ni akan membuktikan yang hak & mengenepikan yang batil
Insya Allah kejayaan akan bersama mereka yang benar & ikhlas dalam perjuangan
Namun bagi mereka yang bakal kalah jangan pula dijadikan pemilihan ini sebagai satu perpecahan di antara kita semua
Suka atau tidak kita semua adalah di bawah rumpun / bumbung yang sama iaitu Parti UMNO

Justeru apa jua keputusan hari Ahad ni, tak bermakna kita menang semua atau kalah semua
Apa yang penting kita harus bersatu & hentikan segala sengketa di antara kita
Perjuangan Agenda Melayu & Agama Islam yang menjadi teras perjuangan UMNO selama ini harus dikembalikan demi memastikan UMNO terus relevan khususnya buat golongan Muda zaman kini

Apalah gunanya kemenangan kita dalam merebut jawatan
tapi akhirnya kampung kita tergadai
Siapa jua yang akan mentadbir selepas ini
mempunyai tugas yang paling sukar di sepanjang Sejarah Pemuda UMNO Batu khususnya iaitu mengembalikan Pentadbiran Parlimen kepada Barisan Nasional

Bagi saya kesemua calon yang bertanding mempunyai aura, kredibiliti dan kemampuan masing-masing.Saya kenal dan mempunyai hubungan rapat dengan semua calon yang bertanding baik di Kem Amir mahupun Kem Azni.
Walau apa jua misi atau visi yang dibawa oleh mereka
Perjuangan kita tetap sama iaitu memartabatkan Melayu & Islam
Tempoh kempen pemilihan ini adalah paling hebat dalam sejarah UMNO Batu itu sendiri.Ingatlah kita hanya berpolitik sesama kita untuk pemilihan sahaja. Namun selepas selesai, kita harus menyatukan semula Pemuda UMNO Bahagian Batu.

Saya menginsafi diri dan ingin berpesan kepada semua perwakilan Pemuda UMNO Batu agar membuat pemilihan yang bijak.Jangan perjudikan nasib kita selama 4 tahun akan mendatang ini dengan kesilapan kita memilih pemimpin. Jangan perjudikan nasib kita & ahli2 yang lain hanya kerana kita dapat duit,baju atau kenikmatan dunia (faham2 saje)

Setiap perwakilan yang bakal mengundi hari Ahad ni mempunyai tanggungjawab & harapan tinggi ahli Pemuda yang lain yang mengimpikan satu perubahan paradigma didalam Pentadbiran Pemuda Bahagian akan datang
Ingatlah jangan disebabkan kesilapan kita dalam memilih pemimpin
Kita bakal menanggung kekesalan yang tidak sudah sepanjang 3 atau 4 tahun akan datang.Bimbang nanti kubur kita diludah dan di kencing oleh cucu cicit kita

Kemewahan yang kita kecapi hari ini adalah pinjaman dari anak cucu kita
Oleh itu kita harus memastikan kemewahan & perjuangan ini dikekalkan agar anak cucu kita dapat menikmatinya seperti mana kita mengecapinya sekarang

Pemuda perlu membuat satu perubahan dalam diri sendiri dahulu iaitu menghayati semula amanah dan perjuangan UMNO yang asal. Kita perlu mempunyai pemikiran yang matang.Saya meminjam ucapan Mufti Ampang di dalam ucapan Perhimpunan Agung UMNO tahun lepas iaitu kita perlu mempunyai pemikiran "Level 3" dan Semangat Perjuangan juga "Level 3"
Apa yang dimaksudkan oleh beliau adalah di dalam perjuangan UMNO di zaman yang serba canggih ni, Pemimpin perlu mempunyai ilmu / kemahiran yang tinggi dan juga semangat memperjuangkan Agama & Bangsa juga tinggi. Bukan hanya berkata2 tetapi perlaksaan itu adalah yang paling penting. Peribahasa Mat Salleh (Orang English penjajah) "Action Speaks Louder Than Words" iaitu Tindakan adalah lebih penting daripada membuat janji kosong.

Perubahan dan pembaharuan seharusnya dilakukan sekarang tanpa perlu menunggu pemilihan. Adakah dengan hanya memegang jawatan baru kita ingin melakukan pembaharuan???
Tepuk dada Tanya Selera

Akhir kata
Selamat Bersidang kepada semua perwakilan Pemuda UMNO Bahagian Batu hari Ahad ini
Buatlah Pilihan yang Bijak.
Salam Aidil Fitri daripada saya

Anonymous said...

ijoy, iskandar, badli dan fariz, betul ke barisan korang bawak Khir Toyo? apa komen korang? bukan selama ni korang dengan semangat berkobar-kobarnya nak bawak Mukhriz? kempen sana sini supaya pemuda bersatu untuk Mukhriz? apa sudah jadi? tak berani 'BERUBAH' ker? mcm mana nak jadi 'Bakal2 Pemimpin' pemuda bahagian nanti ni? cakap tak serupa bikin..orang marah tau. :-) maaf zahir batin...

Anonymous said...

terima kasih saudara fariz,
sekarang dah terbukti yg saudara menyamar di dalam blog ni dengan mcm2 nama samaran atau alias

jadi skrol balik, segala entry yg berulang ayat yg sama 2 kali atau 3 kali dtg nya drpd FARIZ walau apapun nama yg ditaruk kat situ

terbukti memang gila kuasa mamat ni!

licik dan penuh tipu helah
sebab tu dulu aku lari ke pkr
ingatkan dah pupus politikus murahan ni dlm UMNO, org macam ni la yg membuatkan rakyat BENCI BN DAN UMNO

spesis yg nak kaya cepat melalui UMNO ni,
memang dah ada cth dlm umno sekolah tak pandai, kerja jaga pagar keretapi pun boleh kaya raya

2x5 saja fariz ngan ijoy
tong kosong yg berlagak pandai
kelulusan pun tak ada

aku respect iskandar ngan badli
ada kualiti
ada kelulusan
merendah diri

sebab tu aku tak pernah setuju kononnya wujud 4 sahabat (FARIZ yang tulis memangla, dia nak promot diri sendiri, cucu tok abas la ..mcm2 lagi la)
is & bad jauh beza langit bumi kalau nak banding fariz & ijoy

Anonymous said...

سلام عليكم ورحمةالله وبركاته

Sempena Saiyibul Ayyam, Penghulu Segala Hari. Hari Jumaat yang mulia.

Saya Fairul Iskandar Hj Faizil De Souza daripada Cawangan Suajaya dan 2 lagi perwakilan Pemuda Suajaya dengan ini mengisytiharkan akan mengundi Saudara Amiludin Latip sebagai Ketua Pemuda Umno Bahagian Batu. Walau bagaimanapun Pemuda Suajaya tidak akan mengikut mana-mana chai untuk AJK. Kami akan mengundi calon-calon yang kami nilai patut berada dalam kepimpinan AJK tanpa mengira kem atau barisan.

Pengakuan yang mengatakan saya akan mengundi Saudara Aznie seperti diatas
adalah satu pembohongan dan tulisan bukan dilakukan oleh saya. Itu adalah penggunaan nama saya tanpa keizinan dan pengetahuan saya.

Tiada sahabat atau musuh yang kekal dalam politik.

Selepas mengambil kira aspirasi dan berbincang dengan Ketua Cawangan saya yang sangat saya hormati, Tuan Haji Ismail; keputusan ini adalah yang terbaik untuk situasi ini. Perjuangan BERANI BERUBAH sangat perlu untuk kepimpinan Pemuda tetapi tidak relevan kepada pimpinan di peringkat Bahagian. Ini adalah untuk menjamin kesinambungan misi dan visi pimpinan tertinggi bahagian. Saya juga turut mengambil kira faktor kecelaruan pencalonan BERANI BERUBAH bagi Ketua Pemuda Malaysia yang gagal dipertahankan oleh Saudara Aznie seperti yang beliau tegaskan sebelum ini..
inilah pendirian saya...

Harap sahabat menghormati pendirian dan sokongan saya..terima kasih..


Fairul Iskandar Hj Faizil De Souza
Ketua Pemuda UMNO Suajaya
012-2100805

Anonymous said...

AMIR KELUAR PAPER LA HARI NI!!!!!

Akhbar Sinar ruangan sisipan Selangor&KL

Macam ni lah contoh Ketua Pemuda yang kita nak, berketerampilan dan menyerlah di peringkat Nasional dan Antarabangsa.

Ketua Pemuda Batu adalah ikon kepada semua pemuda di Batu.

Memang sesuai dengan ciri-ciri GLOKAL yang nak diterapkan.

Kualiti GLOBAL tetapi tak lupa akan asal-usul. Masih boleh kacau dodol dan susun kerusi (yang menjadi bahan sendaan) walaupun itu bukan rangkuman tugas rasmi Ketua Pemuda Bahagian.

Insyaallah. Perjuangan ini akan diberkati.

Anonymous said...

thx iskandar... what says the rest? (badli, ijoy n fariz)

Anonymous said...

Kluar Paper xpe......bro jgn kluar parti sudah.......teruskan sdr Amir

penyokong Azni....kami kena kencing kata nak bagi 500 dan baju tp bagi rm100.Dalam kes ni mana ada ADVANCE dulu lah bro Azni.TP takpe,Bro dapat isi kami dapat tulang.Dulu kata Mukhriz kini khair toyo,Punya lebat yg di gugur hanya rm100 saja yg di bagi, pula tu.....ADVANCE pula tu malang betul.
Semua pun sama saja mana ada keiklasan maca Sdr CEH long cakap tu ada butul.....kena pikir baliklah nampaknya.....nak duduk UNMO ke PKR??????

Anonymous said...

'Berani Berubah' no 1 :-)

http://www.sinarharian.com.my/selangor/content/story2061217.asp

Anonymous said...

Salam Ketua pemuda bhg dan AJK sekalian……
Kami nak tanya bab yang di sebut ni mana Dalam peraturan persidangan Notis persidangan saje ke…..calon bila nak di buat undi nom apelah, lembab sangat ni ari dah dekat.Ni strategi ape lak…..????????

FASAL 14 MESYUARAT PERWAKILAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN
14.4 Semua Ahli-ahli Mesyuarat Perwakilan Pemuda UMNO Bahagian di bawah Fasal 14.2.4 Peraturan ini hendaklah membawa surat tauliah daripada Ketua atau Setiausaha Cawangan Pemuda UMNO masing-masing.
14.5
TATACARA MESYUARAT PERGERAKAN PEMUDA UMNO
1.12 Tauliah Wakil
Urusetia Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian hendaklah menentukan bahawa setiap wakil Cawangan yang menghadiri Mesyuarat Perwakilan Pemuda UMNO Bahagian membawa Surat Tauliah yang ditandatangani oleh Ketua dan Penolong Setiausaha Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan apabila mendaftar sebagai perwakilan mesyuarat.
1.14 Undi Sulit
Pembuangan undi untuk semua jawatan yang dipertandingkan di Mesyuarat Perwakilan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian hendaklah dibuat secara sulit termasuk pemilihan wakil-wakil Bahagian ke Perhimpunan Agung Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.
1.15 Undi Angkat Tangan
Pembuangan undi di Persidangan Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan dan perkara-perkara selain dari para 14 memadailah dibuat secara mengangkat tangan dan jika ada masalah yang perlu diputuskan secara undi sulit maka keputusan persidangan hendaklah diperolehi.

Anonymous said...

Kepandaian Ramlan Salleh berpolitik makin terserlah. Satu strategi telah disusun untuk kepentingan dirinya. Dalam pada datuk Abas berangan-angan menjadi Ketua Bhgn, dia telah mengatur strategi bagi memastikan Datuk Abas digantung kemenangannya bagi membolehkan beliau memangku jawatan itu.
p/s: mcm dia kenakan sdr Ghafar tmn koperasi polis fasa 1.

Anonymous said...

Biar betul!!!
Liciknya dia ni.
Kalau tak silap, sama mcm abg nya kan?
Tapi tak hairan lah....
Adik beradiklah katakan.

Anonymous said...

Elok lah tu.
Penyamun lawannya penyangak.
Bagus betul warga batu ni.
Bijak betul pilih pemimpin!
Oii.... warga batu!
Kalau mcm ni lah gayanya,
jgn mimpilah nk tawan balik parlimen batu tu.
Buduh betoi....

Anonymous said...

Helo guys....
Aku hairan betullah. Apa yg aku dgr, isu dalaman mengatakan yg penyandang Ketua Bahagian sebat duit pilihanraya, tapi yg hebat tabur duit sdr abas kan? Jadi, sapa sebat sapa ni!!

Confuse betullah.

Anonymous said...

Hoi!!!!!! tak baik memfitnah datuk yusof tau. Jgn sebab berpolitik sampai dah tak tahu pahala dosa. Utk peringatan semua... memfitnah dosa nya lebih besar daripada membunuh.Ingat ckp beliau
" SAYA TIDAK AKAN MEMAAFKAN KEPADA SESIAPA YANG MEMFITNAH SAYA DUNIA AKHIRAT"

Jadi,, renung-renungkan lah ya........

Anonymous said...

Saya sokong awk............
Cuba semua orang tgk perwatakan Datuk Yusof. Langsung tak ada sikap "SHOW OFF" Penampilan yang sederhana tidak mcm "DATUK" abas. Tiba-tiba dah ada kereta merc. Dah lah tu, penipu. Status Datuk pun nk tipu. Cukup dia sebat tapak pasar borang dkt selayang tu masa jadi ketua pemuda dulu. Dah lah tu, pernah kena halau keluar dgn DATO' AZRAT dari pejabat bhgn. Bayangkanlah betapa hinanya pemimpim yg warga batu agung-agungkan. Eee... gelinya. Mcm-mcm lah cerita masa dia pegang jawatan ketua pemuda dulu. La ni, nk jadi ketua bhgn pulak! Diperingkat tertinggi,siapa tak kenal abas batu? Semua kenal dia ni sebab dia ni "PENYANGAK"
p/s:Walau apa pun selamat bersidang. Bijak lah membuat keputusan.
Jgn jadi mcm penduduk-penduduk parlimen batu yang la ni menyesal memilih keadilan.(kena tggu satu penggal beb)

Anonymous said...

Salam Perjuangan....."BERANI BERUBAH"
Buat teman2 Dan para2 perwakilan yang Dirahmati ALLAH sekalian.
Terima kasih kerana maseh setia mengikuti amanat2 terakhir 19/10.
Saya mohon dan merayu para pemimpin,PEMUDA UMNO BATU jangan banyak bermain politik kerana kami di bawah sudah letih dan layu dengan sikap itu.
Ingatlah, kekuatan UMNO hari ini boleh diibaratkan seperti sirih bertepuk pinang menari.
Di satu hari nanti kalau sirih bertepuk pinang tidak mahu menari, apa akan jadi kepada UMNO. Fikirlah masak-masak.
Diri seseorang pemimpin di dalam UMNO mesti bernilai dan menjadi aset kepada UMNO. Kalau diri dibenci oleh ahli.Dia seperti juga macam ada duri dalam daging. Pemimpin mesti pandai mengukur diri sendiri kalau diri sendiri pun berpaut dengan populariti orang lain, apa hendak jadi jika orang yang dipaut itu sudah tidak ada. Jawabnya terloponglah jadinya dan untuk menghiburkan hati nyanyilah lagu “ Apa nak jadi… Apa nak jadi…. Sabar-lah Aznie….”
Jadi tak perlu takut kepada bayang2..
Pemimpin2 Pemuda UMNO..Perwakilan2 Pemuda
UMNO perlu “BERANI BERUBAH”..
Isyarat pilihanraya lepas telah kita terima..
Suara2 laman blog tidak mungkin diragui dan diperlekehkan untuk kali kedua. Yang paling penting semua perwakilan perlu berani mempertahankan hak masing2.
Perlu berani bersuara dan menjaga etika masing2..
Saya ikhlas dan mengharapkan bersamalah kita bergandingan seiring untuk memperkasakan PEMUDA UMNO BATU demi WARIS PERJUANGAN BANGSA yang berdaulat…….Insyaalah.
Beranikan lah diri Sdr2 untuk ……..”BERANI BERUBAH”


MANTAN BBS1A>
CHE LONG BIN MANSUR,
BERSATU KITA BERSATU.

Anonymous said...

DATUUK Abas......jaga2 kandang lembu Datuk Azrat dah dibuka oleh Ramlan tu.Sekarang ni dia tidur dengan berlembu seorangan saja,sekarang nak bawa Datuuk bersama barisan.....tembelang dia dah pecah.Kononnya Datuk Yusuf makan duit pilihanraya,tp dlm musin kempen ni perwakilan dah nampak siapa makan duit,siapa pembelit dan siapa yang kena belit.....Tahniah.

Anonymous said...

‘Pemimpin Pemuda UMNO’ tak perlu fikir ‘BERAT-BERAT’
@) Fikir berat2 demi bangsa, agama dan negara bukan pentingkan diri.
@) KOTAKAN kata2 janji anda itu.
@) Pastikan jgn seperti "NATO" No Action Talk Only..
@) Mana boleh cakap, 'saya tidak tahu...' mahu TEGAS pendirian dan mempunyai PRINSIP.
Tetapi jika kita tidak ikhlas dalam menjalankan peranan kita sebagai pemegang amanah rakyat, sifat itu sendirinya akan mengaramkan kita.
KUTUKAN dan FITNAH adalah satu HIKMAH supaya anda dapat mengatasinya dgn BIJAKSANA, jika berjaya anda akan dianggap berKARISMA....
Inilah tanggungjawab yang perlu dipikul pemimpin-pemimpin pemuda. Dan lebih utama lagi adalah tanggungjawab Ketua Pemuda UMNO.
“…UMNO bergantung kepada Pemuda dalam serba perkara. Sekiranya Pemuda kuat, kuatlah UMNO, dan sebaliknya jika Pemuda lemah, maka lemahlah UMNO.”
Alhamdulilah....... Amen!

Anonymous said...

blah lah aznie..kata nak sokong mukhriz..last2 minit declare sokong khir toyo..ingat kami ni budak2 ke leh kencing sana sini....blah lah lu...tau la masyukkk!!!

Anonymous said...

yang sebenarnya azniee bawa siapa? mukhriz atau khir toyo? atau dua dua azniee masysuuuk? pendirian mesti lah tetap brother .. jangan kerana dua dua orang buat kau masysuuukkk membuat kau mengubah pendirian kau sokongan kepada mukhriz atau kau sebenarnya TIDAK ADA PENDIRIAN .. kalau ini sebabnya kau mengubah pendirian sokongan .. KAU TIDAK LAYAK MENJADI KETUA PEMUDA UMNO BAHAGIAN BATU !!! kau harus mengemudi pemuda batu bukannya orang tertentu yang mengemudi kau .. serupa lah seperti lembu dicucuk dihidung ..
sorry pasal bob yang jadi naib ketua .. aku tak tahu nak komen pasal bila dia ditanya apa misi visi atau menifesto .. dia jawab .. "tu aku tak tahu .. kau kena tanya azniee!"

haru biru ...

Anonymous said...

Salam perjuangan,

Kepada blogger yg budiman,

Mohon maaf kerana “menghilangkan diri” untuk beberapa hari kerana telalu sibuk menjalankan “tugasan” dan “amanah” yang diberikan. Disini saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih secara terbuka kepada Sdr Izham (Tmn Melewar), Sdr Sham & Sdr Azril (Bkop), Sdr Ijoy, Sdr Iskandar, Sdr Badli, Sdr Azman Sabidin dan Sdr Azniee di dalam seisi “brainstorming”. You all superb kerana telah memberikan input yang berguna dan bernas untuk tugasan saya. Untuk makluman, “tugasan” yang diberikan amat berat dan penting kerana melibatkan agenda Melayu dan Islam tetapi yang paling menyentuhkan hati saya adalah diatas sifat keterbukaan Sdr Aznie dan rakan2 yg saya sebutkan tadi kerana sudi menerima diantara satu sama lain walaupun perbezaan dari sokongan politiknya kerana itulah perjuangan UMNO sebenarnya dan kita perlu bekerja diatas kekuatan masing-masing. Mohon Allah swt merestui perjuangan ini. Insya-Allah

Berbalik kepada soalan yg ingin saya bangkitkan kepada Che Long? Dimanakah “blue print” MANIFESTASI agenda perubahan dari Sdr Amir yg saya mohon bentangkan? Masih tidak terjawab dan dikemukakan. “Blue print” Manifestasi bakal menjadi bukti dan rujukan untuk perlaksaan agenda-agenda pembaharuan, saya ingin tahu cara perlaksanaannya, bagaimana perlaksanaannya dan hasil perlaksanaannya? INGAT. teori adalah mudah untuk diungkap tetapi pratikal adalah sebaliknya.

Untuk pengetahuan Che Long dan “memerli” saya sebagai seorang yg hebat, saya faham maksud awak, dan ingin kemukakan bahawasanya dengan niat ikhlas, saya pernah menghulurkan sms kepada Sdr Amir untuk membantu belia dan pemuda di Sri Kelantan di dalam setiap program-program belia yang saya anjurkan tetapi tidak mendapat maklum balas yg positif, ingatan saya hanya sekali beliau ada menghantar penyertaan untuk program-program yg saya anjurkan itupun pada tahun 2005 Program Motivasi di Gua Gelanggi, Pahang. Oleh itu mana peranannya sebagai KP Cawangan selama ini itu?

Berbalik kepada persoalan KP Malaysia, YA BENAR, saya akui tentang siapa calon KP Malaysia kita harus letakkan ke atas tangan para perwakilan, tetapi sebagai bakal pemimpin yang akan memimpin Pemuda UMNO Bhg Batu, sekurang-kurangnya kita perlu tahu pendirian dan kecendurangan pemimpin itu berhubung siapa calon yg bakal dipertengahkan. Sebagai seorang pemimipin kita mesti memberi indikasi kepada pengikut atau penyokong kita supaya akan menghilang rasa gundah, ragu dan kekeliruan seperti mana pernah berlaku didalam Islam dimana Rasullullah SAW sendiri sering memberi banyak petunjuk bahawasanya Saidina Abu Bakar Al Siddiq bakal menggantikannya untuk urusan pentadbiran dan pengembangan syiar Islam sekiranya beliau wafat.

Di dalam pertubuhan politik ini dinamakan teori domino iaitu berkait antara satu sama lain, Cawangan, Bahagian dan Kebangsaan. Oleh itu jangan berlagak “naïve” atau memilih jalan selamat untuk kepentingan sendiri dan adakah Sdr Amir dan rakan2 regu tidak akan bangun atau angkat tangan bila proses pengundian calon KP Malaysia dijalankan semasa persidangan tahunan yg berlangsung pada Ahad ini?….Wallahullam…..

Berhubung tentang Mukriz atau Khir Toyo yg akan dicalonkan oleh Pemuda Bahagian, disini saya ingin jelaskan kepada semua yang mungkin terkeliru, Khir Toyo adalah calon Sdr Abdullah Saad bukannya Sdr Azniee dan kita perlu akui dan hormati hak beliau sebagai yang masih memegang jawatan KP Batu mempunyai hak untuk mencalon Khir Toyo dan beliau juga sanggup berusaha dan berkempen untuk calonnya dikalangan AJK, Ketua Pemuda Cawangan dan para perwakilan. Jika dipandang dari sudut positif, ia adalah sesuatu yang baik kerana memberi peluang kepada kita semua untuk menilai sendiri terhadap calon pemimpin peringkat kebangsaan yang kita inginkan bak kata tak kenal maka tak cinta. Oleh itu, kepada para perwakilan jgn terlalu emosional di dalam memilih pemimpin, buatlah perhitungan secara rasional kerana undi ditangan kita.

Oleh itu, saya amat yakin dan masih penuh yakin Sdr Azniee masih tetap setia akan memberi sokongan penuh dgn calon “Berani Berubah”nya dan seperti yang saya kenali beliau, beliau seorang yang komited, bermaruah, berprinsip dan akan mengotakan janji-janjinya. JANGAN RAGU DAN TERMAKAN HASUTAN. Nasihat saya cuma satu, pencalonan bukannya perkara pokok dan terlalu penting tetapi pengundian adalah segala-galanya yang akan kita berikan amanah kepada Ketua, Naib Ketua dan G2… Let we see this in coming Sunday (19/10)

Jika Sdr Amir dan rakan2 lain memilih Datuk Mukhriz? We are same “lingo”, but if it opposite, let the perwakilans decide and we should agreed with majority choice. Simple and easy….

Berhubung dengan ketiadaan saya di bantahan protes di Bangunan Bar Council, secara terang-terang saya akui memang tidak menghadiri, bukan sebab tidak ada semangat perjuangan tetapi sebab yang sangat2 yang tidak boleh dielakkan (urusan keluarga). MAAF sekiranya ketidakhadiran saya menjadi isu di dalam blog ini dan diakui sekiranya saya ingin memimpin itu adalah satu perkara yg tidak boleh dimaafkan bak kata ‘Kepimpinan Melalui Teladan”. Nasib baik saya bukan calon KP Batu atau bertanding apa-apa jawatan di peringkat Pemuda Bahagian..kalau tidak “mandi”… (he..he…just joking)

Akhir kata dan mungkin ini adalah komen atau coretan terakhir saya sebelum persidangan pemuda Bahagian esok, setelah menilai saya ingin perjelaskan sebab saya memilih Sdr Azniee kerana sifat perjuangan UMNOnya yang begitu menebal dijiwanya (meminjam kata-kata Sdr Fariz di dlm komennya iaitu Level 3) tanpa memikirkan jawatan, kedudukan dan keistimewaan. Inilah pemimpin yang saya cari dan mungkin ramai juga dikalangan ahli-ahli pemuda UMNO dan para perwakilan cari.Sekiranya ditakdirkan beliau kalah, saya akan terus berada dibelakang beliau untuk merealisasikan apa yang beliau ingin perjuang dan lakukan bagi Pemuda UMNO Batu. Perjuangan fisabillah adalah segala-galanya bagi saya, Sdr Azniee dan rakan2 yang lain.

Saya juga ingin mengucapkan jutaan terima kasih terhadap komen-komen yang berikan oleh rakan-rakan blog dan memohon kemaafan sekiranya terlanjur kata di dalam komen, penulisan dan coretan saya kerana saya hanya manusia biasa yang tidak pernah lari membuat kekhilafan dan juga memaafkan kepada sesiapa yang pernah menghina, menfitnah dan memburukkan saya di dalam atau di luar blog ini.

Jika diizinkan Allah SWT, kita jumpa esok dan mohon anda perkenalkan diri kepada yg sering menggunakan nickname atau “anonymous” agar kita boleh menjadi kawan berdailong dan berbincang seterusnya sebagai sahabat di dalam satu parti

GULAM MUSZAFFAR HJ GULAM MUSTAKIM

P/S: Walaupun dicalonkan sebagai salah seorang AJK Pemuda Bahagian, saya mengumumkan untuk menarik diri dari bertanding seperti pernah saya kata dan janjikan sebelum ini saya hanya ingin berkhidmat di peringkat Pemuda Cawangan saya sahaja dan mengucapkan terima kasih kepada Cawangan yg menyokong saya.

Anonymous said...

Don't bullshit la sdr gulam. Sdr azniee ialah calon yang akan memimpin barisan akan datang. Kenapa mesti nk dgr atau amanat terakhir mantan ketua pemuda tu.Dia kenalah tnjk kewibawaan dia sbgi calon. Mana stand dia? Mana maruah dia bila dollah declare masa penyerahan watikah? Apa dh jd dgn janji sdr azniee pd dato' Mukhriz? Mengaku jelah yg sdr Azniee tu kena control. Lagi satu, Saya perhatikan yg sdr Ghulam ni byk idea, blh lah dikategorikan genius, tapi klu setakat jaguh kampung nk bt apa! baik jgn terlibat terus. Buang masa beb...
P/S:Selamat bersidang kpd para perwakilan. Pilih lah calon yg betul2 layak yang mampu menyuarakan suara akar umbi keperingkat atasan. Jgn memilih disebabkan kena "beli".

Anonymous said...

steady laahhh bro yang kat atas nih...... macam desprate jer nih....

al maklom.. lahh.... bak kata agil pukul berapa pon saya boleh jumpa... hallo saja... :)

hull laaaahhh lebih skett... KJ bawak kontena tuh...


from

( Don't Bullshit )
saya yang nak beli saper nih..??

memalu plak nak kata bawak KJ

Anonymous said...

apela kate azni bg duit...

abis tu amiludin latif bg rm200 tu bkn duit ke????

Anonymous said...

kpd Sdr Che Long

Adakh TR,SP,KC dan LR satu fantasi?Telah t'bukti sememangnya ini adalah benar belaka.Untuk pengajaran jgn lah kita hanya b'cerita tentang buruk org shj.Kerana perkara2 ini lah yg menyumbang kepada kekalahan kem Sdr Amir.

Anonymous said...

Akhirnya sudah terbukti apa yang di mahukan oleh perwakilan dengan dan telah menentukan keputusannya.

saya mengucapkan tahniah kepada perwakilan yang hadir.. dan membuat keputusan yang tepat

kepada yang kalah kuat kan semangat kita hanya bertanding dalam keluarga jangan pigirkan diri anda.. rapatkan semula barisan kerana terlalu banyak agenda harus kiter teruskan kerana
kita harus menang pilihanraya semula dibahagian batu.matlamat dan hala tuju umno..

kepada yang menang selepas ini satu tanggungjawap yang berat harus dipikul tanggung anda dibarisan ketua naib ketua dan barisan AJK memikul tanggungjawab bersama untuk menyatu padu kan seluruh pemuda batu di dalam bahagian batu..

Anonymous said...

Syabas kepada hazreena..kerana menang dalam mempertahankan jawatan sebagai ketua pu3 batu buat kali 2..tahniah saya ucapkan...
berikan pembaharuan dalam pu3 bhgn batu..tahniah juga kepada naib pu3 amy..syabas pd anda.jangan gaduh2 n bersengketa bila mengemudi bahtera pu3 bahagian batu yang baru...
SYABAS KEPADA AJK DAN G2!

ALL THE BEST TO U ALL...

Anonymous said...

aslkm dato yusof yg tengah mengigil tido tak lena makan tak lalu bila 3 sayap telah selesai bermeeting.itulah petunjuk dari allah swt kepada dato yusof yg telah huru harakan 3 sayap....dapat balasan balik dato yusof....dato yusof suka laga-lagakan org melayu yg beragama islam...dia ingat dia tuhan nak tentukan org dia dalam sayap malang sungguh allah swt telah memberi isyarat supaya dato yusof byk2 bertaubat bersama2 bendahari yang gilakan chombi,ketua penerangan yang gilakan chombi juga ke??????dato suka sape pulak???tanyalah diri sendiri dato yusof>>>>>....betul ke dato duit dah byk habis taja pemuda dan puteri utk tumbangkan aznie dan Hazreena????siapa yg tumbang dato????betul ke amir dan Chombi yg gelak besar dapat habis duit dato yusof?????kesian dato yusof!!!!malang dato yusof...lain kali jgn jolok tebuan yg sedang tido!!!!!taubatlah dato.....allah sentiasa bersama org yg benar.....bagi amir tahniah atas kekalahan ke2....bagi chombi tahniah atas kekalahan yang memalukan.....hj.mokthar jadi manusia jgn jadi binatang yang rakus....


-zam zam alakazam-

Anonymous said...

aslkm dato yusof yg tengah mengigil tido tak lena makan tak lalu bila 3 sayap telah selesai bermeeting.itulah petunjuk dari allah swt kepada dato yusof yg telah huru harakan 3 sayap....dapat balasan balik dato yusof....dato yusof suka laga-lagakan org melayu yg beragama islam...dia ingat dia tuhan nak tentukan org dia dalam sayap malang sungguh allah swt telah memberi isyarat supaya dato yusof byk2 bertaubat bersama2 bendahari yang gilakan chombi,ketua penerangan yang gilakan chombi juga ke??????dato suka sape pulak???tanyalah diri sendiri dato yusof>>>>>....betul ke dato duit dah byk habis taja pemuda dan puteri utk tumbangkan aznie dan Hazreena????siapa yg tumbang dato????betul ke amir dan Chombi yg gelak besar dapat habis duit dato yusof?????kesian dato yusof!!!!malang dato yusof...lain kali jgn jolok tebuan yg sedang tido!!!!!taubatlah dato.....allah sentiasa bersama org yg benar.....bagi amir tahniah atas kekalahan ke2....bagi chombi tahniah atas kekalahan yang memalukan.....hj.mokthar jadi manusia jgn jadi binatang yang rakus....


-zam zam alakazam-

Anonymous said...

SALAM,
alhamdulillah kesemua sayap telah selamat menjalankan amanat masing2.
saya cuma ingin mencelah dari hal pu3 sahaja. pada hemat saya kekalahan chombie sebanyak 2 undi bukanlah kekalahan yang memalukan, pada saya kemenangan hazreena adalah kemenangan yang memalukan.
cuba kita perhatikan dari pengerusi tetap hinggalah senarai ajk yang menang boleh dikatakan 2/3 adalah dari barisan yang chombi tonjolkan. pada saya hazreena bertanding hanya untuk kepentingan peribadi semata2 bukannya meletakkan kepentingan semua pihak. bolehkah dia bekerja dgn amy yang di 'tendangnya' sbl ini. macam mana pulak dgn lis, ainor, dan ramai lagi.
cuba kita renungkan..........

sufi

Anonymous said...

kpd Hj Mokhtar....

Allah bersama org2 yg benar..jgn anda bersikap PHD (penghasut,hasad,dengki)..Allah akn tunjuk kan jalan kebenaran kepada anda..peringatan kpd anda kita tidak selalu di atas..jd 'renung renung kan lah dan selamat beramal'...

Kpd Pemuda Umno Tmn Melewar,

selepas ketiga tiga sayap bersidang insyaallah nmpk ada nye sinar yg akn menyuluhi kawasan saudara2..jika rentak ini dapat di terus kan insyaallah nescaya pemuda tmn melewar tidak akn di sisih kan dan kami akn m'bantu saudara dalam ape jua keadaan kerana kami faham situasi saudara2 di tmn melewar (faktor KC & TKC)..


Kepda Sdr Mohd Nizham KP Tmn Melewar,

Kami lihat anda sbg seorang yg b'potensi.walau pn anda masih baru didlm politik Batu ttp kematangan anda dpt kami lihat.Syabas!!anda m'punyai pendirian tg teguh..Diharap kan sdr KP Batu kita dapat menyerapkan sdr M Nizham ke dlm barisan AJK kerana kita dapat melihat potensi dan bakatnya.

Anonymous said...

Assalamualaikum....

ape yg dapat dsimpulkan dr keputusan pemilihan pu3 batu yg lps... kt mendpat 1 keputusan yg sama rata n sama berat... cuma bagaimana kt hendak membentuk pu3 itu sdiri... sy amat yakin dgn keputusan kali ini dpt membawa pu3 ke arah yg lbh mantap...

yg lps kt biarkan terlepas... cuma utk chombi... renungkan kembali langkah n percakapan mu itu.... jadi la lebih matang dlm bkempen.... jgn mengajar utk kwn mkn kwn dlm bkempen... terlampau sedih utk dikenangkan... renungkan...

utk rakan2 yg lain, tempoh berkempen utk pu3 batu sudah selesai.... yg mane tersilap langkah atau kata2 elok la kt saling bermaafan.... lagi pun kt masih didalam suasana hari raya...

khas utk kak haz n amy,
ada satu kepercayaan yg perlu anda selesaikan, satu kepercayaan yg di AMANAHKAN untk anda berdua jalankan.... buangkan sikap n sifat yg negatif dlm diri anda berdua, insyallah Allah akan membantu kt menjadi lebih Amanah n bertanggungjawab...

kami adik beradik pu3 yg lain terlampau gembira apabila kt sudah selesai bermesyuarat ni... tak sabar menunggu prog pertama pu3...
salam bersatu....

sayangi pu3 batu.......

Anonymous said...

sy sokong dgn saudari di atas ni..kita lupakan sengketa yg mcm2 berlaku sebelum bertanding.jangan la ada PHD dlm diri kita lg...utk memajukan pu3 batu...kepada pemimpin yg baru menang dalam bertanding..satukan lah kembali pu3 batu yg terpinggir dan dpinggirkan ni...yg 'dtendang' dan 'diaibkan' ni...beri la sokong padu kepada pemimpin anda...

Anonymous said...

Salam Perjuangan,

Kepada para blogger yg budiman,

Pagi Ahad 19/10/2008, doa yang dipohon dari Allah SWT untuk memohon kejayaan yang diketuai oleh Sdr Ahmad Badli Badaruddin sebelum memasuki dewan persidangan termakbul. Syukur dengan lafaz Alhamdullilah, selesai sudah “pertarungan saudara or civil war” bagi sayap Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu dan semuanya sedia maklum barisan yang dibawa dan mampu membawa arus perubahan (Insya-Allah) di dalam Pemuda UMNO Batu yang ditunjangi oleh Sdr Azniee Abdullah dan sahabat beliau Sdr Sariful Akmar Mokhtar “aka” Bob telah berjaya didalam pertarungan ini dan yang menariknya bahawasanya amalan demokrasi di dalam UMNO itu subur dan terus menyubur. Saya juga turut tumpang gembira dan bangga kerana anak jati Rumah Pangsa PKNS Jln Kuching telah mencipta sejarah tersendiri kerana lahirnya pemimpin muda yang mempunyai semangat kemelayuan dan UMNOnya yang tinggi akan menerajui kepimpinan diperingkat Bahagian.

Menyentuh pertarungan ini, saya tertarik dengan kata-kata Sdr Azniee Abdullah yang pernah terdengar di dalam salah satu perjumpaan atau mesyuarat bersama anggota jenteranya iaitu kata-kata yang dipinjam dari Panglima perang Islam yg terunggul Khalid Ibnu Walid kepada para pejuangnya yang berbunyi “Semasa menghadapi dan bertempur di dalam peperangan hendaklah kamu bertarung (berjihad) seperti kamu hendak kalah atau mati, nescaya kamu akan beroleh kemenangan”

Nampaknya kata-kata ini adalah terbukti benar dan menjadi kenyataan. Seperti diduga dan walaupun mendapat percalonan yang lebih banyak dari pesaing beliau (24 caw vs 18 caw) ini bukannya satu petunjuk atau “comfort zone” untuk barisan yang dibawa oleh Sdr Azniee mengambil jalan mudah atau tidak perlu berusaha untuk kemenangan mutlak. Kata-kata itu telah menjadi inspirasi kepada barisan Sdr Azniee yang telah bergerak secara sistematik atau mengembleng sepenuh tenaga dan idea di dalam memastikan apa yang ingin dicapai tercapai. Barisan Sdr Azniee sedar bahawasanya barisan ini “berkedudukan menentang arus” dan bukannya satu perkara mudah untuk mendapatkan kemenangan dan secara jujur di dalam perkiraan peratus ianya berkedudukan 50:50 dan kadang kala berada di ambang kekalahan.

Saya yakin selain kata-kata hikmat ini, pendekatan dan kematangan di dalam berpolitik di dalam kem barisan Sdr Azniee amat terserlah yang mana tidak pernah memburukkan pihak lawan, menabur fitnah melalui sms dan blog, menggunakan media untuk berkempen yg mana di larang oleh Perlembangaan parti, memberikan “chai” palsu dan sebagainya mungkin telah banyak membantu di dalam penilaian dan pemerhatian para perwakilan yang telah sama-sama bersidang dan membuat keputusan pemilihan kali ini. Saya percaya bahawasanya para perwakilan bukannya terdiri dari golongan yang bodoh atau dungu. SYABAS diucapkan kepada majoriti para perwakilan kerana anda telah memilih dan mempercayai Sdr Azniee dan barisannya untuk memimpin dan menentukan halatuju Pemuda Batu selepas ini. Saya amat percaya dan yakin mereka mampu membawa Pemuda Batu ke tahap yang lebih tinggi kerana dilihat hampir 80% barisan ini adalah dikalangan muka dan darah baru.

Berbalik kepada barisan AJK yang terpilih, TAHNIAH diucapkan kepada anda semua, kata-kata saya hanya cuma 3 perkataan sahaja iaitu “ BERUBAH, BEKERJA DAN BERKHIDMAT ”. Ingat tanggungjawab yang telah diberikan dan jalankan dengan penuh tawadduk, amanah dan komited dan anggaplah segalanya sebagai pengorbanan berprinsipkan “fardhu kifayah” dan “fisabillah”. Menempelak kata-kata semasa berkempen dari pesaing/lawan anda, kita bukannya hendakkan benih baru untuk ditanam untuk dijadikan pokok yang tidak pasti kesudahannya samada hidup atau mati tetapi yang hanya kita perlukan adalah anda semua yang diibarat sebagai “air dan baja” untuk menyelamat dan menyuburkan pokok yang telah lama ditanam oleh pemimpin terdahulu.

Kepada sahabat saya Sdr Azniee dan Sdr Sariful Akmar, pesan saya hanya satu iaitu tugas berat yang digalas bukan persoalannya tetapi berapa lama tugas berat ini mampu dipikul oleh anda berdua? Adakah anda mampu bertahan sehari, seminggu, sebulan, setahun atau sepenggal itulah persoalannya? kerana pesaing anda, Ketua Pemuda dan ahli –ahli Cawangan, bakal para perwakilan akan menilai di atas keberkesanan dan kualiti kepimpinan anda berdua. Oleh itu, bersiap sedia untuk diadili semula.

Kepada yang tewas di dalam pertarungan ini, mereka perlu bersikap rasional dan menerima dengan hati terbuka bahawasanya kita semua hanya mampu merancang tetapi hanya Allah SWT yang menentukan, segala-galanya telah tertulis di Luh Mahfuz. Pinta saya hanya satu, mustakimah barisan kita semula untuk menghadapi pertarungan yang lebih sengit dan mencabar iaitu PRU13 dan berilah peluang kepada kepada Sdr Azniee dan barisannya menjalankan tanggungjawab mereka sepenuhnya dan sebagai ahli parti kita perlu hormati keputusan majoriti yang mana juga sebahagian tuntutan di dalam ajaran Islam ketika bersembahyang iaitu hendaklah kita berimankan bersama makmum yang majoriti bilangannya.

Bagi saya, pemilihan kali ini amat berguna, memberi pengalaman dan pengajaran baru kepada saya tentang asam garam, sepak terajang, kawan dan lawan di dalam konteks politik. Inilah sebenarnya “harta yang tidak ternilai” yang saya cari selama ini iaitu ilmu dan pengalamannya bukannya semata mata jawatan untuk saya terus berjuang memartabatkan agenda UMNO, Melayu dan Islam. Sekian terima kasih.

GULAM MUSZAFFAR HJ GULAM MUSTAKIM

P/s; Sebak ketika menyanyikan lagu “Bersatu, Berkhidmat, Bersetia” ketika persidangan pemuda berlangsung. Sesungguhnya air mata saya menitik tanpa disedari kerana memikirkan apa kesudahannya parti UMNO, Melayu dan Islam selepas ini.

Anonymous said...

KEPADA SDR.GULAM MUSZAFFAR HJ GULAM MUSTAKIM SEBELUM ANDA MENILAI SESEORANG PERNAHKAH ANDA TERFIKIR APA YANG TELAH ANDA SUMBANGKAN PADA UMNO BATU SEPANJANG PENGLIBATAN ANDA SELAMA INI. JANGANLAH DOK KATA ORG NI BETUL ATAU SALAH MENTANG2LAH ANDA DIBARISAN YAHYA MAT GHANI TAPI SEDARLAH SEPANJANG YG SAYA KENAL DGN YAHYA MAT GHANI BAK KATA ORG2 MELAYU 'HABIS MADU SEPAH DIBUANG' ITULAH YG ANDA2 SEMUA AKAN TENGOK LIHAT NILAIKAN SEANDAINYA YMG BERKUASA.....SEMUA INDAH KABAR DARI RUPA....

norhisham said...

Salam Perjuangan,

After the dust had settled ...

I received countless SMSes and phone calls last Sunday evening regarding the "Battle of Batu".
Senders/Callers were split into well-wishers (mostly family and friends outside Batu ... inclusive of PAS and PKR dudes) and contestants from both sides,
but the objective and concerns still remains, and circling around the MALAYS SURVIVAL.

I planned to write this for quite sometime,
but afraid that it will mislead into campaigning using blogs and violating the UMNO MT's instructions (on guidelines for candidates and campaigning)
It was an audacity for me, to contest for the AJK post last Sunday when all odds are against me.
So, for those who cast on no. 38 last Sunday, I really appreciate your supports, the vote still counts and always be there en mi corazon .
It is a bitter sweet experience, a story that deserved a chapter if somebody writes my biography someday.
Without these, our paths will not crossing each others. At least these bring in some impact, and I know more people and have more friends in Batu now.

Reminiscing Vince Papale and fictional comeback kid Rocky,
you will only appreciate winning after you taste losing , it was very worth it to try.

Friends,
We choose the path of be here and do something;
at the moment when most of us decided to be just a so called "innocent bystander" and blaming things.
There wasn't any winning or losing last Sunday,
it is UMNO that will WIN or LOSE for the next 3 or 4 years to come.
If the freshly elected office-bearers decided to honor our sacred party with virtues and values,
and have thoughts on reclaiming the dreams of UMNO founding fathers,
then all of us is THE WINNER,
but if they decided to prioritize on their own personal agenda,
the big "L" then will be written on our foreheads,

Just like Patek Phillip, nobody owns UMNO, we are just taking care of it for the next generation.
(or could be for the next office bearers)
So, our sole purpose must be to ensure that UMNO is here and relevant for generations to come.
Please do not stop asking yourself: WHAT IS YOUR PLACE IN HISTORY?

Let not stop here, the journey just begin ...

Best Regards,
Norhisham Abdul Mutalib
Naib Ketua
Pemuda UMNO KBC, BATU WP

Anonymous said...

YA. SETUJU.

KALAU LAH MEREKA FAHAM.

TOLONG TULIS DLM BAHASA MELAYU. RASA2NYA RAMAI TAK FAHAM.

Anonymous said...

aku ada pilih 38. walaupun tak ada dalam cai

jangan kecewa. cuba lagi.

harapnya yang tak faham bahasa inggeris bukan ajk pemuda yang menang.

malu jadi umno

Anonymous said...

kepada korang semua warga batu jgnlah asyik nk bertelagah je yg menang buatlah kerja yg sepatutnya jgn dah dapat jawatan dah masyuk kau tinggal org2 melayu kat batu ni merempat plak ok........akhir kata dua kerat pantun daun selasih takkan layu terima kasih thank you assalammualaikum

Anonymous said...

salam....Satu Bhg Tahu yang wakil G2 pemuda yang tarik diri terima habuan RM 5000.Ape cite....ni.Perjuangan ape ni?.Badli....mintak pencalunan,dapat peluang tolak pula.Kalau dah dapat tu ulur ler cikit......buat tak paham lakkkk.

Anonymous said...

warga batu ingat sikit dengan abas...tu penyamun besar.Dulu masa jadi ketua pemuda sapu pasar borong,lepas ni jual bhg batu pula nanti.Kalau dah terjual nanti baru nyesal.

Anonymous said...

HA.HA.HA KALAU DAH TAU YANG ABAS TU PENGANYAK & PENYAMUN BESAR TAPI WHY ORANG2 BATU NIE TAK CELIK MATA MASIH NAK BUAT2 SIMPATI LAGI SANGGUP JUAL MARUAH DIBELI DENGAN WANG RINGGIT ITU PASAL MAKA PEMUDA BATU CALONKAN KHIR TOYO ABAS DAH KENYANG DAPAT DUIT DARI KT KENALAH CALON KT JADI KETUA PEMUDA UMNO SATU BHG BATU DAH TAU LEBIH2 LAGI PENGIKUT SETIA ABAS. TAK TAULAH KALAU ABAS SENDIRI TAK DECLARE KAT HAMPA SEMUA, DIA HULUR HAMPA SAMBAR DAN SAMA MACAM CERITA 3 ABDUL PENGANYAK LAWAN PENYAMUN....FIKIR2KANLAH SEBELUM BHG BATU NIE TERGADAI.....

Anonymous said...

perlulah ingat bahawa semua barisan amir sokong percalonan khir toyo..so samsuri macam mana kata kau nak mukhriz!!!sapa yang dapat duit dan sape yang gigit jari...kalau tak tahu jangan main hentam cakap aje..malulah jadi ketua pai nangis nangis.pemuda mesti garang..kalau dah tahu dia penyangak masa jadi ketua,kenapa nak diangkat orang yang macam ini.pikir la beb..yang pasti aku selaku pemuda di barisan amir agak kecewa dengan permainan amir yang mengatakan sokong mukhriz dan akhirnya bagi kat khir toyo...sapa la punya plan ni ek..aku dengar dekat 200k dapat untuk sapa yang undi dan calon khir toyo..???jawab lah!!!

Anonymous said...

assalammualaikum semua sahabat seperjuangan

terlebih dahulu saya mengucapkan ribuan terimakasih diatas sokongan anda mengundi aznie bob saya dan barisannya..saya rasa teharu diatas kesetian sahabat2 hari itu tidak dapat dinafikan..

janganlah sahabat risau kerana saya yakin dan percaya saya boleh menilai siapa yang boleh menerajui pergerakan pemuda umno malaysia.dan saya rasa ramai yang telah tau saya menyokong siapa.

untuk menjawap soalan Anonymous diatas seperti berikut :-

salam....Satu Bhg Tahu yang wakil G2 pemuda yang tarik diri terima habuan RM 5000.Ape cite....ni.Perjuangan ape ni?.Badli....mintak pencalunan,dapat peluang tolak pula.Kalau dah dapat tu ulur ler cikit......buat tak paham lakkkk.

jawapan:

apa yang anda persoalkan ada lah fitnah semata mata tiada kompromi wang berlaku.diantara kami semua..dan untuk makluman tuan..ini adalah keputusan semua dibarisan aznie.untuk mencapai tujuan dan matlamat.

udah udah lahh 2 dari mula kempen fitnah n mengata orang dah habis pertandingan pemuda bahagian pon
ada lagi fitnah n mengata.bebawaklah BERUBAH.

apa yang paling penting sekarang melaksanakan tangungjawap memasing sebagai ahli umno..


wasalam

IJOY

Anonymous said...

HEBAT-HEBAT SUNGGUH BHG BATU INI. MAKIN PANAS MENANTIKAN 1 NOV INI. SAYA DIFAHAM & DIMAKLUMKAN DI PIHAK LAWAN YANG MENAWARKAN DIRI BERTANDING BAGI MEREBUT KETUA BHG BATU INI SEMAKIN HARI HEBAT MENABURKAN WANG RINGGIT PADA PARA PERWAKILAN. SEMUA PERWAKILAN TERMASUKLAH DIPIHAK DATUK YUSOF PUN DIA KEBAS SANGGUP MEMBUAT KERJA YANG TAK BERMARUAH INI....TAK TAKUT DOSA KE?????? INGATLAH SEANDAINYA DIRI KITA INI BAGUS HEBAT TAK PERLU DENGAN MENABURKAN WANG RINGGIT (RUGILAH PD ORG YANG MEMBERIKAN WANG PD ABAS) BIARLAH KALAU NAK JADI KETUA TU HENDAKLAH IKHLAS JUJUR AMANAH SENATIASA BERMUASABAH DIRI BANTULAH PADA YANG MEMERLUKAN. INI TIDAK ASYIK NAK BERSERONOK..MAKAN DIHOTEL2 LIMA BINTANG SEDANGKAN ADA SEGELINTIR AHLI2 UMNO TKP2 MASIH LAGI ADA YANG SUSAH JGN NAK KEJAR GLAMOUR SAJA... NAK JADI PEMIMPIN BUKANNYA UNTUK HARI INI SAJA MALAH UNTUK HARI2 MENDATANG. INGATLAH PADA KAMI2 TERUTAMA WARGA UMNO TKP2. DULU WARGA UMNO TKP2 PANGGIL ABAS - DATO, TAPI KINI HAIRAN PELIK BENAR RATA2 DITKP2 ATAU DIMANA2 SAJA BILA BERJUMPA DENGAN AHLI CAW2 LAIN SANGGUP BAHASKAN DIRI "ABANG, UNCLE" APA DAH JADI NI.. TAKUT KE NAK BAWA GELARAN "DATUK" YANG TAK SAH LAGI SAHIH TU..... SAJA SYORKAN AGAR MASA PERHIMPUNAN PERWAKILAN 1 NOV NIE ADALAH INSAN2 YANG BOLEH MEMBAHASKAN APA SEBENARNYA STATUS ABAS NI....

Anonymous said...

Salam....
Dijemput hadir keTaman Datu Senu malam esok untuk sembahyang Hajat dan menyampaikan peruntukan untuk perwakilan Caw ke Bhg sebanyak RM500.00,baki dari RM100.00 yang di beri di Quality Hotel 2 hari lalu oleh YB Datuk Yahya @ Abbas.Datang Jangan tak datang......

Anonymous said...

Tahniah perwakilan pemuda yang menang.Diharap jangan bawa beg plastik,bawalah guni.Apa dah jd perwakilan yg dipilih perwakilan Batu...Bapa penyamum kini anak dia pula jd penyangak.Apa dah jadi dengan dollah dan azni maseh bawa penyamun Batu.....?????.
Inilah kesilapan Pemuda yang paling MALANG.
MASYAALLAH...............

Anonymous said...

kenatipu lg.

kalau kau nak tau lah abas penyamun pon sampai kebawah rasa.
yang yusuf tu menyamun duit pilihanraya tu macam mana pulak kira.sekarang ni orang tak bodoh menilai.tak bodoh buat kira kira.

siapa kena tipu dan siapa yang tertipu.yusof hamid pon ada bagi duit apa..

Anonymous said...

salam,

ini lah orang melayu barudapat 500 dah bangga..tapi korang tak pikir plak nasib orang melayu sekarang.hak kita dah nak di rampas.kalaulah dengan 500 kita dah di perdaya, senang senang orang bangsa lain ambil hak kita..pikir lah ..pilih calon yang baik dan boleh bawa dan menjaga orang melayu..jangan asyik bawa karung guni jer..duit tak boleh bawa mati la beb.yang penting amalan kita..kau ingat dengan dapat 500 ratus bangga ker..pikir lah..harga nilai kita orang melayu hanya 500.00 ker..pikir la beb...melayu kearah kepupusan hak nya.kita sama sama lihat melayu akan terletak di kaki bangsa lain..

Anonymous said...

nak cakap toleh2....

batu mmg HEBAT!! ko baru tau ker?
ko ni nk cakap psl UMNO tkp2 ker penduduk tkp2??

klu ko nk cakap psl UMNO tkp2 mesti ko bukan ahli nya.... sbb ko tak tau pon ape aktiviti caw tu...ape panggilan pon ko susah hati nape? tn punya badan pon tak susah hati....

klu ko nk cakap psl penduduk tkp2 baik ko refer ngan pengerusi persatuan penduduk or pengerusi surau....
a.k.a kempen manager datok yusof....
yg ni paling HEBAT!!
buat solat hajat utk datok yusof mempergunakan jemaah penduduk situ...
buat jamuan hari raya tiap2 tahun tp mempergunakan persatuan NGO dlm tmn tu utk kepentingan politik dia... semua VIP table utk jemputan org politik kem dia.... bukan nk bmeraikan penduduk tu sdiri!!

cuba la ko klu nk jemput org politik ko buat la jamuan raya caw sdiri...tgk hebat tak hebat thn depan....

nk cakap pandang2....

Anonymous said...

siapa sebenarnya penyamun & penyangak

utk makluman semua di desa batu muda caw datuk yussof ada sebuah surau & sek agama yang boleh dikatakan uzur (bersebelah dewan datuk) allahamdulillah, setiap hari jumaat penuh dengan jemaah bersembahyang jumaat. surau tersebut telah diuruskan oleh barisan ahli jawatankuasa yang kebanyakannya ahli umno tmn batu muda (caw asal umno tmn itu) katanya ajk surau tu dah dapatkan peruntukan dan sumbangan untuk membuat surau baru, besar juga jumlah yg dah dapat. apabila perkara ini datuk yussof dapat tahu dia pun gunalah kuasa dia buat senarai ajk surau yg baru dan hantar kpd jawi, jadi jawi batalkan ajk surau yg lepas, jadi kumpulan datuk yussof dptlah berkuasa keatas surau tu. jadi apa yang boleh kita semua ambil iktibar disini adalah kerana duit peruntukan dah ada surau dan ajknya yg lama pun jadi mangsa. kumpulan lain yg susah2 pi cari dana, kumpulan datuk yusuf lah yang dapat rampas. jadi lu fikirlah sendiri, siapa penyamun dan penyangak yang sebenar-benarnya.

Anonymous said...

jika tak tahu apa2 tentang surau kat tamn batu muda jgn ckp byk. ajk lama diberi masa 20 tahun tapi tak mampu buat apa2 so kami ambil alih. lebih baik tanya kat jawi jgn tanya bekas ajk surau. cuba tanya tuan haji alias kenapa dia tidak mahu jumpa datuk yusoff minta sokongan. sebab dia malu, itu je. lepas tu dia canang datuk yusoff ambil alih kuasa. sakit hati beb

Anonymous said...

jadi???? bila dah ambil alih ni dah ada perubahan ker? nmpk mcm sama jerrrr....

Anonymous said...

kalau datuk yusoff dan saudara dah tahu ajk lama dah ambil masa 20 tahun untuk buat surau baru kenapa sekarang baru nak ambil alih, sepatutnya 2 @ 3 tahun lepas lagi dah diambil.

Anonymous said...

TAHNIAH PD DATUK YUSOF YG BERJAYA MENGEKALKAN KETUA BHG BATU. HEBAT SUNGGUH PERCATURAN ABAS,HJ.ISMAIL DAN BADA....JUGA DIINGATKAN PD DATUK YUSOF BAHAWA SELAMA INI ORG2 YANG SETIA DGN DATUK TELAH DIBELI DGN WANG RINGGIT JUGA PD SDR BADA ADA HATI NAK G7 - DISEBABKAN DIALAH MAKA SEMUANYA INI TERJADI. UNTUK PENGETAHUAN DATUK BADA TU IBARAT API DALAM SEKAM DEPAN DATUK BAIK MENYOKONG TAPI DIA DAN ANAKNYA SENDIRIPUN TAK MENYOKONG. NASIHAT KAMI SUPAYA DATUK LEBIH PERLU BERHATI2 LAGI SELEPAS INI. DATUK YUSOF KENA TEGAS DALAM APA KEPUTUSAN PUN. LANTIK & PILIHLAH ORG YANG BETUL2 SETIA TANPA MENGHARAPKAN APA2 GANJARAN. TAK SANGKA ORG YANG SELALU PONTENG KERJA LEBIH2 LAGI DGN KERAJAAN BOLEH MENANG DAN YG LEBIH MENGHAIRANKAN LAGI SDR HASSAN YG MENDPT BANTUAN DARI BAITULMAL PUN BOLEH MENANG SBG NAIB TIMBALAN APALAN ORG2 BATU NI NAK DIKATA BUTA NAMPAK, NAK DIKATAKAN TULI DENGAR, NAK DIKATAKAN BODOH PANDAI RAMAI ORG2 BATU NI YG TERPELAJAR TAPI HAMPEE TERPRLAJAR TAIK KUCING...APA SDR HASSAN TU BOLEH MEMBANTU KITA SEDANG DIRINYA PUN DIBATU OLEH KERAJAAN LAGI...BETUL2LAH ORG2 BATU NI TAK PEKA DGN KEADAAN SEKELILING. TAPI APA2 KITA TUNGGU DAN LIHAT APAKAH BARISAN YG BARU NI NANTI BOLEH MEMBANTU DAN MENAIKAN NAMA UMNO BATU SEHEBAT ZAMAN AZMAN ATAR. RASANYA PILIHANRAYA AKAN DATANG TAK ADALAH LAGI KITA DENGAR YANG MAKAN DUIT PILIHANRAYA SEBAB SEMUA AJK BARISAN SEMUANYA ORG2 YANG ASYIK DOK TANYA MANA DIA DUIT PILIHANRAYA..AWATLAH HAMPA2 SEMUANYA SANGGUP BERTUANKAN WANG RINGGIT BANYAK MANA DAPAT SEKALI PUN PASTI TAK CUKUP JGNLAH SAMPAI ANAK CUCU KITA PUN NAK MAKAN DUIT TAK HALAL....FIKIR2KANLAH...

Anonymous said...

nak tanya marah betul pada org "nak cakap toleh2"

apa korang tak datang ke masa majlis tu... marah sgt kat peng penduduk, peng surau kalau korang rajin kesurau menghadiri majlis walimatulurus atau menziarah kematian korang pasti boleh tengok org2 mana yang uruskan.... apa korang tak takut mati ke.. dah tau sapa nak datang nak solat jenazah..

org yang marah tu rasa2nya temanlah tak pernah nak ambil tau semua ni. kalau dah kena batang hidung sendiri barulah nak cari depa2 ni. bila nak buat kenduri kahwin/tahlil/doa selamat barulah nak nampak muka kat surau???? apa ni betul juga ustaz cakap bila ada kepenting baru nak tunjuk muka.. orang beginikah yang kita inginkan... pada orang "nak cakap toleh2" kalau berani bersualah muka dengan peng penduduk / peng surau cadangkan apa yang terbuku di hati.. jgn nak hentam keromo saja... atau pun awak ni bukan ahli penduduk TKP2...