Monday, October 6, 2008

BERTANDING ATAU TIDAK ? PAK LAH UMUM ESOK ATAU LUSA ! AKAN ADA KEJUTAN BERITA LAIN ?

KUALA LUMPUR -- Menjelang 3 hari lagi bermulanya mesyuarat bahagian pada 9 Oktober, Datuk Seri Abdullah dijangka akan mengumumkan hasratnya untuk bertanding jawatan Presiden UMNO ataupun tidak ESOK ataupun selewat - lewatnya lusa ini ( Rabu ).
Sepertimana yang kita sedia maklum, semua tumpuan negara kini tertumpu kearah keputusan Pak Lah selaku Perdana Menteri mengenai hasratnya dan juga ketetapanya.Beliau juga dijangka akan mengadakan pertemuan dengan Ketua - Ketua parti komponen BN dalam masa sehari dua ini untuk menerangkan beberapa isu termasuk Peralihan Kuasa yang kini telah diawalkan. " Saya akan umumkan hasrat saya esok ataupun lusa.Saya juga berharap dapat berjumpa dengan pemimpin - pemimpin parti komponen BN pada hari rabu ini ", katanya kepada pemberita hari ini. Sementara itu, difahamkan, Pak Lah akan mengumumkan keputusanya selepas mengadakan pertemuan dengan BN rabu ini. Apakah keputusan Pak Lah ? Walaupun ramai pihak sudah meramalkan Pak Lah tidak akan bertanding tetapi akan adakah keputusan mengejutkan yang lain ? Kita tunggu dan lihat !

16 comments:

sarah said...

Salam.

Pemimpin datang dan pergi, tetapi yg tinggal sebagai ahli masih perlu dibela dengan seikhlasnya.

Pemimpin yang membawa hala tuju yang benar adalah pemimpin yang memimpin untuk bangsanya sendiri dan bukannya poket sendiri.

ikhlas, saarah hj ali bashah.

komen blog saya, jangan amalkan "pass the baton for true leadership"

http://www.saarahali.blogspot.com

Anonymous said...

Pak lah why don't u stay!Don't make any important decisions yet.We want u u stay remain as Umno Presiden.Stil Long time to Go.
Please stay!

Anonymous said...

Pak lah don't make any drastic decision yet.V the non malays would love u to b our PM.
U r the only PM whom gives post to PPP n Gerakan leaders Cabinet post eventhough they lost in the general election.
Thank U Sir!
Hope U wil Consider.

Anonymous said...

Kami mahu kepemimpinan Pak lah.
Pak lah belum cukup kami rasa pak lah sebagai Pm

Anonymous said...

freebird/paddington and shami: u guys sound like coming from a machinery to flood the blogs with the +ve vibe abt Pak Lah..strange to hear u want more of him..can u tell us what more u want from him?

azlin

Anonymous said...

V Want Pak Lah.
Pak Lah s a very strong leader how many obstacles hes facing yet he s calm not some senior veteran umno leaders whom s just critising him.

There are other some leaders who willing to grap opportunity only for self interest n personal growth.
Only five years Pak lah s our PM,
much time need to b given to him.
From 5 years he have done a lot for the rakyat look into our budget recently Civil servants were given pay rise n etc.
Just can't blame him solely for the barisan lost in some cities.
Political Tsunami hit mostly the other bn component parties like Mic,Gerakan n MCA.
Yet Umno s stil so strong!

Pak lah s not as vocal as our previous leaders.Pak lah s trying to bring rakyat friendly govt n very open reform.
But too sad to say evertime he came up with something new he s being booed by Tun Dr.Mahathir.
First step he may start but b4 he goes to another Tun Already concludes the ending Howlah!

Don't B Too emotional!

Anonymous said...

dijangkakan Pak lah akan bertanding untuk mengekalkan kedudukannya sebagai parti presiden!
semoga berjaya!

Anonymous said...

There has never been a more unpopular PM (and family) as Pak Lah. For all his good intentions he remains a decent man trying his best to make things work. Unfortunately, he is not what the country needs in these trying times. Go quietly into the good night, sir.

Anonymous said...

Puppet Govt ....Queen control Govt!
There wil b puppet govt on the surface may look like wayang kulit where they wil b Pm and his cabinet.But those who wil b making the decisions wil b his queen.

We want a smooth power transition!Remain as per agreed ealier power transition until 2010.
So Pak Lah don't quit!
We don't want a queen control govt.

Anonymous said...

Ye lar... which one better? Puppet govt vs. Queen Control govt?? Puppet depends on the puppet masters - if they are ok,puppet will be OK. Queen control govt depends on the Queen AND NOBODY has anything nice to say about the QUEEN.
Scary....pls hide all the C4:)

pistolair said...

Rosmah Bakal Perdana Menteri Malaysia? – Bahagian Satu: Belanja Lumayan, Anak Suami Tak Dilayan

Sebelum rakyat dan ahli-ahli UMNO memberi sokongan kepada Dato' Seri Najib Tun Razak sebagai Presiden Parti dan Perdana Menteri negara, wajarlah tingkahlaku dan dosa anak Perdana Menteri kedua Malaysia ini diselidiki sepenuhnya. Tolak ketepi dahulu kebarangkalian pengbabitannya dengan pembunuhan ngeri Altantuya Sharibuu yang mengaibkan kerajaan Malaysia di mata dunia. Imbasan ringkas sejarah busuk Najib dan isterinya Rosmah sudah cukup untuk mengajar kita betapa bahaya parti dan negara jatuh ke tangan gandingan suami-isteri (atau lebih sesuai, ISTERI-suami) ini.

Belum sempat keperitan hati keluarga mangsa-mangsa Helikopter Nuri diubati, kronisme dan nepotisme Najib-Rosmah terserlah dengan penggantian Nuri dengan Eurocopter, meskipun ia merupakan model paling mahal sejauh 25% dan tidak diuji medan perang. Mengapa Najib sewaktu menjadi Menteri Pertahanan sekian lama enggan memeterai perjanjian untuk Sikorsky Blackhawk yang jauh lebih murah dan mempunyai rekod cemerlang di zon-zon perang?

Jawapannya datang dalam bentuk seorang adik bernama Nazim Razak yang muncul berkecimpung dalam isu-isu pertahanan negara sungguhpun merupakan seorang arkitek. Dengan rangkaian luasnya dengan pencipta-pencipta Eurocopter, Nazimlah sebenarnya yang menandatangani perjanjian Eurocopter sekaligus meraih komisen besar sewaktu rakyat Malaysia sibuk memikirkan kos sara hidup yang kian meningkat.

Yang cukup membimbangkan kita, sebenarnya bukan Najib yang berkomplot langsung dengan adiknya Nazim dalam hal Eurocopter ini. Tetapi isterinya Rosmah, yang berkelakuan seperti wanita sihir atau "witch" dalam cerita kanak-kanak Inggeris! Rosmah cukup bijak; wanita durjana ini menghabiskan wang yang diberi Nazim, untuk bersuka ria di London. Siapa tak kenal Rosmah dan perangai borosnya itu di negara perantauan. Dalam satu kes, cukai-tambah-nilai sahaja dilaporkan oleh penguatkuasa di England sebanyak 50, 000 pound (sekitar RM350 000)! Jika cukainya yang tak sampai 20% pun sudah bernilai RM350 ribu bayangkanlah berapa tinggi nilai sebenar perbelanjaannya.

Tak cukup lagi dengan keborosan di kedai-kedai mewah di London, Rosmah juga menghabiskan RM 500 ribu untuk pembedahan plastik dan botox di London tahun lepas. Jika tak percaya, lihat sajalah wajah wanita sihir itu dulu dan sekarang; mustahil cukup tempe di Malaysia ini!

Mungkin sikap Rosmah ini tidaklah memeranjatkan, jika kita lihat sejarahnya yang lampau. Sudahlah mencuri suami orang (Najib pada awalnya berkahwin dengan Tunku Puteri), Rosmah cuba sedaya upaya menghalang Najib untuk menghadiri majlis akad nikah anaknya sewaktu bersama Tunku Puteri, Nizar Najib bersama anak usahawan mahsyur dan bekas Exco Wanita UMNO Malaysia Dato' Maznah Hamid. Kuatnya pengaruh Rosmah ke atas suaminya, Najib hampir-hampir akur dengan saranan Rosmah untuk tidak ke majlis tersebut.

Setakat ini sahaja bahagian satu siri Rosmah Bakal Perdana Menteri Malaysia. Tiga isu yang dikupas setakat ini:

1) Perjanjian kronisme Eurocopter yang menguntungkan Rosmah
2) Perbelanjaan lumayan Rosmah di London (wang rakyat!!)
3) "Queen Control" hinggakan perkahwinan anak sah Najib pun tidak direstui

Anonymous said...

Congrats Azlin!
Pak lah has decided not contest n wil hand over to Najib next year!
Im so sad that Pak lah s leaving.

Anonymous said...

Ha..Ha..Ha...
Now u wil c the real battle in Umno s going to start!
Everybody now s hunger for popularity n power.
Wil c in the outcoming Umno election!

Anonymous said...

Gulai tempoyak ikan patin sudah mengalahkan nasi kandar Penang.
Walaupun bukan menjadi citarasa ahli umno sekarang tetapi lambat laun akan termashyur juga.

Kita akan tunggu dan lihat Nasi kandar Penang menjadi pilihan semua masyarakat Malaysia.Pasti suatu hari hari nanti Pemimpin dari Pulau mutiara kan menjadi orang 1 negara.
Diharap yang membaca akan memahami !

Anonymous said...

Kita akan menghadapi satu pergelutan di antara ahli umno tidak lama lagi.
Yang nak mengundi pun pasti terkeliru!

Anonymous said...

I agree with u Mani n pistolair.There wil a Queen control govt.
Hope the rest Wont follow this So called Queen To get things or to do shoppping from Harrods,Russell n Bromley.
U know people like them whom are selfish will go to places Like Selfridges n Harrods instead of Klcc n Pavilion.
Hope the govt wont Go Bankcrupt.