Thursday, October 16, 2008

PICC JADI GELANGGANG PERTANDINGAN PERSAINGAN KETUA PEMUDA PUTRAJAYA SABTU INI ; JAWATAN PEGAWAI KHAS JADI KAYU KEKUATAN ATAU KAYU TERGOLEK ?

KEMPEN SEMAKIN PANAS ; MACAM - MACAM CERITA KEDENGARAN......
TERKINI : Ketika detik - detik menghampiri pemilihan pagi esok, kempen - kempen semakin panas antara penyokong Zaki dan Tun Faizal.Macam - macam cerita kedengaran.Ada yang menyebut aliran kemasukan tunai semakin kuat dan juga kedengaran ada aktiviti " menculik" perwakilan untuk sementara waktu.Macam - macam yang kami dengar.Kami di Wilayahkini juga telah menerima beberapa emel , tetapi tidak dapat disiarkan demi menegakkan keadilan untuk kedua - dua calon.Bertandinglah secara sihat dan harmoni.Kami dengar akan berlaku kejutan ? Kita tunggu esok. Wilayahkini akan update dari masa ke semasa......
ANALISIS PEMUDA PUTRAJAYA- oleh WILAYAHkini
PUTRAJAYA -- Sabtu ini Pusat Persidangan Antarabangsa Putrajaya ( PICC ) bakal menyaksikan satu persaingan politik yang begitu sengit.Seramai 85 orang perwakilan akan menjadi saksi, bos serta bakal menentukan sipakah Ketua Pemuda UMNO Putrajaya yang baru yang dilabelkan sebagai persaingan dua Pegawai Khas yang berpengaruh?

Apakah Penyandang Ketua Pemuda sekarang Datuk Ahmad Zaki akan berjaya mempertahankan jawatanya ataupun tergelincir dengan arus politik UMNO yang semakin kuat sejak dua minggu lepas setelah Pak Lah mengumumkan tidak akan mempertahankan jawatanya. Jawatan Zaki sebagai Pegawai Khas kepada Perdana Menteri mungkin memberi banyak kelebihan dan kekuatan politik kepada Zaki sebelum ini tetapi apakah jawatan tersebut akan memperkukuhkan lagi karier politiknya selepas ini ataupun mematikan perjuangan politiknya?
Pemerhati politik juga sudah mula meramalkan dan mengulas masa depan Zaki selepas Pak Lah bersara tahun depan .
Pencabar Zaki juga bukan calang - calang orangnya. Tun Faizal Ismail yang juga merupakan Pegawai Khas Menteri Pelajaran dilihat sebagai seorang pemimpin pemuda yang menjadi perhatian dikancah pergerakan pemuda UMNO ketika ini , lebih - lebih lagi Tun Faizal mempunyai hubungan yang akrab dengan Ketua Pemuda Malaysia - Datuk Seri Hishamuddin.
Penampilan Tun Faizal untuk mencabar Zaki , bagaikan satu kejutan di Pemuda Putrajaya kerana beliau dikatakan hanya di lantik sebagai AJK Pemuda UMNO Putrajaya pada bulan April lepas.
Sementara itu ,Zaki yakin dapat mempertahankan jawatan Ketua Pemuda sekali lagi sepertimana tahun 2004 . Sila baca laporan -myMetro.
Pertembungan dua tokoh muda ini, bukan sahaja menjadi perhatian di Wilayah Persekutuan malah turut menjadi perhatian ramai pengamal politik UMNO di seluruh Malaysia.Ada pihak yang menyifatkan pertarungan ini sebagai pertandingan proksi antara team KJ dan Mukhriz Mahathir. Apakah Zaki akan berjaya mendapatkan pencalonan bagi Khairy Jamaluddin di bahagianya sendiri ataupun beliau akan dilambaikan " bye bye ?"
Kemelut politik Putrajaya turut mendapat sambutan yang diluar dugaan dimana dalam posting yang lepas, sehingga hari ini sebanyak 350 komen telah diterima - satu angka yang terbanyak di Wilayahkini .
Apakah akan terjadi Sabtu ini ? Apakah akan ada angin perubahan di Putrajaya kali ini ? Ataupun Putrajaya tetap akan menjadi kubu kuat Zaki untuk satu penggal lagi ? Wilayahkini juga dengar, sekiranya ditakdirkan Zaki menang, beliau menaruh harapan untuk menjadi Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan? Selamat Bersidang !

84 comments:

Anonymous said...

لسلام عليكم ورحمةالله وبركاته

(UNDILAH DATUK AHMAD ZAKI ZAHID)

Anonymous said...

لسلام عليكم ورحمةالله وبركاته

Sdr-Sdr Pemuda, Semoga Pemuda Putrajaya terus dicucuri rahmat dan dilindungi Allah S.W.T jua.Cerita yang saya akan memfitnah dan menganiaya orang orang adalah rekaan jahat mereka yang mahu menghancurkan Pemuda, Khususnya Pemuda Putrajaya.Saya dah minta kempen secara bersih dan jangan serang peribadi. Jnagan terpedaya dengan dakyah jahat ini. Timbang baik-baik kuasa di tangan Sdr-Sdr yang saya kasihi sekalian yang akan menetukan masa depan Pemuda Putrajaya . Insya' Allah.

Ikhlas Daripada Ahmad Zaki Zahid

(UNDILAH CALON KETUA PEMUDA NO 2 DATUK AHMAD ZAKI ZAHID)

Anonymous said...

Kami Pemuda caw bunga Tanjong Presint 16 dgn ini mengistiharkan akan menggundi Tun Faisal Ismail (01) sebagi Ketua Pemuda Umno Bahagian Putrajaya yang baru.

Anonymous said...

Lupa nak bagitau Tanjung takde perwakilan kecuali aziz halim.maknanya ini aziz halim la kot atau ade org teringin nak jadi perwakilan tanjung

Anonymous said...

Cograt Aziz Tanjong kerana anda seorang wakil daripada Pemuda Tanjong yang akan mengundi Datuk Zaki.

Anonymous said...

kalau kerja dengan pak lah pun tak boleh bantu pemuda putrajaya, macam mana nak bantu bila pak lah dah tak ada.

satu negara bencikan zaki dan tingkat 4. Ingatlah TUN M tinggalkan UMNO dalam keadaan kuat, tp tak sampai 5 tahun UMNO jad begitu lemah sebab polisi-polisi bodoh dan kenyataan2 flip flop yang zaki dan tingkat 4 keluarkan.

jangan biarkan pengkhianat bangsa seperti ini jadi KP Putrajaya

Anonymous said...

KORANG PARA PERWAKILAN JANGAN TERTIPU DENGAN LAKONAN AHMAD ZAKI BIN ZAHID TU......

SEBENARNYA DIA PUN DAH PENAT NAK BERLAKON TU... DAH 4 BULAN BUAT BAIK GILER DGN KORANG..... LEPAS NI BELANG DIA AKAN TERKELUAR LER.... X LAYAN YOU ALL PUNYA CALL, MSG LAGI LER..... DAN BERSIKAP BOSSY.... BOSHIT LAH SEKARANG, PAK LAH DAH NAK PENCEN..... KORANG TAK TGK LG KALAU DIA MAKI BALACI2 DIA....

SELAMAT TERTIPU .... KALAU KORANG UNDI AHMAD ZAKI ZAHID.....

Anonymous said...

Jila Tun menang ok..tapi kalau Zaki menang pun ok tapi pilihan raya akan datang akan hilang sekurang nya 8 ke 10 undi... > pemuda layak mengundi Putrajaya <

BELIA PASAR MINGGU said...

SALAM PERKENALAN

Anonymous said...

لسلام عليكم ورحمةالله وبركاته

fitnah itu dosanya lebih besar daripada membunuh....

amin...amin..amin..

Anonymous said...

لسلام عليكم ورحمةالله وبركاته

(UNDILAH DATUK AHMAD ZAKI ZAHID)

Semoga Pemuda Umno Putrajaya Akan Terus Maju & Disegani

Anonymous said...

Dulu saya pernah cuba hubungi hp Datuk Zaki untuk membincangkan mengenai hal UMNO, tapi tidak berangkat sehingga habis nada deringnya.

Saya cuba sekali lagi, tetapi terus talian telefon terputus/dimatikan.

Saya terus berikhtiar dengan menghantar sms agar Datuk tahu tujuan panggilan dibuat & menghubungi saya semula jika Datuk mungkin kebetulan sedang sibuk atau tidak sihat, tetapi tetap tidak mendapat maklum balas pada hari-hari yang berikutnya.

Akhirnya saya akur bahawa saya tidak layak langsung untuk berurusan dengan Datuk walaupun ianya berkaitan dengan hal UMNO itu sendiri.

Jika benar post di atas mengatakan Datuk telah mula rapat dengan ahli UMNO akar umbi semula, saya cuma mampu menumpang gembira kerana alangkah bertuahnya hidup mereka itu semua.

Sekarang, saya dah buang no. telefon Datuk!

Anonymous said...

Mohd Noh bila nak bagi kat aku RM. Dengar-dengarnya kau dah jadi pengedar duit utk Tun.

Anonymous said...

Kepada semua perwakilan undilah calon no(0 1),Tun Faisal Ismail Aziz untuk perubahan Pemuda Putrajaya yang malap sebelum ini dibawah kepimpinan zaki

Anonymous said...

Janganlah berlagak baik zaki, habis perwakilan engkau hantar pergi karaoke Amir yang cerita arahan zaki.nak bukti saya bawak perwakilan tu.Amir bagitahu selain dia Zack,kamal ,musa,nasa terlibat dalam bawak perwakilan ketempat-tempat yang macam tu.nak sebut nama disini ke siapa perwakilan yang pergi? engkau pandai cakap tun faisal pergi karaoke selama musim pemilihan tak bawak pun budak2dia.itulah jangan cakap kat orang

Anonymous said...

Tahun 2004, Zaki menggunakan media TV dan akhbar harian utama untuk berkempen dan menangkis serangan terhadapnya, hari ini beliau menggunakan Harian Metro untuk berkempen. Sila rujuk Harian Metro hari ini muka surat 18. Amat menarik beliau mengkritik Tun Faisal kerana mencabarnya dan dikatakan Tun Faisal baru di Putrajaya. Sedarkah apa yang beliau cakap tersebut adalah seperti "meludah kelangit dan jatuh ke muka sendiri". Inilah yang dilakukannya pada tahun 2004 dengan mencabar Khairun. Adakah Zaki lupa, atau pura-pura... Sekiranya beliau berasa kecewa, itulah yang dirasakan oleh Khairun pada masa tersebut. Zaki yang dibawa dan dilantik oleh Khairun untuk duduk sebagai Naib Ketua Pemuda (penaja) jarang sekali hadir dalam mesyuarat AJK Pemuda Bahagian. Hubungan beliau dengan semua rakan pemuda cawangan tiada langsung dan tidak rapat dengan AJK Pemuda Bahagian. Setiap kali mesyuarat, Khairun sering mempertahankan Zaki yang tidak hadir kerana dikatakan sibuk mengikut PM ke luar negara. Sehinggalah pemilihan bagi 2004 terlalu hampir baru Zaki muncul dan aku tak lupa perjumpaan di Golden Horses Hotel. Khairun, Zaki dan semua AJK Pemuda Bahagian dan 'first time' Zaki belanja makan kat Hotel besar dan selang beberapa hari lepastu terus 'declare' lawan Khairun.

Anonymous said...

Oleh yang demikian, soal baru atau lama, soal restu atau tidak bukan persoalannya dan tidak relaven untuk ditekankan khasnya kepada Pemuda Putrajaya yang berfikiran terbuka. Tanya hati, sendiri mau ingat! Dalam meniti lembayung sore sebagai pegawai khas PM, Zaki akan menggunakan apa jua cara sekalipun untuk menang. Tapi Datuk jangan risau, tahun ini saya tak akan rakam perbualan (trap) seperti 2004. Tapi Datuk kena berhati-hati, pemantau dan wakil Lembaga Disiplin sentiasa mengikuti Datuk apatah lagi Datuk mempunyai Pingat Kelakuan Terpilih (PKT).

Anonymous said...

لسلام عليكم ورحمةالله وبركاته

Paku Dulang Paku Serpih Cakap
Orang.. Korang yang LEbih..

Kepada semua perwakilan undilah calon no(0 2),Datuk Ahmad Zaki Zahid.

Anonymous said...

tom baru ko nak ingat pasal agama ? sembahyang ko pun tak terjaga lg nk cerita hukum hakam dlm islam?
sudah la tom n jerry...
zaki tu penipu besar...leBih mudah dikenali sebagai "MR.BEAN"
jagan padai cakap je... cerim diri tu dulu...
ko duduk dalam pekida pun baru je , tak habis mengaji lagi nk cerita pasal hukum hakam..p mengaji dulu ah dol>><<

Anonymous said...

JADI UNDILAH CALON NO.01 TUN FAISAL ISMAIL AZIZ...SUPAYA DAPAT LIHAT PERUBAHAN..JAGAN JADI SEPERTI 4 TAHUN YANG LALU...

Anonymous said...

TOM N ZAIDI ADALAH SEORANG YANG HIPOKRIT...PENIPU BESAR KUAT MAIN POLITIK WANG DENGAN PEWAKILAN..

Anonymous said...

KITA PERLU MAIN BERSIH JIKA BERANI ...KALAU NAK MAIN KOTOR BAIK X PAYAH BERPOLITIK...NAK MAIN COLIK2 N SIMPAN2 PEWAKILAN DAH TAK ZAMAN LAH...HATI2 JIKA ADA NIAT SEDEMIKIAN...HATI2 LAH KERANA KALI CABEL POLIS AMAT KUAT ...DI INGATKAN JER...

Anonymous said...

AHMAD ZAKI MALAM NI NAK BAWAK KAHAIRI JAMMALUDIN MASUK PUTRAJAYA AGAK2 RAMAI KE PEWAKILAN YANG AKAN TURUN?

Anonymous said...

ERM SEKARANG DENGAR CERITA KEM ZAKI TENGAH SAKIT OTAK NAK KOYOK N PANADOL X?
AKU BELIKAN!!!!!!!!

Anonymous said...

tun kami semua akan mendoakan bos berjaya menyingkirkan KP sekarang{MR.BEAN}harap semua pewakilan dapat memberi sokongan penuh hingga ke penghujung pertandingan..!^!^!^

Anonymous said...

لسلام عليكم ورحمةالله وبركاته

Sdr-Sdr Pemuda, Semoga Pemuda Putrajaya terus dicucuri rahmat dan dilindungi Allah S.W.T jua.Cerita yang saya akan memfitnah dan menganiaya orang orang adalah rekaan jahat mereka yang mahu menghancurkan Pemuda, Khususnya Pemuda Putrajaya.Saya dah minta kempen secara bersih dan jangan serang peribadi. Jnagan terpedaya dengan dakyah jahat ini. Timbang baik-baik kuasa di tangan Sdr-Sdr yang saya kasihi sekalian yang akan menetukan masa depan Pemuda Putrajaya . Insya' Allah.

Ikhlas Daripada Ahmad Zaki Zahid

Anonymous said...

لسلام عليكم ورحمةالله وبركاته

fitnah itu dosanya lebih besar daripada membunuh....

amin...amin..amin..

Anonymous said...

سلام عليكم ورحمةالله وبركاته

Dengan Lafaz Bismillah

Saya Noor Faisal Norma daripada Cawangan Bunga Matahari dengan ini mengistiharkan akan mengundi Datuk Ahmad Zaki Zahid sebagai Ketua Pemuda Umno Bahagian Putrajaya. Pengakuan yang mengatakan saya akan mengundi Tun seperti diatas adalah satu pembohongan..

Anonymous said...

سلام عليكم ورحمةالله وبركاته

Dengan Lafaz Bismillah

semperna hari yg dipanggil penghulu segala hari bersamaan 17 syawal 1429.Saya anuar ismail ketua umno Cawangan Bunga orkid dengan ini mengistiharkan dan berjanji akan mengundi Datuk Ahmad Zaki Zahid sebagai Ketua Pemuda Umno Bahagian Putrajaya. Pengakuan yang mengatakan saya akan mengundi Tun seperti diatas adalah satu pembohongan..selama ini saya rasa tun akan belaku adil tapi sebalik nya.... diharap datuk dapat menerima semula saya ke kem datuk.. sy berjanji akan menjadi pengikut yg setia utk datuk...kali ini janji sy tidak mcm janji yg mula2 dulu. sy harap perwakilan tidak marah dengan sy dan tidak menggangak sy mcm lalang. sekian terima kasih.
wassalam

anuar ismail
ketua pemuda caw. orkid
putrajaya

Anonymous said...

Alhamdulillah anuar dh sedar...mari kita rapatkan jurang... diharap semua penggikut tun membuat perubahan spt anuar okid. jgn malu dan takut...

perwakilan putih datuk zaki

Anonymous said...

bagai sirih pulang ganggang...
welcome anuar.... idup datuk zaki

Anonymous said...

umum tau bahawa perjuangan tun adalah tidak ikhlas.... selamat kembali ke pangkal jalan...

Anonymous said...

لسلام عليكم ورحمةالله وبركاته

fitnah itu dosanya lebih besar daripada membunuh....

Dengan Lafaz Bismillah

Saya Anuar Ismail daripada Cawangan Bunga Orkid dengan ini mengistiharkan akan mengundi Tun Faisal Ismail sebagai Ketua Pemuda Umno Bahagian Putrajaya yang baru. Pengakuan yang mengatakan saya akan mengundi Ahamad Zaki Zahid seperti diatas adalah satu pembohongan...

Anonymous said...

anuar ni dh mcm lalang ni... kala mcm tu jgn undi anuar utk AJK pemuda bhg dan G2.

Anonymous said...

KISAH BENAR

Betul ke DAZ tolong pemuda dia... Aku tgk dah 4 tahun Sdr Rozi Husin xdpt kerja yg setaraf dgn kelayakanny, BBA.
Lani dia kerja pakai SPM aje, cian dier.... yg ni DAZ ckp dia jaga kebajikan pemuda dia..... BOLEH BLAH LA WEH .... Si Rozi ni thn 2004 'hardcore' dia... ulang sekali lg 'hardcore' dia, solid bg Zaki..... Bdk Rozi ni lps Zaki memang hantar ler resume 4 5 kali tapi xdpt2 kerja ..... dari tahun ke tahun 2004 pastu 2005 tunggu lg 2006 tunggu jugak2 2007 smpai lah lani 2008.... yg dia tlg nyer tlg tukar Rozi mari kerja Putrajaya dr Jln Chow Lin.... rozi bln 7 itu hari dah masuk bahagian kilang/operasi kira mcm dah xwat marketing..... begitulah nasib badan seorang 'hardcore' Zaki.

Anonymous said...

Tun dah start culik budak ke KL....Jgn buat mcm tu, ko tu sekolah agama...Mcm ni nak undi Tun? susah susah

Anonymous said...

patut ramai pemuda putrajaya dpt mc dr HUKM

Anonymous said...

putrajaya...roll on read this posting..akj blog

Ketua Perhubungan Kalah Undur Sajalah

Terlanjur bercakap fasal pemilihan Umno, saya harap yang tidak dicalonkan atau yang kalah pada Mac nanti tidaklah terlalu kecewa kerana dalam keadaan tenatnya sekarang, Umno memerlukan khidmat semua orang untuk melakukan CPR (cardiopulmonary resuscitation/pernafasan mulut ke mulut) ke atasnya.

Seelok-eloknya yang sudah tak ada steam atau yang masuk angin keluar asap tu (meminjam daripada Allahyarham P Ramlee) tak payahlah hemoi-hemoi tawar diri.

Orang macam pengerusi perhubungan negeri-negeri yang kalah seperti Kedah, Perak, Selangor, Kelantan dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur tak payahlah dipilih balik.

Ikutlah jejak Presiden Umno dan Perdana Menteri Abdullah Ahmad Badawi yang akan mengundurkan diri dan tidak bertanding jawatan presiden. Kalau setakat jadi ketua bahagian tu bolehlah kot. Itu pun rasa-rasanya janggal juga.

PS: Saudara/Saudari yang hendak terus berbincang isu ekonomi dan kontroversi Maybank-BII boleh buat dalam posting ini sebab isu ini elok dijadikan sebahagian daripada agenda perhimpunan agung dan pemilihan Umno.

Anonymous said...

Kenapa Zaki Zahid xleh nak jage kebajikan SDEORANG AJK PEMUDA mcm Rozi ni......... mcm mane dia nak jaga kebajikan pemuda yg lain.... yg nak rekemen kerja punya la susah... sampai 4 tahun menunggu, kawan tu siap acc moto lg, patah kaki lagi dok umah 10 bulan sebab berulang alik g kerja kat kl....... lps patah kaki pun xtolong2 jugak..... rozi tu bukan nyer xde kelulusan, kalau lan dgn faisal noormal lain laaaa

Anonymous said...

aduh hai cerita bab colik ni x masuk akal lah ...negara ni kn ada undang2...pegawai khas p.m jgn membelakangi undang2 ...ok!!!

Anonymous said...

jgn nk buat pengakuan ikhlas orang lain "TOM" AHMAD FAISAL {PEGAWAI D.A.ZAKI} ... sudah2 lah tu x payah cerita bab agama ko tu pun X betul lg...kn aaku dh cakap...p mengaji dulu baru bleh talbiah org lain... D ingat kan jagn pandai2 buat akuan orang LAIN ...lebih BESAR DoSa NYer...k

Anonymous said...

jgn nk buat pengakuan ikhlas orang lain "TOM" AHMAD FAISAL {PEGAWAI D.A.ZAKI} ... sudah2 lah tu x payah cerita bab agama ko tu pun X betul lg...kn aaku dh cakap...p mengaji dulu baru bleh talbiah org lain... D ingat kan jagn pandai2 buat akuan orang LAIN ...lebih BESAR DoSa NYer...k

Anonymous said...

jgn nk buat pengakuan ikhlas orang lain "TOM" AHMAD FAISAL {PEGAWAI D.A.ZAKI} ... sudah2 lah tu x payah cerita bab agama ko tu pun X betul lg...kn aaku dh cakap...p mengaji dulu baru bleh talbiah org lain... D ingat kan jagn pandai2 buat akuan orang LAIN ...lebih BESAR DoSa NYer...

Anonymous said...

jgn nk buat pengakuan ikhlas orang lain "TOM" AHMAD FAISAL {PEGAWAI D.A.ZAKI} ... sudah2 lah tu x payah cerita bab agama ko tu pun X betul lg...kn aaku dh cakap...p mengaji dulu baru bleh talbiah org lain... D ingat kan jagn pandai2 buat akuan orang LAIN ...lebih BESAR DoSa NYer...

Anonymous said...

HIDUP TUN FAISAL ISMAIL....

BOS BARU D PUTRAJAYA ...

BUANG ZAKI CEPAT-CEPAT...

KAMI PEMUDA PUTRAJAYA SUDAH BENCI DENGAN LAKONAN MR.BEAN NI...

HIDUP TUN.HIDUP TUN.HIDUP TUN!!!!!

Anonymous said...

SEMALAM D,A.ZAKI TERKAKU BILA BERGAMBAR BERSALAMAN BERSAMA DATO MUKHRIZ KERANA BELIAU CUBA MEMBUAT LAKONAN FILEM TINGGI PRODUCTION...

Anonymous said...

Pengakuan sebenar saudara ANNUAR yang saya temui sebentar tadi menyatakan bahawa beliau tidak pernah bermusuh dengan zaki tetapi sejak kebelakangan ini terlampau sangat cerita yang bukan2dilemparkan oleh zaki dan konco2nya.di caw black pemuda yang tak ada kerja dijadikan balaci untuk menghasut budak2 orkid supaya jangan mengikut kata ketua.ZAKI ingat dia dah pandai bermain politik tetapi percaturan politik nya masih rendah .Tambah ANNUAR lagi jika hendak menjatuhkanya sebelum mesyuarat caw panggil semua ahli orkid dan disitulah zaki menceritakan apa yang dia telah zaki ceritakan pada pemuda orkid.Kalau pemuda orkid terima cerita zaki letak sapa-sapa lawan annuar dah tentu dia kena mandi siang2.Faham caranya sudah tentu tak sesusah sekarang.Apa yang terjadi telah kuat tekad beliau untuk menjatuhkan politik zaki yang kotor ini.Untuk kesahihan yang mengatakan anuar menyokong zaki adalah FITNAH dan rekaan semata-mata.Pendirian ANNUAR teguh dibelakang TUN FAISAL ISMAIL AZIZ walauapapun terjadi.Untuk kepastian sila talipon annuar sendiri.Jangan dengar sebarang cerita tanpa usul periksa kerana banyak fitnah berjalan sekarang.

Anonymous said...

Apa nak jadi ngan Pemuda Umno putrajaya ni...kenapa sampai sanggup menggunakan nama ALLAH untuk membuat sumpah palsu atau pengistiharan palsu...koarang tak takut pada DOSA ke? setakat dpt 2, 3 ratus korang dah sanggup jadi BALACHI utk memecahbelahkan pemuda putrajaya..wahai sahabat semua takut lah pada ALLAH...ingatlah akan PEMBALASAN ALLAH yg pedih bg mereka yg membuat fitnah..

UNDILAH CALON AJK NO. 21 DAN G2 NO.04.

wasalam..

Anonymous said...

MARILAH KITA SEMUA PULAUKAN PROGRAM BERSAMA KJ MALAM NI...KITA KE RUMAH CIKGUI RAZALI DAIMAN UNTUK BERSAMA DATUK SERI KHIR TOYO..

Anonymous said...

Pemuda Umno sekarang didalam keadaan tenat dan perubahan drastik terpaksa dilakukan untuk mengembalikan maruah pemuda.Begitu jua di putrajaya terasa tempiasnya mana2 kroni KJ .Tempiasnya terasa di putrajaya dimana zaki adalah kawan baik Kj waktu belajar ,kerja Pegawai Khas PM Kj yang rekomen kan.Selama hampir 4tahun tidak banyak perubahan untuk ahli pemuda dimana aktiviti2 terhad.Semasa pilihan raya 2008 baru2 ini beliau sanggup meninggalkan kawasan PARLIMEN PUTRAJAYA untuk membantu Tan Sri Nor Timbalan Menteri Kewangan dan kawasan UMNO Kepala Batas sendiri terpaksa TUN FAISAL memikul tanggungjawab yang berat ini untuk berperang dengan askar2 yang tidak dilatih dengan sempurna oleh zaki.Dalam kepayahan ini Tun FAISAL telah cuba sebaik mungkin dan biasalah dalam keadaan begini ada yang kecil hati macam budak2lah semua nie.Sepatutnya mereka semua membantu TUN FAISAL kerana ketua mereka meninggalkan mereka yang tengah berperang Sepatutnya Zaki disini untuk memastikan Datuk Tengku menang selesa, itu baru dinamakan ketua pemuda yang berani dan bertanggungjawab.TUN FAISAL telah membuktikan beliau layak untuk menentang zaki kerana telah membuktikan masa pikihan raya,di caw nya dan cara pergaulan dengan ahli2 pemuda putrajaya.Oleh itu undilah calon 01-TUN FAISAL ISMAIL UNTUK PERUBAHAN

Anonymous said...

SELAMAT BERSIDANG

Anonymous said...

Putrajaya 17 Okt. 2008- BERITA TERGEMPAR......KEMPEN MANAGER TUN FAISAL SEDANG MEMULAKAN OPERASI MENCULIK PERWAKILAN KE KUALA LUMPUR.......DENGARNYA ADA 2 FASA. SIANG DAN MALAM INI. SURAT MC AKAN DIDAPATKAN DARI HUKM. MINTA BPR JUGA SIASAT KERANA MD NOH SEDANG MENGEDAR DUIT KPD PERWAKILAN YANG DI CULIK...

Anonymous said...

HIDUP ZAKI !!!

HIDUP DATUK TENGKU !!!

Anonymous said...

SAMA-SAMALAH KITA MENYOKONG & MENGEKLAKAN KETUA PEMUDA YANG ADA SEKARANG UNDILAH CALON KETUA PEMUDA NO 2 (DATUK AHMAD ZAKI ZAHID)

Anonymous said...

Ahmad Zaki dicabar Tun Faisal
Oleh Wan Hazmir Bakar
wanhazmir@bharian.com.my
Pertembungan dua 'orang kanan' rebut Ketua Pemuda Putrajaya jadi tumpuan

PUTRAJAYA: Persidangan perwakilan Pemuda Umno bahagian Putrajaya, esok akan memperlihatkan penyandang jawatan Ketua Pemuda, Datuk Ahmad Zaki Zahid dicabar Ahli Jawatankuasa Bahagian itu, Tun Faisal Ismail Aziz.

Persidangan yang dijadual berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) itu menjadi tumpuan kerana menyaksikan Ahmad Zaki dicabar oleh calon yang dilantiknya sendiri menduduki kerusi Ahli Jawatankuasa pada April lalu.



Seorang perwakilan berkata, tindakan Tun Faisal bertanding jawatan Ketua Pemuda Bahagian itu disifatkan banyak pihak sebagai mengejutkan kerana beliau dilihat sebagai antara yang paling rapat dengan Ahmad Zaki yang memenangi jawatan itu pada pemilihan 2002.

"Sama ada ini 'tikam belakang' atau tidak, itu sudah adat politik," kata seorang ketua cawangan yang mengaku terkejut dengan tindakan Tun Faisal kerana Ahmad Zaki sebelum ini menawarkan jawatan naib ketua pemuda bahagian itu kepada rakannya itu pada pemilihan kali ini.

"Mungkin dia (Tun Faisal) sudah ada rancangan sendiri, sebab itu dia tak beri jawapan kepada tawaran berkenaan sehingga seorang lagi calon, Mohd Hisamudin Yahaya tampil menawarkan diri bertanding jawatan Naib Ketua Pemuda," katanya di sini.

Pada pemilihan 2002, Ahmad Zaki yang ketika Ketua Unit Dasar Pejabat Perdana Menteri, menewaskan Ketua Penaja Pemuda Umno Putrajaya, Muhammad Khairun Aseh. Ahmad Zaki kini ialah Pegawai Khas kepada Perdana Menteri.

Selain faktor dicabar rakan sendiri, persaingan merebut jawatan Ketua Pemuda bahagian itu juga menjadi tumpuan berikutan ia membabitkan pertembungan dua 'orang kanan' anggota pentadbiran kerajaan sekarang kerana Tun Faisal ialah juga Pembantu Khas Menteri Pelajaran.

Malah, sebelum Tun Faisal berkhidmat dengan Datuk Seri Hishammuddin Hussein pada April 2004 lalu, Ahmad Zaki adalah Pegawai Khas Ketua Pemuda Umno itu dari Mac 2000 hingga Jun 2001. Dalam erti kata lain, kedua-dua mereka memang kenal rapat.

Sementara itu, Mohd Hisamudin Yahaya yang akan berdepan saingan Mohd Sharel Azlee Zaini bagi merebut kerusi Naib Ketua Pemuda pula adalah bekas Setiausaha Akhbar kepada bekas Menteri pelancongan yang juga Ketua Umno Bahagian Putrajaya, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Seorang lagi perwakilan berkata, walaupun kedua-dua calon jawatan Ketua Pemuda itu pernah berkhidmat dengan Hishammuddin, pihaknya berpendapat Ketua Pergerakan Pemuda Umno berkenaan, yang akan melepaskan jawatannya tidak mengeluarkan kenyataan menyebelahi sesiapa.

Sementara itu katanya, perwakilan berpendapat, Tengku Adnan yang kini Setiausaha Agung Umno dan dan Ketua Umno Bahagian Putrajaya dikatakan lebih suka jika status quo sedia ada dikekalkan kerana bimbang tindakan Tun Faisal mencabar Ahmad Zaki boleh mengundang perpecahan.

Tambahan pula, empat daripada enam cawangan yang mencalonkan Tun Faisal adalah cawangan sama yang mencalonkan bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Melaka, Ahmad Fairuz Othman, yang cuba mencabar Tengku Adnan untuk Ketua Bahagian tetapi gagal kerana tidak melepasi kuota.

"Kita boleh baca pendirian Ketua Bahagian, yang sudah tentunya tidak senang dengan perkembangan ini kerana ia mungkin boleh menjejaskan keutuhan Umno Putrajaya, sekali gus menjejaskan pelbagai pembaharuan yang sudah berjaya dibawa Ahmad Zaki sebelum ini," katanya.

Anonymous said...

SAMA-SAMA LAH KITA RENUNG-RUNUNGKAN DAN FIKIR-FIKIRKAN PENDIRIAN KETUA BAHAGIAN KITA DATUK SERI TENGKU ADNAN TENGKU MANSOR.

HIDUP DATUK TENGKU!!
HIDUP DATUK TENGKU!!
HIDUP DATUK TENGKU!!
HIDUP DATUK ZAKI!!

Anonymous said...

PUTRAJAYA:
Tengku Adnan yang kini Setiausaha Agung Umno dan dan Ketua Umno Bahagian Putrajaya dikatakan lebih suka jika status quo sedia ada dikekalkan kerana bimbang tindakan Tun Faisal mencabar Ahmad Zaki boleh mengundang perpecahan.

Tambahan pula, empat daripada enam cawangan yang mencalonkan Tun Faisal adalah cawangan sama yang mencalonkan bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Melaka, Ahmad Fairuz Othman, yang cuba mencabar Tengku Adnan untuk Ketua Bahagian tetapi gagal kerana tidak melepasi kuota.

"Kita boleh baca pendirian Ketua Bahagian, yang sudah tentunya tidak senang dengan perkembangan ini kerana ia mungkin boleh menjejaskan keutuhan Umno Putrajaya, sekali gus menjejaskan pelbagai pembaharuan yang sudah berjaya dibawa Ahmad Zaki sebelum ini," katanya

Anonymous said...

PUTRAJAYA: Persidangan perwakilan Pemuda Umno bahagian Putrajaya, esok akan memperlihatkan penyandang jawatan Ketua Pemuda, Datuk Ahmad Zaki Zahid dicabar Ahli Jawatankuasa Bahagian itu, Tun Faisal Ismail Aziz.

Persidangan yang dijadual berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) itu menjadi tumpuan kerana menyaksikan Ahmad Zaki dicabar oleh calon yang dilantiknya sendiri menduduki kerusi Ahli Jawatankuasa pada April lalu.



Seorang perwakilan berkata, tindakan Tun Faisal bertanding jawatan Ketua Pemuda Bahagian itu disifatkan banyak pihak sebagai mengejutkan kerana beliau dilihat sebagai antara yang paling rapat dengan Ahmad Zaki yang memenangi jawatan itu pada pemilihan 2002.

"Sama ada ini 'tikam belakang' atau tidak, itu sudah adat politik," kata seorang ketua cawangan yang mengaku terkejut dengan tindakan Tun Faisal kerana Ahmad Zaki sebelum ini menawarkan jawatan naib ketua pemuda bahagian itu kepada rakannya itu pada pemilihan kali ini.

"Mungkin dia (Tun Faisal) sudah ada rancangan sendiri, sebab itu dia tak beri jawapan kepada tawaran berkenaan sehingga seorang lagi calon, Mohd Hisamudin Yahaya tampil menawarkan diri bertanding jawatan Naib Ketua Pemuda," katanya di sini.

Pada pemilihan 2002, Ahmad Zaki yang ketika Ketua Unit Dasar Pejabat Perdana Menteri, menewaskan Ketua Penaja Pemuda Umno Putrajaya, Muhammad Khairun Aseh. Ahmad Zaki kini ialah Pegawai Khas kepada Perdana Menteri.

Selain faktor dicabar rakan sendiri, persaingan merebut jawatan Ketua Pemuda bahagian itu juga menjadi tumpuan berikutan ia membabitkan pertembungan dua 'orang kanan' anggota pentadbiran kerajaan sekarang kerana Tun Faisal ialah juga Pembantu Khas Menteri Pelajaran.

Malah, sebelum Tun Faisal berkhidmat dengan Datuk Seri Hishammuddin Hussein pada April 2004 lalu, Ahmad Zaki adalah Pegawai Khas Ketua Pemuda Umno itu dari Mac 2000 hingga Jun 2001. Dalam erti kata lain, kedua-dua mereka memang kenal rapat.

Sementara itu, Mohd Hisamudin Yahaya yang akan berdepan saingan Mohd Sharel Azlee Zaini bagi merebut kerusi Naib Ketua Pemuda pula adalah bekas Setiausaha Akhbar kepada bekas Menteri pelancongan yang juga Ketua Umno Bahagian Putrajaya, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Seorang lagi perwakilan berkata, walaupun kedua-dua calon jawatan Ketua Pemuda itu pernah berkhidmat dengan Hishammuddin, pihaknya berpendapat Ketua Pergerakan Pemuda Umno berkenaan, yang akan melepaskan jawatannya tidak mengeluarkan kenyataan menyebelahi sesiapa.

Sementara itu katanya, perwakilan berpendapat, Tengku Adnan yang kini Setiausaha Agung Umno dan dan Ketua Umno Bahagian Putrajaya dikatakan lebih suka jika status quo sedia ada dikekalkan kerana bimbang tindakan Tun Faisal mencabar Ahmad Zaki boleh mengundang perpecahan.

Tambahan pula, empat daripada enam cawangan yang mencalonkan Tun Faisal adalah cawangan sama yang mencalonkan bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Melaka, Ahmad Fairuz Othman, yang cuba mencabar Tengku Adnan untuk Ketua Bahagian tetapi gagal kerana tidak melepasi kuota.

"Kita boleh baca pendirian Ketua Bahagian, yang sudah tentunya tidak senang dengan perkembangan ini kerana ia mungkin boleh menjejaskan keutuhan Umno Putrajaya, sekali gus menjejaskan pelbagai pembaharuan yang sudah berjaya dibawa Ahmad Zaki sebelum ini," katanya.

Friday, October 17, 2008

Anonymous said...

SAMA-SAMA LAH KITA RENUNG-RUNUNGKAN DAN FIKIR-FIKIRKAN PENDIRIAN KETUA BAHAGIAN KITA DATUK SERI TENGKU ADNAN TENGKU MANSOR.

HIDUP DATUK TENGKU!!
HIDUP DATUK TENGKU!!
HIDUP DATUK TENGKU!!
HIDUP DATUK ZAKI!!

Anonymous said...

PUTRAJAYA:
Tengku Adnan yang kini Setiausaha Agung Umno dan dan Ketua Umno Bahagian Putrajaya dikatakan lebih suka jika status quo sedia ada dikekalkan kerana bimbang tindakan Tun Faisal mencabar Ahmad Zaki boleh mengundang perpecahan.

Tambahan pula, empat daripada enam cawangan yang mencalonkan Tun Faisal adalah cawangan sama yang mencalonkan bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Melaka, Ahmad Fairuz Othman, yang cuba mencabar Tengku Adnan untuk Ketua Bahagian tetapi gagal kerana tidak melepasi kuota.

"Kita boleh baca pendirian Ketua Bahagian, yang sudah tentunya tidak senang dengan perkembangan ini kerana ia mungkin boleh menjejaskan keutuhan Umno Putrajaya, sekali gus menjejaskan pelbagai pembaharuan yang sudah berjaya dibawa Ahmad Zaki sebelum ini," katanya

Friday, October 17, 2008

Anonymous said...

SAMA-SAMA LAH KITA RENUNG-RUNUNGKAN DAN FIKIR-FIKIRKAN PENDIRIAN KETUA BAHAGIAN KITA DATUK SERI TENGKU ADNAN TENGKU MANSOR. KERNA BELIAU ADALAH KETUA KITA!!!

HIDUP DATUK TENGKU!!
HIDUP DATUK TENGKU!!
HIDUP DATUK TENGKU!!
HIDUP DATUK ZAKI!!
HIDUP DATUK ZAKI!!

(UNDILAH CALON NO 2 DATUK ZAKI BIN ZAHID)

Anonymous said...

لسلام عليكم ورحمةالله وبركاته

(UNDILAH DATUK AHMAD ZAKI ZAHID)

Anonymous said...

agak-agak, siapa ye yang menang. nampak macam hebat persaingannya.

Anonymous said...

SELAMAT BERSIDANG KEPADA SEMUA PARA PERWAKILAN UNDILAH DATUK AHMAD ZAKI ZAHID UTNUK TERUS MENERAJUI PERGERAKAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN PUTRAJAYA

Anonymous said...

SELAMAT BERSIDANG KEPADA SEMUA PARA PERWAKILAN UNDILAH Tun Faisal Ismail UNTUK MENERAJUI PERGERAKAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN PUTRAJAYA YANG BARU

Anonymous said...

KISAH BENAR

Betul ke DAZ tolong pemuda dia... Aku tgk dah 4 tahun Sdr Rozi Husin xdpt kerja yg setaraf dgn kelayakanny, BBA.
Lani dia kerja pakai SPM aje, cian dier.... yg ni DAZ ckp dia jaga kebajikan pemuda dia..... BOLEH BLAH LA WEH .... Si Rozi ni thn 2004 'hardcore' dia... ulang sekali lg 'hardcore' dia, solid bg Zaki..... Bdk Rozi ni lps Zaki menang hantar ler resume 4 5 kali tapi xdpt2 kerja ..... dari tahun ke tahun 2004 pastu 2005 tunggu lg 2006 tunggu jugak2 2007 smpai lah lani 2008.... yg dia tlg nyer tlg tukar Rozi mari kerja Putrajaya dr Jln Chow Lin.... rozi bln 7 itu hari dah masuk bahagian kilang/operasi kira mcm dah xwat marketing..... begitulah nasib badan seorang 'hardcore' Zaki.

Anonymous said...

Kenapa Zaki Zahid xleh nak jage kebajikan SEORANG AJK PEMUDA mcm Rozi ni......... mcm mane dia nak jaga kebajikan pemuda yg lain.... yg nak rekemen kerja punya la susah... sampai 4 tahun menunggu, kawan tu siap acc moto lg, patah kaki lagi dok umah 10 bulan sebab berulang alik g kerja kat kl....... lps patah kaki pun xtolong2 jugak..... rozi tu bukan nyer xde kelulusan, kalau Lan dgn Faisal Noormal lain laaaa

Che Moq™ said...

hui? port gaduh putrajaya ke ni?

Anonymous said...

MERANTI PEMBELOT BESOR..... TGK LAH PERUT KETUA PEMUDA KO TU

Anonymous said...

MERANTI PEMBELOT BESOR..... TGK LAH PERUT KETUA PEMUDA KO TU

Anonymous said...

TAHNIAH PEMUDA PUTRAJAYA KERANA MENGEKALKAN MR BEAN SEBAGAI KETUA PEMUDA, lepas ni jgn haraplah dia nak call ko, msg pun jauh sekali, kalau ade hal urgent nak mintak tolong jgn haraplah dia nak tolong cepat2

Anonymous said...

betul ke aku dengar zaki bawak budak g karaoke sampai kene lokap....siap urine test lagi....tapi zaki lepas tangan....yang tolong keluarkan dia orang tun faisal....zaki tak muncul...janji nak tolong....sila sahkan berita nie......

Anonymous said...

ish.ish.ish..sampai macam tu sekali ke?

Anonymous said...

tanya nasa untuk pengesahan.

Anonymous said...

aku rase zaki x buat la mcm 2.Nasa n kamal yang bwk budak2 g karaoke siap mintak kat zaki lagi.tapi kamal bohong kate nak belanja makan budak2.Siap dia bwk peerwakilan tut g.Kenala kantoi siap lokap lg 4 org ni.Kamal call zaki minta tolong,zaki minta yop settlekan siap yop kate dia ade pengaruh kat tempat2 mcm ni(maklumla bekas SUA Menteri Pelacongan).Tetapi yang dtg menjamin budak2 ni kat balai Kajang Tun.Fikir2 kan lah.Tapi yang pasti salah sorang yang kantoi positif urine.(bekas AJK)heheheh

Anonymous said...

Tahniah Datuk Zaki
Tahniah Yeop

ikhlas daripada Pemuda Matahari, Kekwa, Dedap,Kantan,Daisy& Kaktus

Anonymous said...

Tahniah Datuk Zaki
Tahniah Yeop

ikhlas daripada Pemuda Dahlia.

Anonymous said...

kalau dah kamal ngan nasa yang bawak, confirm la di belakang tabir ni keje zaki. Nasa ngan Kamal kan suruhan Zaki. lagipun dua kutu tu mana ada duit kalau bukan dari lombong tingkat 4.

Anonymous said...

yang kantoi adalah....
1) MOHD NASAR MOHD YUNUS
2) KAMARUL BAHARIN ABDUL HALIM
3) ROMLI YAHYA
4) ZULAIMI MOHD

nama2 di atas ni undi sape hah?
Kalau undi Zaki memang lah korang perangai paling busuk....
Tuin Faisal n the gang yg jamin korang.... jgn lari lak

Anonymous said...

akhirnya tewas jua tun faisal..mcmmana nk menang ketua pemuda jika semua nk free shj ..belanja pun x mau ada hati nk jadi ketua pemuda putrajaya cermin' lah diri dulu kalu nk jadi kp.

byk kah jasa2 dgn pemuda putrajaya sblm ini?

kalau setakat luruh duit masa praya shj x payah mimpi lah...

ko silap tun..baru kenal je mangkok c.zali @ ikbal shj terus stim nk jadi kp.

lebih baik je ko belajar politik dulu dgn mnoh kalu masih teringin nk jadi kp putrajaya.

Anonymous said...

Bila court case nasa n kamal ni weh, aku nak p tgk depa

Anonymous said...

sebutan kes 18/01/2009 no (kes K/141500/d/(d)-1) pindaan 11 ( kes boleh di jamin )

Anonymous said...

md nasar md yunus ade hati nak tanding ajk bahagian.... da ler positif tut****, mcm ni ker kite nak lantik sebagai pemimpin umno bahagian, nauzubillah

Anonymous said...

knp mereka ini selalu berdusta kepada msyarakat...tidak benar2 berpegang kepada sifat2 Rasullah s.a.w dlm mengukur nisbah diri utk melayakan diri sebagai pemimpin.hancur umno jika seluruhnya pemimpin bgini terus d beri kuasa dan menipu msyarakt dgn akhlak dan moral terlalu buruk.( amri )