Friday, October 10, 2008

MEJELANG PERSIDANGAN PUTERI , WANITA & PEMUDA SETIAWANGSA AHAD INI DI PWTC ; KEMPEN - KEMPEN SEMAKIN SENGIT ; KETIGA - TIGA SAYAP TERUS PANAS ..... !

ANALISIS Pemilihan Puteri, Wanita dan Pemuda Setiawangsa
SETIAWANGSA -- Ketika dua hari sahaja tinggal menjelang mesyuarat persidangan Pemuda, Puteri dan Wanita Bahagian Setiawangsa Ahad ini , kempen - kempen di saat terakhir semakin rancak dan hebat dimana ketiga sayap - sayap tersebut bakal menyaksikan pertandingan sengit kali ini.
WANITA
Bagi jawatan Ketua Wanita , peyandangya Hairunnisha Bivee ( Kak Ani ) bakal dicabar oleh penyandang Naib Ketua Wanita Rahana Ishak ( Kak Ana ).Manakala bagi jawatan Naib Ketua Wanita pula Norsiah Kamaruddin akan berentap dengan Normah Awang. Wilayahkini difahamkan kedua - dua calon telah berkempen habis - habisan sejak dua bulan yang lepas dan sukar diramalkan siapa bakal meraih kemenangan walaupun Hairrunnisha Bivee sebagai penyandang Ketua Wanita dikatakan mempunyai harapan untuk menang. Namun, sudah kedengaran beberapa elemen - elemen yang negatif terhadap sikap dan perwatakan Kak Ani dimana perwakilan wanita mahukan satu kepimpinan yang lebih bersih dan dinamik serta berwawasan.
PEMUDA
Di sayap Pergerakan Pemuda pula bakal menyaksikan saingan empat penjuru diantara penyandang Naib Ketua Pemuda Azmi Badarudin , Ghazali Mohamad, Setiausaha Kerja Pemuda Setiawangsa Zulfadhil Sidek dan Ketua Pemuda Cawangan Taman Setiawangsa Fasa Satu Eqhwan Mokhzani.
Cakap - cakap politik yang kedengaran di NZ Curry House -- persaingan empat penjuru ini semakin sengit tetapi di kalangan empat orang calon , Azmi Badaruddin dan Eqhwan dijangka membuat kejutan.
" Tetapi Zulfadhil sebagai Setiausaha Kerja Pemuda UMNO Setiawangsa dan orang kanan kepada penyandang Ketua Pemuda Setiawangsa Datuk Izuddin Ishak juga jangan di ketepikan.Beliau juga mampu melakukan kejutan kali ini", kata seorang Ketua Pemuda Cawangan kepada Wilayahkini.
Izuddin Ishak melepaskan karier Pemuda atas faktor usia dan bakal bertanding jawatan Naib Ketua Bahagian Setiawangsa.
Pemerhati politik Pemuda di Wilayah Persekutuan pula berkata, saingan Pemuda di Setiawangsa sukar diramalkan tetapi mereka berpandangan kemenangan bakal ditentukan "mood dan citarasa" perwakilan pada pagi ahad.
PUTERI
Sepertimana yang kita sedia maklum saingan merebut Ketua Puteri diantara Seri Wani dan Siti Fatimah kian memuncak sehingga Wilayahkini juga telah menerima beberapa emel dan juga komen - komen yang bertali arus dalam posting lepas, mengenai senario Puteri Setiawangsa.
Seri Wani sebagai penyandang Naib Ketua Puteri dan Siti Fatimah sebagai Setiausaha Puteri Setiawangsa dikatakan mempunyai kelebihan masing - masing.Namun, penampilan Siti Fatimah dengan karismanya tersendiri dikatakan sudah mula mendapat perhatian para perwakilan puteri sehingga ada sudah "jatuh hati" dengan kepimpinan Siti Fatimah.
Seri Wani pula dikatakan mempunyai " advantage" dari segi pengalaman di Puteri Wangsa Maju kemudian Setiawangsa - serta mempunyai gaya yang tersendiri untuk memperagakan dirinya sebagai seorang pemimpin puteri.
Ketua UMNO Bahagian Setiawangsa Datuk Seri Zulhasnan Rafique akan merasmikan persidangan ketiga - tiga sayap tersebut ahad ini di PWTC.

31 comments:

Anonymous said...

Last row, left pic. Ok. Kee Kee.
My criteria for leaders a bit shalow?
Kee Kee.

. said...

Selamat bertanding. Apapun, jangan lupa perjuangan UMNO ialah untuk agama, bangsa dan negara. Tolak elemen negatif dalam pemilihan. Pilihlah pemimpin yang baik untuk kesinambungan perjuangan ini. Semoga berjaya.

Anonymous said...

TAHNIAH pada PUAN SERIWANI SABTU( KETUA PU3 BAHAGIAN) & NOR HAYATINA NOOR HAKIMI(TIMBALAN KETUA PU3 BAHAGIAN) atas kemenangan mlm nie..& pada smua EXCO-EXCO yg berjaya hrp dpt jlnkan tugas anda dgn lbh bertanggungjawab... HIDUP PU3 UMNO... Pada yg tidak bernasib baik, jgn bermasam muka n berputus asa.. Ade hikmah disebalik ape yg berlaku..

Anonymous said...

Tahniah Wani,Tahniah Siti anda berdua pemimpin generasi baru,menang kalah adat brtanding kerana anda berdua telah diberi peluang untuk brtanding..selepas ini Anda berdua harus berganding,Tok Mat Taib kata dua Lion duduk sama atas bukit tak bagus akan berlaku gaduh,itu Lion ini Siti dan Wani dua manusia, mereka berdua adalah lahir dari arca kepimpinan Rozi,Tahniah Rozi walaupun tidak banyak caw PU3 dapat diwujudkan dibawah kepimpinan saudari..terbukti melahirkan Siti dan Wani akan menggegarkan WP akan datang...Tahniah semua PU3 Setiawangsa

Anonymous said...

Salam tahniah diucapkan kepada Wani (Ketua Puteri) & Tina (Naib KP) di atas kemenangan anda. Sbg individu yg akan meninggalkan pentas pu3 6 hari lg, nasihat sy, rapatkan kembali perpaduan di antara ahli2 anda demi memantapkan ukhwah dlm parti...jadilah pemimpin yg terbaik dan sentiasa meletakkan hala tuju parti & agenda Melayu di hadapan...dan yg plg utama, jgn persiakan amanah & kepercayaan yg telah diberi oleh para perwakilan & ahli2 anda. SELAMAT BERKHIDMAT....

Anonymous said...

tahniah kepada pemimpin baru setiawangsa iaitu wani and ajack..bun harap u all akan bekerjasama selama 4 tahun ni..jgn gado2..enuf is enuf..now masing2 dah ada dapat apa yg di cita2kan..sebagai manusia biasa..belajarlah dr kesilapan yg lepas..insyallah...anda akan berjaya mengemudikan puteri setiawangsa yg akan dtg..weldone kpd yg menang ahad lepas..jgn mengejar glamor jer..tp buat sesuatu utk menceriakan puteri umno setiawangsa ni...den ni x roti nk berkhutbah panjang2 ni...so selamat maju jaya pada all the puteri's...ingat la den dlm doamu...hahahaha...tahniah lg sekali kepada pemimpin baru puteri umno setiawangsa...Wani n Tina (Ajack)..


Buntal...

Anonymous said...

cayolah buntal ! tul cakap buntal tu jagn nak gadoh2 walaupun kita tau yang seri wani tak suka dgn ajack selaku naib ketua ,, hanya berlakon di depan org sahaja ,, diharap dapat jalankan tungas yang baik


org yang keja glamour

Anonymous said...

saya rasa mantan awak tak suka orang cantik cantik lah... sikit2 nak cakap pasal cantik lah, glamor lah, pokok nya semua yang berkaitan ngan cantik dia tak suka... kesian dia kan... agaknya pasal dah nak tinggalkan pu3, baiklah dia kasi hujah tu.. nak lepas geram.. dia ingat orang cantik ni takboleh buat kerja kot!! lu silap beb

Anonymous said...

mantan itu jugak rupa nya seorang yang busuk hati, nampak je bertudung litup macam tu, tapi mulut perggh.. boleh tahan...

Anonymous said...

eh tak baik... cantik ke tidak itu anugerah Allah. Dah cantik nak buat mcm mana kan? keke...

Kak Azlina... Ketua PU3 wilayah tu cantek je.. ok je buat keje! Don't judge a book by the cover! kita melayu moden.. so kene kikis mentality mcm tu.

Apa-apa pun tahniah kepada yg menang. Yang kalah, jgn bersedih.. ini adat bertanding. Yang peting PU3 bersatu, berkerjasama dan tidak berpuak.

Haa... yang dah "pencen" tu.. buat hal sendiri. Jgn dok sebok hal PU3. Lobi lah diri, manalah tahu next term boleh lawan Ketua wanita pulak! (ada hati tu... gua tahu!)wakekekek

Wassalam

Anonymous said...

korang ingat lepas semua KC tahu perangai mantan tu, diroang nak kasi dia duduk dlm exco bahagian??? mimpi lah kak rozi oiiii..
kalau menang pun pasal wani and the geng dah tabur janji manis diorang.. if not, cuba lagi, this time cubalah bawak mulut jatuh kan kak ani pulak, kita tengok mulut sapa yang berair nanti...

ahaksss

Anonymous said...

manta tu mmg tak suka pasal cntik n glamour sebab dia tak cantik tak glamour belum kawin badan cam org dah beranak ,,,, nampak jer bertudung litup camtu tapi hatinyer busuk ! pn wani awak kena ingat awak menang pun sebab awa di sogokkan dengan wang oleh org atasan, kalau tidak kerana org tu awak takleh menang ,, kita berbagga dengan calon pu3 lagi satu dia berdiri dia kaki sendiri tak mintak pertolongan orang, bukan cam seriwani yang dah macam peminta sedekah mintak undi sampai sanggup bagi pu3 duit untuk mengundiyer. tapi apa2 yang menang tetap menang, harap dapat jalankantugas yang baik dan ikhlas

sekian ,,,

pu3 dipinggirkan

Anonymous said...

jgn mimpilah u nak dapat ajk bahagin tu rozi oiii ! u kena ingan kak ani tu tak suka u dari dulu lagi ! i sendiri akan cakap kat cik ani jgn bagi org tak berguna cam u,, tu ada hati lah tu nak ambik tempat cik ani tu ! mcam lah org tak tau u tu mmg gila kuasa !

never say yes to rozi!!!!!!!

Anonymous said...

wowwwww... hebatnya mengutuk org. diri sendiri betul sgt ker? ishkk... ishkkkk...

takat nak melaga kan rozi n kak ani, korang dapat apa? cuba cerminkan diri sendiri. mmg lumrah org melayu, suka melaga-laga kan org... sudahnya ayam menang, kampung tergadai...


SAY NO TO POLITK WANG!!!

Anonymous said...

kaklong puji sikap rozi yang berani menyuarakan pendapat melalui ucapan terakhirnya walaupun ada kemungkinan rozi akan hilang undi dari perwakilan lain. bagi kaklong, sikap begini yang kita mahu dalam puteri. kita ada pandangan sendiri, pendapat sendiri... kita bukan puteri yang mudah di control dan di anggap sebagai pengikut perintah yang menentukan caturnya di mana...

bagi yang terasa dgn ucapan rozi tu, ubah ler sikap. mungkin ada benar apa yang di tegur oleh rozi. jgn terlalu mencampuri dan ingin mengawal pendirian puteri. ya, mmg benar puteri ini muda dan baru setahun jagung. tp tidak bermakna mereka bodoh dan tidak boleh membuat keputusan. ada dikalangan puteri dari golongan professional dan berpelajaran lebih tinggi dan stabil dari orang- orang yang kononya pandai berpolitik ni. malulah dengan diri sendiri...

kepada puteri, buat lah keputusan terbaik memilih calon. jgn biarkan diri menjadi mangsa calon- calon yang bertanding. mereka hanya mahukan kemengan dan undi puteri. tapi pernah anda tanya, adakah mereka ini sayangkan puteri??? jgn biarkan mereka MENJAJAH pemikiran puteri.


kaklong

Anonymous said...

hmm..dasat gak korg kutuk mantan ek..xpe la..dia pun dh jd mantan..sape2 yg mkn hati krn speech rozi ari tu..kira dh termkn cili la ni..panas betul mengomennye.hehe..as long dh ada kpu3 baru..jgn panas2kan keadaan.benda pun dh selesai.kita tunggu je la smpai abis 'edah' nya yer..hahaha!dah la..x pyh panas2 hati..kata nk myatukan pu3??jgn la diungkit kisah2 glamour tu...jgn diungkit kisah2 sogok2 tu..benda dh lepas..kita tgk je la pemimpin baru kita nti...lgpun itu undi dr perwakilan jugakkan...xpe la..kita hidup ni penuh dgn cabaran..so,tempuhilah dgn hati yg redha...maju la sukan utk RM1 juta...hahahaha!ok la bro n sis...jgn panas2....kita minum dulu!!

Buntal.....
(jgn panas n jgn berangin...kesiani la hambamu ini...x beribu tp berbapa....huahuahua!)

Anonymous said...

hmm..dasat gak korg kutuk mantan ek..xpe la..dia pun dh jd mantan..sape2 yg mkn hati krn speech rozi ari tu..kira dh termkn cili la ni..panas betul mengomennye.hehe..as long dh ada kpu3 baru..jgn panas2kan keadaan.benda pun dh selesai.kita tunggu je la smpai abis 'edah' nya yer..hahaha!dah la..x pyh panas2 hati..kata nk myatukan pu3??jgn la diungkit kisah2 glamour tu...jgn diungkit kisah2 sogok2 tu..benda dh lepas..kita tgk je la pemimpin baru kita nti...lgpun itu undi dr perwakilan jugakkan...xpe la..kita hidup ni penuh dgn cabaran..so,tempuhilah dgn hati yg redha...maju la sukan utk RM1 juta...hahahaha!ok la bro n sis...jgn panas2....kita minum dulu!!

Buntal.....
(jgn panas n jgn berangin...kesiani la hambamu ini...x beribu tp berbapa....huahuahua!)

Anonymous said...

yelah buntal kau tu orang rozi kalau gemok tu kena kutuk mestilah la kau marah kan tukan kawan sebantal n sekatil kau, rozi sepatutnya kena professional jgn buat mcam tu tak baik cakap macam tu walaupun org tu tak terasa tapi orang lain akan point up kat orang tu saper lagi yang cantik glamour kaya kan ker fatim ,, mmg dia tak terasa tapi org lain tau saper yang dimaksudkan, tau lah dia tu tak cantik tapi jgnlah dengki denga orang yang telah dukuniakan cantik kan bun... sebab all her speech meant to fatim ... aku ni berdoa lah agar fatim diberi peluang untuk jadi setiausaha dan lepas tu bun kedatangan aku akan menyusuri kemudia secara gerakan yang paling perlahan.. nantikan kemunculan aku yer bun... ni comeback aku ni kira cam artis gak la dah 3 tahun takder album tup tup buat come back camtu lah nyah lebih kurang.... lepas fatim jadi setiausaha korang akan nampak pasni mana2 jer mesti ada hardcore si ajack n fatim ...... si kita mintak saper2 yang boleh undi tu untuk ker exco malauysia undilah fatim...

k adios amigos aku berambus.. k bun nanti kan kemunculan aku !

pu3 yang terpinggir

Anonymous said...

kalau tertiba kan cik ani avon rajin lak bukak blog ni kan ataupun ada kaum kerabat dia yang terbaca kan tolong lah cakap kat cik ani ni jgn bagi undi kat rozi ni semua nanti dia control! say no to rozi!


budak nakal !

Anonymous said...

takyah tunggu sepupu sepapat kak ani baca,... aku ni pun boleh call dia... ahaksss

rozi kena ikut dulu program2 wanita sebelum nak perasan nak naik jadi AJK Bhg.... pleazzzzz lahhhh

Anonymous said...

ucapan mantan kau tu bun... kalau sekali dia dah sebut takpe... ini boleh dikatakan 70% dok fokus cerita cantik, syok sendiri, gila glamor etc... pu3 pun bukan sangap sangat tak tahu apa yang dia nak katakan... ini tidak, dok point out benda yang sama, benda yang sama... aku naik bosan dengar beb pasal aku pun rasa aku pun salah seorang yang cantik jugak lah kat dewan tu.... huhuhuh

lepas ni kalau ada speech sapa2 yang fokus isu gemuk jangan lah ada geng2 gemuk yang terasa lak ek... sesama lah kita... Pu3 Setiawangsa ibarat tak sukakan kecantikkan, diorang suka orang2 yang ala ala je...

jom g Bhg yang byk pu3 cantik lah....

Anonymous said...

eh cik ani avon bute IT. mana tahu nak bukak computer! wakakakka....

Wanita2 yang terbaca komen ni tolong lah sampai2 kan!

Kepada Si MANTAN yang BENTAN... hmm.. tak payah la ko sebok-sebok nak nasihat kan org jangan campur and control PUTERI konon.. sebab ko yang sebenarnya manusia yang paling SEBOK yang aku pernah jumpe! Bukan nye kita org tak tahu.. ko disebalik tabir Seri Wani!! Kita org bukannye bodoh mcm yang ko sangka. Kalau dah pencen tu pencen lah.. tak payah la sebok-sebok lagi! FYI, puteri sangat MELUAT dengan engkau sebenarnya. Haa... satu lagi, GET OVER IT la.. terima hakikat ko bukan puteri lagi! Jangan control Wani... Jangan control Puteri!

Kepada Seri Wani, jalankan lah amanah yang diberi dengan dedikasi tanpa dibayangi oleh mana-mana pihak. Nak sangat jadi ketua so ACT like one!!!! Bukti kan vote kita org ni tak sia-sia. Jgn GIPANG" mcm si mantan tu. All puteri will unite and give you the support.

Kepada Fatim, bukan salah ibu mengandung ko cantek! There's nothing wrong to have brain and beauty at the same time. I know there are still ppl out there that will give you the support. Work hard and show good example. Unite the PUTERI we will.

HIDUP PU3 SETIAWANGSA

Anonymous said...

tu la bun aku ingat saper2 yang bagi speech pasni suh la depa cakap pasal gemuk2 ni kankita pu3 kena cantik bukan gemuk2 camtu nak bergerak pun payah tak gitu kan bun... semua speech dia tujukan kat kita orang yelah sebab aku ni pun antara yuang cantik gak orang kata la bukan aku ekk... group si rozi mmg semua montel2... termasuklah kau bun cuba tgk group lagi satu vogue da vass gitu.. itu pun dah mencerminkan keperibadian kita orang,,, yelah mantan kau tu belum kawin bun so dia tak tau aper erti kecantikan kitaorang ni yang dah kawin mesti kena cantik2 sebab takut nanti laki cari lainpulak kan sebab tu dia tak kwain2... takpelah bun esok ada laki nanti tau la dia nak cantik kan ok bun andai kata terkasar bahasa aku ni mintak ampun mintak maaff yer selamat hari raya bun ! anyway congrats bun kau menang jgn cakap merapu dah la nanti


pu3 terpinggir

Anonymous said...

terima kasihku ucapkan kepada sesape yg mengata aku gemuk.amin.aku sedar xpayah remain aku byk kali..sah2 aku letak nama aku buntal.xpe la..lepas ni korg bergaya la dgn kecantikkan korg.tak slh pun..aku bsyukur aku jd mcm ni..dah rezeki korg allah berikan kecantikkan..mcm biasa la..yg hinanya org gemuk..xpe la.aku x terasa hati pun korg nk berkata2 ttg aku.i'm fine.aku hanya bg opinion ttg benda2 yg lepas.kita jgn pndg kebelakang..sape yg dh menang tu..harap2 ada perubahan.apa2 pun jua prog akan dtg..insyallah adalah aku nti..jgn pulak dipinggirkan org yg gemuk n x cantik lak.kepada pemimpin yg baru..if korg can make changes dlm pu3 setiawangsa..dialu2kan..jgn la kita nk bergado n kutuk dibelakang saje.buat la sesuatu..mgkn rmai pu3 akan myokong u all nti.trust me..utk kebaikkan pu3 setiawangsa jugakkan...kepada pu3 setiawangsa yg terpinggir or dipinggirkan..mari la kita bersatu kembali..demi pu3 umno setiawangsa....! Ok la...ingat best ke nk type pjg2 ni..udah2 la jgn la bersengketa..kata nk memajukan pu3 umno setiawangsa..


P/s: sy ingin mengucapkan terima kasih kepada pu3 yg mengundi sy..dgn ini sy ingin memohon maaf..sekiranya sy ada buat salah pada anda semua.maafkan la hambamu yg sihat ni..kita x akan perasan perangai buruk kita.hanya org lain yg melihat kita yg tau menilaikannya.dgn rendah diri..sy mengucapkan terima kasih tak terhingga dan selamat hari raya..maaf zahir batin!


Buntal...

Anonymous said...

bun mmg kita nak bersatu dalam pu3 setiawangsa ni, bukan kita cakap nak ketepikan org2 yang macam kau bukan maksud aku pun bun kan,, tapi untuk org yang bercakap tu dia kena ingat saper diri dia la, jgn cakap sedap mulut jer,, aku nak tanya la kan selama si mantan tu jadi KP setiwangsa apa sumbagan dia bun ??? aper activity dia buat,, aku rasa takderkau pun tau kan si sam n ajack tu selalu join pu3 wp atas dasar aper diorang join sana sedang diorang ada PU3 sendiri, sebab nya pu3 setiwangsa kekurangan aktivity kalau ada pun simantan tu akan bagi kat kroni dia,, kau kena pk tu bun , bagi yang baru jadi ketua ambik benda ni sebgai pengajaran jgan ambik remeh jer,, jgn suka nak pilih bulu bila nak berkawan kan ,, dulu wani camtulah tapi aku harap2 sekarang ni takder lah harap2 dia berubah untuk kebaikan bersama,, majoritinya kan bun aku tanya pu3 yang aku dah jumpa last 4 years diorang merajuk semua sebab si mantan,, teruk peragai si mantan tu sebab tu aku terkilan gak calon pu3 aku kalah sebab akutau dia akan memabwa kelainan kalau dia terajui pu3 setiawangsa, kepla otak dia pun bijak kan ,, kita dalam pu3 ni nak lah org yang mcamtu, so aku harap kalau si wani baik hati ker tetiba tukar pkiran kan masukkanlah si calon lagi sorang yang kalah tu dalam bahagian jadi setiausaha, seba aku tgk dia boleh buat kjer,, kita sekarang ni kena pentingkan orang yang boleh buat kjer bukan nyer tgk orang tu kalau kawan baru nak ambik kan ,, tak semestinya dia boleh buat kejer kan, kita orang pun taknak pu3 cam wanita kita bun berpuak2 tapi sekakrang ni dah nampak orang wani mana orang fatim satu, jadi kalau berterusan mcam ni macam mana pu3 setiwangasa nak bersatu bun , misi kita sekanrang ni nak selamatkan orang melayu kita agama dan bangsa tapi kalau kita sebagai pu3 sendiri berpecah belah dan berpuak2 macam mna,,
untuk pu3 setiwangsa renung2kanlah dan pikirkan lah...



pu3 terpinggir.

Anonymous said...

sudah2 le tu... tak habis- habis dgn isu cantik gemuk ni. apa ler dapat dgn mengata itu ini. yang lepas lepas ler... yang terasa sgt tu kenapa? ke diri sendiri yang makan cili?

jgn ler nak over berpolitik dekat sini. bukan dapat apa pun. lansung tak professional...

Anonymous said...

ko terasa sgt dgn ucapan rozi tu kenapa? ke selama hari ni ko yang jadi tali barut? bermuka- muka... ko ingat org tak tahu.

yang kau nak masuk campur hal wanita tu kenapa? kau ingat kau saper nak tentukan org ini, org itu, layak ke tidak jadi AJK bhg... pengaruh n jawantan kau besar sgt ker? kau cerminkan diri kau sendiri lahhhh... kau tak payah ler nak melaga- laga kan rozi dengan wanita or dgn org lain. kau jgn masuk campur lagi baik. statment kau tu yang memecah belahkan puteri, tp ada hati nak tgk puteri bersatu konon...

Anonymous said...

kau tu yang bodoh tak paham ! sukahati org la dia nak tulis aper pun yangkau sibuk tu apasal ! bodohla kau ni,, bukan cakap kat ko ,, yang ko terasa tu apehal, kelakor kelakor ! takper pu3 terpinggir u tulis la aper yang u nak jgn pedulikan orang !


pu3 meletup!

Anonymous said...

astafirulah... cantiknya bahasa puteri semua. kaklong harap puteri semua jangan tersalah langkah. kerana mulut badan binasa.

kaklong tak menyebelahi sesiapa, tp kaklong sedih dgn bahasa dan apa yang dibicarakan oleh semua puteri di sini. sudah lah... cukup lah... kenapa perlu begini.

puteri sepatutnya berbudi perkerti tinggi, cantik dimata, sejuk dihati, penuh dgn adap sopan. kita wanita melayu bukan? mana pergi budi bahasa? kenapa perlu berkata- kata begini? puteri mahu dihormati bukan? tetapi bagaimana orang luar mahu menghormati puteri jika puteri sendiri tidak tahu menghormati sesama sendiri???

puteri sekali, hentikan lah semua ini... tiada apa yang baik jika puteri bertelagah sesama sendiri.


kaklong

Anonymous said...

sebenarnya kat setiawangsa ni banyak yang tak kena kerana mana peringkat pun tak ada yang buat aktiviti yang menguntungkan ahli atau masyarakat setempat. aktiviti yg di buat hanya yg menguntungkan diri mereka saja. jadi KETUA BAHAGIAN perhatikanlah sikit kalau mahu UMNO terus relevan DAN TAK PERLU HARAPKAN UNDI POS SAJA

Anonymous said...

sy sokong statement kak long..benda dh lepas.udah2 la..komen kita ni rmai yg melihatnya..xpe la pu3 tpinggir..insyallah..wani dh jd kpu3 baru ni..mgkn ko x dpinggirkan lg..meh la kita bsatu..benda yg lepas jgn dkenang.buat kita nk pandang kebelakang lg...meh kita pandang ke depan skrg..baru la maju org melayu kita.sudah2 la yer...org berbudi kita berbahasa..org mberi kita merasa..org yg byk mengata ni...xde pahalanya..hehe!siap berpantun lak aku ni..enough is enough ok...apa kata kita citer cerita lain lak...busan gak nk ckp benda2 yg lepas ni..jgn lupe dtg open house bhgn...djemput kepada semua yg mbaca komen ni..ari ahad k...mari la kepada yg pemuda,wanita and pu3 terpinggir n dpinggirkan...jom kita suai kenal ari ahad ni...!