Tuesday, August 5, 2008

POLITIK UMNO BATU : PERTEMBUNGAN ANTARA YUSUF HAMID DAN ABAS SEMAKIN RANCAK ; PUTERI, PEMUDA DI BATU JUGA MASUK GELANGGANG PANAS !

TERKINI 5hb Ogos -- Kerancakan pemilihan jawatan tertinggi di Bahagian Batu kian membara termasuk di Puteri, Pemuda dan Wanita. Bagi jawatan Ketua Puteri, penyandang - Nor Hazreena Hashim di jangka menghadapi laluan sengit dengan Siti Badariah Ismail yang juga merupakan AJK Bahagian. Wilayahkini difahamkan, persaingan diantara mereka berdua ini begitu " panas" sekali. Macam - macam kempen berterbangan di Batu bagi perebutan jawatan Ketua Pu3 Batu ini. "Bertandinglah secara sihat dan atas kapisiti diri sendiri.Dan saya nampak Pu3 sudah lantang sejak adanya Wilayahkini", kata seorang ahli Pu3 dalam emelnya. Apapun seperti di Seputeh, Pu3 Batu juga menjadi " Perhatian" !
( Gambar : Hazreena dan Siti Badariah )
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
WANITA - Penyandang Ketua Wanita, Maimunah dijangka menang tanpa bertanding, tetapi nama Nora'shekin Yusoff yang juga merupakan AJK Bahagian turut menjadi perhatian utama apabila beliau disebut - sebut akan bertanding exco wanita UMNO Malaysia.Beliau juga dikatakan mempunyai " backing" yang kuat. Gambar ( Nora'shekin ) PEMUDA : Persaingan dijangka antara Azniee , Penyandang Naib Ketua Pemuda dengan Amir .Apapun persaingan di Pemuda juga dijangka akan menyaksikan pertandingan yang sengit seperti, Puteri.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
BERITA SEBELUM INI yang disiarkan pada 29hb Julai 2008........
Batu ( WILAYAHKINI ) -- Persaingan bagi jawatan Ketua UMNO Bahagian Batu semakin sengit diantara Ketua Bahagian sekarang Datuk Yusuf Hamid dengan AJK UMNO Bahagian Batu Datuk Yahya Mat Ghani atau lebih dikenali sebagai "Abas" - Batu.
Wilayahkini difahamkan Datuk Yusuf telah mendapat 10 pencalonan manakala Datuk Abas pula telah berjaya meraih 5 pencalonan setakat ini. ( WILAYAHKINI difahamkan kedudukan terkini yang lengkap ialah Yusuf Hamid 12 dan Abas 4 pencalonan ) Pertembungan diantara Yusuf dan dan Abas telah merancakkan lagi kempen dan juga persidangan mesyuarat cawangan di bahagian Batu sejak dua minggu yang lepas.Pemerhati politik juga berpandangan persaingan diantara Yusuf dan Abas dijangka sengit kerana beberapa sebab yang sudah mula disuarakan secara lantang diperingkat akar umbi sejurus selepas PRU yang ke 12 baru - baru ini.
Apabila kita bercakap mengenai UMNO Bahagian Batu, nama-mana seperti Allahyarham Datuk Azman Attar, Datuk Azrat Gull memang sukar dipisahkan.Tetapi, selepas Azman Attar UMNO Bahagian Batu masih belum lagi dapat mencari satu rentak politik yang begitu kukuh di Wilayah Persekutuan.Nama Batu memang begitu popular di WP pada zaman Azman Attar dulu kerana sikap kelantanganya dalam prasada politik negara serta kukuatanya yang tersendiri.
Gambar : Datuk Yusuf dan Datuk Yahya @ Abas

217 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 217 of 217
Anonymous said...

chombie ke zombie ke atau apa sekali pun tak usah kisah yg penting korang kena tau siapa bluehypo itu sebenarnya. mentang2lah caw.nya nak bersidang sabtu nie pastikan pu3-pu3 semua turun bg sokongan pd chombie. hidup chombie. aku pasti akan turun untuk menyaksi kekalahan pd hypoo...he..he..he..

Anonymous said...

BAGUS SEKALI BLOG BATU WILAYAHKINI NAK MENCECAH 201...WA CAYALAH PAS NIE PASTI AKAN PANAS.PANAS. LAGI...

Anonymous said...

WAHAI AHLI-AHLI BATU SEMUA PASTIKAN KITA SEMUA TURUN SABTU NIE 16 AUGUST JAM 8 MLM DI SRI PERAK...KITA SAKSIKAN SIAPA YANG KENA...... BAWA MAK AYAH ATUK NENEK ABANG KAKAK ADIK BERADIK.....

Anonymous said...

WAHAI AHLI-AHLI BATU SEMUA PASTIKAN KITA SEMUA TURUN SABTU NIE 16 AUGUST JAM 8 MLM DI SRI PERAK...KITA SAKSIKAN SIAPA YANG KENA...... BAWA MAK AYAH ATUK NENEK ABANG KAKAK ADIK BERADIK.....

Anonymous said...

WAHAI AHLI-AHLI BATU SEMUA PASTIKAN KITA SEMUA TURUN SABTU NIE 16 AUGUST JAM 8 MLM DI SRI PERAK...KITA SAKSIKAN SIAPA YANG KENA...... BAWA MAK AYAH ATUK NENEK ABANG KAKAK ADIK BERADIK.....

Anonymous said...

tgelak jugak aku baca komen2 korang ni.. menceriakan.. wakakaka....

aku malas nk byk citer tp aku cuma nak tau dari haz & chombi.. ape sbenar VISI engkorng ni...

pd aku masih kabur ape yg engkorng nk bawak kan...

harap wakil ker... kuncu2 ker... tukang taip ker... tukang jawap ker... tukang karut ker... tukang wat dosa ker... tukang kampen manager ker.... tukang kipas ker... toloooooong la jawabkan....

ada berani & jujur ker???

dr : tukang tengok!!

Anonymous said...

lagi satu...

toloooong jaga adap skit wahai warga pu3 batu....

malu laaa.... wat perangai mcm ni... jgn suka selak kain org.. kang kain sdiri terselak... cam ner?? jgn smp terlondeh udah.... lg malu.... peace...

dr : tukang tengok!!

Anonymous said...

Salam Perjuangan,

Kpd Sdr Che Long, Iskandar & Hisham terima kasih di atas sokongan yg diberikan keatas usul cadangan yg akan dibawa oleh Pemuda caw saya.

This is what we called "UNITED". Lets forget the bad speculations and negative perceptions among us and may be or hopefully this can be a "stepping stone" for us to work together in any ways in future. Insya-Allah

Menyentuh coretan dari En Fariz, mari kita renung semula objektif penubuhan UMNO. Ketiga-tiga objektif itu menyentuh Melayu & Islam. Oleh itu pandangan saya sebagai golongan pendesak di dalam UMNO, saya merasakan setiap ahli Pemuda perlu bersikap ultra dari moderate atau liberal Melayu di dlm konteks isu yg berkaitan hak-hak keistimewaan orang Melayu atau kesucian agama Islam.

Hal-hal atau perkara-perkara yang lain kita boleh bersikap moderate mahupun liberal sekali pun. Ini telah terbukti dengan merujuk kembali kepada sejarah bahawasanya orang2 Melayu adalah sebuah bangsa yg sangat pemurah dengan menerima bangsa asing sebagai warganegara Tanah Melayu di dalam kontrak sosial yg dipersetujui oleh semua kaum ketika itu.

Oleh itu, secara prinsipnya ia tidak perlu dipertikaikan sampai kiamat pun. INI BUKAN PERKARA YANG BOLEH DIGALANG GANTI ATAU DIJUAL BELI, kita perlu membuat tanda noktah untuk polemik ini.

Berhubung keraguan "He/She is a Muslim"? saya amat faham dgn artikel itu dan tidak terlepas pandangan teks yg ditulis tetapi sebab secara umum diketahui blog boleh dilayari oleh semua kaum dan tidak mustahil sesetengah komen, pandangan atau cadangan boleh datang dari bukan Islam juga. Oleh itu dengan sifat semulajadi yg ada pada diri saya lebih baik saya menaruh sedikit keraguan terhadap artikel itu bagi mengimbangi sebarang keputusan dan tindakan selanjutnya. So don't feel obliged.

GULAM MUSZAFFAR HJ GULAM MUSTAKIM

P/s: Selamat Pengantin Baru kepada sahabat saya Sdr Badli yg akan melangsungkan perkahwinan pada hujung minggu ini. Saya doakan sdr semoga murah rezeki, bahagia ke anak cucu dunia dan akhirat. Insya-Allah

Anonymous said...

Terima kasih "tukang tengok", mmg patut di tegur pu3-pu3 ni dah agak keterlaluan dah. Saya juga merasa malu sebagai ahli PU3 melihatkan kerenah mererka2 ni, dah pandai nak mengutuk, mengata org, mengaibkan org, dan macam-macam kerenah dah kita dengar akhir2 ni.

wahai pu3-pu3 sekalian, kamu sedar tak siapa kamu sebenarnya dalam UMNO ini,apa tujuan pu3 ditubuhkan, apa matlamat sebenarnya. kita baru setahun jagung dalam politik ini, tak usah lah nak bermegah yang kita tu hebat, bak kata pepatah 'ubun-ubun pun masih lembik lagi'tak perlu nak mengaku kita lah yang paling hebat.

kepada calon2 yang bertanding bagi jawatan dari pengerusi tetap hinggalah ke pemeriksa kira2, tak kira kem mana pun, cermin2 la diri tu sikit sejauh mana kemampuan kita untuk mentadbir, mampukah kita?. Jangan kita jadi seperti ikan dalam akuarium, nampak dunia kat luar tu hebat tapi tak tahu macam mana nak keluar dan akhirnya kita hanya jadi perhiasan dan tontonan semata2.

Sedar tak sedar hanya tinggal 2 minggu lagi tempoh untuk kita bersidang bagi cawangan2, sudah hampir 20 cawangan telahpun selesai mengadakan persidangan masing2, hanya tinggal beberapa cawangan saja lagi yang masih belum mengadakan mesyuarat. Sedar tak wahai kwn2 Pu3 sekalian sudah berapa banyak USUL yang telah kita bawa untuk dibentangkan ke persidangan bahagian nanti. Setahu saya masih belum ada usul yang akan dibentangkan. Bagi saya tak perlulah kita bertelagah sesama sendiri tapi sebenarnya kita HABUK PUN TARAK.....


PU3 SEMALU

Anonymous said...

firman ALLAH dalam surah Al-Mulk ayat ke 2 yang bermaksud:
'Tuhan yang telah menjadikan hidup dan mati kerana IA hendak menguji, mencuba kamu - siapakah daripada kamu yang terlebih baik kerjanya'


PU3 Semalu

Anonymous said...

SDR.RAMLAN DENGAN ANGKUH & BONGKAKNYA MENGATAKAN TUJUAN DIA & KELUARGA PERGI KEMEKAH HABIS BERIBU RM BERDOA UNTUK MENJATUHKAN DATUK YUSOF. KATANYA INGIN MENCARI KEBENARAN.

SEDARLAH SDR.RAMLAN AWAK TU DAHLAH TAK ADA CAW HANYA MENUMPANG KAT CAW ORG LAIN (IKS) ITUPUN NASIB BAIK HJ.KHALIM ROHANI LETAK SBG KET. IKS DPTLAH AWAK JD KET. KALAU TAK SAMPAI TUALAH LUUUU..

AHLI2 DI IKS TAK FAHAM BERPOLITIK, BODUS AMBIL KETUA YG TAK MENETAP DI SINI. KETUA YG HANYA PENTINGKAN DIRI SENDIRI.

KERJA KAT DBKL TAPI SELALU PONTENG AMBIL MASA KERJA PERGI KEMPEN RUMAH KERUMAH..AWAK TUNGGULAH SIASATAN DARI BPR.

HIDUP KITA NI JGN TERLALU ANGKUH CAKAP BIARLAH BERLAPIK JGN SAMPAI MENANG SORAK MARUAH TERGADAI...

INGAT AKAN JANJI ALLAH SWT. TAK TAKUT KE KATA BARU BALIK DARI UMRAH TAPI MASIH TAK ADA KEINSAFAN. BERMUASABAH DIRILAH WAHAI SDR RAMLAN JGN DEK KRN POLITIK YANG CIPUT NIE AWAK AKAN MERENGKOK DALAM SANAAAA..

JGN NAK TIPU AHLI2 BATU NIE SEMUA PERGERAKAN DGN SIAPA AWAK JUMPA, MINTA SUMBANGAN (SOGOKAN) KEJI ORG SANA SINI SEMUANYA KAMI TAU...

SEDARLAH DLM POLITIK NIE KALAU ADA HASAD DENGKI IRIHATI TAK KEMANANYA....

INGAT SIASATAN DARI BPR.....

Anonymous said...

to shafaz..apa jenis nama tu..its okay u tak tahu cerita,tapi komen mcm orang tak pakai akal..kes kg batu..syarat bersidang bukan dgn kehadiran chombie atau hazreena.sukahati diaorang nak datang tak guna kaki kau pun.hanya tunjuk sokongan pada kawan2.notis barsidang jam 2 ptg tapi bersidang jam 9 pagi apa kes..tak baca perlembagaan ke? alahai shafaz merepek meraban yang bukan2..blackrose

Anonymous said...

Sdr amir....sbr jer dengan dia orang ni.Walau takada pencalunan minggu ni tp dia orang dah goyang,pas2 kena invest lg banyak.Tahniah lah saya ucapkan kerana sdr berusha dengan taem yg ikhlas tentang perjuangan.tetapi dari apa yg saya dengar sdr azni bergerak atas team yg menabur wang melalui ATM.Saya harap sdr sabar bagi mereka seronok dulu.
Semalam pemuda SRI PERAK telah diugut dan disuruh balik diberi RM50 pula melalui sdr EDY.Kami akan buat aduan tentang perkara ini ke majlis tertinggi.Saya harap sdr azni sedia bertanggung jawab atas perkara ini.Ketua pemuda sekarang ini pun taktahu malu,tak sedar diri.Apelah perjuangan nya,sabar aje lah!!!!!!.Mari kita tengok siapa yg kena lepas ni......

norhisham said...

Salam,
Mari kita berdiskus dekat

http://wilayahkini.blogspot.com/2008/08/politik-batu-persaingan-semakin-sengit.html

Kat sini dah jadi 2 pages dah comment.
Page yang satu lagi tu fresh lagi, so far baru 4 comments.

Anonymous said...

betul ker dgn sebaran surat saman dari mahkamah di Shah Alam dan dari syarikat guaman berkaitan dgn hutang hypo dgn sebuah bank. jumlahnya tak la byk pun, RM 12K.Napa mesti undi dia?layak ker dia memimpin kita?? hypo perlulah berhati2 jangan sampai kena tangkap pulak dengan waran yg dikeluarkan oleh mahkamah .
Macam mana bole dapat undi di Sri Perak? hypo ni org Sri perak ker??kalau setakat Sri Perak tempat Persinggahan utk mengadu kasih..Tak perlu la kawan..Buat malu org sri perak jer..

Anonymous said...

wah!hebat penyokong2 combie ekk.susah nak baca keburukkan combie dalam blog ni.mungkin semua yang dok mengutuk kpu3 batu ni..penyokong combi..macam ni la.aku bagi nasihat kat korang, jangan mengundi combi dan haz.kan senang.aku akan pastikan semua yang bertanding dalam bahagian batu akan terima panggilan dr Badan Pencegah Rasuah.tapi selepas bertanding la..krn aku nak tengok setiap muka korang yang terkena 'Panggil Hangit' tu masuk surat khabar.so,kepada yang bertanding dalam bahagian batu..saya nasihat mcm Pak Lah la..bertanding secara sihat.jangan la ada rasuah sesama parti..

Anonymous said...

COMBIE..memang ceria and periang orgnye..tp korg tau x perangai dia mcmane?kawan dia LIZ tu..combi pernah mengata belakang dia..mcm2 la..kata liz ni suka lelaki askar la, bdk bomba la,bdk polis la..aleh2 baik lak dorg tu.pastu kehulu kehilr ngan tomboi tu.bodokan sesiapa yg rapat ngn combi tu..mcm AMY..dia pun kena kutuk gak ngan combi..tp bodo dah sampai..baik ngan combi.BAD pula..dulu masa kat hospital macam nk mati..tp allah sygkan dia..hidup terus hah..hingga lupe siapa yang buat kenduri tuk dia.masa tu combi dan kawan2 ada tolong tak?mungkin tidak..rupanya..bad hidup sihat walafiat utk transform jd lagi laser mulutnya.elok la tuh..semoga allah mencucuri rahmat pdnya.so kita cerita bab HAZ lak..bak kata korg..bluehyppo.dia ni pun satu..ada bodohnya gak..kekadang org yang karektor yang suka megah2 diri ni..habuk tarak.dia ikut fe'el tunang dia yg sengkek tu la.muka tak malu betulla tunang dia tu..duit dah la tak de..tapi berlagak mcm ada duit..ke hulu ke hilir pakai kete tunang.hahaha!orang tak berkerja mmg mcm tu la.elok tunang dia tu duk kat rawang je la.haz ni jadi macam ni krn ikutkan tunang dia yang sengkek tu..hutang dah confirm keliling pinggang.siankan..pastu cerita tentang bank rakyat pulak..wah..lagi gempak..dalam blog ni semua citer pasal hazreena itu la..ini la..yang combie lak??tak de siapa cerita..yang dia dok ngendeng2 ngn laki org tak pe..abis laki kat umah semayang tonggang terbalik tu..buat perhiasan ke?haha..mcm ni la..aku sememangnya tak sokong dua perempuan giler kuasa ni..cari la org lain.bosan gak tengok muka dorg ni kat bahagian batu.woi..usop sontorian..apa kata jgn amik mereka bdua ni..cari la pu3 yang berkaliber dan mempunyai ciri2 pemimpin pu3 yang akan mengangkat martabat pu3 bahagian batu.aku malu jadi pu3 batu.dan ramai yang menyokong pendapat aku ni.wahai pu3 batu! calonkan pu3 yang bole membantu korang dalam pu3 ini..hidup umno! hidup umno! hidup umno!

«Oldest ‹Older   201 – 217 of 217   Newer› Newest»