Tuesday, August 5, 2008

POLITIK UMNO BATU : PERTEMBUNGAN ANTARA YUSUF HAMID DAN ABAS SEMAKIN RANCAK ; PUTERI, PEMUDA DI BATU JUGA MASUK GELANGGANG PANAS !

TERKINI 5hb Ogos -- Kerancakan pemilihan jawatan tertinggi di Bahagian Batu kian membara termasuk di Puteri, Pemuda dan Wanita. Bagi jawatan Ketua Puteri, penyandang - Nor Hazreena Hashim di jangka menghadapi laluan sengit dengan Siti Badariah Ismail yang juga merupakan AJK Bahagian. Wilayahkini difahamkan, persaingan diantara mereka berdua ini begitu " panas" sekali. Macam - macam kempen berterbangan di Batu bagi perebutan jawatan Ketua Pu3 Batu ini. "Bertandinglah secara sihat dan atas kapisiti diri sendiri.Dan saya nampak Pu3 sudah lantang sejak adanya Wilayahkini", kata seorang ahli Pu3 dalam emelnya. Apapun seperti di Seputeh, Pu3 Batu juga menjadi " Perhatian" !
( Gambar : Hazreena dan Siti Badariah )
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
WANITA - Penyandang Ketua Wanita, Maimunah dijangka menang tanpa bertanding, tetapi nama Nora'shekin Yusoff yang juga merupakan AJK Bahagian turut menjadi perhatian utama apabila beliau disebut - sebut akan bertanding exco wanita UMNO Malaysia.Beliau juga dikatakan mempunyai " backing" yang kuat. Gambar ( Nora'shekin ) PEMUDA : Persaingan dijangka antara Azniee , Penyandang Naib Ketua Pemuda dengan Amir .Apapun persaingan di Pemuda juga dijangka akan menyaksikan pertandingan yang sengit seperti, Puteri.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
BERITA SEBELUM INI yang disiarkan pada 29hb Julai 2008........
Batu ( WILAYAHKINI ) -- Persaingan bagi jawatan Ketua UMNO Bahagian Batu semakin sengit diantara Ketua Bahagian sekarang Datuk Yusuf Hamid dengan AJK UMNO Bahagian Batu Datuk Yahya Mat Ghani atau lebih dikenali sebagai "Abas" - Batu.
Wilayahkini difahamkan Datuk Yusuf telah mendapat 10 pencalonan manakala Datuk Abas pula telah berjaya meraih 5 pencalonan setakat ini. ( WILAYAHKINI difahamkan kedudukan terkini yang lengkap ialah Yusuf Hamid 12 dan Abas 4 pencalonan ) Pertembungan diantara Yusuf dan dan Abas telah merancakkan lagi kempen dan juga persidangan mesyuarat cawangan di bahagian Batu sejak dua minggu yang lepas.Pemerhati politik juga berpandangan persaingan diantara Yusuf dan Abas dijangka sengit kerana beberapa sebab yang sudah mula disuarakan secara lantang diperingkat akar umbi sejurus selepas PRU yang ke 12 baru - baru ini.
Apabila kita bercakap mengenai UMNO Bahagian Batu, nama-mana seperti Allahyarham Datuk Azman Attar, Datuk Azrat Gull memang sukar dipisahkan.Tetapi, selepas Azman Attar UMNO Bahagian Batu masih belum lagi dapat mencari satu rentak politik yang begitu kukuh di Wilayah Persekutuan.Nama Batu memang begitu popular di WP pada zaman Azman Attar dulu kerana sikap kelantanganya dalam prasada politik negara serta kukuatanya yang tersendiri.
Gambar : Datuk Yusuf dan Datuk Yahya @ Abas

217 comments:

1 – 200 of 217   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Hebat Wilayahkini yang telah siarkan berita UMNO Batu dan juga sejarah Batu yang dikaitkan dgn Datuk Azman Attar.Memang benar.Harap - harap kali ini ada perubahan yang cukup drastik.Kita kena berani.

Anonymous said...

Yeah saya sokong.Dulu UMNO Batu merupakan perintis utama di WP.Walaupun mesyuarat UMNO Batu kekadang kena terbang kerusi tapi Batu memang kuat.Dato Abas boleh buat ker?

Anonymous said...

Perlu ada perubahan dari segi karisma dan juga keikhlasan.Inilah pemimpin yang dicari di Batu.

Anonymous said...

bila pulak si abas ni dapat datuk?

Anonymous said...

sepatutnya sebelum nak tulis apa2 dalam blog ini buat "homework" dulu. info semua salah. statistik pencalonan salah. Datuk apa Abas dapat.

Anonymous said...

???????????

Anonymous said...

Saya nak ulas mengenai komen dari Kebal batu yang terlalu ghairah sangat tapi lupa daratan.Apa yang ditulis oleh Wilayahkini memang betul cuma info pencalonan salah sikit dimana Datuk Yusuf dapat 12pencalonan manakala Datuk Abas pula dapat 4 pencalonan setakat ini.Yang lain - lain semua betul.Wilayahkini tak perlu layan komen yang membuta tuli seperti mereka kerana mereka semua tak berfaedah kepada UMNO.Sekiranya ada pelaung, pertandingan tetap akan terjadi.Manakala mengenai isu Datoship kepada Datuk Abas - dia dapat dari Sabah tahun lepas kalau tak silap saya.Banyak orang lain pakai dato yang tak ada negeri pun ada.Jangan terlalu dengkilah.

Anonymous said...

Betul. Komen dari Kebal Batu perlu ditegur kerana beliau terlalu emosional.Apa yang salah? Terangkangkan secara terperinci dan mungkin Wilayahkini dapat perbetulkan keadaan yang sebenar.Kalau angka pencalonan salah tak jadi masalah besar la beb.

Anonymous said...

2007 Yahaya Mat Ghani
Bintang Cemerlang Melaka (no honorary title)
http://thestar.com.my/news/list.asp?file=/2007/10/13/nation/19161910&sec=nation

Mereka yang dianugerahi Seri Panglima Darjah Kinabalu berhak menggunakan gelaran DATUK SERI PANGLIMA pada pangkal namanya sama ada lelaki ataupun wanita. Isteri ahli lelaki bergelar DATIN SERI PANGLIMA. Suami bagi wanita yang menerima darjah ini tidak boleh memakai gelaran DATUK SERI PANGLIMA.

Panglima Gemilang Darjah Kinabalu ialah Darjah Kebesaran yang kedua tertinggi di negeri Sabah. Darjah kebesaran ini biasanya dikurniakan kepada seseorang yang berjawatan tinggi dalam apa juga lapangan dan telah menyumbangkan bakti cemerlang kepada kerajaan dan negeri Sabah selama beberapa tahun dengan tanggungjawab dan pengaruh tinggi dan sesuai dengan kedudukannya. Mereka ini menjadi ikutan dalam lapangan perkhidmatan dan pekerjaannya itu untuk kebaikan negeri dan negara. Mereka yang menerima darjah ini sama ada lelaki ataupun wanita berhak memakai gelaran “DATUK”, manakal isteri lelaki yang menerima darjah ini digelar “DATIN”. Suami bagi seseorang wanita yang menerima darjah ini tidak berhak memakai gelaran “DATUK”. Bilangan pemegang darjah ini terhad kepada 650 orang penerima (yang masih hidup) sahaja dalam sesuatu masa, tidak termasuk mereka yang menerima anugerh kehormat. Ahli-ahli Kehormat Panglima Gemilang Darjah Kinabalu biasanya terdiri daripada putera-putera raja atau pemimpin-pemimpin kanan Negara asing yang bersahabat karib dengan Negeri Sabah dan juga bukan warganegara Malaysia yang telah berjasa besar dan layak diberi gelaran “DATUK”.

Masih lagi Tuan Haji Yahaya Mat Ghani

Nota: masih banyak lagi orang di Batu yang macam Hamid Ngah, belajar2lah membaca sikit, perlembagaan dan peraturan, jgn main cakap sedap mulut jer, malu lah kat PKR, terserlah pekung byk org UMNO yang bodoh tapi gila jawatan, bukannya nak menyokong mana2 pihak, tapi komen bagi bernas sikit, kalau setakat SPM pun nyaris2 SAP baik tarik diri saja, kita perlu org yg berkualiti utk memimpin. bagi saya Abas atau Yusuf ada kelebihan masing2. tak perlu taksub atau menyokong membabi buta.

mari kita bermuhasabah: dah habis ke orang yg pandai di Batu? Almarhum Tunku pernah berkata: di negara orang buta, yang melihat sebelah menjadi raja.

Anonymous said...

angin perobahan yang kencang

kecuali wanita, yg lain di batu semuanya ada pertandingan

bahagian:
ketua: yusuf hamid (penyandang) lwn. yahaya mat ghani (abas)
timbalan: abg. jo (penyandang) lwn ramlan salleh (naib sekarang)
naib: 1. rahim suboh 2. hasan (ketua caw. dato' senu) 3. haji mail (bendahari bhg.)
analisis:jawatan naib menjadi tanda tanya kerna haji mail adalah pegawai dato' yusuf yang setia, mungkinkah ini permainan adiknya cikgu hanapi (setiausaha cawangan). dari konteks wanita dan pemuda, cawangan haji mail (suajaya) juga agak aneh kerana menongkah arus daripada kem dato' yusuf.
seorang lagi pegawai iaitu setiausaha bhg. haji mokhtar juga menimbulkan keanehan kepada kedua-dua kem yang bertanding.


puteri:
ketua: hazrina (penyandang) lwn. siti badariah atau chombi (ajk bhg.)

analisis puteri:
tindak-tanduk hazrina menjelekkan kebanyakan warga batu, tak mempamerkan semangat pertandingan yang berseh. paling kotor setakat ini di batu adalah pemilihan puteri. penipuan tarikh dan masa mesyuarat, hanya 23 cawangan puteri sahaja. menimbulkan tanda tanya juga tentang sejarah hazrina yang muncul secara tiba2 di batu, mungkin Wilayah Kini boleh buat laporan khas. Calon2 naib hanya sekadar memenuhkan jawatan.

pemuda:
ketua: azniee (naib sekarang) lwn. amir (sri kelantan)
naib: bob (baru dinobatkan ketua cawangan sentul selatan) lwn. anuar seh (medan wira utama)

analisis pemuda:
masih gentlemen, pencabar iaitu regu amir-anuar mendahului pencalonan, agak menarik kerana kepimpinan pemuda batu yang ada ketinggalan setelah 3 minggu cawangan bersidang dan hanya melepasi kuota pencalonan pada hari ahad yang lalu. tiada yang mengejutkan juga kecuali calon naib macam ada kejutan, desas-desus juga mengatakan mungkin badli(anak ajk bhg. Badar) atau iskandar (pemuda caw. hj. mail)atau Fariz (ketua cawangan termuda di batu) akan bertanding jawatan naib. masih sempat lagi untuk mempelbagaikan pilihan.

Anonymous said...

pasal bakal mantan ketua puteri yang nak kena mandi
kisah bab mandi laut di tioman
hippopotamus berendam dalam air masin menarik perhatian segala octopus, macam bluehyppo, rockhyppo ni maintain jer... suka kot ter'accident' dengan octopus ..
biarlah .... resmi hippo suka mandi dan berendam, marilah bersama-sama menobatkan gelaran MANTAN kepada sang hippo

Anonymous said...

Kami dibahagian batu terutama dicawangan Yahya Mat Ghani (Abas) amat berbesar hati dan berasa bangga kerana kerakusan tuan ingin bertanding Ketua Bahagian Batu. Sesungguhnya jasa dan pengorbanan Abas dikalangan kami semua amatlah besar tak mengira masa atau tempat selalu memberi wang sogokan dan belanja makan dihotel-hotel mewah demi mencapai cita-cita menjadi Ketua Bahagian Batu. Kami juga tertanya-tanya sesama sendiri bila masa pulak mendapat gelaran datuk? yang kami tahu Abas mendapat pingat ASDK (dari kerajaan Negeri Sabah) tanpa membawa apa-apa gelaran di depan nama???? Datuk berbayar atau Datuk berbohong???? Tapi Abas jangan susah hati atau gusar kami di cawangan saudara tetap mengokong akan tindak tanduk saudara yang senantiasa mencalonkan nama-nama kami disenarai AJK bahagian yang baru terutamanya pemeriksa kira????

Anonymous said...

SEDARLAH WAHAI WARGA BAHAGIAN BATU
KUKUHNYA BATU DEMI KEKUATAN SANGGUP BERJUANG TANPA MENGIRA AGAMA BANGSA DAN NEGARA ....TETAPI HANCURNYA BATU DEMI KERANA KERAKUSAN SEGELINTIR AHLI YANG MEMENTINGKAN KEBENDAAN SANGGUP GADAIKAN MARUAH KERANA WANG YANG AKAN MEMBINASAKAN SELURUH BATU DAN AHLI-AHLI SELURUHNYA. KITA MENCARI PEMIMPIN YANG JUJUR IKHLAS DAN BUKANNYA YANG BERTUANKAN WANG RINGGIT....SEDARLAH WARGA BARU SEMUA...

Anonymous said...

apa la sgt pada gelaran datuk tu?
tak payah pakai datuk pun takper, janji MASYUKKKKKKKKK .....
kalau menang konfem dapat datuk punya

Anonymous said...

Cikgu Napi jangan nak pandai-pandai masuk campur dalam urusan politik sekira tak memahami tata cara perlembagaan. Begitu juga Hj. Mokhtar S/U Bhg..apa tugas anda segala permasalahan persidangan disetiap cawangan tak pernah nak hadirkan diri bila kami bersuara jawapannya "YES I KNOW" apa yang anda tahu???? Kalau rasa tak boleh pikul sebagai SU lebih baik berundur bagi laluan pd org yang mampu memikul tanggungjawap....

Anonymous said...

Nasihat untuk Cik Hazrena...
Kalau nak jadi seorang pemimpin mestilah selesaikan segala hutang piutang anda pada yang pernah anda meminjan atau pada orang yang pernah menjadi gerantor anda??? Jangan suka menipu ahli-ahli puteri kami tahu sangat akan latar belakang serta skandal cik dengan beberapa org dibhg batu ni??? Usah berselindung....

Anonymous said...

ya..... sudah panas
mari kita pecah kan rekod segambut
macam ni punya stail 100 komen sap sap soi jer
200 pun boleh capai ... (nombor keramat 200 ni ...sensitif)

Anonymous said...

alkisah ...
seorang pilot bas yang berpenyakit parkinson ...
masih menyimpan gamaknya slip-slip pembayaran sebuah kereta gen-2
berbulan-bulan lah si parkinson ni bayar kereta si hippo
yang musykilnya ... di mana cinta bersemi ??? ...
mungkin masa si hippo menyorok dalam ruang bagasi bas masa nak balik raya kot? ... sorry ..itu iklan streamyx ...

p/s: nak baca komen pu3 kena tiru style FF kat hotFM

Anonymous said...

cikgu napi suka ngadu domba
hari-hari cikgu napi adu domba

Anonymous said...

kami semua mahukan hj ismail untuk tanding jawatan naib ketua umno bahagian.hanya dia yang layak untuk bertanding..apa pun kita lihat di cawangan suajaya nama siapa yang akan naik...kita tunggu...katanya pemuda pun ada kejutan...kita lihat

Anonymous said...

kepada hezrena buat buat lah insaf...perangai awak tu dah satu malaysia tau...jangan sampai masa nak naik pelamin,,,orang buka pekung kau...jangan bermain dengan api...aku akan pastikan kan hezreena kalah teruk...nasihat aku pada combi dan barisanya, kuatkan semangat dan selamat berjuang....hezreena dan farok ( tunangnya ) jangan lebih lebih kang boleh kena tangkap khalwat..bukan orang tak nampak...opp lupa palak, mimie dan lily pun ada banyak cerita buruk mereka...hati hati...

Anonymous said...

SAYA CABAR DATUK YUSUF,KALAU BERANI DAN SAYANGKAN HJ MAIL,CAWANGAN DIA CALONKAN HJ MAIL CALON NAIB KETUA BAHAGIAN...KALAU TAK MAKNANYA DATUK HANYA PERKUDAKAN HJ MAIL...DATUK KENA INGAT BARISAN PEMUDA DATUK IAITU AMIR BUKAN SOKONG DATUK..INI KERANA BOS DIA RAHIM SUBUH..KENA INGAT DATUK...RAHIM BAIK DENGAN ABBAS..OPP DATUK ABBAS...DAN CALON NAIB PEMUDA ANWAR SEH PLAK MASA TAHUN LEPAS AMAT BENGANG DAN LANTANG MENGKRITIK DATUK PASAL TANAH KAMPUNGNYA...INGAT DATUK..SILAP SILAP HJ MAIL MENANG DATUK KALAH PLAK..LAST LAST HJ MAIL REGU DENGAN DATUK ABBAS..HJ HASSAN GIGIT JARI...HEHEHEHEH

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

aku hairan kenapa iskandar,badli,ijoy dan faris lari dari amir.bukan dia dulu sokong amir ker...tapi aku rasa amir akan kalah teruk..kepada org kuat amir jangan kacau cawangan org lain....jaga cawangan masing masing lagi bagus....buat semak jer datang cawangan orang lepas tu buat cerita putar alam...azniee calon yang baik

Anonymous said...

Buat Hj. Mail, kalau masih berhasrat ingin menjadi org ketiga dibhg batu, cuba ingat dan fikir2kan apa yang telah anda buat & lakukan pada pertemuan dengan semua ketua2 caw sebelum persidangan caw. bermula Ingatlah.apa yang telah anda taburkan pada ketua2 caw. Janganlah anda nak berkompromi dengan abas, ramlan & hasan tak ada maknanya...Anda masih baru diBhg batu ni caw anda pun ibaratkan caw orang budian rasanya tak ujud dibatu ni.ingat apa yang telah caw anda lakukan semasa pilihanraya tempuhari duit kenderaan dapat tapi masuk poket sendiri tak menjalankan tugas. Ingat Hj.Mail jangan bermain api dengan ahli-ahli di batu ni...kami bukannya boleh dibeli dengan wang ringgit....

Anonymous said...

yang penting ramai sayang hj mail...hj mail banyak duit la tak pandang duit pilihanraya..kau jer yg dengki

Anonymous said...

Salam....
Baik DYH @ YMG(Abas), kedua2nya saya kenal. Walaupun tdk secara mendalam, masing2 mempunyai kredibiliti dan karisma yg tersendiri.
Sekurang2nya DYH tlh membukti bahawa jawatan yg disandang bukan untuk kepentingan peribadi. UMNO Bhgn Batu tlh byk berubah berbanding dulu.
Ingatlah , jgn gadaikan maruah dan harga diri semata2 kerana wang segera yg hanya boleh bertahan setakat sejam dua shj ttpi wang yg boleh menjamin survival kita hingga ke anak cucu.....

Anonymous said...

siapa badli,iskandar,faris,ijoy ni...mereka boleh gugat pemuda bahagian batu ker,,,,...aku teringin nak jumpa mereka...

Anonymous said...

mereka tu manusia biasa..tapi di tingalkan oleh amir..kerana mereka ni meluat dan nak termuntah dengan perangai amir tu...geli beb

Anonymous said...

bunian bukan sebarang bunian,,ini bunian banyak duit tau.........

Anonymous said...

apa da gaduh..melayu masih mundur lagi...hidup lim kit siang

Anonymous said...

aku kenal faris tu.kata sokong datuk usop tapi percalonan bagi datuk abbas..apa da..aku dengar dia dapat duit banyak dari datuk abbas..betul ker

siapa boleh jawab

Anonymous said...

BPR LALU BPR LALU BPR LALU

Anonymous said...

BUGUS LA DATUK YUSUF BELA CINA DATUL ABAS BELA INDIA..KENA LA BUKU DENGAN LUAS..

Anonymous said...

AKU MACAM KENAL ISKANDAR NI..DIA BUKAN MASUK TV PASAL ISU SEKOLAH RENDAH SERI PERAK KER..

PEWARIS BANGSA

Anonymous said...

Pening!! Pening!! Meluat!! Meluat!!
Nape lah kita berpecah belah macam ni? Nak kata bongok nanti, ada yang marah plak. Kita bertanding cara yang sihat la kawan2.. Apa guna sentuh peribadi!? Aku kecewa melihat dek perangai2 UMNO 'musim' ni.. Paling teruk dalam sejarah pemilihan UMNO.. Jgn ulang sejarah 1993 dah la.. Sampai FRU bagai nya ada.. Mungkin kerana orang yang tak pandai politik masuk bertanding atau orang lama dalam politik nak tunjuk taiko!!! Buat 'barisan-barisan' yang bertanding jgn kaco cawangan orang! Jgn memecah belahkan orang.. Hj Shaari & Rahim Subuh (Wakil Dato'Yusuf), Abdullah Saad & Ramlan Salleh (Wakil Datu Abbas).. Tolong pesan "orang" masing-masing ntuk lebih prihatin terhadap perjuangan bangsa, agama dan negara berbanding memecah belahkan orang..

SUARA PEMUDA

Anonymous said...

Batu2 apa nak jadi. batu belah batu bertangkup agaknya. Dato' Yusof Hamid ok tapi confuse dgn Hj. Ismail & En. Rahim Suboh, Dato' Yusof jgn jadi kelabu mata pakai otak tenung2 habis2an org yg all out utk U tak kira wang ringgit dan masa kudrat dan penat lelah utk memenangkan U org yg berdoa utk kejayaan U dan barisan. Apa tunggu lagi kalau gentelment matikan Hj Ismail ikut barisan yang sedia ada kenapa hendak pecah belah pulak. Apa mainan Hj Ismail ni. Adiknya Cikgu Hanafi bukannye cikgu pencen cikgu kena pecat macam tu nak kempen utk abangnya. Tiap2 bulan dpt gaji goyang kaki je. Hj ismail pun patut sedar adiknye tu depan bkn main baik pijak semut pun tak mati belakang hem abang sendiri pun kutuk. Yang dia tau dpt duit pancing ikan apa da udah le Hj. Ismail. En. Yahya Mat Ghani @ Abas (yg belum kesahihannye Dato' tu) banyak main duit pakai duit orang atas yg minta dia jadi kempen manager tapi dia sakau pakai duit tu untuk kempen untuk peribadi dia. Mana dia dapat duit ye bnyk sungguh sampai boleh bela satu bahagian tapi masalahnye ahli batu ni takut nak jadi batu je Hj Yahya belanja makan kasi duit hem jalannye murahnye ahli batu ni kalau ikutkan duit tapak pasar borong tu berapa je isteri tidak bekerja tapi udah bergaya macam mak datin nak lawan datin Nyah Kimbung yang low profile tu. Daring isteri si Hj Yahya ni. Hasan Jamaludin ni macam mane ye hidup pun dok dapat bantuan baitulmal tapi kerana dek Hj Yahya sponsor dia pun terjahlah jangan tdk tahu lepas ni bakal di tinggalkan dek Hj Yahya well known. Gergaji 2 mata le si Hasan ni kacang lupakan kulit mata duitan. RAMLAN : asyik cerita hal orang tumpang cawangan orang lain hai tak sedar ke awak pun sama nak glamour kena tumpang cawangan org lain (IKS) dah la tu wat lawak & latah pulak ada hati nak jadi ket Cawangan. Ramlan2 bila Dato' Yusof angkat sumpah terus jadi gila sekejap apa dah jadi???????? terus keluar tembelang Hj Yahya keluar duit untuk orang ni dan orang tu bahaya orang macam ni habis rahsia terkeluar. Tapi seorg kempen untuk si Hj Yahya ni kerja kerani Bank Negara je mengaku manager biar pape asal bergaye agaknye perut membusut tu simpan duit kut nak tabur kat semua cawangan mana dtgnye duit tu..... Hj Yahya ni tak nampak ke si kempen ni asyik dok beromen je kat dalam kereta Vios hitam je baru2 ni kat jalan Yap Kwan Seng mcm Shima penyanyi tu ....
Johari Md Isa orang yang banyak relax dia tahu tahap kemampuannya. Rahim Suboh!!!!!!!! cool dan independent boleh bergerak sendiri tidak menangguk di ayer yg keruh tapi tak tahu juga. Harap2 tidak berubah haluan tentang hahis2an.
WANITA:\
Pn. Maimon lagi low profile relax habis punye sbb tidak ada perlawanan ha jgn tak tahu si Norashekin Yusof sudah membuat persediaan dari sekarang bakal bertanding Exco Malaysia boleh menang ke harap sanggung je tinggi dan muncung mulut tu boleh sangkut hanger. dah le tu kempen untuk puteri sama kata benci puteri sekarang tapi terbalik cuba buat perubahan tapi tak berjalan habis semua puteri bagi komen dan kutuk keburukan hadzreena sampai menangis tdk mahu hazreena lagi semasa perjumpaan dekat quality hotel bersama Ket Pwemuda Bhgn combi pun tak mahu tak matang ke atau takut combi lebih pada U. RADIAH naib Ketua Wanita yang setia menunggu dan tidak melawan ikut je apa kata Ket Wanita. Setia giler la ni.
PEMUDA:
Aznie yang byk mengharap dari bergerak kalau tidak hul x bergerak harap gaji banyak mana sangat harap orang payung jugak tapi dia baik tak kacau orang tu la duduk dibarisan salah.
Amir: boleh tahan kena banyak belajar lagi mcm tu juga Aznie. Tapi amir ni boleh bergerak sendiri dari orang tak suka jadi suka macam tu nak jadi pemimpin. Pemuda ni tak bayak komen le.
Puteri: wah hebat sungguh komen yang diberikan ye tapi hairan mereka kata Comby tu bohsia tapi dah kawin mcm mana cerita ni. Orang yang tidak berpengalaman tapi sanggup belajar ok la tu...........Hazreena politik sekotor hati dan perasaannya. wah byk cerita sensasi pasal dia ye benar2 belaka pulak tu. Tapi sayang penakut sampaikan waktu persidangan puteri pun di tukar dan tidak diwar2kan hanya kroni sahaja yang tahu. Kempen buat janji sms janji akan dirikan taska dibawah koperasi pembangunan puteri yang bakal dilaksanakan 1 1/2 tahun lagi akan menolong puteri2 yang tidak bekerja semua akan dijadikan penyelia taska habis siapa nak jadi pekerja dah la tu suami2 puteri ni bakal ditolongnya juga akan dibaginya bisnes. Dasyat kempen hazreena ni boleh buat isu ni repot kat badan perhubungan umno.macam mana nak buat taska ni hutang personal loan bank rakyat pun tertunggak sampai 18 bulan tabur bisnes kad cetak managing director gaji mahu cecah 20K tu tapi tak blh bayar ada lak makluk Allah yang sengsara dgn perbuatan dia ni sampaikan nak beli rumah kereta pun bermasalah dah black list nasihat utk si grantor hanzreeena ni buat je kes repot je dah buat loan peribadi RM17k alsan mak sakit teruk apa jenis anak ni doakan mak sakit teruk padahal mak kat rumah sihat walafiat. Hem pasal duit ni itulah masalah besarnya dari dulu lagikan semasa dia memegang jawatan Bendahari batu sakau nye jugak dengan kawan baik dia si LYLY ZANARIYAH tu ops nama penuh pulak asyik tipu je mana resit pun tak tahu asyik withdraw cash je dah la dia n lyly je blh pergi bank macam sekrg le Ket Puteri Bhgn yang pergi bank mana pergi bendaharinye yang sign cek hanya Ket Puteri dan Setiausaha je si Miza tu tak takut ke atau hazreena dan sponsor bersalin kat privite hosipital pakai duit puteri tu. apa lagi bekas2 bendahari puteri bahagian yang dipecat buat le repot tidak pernah tandatangan cek apa nak di takutkan benda yang benar harus ditegakan. Mimi Faizah apa dia tahu tidak pernah bekerja menaip pun tak tahu duduk dirumah je tugu duit datang je macam mana nak jadi ketua tak mahu bergerak. Fizan menangguk di ayer yang keruh cerita kereta Honda Jazz pun belum selesai n skandal dengan Bendahari Pemuda cawangan pun masih berjalan lancar .................Lyly yang mencuba nasib dgn alasan akan bals demdam kepada Hazreena kerana memecat beliau hebat2 puteri Batu ni BEWARE bahaya dia ni suka sakau suami2 ahli puteri ni eeee takut sampai suami bekas ...............yg glamour ni pun dicobanya aduh bisa si pompuan ini. Aku rasa kalau bercerita UMNO BATU ni tidak pernah habis hari2 ada saja berita sensasi. hah terlupa pulak Hj Mokhtar yang tidak pakai otak dia ni mcm mana blh masuk UMNO batu ni oooooo si Ramlan la yang bawa dia macam ramlan jugak buat kerja tidak pakai otak main hamtam saja. Dato; Yusof apa lagi nak simpan orang penakut macam ni jolok baru bergerak. Kami cabar Hj Maokhtar kalau masih mahu bertahan jawatan sila jalankan kerja dengan bersungguh2 buang perasaan takut guna kuasa yang ada pada kamu ini tidak asyik berkepit dengan isteri saja kemana pun usung saja di isteri tu dah naik muak orang. Siapa hendak kasi undi untuk G7 kalau keaadaan macam ini kaji balik persidangan dari awal untuk 4 peringkat di mana silapny ini batang hidung pun tidak kelihatan hanya setengah tempat aje. Ini nama dia gila jawatan kerja tak mahu jalankan. Jangan jadi BODUS...........

Anonymous said...

To Amilludin Latip Fan or Group...

Jgn la kerana luaran nampak busuk, dalam pun dikata busuk..
Jgn la plak luaran nampak cantik, didalamnya juga disangka cantik..

Jgn la banyak berkata-kata 'belit', Takut terbelit rakan sendiri..
Jgn la plak berkata indah, takut tak mampu nak tanggung nanti..

Kita sama baju, (oopss Anuar Seh marah sebut pasal Baju),
Kita sama bendera,
Kempen baik² la!!!

Suara Pemuda

Anonymous said...

Lyly Zanariah BODOH!
Muntah!!! Jilat Balik!!
dENGAR LAh ckp pemuda Yg dah nak pencen tu.. Ingat..!! banyak rahsia ko Kami tau!!

ASKAR PERANG

Anonymous said...

Nasihat utk anak-anak buah hazreena, jgn terlalu over/sombong bila menjadi wakil bhg ke persidangan pu3 caw, terutama pd fizan (caw tkp2) jgn terlalu gedik sgt sampai tak hormat dgn orang tua.Jgn ingat kami pu3-pu3 tak tahu akan sejarah silam anda. Kalau tak mahu sejarah silam anda terbongkar harap ubah perangai jgn terlalu over/gedik sgt. Baru jadi pemangku pu3 TKP2 dah nak berlagak.

Anonymous said...

AKU HERO KAMPUNG!!

Anonymous said...

Hebat betul ngko Samsuri & Che Long...

Mcm2 Surat ngko buat yer... Abis satu Malaysia ngko buat surat.. Tu la.. Nak wat surat, ambil borang tukar cawangan dulu!!! Jgn pandai2 nak buat surat aduan tak tentu pasal..
Lepas isi borang tukar cawangan.. Bartanding lah pengerusi tetap cawangan.. Pastu sukati ngko lah nak batalkan mesyuarat orang ke tidak..
Ish.. Ish.. Ish..
Pandang-pandang & jeling-jeling lah sikit.. Orang lain pun ada mata dan telinga..
Sian aku tgk ngko.. Mcm dah tak sabo2 nak 'berkuasa'.. Ada peluang ke?

Anonymous said...

SALAM,
SAYA PERTAMA KALI BUKA BLOG NI.TIBA-TIBA SAYA TERBACA ISU UMNO BATU..
SAYA GENERASI BARU...
ABANG-ABANG DAN KAKAK,JAGAN LAH BERTENGKAK DAN TUDUH MENUDUH,UMNO PERLU UBAH YNTUK YAKINKAN RAKYAT KERANA SELEPAS PILIHANRAYA.JADIKAN IKTIBAR PADA PILIHANRAYA LEPAS...
BAGI YANG TELAH BUAT SALAH TU CEPAT-CEPAT MENGAKU DAN BAIK BERUNDUR DARI BERLAWAN..
KEPADA AMIR,SAYA KENAL AWAK SECARA BEGITU SAJA.KITA PERNAH MINUM DI DESA VIEW...APAPUN AMIR KAU PERLU BANYAK BELAJAR DARI OTAI OTAI POLITIK..JANGAN DENGAN PEGANGAN ARWAH DATUK AZMAN ATTAR SAJA..PERLU LA ADA NAMA SENDIRI DAN WATAK SENDIRI..LAGI SATU AKU NAMPAK KO DI KELAB DANDUT...KANTOI..MACAM MANA NAK JADI PEMIMPIN...TAK TAU LA AKU NAK CAKAP..CERITA CEBANG...BURUKAN ORANG NO1,FITNAH SANA SINI NO 1,PECAHKAN CAWANGAN ORANG NO 1,....APA PUN BRO KAU TERIMA LAH PESANAN AKU INI DEMI UNTUK KAU JUGA YANG MASIH CETIK DAN KUSUT DALAM POLITIK..JANGAN LAH KAU AMIR NAK BERTAUT PADA DATO USUP JER LA...KAU INGAT DATUK TAK BOSAN KER..AMPU LEBIH SANGAT SALAM CIUM TANGAN...KALAU BOLEH KAKI PUN NAK SEMBAH..PIKIR LA BAIK BAIK...JANGAN HIPOKRIT..

PADA AZNIEE, AKU HARAP KALAU KAU MENANG JANGAN LUPA BUAT KERJA DAN JAGA PEMUDA DARI SEGI EKONOMI DAN RIADAH DAN JATI DIRI..BILA KAU MENANG BANYAK PERKARA YANG PERLU KAU BUAT..JANGAN NAK GIYANG KAKI JER...KUMPUL PEMUDA DAN SATUKAN SEMULA..AJAK GENERASI MUDA SOKONG UMNO DAN BN BALIK...FAHAM KAN MAKSUD AKU NI...AKU SUKA CARA KESERDEHANAAN KU..TAPI PERLU TEGAS GAK TAU...PADA SDR ANWAR SEH, BAIK KAU BALIK TANAM JAGUNG LAGI BAGUS...JANJI AKU NAK BAGI PROJEK TAPI PENIPU BESAR..PATUTLA TAK TINGGI-TINGGI..

SAMSURI PLAK,KAU JAGA BENGKEL LAGI BAGUS.LERANA KAU PUN DAH KAYA..BUAT APA BUAT DUIT DARI HASIL TITIK PELUH KAU UNTUK BANTU AMIR TU...

APA PUN KEPADA AMIR DAN GOOD LUCK,BANYAK YANG BOLEH DI PERBAIKI LAGI CUMA KAU KENA YAKIN PADA DIRI U BRO..WE RESPECT LU BRO...UBAH PERANGAI JER....

PADA AZNIEE.AKU DOAKAN KAN KAU MENANG DALAM PERTANDINGAN NI...AKU BENAR BENAR NAK KAU MENANG DAN BERJAYA....KAU BOLEH BRO..JANGAN DENGAR CAKAP ORANG BRO..

KEPAD BAD,FARIS,IJOY,ISKANDAR KAU JAGA DIRI DAN JAGA PERIBADI KORANG..KORANG LAH PEWARIS GENERASI DI UMNO BATU...JANGAN TERLIBAT DALAM KANCAH KEROSAKAN AKHLAK..HORMAT ORANG TUA DAN MINTA ILMU PADA MEREKA...

KEPADA HJ ISMAIL TERIMA KASIH KERANA BANYAK MEMBANTU KEPADA UMNO CAWANGAN CAWANGAN..JASAMU DI KENANG..PERLU BAGI TEMPAT PADA HJ ISMAIL..

KEPADA SYIKIN PLAK TAK YAH BERTANDING WANITA UMNO MALAYSIA,KERANA PUTERI PUN MASA KAU JAGA TAK BETUL..SO BETULKAN DIRI KAU DULU EK...

PADA DOLLAH PLAK AKU MCM TAK CAYA JER APA YANG KAU DAH BUAT.PASAL AKU TAHU SAPA KAU...KALAU TAK BETUL KAU SUMPAH JER LA

KEPADA COMBI SELAMAT BERTANDING..BAGI AKU HEZREENA YANG BOHSIA KERANA DIA TAK KAWIN KAWIN LG..HEHEHEHE

JAGA UMNO DENGAN BAIK...SELAMAT BERSIDANG DAN JANGAN GADUH GADUH..
KALAU NAK GADUH JOM AKU BAWA PEGI IRAQ DAN PALESTIN....ADA BRAN

TEROPONG PEMUDA BATU

Anonymous said...

Apa lah perangai Ketua Cawangan 'kita' yang baru dan termuda ni!

Ntah apa ilmu politik ngko pakai!!
Pandang2 la sikit kawan kawan2.. Jgn jadi direktor wayang tinggi produksion... Ramai orang marah geng..

Sifu ko Rahim Suboh ke?
Jgn cari pasal kawan.. Nanti hilang kawan.. Kolam dan kalam apa ngko pakai..?

Aku tgk mcm x layak jer pimpin bahagian.. Mungkin cawangan blehlah..
So, jgn la angan tinggi2..
Atau ngko mungkin nak jadi SU Pemuda mcm Roslan Shaari.. Ketua Cawangan merangkap SU Pemuda Bahagian.. Wah.. Handal lah ko kalau betol.. Langgar kawan baik ngko lah yer.. Jatuh la dia 'bedebuk'.. Waktu kawan sayang, waktu lawan benci, cari pasal..

Kawan baik ngko pun satu, dah baik dapat offer amir jadi SU, lari ikut Azniee.. Msti lagi hebat dapat offer tu.. Atau..
Ngko kot salah satu penyebab kawan ngko lari..

Tak usah la nak wayang² atau Kolam²sangat!!!

Ingat pesan JEBAT!!

Anonymous said...

jebat pernah mati kena tikam dek hang tuah..aku percaya yang jebat sayangkan tuah..maknaya apa jebat cakap betul la tu....jebat pahhlawan ku

Anonymous said...

aku nak cuci kereta la tapi nak cari che long car wash...tak jumpa pun mana la tau dapat cuci kereta free....kan dia tanding..hehehehe

Anonymous said...

wahai warga batu carilah pemimpin yang berakhlak & pekerti mulia jgn cari pemimpin yg bertopengkan manusia tapi hati bertuankan syaitan hanya pentingkan diri sendiri suka mencari kesalahan org lain sdgkan diri sendiri masih berkeliaran tatkala azan berkumandang, mendpt bantuan dari baitulmal tapi ada hati nak jd pemimpin, ada yang ingin menjadi ketua sedangkan dia tak ada caw sendiri hanya menumpang ditempat org apa dah jadi semua ini.. sedarlah wahai warga batu kita perlukan pemimpin yang boleh memajukan batu dan bukannya melingkupkan jgan hancurkan batu dek krn perbuatan mereka yg tak berakhlak mulia....

Anonymous said...

Kepada semua bloggers & Peminat POlitik UMNO Batu

Salam.Amat tertarik apa yang dibaca dalam semua pendapat & komen yg diberikan. Ada yang betul & ada yang salah.Namun ada beberapa perkara yang perlu Saudara Saudari tahu.Saya ni bukanlah pakar dalam politik Batu tapi saya berkawan dengan semua & saya tahu cerita sebenar.

Kita mulakan dengan UMNO Bahagian:

CALON KETUA: DATUK YUSOF DAN DATUK ABAS

DATUK YUSOF - sejarah hidup dia bermula di Kg Puah. orang yang suka masuk persatuan. dimana saja ada kepentingan dia mesti terlibat sebagai Jawatankuasa. Projek pemindahan penduduk Kg Puah, Kg Chubadak ke Taman Batu Muda begitu juga pemindahan ke Taman Dato Senu, dialah yang menjadi Setiausaha & dialah yang paling banyak dapat kelebihan daripada dua projek ni. Keluarga Hj Ismail (Bendahari Bhgn - Orang paling Setia dgn dia) pun pernah jadi mangsa penipuan Datuk muka cina ni.
Tidak dinafikan kerja bagus tapi macam mana tak bagus, semua masyuukkkk..... Dia ni seorang pemimpin yang bermuka2 sebab tu tak heran kalau kat Politik Batu ni ramai yang main dua kolam. Sebab apa, sebab Big Boss ajar.

Datuk Abas - orang sangsi dengan dia ni sebab mustahil seorang penjual ikan boleh jadi kaya & berjaya. Orang kata dia broker politik. Bagi saya terpulang pada dia sebab mungkin tu cara dia cari rezeki. Yang penting dia tak makan duit rakyat macam Datuk Cina tu.Datuk Abas boleh dianggap Robin Hood Batu, rompak Menteri dan kekayaan diberikan kepada rakyat Jelata. Satu je kekurangan Abas ni.Dari segi kerja belum terbukti. Masa jadi ketua pemuda dulu pun tiada apa perubahan dilakukan.Sebab itu ramai tak suka dia.

Keputusannya: Abas akan menang sebab ramai ketua caw adalah orang muda & mereka dah bosan dengan penipuan datuk Yusof yang makan duit rakyat

Calon Timbalan Ketua : Abg Joe & Ramlan Salleh

Abg Joe : Seorang manusia yang tak tahu buat keja, hanya tahu hulur duit lepas tu ingat boleh beli.Sedarlah diri tu sikit, kalau rasa tak mampu letak jawatan je. masa Pilihanraya aritu muka kau pun tak nampak.Lepas tu bagi duit pun tak ikhlas. Suka ungkit belakang. Macam ni ke pemimpin.???? Kalah le kau hendaknya

Ramlan: seorang yang rajin bekerja, true leader, berjiwa rakyat dan pandai berkata2 ( betul ke atau lakonan je) masalah dia ni suka tabur janji, bila bercakap tak tunaikan, suka menangis minta simpati, suka mengatur hidup politik orang lain (contoh Azni & Dollah)

Keputusan: Ramlan akan menang mudah. Hidup Ramlan.

Calon Naib Ketua: Hj Hassan,Rahim Suboh dan Hj Ismail

Hj Hassan: Seorang yang baik namun tak cukup lengkap sebagai pemimpin. Tambah pula dengan kesihatan yang tidak mengizinkan. Berkemungkinan besar akan menarik diri sekiranya Hj Ismail cukup pencalonan dan bersetuju masuk barisan Abas.

Rahim Suboh: Perompak duit masjid, sombong, bongkak & tidak layak sama sekali menjadi pemimpin bahagian. Dia terlalu bangga dengan kereta mercedesnya. Mungkin maintenance murah kot. Sejarah rahim suboh ni semua orang tahu Dulu cawangan Badar (BBS Fasa 3) bila kalah buka cawangan sebelah (BBS Fasa 3B) lepas tu banyak skandal termasuk dengan Ketua Puteri dia. Yang peliknya semua ketua pergerakan baik wanita, pemuda & puteri caw dia bukannya penduduk setempat tapi orang luar. Dah macam cawangan bunian pula. Orang kuat dia pula tak ramai harapkan Muzafar, Amir, Hj Shaari (Kempen Manager) dan Nizam (Mantan ketua caw yang lari sebelum ditewaskan mudah oleh Fariz Ketua Caw Termuda)Kalau Hj Ismail cukup pencalonan, Rahim bakal kalah mudah & hilang wang pertaruhan.Rahim Suboh pernah bercita2 untuk jadi ketua bahagian.Nasib baik Datuk Awang Adek kalah dlm pilihanraya DUN & Parlimen yang lepas. Kalau tidak dah tentu makin besar lagaknya.Piirahhh....

Hj Ismail: Seorang pemimpin yang baik.Lengkap segalanya dan low profile & tidak berkepentingan. Cuma orang salah anggap dia ni. Dia hanya nak menyumbang jasa kepada Batu sebab dia penduduk asal sini.Kalau sesiapa yg kenal dia, banyak lagi UMNO caw atau UMNo Bahgian ditempat lain berebut2 menawarkan jawatan tertinggi agar beliau dapat berkhidmat di tempat mereka. Cuma orang Batu ni je yang tak pandai menilai beliau.

Keputusannya: Hj Ismail akan menang.Saya doakan sebab dah tak ramai pemimpin macam dia

Kesimpulan UMNNO Bahagian:

Puppet Master atau Tok Dalang yang menyebabkan perpecahan dikalangan pemimpin Batu adalah Hj Shaari Mustapa Ketua Caw Kop Business Centre. Seorang Polis Pencen tapi bercita2 besar dalam politik. Dialah yang mencaturkan Rahim Suboh lari dari kem Abas dan menggugut Datuk Cina menerima Rahim sebagai calon naib. Sebab beliau lah Ramlan terpaksa mencari kem Abas untuk berteduh sedangkan selama ni Ramlan yang banyak menyelamatkan kerier politik datuk Cina tu. Hj Shaari pernah mengaku bahawa dia menggugut datuk cina untuk ikut perancangan beliau memandangkan Datuk Cina tiada pengikut.Hebat Polis Pencen ni. Tapi Allah tu maha adil. Kita tunggu dan lihat.

Buat Hj Ismail, sudah sampai masanya buat keputusan bijak.Datuk Cina takkan beri laluan kepada Hj utk pergi Naib sebab kaki dah kena ikat dgn Rahim Suboh & Hj Shaari.
Sama ada Hj Ismail bertanding tiket sendiri atau perlu pergi Kem Abas.Cukuplah pengorbanan Hj selama ni kepada Datuk Cina yg tak tahu Berbudi, Mengenang Budi, Membalas Budi itu. Sy doakan Hj berjaya.

SENARIO WANITA BAHAGIAN

semua berjalan lancar.Tiada pertandingan bukan sebab wanita tak ada pemimpin berkaliber. Ini adalah kerana Ketua Wanita Bahagian sekarang, Puan Maimun bagus dalam kerja, menjaga hubungan dan aktif. Nasib baik dia tidak bercita-cita besar, klu tak dah bertanding Ketua Bahagian & cfrm menang.

SENARIO PUTERI BAHAGIAN

Saya no komen sebab kedua2 calon bertanding tiada kredibiliti & ditaja oleh pihak tertentu. Zaman Shikin je Puteri ni bersinar dan lepas ni akan malap selamanya.Tak kira siapa menang

SENARIO PEMUDA BAHAGIAN

sama hangat, sama sengit tapi calon menentang arus mendahului pentadbiran. seuatu perkara pelik dan jarang berlaku dlm konteks pencalonan di mana2 sahaja.

kita mulakan dengan calon pentadbiran iaitu Azni & Bob:

kalau pemuda dibawah pentadbiran mereka jawabnya Pemuda batu akan bertambah malap. Kedua2 ada sejarah hitam. Mereka disyaki penagih cuma tak pernah kena. Sebab tu klu siapa yg selalu jumpa mereka berdua, mata calon2 ni selalu merah.Saya cadangkan apa kata dalam waktu terdekat ni kita buat laporan polis & minta calon bertanding untuk buat ujian air kencing. Mana tahu keputusan mengejut bakal berlaku. Namun terus terang saja le, kalau mereka ni memimpin jawabnya asyik buat program sukan je. Macam cerita P Ramlee, "cikgu main bola, hari-hari cikgu suka main bola" -Bola yang mana satu, lu fikirlah sendiri

calon lawan Amir & Anuar

seorang kaki dangdut seorang lagi tak cukup tinggi.Bapak saya pesan klu orang tu tinggi dia tak cukup 5 kaki jgn percaya pada dia sbb kaki putar.Kalau bab melagakan orang boleh belajar dgn Amir.Kalau bab lompat team boleh belajar dgn anuar.Namun barisan ni mantap sebab masing2 melengkap diri masing.orang putih kata complete each other.

Keputusannya : Calon lawan Amir & Anuar akan menang sebab orang akan mengundi ikut barisan. Jadi barisan Amir terdiri daripada pelbagai jenis manusia yg boleh menyumbang pembangunan.Barisan Azni banyak penyamun & tak tahu buat keja. Apapun suka hati korang le labu. Yang menariknya Amir dan Azni adalah ahli kumpulan "3 calit" namun moto kumpulan tu "Amal Makruf Nahi Munkar" tidak pula mereka ikuti. Jgn kena makan sumpah udahle. Nanti sap pula nak tadbir Pemuda Bahagian.


NAMA FARIZ,BADLI,IJOY & ISKANDAR TIBA2 MELETUP?

saya tak le rapat dengan mereka ni tapi saya sentiasa mengikuti perkembangan.mereka ni adalah pewaris kepimpinan bangsa. Malah saya berani kerat jari, sekiranya mereka ni bersatu penggal akan datang mereka nilah yang mentadbir pemuda bahagian. Mereka bersahabat baik cuma ada pihak yang dengki, iri hati & takut pada kekuatan empat sahabat ni sehingga sanggup melaga-lagakan empat sahabat ni.

Fariz : Seorang pemimpin muda yang sanggup ambil risiko walaupun keputusan yg diambil tidak digemari pemimpin bahagian. Ada ciri2 Mahathir mahupun Azman Attar yang lantang dalam memperjuangkan nasib ahli2. Tidak berkepentingan & tidak bercita2 untuk pergi jauh. Bersahabat baik dengan semua orang lumrah politik Batu dia menjadi mangsa keadaan. Saya pernah bertanya pada beliau atas sebab mengapa letak jawatan Ketua Pemuda, tanding Ketua Caw (menang pula tu) dan Chai yang dibaca amat mengejutkan baik lawan mahupun kawan & ini jawapan beliau;

"(Fariz) Saya mengutamakan kehendak ahli2 cawangan kerana tanpa mereka siapalah saya.Saya bukan ahli politik tapi lebih kepada pejuang hak asasi.Saya memilih pemimpin sejati bukan pemimpin proksi demi kepentingan.Bagi saya ada atau tidak jawatan di bahagian tidak pentinmg, kerana apa gunanya jika nasib masa depan ahli caw tidak dibela.Saya akan majukan cawangan saya dahulu barulah saya fikirkan nasib masa depan karier politik saya pula.Saya kesal kerana pemimpin yang ada sekarang sudah lupa kepada asas perjuangan UMNO itu sendiri & lebih pentingkan diri sendiri serta sanggup memecah belahkan cawangan saya & cawangan lain hanya kerana berebut jawatan di bahagian"

Apa yang dapat saya simpulkan nawaitu perjuangan Fariz adalah suci demi pejuangan Melayu.Kita semakin kurang pemimpin macam dia.Tapi dah lumrah politik Batu yang penuh kekotoran, apakan daya.

Badli: Sebaya dengan fariz. Rakan karib Fariz walaupun pelbagai usaha dilakukan untuk memecahkan dominasi mereka berdua ni. Berpotensi besar namun ramai mnencurigai beliau sebab lompat kem.Bekas orang kuat Amir tapi atas sebab tertentu dia lari. Alasan beliau adalah;

"Amir tidak memberikan kepercayaan penuh kepada saya walaupun saya ditawarkan jawatan SU Pemuda Bhgn. Amir juga suka mendesak & mempunyai peribadi yg kurang sy gemar.Sebab2 lain biarlah saya rahsiakan"

Ijoy:Seorang pemimpin yang banyak pengalaman.Lebih kurang sebaya dengan Fariz dan Badli.Ada pendirian.Bekas orang kuat Amir. Tapi tidak pula diketahui apa sebab dia lari

Iskandar: Ketua Pemuda caw Hj Ismail.Lebih muda sikit dari Fariz,Badli & Ijoy. Berpengetahuan Luas.Bekas orang kuat Amir juga tapi barisan Amir mencurigai beliau atas sebab sebab lama.Walaupun dua kali declare menyokong Amir tapi barisan Amir masih mencurigai.Akhirnya dia membawa dia pegi Kem Azni

Kesimpulannya: Fariz,Badli,Ijoy dan Iskandar mempunyai aura mereka masing.Mereka ini digelar Pemimpin Generasi Baru.Sebab tu apabila mereka bersatu, ramai yang takut kepada kekuatan mereka.Akhirnya kedua-dua kem baik Azni & Amir selalu melaga-lagakan keempat2 sahabat baik ni agar mereka berpecah.Saya menyeru kepada Fariz,Badli,Ijoy & Iskandar untuk terus bersatu.kalau boleh sekarang juga buka kem lagi satu & lawan Kem Azni / Kem Amir yang tidak mampu mengubah nasib Pemuda Batu.Percayalah, hanya mereka berempat ni saja yang mampu sebab tu ramai yang takut dengan mereka.


Kesimpulan untuk keseluruhannya:

UMNO Batu menjadi tidak relevan kerana pemimpin bahagian bertindak memecah belahkan sesama ahli cawangan demi kepentingan masa depan sendiri.Akhirnya siapa jua yang membuat keputusan yang diluar jangka akan dipulau & ditinggalkan.Walaupun orang tu mempunyai potensi, mereka akan ditanam hidup2 & berakhirlah masa depan politik mereka.Tiada lagi demokrasi dalam UMNO. Pemimpin berkaliber macam Hj Ismail, Ramlan, Amir, Fariz, Badli,Iskandar akan ditanam supaya tidak mengganggu gugat karier politik masing2.Punya le busuk hati patutle zaman Datuk Yusof, kita kalah dalam Pilihanraya tempoh hari


oh ye untuk Jebat
jangan ingat saya tak tahu sapa awak. balik rumah dan buat le solat taubat.
suka2 kau je nak tuduh ketua caw termuda tu
kau ada bukti ke
orang macam kau ni le perosak bangsa memecah belahkan umat Melayu
nape kau dengki sangat dengan dia

aku ni anak keturunan Jebat yang sebenar
jadi kau tukar nama lagi bagus
jadi Hang Jilat
kau hantar komen pun sebab dah dibayar
Allah Maha Adil
Jangan sampai Allah balas perbuatan kau
Aku kenal keturunan Fariz tu
cucu Hj Abas bin Mantir
Pejuang Melayu sejati & dermawan.
Seluruh penduduk Kg Chubadak, Kg Padang Balang, Kg Puah jadi pengikut atuk dia dulu.
datuk Yusof pun pernah menuntut ilmu agama dengan datuk dia
Kepimpinan fariz ikut saling tak tumpah macam atuk dia
Sebab tu Fariz pendiam tak banyak cakap
penuh ilmu didada tapi tak bongkak
Lebih baik kau taubat seblm dimakan sumpah.

Anonymous said...

salam...
saya tertarik untuk berkongsi pandangan dan pendapat terhadap apa yang terjadi di kawasan Batu ini. Dari pemerhatian saya semasa kempen pencalonan ini berlangsung, kenapa berlaku perkara2 yang tidak sepatutnya, berlaku pertelingkahan antara sesama sendiri,pergaduhan dan sebagainya. Apakah ini yang termaktub dalam perleembagaan parti keramat UMNO ini,perlu tuduh menuduh sesama sendiri demi menaikkan nama? Adakah lagu UMNO yang dinyanyikan setiap kali bermulanya persidangan itu hanya untuk mengalunkan melodinya sahaja bukan menghayati setiap lirik yang dinyanyikan???? kemana perginya semangat BERSATU KITA BERSATU DENGAN SETIA BERGANDING BAHU,
apakah dengan cara sekarang ini kita mahukan generasi pewaris kita melihat? dimana letaknya nilai BERJASA PADA BANGSA AGAMA DAN NEGARA?

Anonymous said...

Wah hebat ngko ketua cawangan termuda.. Ooops jgn marah..

Sambil nasihat kepada blogger and peminat politik batu kau sempat 'angkat bakul sendiri...'

Orang lain boleh ngko tipu.. Bukan diri sendiri... Hahah..

Tu lah yang aku pesan kepada ketua cawangan termuda tu... Politik jangan wayang sangat... Orang marah.. Nanti jadi macam rahim suboh.. Dok sengih sorang² la.. Undi belum pasti dapat..

Anonymous said...

BERSATU BERSETIA BERKHIDMAT

Bersatu kita bersatu
Dengan Setia Berganding Bahu
Jiwa Teguh Berpadu
Kita Rumpun MELAYU

Bersama kita bersama
Mendukung Hasrat semua
Berjasa pada Bangsa
Agama dan Negara

Lambang kita yang gagah
Dipandang mulia dab indah
Bersatu Bersetia Berkidmat Cogankatanya
UMNO terus mara
untuk rakyat Malaysia

Anonymous said...

apa nak jadi dengan pu3, baru nak bertatih dalam politik dah pandai nak bermain kotor, siapakah dalang disebalik pu3 ini,macam ni ker cara nak mendidik peneraju kepimpinan masa depan.kepada hazreena cuba renung sejenak siapakah dibelakang anda sebelum ini?, siapakah yang telah kau tendang?, mengapa kau singkirkan mereka? adakah kau fikir mereka akan diam begitu sahaja,membiarkan kau bermaharaja lela, segala rahsia kau ada pada mereka, mungkin? jika benar kau ingin membawa perubahan kenapa perlu takut untuk berlawan secara sihat...?????

Anonymous said...

Suka betol geng amir minggu ni mendahului azmiee yer..

Azniee pun agak risau nampaknya skarang..

Relax Amir & Azniee

Pencalonan belum menentukan kemenangan..

So bersaing cara baik yer..

Amir, hentik2kan cakap pasal orang and pelaga orang..
Azniee, henti2kan lah dengar 'nasihat' Dollah tu.. Kalau tak sama jer lahh kau dgn yang dulu2..

Pape pun, dua2 ada pengikut..
Amir, sori tu say that, kau kalah buat masa ini.. Kalau tak tacle hati2 AJK Pemuda Bahagian..

Azniee, jgan terlalu confident..
Kuat kan kerja anda.. Pada aku, kau dah menang skarang..

Anonymous said...

Aku BUDAK AMIR!!

SuS Amir kalau aMIr MenanG!!

Anonymous said...

Hallo!!

Apa ni orang koprat sombong!!? Mcm mana Dato YH boleh 'dokong' sangat orang ni!!? Respect orang tua pun susah.. Ni berangan plak nak jadi hero dgn bertanding sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian..

Kata nak jadi jaguh kampung dengan bukak parang kalau ada masalah kampung awak!! Apa cite.. Boleh kowteam plak skang.. Hebat...

Ingat mamat koprat, walaupun duit itu perlu untuk segala2nya, tapi duit bukan untuk segala2nya..

Bagi, oarang ambil.. Undi jgn mimpi lah...!! Berangan lebih...

Anonymous said...

What's happening here, guys, do compete with open mind....pls keep Malay community intact..

Anonymous said...

KALAU DI BHG BATU NI, BAIK YANG TUA ATAU MUDA KALAU BERTUANKAN WANG RINGGIT UTK MENCAPAI SEGALA IMPIAN ALAMATNYA JGNKAN BATU BOLEH HANCUR SELURUH UMNO AKAN LEBUR MUSNAH DGN PERANGAI DARI ORG ATASAN HINGGALAH KITA YG AHLI CIPUT2 NI UMNO AKAN TINGGAL NAMA SAHAJA..TAPI SATU PASTI DIINGAT BAHAWA SELAMA MANA KITA BERTUANKAN WANG SELAMA ITULAH KITA TAK AKAN HIDUP SENANG..INGAT KITA AKAN DIHIDUPKAN SELEPAS KEMATIAN KITA...ALAM YG KEKAL ABADI....JAWAPLAH SENDIRI......AKU DAH LEMAS DGN KORANG YG TAK HABIS2 MENYALAHKAN ORG LAIN CERMINLAH DIRI SENDIRI APA YG TELAH KITA LAKUKAN ADAKAH KITA NI INGAT ALLAH SENANTIASA? ATAU SERONOK KHAYAL DGN DUNIAWI....FIKIR-FIKIRKANLAH.. BETUL KATA TUN M - MELAYU MUDAH LUPA...

Anonymous said...

aku rasa korang yg suka medambu domba org lain cari salah & kelemahan org lain rasanya TAK INGAT MATI KE? bawa-bawa bertaubat pergi kesurau/masjid minta petunjuk kata org2 dibhg batu ni kebanyakkannya senua dah pergi ke Mekah tapi hairan bila balik ke M'sia perangai nauzubillah...???? Kalau berhajatkan sesuatu baru nampak muka kesurau/masjid. Ingat kita semua pasti akan MATI.....

Anonymous said...

Pangkat dan harta tidak akan kekal,
Bahkan apa yang ada akan ditinggal, Hidup di dunia hanya sementara, buatlah persiapan untuk ke sana..

Anonymous said...

Soh seh soh seh...

Ada plak orang bw keluar 'orang'.. Gali kubur nampak!!

Nak buat apa cari calon naib ketua pemuda 2004 yang kalah dulu tolong kat cawangan dia!!!?

Kan dia kata dah pindah cawangan!! Tukar negeri lagi!! Jangan gatal2 lah lagi nak kacau cawangan orang.. Elok2 dah jadi ahli UMNO Batu, lari, takut!!!
Kata macam2.. Satu pun x pernah dikota!!! Piraahhh..

Anonymous said...

Aku rasalah, pada yang suka cerita mengarut2 tu yang tak tentu betul ke salah elok lah mintak maap pada yang dituduh. Kalau orang yg dituduh tak maapkan hah macamana. Jumpa kat Padang Mahsyar lah jawapnya. Kalau betul ada fact kenapa nak rahsiakan identiti. Berani tunjuklah muka. Walau bagaimana pun Pemuda Bahagian Batu telah menunjukkan semangat yang jitu. Kami tak pernah bermusuhan bahkan kita saling hormat menghormati antara satu sama lain. Amir dengan kekuatannya, dan Azni pun begitu. Cuma satu saya terkilan tak pernah nampak lagi muka Abdullah Saad akhir2 ini. Tahulah dah tamat tempoh Pemuda tapi skurang2nya tunjukkanlah muka anda terutamanya dicawangan yang tidak menyokong. Kalau macam ni lah caranya yang tak menyokong akan tetap tak menyokong anda. Pada Amir & Azni, walau sesiapapun yang akan menang, itu adalah satu amanah yang amat berat dan kita akan menjawap kepadaNya nanti apa yang kita buat untuk pimpinan. SELAMAT BERJAYA.........

Anonymous said...

amir klu kau kalah jgn le ko kluar UMNOlak yer.bab bnyak dah org kluar.azni azni azni kura2 yg mnang sysbas??????

Anonymous said...

Barisan! Barisan! Barisan! ……

Itu saja yg diperkatakan oleh mereka yg inginkan kemenangan.

Apa dah jadi?

Bukalah minda tu sikit …

Yang nak dicari adalah pemimpin bukannya barisan.

Apa gunanya barisan kalau tidak mendatangkan kebaikan.

Meh kita lihat barisan kepimpinan UMNO Bhg. Batu yg ada …

Ketua : YBhg. Datuk Mohd Yusoff
Tim. Ketua : Johari Nat Isa (Abg Joe)
Nain Ketua : Ramlan Salleh

Semua orang akui dan tidak boleh dinafikan kemampuan dan kebolehan Datuk Yusoff dlm mentadbir UMNO Bhg. Batu dengan cemerlangnya.

Masaalahnya adalah Timbalan dan Naib Ketua nya yg tidak mempunyai ilmu dalam pengurusan pentadbiran.

Kerana tidak memahami asas pengurusan inilah yang menyebabkan kedua-dua pemimpin ini mejadi liabiliti kpd UMNO Bhg. Batu …

Abang Joe

Disebabkan kurang nya ilmu, Abg Joe dianggap sebagai ‘TOK PEKONG’. Dia hidup dengan dunia nya yg tersendiri saja.

rugi … rugi … rugi … rugi nya kita

Brother Ramlan

Lantang bercakap … kuek buek kojo … tapi akal kurang … sebab tulah dia menjerit sana sini dgn isu yang tak patut diperkatakan oleh seorang pemimpin… fitnah .. fitnah … fitnah … baru saja balik dari menunaikan Umrah …

Sebagai salah seorang pemimpin kanan … Ramlan sepatutnya faham tentang etika pengurusan pentadbiran.

Mana-mana organisasi pun ada perkara yang perlu dirahsiakan. Kalau tak … masa kan adanya Akta Rahsia …. bodohnya dia ….

Sepatutnya perkara-perkara camni perlu dibincangkan di peringkat barisan kepimpinan bukan nya membodohkan diri macam brother Ramlan. Camne nak jadi pemimpin?

Orang-orang macam ni sepatutnya di jadikan balaci je … yang sanggup tidur walaupun dengan lembu…

Meh kita tengok pulak mereka-mereka yang menawarkan diri …

Yahya Mat Ghani (Abas)

Memang le pingat PGDK tu membawa gelaran ‘Datuk’. … tapi apa yang Abas dapat tu pingat ASDK… tolong dapatkan pengesahan drp kerajaan negeri Sabah.

Bukan nak perkecilkan Abas… yang benar tetap benar … apa yang kita khuatir adalah kemampuan Abas untuk mentadbir …. Abas ni takkan ada masa untk melayani kehendak ahli-ahli UMNO Bhg. Batu. Abas ni akan banyak menghabiskan masa nya dengan sahabat-sahabat rangkaian nya di peringkat nasional … di padang-padang golf …. nak cari makan katakan ….

mati … mati … mati … mati kita

Bayangkan bila brother Ramlan pula menawarkan diri sebgai Timbalan Ketua Bhg…. Kita kini berdepan dengan arus pembangunan yang begitu pesat…. Apakah yang dapat Ramlan lakukan kalau dia sendiri pun hanya seorang k/tangan DBKL. Mampukah Ramlan menyelesaikan masaalah-masaalah orang Melayu yang kini tersepit dengan penstrukturan semula sebagaimana yang dirancang oleh DBKL. Perkembangan ekonomi, pendidikan dan kemajuan IT yang begitu mencabar….

Ilmu…. Ilmu……ilmu…..ilmu … apakah Ramlan sudah mempunyai ilmu yg cukup? Jgn membodokan diri brother Ramlan ….

Begitu juga dengan sudara Hassan Jamluddin ….. pandai berbelit-belit …. memang lidah tak bertulang … mata duitan….. maaf…. maaf…maaf …terpaksa sebut.

fikir… fikir … fikir … fikirlah banyak kali …

Jangan jadikan ahli-ahli UMNO Bhg. Batu macam kera-kera dalam hutan.

malu … malu … malu … malu ..

Camni ke orang bando punya mentaliti?

Ya Allah! Selamatkan lah anak-anak bangsa ku……

Rahim Suboh

Walau pun terkenal dengan lagaknya …. sama ada sedar atau tidak …. Rahim sanggup mengadaikan maruah UMNO demi kepentingan peribadinya …. bercita-cita nak jadi Ketua Bahagian …. nasib tidak membelahi diri nya kerana tauke nya kecundang … Untuk menyakin bossnya …. Rahim terpaksa mencari tempat tanpa mengira kem mana pun …. tanpa memikirkan perasaan orang lain … Rahim dengan bangga nya berlagak macam orang kaya baru dibantu oleh Hj Shaari yang juga belagak macam panglima perang . Sibuk berkempem sebelum dapat …. Kalau dapat…. entahlah … malang sangatlah kita…

nasib … nasib …nasib ….. nasib malang ….

Amir

Siapa tak kenal Amir ….. anak saudara kpd aruah Datuk Azman Attar (mantan Ketua Bhg. Batu) … berlagak pandai …. habuk pun takde …. Ilmu? Jauh sekali ….. mana ada visi ? ….yang dia tau … nak menang je ….yg di pandai adalah melaga-laga kan orang…. semata untuk mencari sokongan. Ajak gi enjoy ok le …

Aznee

Mempunyai sifat peribadi yang baik… tapi hidupnya bergantung pada brother Ramlan dan Dollah (Ketua Pemuda) …. Siapa Dollah? …. mak hui! …. pegawai besar dr Bank Negara oii! …. gaji pun RM 10,000.00 …
Jangan main ….. Pendapatan keseluruhan? …. tu kena tanya Dollah ….

siasat …. siasat …. siasat … siasat ….. nanti kita pula sesat ….

Hazreena

Mempunyai banyak masaalah peribadi ….muka tak malu …..pas tu berlagak macam gangster termasuklah pengikut-pengikut 3G nya …. dah tau tak laku …. atur pulak PU3-PU3 cawanagan menjalankan persidangan tanpa pengetahuan jawatankuasa cawangan. Dah gila ke? Apa nak jadi?

Anonymous said...

pemuda batu undi aznii..sokong aznii...hidup aznii

Anonymous said...

pemuda batu undi aznii..sokong aznii...hidup aznii

Anonymous said...

pemuda batu undi aznii..sokong aznii...hidup aznii

Anonymous said...

pemuda batu undi aznii..sokong aznii...hidup aznii

Anonymous said...

pemuda batu undi aznii..sokong aznii...hidup aznii

Anonymous said...

pemuda batu undi aznii..sokong aznii...hidup aznii

Anonymous said...

pemuda batu undi aznii..sokong aznii...hidup aznii

Anonymous said...

pemuda batu undi aznii..sokong aznii...hidup aznii

Anonymous said...

pemuda batu undi aznii..sokong aznii...hidup aznii

Anonymous said...

pemuda batu undi aznii..sokong aznii...hidup aznii

Anonymous said...

pemuda batu undi aznii..sokong aznii...hidup aznii

Anonymous said...

pemuda batu undi aznii..sokong aznii...hidup aznii

Anonymous said...

wah.. gua setuju sama otai ini...

nak buat mcm mana otai?? Bahagian batu ni banyak penyamun dan penyangak yang mementingkan peribadi...

Ada sorang lagi tukang komen kat atas yang konon2 orang tak kenali tu.. Setuju penyangak pau duit org besar�..

Mungkin dah terlalu ramai penyangak yang kita sendiri tak kenal n tak tau.

Sama2 lah kita berhati2...

Anonymous said...

Salam Perjuangan,

saya baru tau yang nama saya naik dalam blog ini..tapi tak pe..

saya dengan ini menjemput sahabat sahabat untuk ke mesyuarat cawangan saya di pejabat umno bahagian pada 10 ogos 2008 jam 3.00petang..kalau ada masa lapang datang ekkk..

salam perjuangan,

fairul iskandar hj faizil de souza

p/s : bepolitik cara hemah..yang kuat tunjukan kekuatan dan yang lemah berusaha untuk lebih kuat..

Anonymous said...

Kami sentiasa menyokong kepimpinan AZNIEE ABDULLAH!!!

Tapi!!! Jgn lah dengar cakap DOLLAH!! Hati busuk!!!

Hidup AZNIEE..
APa lagi nak tunggu!!?
Amir pun sokong Azniee!!!

Anonymous said...

Gentleman siot mamat iskandar ni!!**
Caiyo!!!** Jgn goyang!!!**

Confirm aku undi kau!!!**
AJK Pemuda Bahagian Batu!!**

Anonymous said...

alooo BLOOOGERRRR
sorry ameer gua dah siasat mmg bnar kate sang JEBAT aznie and bob memang kaki dadah.hai pemuda klu nak selalu Berkhayal undilah mereka ni.Adakah pemuda nak khayal kot????.inike ke perjuangannya.rugi gua calonkan nama merekani leer.tp nasib lom undi.ingat ler pemuda dadah tu musuh negara...no 1.so all the best barisan ameer.
sorry gua tak calon kan lu broo.

Unknown said...

Salam Perjuangan

"Mengkritik Tidak bererti Menentang
Memuji Tidak Bererti menyokong
menegur tidak bermakna membenci
dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

"Demi Masa,manusia itu sentiasa didalam kerugian melainkan mereka yang berpesan didalam membuat kebaikan,menunaikan yang hak dan bersabar"

Saya baru saja melayari blog ini.Tak sangka nama saya boleh meletup begitu hebat sekali.Kepada Jebat & blogger yang sanggup menghina & fitnah saya tanpa usul periksa, saya maafkan dosa saudara, dunia & akhirat. Saya faham mungkin saudara ada masalah peribadi @ masalah keluarga @ apa jua masalah sehingga sanggup mencemar nama saya.kalau perlukan bantuan daripada saya, saya sedia membantu.Saya juga minta maaf kalau ada salah silap yang saya tidak sedar.saya berkawan dengan semua tapi dalam politik adakalanya kawan itu lawan, lawan itu kawan.

Buat bloggers yang tidak dikenali sehingga sanggup pertahankan saya, saya ucapkan terima kasih & moga Allah memberkati saudara.Mungkin satu hari nanti kita boleh minum bersama.Saudara Jebat klu nak join sekali pun boleh.Mungkin saudara tak cukup mengenali saya sebab tu sanggup tanggung dosa buat fitnah.

Kepada bloggers yg lain, saya doakan kesejahteraan anda semua.Cuma saya nak ingatkan jika anda bertanding dalam pemilihan kali ini, berhati2 jgn sampai tertangkap.Sila rujuk Undang2 Tataetika Ahli UMNO Perkara 5.3 Salahlaku dalam Penerbitan dan Penggunaan Media Massa,Elektronik atau Internet.Kalau saudara ditangkap, akibatnya hukuman berat seperti termaktub dalam Fasal 20.9 Perlembagaan UMNO.

Kepada Calon2 yang bertanding tak kira Bahagian,Wanita,Pemuda & Puteri, Selamat bertanding dan berkempenlah secara sihat.UMNO dalam keadaan darurat & jgn dipecah belahkan lagi.Agak menyedihkan dalam blog ini, dalam kerakusan kita berkempen menghentam calon lain, kita terlupa bahawa blog ini juga dilayari oleh ahli PKR,DAP,PAS dan orang Bukan Melayu. Mereka sedang bergembira, bertepuk tangan melihatkan kita bercakaran sesama sendiri hanya kerana berebutkan jawatan.

Saya perlu jelaskan kerana Jebat telah tabur fitnah. Saya tidak bertanding apa-apa jawatan pun baik peringkat bahagian atau pemuda bahagian.saya hanya nak jaga cawangan saya sebab banyak masalah yang perlu diselesaikan.Jadi tak timbul soal saya nak jadi SU Pemuda.kalau sesiapa yg nak jawatan tersebut bolehlah memohon terus kepada Azni atau Amir.Kalau Jebat nak pun saya boleh rekomenkan.

Saya berkawan baik dengan Azni, Amir,Badli,Ijoy,Iskandar,Bob dan hampir kesemua Ketua Pemuda yang ada.Saya tidak ada masalah dengan mereka.Oleh itu,saya tak faham nape fitnah terhadap saya begitu hebat sekali.saya tak kacau cawangan orang.saya tak lagakan orang.Malah jika saudara Jebat hadir dalam persidangan Pemuda tahun lepas,dalam ucapan penutup,saya menyeru kepada kedua2 kem untuk bersatu.Jadi sekali lagi saudara Jebat,terpulang kepada saudara.

Akhir kata, kita sepatutnya menunjukkan contoh terbaik kepada ahli UMNO yang lain.Apalah gunanya kita bercakaran sesama kita sedangkan perjuangan kita masih belum selesai.Kita perlu kembalikan kerusi Parlimen kembali kepada BN & itu tugas besar pemuda.Tak kira sapa pun yang menang baik Amir atau Azni, selepas pemilihan kita perlu satukan semua & teguhkan perpaduan.

Kepada saudara Jebat yg dikasihi, saya doakan kesejahteraan & Moga Allah membantu saudara dalam menyelesaikan masalah yang saudara hadapi sekarang.Jgn risau, saya maafkan saudara.Tapi klu berlaku lagi fitnah ke atas saya, kita berjumpa saja di padang masyhar nanti.

Inna Lillahi Wa innahi Rojiuun....


Tekadkan semangat,Bulatkan Perpaduan, Teguhkan Ikatan
demi Perjuangan Agenda Melayu
Moga Allah merestui perjuangan kita semua.

Ikhlas dari
Sdr Ahmad Fariz Bin Abdullah
Ketua UMNO caw Kg Chubadak Asal
No Ahli: 03065244
No Tel: 017 254 8057

Anonymous said...

Mari kita berperang, panglima perang menyerang biar segarang harimau dan beruang ada yang mati terkangkang jumpa tepi longkang malaikat datang terniang-ngiang.

Anonymous said...

mari kita lihat dan fikir dengan hati yang terbuka.
aku fikirkan benda ni dah sangat lama, disebabkan aku pun nak masuk kategori lain dah, aku nak perturunkan sikit la ilmu demokrasi terpimpin ni. walaupun semua kata nak menyuburkan demokrasi dalam umno, tapi lebih kepada menyuburkan perpecahan dalam umno.
aku panggil teori aku ni CHAI WAWASAN dan ditujukan khusus untuk pemuda cawangan-cawangan yang belum bersidang, kepada Iskandar, aku harap kau mampu fikir dan kalau boleh kau yang memulakan untuk mencetuskan 'tsunami' perpaduan ni:

CHAI WAWASAN

KETUA PEMUDA: bagi aku biarlah AZNIEE, ini pun dia punya last term. tentang budi bahasa, mamat ni OK, cuma kau kena segera lari daripada bayang-bayang dollah, apa kau takut sangat dengan dollah? dia dah tak boleh pun bertanding KP dah, kau kena tunjukkan yang kau dah boleh jalankan pentadbiran kau dah. tentang orang kata kau pun 'layan' jugak, depan aku, aku tak tahu, tapi kalau kau buat, baik kau stop, jangan rosakkan karier kau sendiri. kau jangan fikir jawatan KP ni kemuncak politik kau, selepas kau habis umur, apa hala tuju kau? mana kau nak pergi? kalau diberi peluang, macam mana kau nak 'up'kan karisma kau, bolehkah di masa depan kau nak ambil alih kepimpinan bahagian pulak? kau muhasabah sikit nawaitu dan halatuju kau

NAIB KETUA PEMUDA:calon yang dah lepas pencalonan dua-dua tak boleh pakai!sebab AMIR ada sepenggal lagi, aku rasa baiklah baki cawangan-cawangan bagi pencalonan kat AMIR. kau baikilah kritikan semua orang dan tambahlah ilmu apa yang patut. InsyaAllah mungkin rezeki kau ambil alih nanti secara lancar dan tersusun. AZNIEE-AMIR perlu ada kedua-duanya dalam barisan PEMUDA UMNO BATU. Jangan menang jadi arang, kalah jadi abu.

PENGERUSI TETAP: ROZI, kalau korang semua perasan, tak disentuh atau dicaci langsung disini. Ada orang kutuk Rozi tak? cuba skrol balik ke atas. mamat ni nampak berilmu dan matang sikit. Aku terbayangkan yang Rozi ni boleh kalau kita calonkan ke EXCO pemuda Malaysia. Dah berapa lama bahagian BATU, hanya Azman Attar saja yang mampu mencapai tahap nasional. Cuba kita cermin diri kita semua. Bolehkan kita melangkaui Batu? ke peringkat wilayah ataupun nasional?

TIMB. PENGERUSI TETAP: CHE LONG - orang lama atau otai, ada ketenangan. Tak payahla cabar dia ngan Rozi, biarlah diaorang dua ambil jawatan-jawatan ni. Inipun penggal terakhir Che Long.

SETIAUSAHA: memangla tak dipertandingkan, tapi sesuai untuk ISKANDAR, memang sebelum ni dalam mana-mana barisan pun nama dia ni jugak yang disebut. Kalau Rozi tak nak pergi EXCO MALAYSIA, kita boleh try push ISKANDAR, dia mampu pikul tanggungjawab ni. Lagipun masa dia masih panjang. Dengan jujurnya baiklah kita bantu dia, jangan berdengki khianat. Sesiapa yang nak pergi EXCO, mesti kena bagi G2 jugak. janggal sangat kalau calon EXCO bukan perwakilan.

BENDAHARI: pandai2 la AZNIEE&AMIR, ini penting untuk survival pemuda bahagian.

KETUA PENERANGAN: Ini jawatan master politiking yang penting. Untuk orang yang disegani. Sesuai untuk SAMSURI. Dia ni dihormati oleh kedua-dua kem. Matang dan tenang. jugak. Lagipun ini penggal terakhir. kalau dia sanggup korbankan posisi yang lebih penting dan bersetuju untuk jawatan ni, orang macam ni jangan kita singkirkan deri kepimpinan pemuda bahagian. Hancur UMNO nanti! kita kena berfikir secara rasional.

AJK PEMUDA BAHAGIAN:(YANG PATUT ADA DALAM KEPIMPINAN)
1. RAZALEE (ALONG)- Kesian mamat ni, tapi kau pun, cawangan kau tu dah la bunian, kau bawak hantu pulak. mamat ni ada aura dia, janganlah kita mandi dan benamkan dia. Berkarismatik. Muka pun handsome! Kita kena tengok sejarah nabi-nabi, Nabi Yusuf pemimpin yang agung dan terkenal kacaknya. Inipun memainkan peranan jugak. Kalau boleh, biarlah orang yang mewakili Batu, kalau orang tengok sedap mata memandang.

2. HUSIN - SENTUL SELATAN: Mamat ni nampak panglima sikit, boleh kumpul askar-askar dalam misi kita menawan semula BATU dalam PRU nanti. Memang la nampak macam budak BOB, tapi ada tak korang nampak nama BOB dalam CAI WAWASAN aku ni? Husin, kau kena lari dari bayang-bayang BOB, tadbir pemuda dengan cara kau sendiri, kau kalahkan adik kandung kau sendiri tau haritu. kau jangan anggap itu jawatan free. Kau boleh memimpin. Itu satu amanah yang orang bagi.

3. RAZALI MOHAIYIN - memangla dia ni nampak pun macam tak betul, tapi inilah muka yang pasti ada dalam setiap aktiviti bahagian. Dia ni pekerja parti. Perlu ada watak-watak macam ni untuk menjayakan dan menggerakkan program. Tapi aku tak tahulah dia ni boleh menang KP Taman Melewar ke tak? jangan ikut sangat Major gila tu.

4. FARIS - tak perlu aku nak ulas panjang. Boleh pergi jauh, tapi apa yang kau nak kejar? masa panjang lagi. Masa kau akan sampai. Duduk dalam AJK dulu, buktikan kebolehan kau, tambah ilmu dulu, bina kekuatan diri.

5. ANUAR SEH - bagi la Biro Ekonomi kat mamat ni. Dia ni lebih OK daripada BOB, tapi setakat AJK boleh la, nak pergi sampai No.2 tak payah la. Suka hati korang la nak kutuk dia ker caci ker, tapi korang la yang bodoh. Kat mana korang nampak korporat nya mamat ni? Aku tak pernah percaya pun! Tapi dia orang berniaga, 9/10 sumber rezeki, peniaga dengan ahli korporat lain bang. Anuar Seh ni kira usahawan la.

6. BADLI - Bagi la peluang kat dia. Ada kebolehan mamat ni. Kena bijak sikit berpolitik. kesian kalau kes kolam dia ditebing.

LAIN_LAIN:
1. IJOI - Kat mana aura mamat ni? Di giginya? Faris, tak payah la kalau nak team up dengan ijoi ni. Dipilih tak payah la, tapi jangan pinggirkan, kalau ada orang lain, bagi kat orang lain dulu, dah tak cukup sangat 15 atau nak lantik dalam 20, itu terpulang. Tak la teruk sangat sampai untuk diboikot.

2. NIZAM - Cawangan Datuk Yusuf. mamat ni tak menyakitkan hati orang. Boleh nak buat kawan. tapi karisma pemimpin tu setakat cawangan OK la.

3. QMAL - Dato' Senu. Boleh bawak la dalam AJK kalau ada ruang.

4. EDDY - PPR PEKAN BATU - Satu upset yang hebat bagi tahun ini. Ada la budak2 dia. Tapi dengar kata kau duduk Semenyih bro, kalau nak jawatan, lu fikirlah sendiri.

5. WADI KATARNIDA - Kalau masih nak "tarik", baik lu belah saja. Sayang, ada ketokohan, tapi ... kau kena buktikan yang kau tu clean! Sedih tengok anak bangsa macam ni!

6. E-E: Selayang Lama, setakat yang aku nampak, boleh la jugak mamat ni. Nampak smart.

7. AZMURI: KBC. Mamat ni boleh masuk semua. Tenang dan maintain 'cool'. Perlu ada karekter macam ni. Cawangan ni Naib dia pun nak bertanding AJK jugak. HISHAM: Aku start jumpa masa kat Melaka kursus setiausaha. Berbakat. Engineer ada Master dari luar negara dengar cerita.
KOMEN: Sorang cukupla kalau nak bagi jadi AJK dari cawangan yang sama. Tapi salah seorang patut duduk dalam AJK PEMUDA BAHAGIAN.

8. LOKMAN - kalau tak nak bagi Bendahari kat mamat ni, dia sangat patut duduk dalam barisan AJK. Aura pun nampaknya boleh tahan.

9. KALAU AKU RAJIN AKU SAMBUNG LA ... DAH NAMA PUN DEMOKRASI TERPIMPIN... PIMPIN SIKIT-SIKIT SAJA DAH LER

YANG PALING TAK PATUT ADA DALAM AJK:
1. BOB - Mata merah! Suruh dia Kencing tengok. Jahanam Batu kalau bagi kat dia.

CABARAN AKU -> AZNIEE&AMIR: Korang kumpul semua dan capai kata sepakat. BERKOMPROMILAH, BATU perlu bersatu! Panggil semua yang masih ada umur dalam pemuda. Dua-dua belah. Duduk dan berbincang. Tak adanya 2 barisan di BATU. YANG ADA CUMA PEMUDA UMNO BAHAGIAN BATU!!!
KORANG MODIFIED LA CHAI WAWASAN NI. BAGI SEMUA TERBABIT. INI CUMA CETUSAN HATI YANG TULUS UNTUK ADINDA SEBANGSA.

Tak payah panggil yang dah expired. Burn apa semua tu dah tak perlu campur URUSAN PEMUDA! Aku tak kata 100% aku betul, tapi ini AMANAH BANGSA, BIAR YANG LAYAK MEMIMPIN.

KOMEN INI AKU HARAP SAMPAI KE HATI DAN SANUBARI, TAPI JANGAN DISIMPAN DI DALAM HATI. KALAU TEROVER AKU MINTAK MAHAP. AKU BUKANNYA PUJANGGA. RENUNG-RENUNGKAN. SEGALA JAWATAN INI ADALAH AMAL KEBAJIKAN. AKAN DIHITUNG NANTI. UKUR BAJU DI BADAN SENDIRI.

Anonymous said...

syabas Faris,abang doakan Faris berjaya satu hari kelak.semangat ke
UMNOan harus di utamakan,perjuangan
Bangsa agenda bersama.Insyaalah ta'kan hilang pejuang UMNO.

Bersatu Kita Bersatu,
CHE LONG.

Anonymous said...

Kadang-kadang kita berdoa untuk kuat... Tpi, byk pula dugaan yang datang.. Kadang2 kita minta cerdik, tapi, masalah pula yang bertandang... kadang2 kta minta kebahagiaan, tetapi, huru hara pula menjelang... Dugaan menjadikan mental kita kuat, masalah menjadikan kita berfikir, huru hara menjadikan kita tabah... SUBHANALLAH.. Betapa Hebatnya ALLAH itu.... semuanya ada hikmah.. Kalau lah manusia tahu hadis ini.. " Telah berkata Jibrail a.s: " Wahai Tuhan, Engkau smpaikanlah hajat hambaMu, maka Allah berfirman : " Biarkan hambaKu itu... kerana Aku mencintai rintih suaranya"..... - Anas ibn Malik

Anonymous said...

Sdr c
pemuda lanjut usia........AA
sama je mcm sibob--***%$#
MASAALAHNYA?????????

Anonymous said...

Kalau dah banyak kali sangat orang sebut
Baiklah Bob membersihkan nama dia
ataupun tarik diri
dan yang lain-lain lagi pun sama
Mari kita beramai-ramai bawak botol suruh dia orang kencing pada mesyuarat cawangan minggu ni

Waima apapun Azniee Tetap The Best!

Anonymous said...

AZNEE TETAP DI HATI
KAU AKU BAGI
YANG LAIN TAK PASTI
AZMAN SABIDIN JANGAN HARAP LA
BETUL KE KAU BELA ANAK BADAK BERENDAM TU?

Anonymous said...

Dalam bidang psikologi dan psikoanalisis,
Sindrom Lelaki Pendek (Short Man Syndrome - SMS) ataupun
lebih dikenali sebagai Sindrom Napoleon (mengambil nama negarawan Perancis yang ketinggian hanya 5 kaki)
adalah terma yang digunakan untuk mewakili sejenis INFERIORITY COMPLEX
yang dialami oleh lelaki-lelaki yang rendah ketinggiannya.
Terma ini juga digunakan sebagai penjelasan kepada
orang-orang pendek yang cuba untuk menonjolkan dirinya untuk menutupi kekurangan fizikalnya.
Seperti mengaku koperat dan nak jadi naib ketua pemuda.

Anonymous said...

HEBAT BATU!
DAH ADA PAKAR PSIKOLOGI
JANGAN JADI PSIKO SUDAH LE

TAPI AKU SETUJU
AMIR BAIK KAU PERGI NAIB JE KALI NI
MESTI MENANG
KALAU KAU DEGIL
ISKANDAR KAU CALONKAN DIRI SENDIRI UNTUK NAIB, UNDI ADALAH RAHSIA

BAGI KAMI PILIHAN YANG LEBIH BAIK DARI BOB DAN NUAR SEH

Anonymous said...

hidup fariz!!!!!!!!!!!!!!

kau memang hebat

Anonymous said...

KALAU DAN TAHU AZNII & BOB MATANYA SELALU MERAH APA GUNA KITA VOTE UNTUK DIA JADI KET PEMUDA?????? MACAM NIE NANTI HABIS ANAK-ANAK MUDA KITA DIBAGI SORANG SIKIT RASA DADAH TU...FIKIR-FIKIRKANLAH.
CARILAH KET PEMUDA YANG BERMARUAH & BERMORAL ISLAM...HORMAT MENGHORMATI SEMASA ISLAM TAK KITA TUA ATAU MUDA.....HIDUP AMIRRRRRR.....

Anonymous said...

Syabas Pemuda!
Baik kita analisis kekuatan dari membincangkan kelemahan orang dan serangan peribadi.
Saya tertarik dengan Chai Wawasan dan kematangan Saudara Fariz berhujah.
UMNO tak ketandusan pelapis.
Harap Saudara Iskandar juga dapat mengupas isu-isu dan berhujah juga disini dengan berani tanpa menggunakan nama samaran.
Saya juga ingin mendengar pandangan dan pendapat dari Saudara Azniee dan Amiludin juga disini.
Mari kita gunakan kesempatan ini secara positif.

Bersatu Kita Bersatu

Anonymous said...

azniee & amir
ada bran ke??????
kompromi la ...........
buat team wawasan

Anonymous said...

pemuda batu undi aznii..sokong aznii...hidup aznii

Anonymous said...

pemuda batu undi aznii..sokong aznii...hidup aznii

Anonymous said...

Iskandar The Great!!**
Caiyo!!!** Jgn goyang!!!**

Confirm aku undi kau!!!**
Naib Ketua Pemuda Bahagian Batu!!**

Cawangan Tolong Calonkan Iskandar!!!**

Anonymous said...

Aura Iskandar Hebat!!**
Tengok masa dia keluar TV!!!**

Pasti Harum nama Batu!!**

Confirm aku undi kau!!!**
Naib Ketua Pemuda Bahagian Batu!!**

Anonymous said...

To Amilludin Latip Fan or Group...

Jgn la ghairah sgt..
Jgn la memusnahkan parti kita..

Jgn la banyak menimbulkan bibit perpecahan, takut tak mampu nak tanggung nanti..

Kita kompromi la, semua dapat ..
Kita semua menang ..
Kita sama bendera,Hentikan la kempen..

Mari kita bersatu ..
Mari berbaik² la!!!

Suara Pemuda

Anonymous said...

Hidup Iskandar !!**

Hidup Bloggers Semua !!**

Aku saje nak genapkan 100 komen !!**

Calon & Undi Iskandar !!**
Naib Ketua Pemuda UMNO Batu !!**

Anonymous said...

salam sahabat,,

ini adalah kali ke 2 saya tulis dalam blog ini..

sebagai orang muda yang pernah bernaung di bawah mantan ketua pemuda sdr abbas hingga kini, telah banyak perkara yang saya telah belajar dalam polotik batu ini..apa pun terima kasih di atas sokongan dan pandangan serta kritikan kawan2 pada diri saya..saya juga amat terharu apabila ada yang suruh pergi naib..

sahabat,

saya masih muda dan banyak lagi yang perlu saya pelajari,apa yang penting yang memerlukan masa yang sesuai untuk bertanding jawatan yang lebih tinngi..apa pun tidak sesekali saya ingin untuk mencabar jawatan naib, kerana cawangan saya sendiri telah menetapkan percalonan ketua pemuda kepada aznii dan bob..

bagi pengerusi tetap saya beri kepada rozi dan g2 kepada badli dan samsuri..ini kerana atas dasar persahabatan yang lama terjalin antara kami..

bagi ajk saya tak kan lupa nama seperti azmuri,badli,kamarzaman mamat,E'e,mustamam,chem dan lain lain.

beri lah saya ruang untuk memilih calon dari suajaya..ini kerana kami telah sepakat dalam percalonan ini...

memeang dahulu saya orang kuat amir dan cawangan pertama menyokong sdr amir..tetapi apakan daya sokongan kami rupanya tidak di perlukan dan di ragui..oleh itu buat apa saya perlu tertunggu-tunggu dan terhegeh-hegeh untuk meyokong..

lantas satu ketetapan telah di buat bahawa pemuda suajay mencalonkan azniee...

buat abg2 dan sahabat sahabat yang di hormati,

biarlah apa yang berlaku diantara saya dan amir kami berdua yang tahu..cuma apa yang saya perlu orang yang tidak tahu mengenainya membuat cerita den memutar belitkan fakta sebenar..jumpa lah saya dan tanya cerita sebenar..

bagi pihak tertentu yang mahukan saya melawan ketua cawangan saya, Hj ismail...DI SINI SAYA MENYATAKAN TAAT SETIA DAN SOKONGAN TIDAK BERBELAH BAHAGI SAYA KEPADA Y.BHG TN HJ ISMAIL UNTUK MENERAJUI KETUA UMNO CAWANGAN SUAJAYA..jangan ada pihak melagakan saya untuk melawan beliau..jangan pisang berbuah dua kali ( di tuduh dahulu ingin melawan en ghani di seri perak )..

sahabat sekelian,

berkempen lah dengan baik...bagi yang bertanding saya doakan kepada sahabat saya berjaya dalam pertandingan..

kepada sdr azniee dan amir, sekiranya sdr menang, tugas pertama anda ialah meyatu padukan pemuda umni,,kedua mengembalikan kepercayaan generasi muda kepada umno...ketiga menjaga kebajikan pemuda cawangan2 dan memelihara parti umno,menjaga agama islam ,menjaga orang orang melayu,mengambil berat golongan susah, ingat pada anak yatim piatu, amanah dan jujur dalam perjuangan..

akhir kata sekali lagi, sebagai orang yang kerdil dalam arena politik ini,saya memohon maaf sekiranya saya ada menyinggung pihak tertentu dalam tulisan saya ini...berilah tunjuk ajar kepada saya untuk lebih matang dalam dunia politik ini iatu di bahagian batu..

salam perjuangan dari saya,

fairul iskandar hj faizil de souza
ketua pemuda
cawangan suajaya..

012 2100 805 ( berminat untuk minta percalonan ajk saja, yang lain dah penuh ...maaf ekk )

Anonymous said...

untuk fairul iskandar kalau nak jadi ketua belajar2 menulis ayat & mengeja dgn betul UMNO jd umni byk lagi ejaan yang salah macamlah budak baru belajar mengeja. anak sy yg tadika pun pandai mengeja dgn betul....hati2 halaman blogger ni akan mencerminkan keperibadian seseorang apa lagi lawanlah ketua cawangan anda tu (suajaya) Hj Mail apa yg boleh dia buat. saya pastikan anda bertanding dgn Hj Mail....

Anonymous said...

Lu org yang tulis yang bukan2 tentang brother gua(Aznie)n(Bob)sedar tak yang lu ni sengal.Diaorg ni lebih baik dari semua segi daripada team Amir.Si Amir ni kat cawangan dia pun berapa org je yg dtg mesyuarat.Mesyuarat cawangan org lain dia pun sibuk2 duduk kat belakang bg chai dia.
Brother gua relaks je.dia tak limpahkan kitaorg dengan duit tp dengan limpahan kasih syg sebagai seorg brother.Duit boleh cari tp semangat brotherhood yang ada pada brother gua bkn mcm amir.Hidup borther.............Biar diorg nk ckp apa pun at last lu menang juga.Gua yakin la............yeepi

Anonymous said...

PANAS.....PANAS..FUYOOOOH
MANAADA BLEH KOMPROMI....XUMPH LAH APAPOON AZNI THE BEST....AMEER THE FIGHTER?????WHO THE WINNER.

Anonymous said...

MAAF DI ATAS KESALAHAN AYAT TERSEBUT..TERIMA KASIH DI ATAS TUNJUK AJAR DAN KOMEN..

FAIRUL ISKANDAR HJ FAIZIL DE SOUZA

Anonymous said...

good job sdr iskandar di atas mengakui kelemahan dan kesilapan sdr..saya kagum...

terus berjuang.

anak pak tabib

Anonymous said...

Tumpang Lalu..


Cikgu Hanafi

Anonymous said...

ko org jgn lupa aznie dtg dari cwgn terhebat kat bahagian batu.........kalo cwgn hebat dah tentu2 dia ni hebat.hero biasa kalah dulu last2 dia yang menang...Hidup Aznie...tp tuduhan yg menyatakan u penagih dadah agak keterlaluan.....siapa tulis agak2 la.silap2 lu yang lebih

Anonymous said...

Pemuda Batu harus ada pembaharuan.
kami tak perlu acuan yang sama ajer,klu nak pembaharuan semestinya pilihan baru.Memang aznie Pemuda yang baik,tp siapa di belakangnya????.apakah Pemuda batu perlu lg dgan corak kepimpinan sekarang?.saya terpanggil untuk perjelaskan keadaannya.Dimana nasib
ketua2 pemuda caw. langsung xterbela.Klu harap caw jer hebat baik jd ketua pemuda caw ajerlah.
jangan nak kata org, ekor kura-kura
dengan biawak sama aje panjangnya.
saya bercakap kerana saya ketua pemuda juga.

Anonymous said...

apa pun iskandar, aku nak aku pertanding naib!!!! aku akan calonkan kau!!!

lawan..aku tahu siapa bos kau!!

lawan tetap lawan

Anonymous said...

SAYA BAWA ROTAN!!!

Anonymous said...

DULU.....BOLEHLERRR,
SKRANG BAWA MULUT DAN PERUT JER,,,,
????OPPPS

Anonymous said...

Apasal korang semua nak gaduh2?

Tahun lepas elok jer sayap kita nie. Mana ada gaduh2 atau tunjuk2 atau tuding2 muka pada pemuda bahagian. Elok jer tahun lepas. Mentang2lah tahun pertandingan semua nyer jadi tak ok!? Piraah..
Opps lupa.. Che Long and Rozi takde tahun lepas...

Apa yang ketua pemuda cawangan kata soal terbela? Nak 'bela' pakai duit poket tiap2 bulan ker? Amboi!! Mana keihklasan kita dalam perjuangan Agama Bangsa dan Negara lagi??

Apa yang pemuda bahagian tak bagusnya? Cuba cerita!!? Kepimpinan!!? Mmg Dollah kurang bagus.. Tapi yang merencana program AJK Pemuda yang lain.. Kali ini kuantiti mungkin kurang kerana kegagalan Dollah serba sedikit.. Kualiti tetap ada dengan program2 yang dianjurkan.. Kalau nak kaitkan ia dgn Azniee, mana boleh geng.. Orang pun bukan sama.. Dulu kita highlight ni and persoal Ramlan mcm ni gak.. Alih2, semua suka gak kepimpinan Ramlan..

Yang ada plak bw mulut taknak membantu, ckp macam2.. Program bahagian seolah standard program cawangan jer.. Alih2, cawangan pun takleh nak jaga. Mandi..

Yang teringin nak bertanding lawan ketua pemuda pun!!! Takkan mesyuarat hanya ada 13 orang jer pemuda!! Nak gah kat luar, tapi kat cawangan cabuk jer.. Apa cite!!? Kalau nak tunjuk hebat pun, buatlah aktiviti seperti calon kami yang aktif bukan sahaja di bahagian malah di cawangannya..
Prove la dulu brother!!

Angan2 plak besar bila jadi ketua pemuda!! Ingat!! Jangan hanya cakap sahaja.. Ada kemampuan ke dgn keinginan yang ada!!??? Tepuk dada, tanyalah selera..

Bro semua, x payah gaduh2.. tuding2jari kat orang.. Esok meludah ke langit terkena muka sendiri.. Kita sama sajer..

Jadi mari kita bermaufakat, kalau ada keinginan utk bersama Pemuda Bahagian dan sedia AZNIEE sbg Ketua Pemuda, calonkan lah dia sbg Ketua Pemuda Bahagian di cawangan2 yang belum bersidang dan Amir sebagai Naib.. EXCO esok biarlah mereka bincang.. Itupun kalau korang geng 'sana' berani dan serius lah nak cite pasal kompromi..

Aku percaya bob sama samsuri willing ntuk korbankan tempat mereka demi perpaduan kita..

Ok lah wa chow dulu..

Anonymous said...

assalammualaikum
org org batu

banyak nyer komen... nih..
banyak pertikaian dan penilaian..

MANUSIA DAN KATA KATA..

:)

ijoy

Anonymous said...

Kpd Semua Blogger yg Budiman,

Salam perjuangan, mungkin anda tidak mengenali saya kerana tidak pernah mempunyai karisma, berkepentingan & berpengaruh di dalam UMNO Bhg Batu, tetapi boleh dikatakan bnyk membantu UMNO Bhg Batu di dlm menjlnkan aktiviti & program terutamanya utk Bhg & Pemuda.

Izinkan saya memberi komen terutamanya tentang Bro saya Aznie, sblum saya berhujah ingin saya mengatakan pendirian saya. Saya menyokong percalonan Sdr Aznie sebagai Ketua Pemuda UMNO Bhg Batu. Bukan setakat itu sahaja saya juga berjanji akan berdiri teguh di belakang beliau & memberi seluruh kekuatan yg saya ada untuk membantu beliau dari segala aspek ie. aktiviti, kewangan, kudrat, pandangan, idea dll

Untuk makluman blogger, saya tidak suka memperkecil & memburukkan org lain tetapi saya mohon rakan2 Pemuda menilai dgn tulus siapa yg layak menerajui Pemuda Bhg.

Di caw Sdr Azniee bukan setakat sebagai Ketua Pemuda tetapi lebih kepada bro atau sahabat kepada ahli2 pemuda. Kami bukan perlukan duit atau kemewahan, kami cuma mahu seorang pemimpin yg jujur, berjiwa kudus, ambil berat tentang anak2 buahnya & bersama2 diwaktu susah dan senang & kami dpt merasakan kehidupan yang lebih baik dengan tunjuk ajar dan nasihat yg diberi kepada kami selama ini. Mungkin karisma dan aura inilah yg telah menambat hati Ijoi, Badli, Boy dan Iskandar utk bersama berjuang dgn beliau. Wallahualam......Ingat utusan Rasullah ke muka bumi ini bukan utk memberi kemewahan atau kekayaan tetapi memberi kehidupan yang lebih baik utk manusia. Itu yg selalu Sdr Aznie terapkan di dalam jiwa kami di Caw.

Beliau bukan calang2 org di Caw kami, ibunya seorang Ustazah yg mengajar kami mengaji Quran, ayahnya seorang bekas polis yg tegas yg kami anggap seperti bapa kpd kami semua, adiknya seorang Ustaz yg bekerja di Sarawak dan beliau sendiri mendapatkan pendidikan agama yg baik, tuduhan mengatakan beliau seorang penagih dadah adalah satu tuduhan melulu & tiada asas yg secara langsung mencemar nama baik beliau. Hentikan tuduhan ini.

Dibwh kepimpinannya bersama Ketua Caw pelbagai aktiviti & program dijlnkan di tmpat kami baik dari segi program sukan, agama, kebajikan, pendidikan & sosial dan kekadang tak menang tangan nak anjurkan. Ini bukan secara teori tetapi realiti dan saya sendiri boleh buktikan kerana dibawah kepimpinan beliau persatuan belia kami telah dinobatkan sebagai Naib Johan Anugerah Belia Perdana Peringkat Wilayah Persekutuan bagi tahun 2008 baru-baru ini.

Dan yg lebih menarik dgn Sdr Aznie adalah beliau mempunyai manifestasi, misi dan visi yg baik yg saya anggap boleh merubah dimensi Pemuda Bhg Batu. Sbg cth, selepas menawarkan diri utk calon ketua pemuda Bhg, beliau terus berfikir utk memantapkan Pemuda Caw yg secara iklhas memberitahu kpd kami beliau akan kurang bersama & akan menumpukan perhatian di Caw sekiranya menjadi Ketua Pemuda Bhg & memerlukan seorg naib yg kaliber untuk membantu beliau di Caw & dgn penuh rasa tanggungjawab saya bersedia utk menjawat jawatan tersebut & Naib Ketua yg sedia bersedia utk memberi ruang kpd saya. Dengan ini, kami dgn berat hati melepaskan Sdr Aznie utk berkhidmat kpd Pemuda Batu demi kepentingan parti UMNO dan saya akan menumpukan perhatian sepenuhnya kepada Pemuda Caw & tidak menawarkan sebarang jawatan di peringkat Bhg.

Tentang dibayangi Sdr Abdullah Saad, inilah keikhlasan yg kita nampak di dalam sanubari Sdr Aznie, tidak pernah mengejar2 jawatan, setia kepada ketua dan yg penting menjaga perpaduan di kalangan pemuda terutamanya AJK Pemuda Bhg.Ini terbukti beliau sanggup menunggu selama 4 penggal dan bersabar mengikut hireaki. Saya amat percaya dan penuh yakin Sdr Aznie akan mempunyai acuan dan cara tersendiri di dlm mentadbir Pemuda Bhg pada masa akan dtg jika memenangi jawatan tersebut. Insya-Allah

Untuk Renungan Bersama
Sabda Rasullah SAW
" Jgnlah kamu memilih pemimpin dari golongan yg meminta2, nescaya mereka adalah dari golongan pemimipin yg lemah dan merugikan"

Fikir dan timbangkan bersama...

GULAM MUSZAFFAR HJ GULAM MUSTAKIM

P/S: Ingin tahu Sdr Amilludin Latip akan mencalonkan siapa sekiranya ditakdirkan menang Ketua Pemuda Bhg

Mukriz, KJ Atau Khir Toyo...????

Anonymous said...

Bro Ameer...tentukan pemuda Bahagian batu Dulu, Jangan jd macam yg dah ade tp tenat jer.Ada AJK pun muka tu jer(dlm Progm). Mana yg lain2?LU pun thu Bro Xyah ckp g kot.Jangan salahkan Org lain klu diri Xbgus(Klu bagus pasti ada sokongan KPC).Jangan Masuk Bakul angkatsendiri......BRO.

Anonymous said...

salam perjuangan...

Makin Rancak perdebatan Amir vs Aznee..
meriah blogger ni sekarang..
Utk Bro Amir & Aznee, bertandinglaa cara sihat..Tak kira siapa yg menang.sama² bangkitkan semua semangat UMNO

Mana Perginya Puteri?
Hazreena 3G vs Siti Badariah(combi) 3C??

Siapa akan Menang??

Masing² ada misi,visi..
teruskan....

boy_desa bakti said...

salam..dah ramai² suport ijoy

kami dari gerakan baru pemuda desa bakti sokong penuh calon sebagai ajk bahagian

Anonymous said...

bro gulam,

apa2 pun gulam lebih layak jadi calon ketua pemuda bahagian . kita tau aznie tu dapat nama aje.
AZNIE :-
idea - 0
IQ - 0
planning - 0
pendirian - 0
personaliti - ???

GULAM :-
idea - 100%
IQ - 100%
planning - 100%
pendirian - 100%
personalti - cemerlang

Belum lambat utk dptkan pencalonan. pasti ramai menyokong.

HIDUP GULAM.

Anonymous said...

Salam Perjuangan,

Izinkan saya komen tentang kompromi Aznie & Amir. Pandangan ikhlas & secara jujur dari saya kompromi ini TIDAK akan berjaya direalisasikan kerana sebelum mesy Caw2 bersidang telah terdapat ura2 & cdg dari Datuk Ketua Bhg supaya kedua2 calon ini berkompromi.

Secara politiknya & demi perpaduan, Sdr Azniee bersetuju dan telah berjanji utk memberi ruang kpd Sdr Amir sbgai No2 dimana Sdr Sariful Akmar (BOB) terpaksa menggorbankan tempatnya.

Tetapi apa yg saya nampak, dengar & saya sendiri pernah bertanya terus kpd Sdr Amir beliau berhubung perkara ini, beliau berkata perlu bertanya & mendapatkan maklum balas dari kawan2 sekelilingnya tentang hal ini & feedback yg diberikan adalah negatif. Penilaian & tanggapan saya amat tepat berhubung perkara ini bhwasanya KOMPROMI tidak mungkin berlaku & direalisasikan.

Pandangan peribadi saya sebagai org yg bergelumang dgn politik, tindakan Sdr Aznie adalah satu tindakan & pendekatan berani yg sanggup memperjudikan nasibnya demi kepentingan parti & ahli-ahli pemuda harus dipuji dan dihargai. Sebagai seorang pemimpin yg baik & ikhlas Sdr Aznie telah mengunakan kuasa politiknya yg paling tinggi iaitu KUASA PEMUTUS di dlm membuat keputusan dgn memberi tempat Naib kpd Sdr Amir, tetapi Sdr Amir sebaliknya.

Renungkanlah kata-kata saya ini;

Sorg Jeneral Perang wajib membunuh panglimanya untuk menyelamatkan seluruh bala tentera dan bukannya menyelamatkan panglimanya utk membunuh seluruh bala tenteranya

INILAH YG DIKATAKAN POLITIK...kill or to be killed...

GULAM MUSZAFFAR HJ GULAM MUSTAKIM

P/S: Masih tertungu jawapan bagi percolanan KP M'sia dari Sdr Amiluddin....

Anonymous said...

warga batu sekalian...
Semakin hari semakin hebat peperangan di bahagian Batu ini...

apa yang diperhatikan, sehari dua ini hebat diperkatakan berkaitan dengan pemuda.. aznee dan amir ada yang pro dan kontra..

Bagaimana dengan PU3?

Saya tidak menyebelahi mana2 pihak sama ada Hazreena maupun Siti Badariah(Chombi).Saya hanya ahli biasa yang akan menyokong sesiapa sahaja yang memberi khidmat yang baik dan tidak berkepentingan peribadi.

Secara jujur, saya perhatikan kedua2nya ada kelebihan dan kekuatan masing2.

Apa yang ingin saya kongsikan disini adalah tentang Combi,siapa combi sebenarnya?. Dia seorang yang baik,periang dan senang bergaul. Saya mengenalinya sejak dari bangku sekolah lagi.Semasa di sekolah,kolej,beliau seorang yang aktif dengan aktiviti luarnya. Beliau mudah mesra dengan sesiapa sahaja yang dikenali.Bapanya juga seorang yang berpengaruh, malah mungkin ramai diantara pemuda2 di kawasan batu ini yang mengenali siapa bapa Combi.(Abg Mail)

Anonymous said...

Hidup.....Gulam..Gulam..mmgnya satu Bhg Thu yang sdr mmg berkebolehan.Lebih baik Sdr yang jd Ketua pemuda Caw. Sdr seorang yang low profile buat kerja tp Orang lain yg Dapat Nama....kuat lak tu.Azni klu Xde Sdr ttu dah lama terkangkang.Apapon tahniah atas segala penerangan tu Nampaknya Sdr lg HEBAT dari Azni.Baik Sdr saja bertanding lg meriah Program pemuda.Sdr Azni pula nak calon siapa KP M'sia.Sdr pasti thu kan.

Anonymous said...

Salam Perjuangan,

Kpd Sahabat Saya Batu Nesan & Seorang Lagi (Anynomous) yg memuji saya, terima kasih saya ucapkan.

Hasrat utk menjawat jawatan yg lebih tinggi dari Naib Ketua Pemuda Caw tidak pernah terfikir di dlm kamus fikiran saya. Saya suka & selesa dengan keadaan yg begini dgn membantu rakan2 yg sealiran dgn pandangan dan aspirasi saya utk memajukan agenda pemuda dan belia di Bhg Batu.

Maaf sekiranya komen saya ini akan menguris hati anda, jgn bersikap terlalu prejudis & skeptikal dgn mengatakan yg saya org yg membuat prgm atau aktiviti tetapi Sdr Aznie atau org lain yg dapat nama.

Utk pengetahuan sahabat, di Caw saya, kami menerapkan satu formula yg sering menjadi asas atau tiang bagi kejayaan sesuatu program.

Formulanya senang iaitu perlu bekerja di atas kapasiti masing2 iaitu kekuatan bukannya kelemahan. Ingat setiap manusia yg ada di muka bumi ini mempunyai kelebihan dan kekurangan. Oleh itu kita mesti berfikiran positif dgn mengambil kelebihan setiap org yg berada di Caw untuk dirangkum utk menjadikan kuat & kukuh seterusnya menjayakan sesuatu prgrm atau aktiviti. Begitu juga antara saya, Sdr Aznie, Ketua Caw, Tim Ketua Caw, Ketua Wanita, Ketua PU3 & AJK 4 peringkat yg lain. Tidak pernah timbul isu saper yg lebih hebat & kuat. Semuanya hebat dan kuat jika kita pandai memainkan peranan masing2.

Saya hanya menjlnkan tugas sprt diarah atau diamanahkan. Org yg mencetus idea itulah yg lebih hebat dari pelaksananya. ITULAH YG ADA PADA SDR AZNIE. Dialah pencetus segala-galanya di Caw kami. Saya bukan memuji tetapi inilah hakikatnya antara saya dgn Sdr Aznie. PENCETUS VS PELAKSANA....

Tentang calon KP M'sia, saya memang tahu calon Sdr Aznie tetapi biarlah Sdr Aznie yg memgumumkannya kerana itu adalah HAK & KUASAnya untuk mencalonkan sesiapa2 shj sekiranya menang KP UMNO Batu, tetapi salah satu faktor & sebab saya menyokong dgn kuat Sdr Aznie adalah disebabkan calon KP M'sia yg akan dicalonkan oleh beliau & saya percaya sahabat sendiri dpt meneka siapakah beliau?

GULAM MUSZAFFAR HJ GULAM MUSTAKIM

Anonymous said...

hidup chombie

Anonymous said...

chombie prepare la nak buat kenduri kesyukuran kemenangan besar mengalahkan hyppo besar

Anonymous said...

ape cite mimi..ke ulu ilir ngan hypo tp suro calon lily..ko ni la gunting dlm lipatan..api dlm sekam..duri dlm daging hypo..sedarlah wahai hypo..kwn ko ni sbenarnye musuh yg paling rapat dgn kau

Anonymous said...

Tumpang Lalu...

Perghh....

Hebat...Meriah....
Bahagian Batu memang macam BATU...
Banyak BATU dalam Bahagian BATU...

Ada kepala BATU...
Ada jugak BATU Api...

Bertandinglah dengan cara yang sihat..

Pemerhati BEBAS Dari Parti BEBAS Yang BEBAS Bersuara

Anonymous said...

aku tak bole blah dgn hyppo psl tapir dan tenuk yg ikut dia skrg nie.tak kemana kesetiaan diorg nie..sebulan setengah lagi sure kempen lain calon lain nangis2 kat mana2 (atas tajaan entah sape2 )hotel yg kononnya sayangkan pu3,tak mahu pu3 berpecah dan mcm2 ayat lagi. ingat hyppo tak tahu balas jasa tengok apa yg dia pada SITI (kwn dia sebilik sebantal)dan apa yg dia buat pada engkorang.Yang mana teringin jadi pegawai (g5) renungkan balik adakah hyppo memerlukan nasihat dari dari pegawai? tanya org yg pernah jadi pegawai yg kebanyakan dah ditendang.Cuma ada satu yg diumpamakan sebagai penagih dadah tegar masuk pusat serenti berkali kali tapi tak serik.Lepas tu menangis mohon simpati...aku ada cadangan supaya mimi menang tanpa bertanding sebagai pengerusi KEMAS kat cwgn dia,lagipun hyppo nak bagi TASKA kan?
chombie,pada aku dia lebih stabil mental dan fizikal.Tak mudah melatah dan membantu sesama rakan.Orang tak suka tetapi dia tetap mencuba,selebihnya bertawakal bukan main lumpur mcm hyppo.anyway my VOTE for CHOMBIE!! kengkawan sokong say "hidup chombie,lemaskan hyppo dan T.T.T.C
sekian,aku mohon cadangan ditutup.BLACKROSE

Anonymous said...

yehhhh berita terkini...pencalonan Sdr Aznie telah melebih dari Sdr Amir (15 vs 14)....hidup Aznie....minggu depan dgr citer dia akan sapu bersih utk pencalonan....kita tunggu & lihat....

Anonymous said...

Apa citer dgn Sdr Amir, x nmpak pun batang hidung masa bnthan Forum Memeluk Islam di Bar Council, "tidor" ker sbb mungkin smlm sebelum kuat kempen kot, kalau benda mcm ni pun x nak turun padang...susah lah nak jadi pemimpin berjuang utk agenda Melayu & Islam...nak juga dgr alasan dia???? mungkin x minat kot sbb x masyukkkkk?

Respectlah Bro Aznie bersama dgn rakan2 yg lain turut hadir memberi sokongan moral membantah forum yg diadakan di Bar Council pagi smlm, mcm ni barulah dikatakan pemimpin Pemuda UMNO yg sanggup memperjuangkan agenda Melayu & Islam....HIDUP AZNIE & THE GANG...

Anonymous said...

Hidup Chombie!!!!!!
Teruskan usaha !!!!
Chombie pasti Menang!!!

Anonymous said...

sdr ghulam, mintak komen skit.. bak kata sdr la kan..PENCETUS VS PERLAKSANA, ini bermakna PERLAKSANA(sdr aznie) hanyalah seseorang yang hanya bertindak mengikut arahan..jd betullah kata orang yang 'hidung' aznie ni dicucuk oleh abas n the geng...jd adakah 'budaya' ini bagus untuk masa depan pemuda keseluruhannya dan dimana karisma sdr aznie sebagai pemimpin?

-joker-

Anonymous said...

Sdr Ku Gulam....hebat atas penerangan saudara.Semangat teamwork atas dasar pelaksanaan program untuk kejayaan.Untuk makluman sdr itu program cawangan kira ok lah.Tp saudara azni untuk pentakbiran Bahagian,dengan keadaan Ketua pemuda yang ada di sekeliling beliau siapa.....?????

Naib......Bob.
Saya KIra semua Orang Sentul,Dato Senu,Jln Kuching dan Teman2 sehaluan tahu siapa beliau yang sebenarnya.Tidak prlu Saya Perjelaskan mana yang lagi,dari segi kebolehan untuk melaksanakan program pemuda Bhg.Pengurusi biro apa program yang cemerlang untuk pemuda......????(TAHUN---LAMA??)
SIAPA BELIAU BOB NIIIII????

AJK:-
Syed.... satu bahagian tahu Isu Tekun.Apakah pemuda bhg mahu AJK sebegini????.Kerana sokong kita bawa untuk Bahagian????.
program boleh kira.... macammana situasi program tu???.(awal tahun 2008 cukup aktif...kebelakangani).

WARDI...ajk yang Berkokmiment??.
Semua ketua Pemuda mengenali Beliau berapa lama dah jd ajk...Penerusi biro ape/ape yang boleh dibanggakan pemuda bahagian...ini bukan perkara baru dah lama pun jadi ajk dah,apakah pemuda masih perlukan?? adakah ini dapat membantu Sdr Azni kelak...fikirkanlah?????.

IJOY...lineup Tampal ok lah.komitment projek masuk oklah...
kata calun bendahari.....ada benar ke tidak ni...pening lah sikit klo dia ni jadi bendahari EKONOMI pun hancus.
AZMAN BAS....Ini pun hancur segalanya...KETUA PENERANGAN PEMUDA BAHAGIAN..banyak yang gelap semasa beliau Menampal jawatan tersebut.Dari segi komitmen pun kurang cammana ni...???? Apakah ini yang perlukan pemuda Batu.bagilah orang lain pulak kot asyik bergelap aje pemuda.Inikah perjuangan pemuda BATU.

MAAF SEBENARNYA BANYAK LAGI SEJARAHNYA YANG PERLU SAYA JELASKAN TP TIDAK MENCUKUPI ,MASA.
YANG LAIN2 TU KIRA OK.
BADLI....SETIAUSHA SETAKAT NI OK.
ISKANDAR...COMINGSOON LEADER OK. Lain2 ?????
Faris...Calon AJK,Calun Setiausha amir..Boleh Difikirkan ni...Rating tinggi ni...oK.
MANA calon yang benar-benar value..tak nampak lah untuk pemuda Bahagian.

Kalau barisan Ameer ni nampak ada Kelainannya...
Naib.... Anuar Mamat Tnggi kurang 5 kaki yg dikirakan ketinggian beliau oleh pemuda.apakah tinggi yang menjadi punca beliau tidak layak???.Ekonomi OK...seorang Ushawan.Dulu semasa dengan Pemuda Bng komitmen,sumbangan tenaga amat dihargai,ok tiada yang boleh di tidakan mamat ni berbanding BOB.
Lokman....calun Bendahari memang layak macam Datuk Tuan Haji yang ade sekarang..... ni bab ekonomi komitmen kira ok.. juga tahan di uji.
Samsuri...Calun ketua penerangan memang layak,atas komitment turut serta dalam program bhg,pun dah ok.Boleh lah kita cuba tengok sebab beliau ni memang memberikan komitment yang tinggi.boleh gerak sendiri,tampa bantuan luar.
Rozi..Calun pengerusi tetap memang sajak dengan yang lain2 tu.Sebab Beliau duduk jauh saja kalau tidak ini bukan jawatan dia pun.Ini Pemuda kena ambil kira beliau maseh mahu memberi Khidmat dalam pemuda,calun yang lain2 pun memberi komitment juga tapi tercemar dengan jawatan yang ada sekarang ni....ini kenyataan tidak boleh di nafikan.
Che Long...Timbalan Rozi kira ok jga.Komitment Tinggi.Dia ni macam2 ada(boleh).kalau nak tahu sejarah pemuda kena tanya dia.Memang ok.
AJK...
Mustamam....telah teruji sebelum ni pun.Zaman Ramlan.
Dolah aje yang tak tahu menghargai nya.
Senang diajak bermuzakarah.
Azmuri...ada aura tersendiri,tenang,berkebolehan juga.
EE...pelapis yang tak boleh terlepas pandang,boleh dicuba,sanggup berusha dan kerja keras.apakah tidak layak.
Boy...memang ok.Bijak kesetian pemuda memang tinggi.
Muka baru pun Banyak yang kecundang pun ada...ini juga satu kerugian pada pemuda kerana perpecahan pada pemilihan cawangan.
Sebenarnya pemuda harus membuat satu perubahan kepimpinan yang baru.Adakah harus kita kekalkan waris kegagalan kepimpinan pemuda.Sbg contoh PRU12 lalu saluran Pemuda Semuanya kalah.Apakah kita kena tunggu sampai UMNO itu tidak RELEVANT lagi baru PEMUDA BATU mahu bertindak...Dah lambatle Beb.
kesimpulannya....
antara Azni memang yang baik tetapi tiada kebolehan yang nak dibanggakan di bhg pun selama ni.
Ameer..tahan diuji kuat kerja,senang dibuat kawan.Kenalan mmg ramai.senang bawa bincang.
Untuk makluman sdr Gulam Kita jangan menafikan apa yang diperkatakan.Kadang2 kita kena menerima kenyataan itu walaupun pahit.Bukan kerana memang dah lama dalam pemuda bhg,ahli caw kita,kawan seangkatan dan sama waktu dengannya.Apakah pemuda tidak layak membuat perubahan kepimpinan pemuda bhg?.

FIKIR KANLAH WAHAI PEMUDA.ADAKAH PERLU ADA LAGI PERPECAHAN SELEPAS INI...?????????.YANG PASTI KITA MAHU PEMBAHARUAN WARIS KEPIMPINAN YANG SEDIA ADA.

Anonymous said...

kan gua dah ckp hero kalah dulu...tgk skrng ni siapa yg kat depan...Aznie juga.Korang yg nk sgt pembaharuan ni kalo nk pilih amir n konco2 dia lupakan je la.Siapa dia nie????tiba2 muncul kt batu nk tanding KP.Dulu cwgn dia bunian pas 2 lompat cwgan.itu pun mesyuarat dia berapa kerat je yg dtg.apa program yg dia dah buat kt cwgn dia???inikan pula nk buat program kt bahagian.siapa org2 dia yg boleh bawa ketengah???semua nya lemau dan talam 2 muka.

Anonymous said...

MB Selangor giler!!

Saya membangkang sekeras2nya kenyataan MB Selangor untuk memohon 10% kuota kemasukan ke UiTM.

Lihat Utusan Malaysia hari ini? Suarakan pandangan saudara2..

Pemuda BBS Fasa 3

Anonymous said...

Mari sahabat-sahabat..

Saya menyeru akar umbi untuk bersatu demi memperjuangkan AGAMA, BANGSA DAN NEGARA

Suarakan lah komen anda dan usul pemuda di peringkat cawangan berhubung kepimpinan Negara seperti Cawangan Suajaya dan BBS Fasa 3

Pemuda Mesti Berani

norhisham said...

Salam Perkenalan,

Saya berasa terpanggil untuk memeriahkan lagi percambahan idea dan pendapat di ruangan ini.

Saya bersetuju dengan Saudara Ghulam yang mengajak kita mengutamakan kekuatan daripada menyerlahkan keburukan saingan masing-masing.

Dalam kegawatan politik yang melanda negara kita dan kerusi kita parlimen Batu sendiripun dah 'tergadai' maka lebih baik kita bermuhasabah dan bersatu untuk mencapai matlamat yang sama.

Saya bukannya bijak berpolitik dan pandai untuk berkata-kata. Sekadar untuk berkongsi pemerhatian terhadap beberapa isu yang saya rasa sangat relevan dan patut dijuarai oleh kita Pemuda UMNO Batu. Oleh kerana saya sangat baru dalam perjuangan kita ini, maka cawangan saya terlepas untuk membahaskan isu ini sebagai usul pada kali ini. Mungkin cawangan-cawangan yang lain boleh tolong mengenengahkan isu-isu ini dan dapat kita bincangkan di persidangan Pemuda Bahagian nanti.

1. Isu Kemiskinan Bandar atau Urban Poverty.
Terdapat percanggahan pendapat yang ketara tentang garis kemiskinan ataupun poverty line di bandar. Indikator yang digunakan sekarang meletakkan pendapatan isi rumah RM800 sebulan sebagai 'benchmark'! Saya merasakan angka ini adalah sangat tidak logik dan mungkin Pemuda Bahagian Batu boleh memangkinkan satu kajian menyeluruh oleh agensi-agensi terbabit dan memberi input.
Bukannya nak berlagak sombong, tetapi cuba kita renungkan nilai RM800 itu untuk kegunaan sebulan (isirumah), belanja dapur dan sewa pun saya rasa boleh 'miss'. RM1000? RM1500/sebulan? bilangan anak? Perlu ada satu pengiraan yang lebih realistik (macam perndapatan perkapita) untuk mengukur garisan ini. Mungkin kita di Batu (Pemuda khususnya) boleh mengeluarkan 'Penyata Batu' seperti Penyata Razak yang terkenal itu untuk menganalisa isu ini.

2. Isu Belia Dalam Bandar (Inner City Youth)
Isu ini berkait rapat dengan isu pertama tadi tetapi lebih kepada analisa sosial dan demographic di Batu. Kajian yang sudah dijalankan masih terdapat kekurangan data dan fakta. Saya rasa saudara-saudara dan rakan-rakan lebih mengerti isu ini dan implikasinya terhadap struktur sosial di Batu ini. Seperti yang selalu dikatakan oleh Saudara Azniee "Aku budak Flat macam diaorang, aku faham macam mana diaorang fikir, apa yang diaorang nak". Akan tetapi penyelidik yang melakukan kajian-kajian ini semua tidak pernah merasai apa yang saudara-saudara semua lalui! Sebab itu kebanyakan teori (yang menjadi polisi) kurang efektif dan boleh lagi diperhalusi. Nurul Izzah cuba menjuarai isu ini, tetapi telah dipangkah di Parlimen dengan kata-kata "You've been chaffeuring in your daddy's merc all the while, don't talk about 'unfortunate'".
Obama juga dalam kempen presiden US memberi penekanan terhadap isu ini. Saya rasa tidak ada yang lebih layak sebenarnya untuk mengulas isu ini di Malaysia amnya dan di Kuala Lumpur khususnya melainkan kita warga Batu.

Isu-isu ini perlu ditangani bukan secara retorik dan kita mampu mencipta satu 'approach' yang berguna untuk merampas semula kerusi parlimen Batu. Tian Chua juga cuba mememainkan isu-isu ini di parlimen untuk nak bagi nampak macam dia faham dan efektif sebagai wakil rakyat Batu.

Terima kasih sekiranya ada yang memanjangkan isu-isu ini sebagai usul untuk persidangan yang akan datang.

Norhisham Abdul Mutalib
Naib Ketua Pemuda
UMNO Cawangan KOP Business Centre

Anonymous said...

EDISI SATU

Salam Perjuangan…

Sebelum mula bicara, saya ingin memohon maaf diatas khilaf dan salah sekiranya ada dalam bicara.

Sahabat-sahabat,

Ini merupakan Persidangan UMNO yang ke-12 buat saya secara peribadi. Tahun ini pula merupakan Persidangan kali 3 yang melibatkan pertandingan di peringkat UMNO Bahagian dan UMNO Malaysia.

Apa yang saya kesalkan, tahun ini, pemilihan penggal ini adalah merupakan penggal yang cukup ‘hitam’ dalam parti kita. Dahlah pelbagai kerenah dan perkara melanda pada bangsa kita, apatah lagi ketuanan kita, sedikit sebanyak seakan hilang dalam pilihanraya yang lepas, tambahan ini pula kita sedang ‘bercakaran’ mencari tempat dan kuasa tanpa membatasi adat dan kesopanan bangsa kita yang sedia ada. Saya berasa sedikit kesal dan kecewa dengan adanya sedikit anasir luar yang mengganggu CAWANGAN saya sebelum ini telah membawa kepada sedikit pergolakan dalaman cawangan. Saya tidak menyalahi mana-mana pihak, cuma mohon pihak itu bertanggungjawab supaya keadaan ini tidak dikeruhkan lagi.

Sahabat-sahabat,

Ini musim bertanding.. Ini musim pemilihan.. Menjadi adat nanti menang mahupun kalah. Yang menang jangan lupa yang kalah, yang kalah, jangan membawa diri. Kita sama-sama terus berjuang. Kita kembali bersatu. Buang segala sengketa. Kita sama-sama BERSATU menegakkan AGAMA, memelihara ketuanan BANGSA, menjaga keamanan NEGARA..

Buat Sahabat-sahabat,

Hubungan ‘Saudara’ dan Persahabatan tidak saya lupakan. Banyak sejarah tercatat dalam memori hidup saya bersama semua rakan-rakan terutama lapisan sayap pemuda UMNO Bahagian Batu. Baik Ketua Pemuda Cawangan, Naibnya, AJKnya, ahli sekalipun segelintirnya, mahupun Pemuda UMNO Bahagian Batu semuanya ada sejarah manis dan pahit kita bersama. Saya doakan, sahabat-sahabat bersaing dan berjuang secara sihat, ikhlas dan jujur. Hanya satu yang saya harapkan, pendirian saya untuk membawa Barisan Saudara Azniee bin Abdullah untuk kekal menerajui kepimpinan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu tidak dipersoalkan dan dihormati.

Saya turut mengambil kesempatan untuk mengucapkan jutaan tahniah kepada pemuda-pemuda cawangan, ketua-ketua pemuda cawangan, naib-naib ketua pemuda cawangan dan AJK Pemuda Cawangan samada yang baru mahupun mempertahankan jawatan. Tahniah juga kerana telah selamat bersidang. Selamat maju jaya juga buat cawangan-cawangan yang belum bersidang. Semoga perjuangan kita ini dilindungi, diberkati oleh Allah s.w.t. Amin..

Sekian. Wassalam.

AHMAD BADLI BIN BADARUDDIN
KETUA PEMUDA UMNO CAWANGAN
FASA 3 BANDAR BARU SENTUL
017 - 316 4005

Anonymous said...

Sdr Ubi Kayu...siapa Sdr ni.????
baik Sdr dengan Sdr Gulam aje jd pasangan pentedbiran pemuda.Calon2 senyap aje.Ape cite ni calon2....ameer & azni.??????

Anonymous said...

siapa tak kenal cawangan BBS FASA 3? Berani dan lantang bersuara! 4 peringkat panas!! anyway i solute perjuangan u all!
sekian.blackrose

huruhara said...

pelik aku tgk org2 atas kerna korang cwgn aku hancur org x berwawasan pun bleh jd ketua kerana d taja org2 atas

Anonymous said...

Kepada Blogger Budiman,

Kepada Sdr Ubi Kayu & Anonymous,

Izinkan saya perjelaskan isu PENCETUS kpd sdr, di dalam isu ini kita jgn bertindak "bias" dgn melihat disebelah pihak sahaja dgn mengatakan Sdr Aznie ditaja oleh Sdr Abbas, kita juga kena akui bahawasanya Sdr Amir juga ditaja oleh seseorang (tidak perlu beri nama) utk memenuhi kehendak & keuntungan politik beliau. Dengan itu, saya tak ingin komen lebih lanjut perkara ini sbb apa yg saya lihat isu taja menaja untuk menjatuhkan Ketua-Ketua Pemuda atau Ketua Cawangan berlaku di kedua-dua kem yg bertanding. Kita perlu akui epedemik ini& jgn menafikannya. Cuma caranya adalah berbeza. Masing2 dgn caranya.

Tetapi apa yg saya lihat cara Sdr Aznie adalah lebih bersih dan beretika. Sbg contoh beliau tidak pernah mengutuk, menfitnah dan memperkecilkan kebolehan orang lain malah beliau amat setuju dgn beberapa calon KP Caw walaupun bukan menyebelahi beliau untuk kebaikan cawangan itu sendiri. Sbg contoh Caw Abg Jo, beliau amat bersetuju dgn perlantikan Champ sbb dia seorg yg layak utk menjawat jawatan KP Caw berbanding mantan KP Caw yg lalu yg pernah membidas Champ pada mesyuarat Caw yg lepas berhubung isu karom & menghormati Abg Jo sebagai pemimpin yg banyak membantu Caw kami dari segi kewangan & moral

Izinkan pula saya menerangkan prgrm2 Pemuda Bhg yg dianjur & dikelolakan sendiri oleh Sdr Aznie, utk pengetahuan, Sdr Aznie selalunya suka bertindak sebagai org dibelakang tabir tanpa suka menonjol diri untuk mendapat pengiktirafan atau pujian. Terlalu banyak utk saya bentang & huraikan tetapi satu-satunya program yg memberi implikasi dan signifikan kpd Pemuda UMNO Bhg Batu adalah Program PROKEP iaitu Program Kecemerlangan Pelajar SRP & SPM yg mana telah berkampung di Kompleks Rakan Muda Bukit Kiara selama 2 hari pd tahun lepas yg telah disertai hampir 150 org pelajar2 Melayu. Tujuan program ini adalah utk memberikan motivasi dan kesedaran tentang pentingnya pelajaran dan pengorbanan keluarga di dalam kehidupan mereka.

Saya adalah salah seorang AJK yg bersama beliau & rakan2 lain sprt Anuar Seth, Lokman, Faris, Badli, Ijoy, Aghil, Razali, Iskandar, Bob, Cikgu Zul dll. Sdr bole bertanya terus kepada salah seorg yg anda kenal bagaimana telus dan komited Sdr Aznie terhadap sesuatu progrm dibawah kelolaannya & telah diakui sendiri AJK yg sama membantu beliau bahawasanya program PROKEP ini telah berjaya dan memberi impak yg baik dan berkesan kpd peserta2 yg menghadirinya.

Inilah yg kita inginkan & Sdr Aznie telah buktikan bhwsanya beliau boleh bekerja walaupun dgn sesetengah AJK yg bukan di kalangan yg menyokong atau menyebelahi beliau. So, don't judge the book by it cover

Seperkara lagi, saya tertarik dgn saranan Sdr Norhisham, shbat & rakan sepasukan saya semasa Prgm Setiausaha di Melaka pd tahun lepas , saya juga budak Flat yg membesar bersama Sdr Aznie, kami amat faham perit jerih menghuni dirumah satu bilik & mempunyai keadaan penempatan yg tidak kondusif langsung.

Kedua-2 isu yg Sdr kemukakan amat saya sokong & saya akan cuba menjadikannya sebagai usul bagi peringkat Persidangan Pemuda Bahagian. Insya-Allah

GULAM MUSZAFFAR HJ GULAM MUSTAKIM

Anonymous said...

Bismilahirahmanirahim....
Asalamualaikom.....Sdr Bloger Batu yang di rahmati Allah sekalian Alam.
Saya mantan KP BBS 1A.Terima kasih Sdr Gulam yang memfitnah saya,dengan mengatakan spt saudara coretkan.Bila dan dimana saya saya membidas sdr Johan.Sepengetahuan dan seingat saya rasanya sepanjang saya mengenali sdr rasanya tidak sampai 48 jam kalau di campur kesuluruhan nya masa dan waktu.Kalau berbicara rasanya tidaklebih 10,000 pth perkataan(Pen KILOMETRICO lebih lama kot).
Saya akui sdr mmgnya hebat seperti yang diperkatakan oleh Warga Batu khususnya ahli UMNO.Tapi sayang hanya di delakang tabir saja.Pemuda Batu memang amat memerlukan Pemuda yang hebat seperti sdr tp bukan di sebalik tabir saja.Pemuda harus berani kedepan bukanya disebalik tabir saja.Saya telah serahkan Jawatan saya kpd Sdr Johan kerana beliau maseh muda dan berkebolehan.Kalau sdr di cawangan saya tentu saya serahkan jawatan saya itu pda sdr.Untuk pengetuhuan sdr umur saya tahun ni dah 40,rasanya dah lama dalam pemuda.Tidak salah saya serah pada sdr Johan.
Saya mengenali sdr Aznie pun dah lama,Aznie pun mengenali saya juga.Memang saya akui sdr lagi lama.Disini ada beberapa perkara yang saya nak perjelaskan,pertama sdr kata Ayahda beliau seorang Ustaz Bonda beliau seorang Ustazah Alhamdulilah..tp anak belum tentu lg jadi semulia Ayahnya.Kalau nak Bg Contoh tu mmgnya banyak,itu hrus sdr akui kebenaranya.Apalagi dengan keadaan kita yang duduk di rumah Flat,bukan sdr saja yg tingal diflat saya pun sama.Gejala sosial di tempat sdr sama saja spt di tempat saya,Tiada bezanya.Memang cawangan saya tidak mencalunkan sdr Aznie,kerana saya lihat Pemuda Batu harus ada perubahan dari kepimpinan yang sedia ada.Contoh PRU12 yg lalu ramai ahli pemuda yang menyokong pembangkang....Kenapa???.Yang jelas mereka mhukan perubahan,dan ada setengah cawangan pada mesyuarat UMNO mereka hadir untuk menjatuhkan seseorang yang tidak menyokong sdr Aznie.Apakah perlu ke tahap sebegini? saya amat malu dengan apa yang telah saya saksikan sendiri.saya rasa tak perlu saya sebutkan cawangan mana,tepuk dada tanya selera.Untuk makluman sdr Gulam teman sepermainan dengan Teman POLITICIAN adalah berbeza sama sekali.Contoh yg saudara bagi tu pun jelas tidak benar sama sekali,mana ada orang politik yang mulutnya 100 peratus baik,jelas ini pun sdr nak gulakan pemuda.saya bagi satu contoh pemilihan 2004,kata lepas pemilihan kita satukan balik pemuda,tapi hampeh...apa yang sdr Azni buat sebagai Naib untuk satukan pemuda?????sorry Xde apa2 pun.Tahun ni pun Hujah yang sama maseh nak gula2kan perwakilan dan Ketua pemuda yang Fresh.Ada banyak lagi kalau nak sebut,tp tak apa.Saya menawarkan diri pada semua Bloger yang nak tahu atau mengenali sdr Aznie lebih dekat serta bukti dan Fakta jangan malu2 hubungi saya saja di mesyuarat cawangan2 yang akan datang.Saya sedia beri penjelasan dan bukti secara percuma.Untuk pengetahuan sdr Gulam,filem hindi ke atau kura2 ke belum pasti keputusan nya.Yang saya thu filem tetap filem,dongeng kura2 tetap satu dongeng.YANG PASTI TUNGGULAH KEPUTUSAN PEMILIHAN NANTI.SAYA TETAP TERIMA WALAU APAPUN KEPUTUSANNYA NANTI.JANGAN ADA YANG TERKEJUT PULAK NANTI.Arios Amigos...wasalam.


MANTAN KP CAW BBS1A>
CHE LONG MANSUR.

Anonymous said...

salam pemuda batu,

syukur saya kepada allah swt kerana dengan izinya pemuda suajaya telah selamat bersidang pada ahad yang lepas...

saya juga ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada pemuda cawangan suajaya di atas kehadiran anda yang seramai 25 orang..jasa anda saya hargai...

saya juga ingin meluahkan betapa hebatnya politik di batu ini..sebelum pemuda cawangan suajaya bersidang, ada beberapa pihak telah meminta ketua cawangan saya dan pihak lain untuk bertemukan dan meminta percalonan dari saya bagi barisan mereka..ini menunjukan barisan mereka ini di ibaratkan seperti bacol dan takut untuk berjumpa..kalau benar-benar hendakan undi atau percalonan minta lah pada orang yang betul dan TIDAK PERLULAH MINTA TOLONG PADA ORANG LAIN ATAU GUNA ORANG TENGAH...Bagi kami anda bukan pemimpin yang berani dan anda suka bergantung pada orang lain..

sekali lagi saya ingatkan tidak perlulah berjumpa pihak kedua atau ketiga untuk meminta undi, jumpa lah saya sendiri..

rozi dan samsuri minta percalonan dari saya dah saya calonkan..so rozi dan samsuri saya pula nak minta kalau boleh undi tu bagilah undi pada azniee ekk..
undikan rahsia..

pemuda suajaya juga dalam usul pemudanya telah mendesak YAB Datuk SERI ABDULLAH HJ AHMAD BADAWI DAN DATUK HISAMMUDIN UNTUK MELETAKAN JAWATAN DAN UNDI TAK PERCAYA KEPADA MEREKA, diatas kekalahan teruk dalam pilihanraya,isu mohon maaf mengenai keris, isu kebiadapan pengerusi dap kepada raja raja dan isu mengenai agama islam oleh majlis peguam..

JESTERU INI PEMUDA UMNO SUAJAYA MENYOKONG PENUH DAN INGINKIN YB DATUK MUKRIZ MAHATHIR UNTUK BERTANDING SEBAGAI CALON KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA...

Kerana dia saja yang boleh mengembalikan keyakinan generasi muda pada umno..

sahabat sekelian,

Sekali lagi dengan tegas dan penuh hormatnya pemuda sujaya akan menberi 3 undi perwakilanya kepada sdr aznii dan bob serta barisanya...dan akan sentiasa berdiri teguh di belakang kepimpinanya...

saya mendokan kepada yang bertanding selamat bertanding dan bertandinglah secara baik dan yang penting apabila dah menang jalankan tanggungjawab serta tunaikan janji yang telah di tabur sebelum ini...

tahniah pemuda suajaya di atas sokongan pelanjaran "PEMUDA UMNO SUAJAYA MENGGORAK LANGKAH"...

TAHNIAH DAN SYABAS..

FAIRUL ISKANDAR HJ FAIZIL DE SOUZA
KETUA PEMUDA SUAJAYA
BAHAGIAN BATU..

P/S : LEGA DAH MESYUARAT,KALAU TAK RAMAI YANG MINTA NAK GUNA ORANG KETIGA UNTUK TEMUKKAN DENGAN SI DIA( ???? )

Anonymous said...

dr member PUTERI UMNO
...adoi..agak2 ar nak komen orang pun...cermin ar diri sendiri kalau nak cakap orang pun...adoi...harap aje skolah tinggi..tak blaja dosa pahala ke buat fitnah atas orang..ingatlah..sesungguhnye membuat fitnah lebih berat dosanye dari orang yang membunuh...kalau nak bertanding tuu, bertanding ar care bersih and sihat..tak yah nak dok himpit orang sana, himpit orang sini..and lagi satu...kalau menang stakat sebab bayar orang lebih baik tak payah@rasuah....tapi keja yang tak berwibawa...bila nak dok time bertanding, baru ar nak dok selak kain orang nie, kain orang tuu..nak dok pii heboh cita buruk satu kampung....cube provoke orang dengan bermacam-macam kemewahan dan janji2 manis tapi anda semangnye tak berkaliber nak wat ape???????? ingat lah wahai hamba allah ooii..ang tuu dah lah dah kawin, tapi tunjukkan perangai yang tak senonoh ditunjukkan kepada junior2 PUTERI...malu arr bebbbbbbbbbb...lagu nie kaa ang nak jadi pemimpin...??mai aku dok selak ang punye hutang-piutang plak...ang punye kisah silam plak...aku rase lagi HANGAT DARI BIASE..tapi y6ang satu aku mmg confirm pasal ang nie..ang nie mmg orang jenis tikam belakang ar...wahahaha...orite ar...esok aku comment lagi k...sape makan cili die ar ras podas kk...chaw..cin..chao..

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Sdr Fairul, jelas sekali yg Sdr inginkan perletakan jawatan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi & Hishamuddin akibat dari kekalahan pada PRU12 yang lalu. Ini adalah kerana Datuk Seri Abdullah boleh dianggap pemimpin lemah. Jadi secara tidak langsung ianya akan melemahkan UMNO itu sendiri khususnya orang melayu. Jadi kita sebagai ahli UMNO perlu seorang pemimpin yang kuat, bijak dan berkarisma.
Kita berbalik kepada soal Pemuda Batu. Apa yang telah dilakukan oleh barisan Pemuda yang wujud sekarang semasa PRU12??? Tiada apa yang dibuat hinggakan BN hilang kerusi Parlimen Batu. Jadi adakah mereka yang dari barisan ini akan diberi peluang lagi untuk terus mentadbir Pemuda UMNO Batu??? Adakah kerana kita kenal dan baik dengan mereka kita bersetuju untuk membiarkan Pemuda yang gagal ini terus memimpin... jelas sekali Sdr Fairul mengamalkan "double standard" mana yang suka disokong. Saya tak sangka saudara bersikap begini, saya menyanjungi Sdr Fairul sebagai seorang yang matang dalam berpolitik tetapi ternyata Sdr pun sama macam Aznie dan Amir, politik budak2, tiada kematangan langsung. Bila suka pada seseorang lupa pada keburukan yang telah dia lakukan dan bila benci, lupa pada kebaikan yang dilakukan. Memang benar melayu mudah lupa...Pada hemat saya, adalah lebih baik Sdr Fairul bertanding untuk Jawatan Ketua Pemuda Bahagian kerana Sdr lebih layak dari calon-calon yang ada sekarang ni...dan bentuklah barisan baru yang benar-benar boleh bekerja...untuk kepentingan semua Pemuda UMNO Batu... Pada saya alasan bahawa Sdr masih muda dan masih mempunyai masa yang panjang tak boleh pakai, kerana dalam perjuangan kalau kita benar-benar ikhlas dan berpontesi tinggi seperti Sdr Fairul, insyaallah yang senior pun akan turut sama menyakong Sdr Fairul.
Betapa ruginya Pemuda UMNO Batu bila mempunyai orang yang berkaliber seperti Sdr Fairul tidak diketengahkan. Berapa lama lagi kita Pemuda UMNO Batu perlu tidur, untuk melahirkan seorang lagi Azman Atta... Sepatutnya Sdr Fairul diberi laluan mudah untuk terus memegang tampok Pemuda UMNO Batu... Jadi Sdr. Fairul fikirkanlah demi seluruh Pemuda UMNO Batu...agama, bangsa dan negara....

Wassallam....

Anonymous said...

terima kasih sdr/sdri yang komen tentang komen saya...

saya melahirkan hasrat dari akar umbi yang mahu meraka rasa bersalah di atas apa yang telah berlaku semasa pilihanraya yang lalu..

ini kerana banyak isu yang di timbulkan tidak dapat di selesaikan denga baik..kerana rakyat ternanti-nanti apakah jawapan sebenarnya..sebab itu bagi saya, saya masuk politik kerana saya sayangkan bangsa saya dan saya ingin menyampaikan hasrat dari akar umbi..pemimpin lain pun begitu juga..

apa yang saya nyatakan dalam usul saya adalah ihlas demi mengembalikan keyakinan rakyat terhadap umno..

terima kasih kepada sdr/sdri yang mahukan saya bertanding ketua pemuda...memandangkan masa yang agak singkat dan saya memerlukan dan memikirkan sedalam dalam untuk bertanding...apapun saya hargai dengan pendapat sdr/sdri

insyaallah denganberkat sokongan dan doa sdr/sdri mungkin satu masa nanti saya akan bertanding pada jawatan tersebut..berilah ruang kepada saya untuk mendalami ilmu politik ini dengan sebaik mungkin..

kita tidak nafikan allahyarham datuk azman attar mempunyai politik yang bagus..saya kagum dengan cara arwah berpolitik..dan banyak kata-kata semangat yang pernah saya belajar bersama arwah.itu pun sekejap..

apa pun sdr/sdri saya sekali lagi mahukan rakyat yakin kepada umno semula dan mereka menjadika umno dan bn parti pilihan mereka..

selamat berjuang,salam persahabatan

fairul iskandar hj faizil de souza

Anonymous said...

apa la 'the concern' ni cakap macam gagak la pulak "ar..,ar..ar"

tak paham la apa yang kau nak ceritakan????????

Anonymous said...

selamat petang,

aku respect la kau iskandar..kau sangat rendah diri la beb..

apapun aku doakan kau berjaya dalam politik..kekalkan imej kau ni...aku suport kau


zul

ahmad badli badaruddin said...

Edisi Kedua

Salam Sejahtera,

Saya mohon semua pihak untuk menyayangi parti kita UMNO melebihi kepentingan peribadi. Kita lihat, pergolakan UMNO yang begitu ketara dalam parti ni samada di peringkat atas mahupun akar umbi akan 'membantu' kepada kepada kejatuhan parti kita. Sudah terang lagi disuluh, pelbagai perkara didalam UMNO 'merugikan' kita.

Mari kita BERSATU. Berganding Bahu, Bersuara hanya untuk kepentingan AGAMA, BANGSA dan NEGARA.

AHMAD BADLI BADARUDDIN

Anonymous said...

Aloo...sdr Gulam di belakang tabir tu klu nak tahu TOK DALANG.Klu Tok Dalang lah yang memimpin pemuda Banyak nanti dia buat cerita.....cerita ape yeeer agaknya nanti......kami tunggu ler Ape cerita yang akan di persembahkan oleh Sdr aznii dan Diarahkan oleh Sdr Gulam....jangan lupa ok...war2kan lah Bro.Jangan jdkan pemuda batu The movie sudah lah.....?????

Anonymous said...

to member pu3:
kau nie dari barisan yang mana satu? kalau setakat dengar cerita orang tak payah..kau dah terkena ke? kalau dah pandai sangat cuba kau bagitahu siapa calon ketua yang suci dari dosa..BLACKROSE.

Anonymous said...

selamat malam..

apa da pu3 ni,dah lah sikit jer dalam batu lagi mau gaduh..tapikan aku geli la tengok dua ekor hypo kat dalam pu3 tu...mana mana cawangan pu3 mesyuarat dua ekor hypo ni tetap ada jadi pemerhati pu3..apakan daya hypo katakan..

aku teringin plak nak tengok hypo naik pelamin...hehehehehehe



jangan marah ek hypo...!!!!

norhisham said...

Salam Perjuangan,
Terima Kasih kepada Sdr. Gulam, saya begitu berharap agar isu itu dapat menjadi usul pada persidangan yang akan datang.

Email yang saya akan lampirkan di bawah ini mungkin akan mengundang kontroversi tentang isu forum 'Conversion to Islam' yang dianjurkan pada sabtu lepas.

Email ini adalah email pertama yang masuk ke Inbox saya pada pagi Isnin. Mungkin dah basi isu ini, tetapi cuba berfikir dari luar kepompong (think outside the box), walaupun saya kurang bersetuju dengan matlamat dan forum itu pada dasarnya, penulis email ini (tidak dikenalpasti - anonymous)memberi satu perspektif yang berbeza yang boleh kita renungkan bersama.

Dengan lafaz Bismillah,

email (maaf tak sempat terjemah):

Yesterday was the Bar Council’s forum to discuss on the conversion to and from Islam. Basically, it would touch the matter from a constitutional aspect of the matter. The forum which started at 9.00am was ‘forcefully’ stopped one hour later. This was due to the growing number of protesters camping outside the Bar’s building. The consortia of protesters were a combination of several Muslims organizations which furiously protested the forum. For safety reasons, the police advised the organizer to stop the forum.
Several leaders condemned the said forum as being seditious and a ‘threat’ to national harmony; a façade to degrade the Islam image. If that is the intention, then I think the Muslim protestor had successfully ‘assisted’ in carrying out the objective. The image of Muslims parading banners, chanting angrily outside the building is a perfect photo for front page of western newspapers. Rather than sending representative in that forum, they decided to take it to the street to voice out their anger. I wonder where are the Muslim lawyers in the Bar had gone?
Though I may not be agreeable with what the content of the forum, but I would say that the Bar has every right to discuss any matters pertaining to that issue. The Bar consists of multi racial, religion, and being diverse in its membership. As I said earlier, Muslim member of the Bar can explain the matter during the forum. The result of the forum will not consign as papal bull but merely a discussion relating to the social issues. Even if a resolution is made at the end of the forum, isn’t there any Muslim intelligentsia who can offer a ‘counter’ argument. Perhaps that is the problem; there is no intelligentsia in Muslim community.
Since when matter pertaining to Islam cannot be openly discuss by ‘non Muslim? It is hard to find a modicum of intelligent explanation to justify the said rationale.
I am not going to pretend to be naïve of the casus belli that lead to this situation. Several ‘controversial’ court cases had engendered the ‘uneasy’ feeling in the society. Some quarters are just playing with this issue to advance their agenda.
However, I am perplexed with the way the Muslim responded to the issue. Rather that intelligently explain the issue, the Muslim resorted to street protest, threat of Sedition Act, ISA and other host of other statutory provisions. If the issue is conversion from religion to another, then stick to that issue. Why should we cloud our mind with anger? I wonder for how long Muslim in this country should hide behind the sham ‘constitutional’ argument.
As a Muslim, I may be expected to condemn the forum which I profusely didn’t. One may label me as perfidious albion which should be condemn as well. If that is the position, then as the title may suggest, this is one the voice of ‘sinners’.

Anonymous said...

Salam Perjuangan,

Kpd Mantan KP Caw BBS 1A,

Mukkadimah, saya ingin mengatakan saya tidak menfitnah Sdr tetapi saya sendiri hadir, tengok & dengar sendiri perjalanan mesy Caw Sdr pada tahun lepas. Saya tidak ingin lanjutkan perbahasan berhubung perkara ini. Kita serahkan kepada Maha Esa yg maha mengetahui utk mengadili perkara ini.

Syabas & Terima kasih saya ucapkan kpd Sdr kerana telah menyerahkan KP Caw kpd Champ, ini akan memudahkan tugas saya untuk menunaikan janji saya kepada Abg Jo. Utk pengetahuan Sdr, saya pernah berjanji dgn Abg Jo bahawasanya saya akan cuba membantu Champ utk membantu beliau menunaikan tanggungjawab sekiranya dilantik sebagai KP Cawangan walaupun diketahui umum Champ tidak menyebelahi Sdr Aznie. Saya ingin tegaskan yg saya bukan seorang yg munafik yg hanya pandai berjanji tetapi tidak menunaikannya.

Saya seorang yang berpendirian liberal dan kpd Sdr Champ saya sedia membantu ie. idea, pandangan & lain-lain sekiranya Sdr Champ inginkan bantuan. Ini salah satu cara saya ingin membalas jasa saya kpd Abg Jo yg telah banyak membantu cawangan saya dan secara tidak langsung akan melepaskan tanggungjawab saya sebagai seorang Islam keatas janji yg dibuat.

Seperkara lagi, saya tidak pernah menggangap diri saya hebat & juga tidak pernah mengharap orang menggangap saya hebat. Itu persepsi masing-masing. Pendekatan saya mudah iaitu selaras dgn tuntutan agama kita iaitu bersikap tawadduk & sederhana. Jika pendekatan Sdr utk menonjolkan diri dgn ingin duduk di barisan depan, silakan dengan karpet merah saya amat alu-alukan, sebab itu pilihan Sdr bukannya saya, tetapi ingat AMARAN saya jgn menjadi tin kosong yg hanya pandai berkata2 atau bercakap tetapi tiada apa pun yg dilakukan

Kpd Sdr Anonymous,

Sprt yg saya katakan sebelum ini, saya lebih suka duduk dibelakang tabir bukannya untuk menjadi pengarah, tok dalang atau mengatur segala-galanya. Terpulanglah kpd persepsi Sdr dan cuma saya ingin tegaskan niat dan nawaitu saya SATU iaitu ikhlas membantu kepimpinan Pemuda & UMNO Bahagian tanpa mengharap sebarang pujian, imbuhan atau ganjaran. Utk rekod, Sdr sendiri boleh semak dgn Pentadbiran UMNO Bhg. Utk rekod saya cuba dpt satu projek Kelas F yg bernilai cuma bawah RM10K yg hanya untung sebanyak RM550 selepas ditolak imbuhan yg perlu diberikan kpd UMNO Bhg. Itu sahaja untuk saya yg dpt sepanjang penglibatan saya dgn UMNO Bhg Batu berbanding dgn rakan2 yg lain & mungkin itu harga UMNO Batu menilai pengorbanan saya tetapi saya tidak pernah mengambil kisah tentang pengorbanan saya kerana yg lebih penting yg MAHA ESA yg maha mengetahui akan memberi ganjaran yg lebih besar sekiranya pengorbanan saya mendapat keredhaannya. Insya-Allah.

Berhubung dgn email yg dihntar oleh Sdr Norhisham. Izinkan saya memberi pandangan & pendapat. Saya juga menentang keras dgn apa yg berlaku pada hujung minggu yg lepas iaitu Forum Memeluk Islam oleh Bar Council tetapi apa yg dilontarkan oleh penulis email ini ada kebenarannya dan mempunyai satu dimensi pandangan yg berbeza.

Yes you are right, we should think "outside from the box". However, I'm doubt on the email writter, is he/she is Muslim? Wallahualam...

GULAM MUSZAFFAR HJ GULAM MUSTAKIM

Anonymous said...

IKRAR PEMUDA

Kami pemuda malaysia
Bersatu dan padu tenaga
Berjuang berkorban jiwa raga
Untuk ketahanan bangsa

Pemuda harapan negara
Membela dan membuat jasa
Membina negara kaya raya
Ibu pertiwi malaysia

Mari kita bersatu dan berikrar
Mengaku dan bersumpah
Menjunjung agama bangsa negara
Bersungguh dan setia

Kami pemuda malaysia
Merupakan benteng yang waja
Pertahan kedaulatan agama
Serta bangsa dan negara

5. SALAHLAKU
Ahli parti dilarang daripada melakukan perkara-perkara berikut:-
5.1 Rasuah / Sokongan Politik
5.1.1 Menyalahgunakan apa jua kuasa
secara langsung atau tidak langsung
dengan sendiri atau melalui manamana
orang lain bagi pihaknya
dengan tujuan mendorong atau
memaksa orang itu mengundi atau
tidak mengundi mana-mana orang
dalam mana-mana Pemilihan parti
bagi pihaknya sendiri atau bagi pihak
lain.
CONTOH
(a) Menggunakan Kedudukan atau
Kuasanya secara salah dengan
Membuat janji-janji memberi
Pangkat,anugerah/gelaran,Peluang
perniagaan, bagi Mendapat undi.
5.1.2 Memberi, meminjam, meminta
Atau bersetuju untuk memberi atau
Meminjam atau meminta, atau
Berjanji akan mendapatkan atau
Akan berusaha untuk mendapatkan
Atau akan berusaha untuk
Mendapatkan, apa-apa wang atau
Balasan bernilai untuk seseorang
Ahli atau untuk seseorang yang lain,
Dengan tujuan mendorong seseorang
ahli supaya mengundi atau tidak
mengundi dalam mana-mana
pemilihan parti bagi pihak sendiri
atau bagi pihak lain.
CONTOH
(a) Memberi wang atau imbuhan untuk
Tidak menyokong atau mengundi
Pihak lawan atau pihak lain.
(b) Menggunakan wang untuk
mendapatkan undi
5.1.3 Memberi atau menerima atau
Membenarkan Ahli keluarganya
Atau mana-mana orang untuk
Memberi atau menerima bagi
Pihaknya, secara langsung atau
Secara tidak langsung, kepada
Atau daripada mana-mana Ahli
UMNO ayang lain apa-apa jua
Hadiah benda atau faedah sama
ada secara zahir atau sebaliknya
bagi mendorong seseorang Ahli
supaya mengundi atau tidak
mengundi dalam mana-mana
pemilihan parti bagi pihaknya
sendiri atau pihak lain.
CONTOH
Menerima sebarang bentuk hadiah atau benda
Sebagai imbuhan misalnya:-
• Tambang percuma
• kemudahan perjalanan
• perkhidmatan
• kemudahan perjalanan,
• perkhidmatan,
• saham-saham,
• konsesi,
• kontrak,
• hiburan,
• gelaran atau anugerah.
5.3 Penerbitan dan Penggunaan Media Massa,
Elektronik atau Internet
menerbit, menyiar atau menulis apa-apa
risalah, majalah, makallah, buku atau lainlain
karya secara langsung atau tidak
langsung, yang mempunyai unsur-unsur
menyokong, memfitnah, mencela, mengkeji
atau mengandungi kenyataan palsu terhadap
mana-mana Ahli parti yang disiarkan
melalui media massa, elektronik atau
internet dengan tujuan untuk mengelirukan
seseorang berkenaan Ahli UMNO yang lain,
mempengaruhi atau mendapat undi atau
sokongan bagi pihaknya atau orang lain
dalam mana-mana Pemilihan parti.
CONTOH
(a) menulis dalam apa juga media cetak
atau elektronik terhadap mana-mana
calon yang akan bertanding;
(b) membuat sebarang poster atau kad
nama yang rnenunjukkan janji-janji
dan sebagainya;
(c) mencela atau memfitnah rnana-mana
Ahli dengan tujuan untukmernburukkan
namanya supaya Ahli tidak mengundi
Ahli yang difitnah tersebut;
(d) mernbuat aduan bertulis, tuduhan,
tohmahan, kenyataan atau apajua
bentuk penulisan atau lisan dengan
pengetahuan bahawa ianya adalah
palsu atau tidak berasas.

Lu Fikir La Sendiri....

Pemerhati BEBAS Dari Parti BEBAS Yang BEBAS Bersuara

Anonymous said...

Salam......Sdr Iskandar yang Dikasehi.Siapa yang minta pencalonan melalui posmen tu????Amer ke???Ah tak cayalah saya.Dalam perjumpaan kita di Kelab Golf Ttwangsa tempoh hari saya dengar dan lihat dengan mata dan dengar dengan telinga saya sendiri,yang sdr berikrar dengan rela hati tampa paksaandan tiada yg suruh pun.tiada seorang pun ketua pemuda yg berikrar untuk menyokong sdr Amer kecuali sdr saja,ooooo Azni lah tu klu tidak takan sdr calunkan dia.Atau sdr ni MANUSIA YANG LIDAH BERCABANG!!!!!.Saya terpanggil untuk perjelaskan kenyataan sdr tu.Kenyataannya bukan saya seorang yang DENGAR.Ada sdr bloger yang kata sdr Orang yang hebat,bakal pemimpin yang akan datang.Kalaulah begini mana ada hebatnya.Apa yang saya lihat Sdr ni adalah sampah sebenarnya,dari sri Perak di buang lalu dikitar semula untuk suajaya rupanya.Tiada yg istemewanya.Wahai PEMUDA BATU kalau inilah yg dikatakan Pemuda hebat alamat takan ada lg pejuang UMNO yang tulen,(cakap tak serupa bikin).Bukan sekali IKRAR dua kali pulak tu.tah2 pencalunnan sdr Azni pun berbayar kot,bukan boleh percaya sangat dah ni si ISKANDAR ni.pepatah ada mengatakan,harimau mati meninggalkan belang sdr mati meninggalkan TEMBERANG....opsss.
Oh ya saya dengar sdr ini HJ muda...betul ke ni boleh percaya ke.Saya nak tambah cikit lg lah,karier Politik sdr nampaknya dah Wasalammu khususnys di bhg batu.Saya telah nampak pekara ini sebenarnya pada pemilihan 2004 dimana sahabat sdr iaitu sdr Badly menangis kerana dikritik oleh sdr.Badli lupa kot Episod 2004. walaubagaimana pun Tahniah kerana telah selamat bersidang.Ingatlah sdr azni mamat yang bernama iskandar ni bukan boleh di percayakan sangat,undi tu rahsia.Takat calunkan pastu adalak undi angkat tangan mungkinlah bleh percaya,yg tak nampak tu blum tentu lg ni....
tambahlak ni pun dah ikrar dalam blog....fuh hebat mamat niiiii.
Memang patut pun barisan amer tolak dia ni.Untuk makluman sdr Iskandar hari ini memang tak memerlukan sahabat sdr amer,pasti satu hari nanti sdr akan memerlukan juga,dan saya pasti ketika itu takdapek den tolonglayiee.WAHAI SDR ISKANDAR LIDAH BERCABANG DUA ATAU TIGA INGATLAH ADA LORI ADA BAS!!!!

Anonymous said...

Apa ni semua. Tak baik gaduh2 lah. Tak baik buruk sana buruk sini. Kalau betul nak bertanding ceritalah apa misi dan visi masing2. Ini tak habis2 nak cerita personal. Buat malu kan UMNO aja. Apa orang2 UMNO memang macam ni ker perangai bila bertanding. Kau orang tahu tak PAS dan ADIL sedang tergelak besar. AMIR & AZNI..cuba kau ceritakan apa hala tuju pemuda nanti. Mana nak dibawa generasi baru yang dengar UMNO pun dia orang mencebik bibir apa lagi nak join. Kita pikir macamana nak mengembalikan kembali sokong mereka. Kita sedang semakin irrelevant dimata mereka. Siapa lagi yang akan memperjuangkan nasib generasi akan datang 20 atau 30 tahun lagi. Nak diharapkan ADIL. UiTM pun dia orang nak kasi bangsa lain. Ini bukan masalah racist. Ini masalah pemartabatan bangsa. Mana lagi anak2 kita nak belajar. Ini semua yang perlu kita pikirkan. Tak payah nak kata orang hypo atau sebagainya. Kita orang Islam ada penghormatan yang perlu kita jaga...

Anonymous said...

salam,

terima kasih kerana mengkritik saya dan memberi pandangan saudara..

bagi saya saudara yang tidak tahu sejarah..tanya lah pada amir siapa yang mulakan group yang ada pada amir sekarang?

untuk makluman sdr, di seri perak bukan saya di buang..saya hanya bertukar cawangan kerana dalam cawangan tersebut lebih kepada cawangan keluarga.sebab itu saya mengambil keputusan untuk keluar dari cawangan tersebut..

saya di pangil untuk memasuki cawangan suajaya..tanya la badli... sebab itu saya sekarang berada di suajaya...saya bukanya bahan kitaran semula..

sahabat,

mengenai apa yang berlaku pada badli 2004,sampai dia mengalirkan air mata, ya saya akui saya ada kritik badli di atas pentas..tapi saya telah mohon maaf di atas apa yang berlaku kepadanya kerana mungkin terlanjur cakap..sebagai seorang insan saya akui pernah membuat kesilapan.

sahabat,

memang benar saya ada umum di kelab golf pada masa dulu dan menyokong amir dan kali kedua saya nyatakan sokongan di restoran kari kepala ikan sentul..saya telah menyatakan sokongan dan tidak berbelah bagi kepada amir,tetapi sebaliknya dia meragui kesetian saya dan sokongan saya.dan adalagi la masalah yang tidak sepatutnya saya cerita dalam blog ni ( peribadi )- kalau sahabat nak tau saya boleh jumpa sahabat..

sahabat,

ya memang benar saya dah dua kali ke sana mekah untuk bertugas di sana pada tahun 2004 dan 2006..

sahabat,

terpulang kepada sahabat untuk mengatakan apa saja tentang diri saya,tetapi yang pasti hanya ada sesetengah orang saja yang telah tahu apa yang telah berlaku antara saya dan amir dan kenapa saya tidak menyokongnya..

sahabat,

untuk makluman, saudara azniee tidak membayar satu sen pada saya..saya bagi percalonan di atas sokongan saya padanya..itu saja..

sahabat,

saya tidak mengambil hati apa jua yang sahabat katakan pada saya...saya maafkan sahabat yang apa jua sahabat katakan pada diri saya..manalah tahu kalau umur kita pendek, tak sempat nak minta maaf..

sahabat,

saya mendoakan kesejahteraan dan kebahagian sahabat sekeluarga..semoga sahabat berada dalam keadaan yang baik hendaknya..

fairul iskandar hj faizil de souza

Anonymous said...

good jobs iskandar..jangan ambil hati tentang komen tuu..teruskan perjuangan..

seniman batu

Anonymous said...

isu mengenai uitm,

apa dah jadi dengan MB Selangor ni..aku ingat dia ni lebih minum la..sampai nak buka plak uitm pada kaum yang lain...baru tadbir selangor dah nak gadai bangsa sendiri kalau dapat tabdir negara habis PKR gadai pada amerika...pada pengundi-pengundi yang undi PKR atau Pakatan Rakyat,sedarlah kita telah tertipu dengan agenda politik mereka..anwar dengan kes liwatnya,yang dap nak buat negara ni macam bapak dia punya dan pas hanya membisu bila orang kritik orang melayu..apa dah jadi ni...minta sangat sangat kepada orang umno agar bangkit dan pertahankan hak orang melayu..jangan biarkan bangsa tergadai dan meminta sedekah di bumi sendiri..

pengundi PKR yang insaf.

Anonymous said...

Pu3 dah bersidang wakil kepad pu3 yg belum bersidang

Kak lili apahal yang menyibuk dok tipon kwn2 kami untuk minta pencalonan dan tipon ketua2 caw kami yg dah bersidang nanti undi kak lili. kak lili bukankah baik dengan kak haz so nape burukan dia mengata dia buang kak lili bila masa dia buang kak lili kak combi pun kak lili kutuk kata dia tak layak habis kak lili layak ke. org belkg kak lili ni abg dolah dan kak shekin kan.Kak shekin ngan abg dolah pun satu masa kita wat perjumpaan kat quality hotel kata bakal calon ket pu3 tu dari mana tah kakak yg tinggi putih tu tapi mana dia apa jadi tak cerita pun dkat kitaorg dah sekarang kak lili pulak apa ni. cawangan abg dolah sendiri pun calon kak haz dan nape abg dolah tipon kawan kita ni minta calon kak combi pas tu nak kasi duit 500 apa hal ni abg dolah jgn mainkan kitaorg pu3 yg dianggap mental ni. kitaorg tahu la mainan abg dolah yg nak jatuhkan kak combi nanti kata kak combi kasi rasuah. kitaorg pu3 ni sgt hormati abg dolah dan kak shekin bila dah jadi mcm ni kita dah tak suka dan boring tengok muka kau org berdua dah la tu kita dgr dari kwn pu3 kita caw pdg balang kata kak shekin jahat kenakan ket caw diaorng dgn gunakan ket wanita dan kawan kita kata nasib baik pu3 tak bersidang senang hati tak payah calon. kak lili betul ke nak bertanding kak lili dah lupa ke apa yg kak lili dah lakukan skandal dgn anak ket wanita caw sri perak sampai nak bercerai org tu dan bukanlah kak lili juga ada skandal dgn suami kak shekin tu hah kitaorg dah geram la tau. kak mimi pun sama apasal masa kat sri kelantan minta ket pu3 sri kelantan calon kak lili kata abd dolah suruh lepas je nampak kak haz terus takut dan minta ikut chai kak haz apa ni buat kitaorg confuse le. Tak baik tau kak mimi tikam belakang kak haz diakan byk simpan rahsia kak mimi dan bukankah dulu kak mimi dan kak haz share abg man pakinson tu. kak haz pun satu tabur janji sama je nak jadikan kitaorg salah satu pegawai tapi ket pu3 lain sama juga kak haz janji. Kwan pu3 kita minta tunang kak haz byr hutang duit yg dipinjamkan dulu dari tunang dan pak cik dia. apa ni kak haz kata janji nak bagi dan buat mcm2 kalau kak haz menang nanti. menyesal la calon kak haz itu hari.
Tu yg dkt atas kata kak haz ada hutang peribadi dengan bank betul ke. Sesiapa yang ada bukti tu tolong kemukakan suarat ke apa ke.
Kitaorg dah giveup la nak suggest kat set agong umno m'sia bubar je le pu3 batu ni semua org nak campur pemuda le bekas2 puteri le nape takut pu3 sekrg lagi glamor pada yg dulu ke. ada pulak tu kami tengok kat belakang selalu menyorok celah tiang le pokok le ada sorang mak cik tu bkn main glamor lagi sape ye nak kata bekas pu3 dulu tak pernah pun tengok dan kenal tapi dia selalu ada dan kak haz kak fizan bila dia dtg pergi kat dia bkn main hormat lagi mcm tu blh le kata nak lwn kak shekin. kalau bekas pu3 yang selalu ada kat persidangan tu kenal la kitaorg dan group kak combi pun suka dia dan kitaorg org pun suka dia masa dari dlm pu3 lagi ikut je perintah kak shekin. tapi kak shekin bodoh tak nak jadikan dia ket pu3 bahagian takut dia lagi glamor pada kak shekin. La ni tak kan kak shekin tak menyesal jadikan kak haz ket pu3. dalam cerdik pandai kak shekin ada juga bodohnye. Kitaorg pu3 pu3 yang dah terpedaya ini mencabar kak lili kak shekin kak haz abg dolah supaya bertanding secara sihat kalau tidak semua bahan bukti akan dikeluarkan biar sampai ke pengetahuan keluarga masing2. Kak combi pun jangan nak perasan keburukan tak banyak sgat jgn tambah lagi kalau nak menang.
Sekian dari kami pu3 pu3 yang sudah geram dengan mainan org2 di atas.

Anonymous said...

Aku salah seorang ahli umno caw tkp2 yg tdk aktif ni tapi tdk keluar dari caw masuk iks ke kbc
: nak masuk iks tu si halim pulak lembab semuanya bekas ket pemuda dia yang handle dan masuk kbc shari tak pandai politik betul bentul pulak tapi bab kenduri kendara dan kematian aku puji hanya Allah saja dapat membalas jasanya.
aku nak tahu siapakan calon pemeriksa kira2 bhgn yg dicalonkan dibarisan abas ni katanya dari caw tkp2 jugak ada ke yang berkebolehan atau menumpang glamor abas semua orang kenal ke dia ni sedangkan kami kat caw tkp2 pun tak tahu siapa tolong jelaskan

ahmad badli badaruddin said...

EDISI TIGA

Wahai sahabat blogger.

Mohon tolong, yang lepas biarlah lepas. Buat apa nak diungkit. Itu adalah kisah peribadi antara saya dan sahabat saya Iskandar. Kebiadaban saudara ini membawa kepada pemusuhan. Saudara Seolah pemecah belah bangsa. Ini sesuatu yang tidak boleh dimaafkan.

Kisah itu mmg masih panas dalam ingatan saya. Mmg saya marah pada ketika itu. Tatacara Persidangan diperbudakkan. Tapi, kalau saya seorang sahaja membantah, tiada yang mengikut mahupun menyokong, inilah hakikatnya. Ia dah jadi sejarahlah. Jadi.. Enough is enough.. Tak payah lah nak diungkit2. Dah masuk musim perang yang baru pun.

Saya setuju jugak kata iskandar, persoalan kumpulan lagi satu tu, siapa 'pencetusnya'? Kenapa wujud kumpulan atau team B pada ketika itu? Rata-rata sahabat yang lama masih ingat dan tahu! Jadi jgn nak perbudakkan sahabat-sahabat saya yang baru dalam pergerakan pemuda dalam team B sekarang. Selepas kalah pada ketika zaman itu, apa yang kita pegang dan kita buat? Kita kekal nak buat hal sendiri. Kenapa!!!? Sepatutnya kita rapatkan barisan. Ini, dalam satu-satu majlis tu nak persoal, pemuda bahagian kurang hadir, geng 'kita' yang meramaikan majlis. Kemudian memulaukan diri sendiri atau memulaukan orang lain (pemuda bahagian). Tak matang langsung!!!

Lagi satu, Kalau nak salahkan pemuda bahagian sekarang ini sahaja kerana kalah pilihanraya, sahabat-sahabat sebenarnya menuding ke arah diri saudara2 juga. Kenapa saya kata mcm tu? Sebab saudara juga adalah pemuda UMNO Bahagian Batu. Sewajarnya kita bekerjasama, bukan bukak kem masing2 utk tunjuk 'power', siapa yang kuat bekerja dalam pilihanraya. Kadang2 saya malu dan meluat gelagat perangai2 abang-abang saya yang kurang matang ni.

Princess Aurora said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

hahaha...lily i think u should withdraw from pu3..takut baca kes2 skandal nie..mimi mmg dari dulu dah tak tetap pendirian..haz u r in big trouble..jgn kecoh nanti ada yang tak kahwin..dengar khemah puluh ribu..tunang u anak jutawan ke?.BLACKROSE

Anonymous said...

awak ni betul ke ahli caw tkp2, sampaikan calon pemeriksaan kira2 daripada caw sendiri pun tak kenal, untuk makluman calon pemeriksaan kira2 tu adalah bendahari unmo caw tkp2, tokey kedai makan skrin besar di tpk2, tu la kenalah aktif barulah boleh kenal kawan-kawan di caw.

Anonymous said...

Asalamualaikum,

Sdr. Badli memang kami memberi kerjasama dalam kempen pilihanraya tapi apa yang kami ada sebagai ahli Pemuda UMNO biasa!!! Sepatutnya penggerak adalah mereka-mereka yang berada di Pemuda UMNO bahagian yang bertindak selaku panglima perang dan kami adalah hulubalang-hulubalang. Malangnya kebanyakannya macam AAB, tidur!!! Aku bukan nak tunjuk sapa power, sapa yang kuat bekerja dalam pilihanraya tapi Pemuda UMNO bahagian sebagai pemimpin harus menunjukkan contoh kepada Pemuda-pemuda UMNO cawangan seperti aku. Sdr Badli awak mengatakan bahawa awak malu dan meluat dengan gelagat perangai abang-abang kau yang kurang matang dan Sdr Badli juga menyalahkan kami akibat dari kekalahan pada PRU12 yang lalu. Kami ni siapa??? Sdr Badli tu siapa??? Kalau aku duduk sebagai Pemuda UMNO bahagian bolehlah Sdr Badli nak salahkan aku... tapi keadaan kita berbeza...Aku AHLI PEMUDA UMNO BIASA YANG TIADA APA-APA JAWATAN DALAM CAWANGAN ATAUPUN BAHAGIAN TAPI SDR BADLI BERJAWATAN DIPERINGKAT BAHAGIAN DAN CAWANGAN. Jelas sekali disini menunjukkan bahawa Sdr Badli pun bukanlah seorang yang boleh dibawa ke tengah dan bertanggungjawab dan Sdr Badli juga tidak matang kerana sebagai Pemuda UMNO bahagian sepatutnya Sdr Badli tak boleh menuding jari salahkan ahli-ahli bawahan seperti kami. Aku sedih bila Sdr Badli tidak memberi penerangan untuk membetulkan perkara ini tetapi lebih suka menuding kesalahan pada orang lain. Sepatutnya Sdr Badli memberi penerangan dan jalan penyelesaian terhadap masalah ketiduran Pemuda UMNO bahagian. Berbeza dengan Sdr Fairul yang begitu tenang menjawab segala persoalan dan kritikan yang timbul dan tidak menuding-nuding jari kepada orang lain dalam mempertahankan dirinya dan saya harap Sdr Fairul boleh mengulas mengenai perkara ini. Aku percaya jawapan yang akan diberikan oleh Sdr Fairul akan lebih menjuruskan kita kearah penyatuan dan keperkasaan Pemuda UMNO Batu dengan ini kita semua boleh melihat kematangan, ketenangan dan kebijaksanaan Sdr Fairul. Tapi sayang Sdr Fairul tidak bertanding sebagai Ketua Pemuda Bahagian, what a waste for all of us, we got a very charismatic person but we don't really appreciate it. Tujuan aku menulis begitu hanya untuk menyedarkan semua bukan dengan niat menaikkan mana-mana barisan tetapi sebagai Pemuda UMNO Batu kita perlu lihat siapa yang boleh bekerja dan menyumbang kepada keperkasan Pemuda UMNO Batu, bagi aku semua Pemuda UMNO adalah saudara dan kawan. Aku tak suka prinsip "kawan dalam politik bukan selamanya kawan dan musuh dalam politik bukan selamanya musuh" pada aku prinsip sebegini hanya boleh digunakan antara UMNO dan PKR atau PAS atau DAP, tapi nak gunakan didalam UMNO sendiri memang tak sesuai, tak payahlah kita berpolitik sesama kita didalam UMNO tapi berpolitiklah dengan orang-orang yang berada diluar dari UMNO. Kadangkala aku rasa pemilihan UMNO lebih hebat dan dasyat dari pilihanraya umum. Oleh itu marilah kita berjuang dan memberikan pandangan-pandangan yang membina demi ISLAM, MELAYU DAN MALAYSIA... HIDUP PEMUDA UMNO BATU... moga perjuangan kita dirahmati dan diberkati ALLAH S.W.T. tanpa ranmat dan keberkatan NYA siapalah kita...

Wassallam

Anonymous said...

Assalamualaikum.....

Rapatkan Barisan

Kenapa la nak sibuk memburukkan orang ini orang itu.
Apa kata orang yang bertanding tu pakat-pakat cerita dan huraikan apa misi dan visi yang akan bawa dan dilaksanakan jika berjaya dipilih demi untuk memantapkan serta memperjuangkan warisan Melayu yang masih utuh iaitu UMNO.Kami sebagai generasi baru dalam Pemuda yang mungkin akan bakal menjadi pemimpin suatu masa nanti merasa amat tidak selesa kerana abang-abang yang sudah lama dalam UMNO Batu akan menunjukkan contoh yang tidak baik apabila tiba masa untuk pemilihan.Mengutuk,memfitnah,mencela dan sebagainya pihak lawan semata-mata untuk merebut jawatan,yang belum pasti termampu untuk melaksanakan tugas yang diamanahkan kerana menjadi pemimpin adalah besar tanggungjawabnya padahal kita adalah dalam satu perjuangan.
Inikah modal insan ditunjukkan oleh abang-abang Pemuda yang ada sekarang?
Adalah lebih baik abang-abang yang sudah lama dalam Pemuda UMNO menjadi role model modal insan kepada generasi baru Pemuda UMNO.

Sebagai modal insan di dalam Pemuda UMNO, kita mesti menjadi modal insan, yang mempunyai kelas pertama dari segi pemikiran dan juga kelas pertama dari segi kehidupan yang kita capai.Abang-abang Pemuda adalah pemimpin Pemuda yang mewarisi kepimpinan pada hari ini. Kita semua yang akan membawa cabaran ini, dan kita semualah yang akan menentukan sama ada orang Melayu akan maju pada tahun 2020.

Renung-renungkanlah...

Perjuangan tidak akan tamat kerana individu, tetapi perjuangan akan tamat apabila perpaduan di kalangan kita hancur.
Inikah yang kita mahukan?
Kita perlu satukan hati dengan niat yang ikhlas untuk melihat UMNO dan Melayu berjaya atas politiknya dan bukan atas kepentingan mana-mana individu.

Ingatlah kita semua yang pemilihan ini adalah untuk memilih pemimpin yang akan mewarisi perjuangan Pemuda UMNO Batu dan Bahagian Batu khususnya serta UMNO amnya. Laksanakanlah tanggungjawab kepimpinan dengan penuh keikhlasan, kesungguhan dan komitmen yang tidak berbelah bagi. Bak kata bijak pandai Melayu, pemimpin itu;

"Bagaikan kayu besar di tengah padang;
Rimbun daunnya tempat berteduh;
Kuat dahannya tempat bergantung;
Kukuh batangnya tempat bersandar;
Besar akarnya tempat bersila."

Allah S.W.T telah memberi peringatan melalui firmanNya dalam surah Al Isra' ayat 16 yang bermaksud:

"Apabila Kami (yakni Allah) hendak memusnahkan penduduk dalam sesebuah tempat (yakni negara) maka Kami jadikan para pemimpinnya alpa dan lalai dengan segala kenikmatan yang mereka perolehi sehingga mereka melakukan kerosakan terhadap umat dan tempat (yakni negara) mereka. Maka datanglah perintah Allah kerana murka di atas kelalaian mereka lalu Allah mendatangkan kehancuran terhadap mereka."

Dengan kekuatan dan kesepaduan Pemuda yang telah kita bina selama ini, marilah kita genggam erat sumpah Pemuda untuk menjayakan Misi ini demi membela bangsa, mendaulatkan agama dan membangunkan negara. Kitalah yang akan membentuk masa depan bagi meneruskan kegemilangan negara untuk 50 tahun lagi. Kitalah harapan seluruh rakyat Malaysia. Kitalah Pemuda Perjuangan.

"Hidup UMNO!

Hidup Melayu!

Allahu Akhbar!

Allahu Akhbar!

Allahu Akhbar!

Walilah-ilham."

"buah cempedak diluar pagar,"
"ambil galah tolong jolokkan,"
"saya budak baru belajar,"
"kalau salah tolong ajarkan."

p/s:maaf kalau tersalah atau tersilap fakta dan bahasa


Farizal Abd Rahim
Ketua Pemuda Taman Seri Murni

Princess Aurora said...

Tak banyak update tentang pencalonan terkini? Last update 5 Ogos. Komen saja meriah untuk Batu!
Tahniah untuk warga Batu.
moderator wilayahkini macam tak nak jer bagi coverage kat Batu??

Saya stick ngan idea semalam, Batu patut bukak blog sendiri.

Anonymous said...

salam...

sahabat,

umum telah mengetahui apa yang telah berlaku pada barisan nasional pada pilihanraya yang lepas...kita mengalami kekalahan yang agar teruk dan kehilangan di beberapa negeri..

sahabat,

bagi saya kita tidak perlu menuding jari kepada sesiapa mengenai kekalahan pilihanraya yang lepas..

pada pandangan saya, ini semua berlaku kerana sikap pemimpin yang berada di atas,mungkin tidak dapat mengawal serta gagal untuk menjawab sesetwngah isu yang di timbulkan oleh rakyat dengan begitu tepat dan sampai ke akar umbi..contohnya, kenaikan harga minya,kenaikan harga barang,rasuah,jenayah dan melibatkan golongan pendapatan rendah serta isu kekeluargaan..

sebagai contoh saya beri di tempat saya di seri perak..pihak kementerian nak buat sekolah di kawasan seri perak dan di tepi sungai..tapak tersebut adalah temapat letak kereta penghuni blok di situ..apabila tempat letak kereta di ambil di manakah penduduk nak letak kereta..sebab itu apabila saya dan rakan rakan membuat pandangan pada kementerian untuk dicarikan tapak yang bersesuaian dan selesa oleh pelajar-pelajar,mereka kata pula pada saya saya anti pembangunan!!niat saya mahu anak bangsa saya selesa untuk bersekolah..untuk pengetahuan bila sekolah itu siap kawasan seri perak akan jadi lebih sesak dan di tambahkan lagi pembukaan pasar baru yang berdekatan denganya..lantas penduduk marah dan mungkin isu ini digunakan oleh pembangkang untuk meraih undi...sebab itu sesetangah darinya boikot untuk mengundi bn..itu baru perkara yang kecil di tempat saya..

sahabat,

pada hemah saya,saya juga menasihati diri saya juga, apa yang perlu kita lakukan adalah kita perlu perkuatkan barisan kita pemuda untuk mengembalikan keyakinan rakyat pada kita..kita perlu mendekati mereka dalam apa jua pun..

kepada pemimpin di atas perlulah memberi penerangan sebaik mungkin dan perlu sampai ke akar umbi..buat lah kerja yang telah diamanahkan oleh rakyat kepada kita...kembalikan keyakinan rakyat kepada kita..

mengenai komen sahabat saya sdr badli,saya mengenali sahabat saya ini,saya faham yang yang dia ingin luahkan...mungkin sesetengah kita agak sukar nak faham mengenai pendapatnya..bagi saudara yang memberi komen pada saudara badli,bagi saya pandangan saudara juga saya bersetuju..ini kerana saudara mahukan perpaduan dalam pemuda..itulah yang di harapkan oleh saya dan suadara badli..

sahabat,

walaupun ada pertandingan di dalam pemuda, apa yang perlu kita berkempen lah secara baik..jangan sesekali kita burukan rakan kita dalam umno..kerana mereka orang umno sama dengan kita..apa yang perlu sekiranya mereka silap dan kita lihat tak elok,tegurlah secara elok dan duduk berbincang bersama..janganlah kita marah dan komen secara terbuka..mungkin sebelum ini saya ada komen secara terbuka saya mohon maaf..

kepada kedua dua calon pemuda ini,sekiranya anda menang,perkara yang amat penting sekali adalah merapatkan semula perpaduan sesama kita...kita orang umno jangan benci sesama kita..dan jalankan tanggungjawab yang telah di amanahkan kepada kita,insyaallah kami orang-orang muda ini akan bersama membantu untuk memperkasakan lagi umno demi mempertahankan kedaulatan agama islam dan bangsa orang melayu tidak terhakis dan di gugat oleh mana mana pihak..

selamat berjuang,salam perpaduan,salam hormat...

hidup umno hidup melayu..

FAIRUL ISKANDAR HJ FAIZIL DE SOUZA

Anonymous said...

SELAMAT PAGI WARGA BATU

SAYA AMAT TERTARIK DENGAN PANDANGAN SAUDARA SAUDARA.SAYA HANYA MENGENALI SAUDARA BADLI,ZUL,FARIS,ISKANDAR,SAMSURI, SECARA BEGITU SAHAJA.

INI KERANA TELAH BANYAK KOMEN YANG MEMBINA DAN KRITIKAN KEPADA MEREKA..

OK LAH SAUDARA BERILAH SAYA KOMEN TERHADAP MEREKA INI :

BADLI, SEORANG YANG BOLEH PERGI JAUH DAN MEMPUNYAI PANDANGAN TERSENDIRI..SAYA DENGAR DIA CALON PEN.SETIAUSAHA PEMUDA BAHAGIAN.KIRA LAYAK BAGI SAYA.

ZUL,YANG SAYA TAHU DIA IKUT AMIR DULU.DIA ADA WAWASAN DIA UNTUK PEMUDA.SAYA JUGA ADA GAK DENGAK SEBELAH AMIR HENTAM DIA DAN KRITIK AGAK KETERLALUAN.DIA OK

FARIS, KINI BERGELAR KETUA CAWANGAN.MEMPUNYAI LATARBELAKANG KELUARGA YANG BAIK DAN DIHORMATI.MUNGKIN ITU DIA DIANGKAT MENJADI KETUA CAWANGAN.SAYA SUKA PADA PANDANGAN DAN IDEA DIA.BAGUS FARIS.

ISKANDAR,KETUA PEMUDA HJ ISMAIL INI MEMPUNYAI PERWATAKAN YANG SEDERHANA.SAYA SUKA PADA PANDANGAN DAN JAWAPAN BELIAU YANG BEGITI SEDERHANA.MEMANG BETUL,SIAPA YANG TIDAK TAHU SEJARAH PEMUDA YANG ADA PADA KUMPULAN AMIR BOLEH JUMPA DIA.DIA DULU SOKONG AMIR DAN AKU TAHU JUGA KENAPA DIA TIDAK LAGI MENYOKONG AMIR.SEMUA AKU TAHU KENAPA.BAGI AKU,ISKANDAR KAU TERUSKAN PERJUANGAN KAU DAN JANGAN PATAH SEMANGAT.

SAMSURI,ORANG YANG PALING LAMA DALAM PEMUDA BATU..SEPATUTNYA JAWATAN YANG AMIR NAK LAWAN SEKARANG DIA YANG PATUT DUDUK SITU.AMIR BARU LAGI.SAMSURI SANGGUP BERKORBAN PADA KAWAN KAWAN..AKU JUGA RASA SAMSURI TAHU KENAPA ISKANDAR DAN BADLI TINGGALKAN AMIR.SO SAMSURI SEKIRANYA ADA KAWAN KAWAN YANG TANYA KAU KENA CERITA PERKARA SEBENAR.

AKU DATNG PADA MESYUARAT CAWANGAN SUAJAYA.NYATA SEKALI PANDANGAN AKU MELESET.AKU INGAT ISKANDAR AKAN BACA CHAI AZNIEE SECARA MENEGAK.TETAPI PENGERUSI TETAP DIA CALONKAN PADA ROZI DAN G2 KEPADA BADLI DAN SAMSURI.INI MENUNJUKAN ISKANDAR PEGANG PADA JANJI YANG NAK BERI PADA MEREKA.AKU DENGAR CERITA LA.

KAWAN KAWAN, JANGAN LAH KITA MELAGAKAN MEREKA INI SEMUA.KERANA MERAKA MERUPAKAN PEMANGKIN KEPADA PEMUDA BATU.YAKIN DAN PERCAYALAH SUATU MASA NANTI NAMA-NAMA MERAKA AKAN TERLEKAT DAN TERCATIT UNTUK JAWATAN TERTINGGI DALAM PEMUDA.

KEPADA CHE LONG MANTAN KETUA PEMUDA BBS 1A PULA, NASIHAT AKU KAU BEGITU PANDAI BERCAKAP DAN MEMBERI PANDANGAN,TETAPI KADANG KADANG APA YANG KAU CAKAP BANYAK MENYAKITI PERASAAN KAWAN KAWAN DAN INI BOLEH KAWAN KAWAN LARI DARI KAU DAN IKUT PADA KEM YANG LAIN.CHE LONG AKU HARAP KAU FAHAM APA YANG AKU KATAKAN,KERANA AKU HORMAT PADA KAU.

BAGI ASWAL PULA PEMUDA AMIR,KAU PERLU TAHU SEJARAH PEMUDA BATU DULU BARU KAU BERCAKAP.KERANA BANYAK FAKTA DAN SEJARAH BATU KAU TIDAK TAHU DAN BUTA SEJARAH.JANGAN LAH INGAT BILA KAU IKUT AMIR KAU RASA KAU SUDAH GAH DAN HEBAT.KERANA ORANG BANYAK TIDAK SUKA KEPADA KAU.KESIAN AMIR NANTI KERANA KAU PEMUDA LARI.BANYAKAN STUDY BRO.

KEPADA SAUDARA KHAIRI PEMUDA SAMSURI,SAYA HORMAT DENGAN PANDANGAN DAN PENDAPAT SAUDARA,TETAPI KADANG KADANG SAUDARA PERNAH MEYINGGUNG PERASAAN ORANG.JANGAN FIKIR BILA SAUDARA BERPENDIDIKAN TINGGI APA YANG KAU CAKAP ORANG PERLU IKUT DAN DENGAR.DALAM POLITIK BUKAN TINGGI MANA KAU BELAJAR KAU HEBAT,TETAPI YANG PENTING JANGAN TERLALU OVER DAN ANGGAP KAU BAGUS DARI ORANG LAIN.KERANA AKU HORMAT KAU.TAKUT ORANG LARI BRO.

KEPADA AZNII,AKU BERHARAP KAU JANGAN LAH SANGAT MENGIKUT CAKAP DAN PANDANGAN ORANG TERTENTU.AKU HORMAT TINGGI PADA KAU.KAU MEMPUNYAI PANDANGAN DAN WAWASAN TERSENDIRI.AKU MEMANG TIDAK PERCAYA LANGSUNG YANG TUDUHAN MENGATAKAN KAU HISAP DADAH.JANGAN RISAU AKU AKAN BERSAMA KAU TOLONG BERITAHU DAN KEMPEN UNTUK KAU.CUMA AKU NAK KAU MENANG.

KEPADA AMIR PULA,KAU KENA YAKIN PADA DIRI SENDIRI DAN JANGAN TAKUT PADA BAYANG BAYANG KAU.AKU PERNAH KAU BELANJA MINUM SEKALI.TAPI KAU HANYA PANDAI CAKAP.TAPI KAU ADA JUGA KEHEBATAN.JANGAN BIARKAN ORANG LARI PADA KAU DAN AKHIRNYA KAU BERJALAN SEORANG DAN MENANG DAN KAU SENDIRI ANGKAT DIRI KAU.

SEMOGA APA YANG SAYA KATAKAN INI ADALAH IHKLAS DARI SAYA DAN MAHUKAN ANDA BERUBAH.BUKAN SAYA KATA SAYA HEBAT.SAYA ORANG BAWAHAN DAN PEMERHATI POLITIK SAHAJA.

SAYA MINTA MAAF KALAU SAYA SALAH FAKTA DAN SILAP CAKAP.MAAF SEMUA.

BERJUANGLAH DEMI UMNO DAN SEMANGAT PEMUDA!!!

AKU ANAK MALAYSIA

Anonymous said...

SELAMAT PAGI WARGA BATU

SAYA AMAT TERTARIK DENGAN PANDANGAN SAUDARA SAUDARA.SAYA HANYA MENGENALI SAUDARA BADLI,ZUL,FARIS,ISKANDAR,SAMSURI, SECARA BEGITU SAHAJA.

INI KERANA TELAH BANYAK KOMEN YANG MEMBINA DAN KRITIKAN KEPADA MEREKA..

OK LAH SAUDARA BERILAH SAYA KOMEN TERHADAP MEREKA INI :

BADLI, SEORANG YANG BOLEH PERGI JAUH DAN MEMPUNYAI PANDANGAN TERSENDIRI..SAYA DENGAR DIA CALON PEN.SETIAUSAHA PEMUDA BAHAGIAN.KIRA LAYAK BAGI SAYA.

ZUL,YANG SAYA TAHU DIA IKUT AMIR DULU.DIA ADA WAWASAN DIA UNTUK PEMUDA.SAYA JUGA ADA GAK DENGAK SEBELAH AMIR HENTAM DIA DAN KRITIK AGAK KETERLALUAN.DIA OK

FARIS, KINI BERGELAR KETUA CAWANGAN.MEMPUNYAI LATARBELAKANG KELUARGA YANG BAIK DAN DIHORMATI.MUNGKIN ITU DIA DIANGKAT MENJADI KETUA CAWANGAN.SAYA SUKA PADA PANDANGAN DAN IDEA DIA.BAGUS FARIS.

ISKANDAR,KETUA PEMUDA HJ ISMAIL INI MEMPUNYAI PERWATAKAN YANG SEDERHANA.SAYA SUKA PADA PANDANGAN DAN JAWAPAN BELIAU YANG BEGITI SEDERHANA.MEMANG BETUL,SIAPA YANG TIDAK TAHU SEJARAH PEMUDA YANG ADA PADA KUMPULAN AMIR BOLEH JUMPA DIA.DIA DULU SOKONG AMIR DAN AKU TAHU JUGA KENAPA DIA TIDAK LAGI MENYOKONG AMIR.SEMUA AKU TAHU KENAPA.BAGI AKU,ISKANDAR KAU TERUSKAN PERJUANGAN KAU DAN JANGAN PATAH SEMANGAT.

SAMSURI,ORANG YANG PALING LAMA DALAM PEMUDA BATU..SEPATUTNYA JAWATAN YANG AMIR NAK LAWAN SEKARANG DIA YANG PATUT DUDUK SITU.AMIR BARU LAGI.SAMSURI SANGGUP BERKORBAN PADA KAWAN KAWAN..AKU JUGA RASA SAMSURI TAHU KENAPA ISKANDAR DAN BADLI TINGGALKAN AMIR.SO SAMSURI SEKIRANYA ADA KAWAN KAWAN YANG TANYA KAU KENA CERITA PERKARA SEBENAR.

AKU DATNG PADA MESYUARAT CAWANGAN SUAJAYA.NYATA SEKALI PANDANGAN AKU MELESET.AKU INGAT ISKANDAR AKAN BACA CHAI AZNIEE SECARA MENEGAK.TETAPI PENGERUSI TETAP DIA CALONKAN PADA ROZI DAN G2 KEPADA BADLI DAN SAMSURI.INI MENUNJUKAN ISKANDAR PEGANG PADA JANJI YANG NAK BERI PADA MEREKA.AKU DENGAR CERITA LA.

KAWAN KAWAN, JANGAN LAH KITA MELAGAKAN MEREKA INI SEMUA.KERANA MERAKA MERUPAKAN PEMANGKIN KEPADA PEMUDA BATU.YAKIN DAN PERCAYALAH SUATU MASA NANTI NAMA-NAMA MERAKA AKAN TERLEKAT DAN TERCATIT UNTUK JAWATAN TERTINGGI DALAM PEMUDA.

KEPADA CHE LONG MANTAN KETUA PEMUDA BBS 1A PULA, NASIHAT AKU KAU BEGITU PANDAI BERCAKAP DAN MEMBERI PANDANGAN,TETAPI KADANG KADANG APA YANG KAU CAKAP BANYAK MENYAKITI PERASAAN KAWAN KAWAN DAN INI BOLEH KAWAN KAWAN LARI DARI KAU DAN IKUT PADA KEM YANG LAIN.CHE LONG AKU HARAP KAU FAHAM APA YANG AKU KATAKAN,KERANA AKU HORMAT PADA KAU.

BAGI ASWAL PULA PEMUDA AMIR,KAU PERLU TAHU SEJARAH PEMUDA BATU DULU BARU KAU BERCAKAP.KERANA BANYAK FAKTA DAN SEJARAH BATU KAU TIDAK TAHU DAN BUTA SEJARAH.JANGAN LAH INGAT BILA KAU IKUT AMIR KAU RASA KAU SUDAH GAH DAN HEBAT.KERANA ORANG BANYAK TIDAK SUKA KEPADA KAU.KESIAN AMIR NANTI KERANA KAU PEMUDA LARI.BANYAKAN STUDY BRO.

KEPADA SAUDARA KHAIRI PEMUDA SAMSURI,SAYA HORMAT DENGAN PANDANGAN DAN PENDAPAT SAUDARA,TETAPI KADANG KADANG SAUDARA PERNAH MEYINGGUNG PERASAAN ORANG.JANGAN FIKIR BILA SAUDARA BERPENDIDIKAN TINGGI APA YANG KAU CAKAP ORANG PERLU IKUT DAN DENGAR.DALAM POLITIK BUKAN TINGGI MANA KAU BELAJAR KAU HEBAT,TETAPI YANG PENTING JANGAN TERLALU OVER DAN ANGGAP KAU BAGUS DARI ORANG LAIN.KERANA AKU HORMAT KAU.TAKUT ORANG LARI BRO.

KEPADA AZNII,AKU BERHARAP KAU JANGAN LAH SANGAT MENGIKUT CAKAP DAN PANDANGAN ORANG TERTENTU.AKU HORMAT TINGGI PADA KAU.KAU MEMPUNYAI PANDANGAN DAN WAWASAN TERSENDIRI.AKU MEMANG TIDAK PERCAYA LANGSUNG YANG TUDUHAN MENGATAKAN KAU HISAP DADAH.JANGAN RISAU AKU AKAN BERSAMA KAU TOLONG BERITAHU DAN KEMPEN UNTUK KAU.CUMA AKU NAK KAU MENANG.

KEPADA AMIR PULA,KAU KENA YAKIN PADA DIRI SENDIRI DAN JANGAN TAKUT PADA BAYANG BAYANG KAU.AKU PERNAH KAU BELANJA MINUM SEKALI.TAPI KAU HANYA PANDAI CAKAP.TAPI KAU ADA JUGA KEHEBATAN.JANGAN BIARKAN ORANG LARI PADA KAU DAN AKHIRNYA KAU BERJALAN SEORANG DAN MENANG DAN KAU SENDIRI ANGKAT DIRI KAU.

SEMOGA APA YANG SAYA KATAKAN INI ADALAH IHKLAS DARI SAYA DAN MAHUKAN ANDA BERUBAH.BUKAN SAYA KATA SAYA HEBAT.SAYA ORANG BAWAHAN DAN PEMERHATI POLITIK SAHAJA.

SAYA MINTA MAAF KALAU SAYA SALAH FAKTA DAN SILAP CAKAP.MAAF SEMUA.

BERJUANGLAH DEMI UMNO DAN SEMANGAT PEMUDA!!!

AKU ANAK MALAYSIA

Princess Aurora said...

Salam,

Saudara Ghulam,about email Hisham;
The writer I believed is a Muslim because He/She did say that he/she is a muslim in the email.

(Princess Aurora)

Princess Aurora said...

Salam,

Saudara Ghulam,about email Hisham;
The writer I believed is a Muslim because He/She did say that he/she is a muslim in the email.

(Princess Aurora)

Anonymous said...

siapa anak malaysia ni.komen dia ek ada bagus ler..sape ekk dia ni..kire dia ni ek tau pasal semua orang. hebat mamat ni ekk..suport lu la aku anak malaysia

Anonymous said...

hambo nak cadang kan ,demo semuo ni patut le sayang umno.

Anonymous said...

kami sayang aznie.
kami sokong aznie.
kami mahu aznie menang

Anonymous said...

kami sayang aznie.
kami sokong aznie.
kami mahu aznie menang

Anonymous said...

kami sayang aznie.
kami sokong aznie.
kami mahu aznie menang

Anonymous said...

kami sayang aznie.
kami sokong aznie.
kami mahu aznie menang

Anonymous said...

kami sayang aznie.
kami sokong aznie.
kami mahu aznie menang

Anonymous said...

kami sayang aznie.
kami sokong aznie.
kami mahu aznie menang

Anonymous said...

kami sayang aznie.
kami sokong aznie.
kami mahu aznie menang

Anonymous said...

kami sayang aznie.
kami sokong aznie.
kami mahu aznie menang

Anonymous said...

kami sayang aznie.
kami sokong aznie.
kami mahu aznie menang

Anonymous said...

kami sayang aznie.
kami sokong aznie.
kami mahu aznie menang

Anonymous said...

kami sayang aznie.
kami sokong aznie.
kami mahu aznie menang

Anonymous said...

kami sayang aznie.
kami sokong aznie.
kami mahu aznie menang

Anonymous said...

Salam Perjuangan,

Kpd Sdr Blogger yg budiman,

Sejak akhir2 ini banyak sangat perdebatan, perbincangan & polemik yg menyentuh berkaitan hak-hak keistimewaan orang2 Melayu & kesucian agama Islam


Oleh itu dengan penuh rasa tanggungjawab, keinsafan dan untuk pengetahuan rakan2 Pemuda di Bahagian Batu, Pemuda Caw kami yg diketuai oleh Sdr Azniee akan membentangkan usul yang bertajuk "Ketuanan Melayu & Kedaulatan Islam" dan berharap usul ini akan diangkat menjadi usul paling utama di Pemuda Bahagian seterusnya peringkat Nasional. Insya-Allah.

Hujah2 usul akan berkisar beberapa perkara yg implikasi dan signifikannya menyentuh perihal ketuanan Melayu dan Kedaulatan Islam seperti berikut:-

1)Pertukaran kuota biasiswa pelajar2 bumiputera oleh JPA dari 70% ke 55%

2)Usaha dan tindakan oleh Bar Council yg menganjurkan forum-forum berbaur sensetiviti kaum yang berhubung kait dengan sosial kontrak, Islam, Melayu & sebagainya.

3)Cadangan MB Selangor untuk membuka kuota 10% UITM kepada pelajar2 bukan bumiputera

Hujah, cadangan dan saranan secara lebih terperinci dan menyeluruh akan kami bentangkan sekiranya usul yg akan dibawa oleh kami & rakan2 yg lain yg ingin turut menyokong sama dengan cadangan ini diluluskan diperingkat Pemuda UMNO Bahagian.

Dengan itu, saya memohon, menyeru dan menyarankan kpd rakan2 Pemuda lain yg belum bersidang utk mengusulkan usul yg sama agar usul ini akan dibawa keperingkat Pemuda Bahagian dan akan menjadi satu usul yg ampuh dan seterusnya mendapat konsensus dan sokongan padu dari peringkat akar umbi.


GULAM MUSZAFFAR HJ GULAM MUSTAKIM

SY@HF@Z said...

salam..
hai semua pu3 kg batu..wah hangat yeah..emm kutuk mengutuk..ape nie sampai bukak kisah luar dalam org nie..politik..politik la jgn nak campur hal peribadi dorg..hum comby..ape kes nie..ape yg kecoh sgt nie..setahu sayer..puteri batu wat meeting ari tuu..cukup syarat..hazrina x de comby pun x der..
dah kate ekut syarat..aper lg yg x cukup ek???
haih..kecoh2 kat cni asal benda dah lepas x da guna la kecoh2..jgn nak kutuk2 org bluehyppo la..yg awak 2 ada gorila..baboon.. n mama giant..aper kes..hurm kutuk2 org cermin diri lu k..

SY@HF@Z said...

hai..perhatian kpd leadernye iaitu mama giant..emm nasihat n anank2 buah awk supaya jgn mudah nak ugut2..k..kami x takut langsung...x da makna nye...hak kami nak undi atau mnyokong sape..lau mcm nie caranye mama giant nak jd ketua pu3 cawangan batu..hurm..lupe n je la...byk main koto la..lau x sokong je ugut..marah2..hello kami ada hak nak sokong sape..apesal nak ugut2..gaduh2..sebab dapat duit ek???ye la..duit n berkuase..haih..sedar2 la..k..x kemana duit 2..dari bersahabat sekrg dah mcm musuh..pikir2..n renung2 kan la......

Anonymous said...

Bismilahirahmannirahim....
Asalamualaikom.....Buat yg rahmati allah sekelian alam.
Sdr ku.....Gulam.Saya menyokong Atas usha yg cdgkan,dengan izin saya mohon untuk mempercambahkan "PUSAKA" perjuangan sebuah bangsa yang BERDAULAT.
Sdr Gulam....izinkan saya,
Penuh mengharap ke33 hujah usul itu turut menjadi titik tolak kepada Pautan perjuangan pusaka bangsa,merangka cabang perjuangan,menghilangkan perasaan curiga mencurigai antara satu sama lain demi kedaulatan Bangsa yg dimuliakan.
Sdr Gulam....buat usul yg 1 tu saya kira harus ada penambahan kekuatan utuk menahan untuk terus kekal spt sedia ada,contoh harus kaji terhadap segi kebaikan masa panjang.Adakah bangsa kita perlu terhadap kepada pertukaran system kouta atau persipsi keburukan terhadap sistem kouta terhadap PUSAKA bangsa yg tidak dapat dilihat dengan mata kasar tetapi boleh diibaratkan sebagai "api dalam sekam".Sebagai melangkah seiring berpautan yg implikasi dan signifikannya menyentuh perihal tersebut.

Sdr ku Gulam ke 2...Bangsa negara ini telah diujudkan atas kepercayaan yang kukuh kepada tuhan.
sesungguhnya dengan nama tuhanlah bangsa dan negara ini wujud sebagai sebuah bangsa dan negara yg berdulat.Sejajar dengan itu perlembagaan negara harus dilindungi,memahami maksud dan kandungan latar belakang forum berbaur sensitiviti bangsa yang berkait rapat bagi memstikan malaysia terus aman.peringatkan mereka bahwa 13 mei adalah sejarah hitam negara mengenai keharmonian rakyatnya.Kontrak sosial jangan di jadikan tragedi pula.
Sdr ....Gulam ke3 cadangan MB(MAT BODOH) selangor ni pula....Dia ni memang bodoh dalam perjuangan Bangsa.Bukan dia seorang aje tp termasuk dengan parti dia sekali.Ah ah ah...malas lah saya nak layan isu ni lu pikirlah....kankankan.
Dengan ini saya CHE LONG menyokong atas usha usul yang di cadangkan.Diharap teman teman seperjuangan dapat mengukuh lagi semangat kemelayuan dan kedaulatan islam agama kepercayaan umatnya.

BERSATU KITA BERSATU>
CHE LONG,MANTAN BBS1A
p/s#JIWA TEGUH PADU...

Anonymous said...

Salam,

saya menyokong penuh usul yang ingi di bawa oleh saudara gulam..oleh itu bagi cawangan cawangan yang belum bersidang lagi bolehlah bersama membawa usul yang sama bagi diperkuat untuk di bawa ke peringkat yang lebih tinggi lagi..tahniah sdr gulam di atas idea dan cetusan usul yang begitu baik ini..semoga ia menjadi semangat dan memperkuatkan lagi ketuanan orang oarang melayu agar tidak boleh di gugat oleh mana mana pihak..

hidup umno hidup melayu!!

Fairul Iskandar Hj Faizil De Souza

Unknown said...

Salam Perjuangan buat semua pejuang UMNO yang dirahmati Allah

"Semulia-mulia manusia ialah yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi,memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat"

di pagi hari Jumaat yang mulia ini
ingin saya berkongsi satu cerita bersama anda semua.Jgn risau, ini bukan cerita politik, tetapi cerita realiti masa kini yang baru saja hangat diperkatakan.

Sebelum tu sy ingin mengingatkan diri sy dan rakan2 seperjuangan semua bahawa Penubuhan UMNO pada 11 Mei 1946 adalah bertujuan untuk:
1) menyatupadukan orang Melayu
2) memperjuangkan kemerdekaan dan mengembalikan hak istimewa orang melayu
3) memperjuangkan kedaulatan dan kesucian agama Islam

setelah 62 tahun penubuhan, apa yang berlaku kepada UMNO kini??
perjuangan kepimpinan khususnya di peringkat atasan banyak terpesong
kita bukan lagi pejuang rakyat dan pejuang agama.kita bukan lagi "pemangkin kepada rakyat"

di kala kita begitu sibuk dengan "senario" atau "minggu pemilihan" berapa ramai yang sanggup bangun pagi se awal jam 7 pada hari Sabtu 9 Ogos dan berkumpul di Bar Council demi memperjuangkan kedaulatan Agama Islam.

Dimanakah perginya Exco-Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia? (nasib baik Pemuda Batu ada hantar wakil, syabas Pemuda Batu.Tak perlule saya beritahu nama mereka.dah keluar suratkhabar pun)

Dimana perginya Pemimipin Majlis Tertinggi? Saya berada di situ & merasa amat terkilan apabila melihatkan hanya pemimpin GPMS,GAMIS,PEKIDA dan parti politik PKR & PAS yang nampaknya telah mengambil alih tugas serta peranan asal Perjuangan UMNO.Malah kehadiran saya yang memakai baju berlambangkan UMNO seolah-olah ditertawakan mereka yang hadir.

Ada yang bertanya kepada saya "bang, takkan seorang je Pemuda UMNO, mana yang lain?" dan "bang, tak takut ke datang pakai baju UMNO ni, nanti UMNO Malaysia tak ambil tindakan ke abang?".sampai begitu sekali persepsi masyarakat kepada perjuangan UMNO kini.Selaku ahli UMNO, apa yang kita nak jawap & nak letak muka??

Sepatutnya kita selaku orang UMNO khususnya Pemuda UMNO selaku "golongan pendesak" & "pewaris bangsa" lebih peka kepada perjuangan asal.Jangan terlalu leka berpolitik hinggakan tanggungjawab kita diabaikan.Bagaimana kita nak menarik minat generasi muda untuk menyokong UMNO sedangkan kita sendiri tidak menjadi contoh yang terbaik buat mereka.

Saya amat sayangkan parti UMNO ini.Saya merasa amat bimbang melihat senario yang berlaku. Kita kena ingat sahabatku, tarikh 26 Ogos 2008 akan menjadi "calitan sejarah" sama ada manis atau pahit kepada kita Ahli UMNO. Tarikh itu yang menjadi titik noktah kepada perjuangan UMNO selepas ini.

Sekiranya DSAI menang di Permatang Pauh, tugas kita akan menjadi lebih getir dan berliku.

Justeru itu, saya menyeru & memohon kepada semua pejuang UMNO & bloggers yang sayangkan UMNO lebih baik hentikan semua fitnah, kutuk mengutuk, cucuk menyucuk kerana kita sendiri yang akan kalah dari segi moral.Tindakan kita bakal mengganggu gugat kestabilan politik UMNO yang sedia ada. Adalah lebih baik kita bermuzakarah, muqalabah & membincangkan bagaimana cara untuk menyatukan semula Pemuda UMNO batu khususnya dan Ahli UMNO amnya.

Ingat Pesanan Chedet (Tun Dr Mahathir) bahawa tidak mustahil satu hari nanti, tanah air tercinta Malaysia, bakal diperintah oleh Perdana Menteri bukan Melayu. Mungkin kita mengganggap itu satu bahan lawak, tetapi kepada mereka yang mengenali Tun Dr Mahathir, mereka tahu pesanannya itu adalah gambaran yang berlaku sekiranya kita terus menerus bercakaran begini dan mengakibatkan UMNO menjadi tidak relevan lagi.

Oleh itu, Tekadkan Semangat, Hayati Perjuangan UMNO, Bulatkan Perpaduan, Teguhkan Ikatan dan Sematkan dalam hari, Perjuangan Kita belum Selesai, Perjuangan Agenda Melayu dan Kedaulatan Islam.


Ikhlas dari Pejuang UMNO & mantan Ketua Pemuda UMNO Caw Kg Chubadak Asal.



"Sdr Ahmad Fariz bin Abdullah
Ketua UMNO Caw Kg Chubadak Asal
No Ahli UMNO:03065244
No Telefon: 017 254 8057"

Anonymous said...

to shahfaz...
Pembetulan utk anda...
Cawangan Batu
pembetulannya bahagian Batu.

u bgtau jgn nak kutuk mengutuk..tp ape kes..hangg dok kutuk chombie??apa masalah ko?combie ugut hang?
ada ke??apa bukti ko argh!!!

ko memang adak hak nk sokong sapa..

aku rasa chombie xpenah nk musuh dengan sesape pun...walaupun aku x kenal dia..bg aku..dia peramah..xsombong walaupun kami saling x mengenal..

p/s utk chombie:
biar laa apa org kata..
saya & kekawan akan tetap memberi sokongan padu pada combie..


chombie akan menang..
hidup chombie

awekKaTak

Anonymous said...

SALAM PERKENALAN

Ini kali pertama aku coretkan sesuatu pada laman blog ini.

Saban hari aku tengok laman ini makin bertambah ahlinya. Baguslah. Ianya mengambarkan satu perubahan paradigma UMNO Batu itu sendiri.

Aku mengenali hampir kesemua penulis dilaman ini dan semua nama-nama yang di sebut dalam laman ini.

Sebagai ahli UMNO di Bahagian Batu ini apa yang kita boleh buat dalam memilih kepimpinan baru, kita harus menggunakan dengan apa yang ada.

Biar pun pilihan yang ada itu ibarat memilih salah seorang di antara " Penyamun " dan " Penyangak " itulah yang kita kena pilih. (istilah itu aku tidak maksudkan kepada sesiapa, sekadar perbandingan sahaja) maaf kalau ada yang tersinggung. Keputussan harus juga di lakukan. Jangan rosakkan undi anda.

Juga janganlah jadikan laman ini sebagai satu medium untuk mengadu domba atau memburuk-burukkan imej seseorang. Kerana laman ini terbuka kepada semua rakyat Malaysia tidak kira apa jua fahaman idealoginya yang berada dimana juga di muka bumi ALLAH ini yang ada liputan internet dan juga kepada sesiapa jua yang mampu menguasai Bahasa Malaysia biar pun dia berketurunan Yahudi sekali pun. Tanggapapnya kelak barangkali akan memeberi impak negetif kepada UMNO itu secara keseluruhannya.

Kepada yang bertanding aku doakan semoga ALLAH SWT memberkati perjuangan anda semua dan kepada Saudara Husin Bin Musa Ketua Pemuda Cawangan Sentul Selatan, tidak seharusnya pertandingan saudara kandung itu berlaku. Apakah tiada jalan kompromi sebelum ini. Apa yang menjadi penyebab utama adik kandung nya itu merasakan hendak untuk bertanding jawatan itu... Apakah adiknya itu syok sendiri? Apa pun aku juga kenal akan individu tersebut.

Akhir sekali aku titipkan kata-kata Khalifah Umar Al-Khatab untuk di kongsi kita bersama
" Tidak akan kamu berperasaan gundah gulana jika kamu tahu apa yang kamu cari "

sekian..wassalam

MERAK KAYANGAN

norhisham said...

Salam,

1. Ketuanan Melayu dan Kedaulatan Islam.

Saya teramat bersetuju dan akan cuba untuk mengumpul fakta-fakta berkaitan untuk mengukuhkan usul tersebut agar dapat memberi impak yang lebih berkesan.

2. Menjawab pertanyaan Saudara Gulam:

Saya rasa Saudara terlepas pandang, jadi saya sertakan semula excerpt from the original posting:
"As a Muslim, I may be expected to condemn the forum which I profusely didn’t. One may label me as perfidious albion which should be condemn as well. If that is the position, then as the title may suggest, this is one the voice of ‘sinners’."

Terjemahan secara bebas: "Sebagai pengganut Islam, saya tidak mencela forum tersebut seperti yang diharapkan (dan digalakkan). Saya mungkin akan di'cop' sebagai murtad ('perfidious albion': meminjam kecaman terhadap orang Inggeris daripada pihak Roman yang menukar anutan dari mazhab Catholic kepada Protestan di zaman pertengahan). Kalau begitulah caranya, maka bersesuaian lah dengan tajuk catatan ini "Warkah dari Seorang yang Berdosa".

3. Akan tetapi apapun janganlah kita lari dari isu pokok yang cuba ditimbulkan. Satu ketika dahulu, UMNO dipenuhi dengan pengamal undang-undang (hingga sekarang). nama-nama seperti Zaid Ibrahim, Noh Omar, Rais Yatim (QC-Queen's Council), Khaled Nordin, Azalina Othman Said dan byk lagi peguam-peguam terkenal. Kenapakan tidak kita (UMNO) yang menguasai semula Bar Council? Sama-sama kita renungkan dan kita bahaskan nanti.
Saya harap peguam-peguam di kalangan Pemuda UMNO Batu dapat bangun dari tidur dan menyerlah. Ada seorang peguam (with Master in Law - LLM) di dalam pemuda KBC, dan berdaftar sebagai Muzakkir, tetapi sayang, mesyuarat baru ni dia tidak dapat hadir. Saya berjanji untuk 'forward'kan posting ini dan suruh dia menjawab di sini disebabkan dia tidak menjadi perwakilan.

Kita memerlukan ramai ahli-ahli professional dalam pelbagai bidang untuk menguatkan perjuangan. Kalau nak berbincang mengenai undang-undang, seorang engineer cabuk macam saya mungkin tidak layak pun untuk bersuara (btw, i did took one class of international business law, lari topik kot! :) ). Tetapi saya akan cuba sebaik mungkin.
Bakal ketua pemuda yang baru perlu untuk lebih agresif dan menarik seramai mungkin golongan intelektual dan professional untuk bergerak secara aktif dalam UMNO.
InsyaAllah kita akan ramapas semula kerusi Parlimen Batu.

Norhisham Abdul Mutalib
Kop Business Centre

SY@HF@Z said...

awekKaTak.....
owh yeah silap..bahagian batu yela lau bahagian 2 bnyak cikit duit boleh makn dri cawangan ek..thanks sb betul n..disebb n bertanding utk bahagian la sampai bukak crita utang2..kisah silam la bagai..hurm...pu3 yg nak mengundi pun jadi pening..org sini cakap mcm nie..org sana cakap mcm tuu..yg mana betul pun x tau..emm..hello aku x cakap pun combie ke zombie yg mengugut..bute huruf ke atau x reti bace aku kata anak2buah dier..sengal...hurm ko kate ko X KENAL die..tp mane ko tau die peramah la..x sombg la..ko kenl zombie yg maner nie???ha??..

SY@HF@Z said...

ader lg satu wahai awekKaTak..
hidup chombie..aku heran la sgt2...dgn ayat nie..aku nak tnye selama nie chombie 2 x hidup ker????emm..mgkin jgk la ko cakap mcm 2 sb die zombie..wahahaha...

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 217   Newer› Newest»