Friday, August 15, 2008

ARIFF SHAH JADI HERO ATAU ZERO ? TERSUNGKUR , TERSINGKIR ATAU KEBANGKITAN ANWAR ? ; PERMATANG PAUH PRU 12 PART 2 !

Permatang Pauh (15hb Ogos, WILAYAHKINI )- Oleh Wartawan Wilayahkini di Permatang Pauh
Suasana menjelang penamaan calon esok semakin dirasakan.Keadaan semakin hangat dan panas.Pemilihan Datuk Ariff Shah sebagai calon BN untuk menentang Anwar Ibarhim bagaikan satu kejutan politik untuk Anwar Ibrahim kerana Ariff dikatakan " pemimpin berorentasikan khidmat kepada masyarakat tanpa mengira agama dan kaum serta mana - mana parti". Malah pemimpin- pemimpin mengakui track record Ariff di Seberang Jaya dimana beliau berjaya mendapat 99% undi pada PRU yang ke 12 walaupun BN kalah di Parlimen Pertamang Pauh dimana Seberang Jaya merupakan salah satu DUN di dalam Parlimen Pertamang Pauh.Naib Ketua Bahagian UMNO Permatang Pauh ini merupakan ADUN pertama di Malaysia yang membuka laman webnya tersendiri ketika dipilih menjadi ADUN dulu. Pernah sepasukan dengan Anwar Ibrahim di Permatang Pauh dulu sebagai Ketua Pemuda dan Anear sebagai Ketua Bahagian, Ariff dilihat sebagai seorang yang tanpa kontroversi dan di sukai ramai. Apakah Ariff akan berjaya menafikan peluang Anwar ke Parlimen? Tersungkurnya, Tersingkirnya ataupun kebangkitan politik Anwar berada di tangan Ariff ketika ini. Apakah Ariff akan menjadi hero atau zero ? Inilah yang menjadi cakap - cakap politik di Permatang Pauh. Anwar mendakwa tak perlu undi Ariff kerana beliau sudah pun menjadi Adun Seberang Jaya - sekiranya isu ini dijadikan pendebatan ramai lagi ahli - ahli Pakatan Rakyat yang mempunyai dua kaki di Parlimen dan DUN. Lim Guan Eng, Khalid Ibrahim dan ramai lagi. Kita tunggu dan lihat episod dan drama majlis penamaan calon esok.Mungkin ada kejutan esok ataupun episod pertandingan bermula ? Ariff berkata , BN turun sebagai underdog berbekalkan peluang 45-55. Pemilihan Ariff boleh dikatakan " akan ada saingan sengit". Kalau calon lain belum tentu lagi . Permatang Pauh bagaikan PRU ke 12 part 2 .Macam- macam ada ! BERITA SEBELUM INI..........
Kuala Lumpur ( TERKINI ) -- Barisan Nasional mengumumkan nama Ahli Dewan Undangan Negeri Seberang Datuk Jaya Ariff Omar Shah sebagai calon Barisan Nasional bagi Parlimen Permatang Pauh. Penamaan calon pada 16hb Ogos.manakala pengundian pada 26hb Ogos. Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga merupakan Pengarah Jentera BN Parlimen Permatang Pauh mengumumkan nama Ariff Shah sebentar tadi.Sementara ituikuti komen Ketua Pengarang Star - KLIK DISINI

19 comments:

Anonymous said...

AMBOI! UMNO kini suka semua calon2 COMEL ke?
Cute-nya!

----

On another note, perhaps you will share some JUICY GOSSIP/INSIDE STORY on the Shahrizat (Pendekar Jihad) vs Rafidah (AP Queen).
I know Rafidah said she would step down, but that's it?
COnfirmed?
Will Azalina finally "graduate" to Wanita?

Si Kurap Warisan said...

Saya nak bagi cadangan.... mana-mana yang nak bertanding jemputlah.. ke Permatang Pauh untuk tunjuk kehebatan masing-masing

Anonymous said...

Confirm ...

Kak Jat Lawan gan Kak Fida ...

Pairnya siapa ?? Azalina atau Kak Zah ..

Sunami Politik Wanita akan bermula .... tunguuuuuu

Mastor Yus said...

Syabas Ariff Shah adik kepada Amin Shah ini katanya menuntut di Universiti Politik Titiwangsa, kitaorang iring doa dan jentera buat anak Titiwangsa ini untuk kalahkan Anwar Ibrahim

Anonymous said...

kenapa tidak pak lah atau najib saja yang bertanding. sudah tentu boleh menang. atau depa takut kalah..............

Anonymous said...

tahniah Dato... all the best to u

Anonymous said...

hidup UMNO!!!!

Anonymous said...

pd pengundi2 kt Permatang Pauh ni, berpikiaqlah sblum anda buat pilihan skali lagi. tenang-tenang balik apa yang sedang berlaku ini. jgnlah jdkan diri anda mangsa skali lg. dok hingaq nk lepaskan tengkokk DSAI & kroni depa! rakyat tak terbela! tengkok rakyat sapa nk jaga? jgn isok teriaq tak belagu kot baru nak sedaq! dah terlambat!

rap said...

saya pilih anwar!!!!!

Anonymous said...

Anwar kena muhabalah!! kalau betul dia x bersalah....sebagai org islam, saya rasa klu si saiful ni sengaja mereka cerita, beliau tidak akan berani berbuat demikian.

Anonymous said...

La ni, kita tanya Kak Zizah pulak, dia kena liwat dak dgn suami dia. Desak dia pulak Suruh dia buat pengakuan umum pulak. Cakap pandai .

Org permatang pauh pun dah goyang dgn puak depa ni.

Anonymous said...

dah taik jebor tu taik juga, sy sokong kita suruh wan azizah buat pengakuan, pi check doktor ada kesan dak di liwat. Mangkuk ayun punya Anwar.

Kalu berani pi lah buat macam saiful kat masjid di permatang pauh. Saiful dgn lafaz Al Fatihah lagi, sikit punya yakin dan ikhlas dia buat.

Anonymous said...

Salam...

Apa dah jadi dengan Pemimpin-Pemimpin Kat Wilayah Ni,

Aku baru balik dari Permatang Pauh, mana pegi Norza, Zuhri, Ketua-Ketua Pemuda Wilayah sebok sangat bertanding ke, calon-calon pun tak nampak muka, takut ke ha..

Gagah lak P3 lagi sebab Ismalina ada dengan bebudaknya, yang lain mana woi,

Anonymous said...

MASUK WWW.pp44.com.my UNTUK MEMBANTU WARGA SIBER YANG DITUGASKAN KAT SANA. BANTU JANGAN TAK BANTU. BERIKAN IDEA BERNAS ANDA.

Anonymous said...

hidup ariff.... tolong la undi adik beradik....dr PEKIDA BUKIT BINTANG///

Anonymous said...

kami pekida permatang pauh sokong ariff shah///

Anonymous said...

pekida bkt mertajam sokong kepimpinan ariff shah....30///

Anonymous said...

pekida bkt mertajam sokong kepimpinan ariff shah....30///

Anonymous said...

Ada dengag depa duk cakap, kalu BN kalah di Permatang Pauh ,Pak Lah kena turun takhta pasai dia pi bagi muka kat Anwar, dengan opis boy dia KJ duk bagi pasport kat Anwar. Kalu dia tak layan 3 permintaan Wan Azizah ari tu, tak jadi la lagu ni.

Buat susah semua orang sahaja.