Saturday, August 2, 2008

POLITIK SEGAMBUT TERKINI SELEPAS DI UPDATE : PERCATURAN POLITIK "2D" MENJADI PERCATURAN ! MINGGU INI ADA KEJUTAN LAGI ??????

Segambut ( WILAYAHKINI ) ,2hb Ogos-- Minggu ini dijangka beberapa cawangan akan mencalonkan pemimpin pilihan mereka bagi jawatan Ketua Bahagian dan Ketua Pemuda.Menjelang dua minggu lagi kepada tarikh akhir kepada semua cawangan menamatkan mesyuarat cawangan masing - masing, kelajuan dan kehangatan di Segambut semakin hangat.Malam tadi Wilayahkini telah menerima info minggu ini akan ada beberapa kejutan ? Kita juga menerima berita, jawatan Ketua Pemuda juga bakal menyaksikan beberapa peristiwa yang menarik ?

TERKINI :SILA BACA KOMEN WILAYAHKINI DALAM RUANGAN "KOMEN" . -- 9.30pm ( 2hb Ogos 2008)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EMEL yang diterima HARI INI ( 1hb Ogos 2008) - " masa depan UMNO Segambut kini bergantung kepada semua cawangan dan juga ahli - ahli UMNO di Segambut.Kita tidak mahu insiden 2004 berulang kembali di UMNO Segambut.Dahlah, BN kehilangan kerusi Parlimen Segambut.Isu PRU ke 12 masih lagi menghantui segelintir ahli - ahli UMNO di sini sehingga dibongkarkan dihadapan Perdana Menteri baru - baru ini.Ini yang kita harapkan? Fikirkanlah ! Di mana maruah kita? Kita perlu memperkukuhkan lagi nama baik UMNO Segambut selepas ini.Ayuh, kita pilih pemimpin - pemimpin yang betul- betul berwibawa.Salam Perjuangan untuk semua di Segambut", -- Ahli UMNO Segambut

BERITA SEBELUM INI.........
Segambut ( WILAYAHKINI ) -- Setelah dua minggu berlalu percaturan politik merebut jawatan Ketua UMNO Bahagian Segambut bertambah sengit dan mencabarkan dalam pertarungan yang diklasifikasikan pemerhati politik sebagai FACE OFF 2D ( erti 2D telah dimerahkan) diantara penyandang Senator Datuk KamaruDin Ambok dan Bendahari UMNO Bahagian HaDi Md Zam. sehingga hari ini , Wilayahkini difahamkan suasana pencalonan di Segambut semakin rancak sehingga kedua - dua calon tersebut telah mendapat 5 pencalonan setiap seorang.
Kamarudin Ambok yang juga merupakan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO WP dijangka akan melalui satu arus politik yang kuat pada pemilihan kali ini. Baru - baru ini beliau berjaya mengekalkan jawatan Ketua Cawanganya.
BERITA YANG DIUPDATE : 31 / 07 / 2008 -- JANGAN GHAIRAH BERTANDING, kata Kamarudin
Ahli - ahli UMNO dinasihatkan supaya tidak terlalu ghairah bertanding,sebaliknya menumpukan usaha kepada penyatuan parti, kata Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO WP merangkap Ketua UMNO Bahagian Segambut Senator Datuk Kamaruddin Ambok.
Beliau berkata " mereka harus menganggap pemilihan peringkat bahagian sebagai persaingan sihat demi membangunkan parti, bukan untuk memecahbelahkan .Setiap ahli mesti mempunyai pendirian dan jati diri hendak membangunkan serta melaksanakan amanah rakyat terutama orang melayu", katanya ketika berucap merasmikan Persidangan Tahunan UMNO Cawangan Seri Segambut baru - baru ini.
Sementara itu, Wilayahkini juga telah menerima "feedback tidak rasmi" bahawa Kamarudin dijangka akan dapat mempertahankan jawatanya kerana beberapa faktor yang kuat walaupun pertandingan semakin sengit sepertimana dilaporkan oleh Wilayahkini sebelum ini.Namun dalam satu sudut yang lain pula, Wilayahkini difahamkan masa depan politik UMNO Segambut akan ditentukan dengan penentuan undi yang sikit seperti pemilihan yang lepas? Berpihak kepada siapa?
Komen Datuk Kamarudin tersebut juga telah dilaporkan oleh Akhbar Harian Sinar Harian bertarikh 22hb Julai ( keratan akhbar disertakan) yang antara lain turut memetik - " Dalam pertemuan satu lawan satu itu, Kamarudin dapat mempertahankan jawatanya sebagai Ketua Cawangan Seri Segambut"
NOTA : "Wilayahkini telah menerima banyak pandangan berbentuk komen dan juga emel dari pembaca berhubungn politik Segambut.Setinggi terimakasih diatas pandangan anda semua.Wilayahkini sedang dalam proses untuk menyiapkan satu laporan khas mengenai Segambut.Kami harap dapat menerima pandangan - pandangan yang bernas , kedududukan terkini dan segala bentuk info yang dapat dikongsi bersama , selain sumber maklumat yang diterima oleh Wilayahkini.Terimakasih"- Pengarang

253 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 253 of 253
Anonymous said...

Quote Cikgu said

"tapi sya selut sama sdr yang saya dengar sdr jln atas kaki sendiri,tiada support dri bhg baik DKA,DATO AZRI,DATO KASIM,HADI ZAM TENTU TEAM ORG KAYA ATM BERGERAK LAH KATAKAN."

komen aku : nak menang punya pasal, tipu pun takper... tipu diri sendiri pulak tu. Rizal ni mana ada hardcore, melainkan dia tulis utk diri sendiri..atau adik-beradik atau sedara mara dia.

Kalau tak krn pertandingan ni, mana dia kenal calun naib dan calun G2 dia tu.

"tu pon dah lebih pencalonan lagi,lebih dri hadi lak tu.sdr memang hebat tak yah guna tabur2,minta pada ALLAH...YA SESUNGGUHNYA ALLAH MENYEBELAHI ORANG2 YANG BENAR"

Komen aku : Yaa..punya nak menang dan menyokong hujah ko...sanggup ko guna nama Allah yer rizal, tunggulah..kebenaran akan terserlah jua.

Ingat rizal, ko boleh tipu org lain dlm ni, tp ko tak boleh tipu diri sendiri dan Allah...

Anonymous said...

hai mrx...
kata-katamu seolah mencabar kuasa yang maha Esa.Hari-harimu penuh dengan dosa dan kini kau mencabar pulak kuasa Allah..memang hebat!!!

Saya nak tanya mr x.. apa bezanya zaman 40an, 50an dan sekarang?mgkin saya kurang pengetahuannya..

Jangan sekadar cakap kosong... Jangan mudah mengutuk pejuang-pejuang negara dulu..pernah baca buku sejarah, sewaktu negara kita nak mencapai kemerdekaan dan awal zaman kemerdekaan dahulu...??? bersusah payah pemimpin dahulu hendak berjuang...mereka juga susah, tetapi kalau mereka seperti yang kamu katakan... ishh pikirr sendiri.

Jangan malukan bangsa melayu yang baru, jangan malukan diri sendiri dan ingatlah jika mereka2 masih ada, aku rasa kau dan orang kau yang pertama mereka bunuh sebelum penjajah...Fahammm...

Anonymous said...

Elo.... sapa yg ckp
'Sedih la tgk ank melayu jadi mcmni' ???

Awk tahu tak yg Nasir tu peduli hapa.... dia bukan anak melayu...

Janji dia nak kejar matlamat peribadi dia dan line-up dia...

Apa dia nak kisah......

Anonymous said...

Rizal, tetapkan pendirian, buktikan ini caranya untuk UMNO bergerak. Yang main duit confirm dan makan duit bukan ahli UMNO sebenarnya.

Mereka nilah pelahap, tamak, perangai buruk, tak tahu adab, main bedal,sapu bersih, dan lain-lain.

Kawan-kawan yang ikhlas dalam perjalanan baru ni, senaraikan apa yang sesuai untuk kita labelkan kumpulan manusia dalam UMNO yang hamba pada taburan duit untuk pencalonan dan pemilihan.

Anonymous said...

weh korang Batu pnya post dah sampai 205 komen....kita baru samapi 204 nih...mari kita kejar batu...mari....mari....




-main lari2-

Anonymous said...

lepas minum kopi kita pergi mandiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

SENARAIKAN NAMA YANG SESUAI UNTUK DI BERI KEPADA MEREKA YANG MAKAN DUIT UNTUK PENCALONAN DAN PEMILIHAN. INI HANYALAH USAHA UNTUK MENGENALPASTI APAKAH PANDANGAN AHLI-AHLI YANG SAYANGKAN UMNO SUPAYA SUCI DAN BERSIH DARI GEJALA-GEJALA POLITIK WANG INI. DALAM SECARA TIDAK LANGSUNG DENGAN HARAPAN DAPAT MENGINSAFKAN PENGAMAL-PENGAMAL BUDAYA KOTOR INI.

JANGAN MALU, JANGAN SEGAN BERIKAN NAMA-NAMA ITU SUPAYA KITA SEMUA INSAF DAN SEDAR UNTUK UMNO TERUS RELEVAN, DULU, KINI DAN SELAMANYA!

Anonymous said...

korang nak tahu gambar yang dorang setting kat klgcc... aku dah dapat satu lagi gambar.... hari tu punyalamak panas sampai aku di offer RM5 ribu untuk gambar dorang kat klgcc.... sekarang..... disebabkan aku nak jual lebih.... dorang cuba ugut aku!!! nak guna gengster laa... macam-macam teknik kotor..... nasib baik aku dengar cakap dari salah sorang member dorang guna nombor lain..... kalau guna nombor sendiri memang habis dorang carikk..!!!


kali ni nasir sendiri yang setting.... ada budak kiut miut dari satu caw taman cun...... budak ni memang mentah dalam umno.... tak paham... si nasir benggali-desh dah setting dari seawal 2 bulan lepas! aku dengar dia kasi duit baik punya tabur.... kesian aku dengar sampai dorang nak setting budak lain jadi kp kat situ.....


korang tak caya.... tunggguuuu dan lihat!

Anonymous said...

wei rizalll!!! ada berani jomlaa celen.... jgn nak tembak kat site ni aje...... si rizal ni penakut!! takde telor! kalau betul2 jantan keluarlaaa.... dulu masa jadi ajk tak buat apa2 pun!

korang tak kenal nasir..... jangan nak dok tuduh aje...


korang kena faham... bab bab setting ni kalau korang tanya bahagian lain semuanya sama.... mana ada beza...... sian kat mahadhir dan geng. kitorang semua setting sebab tak nak la jatuh kat tangan yg salah. kalau jatuh kat budak mentah yang tak tau menahu habislaa segambut. inila sebabnya geng geng mahadhir buat macam tu. cawangan2 yang minta mesti kami kasi.

rizal sudahla.... jangan nak main politik macam budak hingus.... umno kalau tak guna duit.... bukan umno....


hidup mahadhir! dan geng geng dia!! Aku sokong dia seratus peratus..... join rizal tak massyyyyuuuukkkkk!!!

Anonymous said...

Mamat yg buat komen kat bawah ni cuba nak guna taktik reverse psycho

"Anonymous Anonymous said...

wei rizalll!!! ada berani jomlaa celen.... jgn nak tembak kat site ni aje...... si rizal ni penakut!! takde telor! kalau betul2 jantan keluarlaaa.... dulu masa jadi ajk tak buat apa2 pun!

korang tak kenal nasir..... jangan nak dok tuduh aje...


korang kena faham... bab bab setting ni kalau korang tanya bahagian lain semuanya sama.... mana ada beza...... sian kat mahadhir dan geng. kitorang semua setting sebab tak nak la jatuh kat tangan yg salah. kalau jatuh kat budak mentah yang tak tau menahu habislaa segambut. inila sebabnya geng geng mahadhir buat macam tu. cawangan2 yang minta mesti kami kasi.

rizal sudahla.... jangan nak main politik macam budak hingus.... umno kalau tak guna duit.... bukan umno....


hidup mahadhir! dan geng geng dia!! Aku sokong dia seratus peratus..... join rizal tak massyyyyuuuukkkkk!!!"

APA=APAHAL PUN...INI SEMUA KERJA RIZAL...INGAT APA AKU CAKAP? KERJA RIZAL....BUKAN ORG LAIN..RIZAL MANA ADA HARDCORE...DPT TEAM SEMUA BIDAN TERJUN....KLU KATAKAN DIA KALAH..MAKA ABISLAH TEAM DIA TU...3 TAHUN NANTI MUNCUL BALIK

INI SEMUA KOMEN RIZAL SENDIRI..BUKAN ORG2 DIA.

Anonymous said...

bila dah takut kalah...bersidangla kat kedai kopi..dimana kelakianmu wahai pemuda SPPK??setting kuat la ko nasir..tak serik ke lemas kat kolam sendiri..sampai SPPk punya pun ko tibai..pastu tabur fitnah macam2 kata KP kg Pasir dapat duit..tunjuk bukti tengok...SPPK pun satu hal pemuda senang sangat termakan hasutan dan mata duitan...tak kemana duit yng ko dpat tu..HARAM tetap HARAM...



Quran kata "Fitnah tu lebih besar dr membunuh"...sendiri pikir la




kepada penabur wang@ATM bergerak ..Nabi ada bersabda.."Pemberi rasuah dan penerima rasuah tempatnya di neraka"...
kalu korang tak caya semak la kitab hadis..



aku nak g mandi kat kg pasir sunway lagoon@umah nasir

Anonymous said...

wahh dah 211 komen termasuk komen aku dah 212....batu baru 206...jom2 kita lari jauh2 lagi dari batu....komen lg byk2 weiiii.....jom lari2 biar sampai 300 komen lak....baru btl pemuda segambut HEBAT......

Anonymous said...

Alhamdulillah..pu3 tidak ada ape2 pertandingan sehingga ke hari ini bagi merebut jawatan KETUA & NAIB..semuanya sudah bersatu..semoga pengalaman yg lepas memberi bnyak pengajaran kpada pu3 semua untuk bersatu dan terus berjuang untuk memartabatkan PU3 Umno untuk terus mara..

" Dengan berkat doa hasrat ikhlas dijiwa..kami berusaha dengan setia..berikrar berjanji bersatu teguh hati demi pertahan maruah bangsa..PUTERI UMNO AKAN TETAP SETIA..PUTERI UMNO AKAN TERUS MARA...... "


P/S : G2 PUTERI ada pertandingan 3 penjuru antara NORLIE,AISHAH & NASHUA..

P/S : diharap kepada semua perwakilan..semoga anda celik hati dan minda untuk memilih calon G2 anda..di harapkan kepada yg menang nnti,TAHNIAH diucapkan..dan kpada yg kalah..harap xberputusa asa..cuba lgi..dan jgn mengasingkn diri..BE PROFESIONAL..!!


**GhostPrincess**

Anonymous said...

" penatlah baca comment2 kat sini..bnyak giler...!! "

Anonymous said...

" tamo gado2..tamo gado2..!! ;p "


**GhostPrincess**

Anonymous said...

Hidup Puteri Segambut..!!

Hidup Puteri Segambut Tengah..!!

hikhik ;p



Loveelinda,
Segambut Tengah

Anonymous said...

rizal tak de pasal ko rang babitkan dia, kita tulis sendiri ikut rasa hati kita. Sesiapa pun bebas nak tulis benda baik kutuk politik wang. Kita bukan hardcore dia tapi kita sokong cara baru ni. Cuba bertanding tanpa isu politik wang yang menjahanamkan umno.

Anonymous said...

yang tersepit telor akan terus melatah pasal dah terlibat buat salah, tembelang orang semua dah tahu. Itupun pasal silap langkah sendiri. Ada ruang untuk insaf atas kesilapan lalu, Allah maha pengampun, apatah lagi kita manusia. Tak kan kita nak melampaui Allah? Siapa rasa nak kembali ke perjuangan murni, dan jadikan UMNO gah kembali, bersihkan ia dari politik wang. Yang dah terambil, belum terlambat lagi.

Anonymous said...

yang tersepit telor akan terus melatah pasal dah terlibat buat salah, tembelang orang semua dah tahu. Itupun pasal silap langkah sendiri. Ada ruang untuk insaf atas kesilapan lalu, Allah maha pengampun, apatah lagi kita manusia. Tak kan kita nak melampaui Allah? Siapa rasa nak kembali ke perjuangan murni, dan jadikan UMNO gah kembali, bersihkan ia dari politik wang. Yang dah terambil, belum terlambat lagi.

cikgu said...

bro gua nak pecah lobang ni,si nasir gila babi nak menang sangat tu pasal di banyak hutang,kes mara kat mahkamah tengah jln.utang tauke restoren kat tmn kok doh berapa banyak.tak heran lah dia seting pemuda sppk mesy kat kedai kopi, kat kg pasir sanggup nak beli undi bagi abg KP BARU RM50 suruh angkat tangan.tapi nak sorok dia punya rasuah,dia ada2kan cerita yg rizal bagi duit kat org kg pasir,siap penyata bank.alo bangla tunjuk kan bukti,gi report kat bpr.alo bangali satu malaya dah tahu lu punya perangai INGSAF LAH WAHAI BANGALI YG DI GULA2KAN OLEH MELAYU MUDAH LUPA......

cikgu said...

HAHAHAHA kan MRX yg calon g2 tu dah pecah lobang kalau tak guna politik W A N G mana ada pengaruh.dia nasir,mahaday and A T M bergerak memang tabur duit,apa nak jadi,macam ni punya calon pemuda segambut nak pilih TOLONGLAH INGATLAH PADA ALLAH./SESIAPA YG PILIH BARISAN ATM BERGERAK DAN MAHADAY AND GANG ADALAH BERSUBAHAT MEMBERI RASUAHHHH MAKA BERDOSA LAH KAMUUU.

cikgu said...

"(dan apabila mereka berjumpa dng orang2 yg beriman mereka mengatakan:kami telah beriman dan apabila mereka kembali kepada syaitan2 mereka,maka berkata pula:sesungguhnya kami sependirian dengan kamu,kami hanya berolok2 sahaja ,ALLAH akan membalas olok2 mereka dan membiarkan mereka terumbang ambing didalam kekusutan)(SURAH AL-BAQARAH AYAT 14-15)

cikgu said...

untuk mahaday,nasir nad gang(WAHAI ORANG2 YANG BERIMAN,BERTAKWA KEPADA ALLAH DENGAN SEBENAR BENAR TAKWA DAN JANGAN LAH KAMU MATI MELAINKAN DALAM KEADAAN MENJADI ORANG2ISLAM) (SURAH ALI-IMRAN AYAT 120)dan juga gang atm bergerak lah

cikgu said...

Hakikat kehidupan dan keseronokan kehidupan di dunia ini boleh melalaikan manusia.antara faktor pelalai terbesarialah manusia mengejar kemewahan harta dunia ini tanpa batas dan hat.oleh iti kemewahan yang tidak berdasarkan kepada kebesaran ALLAH S.W.A.itu boleh membinasakan.ALLAH berfirman"dan jikalau ALLAH melapangkan rezeki kepada hamba2 nya tentulah mereka melampaui batas di muka bumi,tetapi ALLAH akan menurunkan apa yang dikhendaki dengan ukuranNYA.......INGAT LAH WAHAI BARISAN ATM,MAHADAY BERGERAK

Anonymous said...

Mari kita renungkan bersama..
Insaf lah kamu nasir...sebelum terlambat.

kepada yang bersimpati kepada nasir, nasihatlah kepada beliau..malulah pada diri sendiri..Jangan malukan UMNO Segambut..beliau seperti hilang arah sekarang..

Ingatlah nasir, ini bukan cabaran buatmu..
Semakin lantang kamu merosakkan UMNO Segambut, semakin banyak lagi cerita keburukan yang kau sendiri tahu akan kebenarannya...

Buatlah kerja dengan yakin dan amanah... jangan setting lagi cawangan org... nak setting buatlah cara yang baik..

Kamu berwawasan... jgn malukan Calon2 KP baru,jangan malukan Calon2 ketua bahagian.....jangan malukan diri sendiri...Orang sekeliling memerhati kamu...

Kamu calon G2, kami tidak mahu kerana sikap kamu dan cerita kamu, kami seluruh segambut mendapat malu..kami tidak mahu Pemuda seluruh malaysia berkata 'Ini kah orangnya...( fikirkanlah sendiri )

masih banyak lagi cerita ttg kamu...jangan cari masalah lagi...yang sudah jadikan tauladan...ambil iktibar dari perbuatan sendiri...

aku minta dihentikan segera cerita ttg nasir...bagi dia peluang untuk betulkan diri dan asas perjuangannya...

kita sayangkan UMNO, kita mahu UMNO kembali di Segambut..

Anonymous said...

Komen Hadi,Najib dan calon AKIM mengenai sumpah Saiful

Bagi Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sumpah yang dibuat Saiful Bukhari Azlan di Masjid Wilayah Persekutuan petang Jumaat adalah tindakan bodoh dan tidak ikut syariat Islam.Bercakap di Ipoh Hadi anggap cara Saiful memegang al-Quran ketika lafaz sumpah seperti orang Kristian memegang kitab Bible. Sambil menyatakan PAS akan tetap sokong Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh beliau juga sifatkan Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul yang meminta Anwar turut bersumpah sebagai orang agama yang tidak tahu mengenai agama Islam.Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pula yang diminta mengulas kenyataan Hadi itu selepas penamaan calon pilihanraya kecil Permatang Pauh anggap ia kenyataan peribadi Presiden PAS itu. “Itu pendapat haji Hadi tetapi pendapat ulama yang betul lain.Dalam perkembangan berkaitan calon AKIM – calon ketiga – dalam pilihanraya kecil itu, Hanafi Hamat sifatkan kenyataan Hadi tidak mencerminkan kehendak agama .Baginya Saiful ikut syarak dan jalan untuk cari kebenaran.Hanafi adalah mudir Pondok Padang Siam di Tanah Merah,Kelantan

Anonymous said...

Sambil memegang al-Quran, Saiful yang duduk bersila di atas sejadah sambil mengadap kiblat dan diperhatikan bapanya, telah memulakan upacara ‘bermubahalah’ dimulai dengan mengucap dua kalimah Syahadah sebanyak tiga kali dan bacaan Al-Fatihah.

“Bismillahirrahman nirrahim. Pada hari ini, 14 Ogos 2008, saya Mohd Saiful Bukhari Bin Azlan, No Kad Pengenalan 850706-01-5687 dengan ini sesungguhnya dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang berikrar dan bersumpah seperti berikut….A’uzubilahiminasyaitanirrajim. Bismillahirrahman nirrahim. Wallahi…Wabillahi….Wata’alahi. Saya bersumpah bahawa saya telah diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 26 hb Jun 2008 iaitu pada tarikh tersebut Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memasukkan zakarnya ke dalam lubang dubur saya. Jika saya berdusta, atas pengakuan ini, maka saya berdusta terhadap Allah dan saya sanggup menerima azab, laknat dan kutukan daripada Allah hingga ke kiamat. Wallahualam.”

Cadangan ‘bermubahalah’ ini pertama kali diusulkan oleh Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin Julai lalu.

Menurut Asri, “kedua-dua mereka (Saiful dan Anwar), baik yang menuduh atau yang dituduh meliwat hendaklah bermubahalah kerana inilah cara yang pernah Nabi buat dulu.”

Anonymous said...

nak yakinkan macam mana lagi? Panggil mufti mesir? Panggil imam masjid il haram? Kini segalanya di tangan anwar. Dia pulak kena buktikan dia dgn melafazkan pula. Hanya Wan Azizzah yang tahu 'kegemaran' aksi pilhan Anwar.

cikgu said...

alo MRX lu org dapat pencalonan dng pembelian lu cuba tengok rizal takde pon tabur sana sini tapi dapat juga 10.kita tunggu masa mengundi nanti tengok sapa yg mandi.ALLAH AKAN MENYEBELAHI PIHAK YG BENAR LAGI TIDAK MEMBERI RASUAH

Anonymous said...

yeah, Cikgu, kami bersama cikgu, menjadi anak murid yang setia dan menerima tunjuk ajar ke arah yang baik.

Anonymous said...

Semua bawak2 bertenang...
Duit ke bukan duit ke..... masing2 sendiri mau ingat...
Allah jadikan Syurga & Neraka ada sebab musabab nya.....

Jangan nak tuduh2 yg bukan2....

Kita semua ISLAM...
Tanya diri sendiri....

ADAKAH AKU NI KAKI DUIT ???
ADAKAH AKU KAKI POMPUAN ????
ADAKAH AKU KAKI MINUM ARAK ???
ADAKAH AKU KAKI PUTAR ALAM ???
ADAKAH AKU KAKI SEGALA GALANYA ???

Anonymous said...

Semua bawak2 bertenang...
Duit ke bukan duit ke..... masing2 sendiri mau ingat...
Allah jadikan Syurga & Neraka ada sebab musabab nya.....

Jangan nak tuduh2 yg bukan2....

Kita semua ISLAM...
Tanya diri sendiri....

ADAKAH AKU NI KAKI DUIT ???
ADAKAH AKU KAKI POMPUAN ????
ADAKAH AKU KAKI MINUM ARAK ???
ADAKAH AKU KAKI PUTAR ALAM ???
ADAKAH AKU KAKI SEGALA GALANYA ???

Anonymous said...

Semua bawak2 bertenang...
Duit ke bukan duit ke..... masing2 sendiri mau ingat...
Allah jadikan Syurga & Neraka ada sebab musabab nya.....

Jangan nak tuduh2 yg bukan2....

Kita semua ISLAM...
Tanya diri sendiri....

ADAKAH AKU NI KAKI DUIT ???
ADAKAH AKU KAKI POMPUAN ????
ADAKAH AKU KAKI MINUM ARAK ???
ADAKAH AKU KAKI PUTAR ALAM ???
ADAKAH AKU KAKI SEGALA GALANYA ???

Anonymous said...

aloo sedara...
yang bengap apasal...???

nih blog utk politik... rasanya x sesuai kat sini..xder kene mengena ngan tu semua...yang kau ckp kaki pompuan, kaki arak, putar alam tu x payah kau nak bgtahu... apa kau ingat kat sini banyak yg kafir ker??itu smua perkara sebagai umat nabi Muhammad S.A.W patut tahu hukum-hakamnya...

kita nak basmi politik wang dalam umno segambut ngok...jangan kau nak pesongkan tajuk asal kat sini...BASMI POLITIK WANG DISEGAMBUT!!!!

aku rasa kau pun terbabit sama kot...tgk panas semacam jerr...
Wallahu'alam...Allah maha mengetahui...

Anonymous said...

Bro, sekarang ni POLITIK WANG satu hal jugalah. Pe' el dan perangai pun kena ubah juga kalau nak jadi pemimpin di era sekarang ni. Semua mata tengah memandang dan menilai perangai buruk bakal pemimpin.

So kena ubahlah kalau ada yang tersenarai seperti anonymous kat atas tu bagi. Amacam ? Setuju?

Anonymous said...

wa setuju...
tp yang pertama kita adjust dulu politik wang kat segambut...pastu kita adjust yg lain2 plak...

UMNO terus mara
untuk rakyat MALAYSIA...

Anonymous said...

gajah sama gajah berjuang pelanduk mati di tengah2

Anonymous said...

rizal teruskan perjuangan anda kami di belakang mahaday akan sapot anda melalui undi.

Anonymous said...

mahaday tak buat kej apa2 pon.adi pam $$$$$ dia mengarah kita buat keja dia ingat kita ni machai dia.tak apa mahaday lu tunggu masa undi nanti@#$%^&*()_+ (ADI + MAHADAY = MANDI)

Anonymous said...

LAWAN TETAP LAWAN ANUAR TETAP ANUAR HIDUP ANUAR GUA TETAP UNIT LU

Anonymous said...

korang lupa + satu lagi baru jadik jawapannya.

mahaday + nasir + adi = MANDI,

Anonymous said...

mahaday and gang lu tunggu main2 kan org,pdg merbok ada pewakilan tau,marilah kawan2 kita sokong barisan rizal.saya nak cerita sikit,saya sebelum ni duduk di dlm barisan mahaday,dah tekena bila dia suka lambong bukan main kita buat keja gila2 nak lepas kan dia,tapi bila dah lepas bukan main sombong saya di pulau.saya nampak mahaday ni tiada tokoh kepimpinan langsong,tokoh sebat pojek@duit,tabur and rasuah

Anonymous said...

Ya kita MANDIIII kan dia. Tak kan Nasir seorang je yang rasa, kesian. Koncu-koncu sehati sejiwa politik wang kena rasa gak.

Anonymous said...

dAH...DAH...DAH...
KITA LUPAKAN SEBENTAR PASAL BERKEMPEN NI...
MALAM NIE SAUDARA RIZAL AJAK KITA EMUA KE MAJLIS PERKAHWINAN ADIK DIA...
DI TAMAN LAYANG-LAYANG TU...
JOM KITA MAAAAKAN DULU...........

Anonymous said...

ya, lepas makan kita MANDI tasik tuh ramai-ramai. Kira semua dah merasa MANDI tak yah MANDI lagi lepas ni.

Anonymous said...

saya anak segambut kecawa kalau pewakilan pilih ketua macam mahadir kerana peralatkan ugama cakap tak serupa bikin nasir,dino[hj kamarudin ]boleh duduk satu rumah kerana karaoki lelaki perempuan tak haram dalam bilik gelap terang malaikat gelap satan fikirkanlah pemuda segambut.

CheeSoon said...

nasir nanyi banyak kuat pasal rasuah rm 100 dia marahkan ramli kerana tak undi dia sebab dulu dia tolong ramli tipu k.w.s.p buat klem perubatan keluarkan rm akaun 3gunakan kelinik dia kerja .

CheeSoon said...

saril pemuda mashuk orang kempen pilihan raya nakkan kemenangan b.n dia pikirkan poketdia hj kamarudin[dino]dia punya bapak,mahadir abang long nasir abang ngah itu pasal pilihan raya dia orang pagang semua jawatan yang mashuk.sebab dia dah rancang awal.untuk betanding duit yang pemuda umno malaysia bagi boleh pakai untuk betanding di bahagian .

CheeSoon said...

hj kamarudin[dino]tak layak pagang naib k.bahagian. pemuda pun tak pernah buat apa.harap p.wilayah punya pogrem sahaja betanding kerana projek d.b.k.l dan kmt wilayah. senin ; mahadir prosit hj macam ini nak pejuangkan bangsa. massuk negara pon boleh di jual sama macam anuar iberahim cuma dia orang umno

Anonymous said...

Aku harap segala isu yang berlaku akan terus mematangkan Segambut untuk lebih berfikir hala tuju dan harapan ahli semua.

Anonymous said...

halo DKA tolong sedarlah sikit dah ter bukti kat pingiran TTDI mahaday and geng terang2 ikut hadi(atm bergerak)APA lagi dato endors je rizal baru kita leh kerja sama2,dka jang ambil mudah hadi akan buat apa sahaja untuk lepaskan pencalonan.lagi pon selama ini pon kita banyak tolong dka mana yg nama rizal naik mesti ada nama dka

Anonymous said...

Sekarang rizal dah layak, bulan puasa ni DKA adjustlah strategi baru menjelang pemilihan. Itu baru best. Biar nampak terang-terang sekarang mana gang ATM mana gang perubahan.
DKA pun akan berubah caranya. Cara lamanya pun kena adjust. Aku tak sabar nak tengok perubahan nanti.....................

p/s: yang paling best tengok orang kuat kena mandi. Lepas ni kita buat ranking mandi pulak. Senaraikan calon-calon mandi, dan keputusannya waktu pemilihan nanti.

Anonymous said...

Aku Ada info terbaru dari beberapa caw yang boleh menggugat.
INFORMER ini dari seorang yang sgt dipercayai, bukan sahaja anwar boleh buat cerita lompat beb. Rupenyer di Segambut pun ada lompat.

Siapa yg lompat?? Cawangan mane yang lompat?? Berapa ramai yang lompat??? Calun mana yg dpt untung??

hahaha!!Tungguuuuuu!!

«Oldest ‹Older   201 – 253 of 253   Newer› Newest»