Thursday, March 19, 2009

ADA KONSPIRASI JATUHKAN ALI RUSTAM ? - " SAYA MEMANG TAK TERLIBAT " KATA MUHYIDDIN ; ALI LEPAS RAYUAN ?

KUALA LUMPUR Mac 19 2009 -- " Bagi saya perkara ini ( tohmahan dan fitnah ) tidak baiklah, lagipun yang penting sekarang kita nak melihat UMNO ke depan .UMNO mesti kukuh dan kita tidak boleh dilemahkan dari berbagai - bagai langkah yang boleh merugikan.
Soal ini kenapa mesti dikaitkan dengan saya kerana saya memang tidak terlibat . Saya hanyalah orang kecil yang tentu tidak ada pengaruh untuk memberitahu Lembaga Disipilin untuk memutuskan apa - apa",

kata Naib Presiden UMNO Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini , sambil menafikan tohmahan dan fitnah yang mengaitkan beliau dengan konspirasi menjatuhkan calon Timbalan Presiden Datul Seri Ali Rustam. Beliau juga dipetik berkata , perkara itu tidak sepatutnya ditimbulkan mana - mana pihak.
" Ali Rustam Bukan Kambing Hitam ", kata Datuk Seri Najib Razak.
Manakala Datuk Seri Ali Rustam pula berkata " tidak ada konspirasi dalam UMNO menjatuhkanya dan UMNO adalah parti yang bersih dan baik "
Sementara itu, tinjauan Wilayahkini di majlis memperkenalkan calon - calon MT di Seremban malam tadi nampak begitu meriah tetapi panas. Seremban menjadi destinasi terakhir bagi sessi pengenalan calon - calon MT dan Seremban juga menjadi tempat dimana kita dapat merasakan kehilangan Ali Rustam bertanding Timbalan Presiden setelah dihalang bertanding. Namun kehadiran Ali sebagai Naib Presiden UMNO, mencerikan lagi suasana di Seremban malam tadi. kita tabik Ali Rustam diatas semangatnya yang kental demi UMNO. Apakah rayuan Ali Rustam akan lepas ? Tun Mahathir kata jangan layan sebarang rayuan. Najib pula berkata , setiap calon mempunyai hak untuk merayu dan terpulang kepada Jawatankuasa Rayuan UMNO untuk memutuskanya. Apapun , sejak isu Ali Rustam ini timbul dalam tempoh masa 48 jam lepas, nasib seorang lagi calon Timbalan Presiden Tan Sri Muhamad Taib dikatakan begitu cerah ? Penyokong Ali dikatakan akan memberikan undi kepada Mat Taib? Disebalik isu tersebut, Mat Taib pula menafikan akan tarik diri daripada bertanding hari ini.

No comments: