Monday, November 10, 2008

KETUA PUTERI LEMBAH PANTAI : KEKALAHAN NOLEE BUAT RAMAI TERKEJUT ; SYIKIN KETUA PUTERI BARU !

KUALA LUMPUR -- ADUN Tualang Sekah dan Exco Puteri UMNO Malaysia serta calon Naib Ketua Puteri UMNO Malaysia Nolee Ashilin tewas dalam usahanya untuk merebut Ketua Puteri Lembah Pantai dengan Nor Asyikin Jaafar yang juga merupakan AJK Puteri Lembah Pantai.
Kekalahan Nolee dikatakan mengejutkan pelbagai pihak di seluruh negara khususnya dikalangan ahli puteri yang lain , namun di Lembah Pantai dikatakan lain pula ceritanya kerana kekalahnya memang sudah dijangka awal kerana faktor "luar kawasan " . Namun Puteri Lembah Pantai tetap mencalonkan Nolee untuk jawatan Naib Ketua Puteri Malaysia. Bagi jawatan Naib Ketua Puteri pula dimenangi oleh Nor Faizah Moh Sani. Untuk berita Puteri Lembah Pantai sila klik, D I S I N I

21 comments:

Sahabat-Gunung said...

Aku tak terkejut sikit pun dengan kekalahan Nolee ni. Bukannya apa... dia tu budak luar, kenapa nak `merempat' kat Lembah Pantai plak, itulah nada-nada yang bermain di mulut 'orang-orang tertentu' dalam Lembah Pantai.

Namun bila bab Shahrizat dulu, bila nak dipilih wakil Parlimen Lembah Pantai... tak plak orang membebel dia nie orang luar...

Biasalah, dalam politik.

minahLeter2008 said...

agak mengejutkan...kerana budaya lembah pantai kan orang agak moden sikit..
heran kenapa ianya masih menjadi persoalan dan isu orang luar/ bukan.
apapun saya mengharapkan kemenagan nolee kerana bukan untuk umno sbnrnya kerana saya yakin dan nampak beliau mampu dan setaraf untuk memberi sokongan orang muda kepada calon ahli parlimen Lembah Pantai nanti. Ikon sepertoi Nurul izzah haruslah dibantu dengan ikon Puteri UMNO iaitu Nolee, calon favourite bagi naib kpu3 malaysia.
Apapun tahniah syikin, harapan saya semoga syikin dan nolee selepas ini akan bergandingan.. amalah lebih mantap untuk menjatuhkan kubu PKR di Lembah PAntai...
Yang dah lepas...itu lepaslah....
syikin pasti boleh menerajui Pu3 dengan baik, YB nolee saya yakin dan penuh percaya dia akan memberi sokongan dan bantuan malah lebih dari itu, dia kan pastikan bahawa syikin akan mendapat sokongan padu dari penyokong-penyokong nya...
all the best syikin..
terima kasih kerana mencalonkan sahabat kami sebagai NAib KPUM.

Syuibah said...

Kemenangan yg sangat bermakna buat kami, org2 kecil di L.P!Tahniah buat pu3 LP, the Giant killer.

Anonymous said...

Nak tanya, dia ni btanding Ketua PU3 ke Wakil Rakyat?

Anonymous said...

Nolee kalah beri laluan kepada yang baru!

Anonymous said...

Pada pendapat saya kekalahan YB Nolee kekalahan yang bermaruah.apa2pun taniah di ucapkan kepada Syikin.

pu3LP said...

salam...

tahniah untuk kak shikin.. apa-apa pun, perjuangan baru bermula. jalan tanggungjawab yang diberi dengan amanah. saya, dan ajk yang lain akan menyokong akak.

buat kak nolee, selamat berjaya untuk naib ketua pu3 m'sia. kami yakin akak mampu, cuma mungkin bukan rezeki akak di LP.

selamat berjuang..

Anonymous said...

Kepada Sikin Taniah di ucapkan....semoga dapat membuat perbaharuan di lembah pantai..

Kepada Nolee.. jagan putus asa babe,perjuangan anda masih belum selesai.mungkin pu3 lembah pantai tidak reti menghargai u..tapi kami di perinkat malaysia sentiasa menghargai apa yang telah dilakukan oleh selama ini untuk Puteri UMNO...

GO BABE,

Minah Kampar said...

GO BABE,
GO BALIK KAMPUNG YOU, BABE.
SURE MENANG.

LP gal said...

'Mungkin pu3 lembah pantai tidak reti menghargai u...'

Memang tak reti.Akak tukar lah Bahagian,ok. Kat Perak ke, Johor ke,Selangor ke...
Dah dapat pencalonan dari tempat ni pun kena bersyukur.Akak telah porak-perandakan tempat kami walaupun telah berjanji kalau benda ni berlaku,akak akan tarik diri.Ternyata akak bohong dan telah memainkan gandingan calon Naib akak.

miss myrika said...

salam...

untuk akak2 pu3 di peringkat m'sia.., bukan kami tidak menghargai kak nolee sepenuhnya, cuma bukan rezki kak nolee jer, kami juga berhak memilih pucuk pimpinan kami sendiri., berilah kami peluang menjalankan tanggungjawab & amanah yang diberi. kami pu3LP amat menyokong kak nolee untuk naib pu3 UMNO m'sia.. saya pasti kak nolee juga akan bersama-sama kami di LP untuk memprjuangkan visi dan misi pu3LP..

LP GAL.., jgn lar mcam tue, saya pon pu3lp dan mengundi., walaupun tak mengundi kak nolee bukan bermakna saya menolak beliau mentah-mentah.., insyaallah, kita perlu yakin dengan pilihan kita di bawah pimpinan kak kin, bantulah beliau untuk memperjuangkan matlamat kita bersama-sama., tak lupa sokonglah kak nolee kerana beliau juga kakak pu3lp kita.. saya yakin, insyaallah kak nolee akan berjaya untuk naib pu3 umno m'sia nanti..

majulah pu3LP untuk kebaikan bersama..

2 Kolam said...

Kami Pu3 LP menjadi team 'underdog' walaupun telah lama menjadi pengerak Pu3 di Bhg.
Mengapa kami boleh jadi team 'underdog' walaupun sudah lama menyumbangkan tenaga & asal kami dari akar umbi?Ternyata niat ikhlas,semangat kami tidak cukup untuk meyakinkan semua ahli.
Saya bayangkan,dalam 4 tahun lagi,bila ada pertukaran kepimpinan pu3 caw - kita akan menghadapi perkara yg sama mcm tahun ini.Kena yakinkan balik Pu3 Cawangan yg baru....tengoklah,KPCaw kalau silap sikit,pasti akan digantikan 4 tahun dari sekarang.Trend sudah bermula.
YB,sudahlah bersedih krn kena tumpukan perhatian kpd kempen NKPUM.Itu yg lebih penting.

Anonymous said...

Saya setuju dengan pendapat Miss Myrika,

Saya pun salah seorang perwakilan pada hari tersebut.saya adalah penyokong kuat kak ekin.tapi saya juga amat baik n menyokong sepenuhnya semangat dan sikap YB untuk terus memperjuangkan golongan wanita muda macam kita2 ni.

Kami Puteri Lembah pantai menyokong sepenuhnya YB untuk bertanding Naib Ketua Puteri UMNO Malaysia..kami akan sama2 turun padang untuk menunjukan yang kami semuanya ini sayang dan inginkan YB untuk teruskan perjuanganya..

OtAi said...

bagi aku ... pertandingan Puteri Lembah Pantai antara yang paling menarik... tak pernah aku tengok mana2 ketua puteri seperti Zalina yang sanggup tidak berkempen untuk diri sendiri (dia bertanding untuk AJK Bahagian gak) tapi concentrate untuk puteri dia. dia mendahulukan Puteri Lembah Pantai dari diri nya..

inilah contoh pemimpin yang benar2 berjuang secara telus dan kecintaannya kepada Puteri. Bagi Zalina yang penting dalam hidupnya Puteri yang diasaskannya jatuh ke tangan yang benar tidak ke tangan yang salah. Alhamdulillah ... berkat pengorbanannya dia menang AJK Bahagian tempat yang ke 9. Dalam berpolitik kita kena jujur... (ingat pesan aku)

CONGRATES NANA....

MY STANDING OVATION and bing applause to you. you have done a very good job. so long and good bye dear fren. jumpa lagi 4 tahun dalam arena yang sama. aku tak sabar nak pakai kain merah

KHAIRUL said...

zalina 2 takut die x bule control pu3 dah peh nie.pasal 2 dia kna pastikan calon dia menang.die dgn bekas naib yg buat keje.lepas 2 kepung g10 sikit punya ketat.jgn main game la.nk main selamat kunun.zalina 2 nasib baik je menang ajk bahagian.2 pun pasal dpt masuk cai Datuk Raja.klu x hancur gak dgn yg lain.lepas mesti ada impian nak jd ketua wanita lembah pantai.pasal 2 mak mertua dia x nak lepaskan jawatan lagi.kat atas sibuk sgt suh peralihan kuasa.tp diri sendiri masih tamakkan kuasa.itu la dia Datuk Sharifah Aminah mak mertua Zalina.

Joe B. said...

Saudara Khairul,
Ko tau sgt tentang Pu3 ni yer. Namer Nana masuk sekurang-kurangnyer 3 cai - ko jer tak tau.
Die nak control pu3 wat per?Baik dia pikir macamane nak control Wanita...20 tahun lagi boleh ler mimpi jadi Ketua.

miss myrika said...

salam..

abg joe.., betul..betul..betul..! hanya yang berada di LP shj tau apa yang berlaku.. yang lelain kat luar tu hanya pandai mengomen dari luar jer.. jadi saudara khairul.., 'dun judge a book by it cover' yer..

tuk kak nana., congratzz..
u did well sis..

Bugis said...

Nuar,
Ko cari publisiti rupanye kat sini.Sibokkkkk hal Puteri.Repot kat bini kau nanti...

Otai,
Releks la..mcm perang jihad pulak ker nie?

Anonymous said...

Khairul,
Awat marah sangat tue?Jom kita berduet kat Red Box yer...

Pu3 Wilayah Ori said...

Tidak boleh ada 2 calon bertanding jawatan tertinggi dari satu negeri.Tak kan KPUM & NKPUM dari Wilayah.
Salah seorang perlu undur diri.YB ada tempat di Perak,biarlah Datin Ismalina peluang untuk bertanding krn dia asal orang WP.Tetapi dari segi pencalonan,YB banyak sokongan.
Saya nampak susah YB nak dapat sokongan dari WP.Dimasa yang sama juga Datin seperti tidak berusaha turun ke Bahagian2 di WP.Entahlah?!!....
Walaubagaimanapun, kekalahan YB akan menjejaskan peluang beliau merebut jawatan NKPUM.

Singa Kecil said...

i sokong...
harap c Datin tu nk datang Lembah Pantai... errmmm lupakan la...
tak dinafikan keje c datin ni mmg bagus.. tapi.. dari segi communication..i nampak Datin ni gagal la.. asyik nenyiga je...
tapi nk wat camne kan.. dh tu cara dia...
pape hal pun bertanding la cara sihat..
turun la padang wahai calon2....