Tuesday, November 25, 2008

KETUA PUTERI LEMBAH PANTAI BARU TETAPKAN TIGA AGENDA UTAMA !

KUALA LUMPUR -- Ketua Pergerakan Puteri UMNO Lembah Pantai Nor Asyikin Jaafar yang berjaya menumbangkan orang kuat puteri UMNO Malaysia Nolee Ashilin bagi jawatan Ketua Puteri baru - baru ini menetapkan tiga agenda utama untuk memperkukuhkan Puteri Lembah Pantai iaitu agenda pilihanraya, memperkukuhkan organisasi puteri di semua peringkat serta membanteras gejala sosial.
Sila klik D I S I N I untuk berita selanjutnya.
Kemenangan Asyikin keatas Nolee yang juga merupakan seorang ADUN dikatakan telah meletupkan suasana di peringkat Puteri Nasional.Kini Nolee sedang bertungkus lumus untuk menang bagi jawatan Naib Ketua Puteri Nasional.
Apakah peluang Asyikin selepas ini di WP ?

36 comments:

Mami Jarum said...

YB masih disayangi & dihormati oleh ramai. Puteri Lembah Pantai tak pandai buat pendirian sendiri. Masih lagi mentaliti setinggan.
Apa pembaruan yang boleh dibuat oleh Syikin? Bakground dia yang tidak seberapa itu tidak akan dapat menolong Puteri di akar umbi.

Anonymous said...

Siapa tak tau - ini semua permainan Zalina,mantan KPLP!!!

Kak Ros berduri said...

Peluang Noli semakin tipis. Tanpa sokongan akar umbi, beliau akan mencari peluang di Perak semula. Bahagian tidak akan mengambil beliau kembali kerana berjalan mengikut rentak sendiri setelah dinasihati oleh kepimpinan Bahagian. Orang-orang yang membawa dia ke Lembah Pantai akhirnya sedar bahawa beliau seorang yang tamak jawatan and kini mereka kesal. Walaupun dia bagus dan dikatakan boleh buat kerja, kedatangan beliau memecah-belahkan Puteri yang dua-tiga kerat di Lembah Pantai.

Haza said...

Wat per nak sokong satu-satunya calon Naib Ketua Puteri yang tak ada jawatan punk di Puteri Bahagian. Bazir mase jer.

Anonymous said...

Laa...dah rumahtangga diorg..biarlah diorang yang tentukan sapa nak teraju Puteri Lembah Pantai tu.. yg Mami Jarum sibuk2 tu watpe? Bagi peluang kat Shikin tu sepenggal nie.. kalau dia tak perform..next term kasi tukar la.. ape ade hal?

Nie la MELAYU..KONDEM aje kejenye..
dah nama pun calun yang dipilih oleh perwakilan puteri.. pandai tak pandai pun.. biarlah diorg yang tanggung apa juga risikonya pilihan diorg nie..
UNDI tu hak diorg..

Aku pantang betol..org kata org tak pandai pilih..tak pandai buat pendirian..

Semua org ada angle of views masing2 la.. nasib je la..pilihan ko betol atau tak.. within this coming 3 years bleh nilai.. kalau takat kosi pun tak panas lagi dah jatuh hukum.. payah la..

Lu punya geng said...

alamak Haza, nama betul ko taruk...heheheh

geng ko jugak...

Sahabat-Gunung said...

Masa bertanding sudah berakhir. Nie masanya kita kembali bersatu ... Bersatu untuk mengembalikan semula kekuatan UMNO khususnya di Lembah Pantai.

Ingat, WP tak terkecuali Lembah Pantai dah jadi sarang pembangkang. Kalau kita masih sibuk dok berpuak-puak, jangan haraplah kita akan dapat rampas semula WP khususnya di Lembah Pantai.

Sekadar beri pandangan.

Anonymous said...

Bukan nak menidakan kepimpinan si Syikin ni tapi setahu saya memang betul lah..ini semua permainan zalina mantan keua puteri lembah pantai tu...si syikin tu dengar cite nak reti lansung nak berucap..berucap pun tngok skrip je..kalau cam tu saya pun boleh..dah lah skrip pun org lain yang buat..cam manalah nak pimpin puteri..aku pun tak tahu la..apa nak jadi ngan puteri lembah pantai..kalau betul lah u all tanak org luar...u all cari lah org dalam yang beribawa sikit ini main tangkap muat je...kesian sunguh aku ngan si syikin ni menjadi mangsa zalina...

Anonymous said...

Harap maklum,

Haza yg ada dlm reply blog ini bukanlah pendapat atau tulisan saya.

Hazarina Zaini
Ketua Puteri Titiwangsa

Boyot said...

Tak caya lar Zalina tu power sungguh...satu Lembah Pantai dia boley mainkan! Caya lar kalau mcm tu..
Aku suh calon Timbalan Presiden amik dia sbg agen lar!

F, Pu3 Flet 17 said...

Reti tak reti pun, suka tak suka, pandai tak pandai, kaya tak kaya pun..Kak Syikin DAH menang!!! Dia ketua kita yang sah sekrang ni.
Dan dia dah kata,kita perlukan semua orang bersatu untuk bertindak selepas ni...awak tak nak join,suka hati lar.
Sape yang jadi mangsa pulak? Dah naik jadi KETUA dah pun Kak Syikin tu...mangsa ke tu? Tu jaguh namanya.
Korang tak bagi dia peluang.Baru 2 minggu dah nak hukum orang tu tak leh buat kerja.Kita bagi dia 3 bulan-tak jalan,baru kita kutuk dia..ye?!
Kak Zalina,saya tak kenal.Cuma kagum dgn semangat dia kempenkan anak buah dia.Kalau saya bertanding tahun akan datang,saya harap saya ada orang macam dia.

Anonymous said...

Dengar cite Syikin ni tak layak jadi ketua puteri..tapi di sebabkan mainan politik zalina n mak mertuanya itu syikin yang menjadi sasaran beliau..cam mana eh syikin ni nak memimpin puteri eh kalau diri sendiri pun takde pendirian.asyik kene ikut cakap nana je..eeerrrrmmm malang sungguh puteri lembah pantai ni...ingatkan dapatlah u all buat perubahan tapi alamatnya samajelah ngan kepimpinan dulu juga...nasib baik aku tak masuk lembah pantai dulu..

Anonymous said...

oooo Syikin ni lah yang di cakap2 org..aku ada juga dengar cerita pasal syikin ni..rezeki dia lah agaknya..kerani bank je leh jadi ketua puteri....cam mana nak tolong puteri2 kat lembah pantai tu kalau diri sendidri pun tak lepas...nasib badan lah...

Anonymous said...

apa maksud ko "kerani bank je leh jadi ketua puteri....cam mana nak tolong puteri2 kat lembah pantai tu kalau diri sendidri pun tak lepas...nasib badan lah..."????

Apa ko ingat kerani takleh tolong orang ke? Kalau bisneswoman dasat2 pun, blom tau bleh tolong orang la.. lagi membesarkan empayar lagi ada laa.. kerani bank nie..kurang2nya ko tau dia makan gaji..kat bank pun dia kira duit orang je..dah tentu2 jugak dia takde agenda nak carik kontrak...

cehhh...ckp..tak tengok kalender la budak2 nie...

Anonymous said...

ok gak laa..ada gak keje yg halal. dari minah yg xde keje n mgharapkan duit dr sumber....tut..(dibela oleh adk ketua perhubungan DZ).tp masih bole dtrima oleh ahli umno pringkat trtgi pulak tuh.. jahanam bangsa kite. ish3x..

Joe B. said...

Saya menawarkan diri sbg agen kpd Kak Zalina yg cukup layak menjadi agen kpd mana2 calon KPUM atau MKT.Pasti akan menang dgn Zalina disisi!

Hjh Ramlah said...

Tak kisah sape menang asalkan bukan Norli. Sudah terserlah kepimpinan Syikin. Dia akan buktikan kpd semua.Diluar sana ramai KPBhg yg kerja biasa2 saja - kelayakan jadi KPU3....ikhlas saja.Bukan nak pilih Wakil Rakyat atau Ketua Bhg! Yg komplen tentu yg dah kalah!Busuk hati,cemburu ... Kita pun tak nak kamu!

SS said...

Satu negara pandang Lembah Pantai! Tahniah!
Salam mesra dr Kedah.

Anonymous said...

KERANI BANK LAGI AMANAH....NO POLITIK WANG MCM SORG 2, SIAP JANJI IMBUHAN....RENUNG2KAN....AKU TETAP MENYOKONG SHIKIN...

muda belia said...

tahniah buat barisan kepimpinan baru PU3LP...semua keputusan dah diketahui...terima yang telah diTAKDIRkan oleh ALLAH...

menang amanah besar...yg menang jgn buat2 lupa amanat juga harapan akar umbi yg telah beri sokongan jua...siapa pemimpin jika tiada akar umbi...jgn lupa diri hingga memakan diri kemudian hari...
muhasabah diri selalu kerana pemimpin banyak ujian dr ALLAH...

berjuang pada yang HAK...bila kepentingan diri melebih2 ingat setiap yang diatas akan turun juga...biar turun dengan penuh kenangan dan bermaruah... silap langkah mencoret keaiban jadi bualan sepjg zaman...

kalah jgn berjauhan kalu benar berjuang demi UGAMA,BANGSA dan NEGARA...kalah ada rahmatnya...
muhasabah diri buat perubahan membaiki diri menjadi yang lebih ketrampilan terpuji...

perbetul nawaitu adakah untuk UGAMA,BANGSA dan NEGARA atau utk kepentingan diri... menang kalah x byk beza kerana utk menyumbang semua terlibat samada dalam barisan kepimpinan mahupun diluar..

buat semua PU3 lupa solat, aurat juga sasiah umat islam...

p/s belambak2 menteri, MP pun xleh berucap semua pakai text ucapan pegawai khas sediakan...

PU3 Batu said...

la....Kerani bank je ke kak Sykin ni..kalau cam tu..aku pun nak jadi ketua puteri jugalah...ingatkan nak jadi ketua puteri kene yang berpendidikan sikit rupanya kalau ada spm je pun leh jadi...

BIRO PENDIDIKAN DAN TEKNOLOGI MAKLUMAT said...

Salam ...
Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Setiawangsa (pemuda118.blogspot.com) & email (pemuda118@gmail.com)

Terima Kasih

Segambut Gal said...

Batu,
Nak jadi Ketua Puteri kena MENANG je.Sengal macam kau tak payah la menawarkan diri jadi KP...dah tentu kalah.
Selidik sikit berapa ramai Wakil Rakyat & Ketua Bahagian ada ijazah?

Bahrin T, Caw. Bkt Kepayang said...

Joe B.
TK. Sila jumpa SU saya, Saudara Kamarul dari Caw.Jerai,Kedah agen kepada agen no.2 Cik Zalina.

jiran sebelah said...

pd sumer ahli2 pu3 lembah pantai...pemilihan dah dibuat, sokonglah & bantulah ketua puteri baru serta exco2 dlm rencana pergerakan pu3 yg akan dtg. rentikanlah keji umpat , rapatkan silaturahim utk kita perkukuhkan parti kesygan kita.

Anonymous said...

Peluang Asyikin kena tanya mantan KPu3 LP. Beliau bersungguh sungguh memastikan agar YB Nolee tidak mendapat tempat di peringkat Pu3 Wilayah.

Penyiaran artikel ini mungkin salah satu plan menjatuhkan kredibiliti YB Nolee yang sedang berusaha menjawat jawatan Naib KPu3 peringkat Nasional.

Heran ye, bagaimana di peringkat mesyuarat pemilihan cawangan mantan KPu3 diadakan awal 2-3hari dari jadual asal dan cukup kourum pulak.

Anonymous said...

itu lah..sebab tu lah BN kalah...cubalah kita pilih pemimpin yang berpelajaran sedikit.kalau setakat kerani bank je leh jadi pemimpin kat lembah pantai pula tu...

PP said...

Teruknya awak semua...saya simpati dgn Syikin. Kami doakan dia berjaya & Pu3 Pantai teruskan perjuangan. Salam hormat dari Pu3 Penang!

Anonymous said...

salam.. jgn risau k.syikin, kami rakan2 pu3 dr bahagian lain akan sntiasa beri kerjasama.. kukuhkn lah sayap parti yg paling bongsu ni dr retak.. tak guna yglain hanya pandai mengata.. pikir lh utk bangsa melayu itu sndiri. kita hnya tggl kuasa politik. klu kita bercerai, bumi yg kita pijak ni akhirnya akan jd milik org bukn tanah melayu dah!!!! renung2 lah...

Adik said...

Kalau nak kutuk selidik lar dulu..Syikin bukan kerani.Teruk betol team kalah ni..

Zalina said...

Saya menawarkan perkhidmatan saya kepada semua calon-calon akan bertanding.
'Pasti Menang'

Call me,anytime! 1800-821-6261




Wakakakakaka...

Segambut Princez said...

"Peluang Asyikin kena tanya mantan KPu3 LP. Beliau bersungguh sungguh memastikan agar YB Nolee tidak mendapat tempat di peringkat Pu3 Wilayah."

Nak dapat tempat apa,dik oi? Dia dah kalah Ketua Puteri Bahagian. Tak ada dah tempat untuk dia. Nak lantik sebagai SUK, mungkin boleh.

Wilayah bagi dia 2 pencalonan. Buat pasai kat Lembah Pantai pun, Zalina bagi jugak dia pencalonan. Apa lagi nak? Kalau Segambut - sori le,beb!

Anonymous said...

YB Nolee nih kacau je WP je.. elok2 kat Perak nunnn... kan da x menang.. x semua org suke pendatang...

Anonymous said...

tulah..msuk kandang lembu, mengem"booo... msuk kandang kambing mengem"beekk... jgn lah nk main msuk jer.. hehehe

Anonymous said...

heiii Fiona, ngko ingat ngko tu baguih sangat ke? setakat nak menempel je bila berkempen, cubalah pergi sorang sorang, ada berani?

siti azlina_pu3 LP said...

Syikin bukan kerani bank la...die EXECUTIVE BANK ler..hahahahah dahsyat tol org yg takleh trime kekalahan nie..kot yer pun nk kutuk org..selidik ler dulu cari info yg bernas baru org tak berani nak cantas...