Sunday, November 2, 2008

DRAMA POLITIK BATU ; PASUKANYA MENANG , ABAS SEORANG TERSUNGKUR ; 5 UNDI CUKUP BAGI YUSUF HAMID ? TITISAN AIR MATA DAN MACAM - MACAM ......

TERKINI 10HB Nov 2008 : Wilayahkini memang kecewa kerana ada segelintir pengulas dan pembaca yang mungunakan laman blog Wilayahkini untuk mengecam antara satu sama lain serta untuk fitnah individu yang tertentu. Banyak kali, kami di Wilayahkini telah memberikan amaran dan teguran.Kami juga memberikan peluang yang sama rata kepada semua pengulas untuk memberikan komen masing - masing bagi memberikan peluang untuk semua menyatakan komen mereka. Inilah dikatakan " keadilan " untuk semua , namun ada segelintir pihak yang menjadikan blog ini untuk membuat kecaman dan kritikan peribadi. Kenapa kita tidak mahu jadikan blog untuk menukar pandangan yang membina. Kami juga menyambut baik dengan tindakan yang telah diambil Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Batu terhadap komen - komen yang yang berbau fitnah dengan membuat laporan Polis. Sekiranya para pengulas komen terus bersikap begini, kami di Wilayahkini perlu mempertimbangkan semula berita - berita mengenai UMNO Batu selepas ini.Namun, setelah melihat keadaan semasa dan nasihat tidak diendahkan ,kami telah memutuskan MULAI HARI INI, semua komen - komen yang dihantar AKAN DI TAPIS sebelum dipaparkan kerana kebebasan dan keadilan yang diberikan disalah gunakan oleh pihak- pihak tertentu.
______________________________________________________________
KUALA LUMPUR -- Dewan PWTC Kuala Lumpur petang semalam menyaksikan drama politik UMNO Batu yang boleh disifatkan paling mencemaskan, mendebarkan dan menyedihkan. Ada yang sampai menitiskan air mata kerana calon pilihan mereka kalah.

Sepertimana yang dilaporkan Wilayahkini sebelum ini, persaingan antara penyandang Ketua UMNO Batu , Datuk Yusuff Hamid dan Yahya Mat Ghani ( Abas ) berlangsung dalam satu suasana yang begitu sengit dan mendebarkan. Apabila berita mengenai beberapa calon - calon utama daripada pasukan Abas menang untuk jawatan tertinggi bahagian termasuk Timbalan Ketua Bahagian serta semua jawatan - jawatan lain - tersebar melalui sms, ramai sudah menjangka kemenangan Abas sudah hampir pasti.Namun, ramalan sms tidak berpihak kepada Abas apabila keputusan rasmi diumumkan.Ianya bagaikan satu kejutan.Ada yang tidak dapat menahan perasaan sehingga menitiskan air mata.Sebelum mesyuarat ditangguhkan , ramai pula yang kelihatan sudah meninggalkan dewan persidangan. Tiba - tiba dewan persidangan pula kelihatan sunyi.
ABAS TENANG
Abas pula kelihatan tenang dan menerima keputusan pemilihan walaupun tewas hanya dengan 5 undi. Apabila penyokong - penyokong bagaikan tidak percaya dengan kekalahan Abas kerana semua calon - calon lain di kemnya telah menang , Abas dipetik berkata " Kita selalu mimpikan yang indah, tapi kalau ini kenyataanya, kita nak buat macam mana ? " Abas juga kelihatan menenangkan beberapa penyokongya yang kelihatan tidak dapat perasaan masing - masing.Inilah politik Batu.Semua ada !
KISAH PELIK TAPI BENAR , sila klik DISINI
Yusuf Hamid mempunyai tanggungjawab yang besar untuk memperbetulkan dan juga memperkasakan kembali UMNO Batu selepas ini. Yusuff juga harus menerima realiti yang sebenar, bahawa hanya Abas seorang sahaja yang tewas tetapi pasukanya tetap menang untuk jawatan - jawatan utama yang lain di bahagian.Ini juga boleh disifatkan - kemenangan untuk Abas juga.
KEPUTUSAN PENUH :
Datuk Yusuff Hamid - 128 undi
Yahya Mat Ghani ( Abas ) - 123 undi
TIMBALAN KETUA BAHAGIAN
Ramlan Salleh - 157 undi
Johari Md Isa - 94 undi
UMNO Batu juga turut mencalonkan Datuk Seri Ali Rustam bagi jawatan Timbalan Presiden. Diharapkan dengan selesainya pemilihan UMNO Batu, ahli - ahli UMNO di Batu akan berkerja sebagai satu pasukan dan memperkukuhkan semula UMNO Batu dan menjadikan UMNO Batu sebagai sebuah bahagian yang terbilang di Wilayah Persekutuan seperti masa dulu.

82 comments:

Anonymous said...

Tahnniah kepada Datuk Yusuf Hamid tapi kemenangan 5 undi bukanya besar.Lepas ni dia kena belajar dari kesilapan.

Anonymous said...

Pentadbiran UMNO Bahagian mengamalkan politik kotor dengan penipuan dan konpirasi, mungkin ada unsur penipuan & "black magic" di lakukan oleh Badan Perhubungan UMNO Wilayah yg diketuai oleh Ketua UMNO Bahagian Kepong , Senator Ridzuan Hamid. Hanya Allah yg maha mengetahui.

ali rustam ahmad said...

salam perkenalan

Yusof Hamid berani main kotor bagi mengekalkan jawatannya.

Yusof Hamid sanggup berkorban apa saja demi dewannya.

Yusof Hamid sanggup berkawan dengan along,keling untuk menang.

Anonymous said...

Kebodohan team abas makin terserlah dgn semua tohmahan yg dilemparkan kpd wakil perhubungan wilayah. kenapa beliau harus dipersalahkan? Bknkah masing-masing mempunyai wakil calon? Bagaimana blh terjadinya unsur-unsur penipuan?

P/s: Terimalah seadanya. Rezeki itu tuhan yg tentukan.

Anonymous said...

Kini terbukti kepandaian Ramlan Salleh menggunakan kepandaiannya seperti tahun 2004 dimana beliau mempergunakan hasil kewangan abas bagi memastikan kemenangan nya.
(Sama tak bagaimana Hj Ghafar kena?)

P/s: Entah- entah different 5 undi ni dia punya kerja

pemerhati PWTC said...

Tahniah yusof hamid menang,tahniah jugak buat Abas dan barisannya.

Harapan saya semoga umno bahagian batu akan lebih terserlah dengan adanya barisan yang baru dilantik.

Semoga Umno bahagian batu akan dapat menyatupadukan keseluruhan ahli-ahli umnonya yang dahulunya sunyisepi.Jangan gaduh-gaduh.
Tahniah juga buat Hj Saari,org kuat yusof hamid. tanpa dia siapalah yusof hamid.huahuahua..

Semoga politik wang tidak lagi berkuasa nanti, nampaknya wang penentu segala,tanpa wang mesti Abas menang kot.tanpa wang sapa nak undi Abas.

Jadi dengan politik wanglah kekadang seseorang tu boleh menang seperti mana yusof boleh menang.huahuahua
Semoga perjuanganmu semua menjanjikan kebahgian buat ahli umno bahagian batu.

Ramlan Hamid bukan salleh said...

Salam

Kini terbukti betapa melayu sudah lupa dengan perjuangan sebenar UMNO.

Dulu UMNO kalau nak menang,mesti menggunakan wang,
Sekarang UMNO pun sama je macam dulu,mesti menggunakan wang untuk menang.
Kesimpulannya Yusof Hamid pun menggunakan wang untuk menang.

Dan saya sendiri menngunakan wang bagi menjelaskan caj yang dikenakan untuk melayari internet di siber cafe ini.

Pemuda said...

Salam sejahtera

Saya perhatikan senario politik di bahagian batu agak menghiburkan hati saya.
Ini disebabkan yusuf hamid menang dengan kelebihan 5 undi sahaja.
Ini menimbulkan betapa kelirunya perwakilan ketika itu bagi menentukan siapa ketua yang dapat menjamin halatuju dan perjuangan UMNO batu.
Tahniah buat yusof hamid dan tahniah juga buat saudara abas yang cuba berusaha untuk menyedarkan ahli-ahli umno batu yang sebenarnya memang ada masalah yang timbul dibahagian batu sehingga yusuf hamid mendapat undi yang cukup makan bagi melayakan beliau menjadi ketua bahagian batu.
Saya amat kagum dengan semangat dan kesungguhan abas bagi merampas kerusi yusuf hamid.
Hanya abas sahaja yang berani menyahut cabaran itu.
Walaupun abas kalah tetapi kekalahan itu akan tetap menjadi kemenangan bagi saya.

Dan saya amat mengagumi abas kerana berani mencuba nasib.
Dilain tahun jika ada peluang,bertandinglah lagi.

"Pemuda Berani"

Pemuda IKS said...

Salam Perjuangan,

Sejuta ucapan tahniah kepada penyandang Ketua UMNO Cawangan Taman IKS, Kekanda Ramlan Salleh kerana berjaya menjadi Timbalan Ketua UMNO Bahagian Batu. Berharap dengan pencapaian ini dapat membawa Pemuda IKS selangkah kehadapan dari kedudukan sekarang. Pemuda IKS mendoakan kesejahteraan Kekanda dalam perjuangan ini. Alhamdulillah.

Tahniah diucapkan kepada Datuk Yusuf Hamid kerana berjaya mempertahankan jawatan selaku Ketua UMNO Bahagian Batu dengan apa jua "cara" sekali pun. Berharap beliau dapat menjalankan tugas dengan cemerlang walaupun barisan kepimpinan dipenuhi oleh orang-orang Abas. Tahan-lah!

"Memperkasa Generasi Baru"

Pergerakan Pemuda
UMNO Cawangan Taman IKS
Bahagian Batu WP

http://pemudaiks.blogspot.com

Kepada para pengulas Wilayahkini sekelian, sila letakkan identiti sebenar anda jika anda benar-benar tulus dan ikhlas dalam memperjuangkan UMNO Bahagian Batu. Jangan jadi pengecut!

cUCU YUSUF HAMID said...

hIDUP aBAS,TAHNIAH DIATAS KEJAYAAN

Anonymous said...

Alhamdulillah, semuanya telah selesai.. Namun x masuk dek akal, dari barisan Pengerusi Tetap sehingga ke Pemeriksa Kira-kira, semuanya MENANG dan semuanya dari barisan yang diketengahkan oleh Abas.. Tapi kepalanya kalah.. 4 orang dari 'Kem Datuk' menang pun sebab sifat 'belas kasihan' team Abas yang masukkan mereka di dalam 'chai'.. Nampak sangat macam ada yg tak kena..
Tak pernah dalam sejarah bhgn batu, perwakilan keluar dewan sebelum mesyuarat ditangguhkan.. Yang tinggal dlm dewan tu ajerlah sebenarnya penyokong YH (aku dah meluat nak panggil dia Datuk coz sebanarnya dia x layak pun nak diberi gelaran apa2).. Yg lainnya walaupun abas kalah, masih tetap bersatu dan bersama-sama beliau.. Ishkk.. Sapa yg kuat sekarang ni? Tapi YH tetap handal.. Melobi hanya untuk diri sendiri.. Ayatnya bagus didengar.. "saya merayu Tuan/Puan mengundi saya.. cukuplah untuk saya seorang.. yang lain tu nak undi sapa pun x apa.. saya cuma nak 1 term jer lagi.. term depan saya serahkan kepada Ramlan.. kalau Ramlan bagi pada Abas, bila pulak dia nak naik? x akan Ramlan nak melawan Abas pulak?".. Wah.. Perwakilan mungkin termakan gak lah ngan rayuan dan godaan YH tu.. yerlah.. Ramai yang sayangkan Ramlan lebih kalau nak dibandingkan dengan YH sendiri..
Tahniah kepada pompuan sorang ni.. Ulang alik gi toilet coz nak 'hulllll' pada perwakilan wanita.. patutlah kau tak menang Ketua Puteri Bahagian hari tu.. Kalau x, malanglah puteri batu ni.. dahlah malang dapat ketua bahagian yang hampeeehh.. Tahniah gak pada chombie ni.. berjaya menggunakan samseng2 pekida yang dibawa oleh bapak dia, ketua samseng kat bandar baru sentul tu.. Yang peliknyer budak2 yang dibawa tu memang budak2 haprak yang ada kat bandar baru tu.. Pergh.. itulah calon ketua pu3 bahagian yang KALAH.. X abis2 buat perangai.. Menangis konon bila YH menang.. Yerlah, ko kan buah hati pengarang jantung YH.. apo yang ko dah buek ngan YH pun den x tau.. patutlah sampai skrg Tuhan x bagi rezeki zuriat pada ko.. hati bucuk..
YH.. Jangan ko nak bergelak mahupun tersenyum.. Ko belum tentu kekal kat situ.. Penipuan ko dah cukup terserlah.. Cukup2lah.. Dah lah ko ajar pu3 ko main kotor.. Menipu.. Rupa2nya ko memang terror ngan keje2 jahat macam ni..
Hj Shaari (layak ke panggil haji?).. Bayar nazar ke botak kan kepala tu? Abas kalah, ko botakkan kepala, kalau lepas ni abas menang, jangan lupa potong kepala tu pulak..
Oii Rohizam.. Ko hanya layak dapat 17 undi jer ker? Sugar husband ko si Hj Shaari pun x boleh tlh ko ker? Dahlah buat taik ngan pu3, ada hati pulak ko nak minta undi dr diorang.. Tgk balik diri tu.. Layak ke x layak ko jadik AJK bhgn? Ko x sama macam shekin.. Shekin ngan ko macam langit ngan bumi.. Kuang3x..
Abas.. Walau apa pun yg terjadi, kita kena teruskan perjuangan kerana perjuangan kita belum selesai.. Kami akan tetap bersama.. Inilah keikhlasan dan keutuhan persahabatan kita.. Selamat Maju Jaya!

-Anak Didik Abas-

Anonymous said...

salam,
Sedikit teguran kepada 'anak didik abas'.
saya ingin menasihatkan supaya jika ingin mengata orang atau nak mengutuk orang jangan main kutuk tanpa usul periksa. saya cuma ingin memperbetulkan kenyataan yang ditulis " Tahniah gak pada chombie ni.. berjaya menggunakan samseng2 pekida yang dibawa oleh bapak dia, ketua samseng kat bandar baru sentul tu.. Yang peliknyer budak2 yang dibawa tu memang budak2 haprak yang ada kat bandar baru tu.. ".
Tuduhan yang dilemparkan pada Ayah Mail tu salah,setahu aku dia bukan lah ketua samseng di bandar baru sentul tu, malah dia yang menjadi role model pada anak2muda di flat sri perak tu. pemuda2 disitu kebanyakannya mendengar katanya. kalau nak diharapkan ketua pemuda cawangan yang dilantik!! hampehhh, (muncul pada dekat nak pemilihan shj, lepas tu hilang)
untuk makluman 'anak didik abas', sebelum kau nak mengata dia kau selidik dulu pada sapa yang didik kau tu (Sdr Abas @ kekanda ramlan), tanya dia sapa ayah mail ni ....

Budak2 yang ada di PWTC tempohari pun bukanlah bukanlah budak2 samseng, mereka datang nak membantu bukannya nak cari pasal, tapi kau yang salah tafsir. apa yang aku dapat info pihak lain yang datang nak buat kecoh tapi atas nasihat ayah mail pada abas dan ramlan maka perkara tsb dibatalkan.
Selidik dulu sebelum membuat tuduhan..///

saiful

Anonymous said...

SALAM...
bILA KITE NK KAPAN KAN ABAS.???
BUKAN KE ITU KATA² RAMLAN??
JGN LUPA BELI KAIN KAPA PANJANG SKIT..XTAKUT XMUAT LAK ..KAKI ABAS KAN PANJANG..huhuhu...
TIMBALAN KETUA BAHAGIAN
Ramlan Salleh - 157 undi
(OPIS BOY DEKAT DBKL BOLEH MENANG?TAHNIAH²)

Anonymous said...

SALAM...
bILA KITE NK KAPAN KAN ABAS.???
BUKAN KE ITU KATA² RAMLAN??
JGN LUPA BELI KAIN KAPA PANJANG SKIT..XTAKUT XMUAT LAK ..KAKI ABAS KAN PANJANG..huhuhu...
TIMBALAN KETUA BAHAGIAN
Ramlan Salleh - 157 undi
(OPIS BOY DEKAT DBKL BOLEH MENANG?TAHNIAH²)

Anonymous said...

alahai... bawak bersabar semua tarikh edah selama tujuh hari masih belom selesai.mungkin banyak protes yang akan berlaku.

Chopper said...

hehehe kelakar plak bile tgk komen2 korg ni...
hehehe
cucu yusuf hamid pown ada????
gaggaga
adoiyai korg ni x abis2 nak tuduh org wat mcm 2...
DYH byk dah bantu penduduk kat kawasan batu tuh... ramai pown yg tau..
cuma org yg hati dia dengki,busuk hati jer yg buat mcm tuh..
ramai yg x puas hati dgn DYH...
TAPI KENAPA???
pernah ke beliau buat jahat kat org lain????
bile baca tentang komen
-Anak Didik Abas-
tergelak saya di buat nye... hahahha
x tau la sama ada dia ni x reti berfikir atau menang x tau mcm ne nak berfikir..
saya nak tau wahai (anak didik abas)penah x anda mengikut DYH??
x penah kan??
sbb awk tuh anak didik abas...
tuh la ajak nye pemikiran anda itu cetek bak air yg keroh...
lastly...
saya dpt rase kan yg DYH x bermain dgn rasuah..atau pown memberi suap kepada org lain...
saya percaya tuh...
saya mintak maaf kepada semua yg terasa hati dgn komen saya..
ingat sebelum berkata2..
sekolah ada ajar kerana mulut badan binasa...
byk2 la bersembahyg biar ALLAH terang kan hati tuh...
tahniah kepada DATUK YUSUF HAMID kerana berjaya mempertahan kan kerusinye...
dan tahniah kepada barisan EN.ABAS...

Anonymous said...

kpd "Anak didik abas",

Ko ni mmg klakar...btol kata2 chopper...kita sokong!!
ni ha lagi satu..dia kata..

" Pergh.. itulah calon ketua pu3 bahagian yang KALAH.. X abis2 buat perangai.. Menangis konon bila YH menang.. Yerlah, ko kan buah hati pengarang jantung YH.. apo yang ko dah buek ngan YH pun den x tau.. patutlah sampai skrg Tuhan x bagi rezeki zuriat pada ko.. hati bucuk.."

Amboi...sedapnya ngata...ko tu lagi busuk hati smpi zuriat pun ko nak kaitkan dengan politik...eeeii...busuk btol!!
Ko kata chombi nangis sbb ntah wat ape ngan datuk YH kan..? Abis pompuan-pompuan kem abas nangis hari tu apa plak...?? Diorg pun ada 'affair' ngan abas & ramlan jgk ker??? podahhh..... lain kali nak tulis pikir pjg2 dulu...

"Mmg ko anak didik abas...tahniah!!"

Ulangan dari kata2 chopper
"byk2 la bersembahyg biar ALLAH terang kan hati tuh..."

Anonymous said...

Cerita pasi Bhg Batu ni asyik berkisar pada Ketua dan Timbalan aje. Naib Ketua Bhg siapa menang siapa kalah. Undi berapa?

Anonymous said...

aku dapat tau dari bebudak yg jaga undi aritu...... chalon timbalan ketua bhgn RAMLAN BIN SALLEH...... kompem 1000% corner baring bukan stakat cecah telinga....
cecah idung la bro....
mmbr tulis 01 (DIULANGI KOSONG SATU) untuk kertas undi KETUA UMNO BAHAGIAN laaaa.....
ternyata sdra RAMLAN BIN SALLEH memang mempunyai hati yang paling mulia.....
bertanding jawatan dgn mengambil kesempatan atas tamak haloba orang lain.....
RAMLAN SALLEH..... Bro memang ADA KELAS & STAIL-LO tersendiri.....
Kesian abas & bebudak pemuda IKS yg tlh ditipu idup2 oleh RAMLAN BIN SALLEH....

~PEWARIS UMNO BATU~

HAnDynasty said...

Salam...
Tahniah kepada semua yang berjaya.Tapi dgn membaca komen2 daripada bloggers dalam blog ni sudah cukup menggambarkan betapa naif dan sempit daya pemikiran orang Melayu kita. Caci mencaci, menuduh tanpa bukti, menyalahkan orang lain saya rasa memang inilah fitrah Melayu. Sedih..Dengan apa yang kita sedang lalui pada masa ini,semangat untuk membina dan membentuk masa depan Islam dan Melayu bagi saya hampir hilang.Tahniah kepada yang berjaya dalam pemilihan dan sekalung tahniah pada 'mereka - mereka' yang menjadi penyakit dalam UMNO.

'Memperkasa Generasi Baru'
Pergerakan Pemuda Taman IKS

Anonymous said...

Insyaallah, masa akan menentukan segalanya.. Tuhan kan Maha Adil.. Hanya Allah swt sahaja yang tahu apa yg telah dan akan berlaku selepas ni.. Team Abas @ Team Yusof Hamid, BERSIAP SEDIA..

P/S: Dengar citer, pasal kalah 2 undi, Chombie x puas hati gak.. Emm.. Macam2 kalau masing2 masuk politik untuk kepentingan peribadi..

Anonymous said...

Salam…..Sdr2 UMNO bhg batu.
Apakah ini namanya perjuangan yang dibawa oleh jenarasi kini terhadap perjuangan yang diagongkan orang2 melayu.DULU KINI DAN SELAMANYA.Jangan kita asyik menyalahkan takdir,kita harus banyakan lagi usha sebenarnya.Disini saya mengambil kesempatan mengucapkan tahniah kepada Datuk Yusuf Hamid diatas kejayaan mengekalkan jawatan.Kepada Abg Johari (JO) Mungkin kali ini sudah tersurat bukan lagi rezeki Abg Jo,Insyaalah mungkin dalam bentuk lain pula yang menyusul.Buat Abg Rahim,sifat Ketabahan harus dikentalkan.Jangan putus Semangat ingin menabur Bakti terhadap perjuangan.Buat Abg Abbas terimalah dengan penuh kemanisan walaupun pahit untuk ditelan,inilah kenyataan.Kadang2 kita rasa kita dah berusha habis2an,terbaik apa saja yang kita rasa menyeronokan dan akhirnya tampa izin yang dari maha Esa, kegagalan juga terpancul.Dan semestinya kita harus mensyukuri keputusan tersebut.
Untuk pengetahuan semua sememangnya saya mensyukuri keputusan pemilihan Pemuda 2 minggu lepas.Jikalau saya berjaya mungkin saya menjadi takbur,lupa semangat perjuangan asal atau mungkin belum masa saya bersama teman2 untuk menghulurkan Semangat perjungan.Ayuhlah kita bersatu semula seperti apa yng kita janjikan sebelum ini.Jangan kita jadikan Pemilihan ini satu kemusnahan agenda melayu.Saya percaya Sdr Abbas lebih matang didalam agenda perjuangan melayu.
Buat semua perwakilan Tahniah kerana kita telah berjaya menunaikan tanggungjawab kita terhadap Parti Perjuangan Melayu.
Wasalam…….


MANTAN BBS1A>
CHE LONG BIN MANSUR,
BERSATU KITA BERSATU.

P/S;KADANG2 KITA LUPA UNTUK BERSYUKUR,YANG HARI INI KITA MASEH LAGI BERNYAWA.

Anonymous said...

dahsyat jugak cite BATU ni ek... ingat kan Bahagian aku yang teruk, rupa nyer ada lagi yang terukk

wassalam

Anonymous said...

SALAM,
APA YG GROUP ABAS HEBOOH KATA TAK MASUK AKAL TNTG KEKALAHANNYA TU!!!!!
INILAH YG DIKATAKAN POLITIK.
KLU NK DIKIRA, TAK SEMUA TEAM ABAS.
KENA INGAT YG MAIN DUA KOLAM NI....
LAIN PULAK CERITA DGN POMPUAN TONGGEK(KALAH PONGGONG KUDA SIUT) YG MENANG KETUA PUTERI TU...
LAGI LAWAK....
LANGSUNG TAK BOLEH DPT SUARA MAJORITI BILA BENTUK KABINET.

Anonymous said...

Salam....
Aku kesian dengan Hj Mail & Sdr Badar kena main dengan Wakil G10,aku rasa lagi 1 orang benci dengan adik dia si Napi serta Ketua pemuda dia.Aku rasa Pemuda Amir pun tak bantu dia juga.Lagi pun main 2 kolam mana boleh tak menang,tapi nasiblah kan kena kencing....kuangkuangkuangxxxxx.
Saya nak bagi nasihat cikitlah kat Hj Mail Ketua Pemuda sendiri pun bukan beleh percaya sangat,terutama kalau bukan keturunan melayu sejati.
Lain kali Kawal ler pemuda tu cikit,itu yang buat orang tambah benci.......Tapi takpe lain kali sudah boleh pandai ini pun satu ilmu juga,tapi mahal kena bayar. Sepatutnya Hj menang tp rata2 orang arah nak buat camner.......cubalah lg.

Anonymous said...

Kepada semua warga batu,

Sudah-sudah lah tu....
terimalah keputusan dgn hati terbuka.
you'all patut kena reform barisan bg memastikan kemenangan BN pada PRU13 nnt.
Aku hairan la dgn korang ni semua.
Tak malu ke dgn bhgn-bhgn lain?
Dah la tu, semua berkempen mcm apa je!!! Cubalah matang skt. Klu tak malu pd bhgn-bhgn lain pun takpe, tapi malu lah skt andai kata org parti lain baca!!! Semua org kata nk perbetulkan peringkat akar umbi,tapi klu mcm ni lah gayanya...
Fikir-fikirkanlah..

hang jebat said...

Salam
Org yang main 2 kolam ini sebenarnya diaorg nak ramai kawan.Kolam kt BATU ini pun ada 2 je.
itu je.x elok x kawan.satupadukan sesama melayu beragama islam.
Ibarat main bola,ada kalah ada menang.Kejar satu bola,pemain semua ada agenda.masukan bola ke jaring gol.X gol,mulalah kecewa marah.mulalah sepak kawan sebelah sana,dapat kad merah.
Lgpun tujuan utama UMNO ini ditubuhkan pun untuk menyatupadukan semua orang.Dan Umno telah berjaya menyatupadukan org melayu.
Sanggup tido lewat malam kerana berkempen dan yang dtg pun bolehlah berkenalan sesama umat.Maklumlah x kenal maka x cinta.Bila dah kenal,bolehlah tukar-tukar idea..
Ianya menggalakan yang bertanding kenal dgn semua orang di cawangan lain.Jgn asyik duduk je kt kedai kopi kampung sendiri je lepas 2 jadilah jaguh kampung je.Kan lagi elok pikirkan cara-cara@idea untuk bagaimana nak realisasikan penyatuan melayu.
Memanglah bersatu,tapi sebenarnya saya hairan kenapa ahli-ahli di dalam UMNO yang kategori atasan mesti mengamalkan politik melibatkan wang.Perlu kah itu semua?
Rasanya PERLU,memandangkan kos minyak,rokok,penat lelah sekang mata,rayu undi,So wanglah sebenarnya yang menjadi penghibur,madu,dan masalah @ punca ahli UMNO sanggup luangkan masa berjumpa.Kiranya dah satu padulah tu.Dulupun dah UMNO ini dah memang diajar mengamalkan politik wang.
Tanpa wang,,sendiri pikirlah hidup tanpanya.

Walaubagaimanapun,
TAKAN MELAYU HILANG DI DUNIA
HIDUP MELAYU

Anonymous said...

KEPADA KEKANDA AZNIEE,
Harap you tidak terlibat dlm apa jua spekulasi diatas.Sudah tiba masanya u duduk berbincang dan bekerjasama dgn ketua bhgn bagi memastikan kekuatan Umno Batu. U kena buktikan yang u tidak sama dgn mantan u. Kalau u gagal, maknanya mission u sebagai KP yg baru akan gagal. Kekuatan sebenar ialah apabila u bergerak seiring dgn ketua bhgn. Apa yg benar, tetap benar.Ingat bro Azniee.....
Tugas u sebagai seorang ketua pemuda ialah menambat kembali undi org-org muda di batu ni.

P/S: Moga u tidak menidakkan untuk bekerjasama dgn DYH walaupun berada di team yg lain(pada mulanya) demi "perpaduan" org melayu.

Anonymous said...

Salam,

Kekanda Azniee,sesungguhnya saya takut Datuk Yusuf Hamid yang tidak mahu berkerjasama.

Demi perpaduan, demi memastikan kekuatan UMNO BATU, DYH harus berkerjasama terlebih dahulu dengan barisan AJK bahagian yang baru dipilih.

Dan bagi menambat kembali undi org-org muda di batu ini,saya cadangkan DYH yang patut pikirkan kenapa??

Dan saya yakin kekanda AZNIEE tahu apa yang dibuat dibantu oleh ajk pemudanya yang baru bagi mengembalikan kepercayaan pemuda terhadap UMNO.

Anonymous said...

kepada anak didik abas...saya rasa awak tak payah le nk salahkan sesiapa...klu abas kalah...awak ingat hazreena tu baik sangat ke....org yg sokong hazreena tu semua dh termakan dengan pujukan dia....dahlah tak bekerja...mana dapat duit nk bayar kereta...abas sponsor ke....ala stakat hazreena ni semua citer dia dalam poket saya...ni dia nk kawin...lagi le...tengah pk le tu mana nak dapatkan duit...abas kan dh kalah...tu yg hari tu nangis bukan main....bak kata sorang budak ni...haz ni kalu terbalik macam mana pn tak tau mana satu p******** mana satu *****...sama je...

Anonymous said...

Salam Perjuangan,

kenapa kita masih bergaduh sedangkan pebangkang tengah buat kekuatanya untuk kalahkan kan kita.bangkit lah ahli ku..yang menang buatlah keje.yang kalah terima lah hakikat..tolong lah jangan lah buang masa lakukan kerja....


:'(

Anonymous said...

tahniah lah team yang buat hj mail dan bada kalah dalam G7..tahniah lah anuar seh dan geng-geng..tak padan dengan pendek tapi hati busuk.hati cekam.hati lintah...kau tu ingat sikit menang pun satu undi pendek!!!!


jangan bermain dengan api pendek!!!

Anonymous said...

Salam,///

Saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan ribuan terima kasih kepada para perwakilan PEMUDA UMNO BAHAGIAN BATU kerana memberi kepercayaan kepada saya diserap masuk kedalam AJK Bahagian yang baru.

Untuk membalas jasa-jasamu para sahabatku yang di kasihi,
InsyaAllah saya akan mencuba melakukan yang terbaik demi mengecapi perpaduan,keutuhan dan kekuatan UMNO Batu dan akan mengembalikan kepercayaan dan menceriakan
PEMUDA UMNO Bahagian Batu.

InsyaAllah

Ketua Pemuda UMNO Cawangan Taman Koperasi Polis Fasa (2)
Mohd Kyairi b.Mohd Ghani.

kembar KBC said...

slm sy nk ucapkan tahniah pd datuk yusuf hamid yg menang pd mesyuarat umno bhg bt lepas.harap2 ada perubahan pd kepimpinan beliau yg akan dtg.amin

tulang berapi said...

kpd ketua pemuda iks tahniah sbb jd ajk pemuda bhg.harap pasni x poyo2 sgt

urat dawai tulang besi said...

mane p ketua caw kbc ni?jg ler pemuda2 kbc yg terbiar seperti kembar tu.cian kt depa tu.depa tu dahaga ksh syg dr ketua caw.ni lg satu?ketua pemuda kbc pun senyap je?dh xnk campur masyarakat ke.kalau duk luar kawasan tkr la cawangan.duk sibuk ape lg kt kbc ni.

Anonymous said...

bila dah pegang jawatan tunaikan tanggungjawab. ni ketua pemuda iks (G10) tidur lebih kurang 30 minit semasa mesyuarat perwakilan bhg tempoh hari. dia ingat dtg untuk mengundi aje ke. sayang sekali sia2 aje dpt G10. Kesian pemuda2 yg berkaliber diluar sana. yg malu sekali duduk depan sekali depan2 mata Ketua Pemuda Bahagian dan kekanda ramlan yg disanjunginya. kesian mereka ..... anak buah memalukan dan xhormat mereka.

PENYOKONG AZNIEE, RAMLAN & DATUK YUSOFF

P/S: saya adalah salah satu perwakilan yg "swing" . Bagi undi kepada DYH.

Pemuda IKS said...

Salam Perjuangan,

Tolong hentikan segala persengketaan. Lebih baik kita bermuafakat. Jangan dek kerana pangkat, kita lupa dasar perjuangan kita. Misi kita penggal ini adalah untuk merampas kembali kerusi Parlimen Batu dari pihak pembangkang.

Jadikan blog Wilayahkini dan Pemuda IKS sebagai saluran komunikasi dan informasi antara kita di Bahagian Batu untuk berkongsi pendapat, bertukar-tukar pandangan serta sebagai forum untuk membincangkan sesebuah isu. Jangan cemari imej UMNO dan kerajaan Barisan Nasional dengan mempamerkan sikap kita yang tidak matang dan profesional.

Kepada mereka yang mengutuk Ketua Pemuda IKS, Kekanda Ramlan Salleh, Kekanda Abu Bakar Ithnin dan ahli-ahli Pemuda IKS, Pemuda IKS memaafkan anda semua. Sesungguhnya kita semua adalah makhluk Allah yang tidak lari dari kesilapan.

Kepada para pengulas Wilayahkini sekelian, sila letakkan identiti sebenar anda jika anda benar-benar tulus dan ikhlas dalam memperjuangkan UMNO Bahagian Batu. Jangan jadi pengecut, penakut mahupun bachol!

"Memperkasa Generasi Baru"

Pergerakan Pemuda
UMNO Cawangan Taman IKS
Bahagian Batu WP

http://pemudaiks.blogspot.com

zam zam alakazam!!!ikhlas dari akak said...

Tahniah kepada barisan abas dan ramlan.

berani kerana benar.

lawan kerana umno inginkan perubahan dalam kepimpinanan generasi muda.

insyallah kami doakan.

lepas nie satukan kembali barisan umno di batu.

datuk yusof jangan tidur lena

tanggungjawab masih jauh didepan

sudahlah jangan cocok pemuda yg dah kalah tu.

sudahlah jangan cocok puteri yg dah kalah tu.

takde makna dah!!!!!!

buat orang marah je pada datuk yusof

amir dan chombi tu cuma perosak bangsa je....

ramai dalam batu tahu amir dan chombi tu siapa sebenarnya..

mangsa2 kambing hitam betul amir dan chombi

cuma nasihat akak taubatlah chombi

jagalah suami yang sah tu dari buat keje yang terkutuk disisi agama islam..

berjuang demi bangsa dan agama..


zam...zam....alakazam

ZAM ZAM ALAKAZAM KECEWA DENGAN CHOMBI YANG GILAKAN KUASA said...

AKAK TERLUPA WALAUPUN SELAMA INI AKAK INGAT IKHLAS TOLONG KAU CHOMBI.AKAK SIMPAN RAHSIA JAHAT KAU TU BAIK-BAIK.

TAK SANGKA PULAK AKAK RUPA-RUPANYA KAU NIE CAKAP BELAKANG PASAL AKAK PULAK..

PENAT JE AKAK TOLONG KAU CHOMBI..

PATUTLAH ALLAH BAGI KEKALAHAN PADA KAU SEBAB RUPA-RUPANYA KAU NIE ADA NIAT JAHAT UNTUK JADIKAN PUTERI-PUTERI BATU MANGSA KEADAAN...

PESANAN AKAK TAUBATLAH CHOMBI....

PAKAILAH TUDUNG INGAT ALLAH

PENAT SUAMI KAU NAK TANGGUNG DOSA KAU...

HAZREENA AKAK MINTA MAAF PADA KAU SELAMA INI AKAK SANGKA KAU JAHAT MACAM CHOMBI DAN ORANG2 DIA JAJA NAMA KAU.MAAF KAN AKAK..

AKAK DENGAN RENDAH HATI MOHON MAAF BANYAK2 PADA BARISAN HAZREENA..

SATUKAN PUTERI KEMBALI

BUAT KEJE BAIK2 DIK

INSYALLAH ALLAH BERSAMA ADIK DAN BARISAN ADIK...

MAAFKAN AKAK...



ZAM....ZAM.....ALAKAZAM...KECEWA DENGAN PERANGAI CHOMBI YANG BUSUK HATI.....

Anonymous said...

zam...zam...alakazam....

tak baik kita fitnah org...umpama kita makan daging saudara kita sendiri....insaflah....tak semua yang pakai tudung tu baik...yg tak pakai tudung tu tak baik....yang menilaii hanya Allah swt....klu nak menegur pn bukan cara begini....silap haribulan kita yang dosa balik...

Anonymous said...

apa lah akak ni..kaki cekam hati lintahbusuk hati.nak nasihat tapi dia yang teruk.malunya mengaku diri akak..eeeiiii.kau kalau tak kenal orang jangan main cakap jer oii..jaga mulut...lidah bercabag,hati kambing,buntut tapir,ekor biawak...sedar la beb.

Anonymous said...

alhamdulillah kak...

perkara yg baik kt amik jadi kan amalan hidup kt... yg buruk kt buangkan....

biarlah ape orng nk kata, ape yg penting skrng akak tahu ape yg ada dlm diri akak n ape yg akak nk dlm politik ini....

kt akan saling mmbantu, akak ikut jln yg akak rase boleh membawa kebaikkan dlm diri, keluarga, agama n negara.....

kami dlm barisan ini mengalukan kehadiran akak utk kt sama2 bersatu utk berkhidmat dlm pu3 umno batu....

bersatu teguh bercerai roboh!!
stay focus...

sayangi pu2 batu...

tukang gantung bendera said...

Selamat

SAYA BARU DAPAT TAHU YUSUF HAMID MENANG DENGAN KELEBIHAN 5 UNDI.

JADIK SAYA AMBIK KESEMPATAN UCAP SELAMAT PANJANG UMUR DAN TAHNIAH

AKHIR KATA,BILA DAH DEKAT NANTI PILIHANRAYA, AGIH-AGIHKAN LAH DUIT PILIHANRAYA TU ELOK-ELOK.JANGAN MAKAN SORANG JE.MARAH CAWANGAN YANG TAK DAPAT.

SEKIAN,TERIMA KASIH,

HIDUP UMNO
HIDUP MELAYU
HIDUP BARISAN NASIONAL

Anonymous said...

kalau roboh bina baru...senang citer.....pelik....pu3 batu ni...klu perasan la...bendahari pu3 bahagian selalu sgt bertukar ganti...tak pernah lekat sorang je...pikir2 kanlah nape leh jd mncm ni...adakah dia org ni berhenti dgn rela hati ataupun diberhentikan tanpa disedari...lepas tu plak pilih apa2 s/u ntah apa2...s/u tu tau ke menaip ke apa ke...nampak sangat mcm buta IT....inikah yang dikatakan untuk membawa pu3 batu kearah yang lebih cemerlang, gemilang dan terbilang!!!.untuk ketua pu3 pun belum tahu..apatah lagi untuk anak2 buah....lu pk le sendiri

Anonymous said...

PERHATIAN !!!

kepada permahati blogs PERSIDANGAN UMNO BAHAGIAN BATU akan diadakan semula.

Anonymous said...

bersedia lah kali ini...

peperangan yg semakin mencabar n amat menarik!!!!!

Anonymous said...

dan makin banyakle duit korang abis...he he.....

Anonymous said...

Apa ni semua kutuk mengutuk apa dapat dosa je. Yang dikutuk dari hj shaari dan ajk dia so di sini kita blh nilai org yang membuat cerita ini mestilah org yg dekat andaiannya mestilah kelompok IKS dan TKP2. Cuba kita renung dan nilai musuh dalam selumut dan sekrg dah terang lg bersuluh adalah Norashekin Yusof yang mengelarkan dirinya HANG JEBAT VERSI WANITA. Cuba kaji balik sanggup merampas jawatan Ket wanita Caw. dari ibunya sendiri kerana jawatan dan mengekalkan glamornya tu. Shekin juga sanggup menghina veteran2 UMNO di Batu dgn kata2 sanggup menerima wang walaupun dah pergi Haji bukankah shekin juga menghina ibunya sendiri yang turut mengambil wang semasa pertemuan di hotel yang dihadiri. Shekin ni bercakap dengan cermin ke? Shekin juga tidak menghormati veteran2 wanita dengan meletakan dirinya untuk bertanding naib wanita UMNO yg tdk mendapat persetujuan 100% dari AJK wanita. Shekin blh diketegorikan sebagai suka selerakan tepung. Shekin juga membunuh ket caw sendiri yang mana ket caw yg byk membantu dan menaikkan beliau glamour sehingga kini patut bersyukur at least bagi la sokongan atau pun berkempen utk ket caw yg bertanding sbg Naib ini tidak memberi undi pun tidak. Siapa yang memecah belahkan puteri kalau tidak shekin yg pada mulanya mentah2 menolak hazreena dan combi dgn alasan tdk berkelibar krn hazreena memalukannya sbg mantan ket puteri dan combi tdk matang. Tapi last minit shekin tabur duit RM100 utk budak2 puteri dgn amaran jgn undi combi. Kenapa tuding jari telunjuk dkt org dan 3 jari menuding diri sendiri. Wah hebat Hang Jebat vesi wanita ni bawa Abas buat protes tapi tdk di layan. Siapa shekin di mata Ku nan. Dan Ramlan bawa pulak keluarlah surat kena bersidang balik sebelum 9 Nov. Di sini kita nampak shekin tdk blh buat Ramlan layak. Shekin juga minta Dato'Yusof tlg kerana dia nak bertanding exco wanita tapi dia sendiri tidak menyokong dato; yusof. Kalau shekin hebat nak jadi Hang Jebat tolong bukti dengan fakta betulkah Yahya @ Abbas Mat Ghani mendapat gelaran dato;. tlg shekin jelaskan bersama bukti yang kukuh.Ayuh shekin buka mata dan jadi mentor kepada golongan muda mengapa ikut arus politik kotor. Sedarlah shekin, org mcm kamulah yg diperlukan utk memperjuang politik org melayu dgn cara professional bukan dgn cara berganding dgn org yg meletak otak pemikiran mereka di lutut dan memperdaya mereka dgn janji2 seperti hendak menjadikan ket caw Sentul Bahagia sebagai Setiausaha Bhgn dan juga janji utk org IKS that mean setiausaha bhgn ada 2 org lah ye.

Wakil puteri BBS F3B

Pemuda IKS said...

Salam Perjuangan,

Tidak sabar rasanya untuk menanti pengumuman tarikh untuk bersidang kali kedua ini. Hati Pemuda IKS tertanya-tanya akan reaksi seluruh warga UMNO Bahagian Batu. Tetapi yang pasti, ketelusan serta kejujuran perlu dititikberatkan dalam persidangan kedua ini.

Alhamdulillah, berkat doa dan usaha barisan Pemuda IKS, termakbul jua akhirnya. Pemuda IKS diberi semangat baru untuk menyambung semula perjuangan yang tidak akan pernah selesai ini. Berharap mendapat kerjasama yang baik dari seluruh warga UMNO Bahagian Batu yang disayangi.

Sedarlah pejuang UMNO, musuh dan persaingan sebenar kita adalah di luar sana. Pihak pembangkang tergolek-golek mengetawakan sikap kita yang suka menjatuhkan antara satu sama lain. Lebih baik kita bermuafakat, bersatu dan mara ke hadapan. Menerapkan budaya persaingan dalam perjuangan kita adalah amat baik tetapi biarlah berpada-pada.

Jangan disentuh perkara-perkara yang remeh temeh serta isu-isu peribadi seseorang individu ataupun pihak tertentu. Tunjukkan bahawa warga UMNO Bahagian Batu berpolitik secara profesional. Tunjukkan bahawa kita sentiasa fokus pada matlamat dan agenda yang diperjuangkan.

Sedarlah bahawa saudara-saudara yang kita kutuk dan caci itu adalah saudara kita di bawah satu Kalimah. Bererti tindakan kita itu diibaratkan mengutuk Kalimah suci yang kita tegakkan selama ini.

Akhir kata, marilah kita bersama-sama hadir bagi menunjukkan sokongan serta memberi komitmen penuh pada persidangan yang bakal mendatang. Tolong buang sifat-sifat keji dalam diri kita untuk terus maju ke hadapan. Selamat berjuang!

"Memperkasa Generasi Baru"

Pergerakan Pemuda
Cawangan Taman IKS
Bahagian Batu WP

http://pemudaiks.blogspot.com

Anonymous said...

Salam, rohizam sebenarnya dapat 116 undi bukan 17 alhamdulillah ada juga yg sudi memberi undi terima kasih. Doakan sesiapa yg mengata Hj Shaari adalah sugar husband rohizam selalu memperoleh hidayah dan di lindungi Allah selalu semoga Allah mengampun dosa-dosa kita janji suami dan isteri masing2 tahu dan Allah Maha Mengetahui. kak zam tidak pernah menyesal menyokong combi untuk mencuba ketua puteri bhgn dan tidak menyesal dgn kekalahan combi dan tidak pernah berjumpa hazreena dan puteri-puteri lain untuk minta maaf kerana tersilap menyokong combi. DEMI ALLAH. Peribadi combi dan rumah tangga dia akak tak pernah campur itu urusan Combi. Buat apa nak melaga akak dengan combi, hazreena, kak shekin. Akak akui Shekin memang hebat dan kami kawan tidak pernah bermusuh begitu juga Hazreena, akak tidak bermusuh kalau berjumpa tegur salam bercium mcm tu jugak combi. Berdosakah kita kalau kita berbaik dengan sesiapa sahaja tidak kira musuh atau kawan. Akak terima kekalahan akak dengan hati terbuka dan bersyukur kerana itu rezeki apa boleh buat tak kan nak protes pulak benda kecil dan banyak lagi orang yang layak. Akak pun baru mencuba utk pertama kali. walau bagaimana kitakan duduk satu taman dan pusing mcm mana pun berjumpa juga. Buat apa kita nak gaduh dan masam muka dan syak wasangka. Baik kita fikir hal keluarga kita utk masa depan. Alhamdullillah akak terima apa yang org kata dan berlakon utk diri akak.

Anonymous said...

cakap macam keling.

Anonymous said...

bahagian batu lepas..so takde persidangan kali ke 2

Anonymous said...

bravoooo....
itu lah kata2 hebat sbg 'pelakon pembantu terbaik'...

siapa pelakon utama nya????
tak mahu memberi sepatah dua kata ka???

Anonymous said...

dgr kate mesyuarat akan di adakan sekali lg? Btul ke?

Anonymous said...

Melayu itu orang yang bijaksana
Nakalnya bersulam jenaka
Budi bahasanya tidak terkira
Kurang ajarnya tetap santun
Jika menipu pun masih bersopan
Bila mengampu bijak beralas tangan.

Melayu itu berani jika bersalah
Kecut takut kerana benar,
Janji simpan di perut
Selalu pecah di mulut,
Biar mati adat
Jangan mati anak.

Melayu di tanah Semenanjung luas maknanya:
Jawa itu Melayu, Bugis itu Melayu
Banjar juga disebut Melayu,
Minangkabau memang Melayu,
Keturunan Acheh adalah Melayu,
Jakun dan Sakai asli Melayu,
Arab dan Pakistani, semua Melayu
Mamak dan Malbari serap ke Melayu
Malah mua'alaf bertakrif Melayu
(Setelah disunat anunya itu)
Dalam sejarahnya

Melayu itu pengembara lautan
Melorongkan jalur sejarah zaman
Begitu luas daerah sempadan
Sayangnya kini segala kehilangan

Melayu itu kaya falsafahnya
Kias kata bidal pusaka
Akar budi bersulamkan daya
Gedung akal laut bicara

Malangnya Melayu itu kuat bersorak
Terlalu ghairah pesta temasya
Sedangkan kampung telah tergadai
Sawah sejalur tinggal sejengkal
tanah sebidang mudah terjual

Meski telah memiliki telaga
Tangan masih memegang tali
Sedang orang mencapai timba.
Berbuahlah pisang tiga kali
Melayu itu masih bermimpi


Renung2 kan lah ....

Mohd Nizham
KP Caw Tmn Melewar

Anonymous said...

org bhgn batu ni...tak payah dinasihat lebih..smuanya hati busuk..xde keje lain mengutuk org jer..mcm ni la org kampung..melayu kampung...hahaha..tang adun lak..org cina..pkr lak tu...hahaha...bhgn batu...bhgn batu...wat malu org melayu je!

Anonymous said...

helo beb wilayah mana ada adun..parlimen la ..lu pun bodoh gak..belajar sejarah la

Anonymous said...

askm

01) Mohd Nor Aqmal Bin Ramly = Main 2 kolam, depan amir buat2 menangis, belakang ambil duit. Mcm ini org pun ada. Ingat!!! ramai org sakit hati tau. Jika saya jadi amir, akan belasah cukup2, biar lunyai. Tunggu masa & ketika, bru tahu langit tinggi rendah.

02) Fairul Iskandar Bin Fazil De Souza. = Jaja sana sini nama ketua caw, hj ismail.Semua atas persetujuan hj ismail katanya, pada hakikat hj ismail tidak tahu apa-apa. Kesihan ketua caw, ketua pemuda caw buat mcm tu, Smpai syrkt hj ismail nak bangkrup pun dia jaja, Mulut tu kena jaga sikit. Sapa yang buat fitnah. Itu sebab hj ismail x dpt G7. byk juga hal hj ismail yg dia jaja.

03) Fakhrulzaman Bin Mohd Fadzil = Biasa sambut & belanja kwn2 minum air syaitan (araklah tu), lepak kat pud kingsway di sentul. Layak ke nak pimpin barisan pemuda.??? Oh ye, satu lagi bisik dan tanyalah kat kekanda awak tu (ramlan salleh) betul ke dia minta duit baki pilihanraya RM10,000.00 tapi datuk yusoff tak bagi. (jika kekanda ramlan jwb tidak, maknnya dia yang tipu) Nak guna untuk kepentingan peribadi, sapa nak bagi. Siap tukar handfon baru tu....Samalah dengan abang dia (Datuk Amil Salleh), nasib baik Datuk amil salleh kalah, jika tidak lagi banyak duit mereka dapat. Satu lagi suruh kekanda ramlah bisik kat abas cuba lagi bertanding ketua bahagian seperti mana dia cakap kat amir waktu amir kalah dlm pertandingan ketua pemuda dulu.

04) Zulkarnain Bin Zakaria = Bila ada peluang untuk kepentingan diri, di situ dia akan muncul. Biasalah kaki projek. Dgn amir mcm2 dia janji nk bantu, bila amir buat tak tahu je dia beralih kan aznie. Hati2 dgan org mcm ni. Kata demi bangsa tp....hampah.Oh ye jangan lupa ejoy, bawa karung jika nak pergi kemana2. Bawa beg takut tak muat, almaklumlah awak tu G2. bapa G7 pulak. Satu keluarga dapat duit sumbangan. Byk dpt tau, datuk mukhiz nak bagi separuh (aznie dah dapat yang separuh tu), KJ pun nak bagi, Khir toyo pun berebut nak bagi tapi sikit je kut pasal abg dollah dah byk ambil dulu.

05) Ahmad Badli Bin Badarudin = Cita2 nak g G2, nak bantu pemuda di masa hadapan. Rupa2nya ada kepentingan peribadi & keluarga. So aznie suruh dia tarik diri. Biasalah tu kena main dgn aznie & the team. Tapi dlantik jadi penolong setiausaha. Calon ketua pemuda bhgn akan bersaing dgn anak datuk Azrat Gull (Ahmad Fizal) akan datang. Tentang baki duit RM8,000.00, usah bimbang. Bukan duit awak, aznie & syed dah berpakat nak pulangkan. Alhamdulillah syukur, jika tidak makan duit haram tau. Ingat awak tu dah beristeri, nanti anak makan hasil dari duit haram.

06) Mohd Irwan Bin Abu Bakar = Tiba2 je muncul, selama ini pergi mana??? Mcm ni ke pemimpin??? Dah dpt duit, so kena timbullah.

07) Syed Khairil Anuar Bin Syed Zainudin = Hai kapur duit tekun pun di julang tinggi??? Untung lah dpt G2, byklah masuuuuk. So kena ingatlah kat kwn2. Duit tekun tu bila nak pulangkan, kwn2 lain nak pinjam jugak, nanti peruntukan habis tau. Kesian kat kwn2. Haram bro makam duit org. Org yang pandai main dgn duit mmg layak dilantik jadi penolong bendahari pemuda. So jgn pulak nak pelawa pulak lokman jagi pembantu. Lokman tgh sibuk nak buat projeknya. Ingat!!! Jgan selalu sgt kapur duit org.

08) Azman Bin Sabiden = Kerja bawa budak sekolah tp....bila buat persidangan jgnlah bawa budak sekolah jugak. Buat malu je. Bila datuk tak bagi projek pasang kemah, langsung nak langgar datuk. Nmpk sgt ada kepenting peribadi dlm penglibatan diri dlm umno. Fikirlah sendiri.

09) Wahdi Katarnida Bin Mohd Azmi = Kena belajar dari dia, main 2 kolam. Dulu main, la ni pun main jugak. Kesihan amir, tak kan tak faham2 jugak dgn wahdi ni. Patutlah badan kurus je, makan tak jadi apa2 pun. Buat muka sedih bila bawa bapanya kehulu-hilir.

10) Husin Bin Musa = Abg lawan adik, patutnya bagi je kat adik. Adik byk buat program, abg dok lepak je. Adik lebih menyerlah, oh ye pasal adik ikut team amir so kena lawanlah. Tak kiralah adik pun adiklah janji lwn. Dgr, beliau jadi pegawai khas kpd naik ketua pemuda bhgn (bob). Hebat tuu..

11) Johan Bin Johari = Masih muda, perlu bimbingan

12) Khairul Azli Bin Naharudin = Nmpk kematangan, boleh pergi jauh. Punya wawasan dlm pembangunan pemuda. Calon naib akan datang, berpasangan dgn anak datuk Azrat Gull (Ahmad Fizal)

13) Mohd Kyairi Bin Mohd Ghani = Masih baru, garang tak bertempat. Konon hebat, selalu tepok meja makan bila tgh marah. Relaxlah, jaga adap sopan tu.. Pekida pun ada tata tusilanya. Minta bimbingan dgn abg long (burn) tentang ekita pekida agar jgn celupar sgt & kawal emosi.

14) Azmuri Bin Abu Hassan Masri = Smart guy, tegas, wajar diberi perhatian. Sibuk dgn perniagaan yang sedang berkembang. Kaki golf. Dah mula ada pengikutnya, nizam. Pasangan yang ideal. Bukan gay tau.

15) Razali Bin Mohaiyin = Kesihan kena main dgn aznie. Ketua x dpt, naib pun kena lawan. Kuyup. Terima arahan dari dollah agar tarik diri dari G2. Pandai aznie buat permainan. Dgr masuk hospital, ajaklah kwn2 jengok & ziarah beliau.Byak jasa beliau tau.

16) Kamarzaman Bin Mamat = Watak hebat, x menyerlah tp rasanya mampu membawa perubahan kpd pemuda.

17) Mohd Azim Bin Mohd Isa = Muka baru, suruh dia jaga caw je. Calon ketua caw, lawan dgn roslee awang.

18) Mustamam Bin Mohd Azmi = Org lama, pandai jaga caw walaupun duduk jauh.

19) Mahmood Aghil Bin Mohamed Fazal = Budak baru tp hebat di team amir. Jika amir menang, sudah pasti dilantik jadi s/u pemuda.

20) Mohd Fazil Bin Mohd Noor = Cita2 tinggi nak jadi ketua caw tp....kalah juga. Belajar dari fariz dulu, mcm mana bekas ketua cawnya(nizam) boleh lari. Tinggi ilmu fariz tau

21) Mohd Ikhmal Bin Mohd Yusof = No komen

22) Nor Azmi Bin Azilan = Tim pengerusi tetap tarik diri, G2 tarik diri, AJK tarik diri. Semuanya ikut arahan aznie sebab ditawarkan ketua penerangan. Mcm dah tak ada calon lain, yg jarang hadir mesyuarat pun dilantik. Diperingkat caw kalah teruk dgn naibnya. Budak biul pun boleh kalahkan dia. Apa citer ni??? Majoriti banyak tu.... Jika mcm ni, akan datang tidak perlu ada pemilihan di peringkat caw. Yg kalah pun dilantik, yang menang mcm mana??? Lantik ajk dari kalangan kwn2 yg menyokong, tak kira sama ada dia ketua pemuda caw atau tidak. Lagi senang. Tak byk habis duit berkempen. Dgr khabar, budak nizam si biul, 2 bulan sangkut bayar duit rumah. Kesihan...

23) Zainudin Bin Haji Ahmad = Nampak hebat & alim tp ada org belakang tolong. Sapa lagi ......faham2 je. Suka kacau org lain punya hal.

24) Jafri Bin Jaafar = Bru kawin. Boleh diketengahkan.

25) Mohd Ajmal Afif Bin Hasbullah = No komen

26) Ahmad Fizal Bin Azrat Gull = Dengar bakal calon ketua pemuda akan datang. Hebat tu.... amir bagi sebab amir nak g naib ketua bahagian, lawan hj hassan jamaluddin org OKU.. Mcm nak atur strategi je..

27) Mohamad Nizam Bin Abdul Malek = Aktif & rajin datang dlm program pemuda peringkat bhgn. Kurang menyerlah tp..boleh tahan jugak. Kurang cerdik tp...mcm mana dia ni boleh menang lawan dgn Azmi azilan??? Pelik juga. Boleh diberi bimbingan. Anak didik azmuri dlm bidang sukan golf. Calon baca doa d persidangan akan datang.(pernah dgr doanya lepas solat d PWTC. Syahdu....). Hebat di PIBG sek. Dgr cikgu hanafi nak calonkan dia ni jadi Yg dipertua PIBG pulak.

28) Saharudin Bin Mohd Ali = No komen

29) Yusni Hamidi Bin Abdul Hamid = No komen

30) Eddy Jazzmen Bin Azmi = No komen

31) Gulam Muzaffar Bin Gulam Mustakim = Byk cakap, mcm hebat, jika tak berapa pandai jgn nak ckap byk. Nanti byk pulak silapnya. Ingat!!! Anda d perhatikan. Jgan nk berbangga dgan program yg dianjurkan, apa yg penting adakah ia mendatangkan manfaat kepada keseluruhan atau ada kepentingan peribadi. Kata tak nak jawatan tp....kenapa melenting bila kena jolok???? Apa ni??? Macam kena kata btag hidung je...Dlam persidangn yg nk disuarakan adalah sesuatu yg mendatang faedah kepada UMNO bukan nak cerita hal peribadi yang awak tu dari keturunan pakistan. Buang masa je berdiri kat depan tu... x ckp pun org ramai dah tahu.

32) Mohd Radzif Bin Haji Abdul Razak = Ketua pemuda paling muda, perlukan didikan & dorongan

33) Farizal Bin Abd Rahim = No komen

34) Faizal Bin Mohd Zin = Budak bru, boleh bimbing lagi

35) Abdul Halim Bin Abdul Ghani = Diam je tapi...dpat AJK, team amir bagi jugak. Ada pendirian yang tetap. Jgn risau bro, anda akan dibantu & tidak dipinggirkan oleh kwn2.

36) Ahmad Fariz Bin Abdullah = Dh jadi ketua caw pun masih sibuk dgn pemuda. Biar je adik jaga pemuda. Dh jadi ketua caw paling muda pun masih nak berlagak, sedarlah sikit talam 2 muka. Ingat janji bila dah jadi AJK bhgn, jika tidak kekanda2 akan belasah cow2

37) Ahmad Mushawir Bin Abdullah = Masih dikawal oleh abgnya Fariz, ketua caw paling muda. Langsung tak boleh nk buat apa2. ikut arahan abgnya

38) Norhisham Bin Abdul Mutalib = Ingin kan Ajk bhagn, ada perancangan yg hendak dibawa di peringkat pemuda. Wajar diperhatikan. Tp jgn lupakan perasaan ketua pemuda anda.

39) Mohd Saiful Bin Abdul Kadir = No komen

40) Mohd Zaidi Bin Haji Hasan = No komen

41) Mohamad Naim Bin Mohamad Tahir = No komen

42) Muhammad Bin Musa = Bab agama bg kat dia, berjaya menjayakan byk program ngo berbanding abgnya Husin. Byk menghulurkan bantuan kpd yang memerlukan

43) Sazalle Bin Nasir = Lobi Ajk bhgn tp...tinggalkan ketua pemudanya. Kesian nizam, ketua pemudanya.

44) Muhamad Borhan Bin Ismail = Bila ada pemilihan baru nak tunjuk muka.

45) Norazlie Bin Abdul Ghani = Hai org mcm ni pn dpt pencalonan?? Persidangan pun ada beberapa org je. Lepas tu sibuk melalak kehulu-hilir. Ops lupa pulak, bekas ketua penarangan pemuda mesti byk bercakap.

46) Samsuri Bin Mohamed = Org lama. Dollah panggil komando.

47) Zulhelmy Bin Mohd Derus = No komen.


apa pandang tuan dgan calon2 ini????

Anonymous said...

Salam Perjuangan,

Kepada Blogger yg budiman,

Saya minta yg anonymous di atas supaya mendedahkan identiti anda jika anda seorang yg berani atau tidak bachul. Mari kita berdebat. Satu lwn Satu...SAYA DENGAN AWAK. If u dare, just name it where & when....I'm prepare for this...& i can prove it to whole UMNO Bahagian Batu....apa sumbangan saya, Waiting your challenge.....

Saya beri AMARAN jangan sentuh keturunan saya...itu amat sensitif bagi saya kerana melibatkan maruah seluruh kaum keluarga saya. Jika anda seorang Melayu yg sejati anda sepatutnya malu kerana ada orang seperti saya yang telah banyak dan sanggup berkorban untuk UMNO Bahagian walaupun tidak mempunyai jawatan dan tidak pernah meminta imbuhan atau ganjaran dan bukannya sesetengah AJK Bahagian yg hanya tunggu duduk sebagai "jerung" utk menangkap projek-projek kelas F yg ditawarkan. Maaf, siapa yg makan cili dia terasa pedasnya....

Tetapi ini adalah lumrah atau "paradox" dalam kehidupan, jika kita tidak sokong atau menjadi kumpulan yg penentang segala yg baik pernah kita beri atau hulurkan sebelum ini tidak pernah orang hargai malah mengutuk dan bersikap sinis. Sekurang-kurang saya bukan golongan hipokrit atau munafik...& i always speak with my mind dan terpulang kepada semua untuk menerima atau tidak.

Jawatan bukan perkara utama di dalam perjuangan saya, saya lakukan di atas fardhu kifayah dan fisabillah. Bukan manusia seperti awak yang menghukum dan menilai saya...hanya Allah SWT yang menghitung saya di akhirat...kita semua sama sahaja di Padang Mashyar.

Saya tidak pernah menyentuh keburukan orang lain kerana saya bukannya orang yang layak untuk menilai dan jika ada saya dengan berani tampil memohon kemaafan.Itu semua Allah SWT untuk menentukannya keihklasan saya sendiri.

Last but not least, saya suka diperhatikan kerana dengan mengambil pandangan positif sekurang-kurang saya perlu membuktikan bahawasanya saya tidak pandai cakap dan hipokrit. Ini rahmat Allah buat saya kerana memberi ingatan pada saya supaya tidak melupakan diri dan lupa diri.

Sekian terima kasih

GULAM MUSZAFFAR HJ GULAM MUSTAKIM

Anonymous said...

ni ape citer kecoh2 kt dlm blog.bikin panaaaassss je.brape ramey yg kompem!!!!!

Anonymous said...

jgn la gdh2.kitakan melayu.

Anonymous said...

dunia dh muju zaman dh berubah

ORG XTAW POLITIK said...

bersatu kita bersatu dgn sedia berganding bahu jiwa teguh derpadu kita rumpun melayu.bersama kita bersama mendukung hasrat semua berjasa pd bangsa agama dan negara.lambang kita yg gagah dpandang mulia indah bersatu bersedia berkhidmat cogan katanya.umno terus mara utk rakyat malaysia.PAHAMILAH LAGU INI.BERSATU TEGUH BERCERAI ROBOH

DATUK YUSUF HAMID said...

Senarai nama PEMUDA-PEMUDA PEJUANG UMNO BATU SEJATI,PELAPIS MASA DEPAN.TUNAIKAN TANGGUNGJAWAPMU.


01) Mohd Nor Aqmal Bin Ramly =

02) Fairul Iskandar Bin Fazil De Souza. =

03) Fakhrulzaman Bin Mohd Fadzil =

04) Zulkarnain Bin Zakaria =

05) Ahmad Badli Bin Badarudin =

06) Mohd Irwan Bin Abu Bakar =

07) Syed Khairil Anuar Bin Syed Zainudin =

08) Azman Bin Sabiden =

09) Wahdi Katarnida Bin Mohd Azmi

10) Husin Bin Musa =

11) Johan Bin Johari =

12) Khairul Azli Bin Naharudin =

13) Mohd Kyairi Bin Mohd Ghani =

14) Azmuri Bin Abu Hassan Masri =

15) Razali Bin Mohaiyin =

16) Kamarzaman Bin Mamat =

17) Mohd Azim Bin Mohd Isa =

18) Mustamam Bin Mohd Azmi =

19) Mahmood Aghil Bin Mohamed Fazal =

20) Mohd Fazil Bin Mohd Noor =

21) Mohd Ikhmal Bin Mohd Yusof =

22) Nor Azmi Bin Azilan =

23) Zainudin Bin Haji Ahmad =

24) Jafri Bin Jaafar =

25) Mohd Ajmal Afif Bin Hasbullah

26) Ahmad Fizal Bin Azrat Gull =

27) Mohamad Nizam Bin Abdul Malek

28) Saharudin Bin Mohd Ali =

29) Yusni Hamidi Bin Abdul Hamid =

30) Eddy Jazzmen Bin Azmi =

31) Gulam Muzaffar Bin Gulam Mustakim =

32) Mohd Radzif Bin Haji Abdul Razak =

33) Farizal Bin Abd Rahim =

34) Faizal Bin Mohd Zin =

35) Abdul Halim Bin Abdul Ghani =

36) Ahmad Fariz Bin Abdullah =

37) Ahmad Mushawir Bin Abdullah =

38) Norhisham Bin Abdul Mutalib =

39) Mohd Saiful Bin Abdul Kadir =

40) Mohd Zaidi Bin Haji Hasan =

41) Mohamad Naim Bin Mohamad Tahir =

42) Muhammad Bin Musa =

43) Sazalle Bin Nasir =

44) Muhamad Borhan Bin Ismail =

45) Norazlie Bin Abdul Ghani =

46) Samsuri Bin Mohamed =

47) Zulhelmy Bin Mohd Derus =

Harapan saya semoga kalian semua terus perjuangkan UMNO BATU.
HIDUP UMNO BATU

Bersatulah kamu sebelum kamu dipisahkan dari dunia ini.

AMIN.

Anonymous said...

13) Mohd Kyairi Bin Mohd Ghani = Masih baru, garang tak bertempat. Konon hebat, selalu tepok meja makan bila tgh marah. Relaxlah, jaga adap sopan tu.. Pekida pun ada tata tusilanya. Minta bimbingan dgn abg long (burn) tentang ekita pekida agar jgn celupar sgt & kawal emosi.



Terima kasih di atas komen yang di atas.Saya sememangnya begitu.
Maklumlah "PEMUDA BERANI"

Wassalam,

MOHD KYAIRI BIN MOHD GHANI
Ketua Pemuda Cawangan TKP 2
Ajk Pemuda Bahagian Batu.

Anonymous said...

salam kepada para blogers

wah penilaian telah diberi..
hebatlah anymous yang kat atas..

nampaknya saya rasa seorang yang hebat kerana anda telah tau apa isi hati sesorg.. jangan sampai tahap mengaku jadi tuhan dah laa

belajar laa jadi seorang pengkritik
yang berhemah bukan jadi penghina.
PHD awak ni tebal sangat ni..

PEMUDA BEBAS

Anonymous said...

Merujuk kenyataan ini,

"Satu lagi suruh kekanda ramlah bisik kat abas cuba lagi bertanding ketua bahagian seperti mana dia cakap kat amir waktu amir kalah dlm pertandingan ketua pemuda dulu."


Kenyataan diatas merupakan kenyataan bahawa anda adalah dari TEAM AMIR!!

Sila terima padah kerana Laporan POLIS Akan dibuat berikutan fitnah yang sdr buat. Tindakan bacul Tuan menyerang inidividu tertentu dengan tohmahan dan fitnah tanpa nama amat mendukacitakan. Sdr tidak mementingkan perjuangan Agama, Bangsa, dan Negara tapi seolah berkepentingan dan mempunyai agenda tersendiri..

Mohon Sdr Amir mengambil tanggungjawab penuh utk memantau dan menasihat penyokong anda jangan keterlaluan dan melampau. Pertandingan telah tamat dan seharusnya kita mencari jalan utk mencari titik persamaan dalam perjungan.. Tindakan penyokong saudara mendukacitakan dan memalukan..

Ketua Pemuda Cawangan KECEWA

Anonymous said...

daripada gaya itu faris punya kerja
trademark dia sempat angkat bakul
aku memang tak bagi dia ajk bahagian
jangan berlagak pandai la faris
masa sekolah pun merangkak nak lulus, sekarang nak tunjuk pandai

Pemuda IKS said...

Salam perjuangan,

Alhamdulillah, dengan limpah kurnia serta izin-Nya, dapat kita bersama-sama berkumpul dan meluahkan isi hati masing-masing dalam laman blog ini. Berharap kita semua dapat menjana peningkatan kendiri dalam diri kita hasil kesemua perbincangan di atas.

Tahniah diucapkan kepada para pengulas di atas yang memberi komen membina agar perkembangan UMNO Bahagian Batu dapat dimantapkan dari semasa ke semasa. Tahniah juga kepada para pengulas yang memberi komen sinis dan mengkritik barisan kepiminan UMNO Bahagian Batu kerana sifat keterbukaan itu dapat menjadikan kita lebih telus.

Akan tetapi, jika anda memberi komen atau ulasan tanpa mengemukakan identiti sebenar anda, anda sudah tentu dilahirkan sebagai seorang penakut dan bacul sebacul-baculnya. Di mana letaknya maruah anda, keikhlasan anda dan ketulusan anda dalam memperjuangkan agenda orang Melayu di Parlimen Batu? Nasihat Pemuda IKS kepada anda, jangan sampai identiti sebenar anda dikenalpasti.

Pemuda IKS memaafkan anda di atas segala tohmahan, fitnah dan kutukan yang dilemparkan kepada Ketua Pemuda IKS, saudara Fakhrulzaman Mohd Fadzil. Pemuda IKS sentiasa mendoakan agar anda cepat-cepat bertaubat demi kesejahteraan anda di dunia dan juga di akhirat.

Kepada saudara Azniee Abdullah dan juga saudara Amilludin Latip, kawal anak buah anda baik-baik kerana masalah dalaman sebegini yang akan menjatuhkan dan melumpuhkan dasar perjuangan kita selama ini. Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah s.w.t. dan yang buruk itu dari diri kita sendiri. Akhir kata, selamat berjuang!

"Memperkasa Generasi Baru"

Pergerakan Pemuda
UMNO Cawangan Taman IKS
Bahagian Batu WP

http://pemudaiks.blogspot.com

Hazri Bin Hamid said...

Saya Hazri Bin Hamid Naib Ketua Pemuda Suajaya, Dengan ini selepas mendapat pandangan dari AJK Pemuda Cawangan,Menafikan sebarang tuduhan yang dilemparkan kepada Ketua Cawangan dan Ketua Pemuda Kami iaitu Tn Hj Ismail Othman Dan Fairul Iskandar Hj Faizil De Souza.

Tuduhan diatas adalah FITNAH dan BERNIAT JAHAT.

Oleh yang demikian satu Report Polis telah di buat di Balai Polis Sentul, Pada 9 November 2008 ( Ahad )bagi mengenal pasti siapakah dalang pada penulisan tersebut sehingga sanggup membuat perbuatan yang keji dan hina ini.

kami Pemuda Suajaya dengan ini menyokong penuh Kepimpinan Ketua Cawangan Dan Ketua Pemuda Kami..

Terima kasih.


Hazri Bin Hamid
Naib Ketua Pemuda
Cawangan Suajaya.

Anonymous said...

PEMUDA adalah generasi yang digolongkan berusia antara 18 dan 40 tahun. Jika dibandingkan dengan usia parti UMNO, Pemuda dilihat sebagai golongan yang tidak mempunyai banyak pengalaman suka duka kehidupan.

Kebanyakan pengalaman mereka lebih bersifat teori, berdasarkan kepada buku-buku sejarah, tanpa terpahat bekas-bekas luka perjuangan seperti generasi Melayu sebelum kita. Malah hari ini, sejarah bangsa dan negara biasanya dipelajari, semata-mata untuk lulus peperiksaan, tanpa sebenarnya menjiwai dan mendalami erti kata sejarah itu sendiri.

Bagaimanapun, kita mesti menghadapi kitaran hidup yang nyata. Kekosongan generasi dewasa Melayu yang mula-mula mengharungi perit getir kelemahan politik dan kedaifan orang Melayu zaman dahulu, akan diisi oleh generasi Melayu baru yang masih muda dari segi pengalamannya. Bak kata pepatah, patah tumbuh hilang berganti.Sungguhpun begitu, evolusi parti UMNO sungguh menakjubkan dan menggetarkan perasaan ini, terutama sekali di awal penubuhannya. Kita mungkin tidak mampu merasai bahangnya tetapi cuba bayangkan apabila 41 buah pertubuhan terbesar bangsa Melayu yang mewakili berbagai kepentingan, dapat dihimpunkan dan berjaya mengadakan Kongres Melayu Setanah Melayu (Semalaya) di Kelab Sultan Sulaiman Kuala Lumpur pada 1hingga 4 Mac 1946.

Atmosfera di masa itu tentu sangat hangat dibakar oleh api semangat perjuangan orang Melayu yang berada di kelab tersebut. Ia seterusnya telah mencetuskan bibit-bibit penyatuan dan perpaduan, hinggalah terbentuknya Persatuan Kebangsaan Melayu Bersatu (Pekembar) ataupun UMNO.

Secara ilmiah, kesemua objektif utama kewujudan UMNO adalah aspirasi dan semangat UMNO yang sungguh menarik untuk kita fahami dan perjuangkan. Secara amnya, aspirasi UMNO tidak berubah, tidak seperti parti-parti politik pembangkang lain. Kebanyakan parti politik yang lain tidak berpendirian kukuh dan mengikut resmi lalang di mana pendiriannya terhuyung-hayang mengikut rentak manusia dan politik di ketika itu.

Dunia tahu bahawa parti Pas merupakan sebuah parti yang ditubuhkan oleh penjajah Inggeris dengan natijah memecahbelahkan bangsa Melayu. Parti Keadilan pula mempunyai natijah penubuhan parti yang lahir dari perasaan kecewa dan tidak puas hati.Persoalannya sekarang, apakah perasaan-perasaan negatif dalam kepimpinan parti-parti tersebut dapat menyediakan landasan kukuh kepada perjuangan agama dan bangsa yang bersih lagi suci seperti perjuangan parti UMNO?
Terlalu banyak putar belit, khabar angin dan informasi politik yang mudah kita baca, dengar dan ucapkan, sehinggakan kita boleh terperangkap di antara realiti dan dongengan.

Oleh kerana itu, sebagai seorang Melayu yang berilmu, kita dituntut untuk mengkaji ‘wajah’ politik serta senario manusia dan kita mesti bijak membezakan di antara fakta dengan fitnah.



Mohd Nizham
KP Caw. Tmn Melewar

Anonymous said...

Assalammualikum W.B.T

Kepada saudara2 & teman2 seperjuangan sekalian, apa yang saya sendiri lihat di dalam blog ini ada yang sudah tersimpang jauh dari perjuangan UMNO itu sendiri. Cuba renungkan & fikirkan apakah dengan 'kata2', orang melayu dapat tempat di hati semua orang. Tatkala ketika ini ramai orang sedikit demi sedikit telah mejauhi UMNO, adakah saudara2 & teman2 sedar yang UMNO menghala kearah kehancuran sekiranya ahli2 UMNO itu sendiri yang membuat pandangan masyarakat kita 'jijik' melihat telatah orang2 UMNO sendiri.

Janganlah kita mencemuh atau mecaci teman2 seperjuangan kita yang mempunyai niat tulus & ikhlas untuk memperjuangkan parti keramat UMNO ini sendiri. Kenapa perlu kita iri hati dengan apa yang di tentukan & di takdirkan oleh ALLAH SWT? apakah kita cuba untuk melawan kuasa-Nya?

Nasihat saya, kepada sesiapa yang sudah di pilih ayuh mulakan kerja. Bakarkan semangat kepada anak2 muda zaman sekarang yang UMNO adalah 'Payung' mereka pada masa hadapan. bantulah semua ketua2 pemuda cawangan & jalinkan hubungan yang baik.

Kini bukan masanya lagi kita mahu berpolimik... tetapi kini masa kita memperjuangkan Bangsa Melayu itu! Janganlah kita 'didalam' bercakaran sedangkan yang di luar gelangan 'berdahak2' kegembiraan. buangkan yang keruh dan ambil yang jernih. Pada keadaan sekarang adalah untuk menyatupadukan orang2 UMNO khususnya golongan Muda. Jangan sesekali memperlekehkan apa yang orang UMNO lakukan sekiranya tidak mempunyai bukti dan kesaihan.

Berjuanglah demi Agama, Bangsa Dan Negara. kerana tiada parti yang dapat membela bangsa Melayu itu sendiri melainkan Parti UMNO. Bak kata Hang Tuah..."Tak kan Melayu Hilang di Dunia"... tapi merujuk pada keadaan sekarang..."Hilanglah UMNO maka Hilanglah MELAYU"... Fikirkanlah, tidak ada parti lain yang akan memperjuangkan nasib orang2 melayu selain daripada Parti UMNO.

Sekian.


Yang Ikhlas

|Pemuda Melayu Malaysia|

norhisham said...

Salam,
Is this consider the talkin for Pemuda UMNO Batu?
A lot of 'wonders' for me ...

Wondering why this anonymous guy did not publish his analysis before the 19th meeting?

Anyhow, I'm taking a neutral stand on the comments. Perceptions and impressions play an important role in marketing and yes, politic too! You could not stopping people from being judgmental to you, but at least say it out loud and be proud of it.
Probably lack of formal education and exams grade way below the mere pass line causes that to happen. Such a moronic behavior is intolerable probably somewhere else but definitely not in Batu. Our parochialism sometime makes me wonder, how far are we from downtown?
But ...hey... Welcome to the real Pemuda UMNO Batu!

What the heck? Eventhough I owe nobody any explanation; but, just for the record: Azmuri did approach me and informed about his intention to step down, we discussed this internally and I strongly persuaded him to stay. I'm currently residing in Shah Alam and after all he did a good job with Pemuda KBC. However, I told him that since I'm moving to the vicinity in December, I would like to go for the AJK Pemuda Bahagian to involve directly in rejuvenating Pemuda UMNO Batu. He strongly support that and working very hard to convince Amir and the gang to put me in their chai and help me to secure my nominations.
Don't bother to talk about 'Berani Berubah' and all such rhetorical quotes, the dudes were up to no good, and only mimicking the catchy phrases!

Clearly to say, Azmuri is not that power craze and playing shut the door politic guy.

If he is, I'm not going to be in the KBC and Azril (a very good guy) will not set foot on PWTC that day. For him, if you are good, then you are good! If you can go further than myself, you go, we'll support you. That's the KBC way of politic!

Such a mediocre tought Mr. Anonymous! Wondering what you do for living ...

Anonymous said...

Syukur Alhamdulillah, sekiranya ada tapisan dilawan blog batu ini. Tahniah dan terima kasih diatas segala tohmahan, cacian, fitnah dan mengaibkan maruah sesorang. Dan selepas ini tak akan adalah lagi ayat - Panglima Perang, Sleeping Partner & yang terbaharu sekali Sugar Husband. Syabas semuga kita di bhg batu ini akan mendapat hidayah & banyak2lah beristifar, adatlah didalam pertadingan pasti ada kekalahan dan kemenangan. Kita sebagai hamba Allah lebih2 lagi umat Nabi Muhammad saw haruslah percaya dan terima hakikat Qada & Qadar. Segala yang baik datangnya dari Allah dan segala kekurangan, keburukan adalah dari kita hambaNya yang menumpang dibumi bertuah ini. Setiap apa kejadian yang berlaku pasti ada Hikmah disebaliknya. Sebagai umat Nabi Muhammad saw kita wajib percaya Rukun Iman & Rukun Islam.

Amin.....

|Pemuda Melayu Malaysia| said...

Assalammualikum W.B.T.

Alhamdulillah, akhirnya selsai sudah seluruh mesyuarat perwaklian bahagian. Syabas & Tahniah kepada semua 191 Bahagian yang telah bermesyuarat, kepada bahagian2 yang 'terpaksa' bermesyuarat balik saya ucapkan selamat berjuang. Termasuklah Bahagian BATU walaupun keputusan masih kita tunggu sehingga 18hb November (Selasa) ini.

Bak kata perpatah... "Alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pengkal lengan"... "Genggam bara api, biar samapai jadi abu"... Bagi saya sama ada mesyuarat balik atau tidak, tidak menjadi masalah kerana ini adalah kewajipan, tanggungjawap dan amanah saya kepada parti itu sendiri yang membolehkan saya memilih pemimpin yang benar2 saya rasakan boleh bekerja. Untuk2 makluman saudara2 sekalian, saya juga adalah salah seorang perwakilan ke Mesyuarat UMNO Bahagian BATU.

Menyentuh kepada artikel ataupun komen yang di buat oleh saudar hisham di atas, saya cuma ingin menyampaikan sedikit pendapat peribadi saya sendiri. sebenarnya bukan ahli2 UMNO di batu ini tidak tau berfikir atau pun dengan izin "bodoh" seperti sangkaan saudara. Tetapi mungkin atas rasa iri hati, tidak rasa kepuasaan dan kematangan di dalam politik membuatkan mereka begitu. Saya pun hanya seorang ahli UMNO yang lulus SPM tetapi boleh berfikir secara waras, insyaallah. Ini semua bergantung kepada ketahanan diri masing2, asam garam di dalam politik ini adalah menjatuhkan dan mengaibkan orang adalah sesuatu yang di pandang 'mulia' oleh sesetengah pihak yang merasakan mereka semuanya benar. Kadang2 kita harus matang di dalam berpolitik, apa yang baik kita jadikan panduan & apa yang tidak baik kita buang jauh2.

Cukuplah apa yang telah Parti UMNO lalui sekarang, bangsa2 lain memandang kita terlalu 'kerdil' sehinggakan UMNO di perbudakan, janganlah kita sebagai orang2 UMNO membuat orang2 di luar sana merasa 'jijik' dengan tindakan memperlekehkan orang UMNO itu sendiri. Pada pandangan saya, cukuplah kita menegur dengan cara berhemah dan penuh dengan adab. Insyaallah, kalau tidak hari ini pasti suatu hari mereka2 ini pasti akan mendengarnya. Yang perlu kita lakukan ialah jangan sesekali berputus asa dengan apa pun jua pengorbanan & nasihat harus di beri kepada yang memerlukan.

Saya rasakan tidaklah patut kita hanya pandai bermain kata2 sedangkan apa yang pernah kita lakukan untuk membantu Parti UMNO?... Apa yang saudara pernah lakukan untuk membawa UMNO ke era kegemilangan?... renung2kanlah.

Di dalam hal ini kita harus bertanya pada diri kita dulu sebelum kita menasihati orang2 lain, apakah kita sudah rasa cukup hanya dengan menjadi ahli UMNO untuk membantu Parti UMNO?... umpanya beginilah... "Ayah kita membelikan kita sebuah buku untuk kita mengulangkaji pelajaran, tapi kita tidak pernah pun cuba untuk mengetahui buku tersebut.... tiba2 dapat keputusan exam kita terus memarahi buku kerana pelajaran di dalam buku tidak sama dengan apa yang keluar di dalam exam".... siapa yang bersalah?...

Pengajarannya amat mudah, buku dah ada kita baca saja & fahami. kita dah jadi ahli UMNO sekarang tiba masanya kita buat kerja untuk Parti UMNO... janganlah baru jadi Ahli UMNO tetapi hanya pandai berkata2 sedangankan dari segi kerja tidak ada apa yang nak dibanggakan...

Apa pun juga saya masih mengharapkan agar semua ahli2 UMNO bersatu, lupakanlah pertandingan. Yang Menang janganlah pinggirkan yang kalah, mari bersatu kita perkuatan parti keramat orang melayu ini. Jangan membuang masa dengan berkata2, 'berkerjalah' demi UMNO.

Sekian.


Ikhlas daripada

|Pemuda Melayu Malaysia|

Anonymous said...

salam....wahai kawan2 sekalian,bukankah lebih elok kita muhasabah diri kita sendiri daripada kita mencari kesilapan orang lain,sebagai kwn kita tidak salah menegur kesilapan rakan kita jika betul caranya...sekarang bukanlah waktu yang sesuai untuk kita "berperang" sebaliknya ini lah waktu yang sesuai untuk kita bersatu semula demi untuk perpaduan agama dan bangsa yang kita sayangi...buang yang keruh dan ambil yang jernih,kesilapan yang lalu jadikan ia sbg satu panduan untuk kita meneruskan perjuangan kita...kita suka bila org hormat pd kita tp kita x pernah untuk belajar utk menghormati org lain...adakah itu betul?jd marilah kita muhasabah diri kita sndri...

Pemuda IKS said...

Salam perjuangan,

Jutaan terima kasih kepada Wilayahkini kerana sudi bertandang ke laman blog Pemuda IKS. Untuk pengetahuan Wilayahkini, penubuhan laman blog Pemuda IKS tercetus di atas pengaruh Wilayahkini terhadap Pemuda IKS.

Untuk persoalan nasihat-menasihati, Pemuda IKS lebih suka memandang pada nasihat yang diberi daripada menilai individu yang menasihati. Tidak semestinya yang tidak buat kerja tidak boleh menasihati dan yang rajin buat kerja rajin menasihati orang lain.

Sesungguhnya budaya menasihati ini amat digalakkan dalam sesebuah komuniti. Tidak kira ianya membina atau membinasakan, tentu ada nilai positif dalam setiap perkara. Teliti dahulu nasihat tersebut sebelum kita bertindak balas terhadap si menasihati. Akhir kata, selamat berjuang!

"Memperkasa Generasi Baru"

Pergerakan Pemuda
UMNO Cawangan Taman IKS
Bahagian Batu WP

http://pemudaiks.blogspot.com

Anonymous said...

Assalammualaikum Warrahmatullah Hiwabarakatuh
Salam Perpaduan kepada semua

Ahmad Fariz bin Abdullah
Ketua UMNO Caw. Kg Chubadak Asal
019 2782785 / 017 2548057

Buat bloggers / Pemerhati / Pejuang UMNO yang dirahmati

Terima Kasih di atas tuduhan serta Fitnah yang dilemparkan kepada saya

Bismillah Hirrahma Nirrahim

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Saya Ahmad Fariz bin Abdullah dengan ini melafazkan kalimah
"Wa Allahi Wa Billahi Wa Tallahi"

Tidak sesekali terlibat dalam apa jua tuduhan atau fitnah yang dilemparkan kepada saya baik secara lisan, sms, media cetak mahupun media elektronik. Saya rasa tidak perlu untuk saya membuat sebarang laporan polis kerana saya dimaklumkan ada pihak yang telah melaporkannya.Oleh itu, saya juga bersumpah kepada sesiapa jua yang telah memfitnah, menghina, menuduh saya sepanjang tempoh ini agar diberi balasan yang setimpal dari Allah yang Maha Esa. Sesungguhnya doa orang yang teraniaya akan dimakbulkan.

Kepada semua yang bergelar anonymous yang suka fitnah orang, mungkin saudara ni takut kepada bayang2 dan sembunyi di sebalik tembok. Saya menghormati bloggers seperti Gulam Muzaffar, Che Long, Norhisham, Fakhrul, Fairuz Iskandar dan beberapa yang lain yang berani berubah / berani menghadapi kenyataan / berani kerana berdiri atas nama sendiri dalam setiap komen nmereka. Mereka patut digelar Pejuang UMNO yang sejati kerana apa, kerana benar2 ikhlas memperjuangkan aspirasi pemuda walaupun ada di antara mereka berada dalam kem yang berbeza.

Kenapa perlu takut, anda TAKUT kerana anda hanya berani mengadu domba / hanya berani menabur fitnah / tuduhan tapi tak berani terima hakikat bahawa ANDA itu PENGECUT!!!!

Persidangan pun dah habis. Jadi daripada kita terus berpecah sebegini adalah lebih kita mencari jalan perpaduan.Jika tidak UMNO BATU itu sendiri akan dihindari oleh masyarakat khususnya Pengundi, kerana APA, Kerana bosan / Jemu dengan sikap & tingkah laku yang kita semua tunjukkan dalam blog ini.

Kepada yang berterusan membenci saya / dengki pada saya / memfitnah saya / Ingatlah bahawa Dunia ini hanya sementara. Kita akan berjumpa di padang perhitungan nanti.

Oh ya jgn lupa. Kepada blogger anonymous yg suka memecah belahkan ahli UMNO ini, negara kita dah semakin canggih. Kita dah ada Suruhanjaya Komunikasi Multimedia jadi mereka boleh check siapa dalang di sebalik bloggers anonymous. bak kata orang putih "you can run but you cannt hide" atau kata melayu "sampai ke lubang cacing pun kita boleh cari"
jadi laporan polis dah dibuat, kita tunggu dan lihat sapa yang kena

"Sabar itu separuh daripada Iman"
Tapi kesabaran itu ada batasnya......
Wassalam

Pemuda Melayu Malaysia said...

Assalammualaikum W.B.T

Kepada saudara2 ku yang di kasihi semua, adalah baik pada waktu ini kita semua bermuafakat untuk menegakkan Parti UMNO kembali di mata masyarakat malaysia. "Buang yg keruh... Ambil lah yg jernih"...

kepada adinda ku sdra Fariz, sedikit nasihat dan teguran yg kekanda ingin sampaikan... Dr pengetahuan saya sendiri bahawa saudara tidak setuju dengan AJK serta Pegawai Pemuda bhgn yg baru dilantik, boleh saya tahu kenapa? Sehinggakan saya diberitahu yg sdra menawarkan adik sdra sebagai salah seorang yg perlu di lantik? Mcm mana nak lantik sedangkan didlm pertandingan pun tewas sertaa tidak mengotakan janji.

Biarlah sdra Aznie serta AJK di bawah beliau menjalankan tugas dulu, kalau tak betul saya sedia berganding bahu dgn sdra fariz menegur kepimpinan Azniee kelak. Berilah mereka peluang, kapal dah disiapkan & tggu masa saja nak belayar. Kita tengok & tggu sama ada kapal itu berjaya belayar ke perlabuhan ataupun tidak.

Janganlah belum apa2 lagi saudara sudah mengkritik, bak kata perpatah "ludah dilangit terkena muka sendiri"... Jgn pandai bercakap saje tapi diri sendiri yg buat... Munasabahkanlah diri supaya "tepuk air didulang tak terkena dimuka sendiri"... Ingatlah, perjuangan kita belum selsai.

Mari Pemuda Bhgn BATU, kita bantu seluruh Barisan & Kepimpinan saudara Azniee untuk mengerakkan Parti UMNO kembali. Biar UMNO kembali Gah di mata masyarakat malaysia.

Sekian.

Yang Ikhlas

Pemuda Melayu Malaysia

Anonymous said...

Bismillah Hirrahma Nirrahim

kepada Pemuda melayu Malaysia

Fahami dengan jelas apa yang saya coretkan
Saya tidak menyentuh peribadi sesiapa
Saya tidak mengkritik sesiapa
Kenapa perlu saudara menyentuh perkara yang langsung
tiada kena mengena dengan apa yang saya coretkan
saya pun tak pasti atas sebab apa saudara perlu berbuat demikian kepada saya

Boleh saya tahu bila dan dimana saya mengkritik soal pemilihan AJK Pemuda bhgn dan Pegawai yg dilantik Azni
memang saya ada bertanyakan pendapat kpd mereka yg saya anggap sahabat iaitu Gulam, Ijoy, Iskandar, Badli
hanya mereka ini sahaja yang tahu sy ada bertanyakan soalan ini.
Tidak timbul soal sy mengkritik kerana perbuatan itu tidak berlaku
Sy menghormati pilihan Azni.
Oleh itu terpulang kepada barisan Pemuda yg baru dibentuk ini untuk
membawa kemana hala tuju Pemuda Bhgn Batu.

Nasihat sy sekali lagi kepada bloggers yg tidak berani mendedahkan identiti mereka
Laporan polis dah dibuat jadi setiap apa yang diperkatakan itu
"beringatlah sebelum kena"
Jangan berani baling batu lepas tu sembunyi tangan

Saya hormati nasihat saudara
tapi siasat dahulu dengan terperinci sebelum terus menghukum orang
jangan cepat melatah dan terus percaya pada hasutan orang
kelak dapat dosa kering, jangan nanti sangkut kat padang perhitungan.
"kata dulang paku serpih, mengata orang dia sendiri pun lebih"

saya sentiasa berdoa agar mereka yang sering memfitnah saya, menghina saya, menuduh saya agar diberikan balasan setimpal dari Allah baik di dunia mahupun di akhirat
Cukup 40 hari saya solat hajat nanti kita akan lihat siapa yang benar & siapa yang dianiaya

Innalillahi Wainna Hirrojiun.
Doa orang yang teraniaya akan dimakbulkan Allah
Kita tunggu dan lihat
tiada kekuasaan yang lebih hebat daripada Allah Maha Kuasa
Saya dah puas bersabar
Saya takkan ambil tindakan
biarlah Allah yang menentukan

Kita semua dah dewasa
kenapa perlu mengadu domba orang lain
mereka ini semua ada keluarga, anak bini,
cuba fikirkan perasaan mereka
apa akan terjadi jika anda semua bloggers yang membaca rasa apabila nama anda dihina,dicerca, difitnah

Tak ingatkah kita kepada Allah yang maha mengetahui, maha melihat apabila kita dengan sesuka rasa
mengikut jari jemari syaitan yang sukakan umat Islam berpecah
menulis benda2 yang tidak benar & boleh mandatangkan mudarat kepada orang yang dianiaya
Orang2 yang kita kutuk / fitnah ini
mungkin bakal memimpin kita suatu hari nanti

kesimpulan yang dapat diambil
daripada Pemilihan UMNO yang berlaku tahun ini
Perpecahan amat ketara,
Kepercayaan diantara satu sama lain sudah tiada,
Pemimpin yang baik akan disisihkan
Pemimpin yang tidak layak akan dijulang bagaikan wira

jika ini berterusan Pilihanraya UMUM ke 13 tak perlu kita bersusah payah
kerana Tian Chua atau sesiapa saja calon pembangkang akan sekali lagi menang mudah
bukan kerana kekuatan mereka
tetapi kerana keegoan kita,bongkaknya kita, perasaan hasad dengki yang tinggi sesama kita itu sendiri yang akan memastikan UMNO menjadi parti dalam kenangan

Kepada mereka yang terasa
Pohon maaf tetapi ini adalah hakikat yang terpaksa kita terima
jika kita sendiri tak berusaha memperbaiki diri
seperti kata pemimpin yang saya kenal
"kalau dah tercatat dalam lipatan hidup kita akan menjadi pemimpin, maka jadilah kita seorang pemimpin"

kemenangan Azni perlu kita semua akui
walaupun Amir kalah tak bermakna dia tak bagus
didalam saat begini
adalah lebih wajar jika kedua2 pemimpin utama ini dapat mengenepikan konflik dalaman, fahaman dan keegoaan masing2
untuk bersama, bersatu dalam mencorakkan hala tuju pemuda akan datang.Itu yang perlu berlaku
dan kita
selaku penyokong kuat Azni atau Amir juga harus memainkan peranan untuk kembali menyatu padukan pemuda bahagian batu

Perpaduan Pemuda Batu ketika ini amat runcing
Bukan mudah jika tugas ini hanya disandarkan kepada Amir atau Azni seorang
jika tidak disokong oleh kita yang menjadi kekuatan mereka.
perlu ada perasaan tolak ansur diantara kita
kerana kita adalah keluarga

Jadi kepada semua Pemuda Bahagian Batu, hormati mereka yang menang
sayangi mereka yang kalah
Azni tak menang semua
Amir tak kalah semua
Tetapi kita semua akan kalah teruk jika kita tidak mampu bersatu dan mengembalikan perasaan kasih sayang sesama kita Ahli UMNO yang dirahmati Allah hendaknya

Saya tahu lepas ni mesti ada bloggers "takut kpd bayang2" atau pelbagai nickname yang lain (polis tengah siasat, lu fikirlah sendiri)
akan hentam saya, maki saya, fitnah saya
saya tidak menghalang saudara untuk berterusan bersekongkol dengan "Syaitan" dalam usaha memecah belahkan lagi Ahli UMNO yang semakin tenat ini
Cuma saya rasa cukuplah selama ini
saya bersabar, saya memaafkan,
tapi dah sampai masa untuk saya mempertahankan nama saya, keluarga saya
Sekali lagi saya ingatkan
Cukup 40 hari saya solat hajat
kita akan lihat siapa yang kena
mungkin bukan sekarang tapi Allah itu maha Adil, mereka pasti akan kena
dan solat hajat itu bukan untuk saya orang
tetapi untuk semua yang saya rasa banyak dianiaya dalam blog ini selama ini terutamanya sahabat saya Azni, kekanda saya Amir,

kepada Azni dan Amir teruskan perjuangan anda dan carilah jalan penyelesaian terbaik demi perpaduan, pembangunan dan harapan pembaharuan yang Pemuda UMNO Bhgn Batu inginkan.

Wabillahi taufik Walhidayah Wassalammu Alaikum warrahmatullahi wabarakatuh

Ahmad Fariz bin Abdullah
Ketua UMNO Caw. Kg Chubadak Asal;
Ahli Jawatankuasa UMNO Bhgn Batu
019 2782785 / 017 2548057

|Pemuda Melayu Malaysia| said...

Assalammualaikum W.B.T.

Terima kasih nasihat drpd adinda ku saudara Ahmad Fariz B Abdullah, keluhan dan rasa gunda-gulana dihati saudara telah saudara coretkan. Saya terima pandangan saudara, tetapi ibaratkan "Siapa makan cili dia terasa pedasnya"...

Apa pun yang saudara lihat kebanyakan komen dan nasihat yang saya tulis di dalam blog ini tidaklah berunsur fitnah & mencaci orang, cuma sekadar nasihat. kalau tidak, tak kan Wilayahkini dapat menyiarkan komen saya ini.

Tujuan saya ini ialah sekadar memberikan pendapat peribadi, tidak lebih dari itu. Kalau nak di sebutkan pasal dosa, biarlah Allah SWT yang saja menghukum kita. Bukan manusia biasa seperti saudara yang boleh menghukum sesorang. "Tiada kuasa yang dapat melawan dari kuasa Allas SWT"...

Saya melihat komen saudara lebih kepada membawa perasaan dan bukan untuk memberikan pendapat, Janganlah kita terbawa2 perasaan dendam kita pada sesorang kerana tidak ada kawan yang kekal dan tidak ada musuh yang kekal di dalam politik. Apa salahnya saudara berbaik2 pada semua, mungkin itu dapat menjayakan karier politik saudara pada masa akan datang yang kelihatan semakin suram. Jangan mudah melinting kerana asam garam di dalam politik ini adalah orang yang suka menabur fitnah. Kuatkan semangat, kuatkan jati diri saudara supaya dapat membiasakan diri didalam dunia politik yang penuh dengan dugaan.

Saya tidak rasa takut untuk menggunakan nama samaran, saya hanya merasa selesa menggunakan nama Pemuda Melayu Malaysia. Tidaklah bererti saya merasa takut, kerana saya rasakan tidak ada perlu saya takutkan kerana saya tidak mengkeji, memfitnah dan mengaibkan sesorang. Pernahkan tulisan2 saya seperti itu? Yang penting sekarang adalah perjuangan dan bukan pada nama. buat apa hanya mahu mengharumkan nama sendiri tapi pada dasarnya "Duduk dalam bakul tapi angkat sendiri".

Mengenai pandangan saudara tentang PRU ke-13, saya bersetuju. Marilah kita bersatu supaya seluruh Pemuda di bahagian BATU dapat bergerak utk merampas kembali kerusi yang di menengai oleh parti keadilan. Jangan kita leka dan alpa kepada arus politik semasa, kerana itu akan membuatkan kita rasa selesa dan 'tidur' utk tidak membuat kerja.

Kepada saudara Azniee Dan Amilludin, bersatulah demi perpaduan pemuda UMNO Bahagian BATU. "Buang yang keruh & ambil yang jernih"... Amilludin juga adalah sahabat saya, begitu juga saudara Azniee. Yang penting sekarang kekanda ku berdua harus duduk semeja demi perpaduan kita di dalam Bahagian BATU, lupakanlah pertandingan kerana sekarang adalah masa untuk kita merebut kembali kerusi Parlimen Batu daripada parti pembangkang.

Akhir kata daripada saya, menyusun sepuluh jari saya pohon maaf kepada sesiapa pun juga 'terasa perasaan' dengan apa yang saya telah coretkan selama ini. tidak ada niat sekalipun di dalam hati ini untuk mengaibkan sesiapa.

Sekian.


Yang Ikhlas

|Pemuda Melayu Malaysia|