Tuesday, February 19, 2008

APA SUDAH JADI DI KL? TANDA JALAN RAYA DALAM TIGA BAHASA DI PASANG DAP! DBKL TIDOR KER?


GAMBAR - GAMBAR MENUNJUKKAN TANDA JALAN DALAM KETIGA BAHASA DAN JUGA GAMBAR TERESA KOK BERSAMA DUA AHLI PARLIMEN DAP YANG LAIN.....
Kuala Lumpur -- Ketika negara tengah panas dengan kempen pilihanraya Kuala Lumpur dikejutkan dengan papan tanda jalan raya dengan tiga bahasa iaitu "Bahasa Melaysia, Bahasa Cina dan Bahasa Tamil" yang dikatakan tanda jalan raya MUHIBAH oleh DAP.DAP bertindak memasang tanda jalan raya khas yang disediakan oleh parti tersebut di sekitar kawasan Parlimen Bukit Bintang, Seputeh dan Cheras yang di Ketua oleh Ahli Parlimen Seputeh , Teresa Kok bersama dua ahli Parlimen DAP.
Difahamkan mereka tidak puas hati dengan tanda jalan raya yang dipasang oleh pihak berkuasa dalam bahasa malaysia dan juga dengan tulisan rumi disekitar kawasan Parlimen Seputeh, Bukit Bintang dan Cheras.
Mereka bertindak memasang tanda jalan khas dalam ketiga - tiga bahasa sebagai tanda bantahan.Difahamkan selain bahasa malaysia, tulisan rumi disediakan bagi memudahkan pelancong arab. Difahamkan DAP telah memasang tanda jalan ketiga - tiga bahasa tersebut dengan membuat sendiri tanda tersebut - di lebih 10 buah lokasi.
Apa sudah jadi dengan DBKL? Orang tengah sibuk nak pasang poster , mereka pulak dah mula pasang tanda jalan ikut kemahuan mereka sendiri.Kalau tak puas hati laporkanlah dengan pihak berkuasa dengan cara yang betul.Jangan angkat undang - undang ikut pilihan mereka.Mereka kenalah patuhilah undang - undang negara.Ini baru pasang tanda jalan.Esok ntah apa lagi mereka nak pasang?
Mana pergi Datuk Bandar Kuala Lumpur dan wakil DBKL ? Mereka tengah tidor ker ? Bukalah mata sikit dan tengok sendiri apa yang berlaku di sekitar KL.Kalau kita bantai, mereka kecil hati.Buatlah kerja.
Tetapi beberapa emel yang diterima menyokong tanda jalan raja dalam ketiga - tiga bahasa tersebut.

3 comments:

Anonymous said...

Sorry. Look please here

baker said...

i think you meant tulisan jawi, not rumi. tulisan rumi is actually those normal romanised letterings we use.

Anonymous said...

See Here or Here