Saturday, May 3, 2008

KENAPA TIDAK ? ERA BARU UNTUK MEDIA ALTERNATIF - GANDINGAN MANTAP !

Kenapa TIDAK? semalam Wilayahkini menyiarkan berita mengenai Ketua Pengarang Star Datuk Wong Chun Wai mula memasuki arena media alternatif dengan melancarkan blognya bertajuk http://www.chunwai08@blogspot.com/ . Ekoran daripada itu, mungkin ada pihak yang kurang senang dan melontarkan tuduhan menjurus kepada kapasitinya sebagai Ketua Pengarang dan tidak elok sekiranya beliau berblog melalui laman blognya.
Inilah dikatakan sebagai satu pandangan sempit dan kurang rasional.Mereka - mereka ini boleh dikatakan golongan Syok Sendiri.Sebagai seorang Ketua Pengarang untuk akhbar yang Inggeris yang terkemuka di Malaysia penampilan Chun Wai bukan sahaja telah memberikan satu imej baru tetapi satu suntikan baru untuk industri media alternatif( New Media).Pandangan - pandangan beliau sebagai seorang individu akan membantu kita untuk mendapatkan maklumat- maklumat yang lebih berwibawa untuk dibaca.Sekurang - kurangnya - satu blog yang dapat memberikan maklumat, pendapat yang cukup bernas. JANGAN LUPA BACA RUANGAN WILAYAHKINI - HARD TALK MENGENAI ISU INI MINGGU DEPAN!

11 comments:

Anonymous said...

Kita jangan bersikap katak dibawah tempurung.Ini semua isu remeh temeh kerana kita harus gembira beliau tampil untuk berblog.Beliau berani.Kita kena sokong dia.Dato, jangan risau, We Support u.

Anonymous said...

I agree wth Atilia.Now time to work together ? Why kita nak argue for not relecant issue? May its because he position as Group Editor? Ah, come on lah, be realistic.Itu semua crap lah.Kata free media, new media dan macam- macam , so, kita move on sahajalah.Well Done Wilayahkini.We look forward 2 yr news.

Anonymous said...

Saya ada baca mengenai beberapa orang komen dalam blog rocky.Mereka semua tak ada guts? Kalau nak betembung lontarkan idea - idea yang bernas.Ramai diantara yang buat blog ini takut nak beritahu identiti mereka tapi, Wong Chun Wai gunakan nama dia sendiri untuk memberi pandangan dalam blongnya.Well done sir.Go ahaed.

Anonymous said...

Tidak salah, Teruskan usaha anda untuk berikan dan sampaikan maklumat - maklumat yang benar untuk kami.

Anonymous said...

Kami sudah agak dah .Tapi jangan risau bro, kita akan balun habis - habisan .Kita sambut baik bro.

Anonymous said...

Jangan kita pertikaikan semangat dan intention yang ditunjukkan oleh Datuk Wong Chun Wai.Dia memang berani.Apa salahnya sekiranya dia mulakan blog sendiri?Beliau tahu apa yang patut buat dan apa yang tidak patut dibuat?Beliau bukanya orang yang tak faham cerita.Atleast kita ada satu lagi saluran blog yang boleh dipercayai kerana banyak blog yang operate tiada kekuatan dari nilai berita.

Anonymous said...

Kita patut beri peluang kepadanya untuk menyumbangkan idea melalui new media kerana MSM ada sistemnya tersendiri.

Anonymous said...

Bro, NO WORRIES.KEEP GOING AND BE STEADY.WE ARE THE 4 U.PLS STRIKE

Anonymous said...

Wong Chun Wai memang mempunyai kelebihan yang tersendiri tetapi kami harap beliau dapat kawal blognya supaya tidak tersasar tidak sangat terikut gaya macam blog - blog yang lain.Jangan pula terlalu ikut rentak pembangkang.

Anonymous said...

Apa nak buat? depa dah mula kena tanggung risikonya jugak lah bro.Tapi kena jaga ayat - ayat jugak bro kerana dia Ketua Pengarang. Tapi saya tak sokong.Saya nak baca penjelasan Wilayahkini.Salam

WILAYAH KINI said...

Terimakasih.Wilayahkini akan memberikan pandanganya didalam ruangan HARDTALK minggu depan dalam Bahasa Malaysia dan Inggeris.Harap bersabar.Terimakasih diatas sokongan dan kerjasama anda.
Pengarang !