Saturday, May 31, 2008

POLITIK UMNO WANGSA MAJU - ZAINAL NAZERI YANG BERGELAR Z-ASTAMAN NAZERI !

Perkembangan politik di Bahagian Wangsa Maju menyaksikan Pemangku Ketua Bahagiannya Datuk Zainal Nazeri hampir disahkan akan memberi laluan kepada bekas Ketua Bahagian Wangsa Maju yang telah mendapat kebebasan penggantunganya dari kes politik wang - Datuk Astaman Abdul Aziz untuk bertanding jawatan Ketua Bahagian dan Zainal Nazeri pula akan sekali lagi mengekalkan jawatan Timbalan Ketua Bahagian.Ramai ahli -ahli UMNO Wangsa Maju juga mahukan Naib Ketua bahagian Datuk Shafie untuk memaklumkan pendirianya sama ada akan mengekalkan jawatan Naib Ketua Bahagian atau bertanding jawatan Ketua Bahagian.
UPDATE TERKINI- Rata- rata ahli UMNO Wangsa Maju juga dikatakan sudah muak dengan politiking yang masih tidak ada penyelesaian di Wangsa Maju bagaikan sudah kena sumpah.Pada masa yang sama, sumber - sumber memberitahu Wilayahkini bahawa sudah ada unsur politik wang yang kuat menular di Wangsa Maju menjelang mesyuarat cawangan pada bulan depan.

14 comments:

Anonymous said...

Kami setuju.Kami memang sangat harap Datuk Shafie dapat jelaskan pendirianya dan jangan tunggu sampai hari pencalonan.

Kayu ukur said...

Inilah dikatakan nasib Wangsa Maju yang selalu terkongkong dengan rasuah dan politik wangsa.Bilah kami akan bebas.Kami tidak mahu Astaman.

aHLI uMNO Wangsa Maju said...

Sudah sampai masanya Wangsa Maju diberi kepada kepimpinan yang baru kerana Astaman hanya tahu untuk menjual, membeli sahaja tetapi yang menjadi mangsa ialah kami sebagai ahli UMNO.

Anonymous said...

Kami harap UMNO pusat dapatlah pantau - pantau sikit di Wangsa Maju kerana memang sudah ada gerakan politik Wang yang hebat.Hulur menghulur.

Anonymous said...

Wangsa Maju memang sudah kena sumpah oleh Astaman.Orang - orang melayu di WAngsa Maju kenalah fikir apa masa depan kalau yidak mahu jadi pelacur.

shah, Melati said...

Saya sokong dgn saranan Anon tadi kerana Wangsa Maju ni dah jadi macam one stop centre untuk gerakan politik wang.Senang masuk dan keluar.Apalah nak jadi dengan Wangsa Maju ni.Belum lagi mengundi ni.Dahlah kita kalah kerusi Wangsa Maju kepada orang gila Wee Choo Keong.Apa nak jadi dengan nasib melayu di Wangsa Maju?

Suara Hatiku... said...

Datuk Zulhasnan Rafique tolong - tolong turun padang dan lawat Wangsa Maju siki.

Anonymous said...

Salam. Saya kurang mengenali Datuk Astaman, dato Zainal, Dato Shafie. Namun saya berharap pemilihan kali ini dapat berjalan dalam suasana kekeluargaan demi maruah UMNO, parti keramat yang memperjuangkan nasib orang Melayu. Sudahlah wangsa Maju jatuh ke tangan Wee Choo Keong yang sibuk dengan kepentingan diri sendiri. Wahai Melayu, bangkitlah bersatu. Kawan saya pernah memberitahu, gandingan Astaman, Zainal dan Shafie perlu diteruskan utk kecemerlangan bangsa Melayu di Wangsa Maju

PBB said...

politik wang ada di mana-mana. jangan pandai tuduh orang saje. ramai sudah mereka yang termakan budi dengan dato astaman. jangan menidakkan perkara yang benar. itu belum kira yang sudah berpaling tadah dengan dato astaman. bermuka-muka bukan setakat dua muka saje, tapi empat muka sekali dah. hai lupe ke, asal nak buat program, pada siapa yang korang mintak DUIT haa???
apa salahnya yang senang bantu yang susah...daripada orang senang yang duduk dalam bahagian tu yang menjahanamkan orang susah...lu pikir la sendiri!

Kambing Taman Melati said...

Kepada PBB , anda juga lu juga kea fikor sendiri kerana jangan lah nak jahanamkan UMNO dengan duit aja.Malu kita.Malu bangsa kita.

Ank Pngrusi Ttp WM SEK 2 said...

HIDUP DATUK ZAINAL!!!
HIDUP DATUK ZAINAL!!!
PANGKAH DATUK ZAINAL!!!
Tinggalkan datauk astaman!!!
Pulaukan datuk astaman!!!
Datuk astaman berpegang kepada
Pakatan Kaki Rasuah (PKR)
Pakatan Astaman Sedunia (PAS)

Anonymous said...

Kalu datuk zainal bertanding.. Kami ahli-ahli UMNO WM Seksyen 2 akan pangkah...
Kalu datuk astaman jangan pangkah tp pulaukan dia!!!
HIDUP DZN...
HIDUP DZN...

Anonymous said...

Zaidie Ramlan
Dah la datuk astaman.. hentikanla.. tinggalkan la WM Sek 2.. bagi datuk zainal pulak.. kami mahukan kebebasan.. kalau dgn datuk astaman kitorang x bebas la.. BLAH LA... X RETI-RETI LAGI...

Anonymous said...

Yaser danau kota,
Betul tu... blah la astaman.. kitorang tak bebas tau tak