Wednesday, May 14, 2008

SYED ALI KATA MEMANG ADA PEMIMPIN DUA WAJAH TAPI SYED ALI PULA BERAPA WAJAH TANYA PARA PEMBACA ?

Ketua UMNO Bahagian Cheras yang lebih dikenali sebagai PEMIMPIN SYOK SENDIRI, Syed Ali Al Habshee berkata, MEMANG ADA PEMIMPIN DUA WAJAH, kepada Malaysia Kini. BACA LAPORANYA DI SINI .Wilayahkini menerima beberapa emel mengenai berita tersebut dimana mereka bertanya siapa sebenarnya PEMIMPIN DUA WAJAH ? Syed Ali dikatakan mempunyai lebih dari DUA WAJAH. Wilayahkini akan mengupas mengenainya.Jangan lupa untuk membacanya. Apakah pendapat anda mengenai kenyataan Syed Ali tersebut?

10 comments:

Cheras, CITIZEN said...

Syed Ali ini ada lebih dari sepuluh muka atau lebih tepat satu hari satu muka.Cukuplah tu.Jangan nak bagi nasihat.Cerminkan diri sendiri dulu.

Ahli UMNO Cheras said...

Syed Ali tidak layak untuk berkata atau komen mengenai pemimpin dua wajah sedangkan beliau sendiri mempunyai banyak wajah sehingga kritik kepimpinan negara di media asing.Pemimpin seperti Syed Ali memang suka ambil kesempatan untuk diri sendiri dan boleh hancurkan nama baik UMNO.Kini dia bercakap mengenai pemimpin dua wajah.Mungkin dia tidak ada perasaan malu.Kita semua tahu sejarah Syed Ali.Berapa orang dia angkat dulu dan orang yang diangkat kemudian dia bantai.Dia akan dapat kesemua kebaikan tetapi tidak akan kenang budi.Syed Ali contoh terbaik pemimpin pelbagai wajah bukanya dua wajah.Jangan buang masa.

Kantoi said...

Saya sokong saranan Ahli UMNO Cheras yang memberikan gelaran Syed Ali mempunyai pelbagai wajah.Kita nak dengar komen Razlan pulak nanti.

Anonymous said...

Tahnniah kepada Wilayahkini kerana berjaya memberikan laporan - laporan yang menarik selari dengan kehendak di Wilayah mengikut keadaan terkini.Mengenai Syed Ali ini , jangan buang masa kita.

Anak UMNO said...

Kah..Kah...Syed Ali Al Habshee @ Pemimpin Syok Sendiri @ Pemimpin Pelbagai Wajah.Beliau layak dapat anugerah tersebut sempena ulangtahun UMNO yang ke 62.

Anonymous said...

ya saya pun setuju ...bukan hanya dia yang 2 wajah...banyak lagi ..

dan kita x perlu hormat org yg begini kerana x ada pendirian....saya juga selalu mengikuti berkembangan blogger kadir jasin dan rocky.

walaupun ada perkara yang depa kata benda itu benar. tapi saya tetap tidak menghormati langsung mereka. kerana apa.

ketika mereka ada kepentingan diri sendiri (iaitu masa mereka di NSTP dahulu) tiada timbul pun cerita2 mereka seperti yg diblog mereka sekarang. Tapi kini lentang lentong dok komen....krn apa ...krn mereka tiada kepentingan dalam kerajaan lagi...

org seperti ini tidak patut kita hormati walaupun tan sri atau sebagainya

Anonymous said...

HEHEHE .. Dulu rocky dan kadir tak cukup duit ... sekarang ni dah ada duit simpanan .. boleh la cakap apa mereka nak cakap ...

tapi nak respect ... betul la .. kene ada prinsip .. bukan menulis ikut musim ..

anyway .. dorang bedua ni pun ada agenda di setiap penulisan mereka .. kita tengok kan je laa ...

The free writer takan terpeganruh dengan persekiran .. mereka kene ada pendirian sendiri ... risikan sendiri .. yang penting .. tulis kerana nak tulis .. bukan kerana orang suruh tulis ...

Anonymous said...

Yang lebih menghairankan ialah kenapa media massa suka sangat menyakat orang-orng macam Syed Ali ini, seolah-olah ada agenda unuk menaikkan nama dia hingga ke mercu harum di dalam kepala Pak Lah yang tengah pening-pening lalat tu. Takkanlah orang media langsung tak nampak apa yang rakyat nampak, kecuali mata hidung mereka semua dah kena belacan Singapura penangan Kalimullah ejen perisik tu. Janganlah jadikan orang yang buruk ini sebagai bahan berita, silap haribulan jadi macam Ku Nan pulak, dari casino king dah jadi UMNO king pulak!

Anonymous said...

Agak-agaknya itulah kriteria untuk dipilih jadi pemimpin dalam UMNO. Keupayaan memekik melolong macam mawas amat penting berbanding keikhlasan untuk berjuang. Yang pandai buat bising boleh tarik publisiti kepada UMNO, yang pandai buat kerja menyusahkan pemimpin sebab boleh melihat kelemahan pemimpin itu sendiri. Jadi UMNO jadilah parti yang senantiasa hiruk pikuk sampai keris terhunus tapi apa pun tak nampak oleh rakyat.

Razlan said...

Pemimpin Dua Wajah ...

Didalam politik, bukan dua wajah yang pemimpin ada, mungkin ada 10 wajah,

Kita sebagai ahli UMNO pun banyak wajah, bak kata member2 di luar dalam politik,

Bila masuk politik ni kene banyak wayang.

Inilah kualiti yang kita ada sekarang, baik pemimpin cawangan dan bahagian sehinggakan atasan,

semua berwajah-wajah... semua bermuka-muka. Tak payah kita tengok jauh, didalam bahagian masing-masing pun banyak wajah-wajah.

Betul jugak cakap Syed Ali, memang benar orang kita banyak wajah-wajah, tapi saya tak kenal Syed Ali, so i no coment pasal dia, kalau selama ni dia diantara orang berwajah-wajah .. so sama la tu ..

Tapi, bila masuk politik ni, berwajah-wajah selalu dibenarkan, tetapi kene la lihat apakah isunya.

Sekiranya didalam mesyuarat-mesyuarat pun kita nak berwajah, ini tidak patutla, Apabila diberi amanah, kita kene cakap la, cakap dan kalau nak bertekak pun, bertekak la dalam mesyuarat, dan semuanya perlu dirahsiakan, ITU AMANAH yang perlu kita pegang.

Yang memimpin pun, tak payahlah nak cakap kat luar Mesyuarat,
Sekarang ni tidak, semua agenda mesyuarat dalam MT ke, Kabinet ke, Bahagian ke, semua boleh bawa keluar, tidak ada rasa Bersalah pulak tu, tu pasal cerita yang bukan-bukan keluar.

Gurka Politik pula, macam-macam spekulasi dorang keluarkan, Itulah sebenarnya Pengkhianat Bangsa, membawa cerita di pelusuk Malaysia dengan niat konon baik tapi ... akibatnya perpecahan yang kita dapat.

Sekarang ni nampaknya, kempen-kempen manager dah bergerak... ada yang bercakap sekiranya 3 orang Ketua Pemuda Malaysia akan bertanding, maka 3 orangla yang akan ada pertandingan di setiap bahagian.

Ni la padahnya sekiranya kita ada niat menaja pemimpin untuk kepentingan kemenangan kita. Sekiranyanya ini terjadi, maka hilangla UMNO untuk melihat Generasi Pelapis yang dikehendaki oleh rakyat ...

Kembalila kita kepada generasi yang mengikut telunjuk . MR YES MAN


Pikirkan bersama ...