Friday, April 3, 2009

SELAMAT DATANG NAJIB ; SELAMAT JALAN PAK LAH ; EPISOD PANAS PERALIHAN KUASA SELESAI ; KINI BOLA DI KAKI NAJIB ..............

KUALA LUMPUR April 3 -- Walaupun dalam tempoh masa 24 jam, Datuk Seri Najib Tun Razak dijadualkan mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri ke 6 Malaysia bermacam - macam sms liar berterbangan namun ianya tidak langsung menjejaskan episod bersejarah Peralihan Kuasa diantara dua tokoh pemimpin utama negara di Istana Negara pagi tadi sambil disaksikan oleh jutaan rakyat Malaysia secara langsung melalui RTM.
Datuk Seri Najib Tun Razak yang mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Malaysia yang baru di hadapan Yang Di Pertuan Agong Tuanku Mizan Zinal Abidin.Majlis semalam turut menyaksikan Mantan Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dianugerahkan gelaran "TUN" dan juga kepada isterinya Datin Seri Jeanne Abdullah. Kini Abdullah bergelar - Tun Abdullah Ahmad Badawi.Kini segala ura- ura dan spekulasi mengenai Peralihan Kuasa sudahpun terjawab.Pak Lah membuktikan dirinya sebagai seorang yang " gentlemen" dalam isu kerana pelbagai andaian telah dibuat berhubung isu tersebut.
Kini segala tumpuan tertumpu kearah Datuk Seri Najib Tun Razak. Apakah akan dilakukan oleh Najib dalam tempoh masa 24 jam ini ? Akan ada pengumuman penting ? Sudah tentu ramai juga ingin melihat saf kepimpinan Kabinet Najib. Rombakan Kabinet boleh dikatakan plot klimaks dalam episod perlantikan Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia yang baru. Siapa yang gugur ? Siapa yang dikekalkan ? Siapa pula muka - muka baru yang akan dilantik ? Di jangka 8 April nanti Najib akan umumkan rombakan kabinet.
Untuk Pak Lah, Wilayahkini ingin mengucapkan "TERIMAKASIH DAN SALAM HORMAT.JASAMU TETAP DIKENANG". Untuk Najib pula, yang dikatakan harapan terakhir Barisan Nasional , Wilayahkini ingin mengucapkan "TAHNNIAH DAN SELAMAT BERTUGAS "

6 comments:

Anonymous said...

Selamat bertugas DS Najib. Semoga berjaya dalam mempertabatkan parti. Perlu yakinkan masyarakat terhadap kepimpinan beliau. Teruskan usaha membenteras politik wang dalam parti. Kalah menang dalam MKT tidak perlu menjadi kayu pengukur jawatan kabinet. Kalau menang dengan politik wang tapi dilantik pin masalah. Yang kalah tapi bersih, perlu dilantik juga. Saya yakin Najib BOLEH.

Anonymous said...

Dulu ada 4th Floor Boys, skrg Bedroom Mem plak..takutssss.

Anonymous said...

Belum tentu Mem boleh berkuasa, cakap orang aje............. Budak tingkat 4 memang nampak. Lepas ni Najib dan Muhyiddin tengok dan pantau semualah dari Khazanah, GLC dan semua.

ROSSY said...

KENAPA ORRANG KAT SINI SEMA PAKAI ANONYMOUS? TAKUT EK? PUT SOME NAME THOUGH POYO...

Anak Harapan said...

Tahniah Dato'Seri Najib.....Terima kasih Tun Abdullah Badawi

Anonymous said...

bukan takut... tak taw cara... lg satu dah jenis orng kita ni tak boleh di cabar... kita yang berforum... bubuh nama sebenar... cfirm dia orang cari.... kalau u alyang berkata tu profesional n boleh terima ok la... kita pakat uat nama sendiri...