Friday, February 27, 2009

BULAN MAC SUDAH SAMPAI ; DETIK - DETIK YANG DI TUNGGU - TUNGGU KIAN MENGHAMPIRI ; SIAPA PILIHAN KITA ?

KUALA LUMPUR 27 Feb 2009 -- Esok kita sudah sampai penghunjug bagi bulan Februari. Bulan Februari sepertimana yang ketika ketahui umum cukup istimewa kerana hanya ada 28hari. Menjelang hari ahad ini, kita akan melangkah ke bulan Mac yang ditunggu - tunggu oleh pelbagi pihak bukan sahaja rakyat tempatan malah seluruh dunia. Bulan Mac bakal menyaksikan pemilihan paling mencabar dalam sejarah UMNO selepas tahun 1987 walaupun jawatan Presiden tak ada pertandingan. Satu lagi yang ditunggu - tunggu ialah Proses Peralihan Kuasa antara Pak Lah dan Najib. Isu Peralihan Kuasa ini masih menjadi bahan cerita yang paling panas di Malaysia.Bukan sahaja dikalangan pemimpin UMNO dan BN malah turut di perkatakan oleh pemimpin Pakatan Rakyat. Ramai pihak sudah meramalkan, bulan Mac bakal menjadi satu bulan yang paling mencabar dan akan ada beberapa kejutan politik dalam UMNO dan juga dalam politik negara . Isu Perak dan pilihanraya kecil DUN Bukit Selambau , Bukit Gangtang dan Bukit Lanjan juga dijangka meletup pada bulan Mac. Proses kempen bagi pemilihan UMNO juga dikatakan akan panas dan " swing " habis - habisan pada bulan Mac. Seorang penulis hari ini , menyatakan -- "pilihlah pemimpin yang dikehendaki oleh negara dan bukanya untuk diri sendiri. Beliau turut berkata pemimpin yang dipilih perlu diterima oleh semua rakyat Malaysia dan bukanya setakat 2, 500 perwakilan UMNO sahaja". Sila klik - The New Straits Times Online......., untuk membacanya.

3 comments:

sahabat gunung said...

Kau menang bukan beerti kau benar, kau salah bukan beerti kau kalah keranan menang dan kalah bukan sempadan untuk benar dan salah. Yang benar tetap benar walau dipertikai, yang salah tetap salah walau diselindungkan.

Sebagai budak Lembah Pantai, aku akan menyokong Ketua Pemuda Bhg aku yang bertanding EXCO Pemuda UMNO Malaysia.

Seterusnya, menyokong semua calon Pemuda dari Wilayah yang bakal bertanding Jawatan EXCO Pemuda.

Apa keadaan sekalipun, menang atau kalah...selepas pemilihan Mac nie, mari bersama-sama dalam satu barisan untuk memperkasa semula UMNO dan BN, khususnya di Wilayah Persekutuan ini.

Anonymous said...

Saya kecewa. Di saat bangsa lain henyak maruah MELAYU. Di saat bangsa lain memperbodohkan MELAYU. Menghumbankan darjat MELAYU dan Merendahkan maruah MELAYU, masih ada bangsa MELAYU sendiri yang mendewa-dewakan bangsa asing. Ada bangsa MELAYU lain yang bertepuk tangan melihat bangsanya sendiri dipermainkan. Bangkitlah MELAYU. Bersatulah MELAYU. Darah kita serupa. Agama kita sama. Lupakan sengketa politik. MELAYU mesti tetap membela MELAYU. MELAYU sendiri mengagungkan SINGH kenapa? Dia tidak kata BN celaka. Dia kata MELAYU celaka. Dia kata bapak kita celaka. Dia kata mak kita celaka...! Sebarkan... Takbir!

Anonymous said...

Salam...
Kita menyokong hasrat 2 sahabat diatas. Apakah mereka dipihak sana tidak melihat apa yang dilakukan oleh bangsa lain kepada kita.orang MELAYU. Atau mereka ini terlalu taksub kepada pemimpin mereka yang ada bersultan dimata beraja dihati. Kenapa singh yang satu ini mampu memperlekehkan Sultan dan Bangsa kita di TANAH Melayu ini. Biar pemimpin berganti kita jangan tunduk pada provokasi mereka. Baik cammanapun mereka ini tujuan disebaliknya mesti ada.
Mari kita ramai-rami Sumpah Celaka pada Singh yang satu ini. bagi dia lekas lumpuh teruss....
Kepada yang masih menyokong PR kembalilah kepada yang benar. Jika pemimpin ada buat salah kita tegur dari dalam bukan 'anjing menyalak bukit'atau 'tikus membaiki labu diatas tasik'.
Pemuda Malayu tanpa mengira fahaman mari kita bersama mendukung hasrat mulia menaikkan semula Bangsa Meluyu yang di tekan hebat oleh Bangsa lain. Kita bersatu bersama-sama unutk mengutuk dan mendesak agar Karpal singh di ambil tindakan diatas keceluparan beliau.
Takbir!!!
Salam Perjuangan...