Wednesday, June 25, 2008

WEE CHOO KEONG - PEMIMPIN ANTI KAUM 1 ......

Apabila kerajaan negeri Selangor dan Perak mengumukan hasrat untuk memboikot akhbar Utusan Malaysia hanya dengan satu alasan iaitu Utusan Malaysia memainkan isu perkauman, Wilayahkini telah menerima beberapa reaksi daripada beberapa pembaca termasuk, sekiranya kerajaan Pakatan Rakyat begitu serius dengan masalah perkauman mereka sepatutnya memecat Ahli Parlimen Wangsa Maju Wee Choo Keong yang bertanding diatas tiket PKR kerana tindakanya yang memainkan isu perkauman di Wangsa Maju dalam isu penjaja sehingga menyebabkan penjaja melayu dan india begitu marah kerana Wee Choo Keong cuba memecahbelahkan hubungan baik diantara kaum yang wujud sekian lama di Wangsa Maju.Kemarahan penjaja melayu membara sehingga mereka bertemu dengan Wee Choo Keong dan melepaskan geram mereka.Masalah tersebut kini terus menjadi isu utama kerana kali ini Wee Choo Keong mengabaikan bahasa tamil dan pengundi india dilaman blognya kerana tiada tulisan tamil.Masyarakat india yang mengundinya kini begitu kecewa dengan tindakan Wee Choo Keong yang menjadi dalang utama kepada keruntuhan semangat perpaduan kaum di Wangsa Maju. Wahai pemimpin PKR dimana justifikasi anda ? Pecat segera Wee Choo Keong sekiranya anda betul - betul tekankan semangat perpaduan kaum.LAGI BERITA MENGENAI WEE CHOO KEONG AKAN MENYUSUL - WEE CHOO KEONG ANTI KAUM 2 TERMASUK BEBERAPA PENDEDAHAN MENGENAI PEMIMPIN ANTI KAUM TERSEBUT !

7 comments:

Anonymous said...

This real of Wee Choo Keong character.He is racist.Sack him .

Anonymous said...

Sekali lagi Wee Choo Keong yang bergelar Ahli Parlimen Wangsa Maju buat hal dengan membuat tuduhan palsu.Wahai rakyat Wangsa Maju , marilah kita bersatu untuk menghalau Wee Choo Keong yang anti kaum kerana memang sudah terang - terang di sudah main isu perkauman.Selepas mendapat teguran daripada penjaja melayu di Wangsa Maju degngan keras baru - baru ini,dia cepat- cepat turun padang ke beberapa kawasan yang mempunyai banyak penduduk melayu termasuk surau - surau untuk meraih simpati.Dia dah tahu masyarakat melayu memang sudah marah dgnya.Dia sekali lagi menipu dengan mengheret keluarga anak bangsa kita.Dimana kekuatan melayu kita? Marilah kita sama - sama berjuang untuk menolak pemimpin seperti dia.Salam.

Anonymous said...

Sudah sampai masanya bagi kita insafkan si Wee ni.Memang dia bersikap bodoh.

Anonymous said...

Wee Choo Keong ni memang dasar penipu.Dia nak jadi cina hero kononya nak tegakkan keadilan.Tapi di selangor mereka terang - terang tipu rakyat.Tanyalah sana.Si Wee ni memang tak ada dasar malu.Angkuh dan sombong.

Anonymous said...

Hoi Wee, depa ni manusia jenis apa ah? Kalau tak modal pergilah cari di tempat lain.

Anonymous said...

Apalah dengan kamu semua di sini.

Buta huruf dan tak tahu baca, kah?

YB Wee punya blog (hah, pergi baca sekali lagi), terjemahan-terjemahan ke bahasa lain situ adalah "voluntary service" dari pembaca2 dan commenter2.

Lagi pun YB ada buat suruhan oleh pembaca2 yang faham Bahasa Tamil tolonglah buat terjemahan kepada Bahasa Tamil. Tapi, satu "volunteer" pun tak ada langsung!

Apa berkenaan ini dengan orang2 India?

Suruh tolong, tak ada volunteer. Tapi hentam YB Wee dengan kata dia "Pemimpin Anti Kaum"

Jelas tak, kita hukum YB dengan perkataan ini? Adakah dia faham dan tahu Bahasa Tamil?

Pakailah akal dulu sebulum 'buka mulut.'

Semua sini adalah BODOH betul!

-Anak Malaysia-

resident.wangsamaju said...

There is no anti kaum in Wm, and obviously the blogger here has twisted the facts.

Wangsa Maju today is a thriving township today because of Wee, He has fought to protect the rights of the residents. You guys are very misinformed and i'm just being polite.