Monday, August 3, 2009

DEMO HARAM ISA ; SILA BUAT LAPORAN DENGAN BPA ; MURUGIAH SEDIA BANTU ; RAJA NONG CHIK KATA KERUGIAN SAMPAI 200 JUTA ;KL MENJERIT KERANA SEKATAN !

KUALA LUMPUR 3 Ogos,
Ada penjaja nak tuntut ganti rugi akibat perhimpunan haram anjuran gerakan memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri ( ISA ) ? Buatlah aduan dengan Biro Pengaduan Awam di Bangunan Kemas dekat Jalan Sentul.
Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk T.Murugiah berkata pihaknya akan mencari jalan supaya kerugian yang ditanggung oleh peniaga terbabit dapat dituntut daripada organisasi yang menganjurkan demontrasi tersebut.
Sila klik laporan - BERNAMA - Peniaga Mungkin Boleh Tuntut Ganti Rugi - Murugiah , untuk berita selanjutnya.
Sementara itu, Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin pula berkata " Anggaran kerugian saya dalam RM 100 hingga ke 200 juta. Saya sendiri akan turun ke lokasi perhimpunan berkenaan untuk melihat sendiri sejauh mana kerosakan harta benda awam dalam tempoh terdekat ini". Itu adalah anggaran Raja Nong Chik. Kita tidak tahu sejauh mana kebenaranya dan juga justifikasinya. Kena tunggu dan lihat !
Sementara itu ketika membuat lawatan di Jalan Tuanku Abdul Rahman (gambar sebelah) , lewat petang semalam Raja Nong Chik berkata " Di Lorong Tuanku Abdul Rahman sahaja , kerugian dianggarkan berjumlah RM 3 juta. Secara kesuluruhanya mungkin mencapai RM 100 juta".
Ramai yang marah ! Ramai yang bengang ekoran daripada demontrasi tersebut. Rakyat jelata dan para peniaga " yang mahu cari makan " yang jadi mangsa. Kuala Lumpur LUMPUH dan LENYAP seketika ekoran daripada demontrasi tersebut. KL bagaikan hura hara , macam nak berperang. Seolah - olah KL dilanda perang.
KENAPA NAK ADAKAN SEKATAN JALAN RAYA ?
Cuma Wilayahkini ingin tegur sikit pendekatan pihak polis yang membuta sekatan jalan raya sehari sebelum demontrasi. KUALA LUMPUR MENJERIT , begitulah dapat disimpulkan perasaan warga kota yang terpaksa mengharungi kesesakan teruk sampai berjam - jam. Kenapa warga kota dijadikan mangsa ? Pada hal, anggota polis yang membuat sekatan jalan raya , hanya memerhatikan sahaja di setiap medan sekatan jalan raya. Kenapa begini ? Carilah pendekatan yang lebih efesyen !
Ada yang menyokong , ada pula yang membantah - untuk mansuhkan Akta Isa.
Apa pandangan anda dalam isu ini ?
Sementara itu, Naib Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan SYED MEHDHAR SYED ABDULLAH kecewa dengan sikap berkecuali Ketua Pemuda UMNO , Khairy Jamaluddin berhubung isu pemansuhan AKTA ISA. Sila , klik DISINI , untuk baca selanjutnya komen Syed Mehdhar yang juga merupakan Ketua Pemuda Cheras.

23 comments:

aboudiabydoo said...

Hah saman jangan tak saman. Memanglah rugi banyak.

Saya setuju dengan angka 100 juta Datuk Raja. Jgn lah pikir pasal penjual kat Jalan TAR je -- fikir jugak kesannya pada pelabur asing yg sedang menilai di negara mana mereka mahu melabur -- apatah lagi dgn kesan negatif selepas pengeboman di Indonesia baru2 ini. Tambah pulak kita ni dikenali sebagai sebuah negara Islam.

Ada mereka mahu bawak masuk pelaburan, terus tukar labur di vietnam atau thailand. Mungkin kerugian silap2 lebih 200 juta. Tambah lagi 'tourism dollars' dsb nya, memang Malaysia rugi.

Bodoh punya Pakatan.

Ini penerangan Datuk Raja dlm Malay mail ttg anggaran 100-200 juta beliau

http://www.mmail.com.my/content/9890-you-must-be-kidding-say-opposition-mps

OrangKL said...

Pada pendapat saya, bukan senang perkara begini nak ditukar dengan sewenang2nya. Tapi, saya bukanlah major dalam undang2 oleh itu saya tidak nak bercakap dari segi undang2 kerana tak reti.
Mungkin perbincangan dengan pihak2 terlibat boleh diadakan. Kadang2 sesetgh isu telagah berlaku hanya sebab salah faham. Kata sepakat boleh dicapai. Kalau kata sepakat susah dipegang bersama, sama-samalah bertolak ansur. Give and take.
Mengenai kerosakan di Jalan TAR. Perkara itu amat menyedihkan. Tapi mungkin ini akan menyedarka pihak yang salah. Sama2lah kita jaga harta awam kerana itu semua asalnya duit kita juga.

hatiminda said...

mansuhkan kerakyatan Anwar Ibrahim

ISA=IBRAHIM ANWAR SIAL!!!

hatiminda said...

mansuhkan kerakyatan Anwar...

AKTA ISA = AKAN KITA TUNJUKKAN ANWAR IBRAHIM ANWAR SIAL!!!!

Anonymous said...

x baik mencarut sedara.... apa guna melalak mcm nie, nak tambah dosa di bulan mulia nie ker... sepatutnya kita doakan 'mamat' tu segera bertaubat drpd terus menerus menyusahkan Warga Kota nie...
Saya setuju dgn Wilayahkini tentang pihak polis(maaflah kerana menegur sedikit)... x sepatutnya dibuat sekatan begitu, kami warga KL nie yg susah nak bergerak... sepatutnya semasa kejadian kerugian yang beratus juta tu boleh dielakkan sekiranya pihak polis dpt berdiskusi dgn penganjur dgn x bg berarak cuma bagi sj tempat utk mereka seperti padang utk mereka kumpul & berpiket.
Nak bersurai pasti mereka x mau punya.... peniaga mendakwa ada kerosakan berpunca drpd semburan air dr pihak FRU(rujuk pd Buletin Utama)... di tengah bandar TOLONGLAH GUNA PENDEKATAN ITU...YG X BERSALAH JUGA MENJADI MANGSA... CUBA PIHAK FRU RENUNGKAN, MANGSA SEMBURAN ITU ANAK, ISTERI @ AHLI KELUARGA ANGGOTA FRU SENDIRI( APA U RASA?) BEGITULAH YG WARGA KL RASAI....
Sepatutnya sebelum demo itu terjadi, semua yg terlibat utk membuatnya hendaklah ditangkap...
Saya juga org UMNO tetapi bg saya Dua2 pihak salah pada hari tu....

YANG JADI MANGSA IALAH WARGA KL, PENIAGA, PELANCONG & DBKL SERTA ALAM FLORA.....


BUAT HATIMINDA , BYK2LAH BERSABAR PUASA DAH HAMPIR MARILAH KITA PERBANYAKKAN IBADAT DAN DOAKAN KITA BERJAYA RAMPAS PERMATANG PASIR....AMIN


'KL TERJERIT'

Anonymous said...

Syed Mehdar menyerang Khairy.
mari kita renung kehebatan Syed Mehdar.

Kisahnya Khairy Ketua Pemuda UMNO Malaysia yg mengambil pendekatan nasihatkan Pemuda UMNO jangan melibatkan diri menyertai perhimpunan Menyokong atau Membantah dalam menghadapi Isu ISA.

Kalau seorang berjawatan Naib Ketua Pemuda UMNO Peringkat Negeri W.Persekutuan mengambil pendekatan cara begitu menyerang ketuanya melalui Blog ini sudah dilihat pendekatan secara demikian adalah tidak tepat dan sama sekali tidak manis.

UMNO sebuah organisasi yang cukup bersifat terbuka,Syed Mehdar tidak sepatutnya mencari jalan untuk menegur sesuatu perkara yang asasnya dilihat Khairy dalam pandangan dan pemikiran yang positif.Ramai orang UMNO di W.Persekutuan pun melihat pandangan Khairy adalah Positif.

Khairy melihat Mantan Ketuanya,Bekas Pemuda UMNO Malaysia sedang berada sebagai Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri.Atas sifat Khairy yang memahami tugas dan tanggungjawab dan memahami juga Datuk Hisyam yang cukup berkebolehan untuk menangani Isu ini,Khairy nampaknya tidak mahu meneguk diair keroh.saya ulangi tidak mahu Meneguk di Air Keroh.

Berbalik kpd Syed Mehdar,Meneguk di Air Keroh saya ulangi Meneguk diAir Keruh. Adalah menjadi kebiasaan pemimpin dari Bahagian UMNO Cheras, suka sangat mengambil kesempatan meneguk diair keruh.

Persoalannya disini,setiap teguran yang sepatutnya berbincang dulu dg Ketua Pemuda UMNO Negeri W.Persekutuan. Jangan memalukan Ketua negeri sedangkan diri sendiri baru Tiga Suku.

Siapa Syed Mehdar..pada saya pemimpin pemuda bertaraf cawangan kategori TIGA SUKU.

waribangsarbaru said...

Saya fikir rakyat dah tak boleh terima lagi dengan demonstrasi. Kalau yang sudah tu, cukuplah.

Cuba kita tengok balik pada sejarah demo selepas PRU12, semuanya menyusahkan rakyat. Itu sudah menjadi sesuatu yang semakin bersifat tidak bertamadun dan berbalik ke unsur kebinatangan dan akhirnya yang tidak dapat langsung diterima oleh rakyat.

Kalau pada kemuncak demo masing-masing nak tunjuk hero tapi saya percaya negara sudah tidak memerlukan hero-hero macam ini. Mereka yang berjuang itu semuanya bergaji besar yang mengikut tu apa yang ada.

Perjuang lah kedudukan anak buah yang serba kekurangan itu....... Perjuangan tak salah tapi jangan lah sampai menyusahkan rakyat. Bagi rakyat pertimbang lah dengan sewajarnya apakah sebenarnya yang diperjuangkan..

Anonymous said...

Mana mugkin kita berfikir rakyat tidak boleh menerima lagi demontrasi?

Siapa yang beratus ribu diatas jalan,berarak kesana berarak kesini?

Itulah jenis rakyat yg melihat dan mahukan cara penyelesaian demikian rupa.

Yang tidak mahu dilihat adalah Demontrasi Biadap. Buatlah Demontrasi semahunya,minta kebenaran pihak polis, cari tempat-tempat yg tidak menggaggu orang ramai.jangan merosakkan harta awam, jangan memaki hamun,jangan melibatkan pelajar-pelajar kerana pelajar-pelajar pun belum mengerti kehidupan sebenar hidup mereka pun ditanggung oleh emak ayah yang terpaksa mengikat perut utk keselesaan demi pelajaran.

Kuala Lumpur adalah Kota sasaran Demontrasi. kenapa memilih Kuala Lumpur sahaja. Pilihlah Kota bharu juga boleh,Shah Alam Juga Boleh,Ipoh juga boleh apatah lagi Georg Town lagi terlebih baik dan boleh.

cctv said...

Salam..
Apakah sebenarnya ISA?
Siapakah yang ditahan di bawah ISA?
Kenapa perlu ada akta ISA?
Banyak lagi kalau nak ditanyakan tentang ISA ni. tapi bolehkah terjawab semuanya?
Berdemonstrasi!!!
Ada Baiknya???
Ada Buruknya???
Dahulu semasa jadi Ahli UMNO semua UMNOlah yang terbaik, PAS,DAP,S46 diperlekehkan.
Bila keluar UNNO. DAP PAS,PKR yang terbaik itulah perjuangan pada mata mereka. Lidah dah bercabang pun ada yang taksub.
Sampai bila perkara ini akan terus berlaku? Selagi ia hidup atau setelah ia mati, kenapa? Tidakkah boleh perkara ini dihentikan?
Hanya dengan cara demonstrasi sahajakah perkara ini boleh dihentikan.
Tak dinafikan semangat membara sahabat yang berdemonstrasi tempoh hari, tetapi kemana hala tuju sebenar mereka ini.
Sejarah semasa konfrantasi Malaysia & Indonesia ada hala tuju para demonstrasi.
Semasa penentangan Malayan Union, Penyatuan Bangsa Melayu.
Kemerdekaan Tanah Melayu. Penyatuan Pelbagai Bangsa di Malaya.
Demonstrasi kini sekadar memenuhi kehendak orang tertentu atau ada agenda tertentu???
Jadi fikir-fikirkanlah.. Wahai Bangsa Malaysiaku. Kemana lagi mahu dituju Melayu, Cina, India dan lain-lain warganegara MALYSIA.
Pulang ke tanah Besar Cina atau Benua kecil India? belum tentu. Jadi hargailah negara ini "MALAYSIA" Tanahairku

Anonymous said...

Tak payah sangat lah nak bersoal jawab pasal ISA.

Yang penting Akta ini baik atau tidak?

Haram Zadah penghianat negara,toke dadah,toke along,toke betina,toke sorok,macam-macam lagi yang keparat...jadi toke..ada bukti mereka salah Tahan mereka.

ini zaman pelakun, kaki rogol,penyamun,kaki pecah bank dan macam-macam kaki bila kena tangkap..depa jadi hero.Polis yang berkerja 24 jam tinggal anak bini nak jaga keamanan kata tak betul, itu salah ini salah.

sudahlah jangan layan..pi cari makan, ada duit bagi anak bini makan sedap-sedap. kalau anak bini lapar dia marah gomen,bapak depa duk melahu depa tak marah...

menyampah....

cctv said...

kalau tak di jawab marah. bila disoal tak jawab marah mana nak tau baik buruk kalau hanya baca tajuk tak baca isnya.
Kalau tak buat demo banyak lagi kerja yang boleh dibuat dek orang2 polis tak yah lah susahkan mereka naknya tangkap orang melayu yg buat demo nak tahan sama bangsa tak ditahan dah berdemo.
so buatlah ape yang patut dibuat...

Anonymous said...

Melayu dijajah 1511 Melayu Merdeka 1957 maknanya 446 tahun Bangsa Melayu dijajah baru Merdeka 52 tahun Melayu dah berlagak macam dan Merdeka 500 tahun semuanya tak sedar diri buat demonstrasi jalanan menderhaka kepada Sultan langgar undang-undang negara,terikut ikut dengan provokasi pembangkang, sedar lah DSAI kalau tak sebab Umno tak tahu lah siapa dia tu mungkin peminta sedekah, semuanya tak bersyukur dengan apa yang ada , keamanan dan kemakmuran tidak boleh dijual beli hari ini orang melayu telah mengadaikan Maruah bangsa sendiri SEDARLAH ALLAH SWT SEDANG MENGAMBIL PERLAHAN LAHAN KENIKMATAN YANG TELAH DIBERIKAN KEPADA KITA KERANA ORANG MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM TIDAK BERSATU TIDAK MUSTAHIL ANAK CUCU KITA AKAN MEREMPAT DIBUMI SENDIRI...NAUZUBILLAH MINTA DIJAUHKAN...LIHAT BALA YANG DITURUNKAN H1N1 sedarlah ini Adalah BALA dari ALLAH SWT..Sedarlah wahai bangsaku Sebelum terlambat..

Anonymous said...

Melayu dijajah 1511 Melayu Merdeka 1957 maknanya 446 tahun Bangsa Melayu dijajah baru Merdeka 52 tahun Melayu dah berlagak macam dan Merdeka 500 tahun semuanya tak sedar diri buat demonstrasi jalanan menderhaka kepada Sultan langgar undang-undang negara,terikut ikut dengan provokasi pembangkang, sedar lah DSAI kalau tak sebab Umno tak tahu lah siapa dia tu mungkin peminta sedekah, semuanya tak bersyukur dengan apa yang ada , keamanan dan kemakmuran tidak boleh dijual beli hari ini orang melayu telah mengadaikan Maruah bangsa sendiri SEDARLAH ALLAH SWT SEDANG MENGAMBIL PERLAHAN LAHAN KENIKMATAN YANG TELAH DIBERIKAN KEPADA KITA KERANA ORANG MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM TIDAK BERSATU TIDAK MUSTAHIL ANAK CUCU KITA AKAN MEREMPAT DIBUMI SENDIRI...NAUZUBILLAH MINTA DIJAUHKAN...LIHAT BALA YANG DITURUNKAN H1N1 sedarlah ini Adalah BALA dari ALLAH SWT..Sedarlah wahai bangsaku Sebelum terlambat..

Anonymous said...

Melayu dijajah 1511 Melayu Merdeka 1957 maknanya 446 tahun Bangsa Melayu dijajah baru Merdeka 52 tahun Melayu dah berlagak macam dan Merdeka 500 tahun semuanya tak sedar diri buat demonstrasi jalanan menderhaka kepada Sultan langgar undang-undang negara,terikut ikut dengan provokasi pembangkang, sedar lah DSAI kalau tak sebab Umno tak tahu lah siapa dia tu mungkin peminta sedekah, semuanya tak bersyukur dengan apa yang ada , keamanan dan kemakmuran tidak boleh dijual beli hari ini orang melayu telah mengadaikan Maruah bangsa sendiri SEDARLAH ALLAH SWT SEDANG MENGAMBIL PERLAHAN LAHAN KENIKMATAN YANG TELAH DIBERIKAN KEPADA KITA KERANA ORANG MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM TIDAK BERSATU TIDAK MUSTAHIL ANAK CUCU KITA AKAN MEREMPAT DIBUMI SENDIRI...NAUZUBILLAH MINTA DIJAUHKAN...LIHAT BALA YANG DITURUNKAN H1N1 sedarlah ini Adalah BALA dari ALLAH SWT..Sedarlah wahai bangsaku Sebelum terlambat..

Anonymous said...

Melayu dijajah 1511 Melayu Merdeka 1957 maknanya 446 tahun Bangsa Melayu dijajah baru Merdeka 52 tahun Melayu dah berlagak macam dan Merdeka 500 tahun semuanya tak sedar diri buat demonstrasi jalanan menderhaka kepada Sultan langgar undang-undang negara,terikut ikut dengan provokasi pembangkang, sedar lah DSAI kalau tak sebab Umno tak tahu lah siapa dia tu mungkin peminta sedekah, semuanya tak bersyukur dengan apa yang ada , keamanan dan kemakmuran tidak boleh dijual beli hari ini orang melayu telah mengadaikan Maruah bangsa sendiri SEDARLAH ALLAH SWT SEDANG MENGAMBIL PERLAHAN LAHAN KENIKMATAN YANG TELAH DIBERIKAN KEPADA KITA KERANA ORANG MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM TIDAK BERSATU TIDAK MUSTAHIL ANAK CUCU KITA AKAN MEREMPAT DIBUMI SENDIRI...NAUZUBILLAH MINTA DIJAUHKAN...LIHAT BALA YANG DITURUNKAN H1N1 sedarlah ini Adalah BALA dari ALLAH SWT..Sedarlah wahai bangsaku Sebelum terlambat..

Anonymous said...

UMNO menjadikan ANWAR popular.ANWAR MUDAH LUPA.

Hari ini, Anwar ke hulu ke hilir mendakwa DEB gagal kerana UMNO hanya mementingkan kroni dan orang tertentu. Soalnya siapakah dalam UMNO yang menggagalkan pemilikan ekuiti orang Melayu ini? Hari ini, bila dipecat dari UMNO atas salah laku seks dan pecah amanah, Anwar menggesa supaya semua isu-isu orang Melayu dalam DEB dihapuskan keranan kononya disalah guna oleh UMNO. Berdasarkan fakta tadi, apakah bukan terbukti Anwar pengkhianat orang Melayu? Satu masa dahulu beliau mengkhianati amanah membangunkan kekuatan ekonomi orang Melayu yang diberikan oleh Perdana Menteri dan UMNO. Hari ini beliau menyalahkan orang lain atas kegagalan tersebut dan menyarankan DEB dihapuskan terus. Kalau bukan pengkhianat apa namanya pemimpin jenis ini?

Anonymous said...

loved las vegas? gangland the all untrodden [url=http://www.casinolasvegass.com]casino[/url] las vegas at www.casinolasvegass.com with during 75 changed unstinting [url=http://www.casinolasvegass.com]online casino[/url] games like slots, roulette, baccarat, craps and more and seizure unlock upwards existent notes with our $400 self-governed of commission bonus.
we from unbroken safer games then the in ruins online [url=http://www.place-a-bet.net/]casino[/url] www.place-a-bet.net!

Anonymous said...

Howdy

I just joined this sweet place. Loads of people have added so many good things here. Please accept my little contribution towards community. I would like to share some [url=http://www.weightrapidloss.com/lose-10-pounds-in-2-weeks-quick-weight-loss-tips]quick weight loss tips[/url]. If you need to know how to lose 10 pounds in a calendar week, you are likely not seeing for a general dieting and workout plan. You can lose weight with a common diet and work out plan, However this takes a lot of time doing intense cardio workouts and binding to a strict diet. Here I will outline the exact steps that I took to lose 10 pounds in just a calendar week.

1. Keep Distance from all fried nutrients for the week
2. Drink an 8oz glass of Citrus paradisi with breakfast each day. (this accelerates up your metabolism)
3. Eat fair portions (stop eating when you are full)
4. If you are eating 3 big a meals a day, eat up 5-6 smaller meals to keep your metabolism up and keep your body burning fat.
5. Do not eat anything after 9pm. When you eat that late your body does not burn off the calories.
6. Get plenty of sleep every night. Not taking adequate sleep causes been proven to be a ranking factor to the body putting up excess fat.
7. Utilise a body/colon clean for the 7 days. This will get rid of excess weight stored just about the tummy area as well as cleanse your body of harmfull pollutants that makes you store fat and feel tired. Flush away excess pounds around the stomach area that otherwise would be hard to lose.
8. I suggest you using Acai Berry Diet Pills. This one is proven to work, and you can get a free trial.
9. For those man's/womans who need to burn fat quickly, avoid alcoholic drink.
10[url=http://www.weightrapidloss.com/lose-10-pounds-in-2-weeks-quick-weight-loss-tips].[/url] A low GI diet is an brilliant method of burning fat quickly.

Thanks![url=http://www.weightrapidloss.com].[/url]!

Anonymous said...

Hi everybody! I don't know where to begin but hope this place will be useful for me.
Hope to get any assistance from you if I will have any quesitons.
Thanks in advance and good luck! :)

Anonymous said...

Hi,

I am new here..First post to just say hi to all community.

Thanks

Anonymous said...

Whats up dudes

I just wanted to say hi :)

Anonymous said...

hi everybody


just registered and put on my todo list


hopefully this is just what im looking for looks like i have a lot to read.

Anonymous said...

Greets!

It is my first time here. I just wanted to say hi!