Friday, June 5, 2009

KU NAN NAK DENGAR SUARA DARI AKAR UMBI.........

KUALA LUMPUR Jun 5 -- Politik UMNO bagaikan senyap seketika selepas pemilihan parti pada bulan Mac lepas.Kini masing- masing sibuk menguruskan perjalanan mesyuarat cawangan dan bahagian dan juga perasmian mesyuarat cawangan secara berkelompok di bahagian masing - masing. UMNO akan mengadakan perhimpunan agungnya pada 13 hingga 16 Oktober nanti. Sementara itu, Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menyuarankan semua Ketua - Ketua Cawangan berikan cadangan - cadangan berkaitan pindaan perlembagaan UMNO. Wahai , Ketua - Ketua Cawangan, inilah peluang terbaik bagi anda untuk meyuarakan suara akar umbi anda. Sila klik disini - SUA Saran Ketua Cawangan Beri Cadangan Untuk Pinda Perlembagaan - UMNO Online , untuk baca kenyataan penuh Ku Nan.

10 comments:

Anonymous said...

alahai,tengok la bila si ditaktor bercakap

Anonymous said...

Dato Tengku Nan, sebagai seorang Ketua Cawangan saya ingin mendapatkan TIPS dari Dato Tengku kerana beberapa kawan saya dari ketua2 cawangan di PUTRAJAYA ada menyatakan BORANG 9 perlu diisi 4 (empat ) tahun sekali,adakah benar?

Anonymous said...

apa faedahnya suara ketua cawangan..yang perlu diperbetulkan adalan Ketua Bahagian atau Pemangkunya. Kalau 2 org ini betul pasti semua dalam umno bahagian dan cawangannya betul.
Cuba jenguk apa dah berlaku di Umno Bahagian Bdr Tun Razak yg kini di pimpin oleh pemangkunya yg tak ada knowledge langsung untuk menguruskan urusan politik Bahagian.Kalut dibuatnya..huru hara jadinya...dan yang pasti bencana kepada ahli ahli naungannya.
Bayangkan kita jemput..kita alu alukan ..kita sambut.. musuh yg dahulunya mrosakkan dan menjahanamkan politik UMNO BTR dengan sistem ala gangsternya masuk dan di beri jawatan amat penting dalam Bahagian...apa akan jadi nanti..??
SHARUDDIN DAN ANGKATANNYA BUKALAH MATA..BUKALAH TELINGA.. BUKALAH MINDA SELUAS LUASNYA..APA MOTIF ENGKAU SEBENARNYA.

KEPADA SEMUA AHLI UMNO BTR buatlah sesuatu..KUASA DI TANGAN ANDA.!!!

Akar said...

berapa lama nak ambik utk jumpa akar umbi... cehhhh

Anonymous said...

pandangan Setiuasaha Agong sesuatu yg perlu mendapat perhatian semua ketua cawangan.

Anonymous said...

Salam sejahtera kpd Ku Nan..saya ingin bertanya adakah suara-suara dr ketua2 caw ini akan didengari oleh majlis tertinggi? sedangkan suara-suara kami tidak diambil kira didalam bah sendiri inikan pula di pihak majlis tertinggi! Cth berbaik ialah senario yg berlaku di Bah BTR..bekenaan perlantikan SU Bah.Memang tdk dinafikan hak memilih pegawai ditangan Ketua Bah atau Pemangku Ketua Bah..tetapi adakan perlantikan ini mengambil kira kepentingan ahli-ahli atau ketua2 umno caw2 di BTR? Perlantikan Dato Amil Salih adalh satu tindakan yg diboleh diterima oleh kebanyakan ketua-ketua umno caw.saya berani katakan disini krn jika DAS diterima leh ketua2 caw beliau sudah memang semaa pertandingan yg lepas tetapi yg blaku adalh sebaliknya. adakan ini perlantikan ini akan meyatupadukan ahli2 umno BTR atau bertambah berlakunya perpecahan? Pemuda dan Puteri Bah Btr terang2 tidak bersetuju dengan perlantikan tersebut begitu jg sebahagian dengan AJK,manakala wanitanya "Play Save" walaupn pada hakikatnya jg tdk betuju.

Wahai Ku Nan dan DS Muhiddin jengok2 lah kami di BTR dan tolonglah dengar masalah politik di BTR sebelum menjelangnya PRU ke 13..

Anonymous said...

ape lagi nak dikecohkan?
seorang ketua pemuda bhgn yg tlh diisytiharkan muflis pun masih boleh diangkat dan diambil untuk memegang jawatan ke-2 tertinggi pemuda negeri ape citer beb?
manusia2 eh salah makhluk2 yg bertopengkan dan bermuka2 perlu kita hapuskan agar integriti dan maruah umno dapat dinaiktaraf semula dan disanjung oleh masyarakat.....
kiranya dah muflis tu, sedar2 la diri 2 cikit....
jgn la nak berlagak cam bagus plak!!!!!!
ape, ketua bhgn awak dah jd s/usaha perhubungan negeri dah cukup melayakkan ke org2 bghn awak besar kepala?????
dah lah ketua pu3 negeri susah dan payah sgt nak angkat tepon!!!!

Anonymous said...

Dato ku Nan cuba-cuba tenguklah BTR.selaku ketua caw saya merasa umno dibtr telah hancur.Kemungkinan besar untuk menawan balik btr drp pkr tipis.Seeloknya biarlah perhubungan negeri memantau btr.memberi nasihat kpd pemangku ketua bhg atau berdailog dgn ketua caw.Ada ke su dilantik Dato Amil Saleh tg tidak tahu membuat surat dan kerja2 pentadbiran, apatah lagi komputer.Tolonglah........kami.

Anonymous said...

semua ahli maklum suara akar umbi hanya utk jadi bahan halua telinga aje.segala tindakan cuma akan di ambil jika suka.bila terkena btg idung sendiri wat mcm xde apa2... syg... kerna 1 kepala jahat ade kat atas abis bangsa melayu dbumi sendiri. hrmmmm....

Anonymous said...

sudahlah kunan... jgn baling batu sembunyi tangan.. ahli dah muak dgn pnindasan dr org mcm kunan ni.. nape PM masih perlukan org mcm ni ek..