Wednesday, July 30, 2008

UMNO SEPUTEH : AKSI PERTANDINGAN MEWARNAI SUASANA DI SEPUTEH ! DATUK HISHAM MASIH GAH, CALON KETUA PEMUDA -RAZLAN DI DEPAN !

Seputeh ( WILAYAHKINI ) -- Politik UMNO Bahagian Seputeh juga menjanjikan saingan yang sengit dan menarik untuk jawatan Ketua Bahagian, Timbalan, Naib serta Pergerakan Puteri dan Pemuda. Ketua Bahagian Datuk Hisham Abdul Majid dikatakan akan menerima tentangan daripada Mustapha Kamal sepertimana tahun 2004. Sehingga hari ini, Hisham telah menerima sebanyak 10 pencalonan manakala Mustapha masih terikat dengan dua pencalonan.
Untuk jawatan Ketua Pemuda pula, AJK Pemuda UMNO Bahagian Seputeh Razlan mendahului dengan 8 pencalonan, Alawi-3, Mustakin-2.
Untuk jawatan Ketua Puteri Seputeh pula, penyandang Azliza (gambar azliza bersama mona) bakal ditentang oleh Mona Liana., dimana sejak kebelakangan ini nama Mona semakin kuat diterima diperingkat akar umbi dikalangan ahli - ahli Puteri di Seputeh, kata satu sumber kepada Wilayahkini. " Azliza pula dikatakan terlalu yakin untuk menang dan sedang teropong peluang untuk bertanding Exco Puteri pulak", kata sumber tersebut lagi.
Bagi jawatan Ketua Wanita Senator Datuk Azizah sekali lagi dijangka akan menang tanpa bertanding, kata seorang Ketua Wanita Cawangan kepada Wilayahkini.
Untuk jawatan Ketua Pemuda, peluang Razlan(gambar) untuk menang dikatakan memang terbuka kerana beberapa faktor termasuk karismanya, daya kepimpinanya dan kebolehanya kata seorang Ketua Pemuda Bahagian di WP kepada Wilayahkini.
" Razlan juga mempunyai blognya tersendiri yang memaparkan berita - berita mengenai UMNO Seputeh yang menceritakan perkembangan semasa di Seputeh, isu - isu nasional dan sebagainya.Ini merupakan satu lagi sumber kekuatan Razlan ", katanya lagi.
Sementara, Datuk Hisham dikatakan sekali lagi akan dapat mempertahankan jawatanya walaupun menghadapi saingan dari Mustapha untuk kali kedua.
NOTA :Sila layari blog Razlan ( Calon Ketua Pemuda) di- http://www.razlans.blogspot.com/ : Untuk perkembangan terkini mengenai perkembangan UMNO di Seputeh.
TERIMAKASIH : Gambar2 dari blog Razlan !

63 comments:

Putera KL said...

Selamat Bertanding kepada Mona dan Azliza.

Pemuda Cheras said...

Daripada maklumat yang diterima, sdr razlan memang mempunyai harapan untuk menerajui Pemuda Seputeh selepas ini kerana beliau mempunyai kredibiliti.

Anonymous said...

Pertandingan antara Datuk Hisham dan Mustapha hanya perkara biasa dan kami yakin Datuk Hisham boleh menang dgn selesa.

jinggo said...

Gambar puteri macam nak masuk frenster bolehlah.

Anonymous said...

Dari sumber pertandingan puteri di Seputeh sengit.. bagus kerana berdua masih boleh tersenyum mesra.. selamat bertanding.

Anonymous said...

Dari sumber pertandingan puteri di Seputeh sengit.. bagus kerana berdua masih boleh tersenyum mesra.. selamat bertanding.

pu3 akar umbi Seputeh said...

Kak.Liza mempunyai kekuatan dan gaya kepimpinan yg tersendiri dan telah berpengalaman dalam menerajui puteri Seputeh berbanding Mona yang hanya kini muncul setelah 4 tahun menghilangkan diri.Kami puteri Seputeh di peringkat akar umbi sebenarnya sama sekali tidak dapat menerima kehadiran mona seperti yg dilaporkan wilayahkini, yang tidak pernah langsung berbudi dan berbakti kepada kami dan tertanya-tanya apakah motif sebenar beliau menawarkan diri untuk menentang kepimpinan puteri yang sedia ada.

Di kalangan puteri sendiri dapat melihat dan menilai bahawasanya kehadiran beliau hanyalah untuk memecahbelahkan dan menggangu gugat perpaduan yg sedia ada di kalangan ahli puteri sehingga sanggup menjadi kuda tunggangan kepada mereka2 yg mempunyai kepentingan politik mereka sendiri.

Laporan wilayahkini yg mengatakan Kak.Liza terlalu yakin utk menang rasanya tidak menggambarkan dirinya yg sebenar.Kami sentiasa melihat beliau sebagai seorang pemimpin yg merendah diri dan tidak pernah memandang rendah kepada kami jauh sekali utk membezakan kedudukan dan jawatan yg ada pada dirinya.Dalam apa jua keadaan K.Liza tidak kekok utk turun padang dan bergaul dgn semua lapisan masyarakat.Kami di peringkat akar umbi yg sebenarnya menaruh sepenuh keyakinan dan kepercayaan utk beliau terus menerajui puteri bahagian seputeh walaupun banyak gangguan dan dugaan daripada mereka yg berada di luar puteri itu sendiri.

Insyaallah kami akan sentiasa berada di belakang K.Liza dan memberi sokongan padu dlm menghadapi semua rintangan dan dugaan utk memporak-perandakan puteri seputeh...

Hidup Kak Liza semoga Allah sentiasa merahmati perjalanan politik beliau dan terima kasih kerana budi yg telah banyak ditaburkan kepada kami.

MANTAN PEMUDA SEPUTEH said...

Salam Semua,

Komen saya simple sahaja : Meminjam kata2 komen dari Bhg Segambut :

"BANYAK CAWANGAN-CAWANGAN DI BHG SEPUTEH BOLEH DIKATEGORIKAN SEBAGAI CAWANGAN PELACUR YG MUDAH DIJUAL BELI,NANTI BILA PEMILIHAN BHG PUN KITA KAN DAPATI RAMAI PERWAKILAN PELACUR YG SENANG-SENANG BOLEH DIJUAL BELI"
HANCUR UMNO MACAM NI KALAU TIDAK DIBENDUNG.JANGAN INGAT UMNO MASIH KUAT.DI WILAYAH PERSEKUTUAN K.L BN HANYA MENANG SATU KERUSI.DI SEPUTEH PERTAMA KALI DLM SEJARAH PRU CALON MENANG DGN MAJORITI PALING BESAR.LAGI KITA NAK SIMPAN KETUA BAHAGIAN DAN KRONI2 DIA HANYA TAU MENJILAT..

KPD SEMUA AHLI2 UMNO SEPUTEH - SEDAR DIRI,KEPENTINGAN PARTI ADALAH LEBIH PENTING DARI INDIVIDU.

P/S: DUIT PILAHANRAYA MCM MANA YER???

saarah hj. ali bashah said...

Pemimpin yg mempunyai hala tuju, perlu diberi sokongan, suara akar umbi perlu diberi perhatian,tanpa ahli tiada cawangan, tanpa cawangan tiadalah bahagian dan maka tiadalah pak - pak menteri kita sekarang. Maka persidangan mesyuarat cawangan adalah merupakan titik permulaan bagi menentukan hala tuju orang melayu.

Pinggirkan mereka yang berkepentingan beri laluan kepada pesaing untuk mencabar dan bertandinglah secara sihat.

Sebagai bekas Ketua Puteri yg menghidupkan hampir 22 cawangan puteri pd suatu masa dulu, mengalami kegagalan dua kali dalam pertandingan, perlu faham kegagalan adalah titik kejayaan dan belajar dari pengalaman, secara peribadi saya akan memberi sokongan kepada Ketua Puteri sedia ada Cik Azliza, teruskan usaha dan jangan lupa tanpa ahli menyokong maka tiada pemimpin atasan.

Kepada semua cawangan masih belum terlambat saya ucapkan selamat bersidang.

ikhlas, saarah hj. ali bashah

Anonymous said...

moderator wilayahkini jangan lah mendengar sebelah pihak. tiada persaingan sengit pun. puteri seputeh memang menyokong cik azliza. dia telah membuktikan kebolehannya. minggu lepas dan minggu sebelum memang lah nampak sengit. tapi banyak lagi cawangan yg belum bersidang. tunggu dan lihat cawangan2 yg seterusnya. kami di seputeh tidak mahu perubahan didalam puteri. yg sedia ada telah banyak mempertahankan puteri seputeh. bertandinglah secara sihat. jangan nak menghemtam org je. tunjukkan lah kredibiliti anda.

Ketua Bahagian .. cakap pandai .. said...

Ahak ..... politik seputeh .... biasa lah tu ... akan tetepi UNTUK TATAPAN DILUAR BAHAGIAN SEPUTEH satu perkara yang perlu anda tahu ... Ketua Bahagian Seputeh kini ... tidaklah sehebat yang diperkata dan diperlihatkan ... hanya seputeh sahaja yang mengetahui bahawasanya DIA TIDAK PERNAH NAK MENYATU-PADUKAN sayap-sayap agar bersatu bersama ... malah memecah-belahkan lagi ...

Pu3 Yang Setia said...

Assalamualaikum ... kepada Azliza dan Wati ... semoga berjaya ... kami sentisa menyokong anda ...

Dia said...

Setiap sayap mempunyai pandangan dan kepentingan masing masing. Sayap kanan dgn masaalahnya sayap kiri dgn sombong dan bongkaknya. Jadi terpulanglah kepada kita untuk menentukan yang mana harus dikekalkan yang mana harus dicantas. Untuk kebaikan bersama.

Anonymous said...

kepada mantan pemuda seputeh :
jika benar lah apa yang dikatakan oleh bahagian segambut itu, saya ingin juga tahu adakah bahagian mereka benar2 bersih dari gejala ini semua.agaknya saya juga boleh mengeluarkan kenyataan ini bahawa banyak cawangan di wilayah juga pelacur..jadi adakah saudara setuju dengan apa yang saya katakan ini..kalau setakat bercakap memang mudah jika lau tidak disertakan dengan bukti..

Dia said...

Dalam dunia melalui proses globalisasi, terlalu ramai yang bermuka muka, bertuhankan RM, menyangkal perkara yang benar, mengiyakan perkara yang tidak semuanya terjadi kerana TAKUT untuk bersuara, takut dengan ugutan. Minta maaf saya tak nampak apa yang telah dipertahankan. apakah sumbangan yang telah diberikan pada pu3 seputeh.

MANTAN PEMUDA SEPUTEH said...

ANONYMOUS (PAKAI NICK NAME LAH),
SAYA SETUJU DGN SAUDARA/I IAITU SAUDARA/I JUGA BOLEH MENGATAKAN BAHAWA CAWANGAN2 LAIN DIWILAYAH JUGA MENJADI CAWANGAN PELACUR.
SAUDARA/I NAK BUKTI?
MACAM LAH SAUDARA/I TAK TAU ATAU BUAT2 TAK TAU.PERKARA SEBEGINI SUDAH MEMANG MENJADI TRADISI DLM UMNO.NAK BUKTI KONON.SILAP SAUDARA/I PUN PERNAH DAPAT KAN?
KALAU ORANG BERAK TENGAH JALAN,DIA NAK MENGAKU KE? PAKAI LAH AKAL SIKIT SAUDARA/I,DAH TERANG LAGI BERSULUH.
SAYA MENYATAKAN DISINI SEBAB SAYA MEMANG AHLI SEPUTEH DAH LEBIH 3 KALI PEMILIHAN.PADA KALI INI LAH YANG PALING TERUK SEBAB RAMAI KETUA CAWANGAN YANG DAH KENA BELI.BALUN KELILING SEMUA DARI CALON2.PERSIDANGAN CAWANGAN TERTUTUP TAPI KETUA BAHAGIAN(BUKAN AHLI CAWANGAN) DUDUK DLM DEWAN.
ADA CAWANGAN LAGI SATU,CALUN KETUA CAWANGAN (TAJAAN KETUA BAHAGIAN) KALAH DALAM PEMILIHAN KETUA CAWANGAN,TIDAK DAPAT TERIMA HAKIKAT DAH KALAH,BUAT KECOH SAMPAIKAN PERSIDANGAN DITANGGUH.BUAT MALU SEPUTEH.

pemudi said...

Saya ni atas pagar jer..walau berdaftar sebagai pu
3 bahagian seputeh..walau pun atas pagar tapi saya mengikuti perkembangan pu3 seputeh ni..tahniah!!..pada liza ramai yg menyokong beliau nampaknya...tapi agak musykil saya dalam ramai-ramai yg memuji liza ni tp sepengetahuan saya la sehingga minggu lepas liza cuma mendapat 3 pencalonan dari mesyuarat caw...dan yg bertanding merebut jawatan tu mona liana dah pun mendapat 5 pencalonan..agak saya la yang dok memuji liza ni geng-geng kroni dia jer..kalaulah kata peringkat akar umbi ni menyokong sangat liza ni..kenapa dari survey saja2 yang saya buat ramai peringkat akar umbi ni dok mengata liza ni..apa dorang kata fikir sendirila..kalau saya bagitahu kalau salah jatuh fitnah pulak...apa pun pada saya la secara keseluruhan dalam pertandigan yg sengit ni mona liana akan dapat menyandang gelaran kpu3 bahagian seputeh yg baru..ini kerana peringkat akar umbi keseluruhannya amat menyokong beliau dan mengharapkan berlaku perubahan dalam pu3 seputeh..jangan tanya saya apa bakti liza pada pu3 seputeh tapi anda semua fikirlah sendiri..tanyalah diri kita secara jujur,bertanggungjawab demi bangsa,agama dan negara kita..tak perlulah kita menyokong kalau kita tahu orang yang kita sokong tu tak betul demi nak menjaga G10,G2 yang dijanjikan...dengarnyelah..kita sendiri fikirlah ye...

Anonymous said...

salam pemudi, tolonglah cek betul2 pencalonan. cek dengan pejabat bahagian atau dengan setiausaha puteri. azliza dpt 4 dan mona liana dapat 3. sape lah agaknye yg pemudi jumpe. sekiranya atas pagar pemudi kene lah jumpa semua puteri. baru lah adil. jgn dengar sebelah pihak je.jangan jumpa pihak yang menetang je.

pemudi said...

ooo..ye ker,minta maafla kalau saya tersilap ye...tp segalanya mungkin kan...DALAM POLITIK HARI NI KAWAN ESOK LAWAN..HARI NI KALAH ESOK MENANG....hanya allah yang tahu...

hitam putih said...

Dedahkan aje politik wang ni, korang tulis je nama cawangan yang confirm dah kena beli. Lepas tu kita semua buat kajian. Cetakkan bagi kat generasi tua yang tak masuk blog hebat ni, bagi diorang terkejut baca. Ngeri juga baca Segambutnye citer. Open habis.....
Aku rasa ini saluran perubahan yang baik untuk kebaikan semua.

Anonymous said...

Komen2 pasal si Azliza yg mengatakan dia mendapat sokongan penuh dari seluruh cawangan adalah satu PEMBOHONGAN BESAR! Di sini saya MENCABAR penulis2 komen blog ini meletakkan nama penuh, kalau benar komen mereka ini genuine. Dek sibuk mengejar projek untuk kesenangan sendiri, aktiviti puteri dipandang sepi. Cubalah tanya org di Negeri 9, puteri mana yg mendapatkan minyak dagu... Jangan sampai saya revealkan bukti.... Hahahaha.. Pesanan untuk bakal Ketua Puteri Bahagian - Mona, sediakan payung sebelum hujan sebab lawan kau tu kuat berbomoh! Allahuakhbar!!!!

Puteri X

Rubiah said...

Sarah ni dah lupa apa yang Azliza dah lakukan kat dia kot? Sokong Azliza? Hmmmm... Itu kata2 politikus. Bukan sebab nakkan undi supaya ada post di bahagian? Ye lah, angin dah bertiup kencang yang Sarah sekali lagi akan bertanding Ketua Puteri Malaysia.

Saya sokong Ismalina!

Anonymous said...

ahahahhah.... minyak dagu..!!! alahai ...dah sememangnya dagu cik azliza lebih cantik dari mona liana nye dagu.... hai cik adik puteri X jealous ke boss awak tu tak berdagu!!!... N9 ? lagi satu cerita bodoh... dah tak ada idea lain ke... kalau u beri statement begini bermakna u bukan so called kroni cik azliza u berada didalam golongan cik mona... nampak sangat team cik mona n cik azian .. cetek penggunaan minda ..

such a lame way to hit d opponent.. dissapointed that u have say this such bad approach towards her... by right she is STILL secara sah dan saksama OUR KETUA PUTERI BAHAGIAN!!!..

itulah melayu mudah lupa... kita sesam yang merosakkan diri kita...

WHITE PRINCESS ...

saarah hj. ali bashah said...

Salam pd rubiah,

Buat pengetahuan rubiah, mona liyana adalah kawan baik saya, kalau azliza tak calonkan saya pun tak mengapa, saya tidak pernah mengharapkan pada beliau, pasal pencalonan saya serahkan pada takdir.

Cuma saya nak maklumkan, dua kali pertandingan saya dipoltikkan oleh kawan yang dipercayai, maka dengan sebab itu saya ada alasan sendiri mengapa tidak memilih beliau secara peribadi. Malahan sayalah sebenarnya yang menggalakkan beliau bertanding dua tahun lepas, sekiranya mahukan perubahan, masalahnya belum lagi jadi ketua puteri, jumpa dipejabat bahagian macam tak kenal, saya teringat sejarah semula.

Bagaimanapun, saya pesan dan nasihatkan, bertanding lah secara sihat jawatan dan pangkat tidak menjanjikan apa apa.

Saya mengenali mona liyana dari tahun 2000, mungkin saudari baru mengenalinya, saya ucapkan selamat berjuang dan kepada azliza juga.

Kalah atau menang bukan bersatu semula.

Kepada rubiah, sekali lagi saya maklumkan saya tidak mengharapkan pencalonan dari bahagian itu hak mereka. Saya sokong azliza, ikhlas dan saya tidak akan buat seperti rakan baik saya mula menyokong dan sehingga kehari yang sebenarnya rupanya tidak, dan dua kali berlaku peristiwa yg sama, sebenarnya saya sudah hilang kepercayaan, itu sahaja.

Sekiranya seputeh menyokong Ismalina saya terima seadanya, kerana kami semua mengenali satu sama lain, jangan kerana jawatan kita berpuak puak yg rugi adalah kita orang melayu, jgn risau saya tak kisah.

Ikhlas dari saya, saarah hj ali bashah

saarah hj. ali bashah said...

( pembetulan )
Kalah atau menang bersatu semula.

Nak jadi pemimpin tak boleh taksub dan nak jadi penyokong jangan fanatik, dalam politik kawan boleh jadi lawan.

Lihat dan nilaikan yang terbaik jangan ambil apa yg ada pada permukaan.

Puteri adalah generasi muda, sepatutnya hendaklah mempunyai sifat telus dan terbuka dalam poltik, jangan bermain poltik atau tikam belakang.

Kalau menyokong cakap sokong dan berikan fakta dan sebab begitu juga kalau tidak menyokong beri fakta dan sebab supaya kawan atau rakan rakan kita tidak mengharap, yg sedemikian adalah lebih baik, jangan sampai dipergunakan oleh mana mana pihak.

Kalau rubiah, ahli seputeh ada masa lapang kalau jumpa saya tegurlah saya, kita boleh duduk berbincang dan bertukar pendapat, berlainan ideologi politik adalah perkara biasa tetapi ikatan sillaturahim sebagai saudara seislam dan seagama tidak dapat dipisahkan.

Jangan kerana politik kita gadaikan maruah dan ugama, itulah pesanan saya.

ikhlas, saarah hj ali bashah

Anonymous said...

it takes a bigger thief to know a thief. it takes a bigger kuat main bomoh to know a kuat main bomoh. carilah idea lain. di zaman millenium, zaman teknologi, dah tak main bomoh2 or hocus pocus ni. buktikan lah capability anda untuk btanding.

if the story its not true... dah jatuh dosa... tak elok menfitnah org... ingat lah bahawa Allah SWT memerhatikan kita.

bertandinglah secara professional. bukan dengan menfitnah org. pu3 seputeh bijak dan boleh berfikir.

Hashella Alias said...

Puteri X,

Saya membaca komen saudari/saudara (we wouldn't know what is your gender and agenda by writing the comment)dari 2 sudut. Professional dan personal.

Saya menyambut baik cadangan anda, dimana perlu disertakan nama penuh jika ingin melampirkan komen anda di sini. Pertanyaan saya, siapakah yang berselindung disebalik nama Puteri X?

Teguran saya yang kedua, all your statement must not attack people personal, kerana itu adalah hak individu. Walaupun saya tidak menyokong Azliza, tapi saya rasa komen2 anda berkenaan minyak dagu dan bomoh adalah tidak perlu.

Walau bagaimana pun saya bersetuju dengan kenyataan anda berkenaan isu sokongan penuh puteri terhadap Azliza adalah satu pembohongan, kerana 4 cawangan mencalonkan Mona sebagai KPB yang baru, termasuklah dari cawangan saya.

Anda tidak perlu menyoal, mengapa saya menolak Azliza sebagai KPB kerana saya percaya semua puteri di Seputeh tahu siapakah beliau yang sebenarnya dan bagaimana kesudahan puteri bahagian ini nanti.

Cuma satu yang saya minta kepada kedua2 bakal KPB ini, jika kesudahannya nanti Mona Liana atau Azliza yang menang, saya berharap beliau dapat menyatukan kesemua Team A & Team B dibawah satu AJK.

Adalah lebih manis dan baiknya jika kita dapat mengetepikan perbezaan ideologi buat seketika bagi menentukan arah Puteri Bahagian Seputeh ketahap yang membanggakan.

pu3 seputeh said...

Saya puteri seputeh yang mengenali kedua-dua belah pihak. Saya rapat dengan Azliza dan juga Mona. masing2 mempunyai kelebihan sendiri. Saya tidak pernah mendengar apa2 juga perkara buruk dari k.Mona dan tidak juga dia pernah memburukkan k.Liza ketua puteri yang sedia ada. Sentiasa berfikiran positif. Saya tidak mengatakan yg saya tidak menyokong Azliza tapi saya perlu adil.Mona bukan puteri baru di seputeh.. dia merupakan k.penerangan puteri seputeh dahaulu dan kami sama2 aktif. Saya menyokong tindakkan nya untuk terus aktif. Saya juga tahu segala sejarah seputeh.kepada Mona dan LIza bertanding secara sihat. Disinilah kita meneganali siapa kawan dan lawan. Selama saya menegnali Mona..beliau tidak pernah memburukkan sesiapa. Kepada k.Liza.. all the best.

Sayang Puteri said...

Assalamualaikum .... tidak tahu apa yang hendak di kata untuk pertandingan Ketua Puteri Bahagian di Seputeh ... kedua2 calon baik daripada mata saya ....

Sama-samalah bekerjasama untuk kebaikan kita puteri dan orang melayu ... kalau boleh jangan pentingkan jawatan ...

Kalau boleh berkompromi lagi bagus Azliza jadi ketua dan Mona jadi naibnyer ... barulah boleh gerakan semula team kedua2 pihak dan inilah cara terbaik untuk menggerakkan parti yang kita sayang ....

Pokok pangkal pada diri si pemimpin ... berkompromilah terutama kepada monaliana .... tolonglah demi puteri seputeh ... awak masih baru walaupun dah lama ...

sayang puteri seputeh

Aku Budak Seputeh said...

Hai Sarah, berserah pada takdir? Bukan ke ko kehulu kehilir bagi rasuah kat pemuda2? Atau ko nak aku cantikkan ayat tu kepada duit kopi? Jangan ingat geng kita tak nampak. Itu yg ko dapat beli tangan2 pemuda (angkat tangan untuk mengundi ketua bahagian) dekat 2 cawangan. Janganlah nak berlagak alim. Nak muntah aku tengok.

puteri kerdil said...

Pada pendapat saya.. k.Mona dan k.Liza mempunyai cara dan pendapat yang berbeza. kalau digabungkan..mungkin akan menjadi menarik. Siapa ketua dan siapa naib susah nak ditentukan. K.liza ketua kita dan rasa.K.Mona ketua kita belum cuba. Latar belakang dan kaliber harus dilihat dan dibandingkan.Kompromi satu cara yg bagus.. itu terpulang kepada mereka berdua. K.Liza dah dua term.. Kami suka juga jika k.Liza dan K.Mona mencapai kata sepakat. Saya setuju jgn pentingkan jawatan.
Kalau segi bakti..saya rasa dua2 berbakti.. kalau dari segi calon..saya setuju dua2 bagus.

bulat said...

saya setuju dengan pendapat puteri Hashella.
"Cuma satu yang saya minta kepada kedua2 bakal KPB ini, jika kesudahannya nanti Mona Liana atau Azliza yang menang, saya berharap beliau dapat menyatukan kesemua Team A & Team B dibawah satu AJK.

Adalah lebih manis dan baiknya jika kita dapat mengetepikan perbezaan ideologi buat seketika bagi menentukan arah Puteri Bahagian Seputeh ketahap yang membanggakan."

Buat setakat ini..puteri Seputeh tidak ada apa yang nak dibanggakan.

mizie said...

wei apa yang nak bising2 pasal Azliza nih? Apo yg bagusnye pun? puteri gantung banyak.. ketua putri tak servis.Apa hal nye. Dulu mana ada pandang ketua2 putri caw pon. Sekarang ni je lah..terhegeh -hegeh carik sebab nak undi dan pencalonan je. Kalau tak hidung mancung .Apa yg ko kasik kat putri nik? cakap sikit..aku nak dengar.Dah lah aktiviti tak de.. muka masam.. ko ingat bagus sangat ke camtu? Cuba cakap sikit apa motto ko. atau apo ko punya visi ni hah.. ako tak nampak.cerita skit..

pemuda wilayah said...

Sarah sebelum bertanding ketua bahagian.. ni boleh ke wanita,pemuda dan puteri duduk dibawah sayap anda..? Jauh langit dari bumi . Nak bertanding ketua puteri Malaysia? sikat rambut dulu ye.

Saya sokong Ismalina.

seruling said...

Puteri harus berfikiran positif dan berpandangan luas. berpolitiklah dgn cara terbuka dan matang. Bawalah manifesto-manifesto anda. penilaian secara jujur. Seorang pemimpin harus ada potensi dan nilai-nilai yang dapat dilihat semua.

Anonymous said...

Manusia yang kosong jiwanya akan mudah terpedaya dengan lafaz perjuangan untuk membina tamadun Islam yang berjaya. Bagaimanakah tamadun Islam akan tercapai maksud sekiranya pejuangnya mengenepikan nilai2 Islam itu sendiri. Rasulullah S.A.W sentiasa merendahkan diri walaupun Baginda adalah Kekasih Allah. Inikan pula manusia yang baru diberi kuasa yang tak kurang dr setitik air dilautan Allah yang luas ini dengan mendabik dada menyatakan kejayaan demi kejayaan yg telah dilakukan tanpa menilai masyarakat disekeliling yang berpecah-belah menantikan pembelaan yg sepatutnya diberikan. Setiap perbuatan jahat akan dihukum oleh Allah S.W.T. dan setiap baik akan diangkat darjat oleh Allah S.W.T. Sekiranya ada manusia membenci bermakna ada sesuatu yang masih kurang pada diri kita. Shabat Rasulullah pernah berkata bahawa orang yang paling mengenal kita adalah musuh kita dan dari situ kita belajar membaiki kesilapan dan bukannya menentang dengan ego. Ingatlah setinggi manapun jawatan anda tetap akan menghadapi seksa kubur yang amat dasyat. 40 kali doa orang yang teraniaya akan dimakbulkan Allah. INGATLAH

Anonymous said...

Salam Semua ...

Terima Kasih Saudara/i Anonymous dengan kata-kata dan nasihat yang diberikan ...

Sedang kita sibuk berpolitik ... kadang-kadang kita lupa jiwa ini perlu diberikan santapan yang baik-baik ....

Setelah 3 minggu berada didalam dunia peperangan Politik .. saya percaya kita telah banyak mendengar kata-kata fitnah dan umpat-mengumpat ...

Cerita-cerita kepentingan Melayu yang sibuk dimainkan di Akbar-akbar perdana sudah tidak diambil peduli ..

Pengkhiana Bangsa "DSAI" akan bertanding di Permatang Pauh .. saya takut kita akan terlupa apakah agenda yang lebih besar yang sepatutnya kita utamakan ...

Perperangan ini adalah perperangan para Sahabat Di Dalam UMNO .. jadi tak payah lah kita mengusik hal peribadi ...

ginggo ....

Dia said...

Salam,
Ginggo....

Kali ni saya setuju dengan pandangan awak, tapikan kadang kadang calon tu okey je penyokong dia pulak terlalu fanatik. Hentikan segala tohmahan yang boleh mendatangkan fitnah. sesungguhnya "Fitnah itu lebih teruk dari membunuh"
'Kata kata itu lebih tajam dari mata pedang'
wassalam

saarah hj. ali bashah said...

Salam kepada semua,

Mesyuarat semua cawangan cawangan akan berakhir tidak lama lagi, saya sendiri berserah dan berkemungkinan besar akan menarik diri dari meneruskan untuk mendapatkan pencalonan Ketua Bahagian, sekiranya itu yang diinginkan oleh ahli.

Walaubagaimanapun, pertandingan kali ini berkempen lebih mencabar berbanding dahulu saya perlu kerumah rumah dan ketuk pintu untuk mendapat restu menubuhkan puteri balik sehingga dua tiga pagi, dulu lebih kepada penat dan letih, sekarang mencabar dari segi berperang berfikir.

Kalau tidak mendapat pencalonan sekalipun saya tetap beri sokongan dan adalah lebih baik kerana akan dapat menjalani ibadat ramadhan akan datang dengan lebih aman.

Rasanya tidak perlu tunggu mendapat jawatan untuk berbakti pada masyarakat dan itupun yang saya lakukan sebelum ini.

Kepada semua sekiranya ada kelapangan saya akan terus memberi pandangan, kritikan dan komen saya dalam blog saya, dan sudilah sekiranya bertukar pendapat dan pandangan yang sedemikian adalah lebih baik dari berebutkan jawatan yang belum pasti menjanjikan apa-apa,namun sekiranya khidmat diperlukan tidak mengapa, ingatlah dibuat hendaklah berdasarkan khidmat secara sukarela.

ikhlas, saarah hj ali bashah.

komen saya makan.. dan jin islam.
http://www.saarahali.blogspot.com

Anonymous said...

baru2 ini dalam paper ada menyiarkan berita tentang politik wang di seremban dan yang terlibat telah pun disoal siasat.
so saya cadangkan kepada mantan pemuda seputeh utk berani seperti ahli di bahagian seremban.melainkan lah si mantan juga telah berak di tengah jalan..maka pasti tidak berani kan..

puteri seputeh said...

Selamat bertanding... semoga rahmat ramadhan dapat memberkati kita semua. Semasa di bulan rejab ini sesama lah kita nernaik sesama rakan dan taulan. Kepada Mona, saya ucapkan syabas... semoga doa anda dimakbulkan. Marilah kita sesama berbakti sekiranya berpeluang.

wasabe said...

pu3 lebih maju kedepan bila berpeluang memberi pandangan . biarlah pandangan itu mengarah kita kepada kemajuan bukan lah pergaduhan. selamat bertnding Mona. Semoga manifest awak termakbul.

Pemerhati Ditindas said...

Ketua UMNO Bahagian Seputeh kini berada di tahap selesa dengan mendapat pencalonan tertinggi berbanding lawannya. Namun begitu .... bagi cawangan-cawangan yang tidak akan mencalonkan beliau dan sayap-sayap yang beliau restui .... maka terpancunglah cawangan tersebut olehnya... buktinya banyak cawangan-cawangan yang pemuda dan puterinya digantung dan itulah

Hisham Abd Majid ....

Anonymous said...

cakap kene serupa bikinlh beb.. Mona & Azian???? masing2 tk kenal each other dlm pemilihan nie barulah rasa2 nk berkenalan... tpi kene guna oleh org2 bhg yg pentingkan jawatan... 2 org yg selalu follow pun bukan ahli PU3 Seputeh sekadar dtg tayang muke.. for what??? Isu minyak dagu nie isu yg di anggap terlalu BODOH oleh pihak lawan.. cretelah isu yg bagus.. dh tk der idea ker CIK PUAN...next week pencalonan LIZA & WATI sapu bersih.. INSYAALLAH dgn izinNya... Semoag apa yg dihajati menjadi realiti... Amin.....

Anonymous said...

wah hebat juga cerita SEPUTEH ni ye... semoga kedua2 calon dapat bertanding dengan aman dan jujur

Anonymous said...

wah hebat juga cerita SEPUTEH ni ye... semoga kedua2 calon dapat bertanding dengan aman dan jujur

Anonymous said...

iiiisssh....., siapalah 2 orang yang selalu follow mona dgn Azian tu ye... Kesian diaorang. Tapi yang lebih kesihan sebenarnya ket. pu3 caw. yang diorang tinggal tulah. Nampak sangat bodohnya dia tu tak buat kerja sampai pu3 sendiri tak de dlm list. kepada yang 2 org tu TAHNIAH sebab tak de nama dlm bhgian SEPUTEH yang huru hara semacam ni.

Pemerhati Untuk Seputeh said...

Salam Semua,
Wah!!! Hebat jugak Seputeh ni yer.Seminggu tak masok wilayahkini mcm2 cerita.Nampak mcm Puteri je yg aktif masok sini.Org Bhg dgn Pemuda mana pergi?Wanita tak apa lah sbb sibuk menjaga hal ehwal rumahtangga.Seminggu saya tak masok sini sbb saya buat pemantauan tentang Seputeh ni.Sembang2 dgn calon2,perwakilan2,bakal2 perwakilan dan ahli2 UMNO Seputeh.
Bila dengar cerita orang2 semua,mmg nampak GAH lah Seputeh ni.Kebetulan yg terbaru sekali saya dapat info pada 5/8/08 9.00 mlm,calon Ketua Pemuda (Razlan)bersama angkatan2nya berada di Restoran Tupai2 termasok calon Naib Ketua Pemuda (Ghazali) dan calon G2 (Ridwan @ Din Cina) juga berada disana.Kalau tak betul info minta maaf.Hebat juga calon2 tajaan Ketua Bahagian ni.
Saya ada byk info nak sebut dlm ni tapi saya tak pasti samada boleh dikongsikan bersama didalam blog ni sbb saya khuatir akan menyingung perasaan calon2 yg ada.
Tapi info yg banyk yang saya dapat adalah berkenaan Bhg,Pemuda dan Puteri.
Apa2 pun sekali,ternyata lah ada calon2 Pergerakan Sayap mmg SAH ditaja oleh Ketua Bahagian dan barisan penjilat beliau.Saya boleh sebut nama satu persatu calon2 atau barua2 yg berada dikalangan kumpulan Ketua Bahagian.
Tak apa lah. Saya nak tengok respon dari komentar2 yg lain sebelum saya sambung balik.

Salam .

ex umno said...

yeeehhh...sapu jangan tak sapu liza & watie..lepas sapu bersih...diri sendiri nanti jgn tak bersih yeeee..bnyk lg kes dari minyak dagu yg malas org nak tulis dan citer..bak kat orng tua2 'kalau tak sungguh orng tak kata'...'takkan pokok bergoyang kalau tak ada angin'...takkan orang mengata kalau kita tak buat...iiisshh..tp kasih dan sayang aku ni pada UMNO pun masa TUN dulu skrng ni aku cuci tangan lebih2 lg sal aku dah muak ngan bahagian seputeh ni..sbb aku sayap pu3 benci aku pada liza ni mmg dari dulu lg..berpura2..sombong..perasan cantik..yg bnyk puji dia kat sini sal pu3 baru..yang lama dan otai mcm aku smpi bapak dia aku kenal...family dia pun aku tahu kisahnya...tp tak pe la cukup samapi sini..pada korang bertanding la dgn bersih dan niat yg jujur la...tlng la jgn sampai UMNO ni ntn masuk arkib negara jd bahan sejarah sal orng2 tak guna dok dlm tu...chowww...sekali dan terakhir aku bersuara...

Puteri Kuchai said...

aku harap ex umno tu kotakan la cakap dia....sekali dan terakhir aku bersuara...pirahh mabuk kau ingat orang semua tak tau sape kau tu???nak org telanjangkan kau ke.ni la contoh2 org yg beragenda peribadi,hati penuh hasad dengki,manusia tikam belakang...mcm2 gelaran la kalau nak bg kat kau ni.kalau dah kata ex umno yg dok sibuk lagi nak campur hal rumahtangga umno tu pasal apa cik kak oii..kan aku dah reveal jantina kau.kau sebenarnya lebih pd tak puas ati kan sebab apa yg ko nak xdapat.Usahala cik kak,kau ingat tuhan nak bagi sekelepuk kalau org tak reti nak usaha ni.baik kau muhasabah diri dulu dr nak dengki2 dgn org ni...harap pakai tudung tapi hati mcm bangkai baikla si liza tu tak ngacau org..

Wassalammm...

Peminat Pu3 Kuchai said...

HEBAT PU3 KUCHAI.GUA CAYA SAMA LU...

Anonymous said...

salam, bagus pu3 kuchai. aku setuju dgn ko. drg ni pandai cakap je. macam tin kosong. mengutuk no1. benci org no1. dah tak takut dosa. ini lah org2 yg akan hancurkan UMNO. ex umno ko dok je lah diam2. jgn hancurkan pu3 umno seputeh yg sentiasa bersatu. sesungguhnya pu3 seputeh adalah pu3 yang bijak dan pandai menilai.

Daun Kuchai said...

daun pun sokong pu3 kuchai... cermin2 kan lah diri tu

Anonymous said...

yoo la tu pu3 seputeh ni bijak2 belaka....tu pasal bila web puteriseputeh dah close akaun pun...takde lak yang tlng sound kat KPB yg mmg terlebih cerdik tu..dan mmg weel know tak buat koje n tak service pu3 seputeh ni...iisshhh agak2 looo...nak ampu pun jangan la nampak sangat mcm barua...tlng ye..berkhidmat...pada cinta,n bulat wa caya lu orng kita serupa tak geng la ngan orang cakap tak serupa bikin...ngan rupa dah sebijik2 barua....

pemerhati bahagian said...

alahai anonymous ni... asal lah ckp pasal diri sendiri barua. tak elok ckp org lain mcm tu. dah takut dosa ke? nampak sgt baru dgn pu3 seputeh. pu3 seputeh semua bijak dan boleh berfikir dan tidak menggunakan bahasa mcm tu. dan tak mengutuk org.

Wanita Melayu Sejati said...

anonymous...
Dah memeng ketua puteri kami cerdik.So what???Jealous ke calon awak tu mmg tak cerdik.dari komen2 penyokong dia kat blog ni kami semua mmg boleh mengesahkan dia tu tak cerdik.Kami tak mau la ketua yg mcm tu.mengajar pengikut2 maki hamun n mengaibkan org.kalau jd KPB Seputeh habis diajarnya kami jadi kurang ajar takde budi bahasa.Mcm ni ke contoh ketua kamu.Xde langsung ciri2 Wanita Melayu Sejati.AYUH PUTERI SEPUTEH KITA TOLAK SAMA SEKALI CALON KETUA YG MEROSAKKAN PEMIKIRAN ANAK BANGSA DAN DANGKAL PEMIKIRAN..macam tu la org kalau gila jawatan tapi tak tau apa yg diperjuangkan.

perantau said...

hmmmm aku setuju dengan korang semua ada ke patut nak mencaci hamun panggil orang barua macam ni ke contoh puteri, ibu dan wanita perihatin generasi terkini ish ishh sekolah kat mane lah korang aku harap kamu kamu semua bersatulah selepas pemilihan nanti .Kita mantapkan UMNO untuk berjuang di PRU 13..... berfikirlah dengan waras sebelum menjawab guna akal jangan ikut hawa nafsu dari sifat syaitan itu

perantau said...

hmmmm aku setuju dengan korang semua ada ke patut nak mencaci hamun panggil orang barua macam ni ke contoh puteri, ibu dan wanita perihatin generasi terkini ish ishh sekolah kat mane lah korang aku harap kamu kamu semua bersatulah selepas pemilihan nanti .Kita mantapkan UMNO untuk berjuang di PRU 13..... berfikirlah dengan waras sebelum menjawab guna akal jangan ikut hawa nafsu dari sifat syaitan itu

perantau said...

hmmmm aku setuju dengan korang semua ada ke patut nak mencaci hamun panggil orang barua macam ni ke contoh puteri, ibu dan wanita perihatin generasi terkini ish ishh sekolah kat mane lah korang aku harap kamu kamu semua bersatulah selepas pemilihan nanti .Kita mantapkan UMNO untuk berjuang di PRU 13..... berfikirlah dengan waras sebelum menjawab guna akal jangan ikut hawa nafsu dari sifat syaitan itu

perantau said...

hmmmm aku setuju dengan korang semua ada ke patut nak mencaci hamun panggil orang barua macam ni ke contoh puteri, ibu dan wanita perihatin generasi terkini ish ishh sekolah kat mane lah korang aku harap kamu kamu semua bersatulah selepas pemilihan nanti .Kita mantapkan UMNO untuk berjuang di PRU 13..... berfikirlah dengan waras sebelum menjawab guna akal jangan ikut hawa nafsu dari sifat syaitan itu

perantau said...

hmmmm aku setuju dengan korang semua ada ke patut nak mencaci hamun panggil orang barua macam ni ke contoh puteri, ibu dan wanita perihatin generasi terkini ish ishh sekolah kat mane lah korang aku harap kamu kamu semua bersatulah selepas pemilihan nanti .Kita mantapkan UMNO untuk berjuang di PRU 13..... berfikirlah dengan waras sebelum menjawab guna akal jangan ikut hawa nafsu dari sifat syaitan itu

jantan melayu sejati said...

wanita melayu sejati...

macamana nak berbudi bahasa dan jd wanita melayu sejati.kahwin pun dgn ca ya nun alif.anak2 pun tak pandai cakap melayu.sekolah cina jadi kebanggaan.

hmmmm...jgn tertipu dek kecantikan luaran.biar luar tak mcm ratu cantik tp dalam kental jatidiri melayu.cantik otak kosong pun takde faedahnya...

Anonymous said...

bkn menyokong sesiapa..tp stlh bc sume komen, ape yg boleh disimpulkan, penyokong mona sume nye suke buat fitnah..npe mest fitnah org lain?sedangkan klu anda tgk pic bersama azliza & mona, tiada ape mslh pun..
wat pengetahuan anda yg suke wat fitnah, mona & azian mohti mmg suke mengada2kan cerita yg x btol..leh tny pu3 seputeh yg pnh t'kena dgn mereka berdua..x sesuai rs nye mereka jd pemimpin..
pimpinan azliza selama ni pun aktif.hnya mereka yg xpnh nk amek tau je berani kata yg pimpinan beliau x aktif..
mona liana yg hanya wujud atas sekadar name je selama ni, xpnh dilihat muncul dlm ape2 prgrm yg dianjurkan pu3 seputeh atau UMNO bhgian..npe tb2 leh muncul utk b'tanding kpu3 bhgn?stakat prgrm permulaan smbutan hari jd UMNO ke-62 yg diadakan sblm ni, rs nya itu bkn tiket utk beliau meraih undi dr ahli2 pu3..hny mereka yg xpandai menilai & naif je yg sgup jd pengikut mona & azian..rs nya anda2 yg tlh mencalonkan mona & azian, mereka ni xpnh aktif pun dlm pu3..sedarlah..ahli2 pu3 cwgn pimpinan mona liana sndri pun xpnh hadir tiap2 kali persidangan pu3..
azian mohti yg pandai b'lakon seolah2 beliau baik..tp sbnrnye beliau lebih pandai mengada2kan cite yg xpnh btol..npe sy kate begitu?anda dekatilah beliau & anda akan knl sape sbnrnye beliau.anda akn t'kejut bsr jika dpt tau hal beliau yg sbnrnye..spnjg pengetahuan sy, azian mohti adalah pegawai kerajaan gred A tp cmne beliau dpt melayakkan diri b'tanding utk jwtn NKPu3?npe sumenye masih pejam mata dgn situasi beliau?