Saturday, April 5, 2008

"PEMIMPIN SYOK SENDIRI- -SYED ALI KATA UMNO CHERAS BUAT AGM KHAS 27 APRIL"

Ketua UMNO Bahagian Cheras Syed Ali tidak langsung mempedulikan saranan Badan Perhububungan UMNO Wilayah Persekutuan mengenai ketetapan yang diambil oleh UMNO WP dimana menyerahkan kepada pucuk pimpinan tertinggi parti untuk membuat sebarang keputusan terakhir mengenai sistem pencalonan kuota dan EGM.

Syed Ali yang lebih dikenali pemimpin "syok sendiri" dikalangan ahli UMNO berkata, keputusan tersebut dibuat kerana UMNO Cheras kononya mahukan sistem pemilihan yang terbuka dan jawatan Presiden dan Timbalan Presiden perlu dipertandingkan.Syed Ali ini , yang kalau bercakap dinding pejabat UMNO bahagian Cheras pun boleh runtuh ini, bukanya seorang pemimpin yang betul - betul berjuang untuk parti , agama dan negara malah seorang pemimpin yang terkenal untuk kepentingan diri sendiri.Jasanya kepada UMNO hanya mengkritik pucuk pimpinan bagi mendapatkan publisiti murahan.Apakah jasanya kepada UMNO? Beliau berselindung dibawah Yayasan Pendidikan Cheras - kononya memperjuangkan nasib para pelajar yang cemerlang.Setakat beri sumbangan kepada pelajar cemerlang dgn mengunakan duit bukanya satu jasa.Tanyalah penduduk - penduduk di Cheras perangai Syed Ali ini.UMNO tidak rugi langsung sekiranya orang seperti Syed Ali disingkirkan daripada UMNO kerana tiada apa - apa kebaikan daripadanya untuk parti .Hanya keburukan.Dia merupakan golongan pelampau yang suka mengunakan peluang.Bagi kepimpinan tertinggi UMNO, mesyuarat agung bahagian Cheras pada 27 April tidak akan memberi apa - apa kesan kepada parti.Orang seperti Syed Ali inilah menjadi penderhaka kepada bangsa melayu sendiri.

Pemimpin seperti Syed Ali inilah yang boleh meniupkan semangat keburukan kepada parti dan negara.Pada masa yang sama kita juga mahu dengar komen yang akan diberikan oleh Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan Senator Datuk Kamaruddin Ambok mengenai isu ini ? Sebelum ini Pengerusi UMNO WP Datuk Seri Zulhasnan Rafique telah berkata bahawa UMNO WP menyerahkan kepada pucuk pimpinan parti untuk memutuskan mengenai isu kuota dan EGM.

Kepada Syed Ali - Sembayanglah Kamu , Sebelum Kamu di Sembayangkan .Sementra itu, WILAYAH KINI akan membuat beberapa laporan panas mengenai Syed Ali - jangan lupa untuk mengikuti perkembanganya.

7 comments:

Anonymous said...

Syed Ali memang kurang ajar.Singkir dia dari UMNO.

Anonymous said...

Dimana Datuk Kamaruddin Ambok ? Senyap menyepi? Dia hanya tahu lafaz cerai melalui sms? Bertindaklah sebagai Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO.
Salam
- AHLI UMNO SEGAMBUT-

Anonymous said...

UMNO Cheras memang tak guna.Syed Ali anggap dirinya sebagai hero.Dia ini hero manusia yang tak bermoral.

Anonymous said...

UMNO Maaysia kena bertindak segera.Bukan kerana isu EGM tapi kerana dgn perangai Syed Ali kerana orang sudah tak tahan lagi.Dia mintak Zulhasnan Rafique letak jawatan. Tapi kenapa Kamarudin Ambok tak balas dan hentam dia? Kenapa Kamarudin Senyap?Sebagai Timbalan dia kenalah bertindak dan hentam balik.Datuk Ridhuan pulak yang bertindak dgn berani.Kamarudin Ambok ini yang kami kenali, seorang yang dayus dan suka penting diri sendiri.

Anonymous said...

Kami dari UMNO Wangsa Maju ingin beri amaran kepada Syed Ali supaya tinggalkan UMNO sahaja kerana bersekongkol dgn Kuli.Dia perlu bersyukur kerana telah mendapat banyak peluang melalui UMNO tapi tak pernah bersyukur.Pecat dia dari UMNO.
Bagi Datuk Kamaruddin Ambok pula sebagai Tmbalan kenalah berani sikit.Pengerusi UMNO WP, Zulhasnan Rafique pula , turunlah ke padang tengok perkembangan UMNO kalau tidak BN boleh kalah lagi teruk di WP.Kami pun sydah menyampah dgn perangai orang UMNO di WP.Suka sangat menunjuk dan angkuh.Zulhasnan Rafique kena ambil iktibar dgn kekalahan BN di WP.Dengar cerita Kamaruddin Ambok berminat jadi Pengerusi Perhubungan WP? Layak ker dia? Dia banyak bercita - cita besar tapi dia kena ingat dia layak dulu atau tidak.Dah dapat Senator pun dah kira baik.Dapat lagi anugerah Datuk Wilayah Persekutuan. Kami mahukan perubahan di UMNO WP.

Anonymous said...

Zulhasnan Rafique kena berani sikit dalam menangani masalah UMNO WP,Jangan takut.

Anonymous said...

Datuk Syed Ali ini memang sudah kurang ajar.UMNO WP tunggu apa lagi? Bertindak lah dgn segera.
- kaki Danau Kota