Friday, April 18, 2008

AHLI PARLIMEN YANG KURANG AJAR , BIADAB DAN ANGKUH !

Biadab, Angkuh , Kurang Ajar -beginilah dapat digambarkan sifat segelintir ahli - ahli parlimen daripada Pakatan Rakyat khususnya anggota parlimen Segambut, Wangsa Maju, Cheras dan Bukit Bintang ketika diberi peluang untuk menyampaikan hujah - hujah mereka dalam bentuk cadangan - cadangan yang konkrit untuk memperbaiki sistem penyampaian di DBKL pada Mesyuarat Perundingan Meja Bulat yang dianjurkan oleh Kementerian Wilayah Persekutuan di Hotel Istana Kuala Lumpur semalam.
Mesyuarat tersebut yang diadakan untuk memberi peluang dan platform kepada semua ahli - ahli parlimen di WP menyaksikan beberapa ahli - ahli parlimen yang disebut diatas menjadikanya sebagai pentas permainan politik sandiwara mereka yang jelas menunjukkan sikap dan perwatakan mereka yang angkuh dan biadap di depan Menteri Wilayah Persekutuan yang begitu tenang dan berani menyaksikan segala aksi mereka yang begitu tidak bermoral.Ramai peserta yang hadir tidak puas hati dengan tindakan mereka.Mereka diberi peluang untuk bersuara walaupun WP dibawah pemerintahan kerajaan persekutuan.Amat jelas mereka ini, tidak berniat baik tetapi mahukan konfrantasi politik.Diharap , Kementerian WP supaya tidak bersabar lagi.Peluang telah diberikan tetapi ada segelintir dari mereka memang tak bermoral. Jangan tunggu lagi..lanyak mereka habis - habisan terhadap Wee Choo Keong - yang merupakan Ahli Parlimen yang tidak bermoral langsung.Mari kita sama- sama turun padang bertindak keatas orang seperti Wee ini.Sekarang sudah sampai masa untuk bertindak.Kepada Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Zulhasnan Rafique Wilayahkini ingin ucapkan tahnniah dan syabas diatas sikap keterbukaanya , walaupun WP diperintah oleh BN. Wee dan ahli - ahli parlimen yang tidak bermoral yang lain contohilah Nurul Izah, Tian Chua, Tan Sri Khalid Ibrahim dan Dr.Tan Seng Giaw !!

5 comments:

Razlan said...

kalau boleh Saudara Pengarang tuliskan soalan dan apakah yang sebenarnya terjadi didalam Mesyuarat.

Supaya pembaca dapat merasai dan menilai..

Anonymous said...

Pembangkang memang agkuh dan ganas.Menteri WP tak perlu beri peluang untuk mereka lagi.Kurang ajar mereka.

Anonymous said...

Wee Choo Keong ini memang manusia yang tak bermoral.Saya dah kata banyak kali kenapa BN senyap? Bertindak segera ditas dia.Dimana pemimpin UMNO di Wangsa Maju? Tidur ker ? Bantai lah.

Anonymous said...

Saya ada baca laporan media hari ini di NST.Memang bangsat mereka semua.Kenapa Menteri nak bagi peluang kepada mereka lagi? Tak payah lagi.Selepas ini kita tunjuk kita punya kekuatan kerana kita dibawah kerajaan persekutuan.Ada 10 ahli parlimen pembangkang ker atau tidak tak kisahlah kerana DBKL yang akan buat kerja.Semenjak mereka jadi pembangkang di KL tak pernah DBKL bantu selesai masalah mereka? Kenapa tak sebut?Tap Zulhasnan Rafique memang hero kita.Hidup Zulhasnan.Hidup UMNO.

Anonymous said...

Saya tak banyak mengenali Datuk Zulhasnan Rafique tetapi apabila membaca laporan akhbar NST hari ini saya boleh mengambarkan sifatnya yang sebenar, berani dan terbuka .BN perlukan lebih ramai pemimpin - pemimpin seperti beliau untuk masa depan negara.Pak Lah, buka mata sikit dan tengok peranan Zulhasnan Rafique yang bukan macam pemimpin lain hanya retorik sahaja.Tahnniah Datuk.