Monday, April 28, 2008

SYED ALI PEMIMPIN SYOK SENDIRI --- BERIKAN KOMEN ANDA !


Ketua Penerangan UMNO WP Datuk Suhaili Abdul Rahman berkata Ketua UMNO Cheras sbg PEMIMPIN SYOK SENDIRI.Apakah pendapat dan komen anda ? Sila berikan komen anda secara terbuka dan WILAYAHKINI berharap segala komen dan pendapat diberikan adalah pendirian para pengirim.
Suhaili yang juga merupakan Ketua UMNO Bahagian Labuan mengkritik sikap Datuk Syed Ali ( Ketua UMNO Cheras) yang suka bertindak bersendirian untuk syok sendiri apabila bila ada kesempatan, katanya kepada sidang media khas di Kuala Lumpur hari ini.( gambar).
Beliau juga membidas Syed Ali yang bagaikan lalang yang suka ambil kesempatan untuk memberikan kenyataan media yang mungkin bagi dirinya begitu popular tetapi bagi kami ianya menunjukkan sikap dan perwatakan Syed Ali yang sebenar." Bila selepas PRU baru - baru dia hentam Pak Lah dan memintanya letak jawatan di media asing Aljazeera dan bermacam lagi", katanya lagi. SILA RUJUK BERITA DIBAWAH UNTUK berita SELANJUTNYA.....

7 comments:

Anak UMNO said...

Satu lagi tajuk menarik untuk dikomen.Selepas diberitahu oleh kawan - kawan mengenai Wilayakini ini saya mendapati blog ini amat menarik dan boleh diperbaiki lagi dari segi grafik dan layout sebagainya.Setelah membaca rencana kepondanan Syed Ali, dan juga berita hari ini , saya mendapati beliau memang layak digelar Pemimpin Syok Sendiri kerana suka ambil peluang dan kesempatan.Beliau lupa dirinya sebagai seorang Senator yang bergelar YB , beliau lupa nilai moral yang perlu ada pada seseorang pemimpin.Kita, mengkritik pemimpin parti pembangkang di KL tidak mempunyai nilai moral, angkuh dan sebagainya tetapi perangai Syed Ali menunjukkan keangkuhan sebenar pemimpin UMNO.Dia bukan sahaja memalukan UMNO tetapi memalukan bangsanya sendiri.Dimanakah sifat dan nilai Kemalayuan kita? Jangan kita asyik menjerit mengenai , agama, bangsa, keris, maruah dan sebaginya tetapi orang - orang kita sendiri memijak kita untuk sebab- sebab yang remeh temeh.Adakah ini tidak memalukan atau bersikap membogelkan bangsa kita sendiri.Fikirlah.Yang penting bukanya jawatan Pengerusi Perhubnungan tetapi nilai , maruah dan perjuangan parti kita.Sekiranya bahagian Cheras ingin buat EGM , itu hak mereka tetapi dalam EGM bincanglah dengan terbuka isu - isu yang rasional seperti kenapa UMNO gagal di WP, Kenapa UMNO gagal meraih undi melayu di Cheras? Kenapa undi orang melayu berkurangan di Cheras.Ini tidak,dapat peluang bercakap sahaja, lanyak dengan membuta tuli.Suka ambil kesempatan bila melayu lemah.Inilah sikap sebenar kepondanan.Tahnniah Wilayakini kerana gunakan ayat Kepondanan dan juga Syok Sendiri.UMNO tidak perlukan pemimpin seperti Syed Ali yang tikam anak bangsa kita sendiri dari belakang.Kepada ahli - ahli UMNO Cheras, bangunlah dari kemabukan anda.

pemuda WANGSA MAJU said...

Saya cukup terharu dengan pandangan Anak UMNO.Betul- betul satu luahan perasaan yang benar dari hati ke hati.Perbuatan seperti Syed Ali perlu membuka mata orang lain untuk orang - orang melayu bangkit semula untuk menegakkan semula parti kita.Ayuh...Hidup Melayu..Hidup UMNO...Allahuakkabar...Alllahuakkabar....

WILAYAH KINI said...

Terimakasih kepada pandangan yang cukup bernas daripada Anak UMNO dan kami di Wilayakini amat menghargai segala pandangan yang diberikan secara ikhlas untuk memperjuangkan nasib bangsa kita.Kami di Wilayahkini juga bersikap terbuka dan berjuang untuk kebenaran sama pembangkang ataupun pemerintah !

Pu3, WP said...

Syed Ali memang layak bergelar pemimpin Syok Sendiri.Kami setuju kerana , perbuatanya menunjukkan bukan sahaja kelemahan dirinya sendiri tapi dua tidak ada modal politik yang lain.Kerjanya untuk megkritik.Bila orang dalam senang dia diam dan gunakan peluang untuk kepentingan diri sendiri.Bila orang susah dia ambil kesempatan.Dia ni memang lalang pun.Dia ingat orang WP dah lupa perangai dia sejak dulu lagi.

Kamal, jentik Pemuda said...

Kepada Syed Ali, Tahnniah kerana mendapat gelaran yang baru dimana amat cocok seperti mempelai baru.

Mat Rempit, Titiwangsa said...

Dimana Pemuda,. Puteri dan Wanita UMNO WP? senyap aja? Pemimpin seperti Norza dan Zuhri tak bersuara atau takut untuk bersuara?

supol ke-longkang said...

syed ali, syed mehdhar....semua kelompok yang kononnya 'waris nabi' ni la perosak umno nombor wahid...

syed ali kaki balun. tapi mcm budak x sekolah. ikut dan ajer.

syed mehdar al-bodeki...pula raja bodek pemuda wilayah nombor wahid. ana rasa anta ni sheikh; elok duduk bawah kelengkang ketua pemuda negeri ajer...

kalau cakap psl keikhlasan...mak aii...mcm ustad...pdahal; hancur....

p/s: dgr kata...waktu p/raya syed al-bodeki sibuk pi karaoke dengan jawatankuasa pemuda cheras...betul ke? bawa pompuan lagi tu....masya'Allah sheikh...bwk2la tobat nasuha....MCAMANA NAK MENANG??? kalau Ketua Pemuda sibuk karaoke....tak ubah mcm KP Negeri...kaki nyanyi....