Thursday, January 15, 2009

KUALA TERENGGANU : 48 JAM SEBELUM HARI MENGUNDI.....SEMAKIN PANAS DAN TIDAK MENENTU ; BN HAMPIR PASTI MENANG ?

KUALA TERENGGANU 15 Jan 2009 -- Senario kempen pilihanraya kecil Kuala Terengganu semakin hari semakin panas. Keadaan menjadi lebih mendebarkan menjelang hari 48jam sebelum tempoh kempen tamat pada malam esok. Pelbagai ramalan dan spekulasi lontarkan oleh pelbagai pihak. Ada pula menyebut , pengundi cina bakal menentukan kemenangan calon BN di Kuala Terengganu. Ada pula yang menyebut, BN hampir pasti melakar kemenangan kali ini kerana Kuala Terengganu dikatakan kubu UMNO dan BN. Disebalik ramalan tersebut, apakah implikasi -Jika BN kalah… ? ( Kupasan dari Malaysian Insider ).
Sementara itu, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pula berkata, sokongan pengundi cina bagi pilihanraya kecil Kuala Terengganu untuk BN semakin baik. Wilayahkini pula nampak, jentera BN dari Wilayah Persekutuan berkerja keras memastikan kemenangan calon BN.

10 comments:

Samad said...

Sama-samalah kita berdoa agar kemenangan berpihak kepada UMNO/BN. Hanya UMNO/BN yang layak meneraju KT/Terengganu dan Malaysia...

Anonymous said...

piii rah samad....sokong pas lagi baik..jd lembu ikut pemimpin tamak buat kejadah haper...

ABU said...

Don't be SO SURE!Org menyampah kat calon BN!

Anonymous said...

Tak semua BN tak baik? apa kurangnya PAS? mana ada yang sempurna selagi dinama kan Politik...Lu Pikir lah sendiri ????

pemuda roti payang said...

mungkin below 300 majoriti BN. Sebenarnya kalau ambik org lain yg rakyat suka dah tentu bertambah ahli parlimen BN.

labuankini said...

bn kalah di kt dengan majoriti 2631

Anonymous said...

UMNO menuju kehancuran !!!!!Pemimpin UMNO di Bahagian2 kena berubah. Bermula dgn Ketua, Timbalan dan Naib serta semua sayap2nya. Hentikan pergaduhan. Di Batu berperang bagai nak rak, pilihanraya tewas. Di Titiwangsa mcm gagah sangat, tapi pilihanraya tewas (kata calon tak betul - ada aje alasan). Di Bandar Tun Razak, Segambut, Kepong, Wangsa Maju sama aje. Lembah Pantai pun gitu juga. Cheras dan Bukit Bintang mcm hero UMNO tapi kawasan Cina DAP. Buatlah kerja2 utk rakyat demi memperkasakan UMNO. Kalau tidak lupakan UMNO.

mat penyu said...

2000 tu majoriti bangsa cina yang tak keluar ko? Jangan layanlah diorang lagi lepas ni. Dulu kerajaan nak ambik Kg Tiong diorang fight. Dapat heritage, siapo-pun tok leh usik dah.

Anonymous said...

tp pas takde la politik wang mcm dalam umno!!!

beritahu aku siapa pemimpin umno di wp yang tak sogok duit? semua main duit! supol bakal pm main duit...batu main duit, seputeh main duit...(walaupun bkn org umno...aku selalu minum teh tarik dgn org umno...)

org umno memang tak ingat akhirat...bg anak bini makan duit haram...ni ikhlas cakap ni.

aku kesian sebenarnya...sebab politik umno ni politik yg membawa kehancuran kepada bangsa kita.

Anonymous said...

kepada ahli umno bah kt dan juga umno bah lain ambillah iktibar dari apa yang telah terjadi.jangan asyik menyalahkan sesiapa dan buatlah post mortem dan carilah apa yang sebenarnya berlaku.Bermcm alasan telah didengari dan pemimpin umno pusat perlu mendengar apa kehendak hati ahli umno dibah itu sendiri.percayalah jika itu calon pilihan mereka sudah pasti mereka akan bekerja bersungguh-sungguh.antara alasan2 yang perlu difikirkan
1)Dari awal pemilihan calon telah tidak disenangi oleh ahli umno bah kt sendiri.
2)Pengundi kurang keluar mengundi lebih kurang 80%saja?Selama masa berkempen 10 hari gerak kerja umno Bah KT tidak dapat mengesan pengundi2 yang setia bersama BN dan jika mereka keluar 5% pun saya percaya keputusan mungkin sebaliknya.Disini ternyata gerak kerja umno bah kt telah gagal baik wanita,pemuda ,puteri.Tahniah kepada ahli Umno yg lain yang telah turun membantu utk memenangkan calon BN tetapikehadiran petugas dari luar kt telah gagal digunakan dgn sebaiknya.
3) Terdapat juga unsur pengundi2 cina tidak keluar mengundi kerana Isu cina kaum pendatang telah digunakan didalam kempen baru-baru ini.Jika pertandingan utk parlimen kt pengundi ada 2 pilihan keluar mengundi tapi bagi calon selain dari BN jika DUN Bandar calon MCA undi sudah semestinya.Perkara ini perlu dipandang serius oleh umno kt.
4)pengundi muda yang baru pertama kali mengundi lebih cenderung kepada parti pembangkang melalui cerita2 melalui internet minat mereka kepada parti umno makin berkurangan kerana program utk mereka kurang.pemuda BN perlu sama-sama menangani masalah ini.

Selamatkan UMNO kita

SANDRA