Tuesday, June 10, 2008

MINDA WILAYAHKINI : PUTERI WP- SIAPA LEBIH LAYAK DAN BERANI ?

MESEJ DARI WILAYAHKINI - Ahli - ahli Puteri WP mahukan satu kepastian dan bukanya satu andaian ataupun spekulasi.Siapakah lebih berani ? Ismalina atau Azlinda? Jangan meranakan semua ahli - ahli Puteri di Wilayah Persekutuan.Umumkan segera rancangan Puteri UMNO WP ! Untuk berita selanjutnya SILA KLIK DISINI

34 comments:

Anonymous said...

Saya setuju dgn cadangan Wilayahkini dan masanya sudah tiba untuk Puteri berani suarakan kehendak dan keinginan mereka. Jgn jadi macam pemimpin syok sendiri. Saya org baru yg mula komen.

Anonymous said...

alahai puteri sunti. Cantik dan comel sungguh nama anda. Saya setuju cadangan anda. Kenapa Kak Malina dan Kak Linda kita nak berdiam diri?

Anonymous said...

Saya setuju dgn cadangan Wilayahkini dan masanya sudah tiba untuk Puteri berani suarakan kehendak dan keinginan mereka. Jgn jadi macam pemimpin syok sendiri. Saya org baru yg mula komen.

Anonymous said...

well said by Wilayahkini and we also wants new and very energitic leaders like Izana Salleh to be in tis time. Ohh..boy, she have d talents.

Anonymous said...

kini kita sudah sampai alam baru dan semuanya kena baru. Jangan tunggu lama2 nanti dikebas org ..he he

Anonymous said...

Mr. Wilayahkini, all d puteris love yr article. Fantastic. You are beautiful Wilayahkini..

Anonymous said...

hi there, m very new reader but fan of Wilayahkini since last month after someone text 2 me abt tis blog. Good concept and well plan stories. M just wanna say abt Izzana Salleh appearance in politics. Yeah, she should. Her mum had done a lot for the rakyats. She must take a step to go in. Tis is a rite time.

Anonymous said...

Saya nak komen mengenai damansara gal. Apakah jasa Izana kpd Umno? Hanya mengekori emaknya berkempen 4 thn sekali semasa PRU dah cukup memadai? Janganlah jadi macam melayu lupa diri.

Anonymous said...

helo2 kpd Krisdayanti dan damansara gal. Ini bukan medan promolah. Kita nak cakap pasal masa depan Pu3 WP bukan masa depan individu. Saya harap ahli2 Pu3 WP dapat bersuara dan memilih Ismalina.

Anonymous said...

saya juga sokong kak Malina dapat bertanding dan saya harap beliau dapat umum segera dan jgn takut kpd sesiapa kerana Pu3 WP berada di belakang anda.

Anonymous said...

Alahai ada org nak promo Izana pulak dah. Apalah mereka ini. Dia memang tak layak bergelar ....kalau berani bertandinglah.tapi nanti kena ..jgn marah.kami nak komen tapi tak nak banyak2. Dia tak berjasa kpd umno. untuk pemimpin pu3 wp pulak, janganlah takut macam...kalau nak bertanding umumkan shjalah.kami pun nak tahu.

Anonymous said...

saya harap kita semua kena memastikan satu niat yg baik iaitu kita perlu melahirkan satu barisan pu3 wp yg mantap untuk masa depan pu3 wp. Saya tidak begitu mengenali Syazna Leena Zulhasnan Rafique iaitu anak kpd Pengerusi UMNO WP dan Menteri WP Dato Zulhasnan Rafique. Saya cuma ada membaca perkembangan Syazna melalui akhbar tempatan yg telah menonjolkan imejnya yg positif melalui kariernya dlm bidang sukan negara sehingga beliau mengadaikan pelajaranya di London semata mata untuk bertanding di Sukan Sea di Bangkok demi negara dan akhirnya beliau membuktikan dgn memenangi pingat emas dlm acara equestrian. Satu pencapaian yg sungguh membangakan untuk keluarga dan negara. Malah sebelum ke Sukan Sea, media massa ada melaporkan beberapa pencapaianya. Inilah dikatakan sumbangan dan komitmen. Kita perlu melahirkan lebih ramai pemimpin pu3 seperti beliau. Beliau juga amat aktif semasa maj2 di parlimen. Inilah dikatakan hubungan dua hala. Kita tidak mahu pemimpin muda yg kejab ada kejab tak ada. Kpd Syazna, tahnniah dan teruskan kehebatan anda dlm semua bidang dan jgn lupa nak bantu pu3 wp suatu hari nanti. Salam dari kumpulan Alam Gals KL

Anonymous said...

tahnniah kpd Dato Seri Zulhasnan kerana memiliki keluarga yg cukug bahagia dan anak2 yg berdedikasi dan komited. Mungkin Wilayahkini dapat siarkan laporan berunsur profile dan juga kedudukan Syazna di Pu3 kerana memang pu3 perlukan injection of new blood. Kpd Ismalina dan Kak Linda, segerakanlah pelan anda dan kami sedang menunggu.

Anonymous said...

Time for Ismalina to move on. She have full supports in FT. Why she waiting for?

Anonymous said...

apa yg direncanakan oleh Wilayahkini boleh diterima pakai disemua bhgn dan pencarian baru telah bermula. Kita mahu pasukan pemimpin pu3 yg berani.

Anonymous said...

Kalau Izzana dan Syazna nak masuk puteri, tak ada halangan. Ibu and bapa mereka mmg berkaliber tetapi mereka kena bekerja dan buktikan kepada ahli UMNO. Saya pernah nampak Izzana dan Syazna masa pilihanraya umum baru ini dan mmg berkaliber terutama Syazna di Setiawangsa mengenali semua orang dalam UMNO Setiwangsa dan Wilayah, caranya mmg macam pemimpin. Saya rasa dia patut bertanding kerana mmg boleh bawa puteri setiawangsa ke arah yang lebih maju daripada pemimpin skrg.
Bagi Izzana, beliau tekun dalam UMNO luar negara dan baru balik dari belajar, jadi masih kena beri peluang utk demostrate talent beliau. Nampak masa pilihan raya ikut ibu dia tapi tidak nampak kepimpinannya, nampak macam ikut ibu sahaja. Tiba masa dia tunjuk kaliber dia.

Mungkin masa utk mereka keluar dari bayangan ibu bapa mereka dan memimpin.

Untuk puteri wilayah, sokong Ismalina, dia mmg berkaliber and ada gaya pemimpin. Azlinda Arshad hanya muka lawa tetapi tidak aku criteria pemimpin langsung, hanya tahu jaga org tertentu. Tidak perlu pemimpin puteri macam itu, kita perlu pemimpin puteri yang boleh jadi idola puteri puteri di malaysia.

Harap wilayahkini boleh komen dgn lagi mendalam.

Anonymous said...

Apa promo promo anak pemimpin nie. Ditanya Syazna, dia kata dia masih belajar, tak akan bertanding malah dia pun terkejut. Apa kerja org tolong promo promo nie. Hangatkan benda yang tiada isu.

Izzana bertanding kot, tolong wilayah kini komen tanya dia. tapi takkan nak bertanding jawatan besar besar, kalau baru masuk, jgn lah nak overconfident.

Anonymous said...

Mungkin kita telah lari dari topik asal tetapi mungkin ianya boleh dijadikan sebagai pencarian bakat muda dikalangan Puteri WP.Saya harap Datin Ismalina kita dapat merapatkan semula sayap puteri WP.

Anonymous said...

Syazna dan Izzana boleh membantu Puteri WP dan apa yang kita harapkan ialah Pu3 WP perlu tampil dengan lebih berani dan bergaya dan jangan buat ahli - ahli puteri mencari anda.

Anonymous said...

Saya support babak pencarian bakat muda.Ramai puteri di kl nak join puteri amat sayang sekali kerana puteri wp tiada pejabat...he he..

Anonymous said...

Cadangan :
Azlinda - Ketua Puteri Malaysia
Ismalina - Ketua Puteri WP
Seri Wani - Naib Ketua Puteri WP.Apamacam?

Anonymous said...

Yo, cadangan boleh dipertimbangkan.

Anonymous said...

Alahai, Kak Linda , ada angan - angan nak jadi Ketua Puteri WP? Apa nak jadi?

Anonymous said...

alahai....wani lombek tu nak jadi naib ketua pu3wp..hancusss.cari la orang yg ada pendirian n tegas sikit,bukan lalang n hati kecik cam wani tu.macamana nak perjuangkan pu3wp kalau perjuangan utk diri sendiri pun takut2.byk lagi yg berwibawa dan ada karisma.contohnya Azliza,kpu3 seputeh tu.tlg wilayahkini tanya pendapat grassroot ttg ini.

Anonymous said...

Apa hal pulak dengan Wani? Dia kan ada kekuatan dan juga talent yang baik.Kita kena beri peluag kepada dia.Janganlah nak jadi batu api.

Anonymous said...

Siti Fatimah nak lawan Wani kot? Alahai Siti, anda kena tunggu lagilah.

Anonymous said...

Kita kena amalkan cara yang terbuka untuk semua orang dan jangan kita nak sekat mana- mana calon yang nak bertanding disemua bahagian kerana Pu3 WP kena buktikan kita ramai pemimpin yang berkebolehan dan kita bersikap rasional.

Anonymous said...

Saya sokong cadangan Ayu.

Anonymous said...

linda jadi ketua puteri umno malaysia? pilih la puteri yang boleh buat kerja dengan brsungguh2. tidak bermakna kak linda tidak boleh buat kerja tapi tidak efisien berbanding datin ismalina. kak linda hanya fokus kerja utama saja, puteri wp telah terabai. kredibiliti kepimpinan perlu dalam memilih pemimpin puteri terutama yang hendak menjadi ketua puteri umno malaysia. puteri juga ingin 'dibantu'. cuma kalau dengan datin ismalina, puteri akan 'dibantu' ke??

Anonymous said...

Saya sokong cadangan mikssskema kerana Linda juga dilihat sebagai salah satu calon yang perpotensi.

Anonymous said...

Saya rsa Ketua Puteri Segambut pun ok gak klu nk dicalonkan sbg NEXT KPU3 WP. Wlaupun KPU3 Segambut tue bkn ank bangsawan or wife sumbody tp dia ada VISI dan MISI dan rsanya dia bkn double standard person.

Tp walau siapa pon yg dilantik sbg NEXT KPU3 WP diharap akan dapat memberi nafas baru kpd PU3 WP agar tidak lesu seperti sekarang.

HIDUP PUTERI UMNO!!!!!!

Anonymous said...

Salam. Apalah korang ni sedap gigi je campak nama orang. Tak pasal-pasal orang tak bersalah di komen. Ntah-ntah dia orang pun tak tahu nama dia orang ada kat sini.

Anonymous said...

Kalau Pu3 Putrajaya...Hamizah or Zauyah

Anonymous said...

ketua pu3 azliza dari seputeh diantara calon yang layak menjawat jawatan kp3 wilayah!!!