Monday, February 16, 2009

GARA GARA GAMBAR BOGEL ; POLITIK NEGARA TERUS JADI PANAS !

TERKINI : Walalupun Elizabeth Wong dikatakan telah melahirkan hasrat untuk meletak jawatan sebagai Exco dan juga ADUN Bukit Lanjan sebelum ini , namun dikatakan beliau akan tidak akan letak jawatan sebagai ADUN . Macam - macam cerita yang kita sudah dengar dalam insiden ini. Beliau dikatakan akan lepaskan jawatanya sebagai Exco sahaja. Namun kedudukanya dikatakan hanya akan diputuskan minggu depan. Sementara itu, hari ini bekas teman lelaki Elizabeth pula memberi keterangan kepada pihak polis. Sila klik DISINI
Kita juga faham akan fenomena ataupun dilemma yang dilalui oleh Elizabeth ketika ini dan telah diterjemahkanya pada sidang akhbar semalam.
BERITA SEBELUM INI........

KUALA LUMPUR 16 Feb 2009 -- Politik negara dikejutkan dengan gara - gara gambar bogel Exco Kerajaan Negeri Selangor Elizabeth Wong. " Saya mangsa gambar separuh bogel ", kata Elizabeth. Bekas Menteri Besar Selangor , Datuk Seri Khir Toyo pula mendesak Elizabeth Wong meletakan jawatanya.Ketika ini pihak polis sudah memulakan siasatanya dan suspeknya juga sudah dikenalpasti.
Elizabeth juga berkata, penerbitan gambar ataupun video yang dimaksudkan itu merupakan " serangan dengki", terhadap beliau. Kes ini semakin panas. Laporan lanjut , klik - mStar !

10 comments:

D'Artagnan said...

On the other side...
those who joyfully leaves everything in God's hand will eventually see God's Hand in everything.
Worry end when faith begins..for BN.

Anonymous said...

x kn mangsa gambar mcm di rela...huhuhuhuhu

lintahbertulang said...

Kalau dalam Islam, kita tak boleh berbogel semasa mandi. Makruh hukumnya. Begitu juga semasa ketika melakukan hubungan seks bersama isteri, tak boleh bogel. sekurang-kurang tutup badan dengan selimut. Itu adalah adab dalam Islam yang mana ia mengajar kita supaya menanamkan sifat malu kepada Allah SWT yang sentiasa melihat apa yang kita lakukan. Itu dari segi Islam. Agama lain tak tahulah pula.

Berhubung isu Elizabeth ni, sepatutnya beliau berfikir sebelum buat sesuatu. Bila dah jadi kes macam ni, tahan je la muka malu. Satu yang saya puji sebab beliau jujur dan mengaku memang gambar tersebut asli. Tapi bab berbogel tu tak pujilah...

piut panglima kasim said...

sudah2 la nyusahkan org tu!
pd pihak PR...pahamkan cerita & berita dulu sebelum nak tuduh org lain nk jatuhkan korang

Jeffripower said...

Salam...
Nampaknya ramai yang memberi pelbagai respon berhuibung isu ini. Apapun bagi saya, sama ada Eli mangsa atau gambar tersebut diambil tanpa kebenaran beliau, ia tetap masalah moral yang sepatutnya tidak terdapat dalam keperibadian seorang pemimpin...

Afnanhassan said...

Salam...
Dalam isu gambar bogel Eli ni, memang kita ada sedikit simpati pada beliau kerana ada pihak telah mencabuli hak peribadi beliau. Tapi itu tak bermakna beliau boleh menuding jari menyalahkan orang tertentu bila dah 'kantoi' macam ni. Ia berpunca dari kesilapan diri sendiri juga. Macam saudara kata 'berani buat berani tanggung'... So, kalau perlu letak jawatan, eloklah letak jawatan... Saranan Anwar jangan diikut sebab Anwar tu dah memang muka tak malu. Beliau cakap je senang la...

Anonymous said...

Bolih kesesiapa tolong bagi alamat laman blog nak tengok peha adun pkr ni.

cctv said...

Salam.
Kesian gak kat Eli, bila camni. Masa Cua Soi lek kena pun dia ngaku. masaalah moral diri sendiri yang buat kenapa nak salahkan BN. Apakah org BN yang masuk umah Eli amik gambar dia dan sebarkan? DSAI pun dah gila jawatan agaknya main tuduh2 plak kerja BN. Teman lelaki Eli tu tau ker ELI ni bakal wakil rakyat masa amik gambar tu. DSAI pun main tangkap muat aje masa pilih calon wakil rakyat tak periksa betul-betul sapa yang dicalon menang pun pasal tsunami.macamni ker yang dijaja bakal PM PR.
Undur diri lebih baik dari terus tanggung malu. Makcik-pakcik yang dok suruh Eli Jgn letak jawatan tu suka benarlah kalau anak depa ikut perangai ELI, terbeliak mato pakcik. Bukan tak suka Eli tapi dah tau malu dah Insaf Oklah. atau depa takut PRK. Mata rakyat dah terbuka PKR pun bukan ada Calon yang baik untuk Pilihanraya yang sebenarnya hanya tangkap muat janji lawan.
Cukuplah Jumpa lagi...

Sungai Dali said...

Salam. Amat mengaibkan!

Namun mengapa para ibu di dalam PR sanggup menjaja diri (Bertudung tegap berdiri dibelakang Ex-Adun Bukit Lanjang)mendukung si pelaku Eli dengan menempelak individu yg kononnya menceroboh kehidupan peribadi Eli?

Adakah PR begitu terdesak sehingga sanggup mengeksploitasikan Wanita Islam bertudung membela perbuatan tidak bermoral seorang pemimpin dikalangan mereka?

MP Ampang dan MP Titiwangsa (siap bertudung labuh) turut sama menghalalkan tindakan salah laku Ex-Adun Eli ini sehingga megah menuduh ianya didalangi Parti yg kononnya menaja kejahilan iaitu BN Selangor khususnya. Darimana datangnya istilah Jahil dan siapakah yg jahil sebenarnya?

Wassalam.

Anonymous said...

khalid ada smpn gak gbr bogel elizabeth woong..x baik oooooo diam2 tgk seorg2...hasan nk tgk gak