Tuesday, April 7, 2009

ROMBAKAN KABINET : KENA TUNGGU LAGI ; TAK JADI HARI INI ?

KUALA LUMPUR April 8 -- Semua sibuk cakap pasal rombakan kabinet. Pagi tadi RTM buat news flash pengumuman kabinet akan diumumkan pada pukul 10 pagi namun tak muncul pengumuman tersebut. Di fahamkan dibatalkan pada saat - saat terakhir.Apa dah jadi ? Macam - macam yang kita dengar. Yang terkini pula , Wilayahkini difahamkan akan diumumkan esok ataupun selepas Perdana Menteri balik dari Pattaya. Mungkin,Menteri - Menteri masih boleh menarik nafas lega lagi kerana masih belum ada pengumuman. Beberapa akhbar tempatan juga membuat spekulasi mengenai rombakan kabinet hari ini. Malah sebuah akhbar berbahasa Inggeris berkata, ada yang mengunakkan khidmat " kenamaan tertentu" untuk melobi. Macam - macam yang kita dapat dengar menjelang rombakan kabinet kali ini sampai keputusan pilihanraya semalam pun lenyap begitu sahaja. Banyak kita dengar mengenai saiz kabinet akan dikurangkan dan beberapa kabinet akan di cantumkan. Ada juga yang kata nama Kementerian Wilayah Persekutuan akan di ubah kepada Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kerajaaan Tempatan ? Ada pula kata , Kementerian Wilayah Persekutuan akan dikekalkan. Ada pula yang kata, Kementerian WP akan dikembalikan ke JPM?

6 comments:

Anonymous said...

Salam,

Yahoo Raja Nong Chik jadi Menteri Wilayah Persekutuan yang baru.. Selamat Bersara Buat Datuk Zulhasnan.

Anonymous said...

Kenapa Blog ni lembab sangat, indah kabar dari rupa...

Anonymous said...

TAHNIAH !!! DATUL RAJA NONG CHIK

Anonymous said...

SELAMAT DARANG DATUK RAJA

SELAMAT JALAN DATUK ZUL

AKHIRNYA YANG BERJAYA DATUK SYED ALI

Rasional said...

Tahniah dan syabas Raja Nong Chik....alhamdulillah....zaman kroni telah berlalu...Hidup Najib!
Cara pembawakan artikel mengenai perlantikan Raja Nong Chik ini amat saya kesali....cubalah tulis elok sikit.......jgn pertikaikan kredibiliti Dato Seri Najib...cara penulisan tu lebih teruk dari cara perti pembangkang komen pasal pembentukan kabinet...YB tan Seng Giaw (DAP Kepong)pun dalam Radio 24 komen elok, harga saham pun naik ekoran tanda positif pembentukan kabinet...ni yang pasal komplot jatuh menjatuh ni...kau ingt Dato' Najib ni stail kerja dngr fitnah memfitnah ke? Dia buat ground work dia dulu....Dah....zaman Pak lah dah berlalu...sekarang zaman Dato Seri Najib...."Rakyat didahulukan restasi diutamakan"...hidup dato' najib.....

pro Najib said...

salam....,

tahniah raja Nong Chik...alhamdulillah...lega rakyat wilayah persekutuan dan rakyat malaysia dengar perlantikannya...

tolong jgn buat fitnah melulu pasal Dato Najib bertindak atas memorandum dan sbgnya....kena ingat nak tulis or komen apa boleh tapi kalau tulis perkara yang mempunyai unsur hasutan....terima lah akibatnya....kalau tak puas hati dgn Dato' Najib, buat parti sendiri.